پیام رهبری در مورد شهادت دكتر فتحىشقاقى، رئیس جهاد اسلامی فلسطین
مجاهد مؤمن و شجاع و متفكّر و مخلص، شهيد دكتر فتحىشقاقى يكى از چهرههاى درخشانى بود كه فجر مبارزات اسلامى مردم فلسطين در دههى اخير را پديد آورد و همهى توان و امكان و اكنون جان عزيز خود را بر سر اين جهاد مقدّس گذاشت. طلوع خورشيد اسلامى از افق مبارزات فلسطين كه به ملّت مظلوم فلسطين جان تازهاى بخشيد، در هنگامى آغاز شد كه مدّعيان دروغين قضيهى فلسطين، از بردن نام اسلام در آن عرصهى اسلامى محض، بشدّت پرهيز ميكردند و با جدا كردن قضيهى فلسطين از اسلام، دانسته و ندانسته آرمان فلسطين را به محو و نابودى ميكشاندند. و در اين هنگام بود كه گروهى از جوانان پُرشور و بااخلاص و مؤمن و انديشمند و در رأس آنان شهيد عزيز ما دكتر فتحىشقاقى با الهام گرفتن از انقلاب اسلامى ايران و با دلى سرشار از عشق و ارادت به امام عظيمالشّأن راحل، پرچم مبارزات اسلامى را برافراشته و به رغم كوردلان سست عنصر و وابسته و به رغم رژيم غاصب و به رغم آمريكا و سرسپردگانش در منطقهى عربى، خون در رگهاى افسردهى جهاد فلسطينى دميدند و دشمن را كه با سادهانديشى و خوشخيالى، مجاهدات حقطلبانه را پايان يافته ميپنداشت زير ضربات خود گرفتند.
پيام بهمناسبت شهادت دكتر فتحىشقاقى رهبر جهاد اسلامى فلسطين 1374/08/08
#فلسطین
خيانت رئیس جمهور مصر به فلسطينيان در جنگ غزّه
در قضيهى غزّه اگر حسنىمبارك به اسرائيلىها كمك نميكرد، نميتوانستند غزّه را محاصره كنند. فلسطينىها در غزّه در محاصره بودند _ الان چهار سال است در محاصرهاند _ در جنگِ 22 روزه، مرد و زن و كودك اين مردم بهوسيلهى آتش اسرائيلى سوختند، نابود شدند، خانههايشان تخريب شد؛ امّا نگذاشتند كاروانهاى كمكرسانى به اين مردم كمك كنند. نه اينكه از خود مصر، حتّى ديگر كشورها هم ميخواستند از مصر عبور كنند _ از جمله مردم ما _ ميخواستند بروند به اينها كمك برسانند، امّا حسنىمبارك نگذاشت.
خطبههاى نماز جمعهى تهران 1389/11/15
#فلسطین
فلسطين؛ معيار ارزشگذارى نهضتهاى بيدارى اسلامى
درستى مسير نهضتهاى بيدارى اسلامى را از جمله بايد در موضعگيرى آنان در قبال مسئلهى فلسطين جستجو كرد.
از شصت سال پيش تاكنون داغى بزرگتر از غصب كشور فلسطين بر دل امّت اسلامى نهاده نشده است. فاجعهى فلسطين از روز اوّل تاكنون، تركيبى از كشتار و ترور و ويرانگرى و غصب و تعرّض به مقدّسات اسلامى بوده است. وجوب ايستادگى و مبارزه در برابر اين دشمن حربى و غاصب، مورد اتّفاق همهى مذاهب اسلامى و محلّ اجماع همهى جريانات صادق و سالمِ ملّى بوده است.
هر جريانى در كشورهاى اسلامى كه اين وظيفهى دينى و ملّى را به ملاحظهى خواست تحكّمآميز آمريكا يا به بهانهى توجيههاى غيرمنطقى، بهدست فراموشى بسپارد، نبايد انتظار داشته باشد كه بهچشم وفادارى به اسلام يا صداقت در ادّعاى ميهندوستى به او نگريسته شود. اين يك محك است. هركس شعار آزادى قدس شريف و نجات ملّت فلسطين و سرزمين فلسطين را نپذيرد يا به حاشيه ببرد و به جبههى مقاومت پشت كند، متّهم است. امّت اسلامى بايد در همهجا و همهوقت، اين معيار و شاخصِ نمايان و اساسى را در مدّنظر داشته باشد.
