🔴هدر رفتن بودجه با بی کفایتی دولت؛ در شرکتهای دولتی چه میگذرد؟!
⭕️ سهم بودجه شرکت های دولتی از کل بودجه کشور به ۷۵ درصد رسیده است/ هزینه شرکت های دولتی زیانده ۱۱ هزار میلیارد تومان است
👤 اکبر ابدالی، محمدی عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور:
🔹۷۵ درصد از کل بودجه کشور معادل ۱۲۷۴ هزار میلیارد تومان به شرکت های دولتی میرسد که در مجلس بررسی نمیشود، یعنی تمامی صحبت ها و دعواها برسر ۲۵ درصد مابقی بودجه است که خود جای تامل دارد.
🔹سال گذشته کل بودجه شرکت های دولتی ۸۳۹ هزار میلیارد تومان بوده و امسال با ۵۲ درصد افزایش به ۱۲۷۴ هزار میلیارد تومان رسیده است، این درحالی است که بودجه عمومی کشور صرفا ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
🔹سال گذشته نسبت بودجه شرکت های دولتی به کل بودجه کشور ۶۷ درصد بوده، اما امسال سهم بودجه شرکت های دولتی از کل بودجه کشور به ۷۵ درصد رسیده است.
🔹براساس لایحه ای که دولت اعلام کرده است هزینه شرکت های دولتی زیانده ۱۱ هزار میلیارد تومان است، در مقایسه با بودجه فرهنگی کشور، بودجه این شرکت ها حدود ۹ برابر بودجه فرهنگی کشور است.
🔹اخیراً فضاسازیهای زیادی بر علیه بودجه فرهنگی کشور شکل گرفته اما خوب است بدانیم کل بودجه ای که دولت برای دین و مذهب در نظر گرفته معادل ۱۳۰۰ میلیارد تومان یعنی صرفاً ۰.۰۷ درصد از کل بودجه است.
🔹سازمانهایی که ما را تحریم میکنند و قطعنامه برعلیه ما صادر میکنند افزایش بودجه داشتهاند، جالب اینکه بودجه کمک به سازمان ملل تقریباً برابر با بودجه جامعه المصطفی است!
🔹بودجه جامعه المصطفی با ۵۰ هزار فارغ التحصیل و ۵۰ هزار دانشجوی خارجی از بسیاری از دانشگاههای کشور کمتر است.
🔹تک تک دانشجویان و فارغ التحصیلان جامعه المصطفی میتوانند یک سفیر اقتصادی برای کالای ایرانی و آوردن توریست به ایران باشند، دولت باید با شبکه سازی از این افراد در راستای اقتصاد کشور استفاده کند.
🔹در طی ارتباطی که با دانشجویان خارجی جامعه المصطفی داشته ایم بسیاری از آنها تعصب شدید بر روی کالای ایرانی و مصرف آن دارند.
🔹با ظرفیت عظیمی که جامعه المصطفی بعد از انقلاب ایجاد کرده است میتوان به صراحت گفت چندین برابر وزارت خارجه فعالیت داشته است.
🔹۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا توسط جامعه المصطفی مسلمان شدهاند، این یعنی بازار ۵۰ میلیونی برای کالای ایرانی که برای بهرهبرداری از آن، وزارت خارجه و وزارت صنعت باید اراده داشته باشند.
🔹در طی چند سال گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بودجه بسیاری از نهادهای دینی محقق شده و بخش زیادی از بودجه این مراکز محقق نمیشود./ ایسنا
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
📮 #توییت
⭕️ حسن خجسته، کارشناس رسانه و استاد دانشگاه:
🔹بلوغ رسانه ای چیست؟
🔹در یک نظرسنجی بیش از ۷۰٪ از زندگی خانوادگی راضیند اما همین افراد فکر می کنند ۷۰٪ جامعه از زندگی راضی نیستد، اولی دریافت شخص از زندگی است دومی دریافت رسانه ای شده فرد از دیگران است.