در اجلاس جهانى علما و بيدارى اسلامى تهران 1392/02/09
#فلسطین
بىبصيرتى برخى مدّعيان روشنفكرى در فهم اهمّيت حزبالله لبنان
دانشجو وظيفهاش اين است كه محيط را بشناسد؛ محيط را بشناسد، جهان را بشناسد، منطقه را بشناسد. اينكه مىبينيد فلان مدّعى روشنفكرى مثلاً فرض بفرماييد در مورد حزباللهِ لبنان يا سيدحسننصرالله يا پديدهى ديگرى ازاينقبيل، ابراز شبهه ميكند، اين بر اثر نشناختن محيط است؛ يعنى خوشبينانهاش اين است. البتّه نگاه بدبينانه هم ممكن است كسى داشته باشد؛ امّا خوشبينانهاش اين است كه نميداند در منطقه چه خبر است، نميداند سيدحسننصرالله يعنى چه، حزبالله يعنى چه، ارتباطش با ايران چه تأثيراتى در سرنوشت كشور و سرنوشت انقلاب دارد؛ اين بر اثر ندانستن است. پس با چشم باز به محيط دانشجويى و محيط كشور و محيط جهان نگاه كردن كه بنده دو سه سال قبل از اين تعبير كردم به «بصيرت».
در ديدار جمعى از دانشجويان دانشگاههاى سراسر كشور و نمايندگان تشكّلهاى دانشجويى 1395/04/12
#فلسطین
در نابودی اسرائیل نباید شک کرد
نبايد شك كرد كه اين شجرهى خبيثهاى كه « اُجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ مٰا لَهٰا مِنْ قَرٰارٍ » ، هيچ پايه و پايگاه و استمرارى نخواهد داشت و بىشك نابود خواهد شد. و شك نبايد كرد كه حق پيروز خواهد شد و فلسطين به پيكر اسلامى برخواهد گشت؛ امّا دير و زود شدن آن، بسته به همّت و غيرت مسلمين است. مسلمين بايستى همّت كنند؛ جوانان بايستى مسئله را رها نكنند؛ مثل ملّت سرافراز و شجاع ايران حرفشان را بزنند؛ آنچه را كه ميخواهند، مطالبه كنند؛ بلاشك خداى متعال هم به آنها تفضّل خواهد كرد.
در ديدار گروه كثيرى از دانشجويان و دانشآموزان 1370/08/15
#فلسطین
آنهايى كه از اطراف دنيا جمع شدهاند تا خانهى فلسطينيان را تصاحب كنند، به همّت ملّتهاى مسلمان، روزى مجبور خواهند شد كه اين خانه را به صاحبانش مسترد كنند. آن روز ممكن است زود يا دير باشد؛ امّا حتمى و آمدنى و تخلّفناپذير است.
در مراسم فارغالتّحصيلى دانشجويان دانشگاه افسرى و اعطاى سردوشى به دانشجويان جديد 1373/07/13
#فلسطین
لحظات و روزهای سرنوشت ساز برای فلسطین
بايد شك نكنيم كه اين روزها، روزهاى سرنوشتسازى براى فلسطين است. البتّه فلسطين صحنه درگيرىهاى اسلام و دشمنانش در طول تاريخ ما بوده و در صد سال اخير _ بخصوص در پنجاه سال اخير _ خطّ مقدّم مبارزه با دشمنان اسلام بوده است. در واقع ميشود فلسطين را تابلويى از حوادث مهمّ تاريخ اسلام در قرنهاى متمادى دانست. ولى آنچه كه امروز در فلسطين ميگذرد _ با توجّه به جوانب قضيه _ تقريباً استثنايى است. اوّلاً فشارهايى كه امروز بر مردم فلسطين وارد مىآيد، بىسابقه است؛ ثانياً فداكارى و مبارزه جانانهاى هم كه امروز مردم فلسطين ميكنند، بىسابقه است. ما هرگز ملّت فلسطين را با اين جدّيت، با جسم و جان و مال و فرزند و عزيزانشان در صحنه مشاهده نكردهايم.