#رسانه | #اجتماعی
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
⚡️مسایل شرعی را برای حوزه بگذارید
✔️آیت الله سبحانی در واکنش به سخنان اخیر ریس جمهور🔻
🔹آیهای که میفرماید «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ»، ناظر به عقیده است؛ عقیده با اکراه درست نمیشود؛ عقیده، جذب قلب میشود و قلب انسان اگر بخواهد قلب چیزی را جذب کند، نیازمند دلیل و برهان است.
🔹باید منبریها، رسانهها و مؤلفها عقائد را برهانی بیان کرده تا مردم آرام آرام معتقد شوند.احکام جنبه اجرایی دارد، حجاب از قبیل مسائل تکلیفی است؛ حجاب، چماقی بر سر زنان نیست؛ بلکه مرتبط با عفاف آنان است.
🔹آقایانی که در رأس کار هستند، یک مقدار از مسائل را برای حوزه بگذارند؛ شما که عقل کل نیستید؛ اقتصاد، سیاست و ... برای شما؛ ولی احکام شرعی را برای حوزه بگذارید.
🔹حجاب تنها با نصیحت درست نمیشود؛ 50 درصد با نصیحت است؛ اما 50 درصد دیگر اجرا می خواهد، امر به معروف می خواهد، نهی از منکر می خواهد. باید جنبههای اجرایی برای اجرای احکام حجاب در جامعه عاقلانه باشد.
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فرشاد مومنی، استاد اقتصاد دانگاه علامه طباطبایی:
🔹خصوصیسازی اسم رمز کسب رانت شد. در بودجه 98 با خصوصیسازی افسارگسیخته و بدون برنامه از نفت تا آموزش و پرورش روبهرو هستیم./ زاویه
#اقتصادی
@feghvaenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردی بزرگ!
سیره اهل بیت را در روزگار امروز ببینیم!
اگر ما شیعه هستیم باید ....
🔸کلیپ تکان دهنده!
✅ تا انتها مشاهده کنید، متحول خواهید شد!
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
🚩آیتالله صدیقی: نتیجه برجام "گوشتِ ۱۰۰ هزار تومانی" است/ با FATF شرایط بدتر میشود
خطیب نماز جمعه تهران:
🔹با توجه به اینکه در دو کمیسیون تخصصی مجمع fatf رد شده است، امیدوارم رئیس مجمع تشخیص مصلحت و سایر اعضا اقتدار کشور را حفظ کنند
🔹ما در جنگ اقتصادی هستیم و در جنگ، استتار یکی از مسائلی است که باید رعایت کرد. این مسائل در اتاق فکر کشورهای غارتگر پیچیده شده و قبول این نسخه خلاف فرهنگ ما است
🔹عاقل سرّ خود را به دشمن نمیدهد و ما نباید از آنها رنگ بپذیریم.
🔹برجام نتیجه اش این شده که گوشت امروز حدود 100 هزار تومان است و شخصی به من میگفت خانوادهاش چندماه است گوشت نخوردهاند
🔹انبیا هر جا حکومت کردهاند در کنار مردم بودند، امام همان رویه را در حسینیه نشینی انجام داد و مقام معظم رهبری نیز همین رویه را دارد و براساس اطلاعات دقیقی که دارم کل مایملک زندگی ایشان یک وانتبار نمیشود اما با اقتدار از ارزشها حسینی کوتاه نیامدهاند و ایستادگی در برابر قدرتهای بزرگ اتمی را نشان دادهاند.
⭕️ رمزگشایی از مسیر اقتصادی ونزوئلا
✍ سید یاسر جبرائیلی، کارشناس اقتصاد سیاسی
🔹ساختار اقتصاد ونزوئلا پیش از هوگو چاوز، توسط کارلوس پرز کاملا نئولیبرالیزه شده بود.
🔹پرز با اجرای توصیههای صندوق بینالمللی پول چون برنامههای تعدیل ساختاری(SAP)، آزادسازی اقتصادی و عدم مداخله دولت در اقتصاد، تقریبا تمامی زیرساختهای تولیدی ونزوئلا را نابود کرد و بیگانگان بر بازار تولید و خدمات این کشور مسلط شدند.