در ديدار شركتكنندگان در همايش بينالمللى رسانههاى جهان اسلام حمايت از انتفاضهى فلسطين 1380/11/11
#فلسطین
بشارت پيروزى به مجاهدين فلسطينى
ملّت مجاهد فلسطين و مردم و دولت مردمى غزّه نيز بدانند كه دشمن خبيث آنان اكنون از هميشه ضعيفتر و آسيبپذيرتر است.
سنّت الهى بر اين جارى شده كه ستمگران در اواخر دوران ننگآلود خود، بهدست خويش، سرنوشت محتوم فنا و زوال خود را نزديكتر كنند. حمله به لبنان و سپس حمله به غزّه در سالهاى پيش، از جملهى همين اقدامهاى ديوانهوار بود كه تروريستهاى اريكهنشين صهيونيست را به درّهى سقوط نهايى نزديكتر كرد.
برادران و خواهران فلسطينى! به خداوند حكيم و قدير اعتماد كنيد، قدرت خود را باور كنيد و بر آن بيفزاييد. و به پيروزى نهايى يقين داشته باشيد. و بدانيد كه: « وَ لَيَنْصُرَنَّ اللّٰهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللّٰهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ»
پيام در پى جنايت دريايى رژيم صهيونيستى در حمله به كاروان دريايى آزادى غزّه 1389/03/11
#فلسطین
لزوم کمک به دولت حماس
کشورهای اسلامی باید به دولت حماس در فلسطین کمک کنند، زیرا این دولت میتواند منشأ خدمات بزرگی برای آیندهی فلسطین باشد.
دیدار وزیر امور خارجه عربستان با رهبر انقلاب ۱۳۸۵/۰۳/۲۲
#فلسطین
مقاومت مسلحانه؛ علاج مسئله فلسطین
اين رژيم وحشى و گرگصفت كه سياستش اين است كه با مشت آهنين، با بىرحمى و سنگدلى با مردم رفتار بكند و آدمكشى و كودككشى و حملهى به مناطق و ويرانگرى اصلًا برايش مهم نيست و انكار هم نميكند، علاجش جز از بين رفتن و نابود شدن نيست؛ كه اگر انشاءالله آن روز فرارسيد و نابود شد، كه چه بهتر؛ [امّا] تا وقتى كه اين رژيم جعلى سرِپا است و نابود نشده است، علاج چيست؟ علاج، مقاومت قاطع و مسلّحانهى در مقابل اين رژيم است؛ در مقابلهى با رژيم صهيونيستى، بايد از سوى فلسطينىها دست قدرت نشان داده بشود.
بیانات در ديدار دانشجويان 1393/05/01
#فلسطین
نسل که فلسطین را تحویل دشمن داد تا نسلی که حماسه می آفریند
آن نسلى كه فلسطين را تحويل دشمن داد، منقرض شد و گذشت. آن نسلى هم كه با سازشكارى خواست، بلكه بتواند بخور و نميرى براى خود درست كند، روبه انقراض است. نسلى كه امروز بر سرِ كار مىآيد، نسلى است كه با شعار اسلامى، با هدف اسلامى، با تكيه به اسلام و به بركت آشنايى با قرآن، در صدد اين است كه كارى كند كه از يك ملّت مسلمان، انتظار ميرود. اين، نشانههاى آن كار بزرگى است كه انجام ميدهند.
در ديدار اقشار مختلف مردم از سراسر كشور 1375/07/18
#فلسطین
وعدهى تخلّفناپذير خداوند به مجاهدان صادق
صحنهى امروز فلسطين مژدهدهندى آيندهى محتومى است كه خداوند به مجاهدان صادق و ثابتقدم وعده داده است و اين وعده تخلّفناپذير است. رژيم ظالم و قساوتپيشهى صهيونيست و پشتسر آن، سياست آمريكا و صهيونيسم جهانى و صليبىهاى مرتجع ميپندارند، كه با رفتار جنايتبار و فاجعهآميز خود، خواهند توانست بر ملّت فلسطين پيروز شوند. و آن را وادار به تسليم كنند و اين خطايى فاحش است كه مرتكبان آن در آينده گوشمالى سخت خواهند ديد. جلّادان تلآويو در رفتارهاى خود فقط توانستهاند بىگناهانى را به قتل برسانند و شهرهايى را ويران كنند، امّا نتوانستهاند در عزم استوار مجاهدان فلسطينى خلل وارد سازند.
پيام به كنفرانس بينالمللى امام خمينى (ره) و حمايت از فلسطين 1381/03/12
#فلسطین
مقاومت قاطع و مسلّحانه؛ تنها راهكار تا نابودى اسرائيل
اين رژيم وحشى و گرگصفت كه سياستش اين است كه با مشت آهنين، با بىرحمى و سنگدلى با مردم رفتار بكند و آدمكشى و كودككشى و حملهى به مناطق و ويرانگرى اصلًا برايش مهم نيست و انكار هم نميكند، علاجش جز از بين رفتن و نابود شدن نيست؛ كه اگر انشاءالله آن روز فرارسيد و نابود شد، كه چه بهتر؛ [امّا] تا وقتى كه اين رژيم جعلى سرِپا است و نابود نشده است، علاج چيست؟ علاج، مقاومت قاطع و مسلّحانهى در مقابل اين رژيم است؛ در مقابلهى با رژيم صهيونيستى، بايد از سوى فلسطينىها دست قدرت نشان داده بشود.
در ديدار دانشجويان 1393/05/01
#فلسطین
ما باید قوی باشیم
ما بايد قوى باشيم. قوّت فقط به سلاح نيست، قوّت فقط به پول نيست؛ مبناى اصلى قوّت، ايمان به خدا و پايدارى است. خداى متعال [ميفرمايد]: فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقىٰ لاَ انْفِصٰامَ لَهٰا ؛ اگر ايمان به خدا بود و اگر كفر به طاغوت بود، اين تمسّك به عروهى وثقى است، اين مايهى قدرت است، مايهى اقتدار است. در دنياى اسلام، اين را ما بايد ترويج كنيم؛ اين را بايد بخواهيم. متأسّفانه در دنياى اسلام كسانى هستند كه بهجاى تمسّك به قرآن، تمسّك به طاغوت ميكنند؛ آنهايى كه سياستهاى آمريكا را در اين منطقه اجرا ميكنند و برطبقِ ميل و نظر و سياستهاى آمريكا _ كه طاغوت اعظم آمريكا است، شيطان اكبر آمريكا است _ عمل ميكنند، متمسّك به طاغوتند، كفر به طاغوت ندارند. شرط اوّل: فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ ؛ كفر به طاغوت بايد [باشد].
در ديدار قاريان و حافظان برتر شركتكننده در مسابقات بينالمللى قرآن كريم 1395/02/29
ما باید قوی باشیم
ما بايد قوى باشيم. قوّت فقط به سلاح نيست، قوّت فقط به پول نيست؛ مبناى اصلى قوّت، ايمان به خدا و پايدارى است. خداى متعال [ميفرمايد]: فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقىٰ لاَ انْفِصٰامَ لَهٰا ؛ اگر ايمان به خدا بود و اگر كفر به طاغوت بود، اين تمسّك به عروهى وثقى است، اين مايهى قدرت است، مايهى اقتدار است.
در دنياى اسلام، اين را ما بايد ترويج كنيم؛ اين را بايد بخواهيم. متأسّفانه در دنياى اسلام كسانى هستند كه بهجاى تمسّك به قرآن، تمسّك به طاغوت ميكنند؛ آنهايى كه سياستهاى آمريكا را در اين منطقه اجرا ميكنند و برطبقِ ميل و نظر و سياستهاى آمريكا _ كه طاغوت اعظم آمريكا است، شيطان اكبر آمريكا است _ عمل ميكنند، متمسّك به طاغوتند، كفر به طاغوت ندارند. شرط اوّل: فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ ؛ كفر به طاغوت بايد [باشد].