🔹کشوری که در دهه ۱۹۵۰ میلادی، ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلیاش از محل کشاورزی و شیلات بود، تبدیل به کشوری شد که نفت میفروخت و همه چیز از جمله اقلام کشاورزیاش را وارد میکرد و امروز دچار بحران امنیت غذایی است.
🔹کشوری که از فقر سرمایهگذاری رنج میبرد، درآمدهای حاصل از فروش نفت را در بازارهای آمریکا سرمایهگذاری میکرد(پدیده Petrodollar Recycling).
🔹مردم از فرط فقر ناشی از آزادسازی اقتصادی و تعدیل ساختاری دست به شورش زدند. چاوز که از افسران دولتی پرز بود، مامور به سرکوب مردم شد اما تمرد کرد و قهرمان شد.
🔹چاوز وقتی به قدرت رسید، خدمات زیادی انجام داد. نفتی که فروخته میشد و پولش جیب شرکتهای آمریکایی، طبقه صادرکنندگان نفت و واردکنندگان اقلام را در ونزوئلا پر میکرد، صرف خدمات عمومی شد. در حوزههای معیشت، سلامت، آموزش و... جهشهای تاریخی انجام شد.
🔹اشتباه بزرگ چاوز اما این بود که خیال میکرد میتواند در یک ساختار نئولیبرال، یک نظام اقتصادی سوسیالیستی ایجاد کند.
🔹او در یک دوره کوتاه مدت، توانست سطح رفاه عمومی در ونزوئلا را بالا ببرد، اما چون در نظام تولید داخلی نتوانست تغییری ایجاد کند، با کاهش درآمد نفت، اقتصاد ونزوئلا دچار بحران شد. تولید داخلی، یعنی عامل اصلی ایجاد ثروت، از میان رفته بود و چاوز نتوانست احیایش کند.
🔹ونزوئلا از روز تاسیس WTO یعنی بیش از ۲۲ سال است که عضو این سازمان است اما تنها عایدی عضویت در این ساختار تجارت آزاد، ناتوانی دولت کاراکاس در حمایت از تولید داخلی در برابر هجوم آزاد کالای خارجی بوده است./ کانال سید یاسر جبرائیلی
🌐 #بین_الملل
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
🚩 روایت جدید کدخدایی از پیشنهاد گستاخانه معترضان به نتیجه انتخابات در سال ۸۸
سخنگوی شورای نگهبان:
🔹 در انتخابات 88 پیش ما آمدند که شورای نگهبان را کنار بگذاریم و عدهای بنشینند و نظارت بکنند؛ برچه اساسی؟ قانون این را میگوید؟ اگر قانون اساسی را کنار بگذاریم که دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود.
🔹 پیشنهاد رسمی آنها این بود که شورای نگهبان کنار برود و هیئتی از قضات، وکلا و سیاسیون بیاید تا بر کار انتخابات نظارت کنند.
🔹برچه اساس این حرف زده شد؟ وقتی شورای نگهبان صلاحیتها را تایید میکرد و گزینه نهایی شما در آن بود، شورای نگهبان خوب بود ولی وقتی که برگزاری انتخابات است و دارید آمار انتخابات را میگویید، شورای نگهبان کنار برود؟
@feghvaenghelab
🚩سردار وحیدی : FATF یک سازمان اقتصادی نیست بلکه یک سازمان امنیتی است
عضو مجمع تشخیص ;
🔹 وزارت خزانه داری آمریکا با 700 نفر نیرو تبدیل به یک دستگاه اطلاعاتی شده است
🔹 تمام فعالیتهای دشمن رنگ بوی امنتی دارد.
🔹 آنها با شکل دادن به FATF میخواهند قدرت علمی هستهای ما را کاهش دهند، لذا دشمن وقتی مشاهده کرد نمیتواند با قطعنامه مانع پیشرفت هستهای ما شود، مسائل هستهای را هم جزئی از FATF قرار دادند تا به وسیله اجبار در پذیرش آن، مانع پیشرفت ما شوند و در این مسیر دیگر هیچ وتویی مطرح نیست و به راحتی میتوانند، قدرت دفاعی کشورمان را کاهش دهند.