در ديدار قاريان و حافظان برتر شركتكننده در مسابقات بينالمللى قرآن كريم 1395/02/29
#فلسطین
عقبنشينى در برابر اسرائيل؛ عامل جرى شدن آن
كسى گمان نكند كه اگر چنانچه موشكهاى غزّه نبود، رژيم صهيونيستى كوتاه مىآمد؛ نخير. حالا شما نگاه كنيد ببينيد در كرانهى باخترى چه ميكنند! در كرانهى باخترى كه موشكى وجود ندارد، سلاحى وجود ندارد، تفنگى وجود ندارد؛ آنجا تنها ابزار و سلاح مردم، سنگ است؛ ببينيد آنجا رژيم صهيونيستى دارد چهكار ميكند: هرچه از دستش بر بيايد، خانههاى مردم را خراب ميكند، باغهاى مردم را خراب ميكند، زندگى مردم را نابود ميكند، آنها را به خوارى و ذلّت ميكشاند، تحقير ميكند؛ اگر لازم شد آب را رويشان ميبندد، برق را رويشان ميبندد؛ كسى مثل ياسر عرفات را كه اينهمه با صهيونيستها همراهى كرد، نتوانستند تحمّل كنند، محاصرهاش كردند، تحقيرش كردند، مسمومش كردند، نابودش كردند.
اينجور نيست كه اگر چنانچه دست قدرت در مقابل صهيونيستها نشان ندهيم، آنها به كسى رحم كنند، ملاحظهى كسى را بكنند، حقّ كسى را رعايت كنند، ابداً؛ تنها علاجى كه تا قبل از نابودى اين رژيم وجود دارد عبارت است از اينكه فلسطينىها بتوانند قدرتمندانه برخورد كنند؛ اگر قدرتمندانه برخورد كردند، احتمال اينكه طرف مقابل _ كه همين رژيم گرگصفتِ خشن است _ كوتاه بيايد، وجود دارد؛ كمااينكه الان دارند با همهى توان دنبال آتشبس ميگردند؛ يعنى بيچاره شدند. آدمكشى ميكند، كودككشى ميكند، قساوت بيرون از حدّ و اندازهى معقول بشرى نشان ميدهد، امّا درعينحال عاجز هم هست؛ يعنى در يك محذور، در يك گرفتارى سخت گرفتار است؛ لذا دنبال آتشبس است.
در ديدار دانشجويان 1393/05/01.
#فلسطین
من كان للَّه كان الله له
خداى متعال اصدق القائلين است؛ او به ما ميگويد: « لَيَنْصُرَنَّ اللّٰهُ مَنْ يَنْصُرُهُ »؛ او به ما ميفرمايد كه: «من كان الله كان الله له» ؛ او ميگويد كه: از دشمن نهراسيد، « إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطٰانِ كٰانَ ضَعِيفاً » او به ما اين را تلقين ميكند؛ بيان ميكند. خداوند متعال صادق است. ما اگر به وظيفهى خودمان در اين راه عمل بكنيم، براى خدا حركت كنيم، براى خدا مبارزه كنيم، هدف را رضاى خدا قرار بدهيم، بدون شك پيروزى نصيب خواهد شد.
در ديدار رهبران گروههاى جهادى فلسطينى شركتكننده در افتتاحيهى همايش غزّه 1388/12/08
#فلسطین
لزوم بیداری ملت های مسلمان
اين وحشىگرىهائى كه در اين يك هفتهى اخير در غزه انجام گرفت، كه حقيقتاً انسان را از سطح سبعيت مسئولين رژيم صهيونيستى دچار شگفتى مىكند، همينها بايستى وجدان دنياى اسلام را تكان بدهد و اين حركت عظيم مردمى در دنياى اسلام بايستى روح تازهاى پيدا كند.
(1391/09/01) بيانات در ديدار جمعى از بسيجيان و فعالان طرح «صالحين»
#فلسطین
توفیق خداوند به مردم غزه
خداى متعال به مردم غزه اين توفيق را داده است كه در مقابل اين دشمن خشن و ددمنش استقامت كنند، ايستادگى كنند، و آنها پاسخ ايستادگى خودشان را هم گرفتند، و آن عزت مردم غزه بود؛ نشان دادند كه با ايستادگى، با مقاومت، با سختكوشى مىتوان با همهى حجم كوچك، بر يك حجم بزرگِ پيچيدهى مسلحِ تأييد شده و حمايت شدهى از طرف قدرتهاى بزرگ فائق آمد.