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
⭕️ کریمی قدوسی: آذری جهرمی گفت به زودی اینستاگرام را فیلتر میکنیم
👤 جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
🔹آذری جهرمی به من گفت اینستاگرام را به زودی فیلتر میکنیم.
🔹فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و وزیر ارتباطات به خود من گفت به زودی انجامش میدهم.
🔹(درباره عملیاتی نشدن فیلتر اینستاگرام تاکنون) روحانی نمیگذارد؛ زیرا رییس جمهور و وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند.
🔹هر روزی که در اجرای این تصمیمات نظام سهلانگاری شود، از سیئات است.
🔹(درخصوص سخنان آذری جهرمی مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات نقشی در نسخههای فارسی تلگرام ندارد) اگر این فرد چنین اظهاراتی کند، از الفبای حاکمیت مطلع نیست و خودش را به عنوان وزیر زیر سوال میبرد و اختیاراتش را نفی میکند.
🔹تمام موضوعات اجتماعی و حتی به نحوی مسائل فردی و شخصی در یک نظام، حکومت و ایدئولوژی، به خصوص در عرصه منافع عمومی جنبههای حاکمیتی پیدا میکند و هیچکس نمیتواند بگوید فضای مجازی، پیامرسانها و هاتگرام خارج از حاکمیت و متعلق به بخش خصوصی است و ما به آن کاری نداریم.
🔹دولت باید از دین، ناموس و امنیت فرهنگی خانواده دفاع کند. هر خانوادهای در اثر سهل انگاری هر دولتی به خصوص این دولت، به ویژه در بحث فضای مجازی و به خصوص در ارتباط با این پیامرسانهایی که خود غربیها هم با آن مبارزه میکنند، کوتاهی کند، معصیت و گناه فروپاشی هر خانواده به گردن آن مسئول است.
🔹(در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ارتباطات از جریان عرضه طلاگرام و هاتگرام کنار گذاشته شد، به گزارش وزارت اطلاعات در خصوص هاتگرام و طلاگرام اشاره کرد و توضیح داد) وزیر ارتباطات جزئی از پیکره وزارت اطلاعات بوده و سابقه کار در آنجا داشته و از هاتگرام و تلگرام طلایی مطلع بوده است.
🔹 آنها که اکنون در هاتگرام و طلاگرام مدیریت میکنند، در چارچوب وزارت ارتباطات کار میکنند و همگی جزء دولت و حاکمیت هستند./ خانه ملت
#فضای_مجازی
@feghvaenghelab
⭕️ پاسخ مهدی محمدی به اظهارات مجید انصاری در مورد پذیرش FATF در دوره سعید جلیلی
▪️مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتوگو با ایسنا با اشاره به تاریخچه بررسی لوایح چهارگانه در کشور گفت: بحث پیوستن به FATF اصلاً به دولتهای یازدهم و دوازدهم مربوط نیست؛ در زمان احمدی نژاد مطرح بود. حتی زمانی که آقای جلیلی در شورای عالی امنیت ملی بود با دستخط ایشان توصیه شده تا این کار صورت بگیرد.
▪️به گزارش تسنیم، مهدی محمدی از مسئولان تیم مذاکرهکننده هستهای در دولت دهم، درباره اظهارات مجید انصاری اظهار داشت: مشکل اظهارنظر آقای انصاری این است که اصل موضوع FATF را با برنامه اقدام ویژهای که میان آقای طیب نیا وزیر اقتصاد دولت اول آقای روحانی با FATF تدوین شده، اشتباه میگیرند.
🔹وی افزود: ایران از گذشته به دنبال این بوده است که با حفظ مصالح و امنیت ملی خود راههایی برای تعامل با FATF پیدا کند. منتها آنچه در این دولت اتفاق افتاد این بود که یک برنامه اقدام ویژه برای ایران تدوین شد که در واقع توافق محرمانه دولت آقای روحانی با FATF بود و اکنون نیز همه دعواها بر سر همان است.