(1391/09/01) بيانات در ديدار جمعى از بسيجيان و فعالان طرح «صالحين»
#فلسطین
راهی جز قوی شدن نداریم
دنياى اسلام اگر مىخواهد در مقابل حملات دشمنان و خباثتهاى دشمنان و توطئههاى دشمنان و نامردىها و ناجوانمردىهاى دشمنان آسيبناپذير بماند، بايد با قدرت از خود دفاع كند. بايد در خود قدرت ايجاد كند؛ هم قدرت معنوى كه قدرت ايمانى و عزم اراده است و هم قدرت مادى. پيشرفت علمى، قدرت مادى است؛ تجربه و فناورى، قدرت مادى است؛ توانائى ساخت تجهيزات زندگى، اعم از سلاح و غير سلاح، قدرت مادى است. اينها را بايد دنياى اسلام و جوامع اسلامى براى خودشان فراهم كنند. آن وقت واحدى به كوچكى غزه سختى را تحمل مىكند، شهيدانى مىدهد، اما كارى مىكند با دشمن، كه همانطور كه گفتيم، دشمن امروز براى آتشبس در غزه دستپاچهتر است تا خود مسئولان غزه و مردم غزه.
(1391/09/01) بيانات در ديدار جمعى از بسيجيان و فعالان طرح «صالحين»
#فلسطین
غزه عرصه رسوایی غرب
امروز غزّه و فلسطين عرصهى رسوايى غرب است. غرب با ادّعاى حقوق بشر، بزرگترين و فجيعترين نقض حقوق بشر را در غزّه نديده گرفته. تا روزهاى متمادى غربيها در سال گذشته يك كلمه حرف به نفع مردم غزّه و در دفاع از آنها نزدند. روزهاى متمادى پشت سر هم ميگذشت، ما هى گوشمان بود ببينيم آيا از اروپا - از امريكا كه هيچ - از سازمانهاى حقوق بشر، از سازمانهاى به اصطلاح مدافع آزادى، يك كلمه حرف به نفع مردم غزّه صادر ميشود؟
در ديدار رهبران گروههاى جهادى فلسطينى شركت كننده در افتتاحيهى همايش غزّه. 1389/3/11
#فلسطین
در قضیه فلسطین، هرچه پیش آمده تقصیر خودمان است!
يك روز فلسطينيها و عربهاى دوروبرشان سستى كردند. اين احساسى كه امروز وجود دارد، آن روز موجود نبود، و الّا امكان نداشت كه دولت اسرائيل تشكيل شود. اگر اين مجاهدتى كه امروز هست، در آن روز هم ميبود، نه توطئه و كمكهاى انگليسيها كارآمد ميشد و نه سلاحهايى كه به يهوديها دادند، ميتوانست كارى انجام دهد. اصلاً اين دولت تشكيل نميشد. آن زمان كوتاهى كردند، نتيجهاش اين شد.
همانطور كه مردم مؤمن در اطراف اميرالمؤمنين (عليه السلام) كوتاهى كردند، نتيجهاش اوضاع دورهى امام حسن (عليه السلام) شد؛ آنجا كوتاهى كردند، نتيجهاش اوضاع دورهى امام حسين (عليه السلام) شد و شهادت آن حضرت پيش آمد؛ باز كوتاهى كردند، نتيجهاش امتداد دوران غربت حق شد؛ و الّا طبق روايات، بنا نبود كه حكومت حق بعد از اميرالمؤمنين (عليه السلام) تا آخر دورهى ائمّه (عليهم السلام) آنطور غريب بماند. منتها وقتى كوتاهى ميكنند، اين اتّفاق مىافتد. دستِ خود مردم و مؤمنين بحقّ است؛ اگر آنها كار كنند، نتيجه را خداى متعال مترتّب خواهد كرد. اگر كارى ميكردند كه امام حسين (عليه السلام) كشته نشود و آن وضعيّت در كربلا پيش نيايد، پاداشى كه خداى متعال به آنها ميداد، حكومت حق بود؛ امّا روايت دارد كه فلما قتل الحسين اشتد غضب الله علي اهل الأرض . اشتداد «غضب الله» نتيجهاش همين است كه حكومت عقب مىافتد، عزّت ايمان و اهل ايمان به تأخير مىافتد. اين كارِ خود ماست؛ ما كردهايم؛ دست خود ماست، هرچه كه پيش آمده.
در ديدار دبيركل و اعضاى حزب اللّه لبنان. 1380/12/21
#فلسطین
ملت فلسطین باید امدوارتر از همیشه باشد.
ملّت فلسطين بايد از هميشه اميدوارتر باشد، مبارزان جهاد و حماس بايد بر تلاش و عزم و همّت خود بيفزايند، كرانهى غربى راه پرافتخار هميشگى را با قدرت و استحكام بيشتر پى گيرد، ملّتهاى مسلمان پشتيبانى واقعى و جدّى از فلسطين را از دولتهاى خود مطالبه كنند، و دولتهاى مسلمان صادقانه در اين راه گام نهند.
پيام آيت الله العظمى خامنهاى به حجّاج بيتاللهالحرام 1393/7/8
#فلسطین
اصل ماجراى فلسطين چيست؟
اصل ماجرا اين است كه يك عدّه از يهوديان متنفّذ در دنيا به فكر ايجاد يك كشور مستقل براى يهودىها افتادند؛ از فكر اينها دولت انگليس استفاده كرد و خواست مشكل خود را حل كند. البتّه آنها قبلاً به فكر بودند به اوگاندا بروند و آنجا را كشور خودشان قرار دهند. مدّتى به فكر افتادند به طرابلس، مركز كشور ليبى بروند؛ لذا رفتند با ايتاليايىها كه آن وقت طرابلس در دست آنها بود صحبت كردند؛ امّا ايتاليايىها به اينها جواب رد دادند؛ بالاخره با انگليسىها كنار آمدند. انگليسىها آن وقت در خاورميانه اغراض بسيار مهمّ استعمارى داشتند؛ ديدند خوب است كه اينها به اين منطقه بيايند؛ اوّل بهعنوان يك اقلّيّت وارد شوند، بعد بتدريج توسعه پيدا كنند و گوشهاى را، آنهم گوشهى حسّاسى را بگيرند؛ چون كشور فلسطين در نقطهى حسّاسى قرار دارد.
بيانات آيت الله العظمى خامنهاى در خطبههاى نماز جمعهى تهران 1378/10/10
#فلسطین
دلال خرید زمین از فلسطینی ها؛ سید ضیاء ایرانی!
تصرّف فلسطین هم اينطورى بود:
اوّل با جنگ نيامدند؛ اوّل با حيله آمدند، رفتند زمينهاى بزرگ فلسطين را كه زارعان و كشاورزان عرب روى آنها كار ميكردند و خيلى هم سرسبز و آباد بود، با قيمتهاى چندبرابر قيمت اصلى، از صاحبان و مالكان اصلى اين زمينهاى بزرگ كه در اروپا و آمريكا بودند خريدند؛ آنها هم از خدا خواستند و زمينها را به اين يهودىها فروختند. البتّه دلّالهايى هم داشتند كه نقل كردهاند يكى از دلّالهايشان همين «سيّدضياء» معروف، شريك رضاخان در كودتاى 1299 بود كه از اينجا كه به فلسطين رفت، آنجا دلّال خريد زمين از مسلمانان براى يهودىها و اسرائيلىها شد! زمينها را خريدند؛ زمينها كه ملك اينها شد، با روشهاى واقعاً بسيار خشن و همراه با سبعيّت و سنگدلى، بتدريج شروع به اخراج زارعان از اين زمينها كردند؛ در جايى ميرفتند، ميزدند، ميكشتند و در همين هنگام افكار عمومى دنيا را هم با دروغ و فريب بهطرف خودشان جلب ميكردند.
بيانات آيت الله العظمى خامنهاى در خطبههاى نماز جمعهى تهران 1378/10/10
#فلسطین