🔹محمدی خاطرنشان کرد: در دولت گذشته هرگز هیچ برنامه اقدامی آن هم با محتوای خطرناک فعلی برای تعامل با FATF تدوین نشد و چنین برنامهای هم وجود نداشت.
#سیاسی | #FATF
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
هدایت شده از پاسخ به شبهات
✳️استفتاء از محضر فقیه محقق آیت ا... سیفی مازندرانی پیرامون مسائل حکومتی✳️
📌متن استفتاء :
محضر مبارک فقیه محقق حضرت آیت ا... سیفی مازندرانی
سلام علیکم:
1- اعتبار خواست عمومی مردم از نظر اسلام چگونه است و ملاک آن چیست؟
2- اینکه خدای تعالی به پیامبر می فرماید: شما ای پیامبر وکیل مردم نیستی «و ما أنت علیهم بوکیل» (الأنعام: 107 / الزمر: 41) معنا و مقصود چیست؟
3- آیا پیامبر فقط مأمور ابلاغ حدود و احکام دین است؟
4- آیا اجرای احکام دین در جامعه و الزام مسلمین بر آن مشروع و یا لازم است؟
5- آیا از نظر اسلام می توان زنان مسلمان را الزام به حجاب کرد؟
6- آیا اجرای احکام دین پس از پذیرش دین الزامی و الزام آن بر مقتضای دین
می باشد؟
7- آیا از نظر اسلام معنای اشتغال زنان و بیکار نبودن آنان این است که نباید در خانه باشند و الزاماً حای آنان در میان جامعه است و آیا اشتغال زنان بمعنای حضور آزادانه و منع از خانه نشینی است؟
8- آیا منع مردان از نگاه به نامحرم از مسئولیت حجاب زنان کم می کند؟
محمود گیّم
بسمه تعالی
📝پاسخ ها:
ج1: خواست عمومی مردم از نظر اسلام تا جائی محترم است که مخالف احکام و حدود الهی نباشد. مثلا اگر خواست عمومی مردم جامعه ای این باشد که دین الهی اقامه نشود یا برخی منکرات و محرمات رائج شود این خواست محترم نبوده و اگر این مردم مسلمان باشند یا غیر مسلمان ولی در کشور اسلامی زندگی کنند حاکم اسلامی حق دارد بلکه وظیفه دارد آنان را الزام به اقامه ی دین الهی و انجام حدود و دستورات اسلام نموده و بر معاصی و محرمات و ترک واجبات مجازات کند.
و این بدلیل إجماع فقهاء و دستور خدای تعالی به اقامه ی دین در آیه ی شریفه: { شَرَعَ لَكُم مِّنَ الدِّينِ مَا وَصَّىٰ بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَىٰ وَعِيسَىٰ أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ } (الشوری: 13). و به اتفاق نص و فتوای همه ی فقهاء که «للحاکم أن یُعزّر کل من ارتکب معصیة او ترک واجباً حسب ما یراه من المصلحة و طاقة بدنه». و نیز بر نبی و امام و فقیه واجب شرعی بلکه در رأس رسالات انبیاء است که عامه ی مسلمین را امر به معروف و نهی از منکر بمراتبه الثلاثة کنند و آنان را الزام به انجام احکام دین و ترک محرمات کنند و این مورد إجماع فقهاء بوده و آیات و روایات بر آن دلالت دارد.
ج2: این آیه معنایش این است که ای پیامبر بر تو واجب است احکام و حدود دین خدا را ابلاغ کنی و اگر خود به اختیارشان نافرمانی کردند شما ضامن و وکیل آنان برای نجات از عذاب جاودان آخرت نبوده و وظیفه ی شفاعت نداری و نیز در این باره فردای قیامت مورد بازخواست قرار نخواهی گرفت. و هرگز معنای این دسته از آیات نفی وجوب اجرای مجازات حدود و دیات و قصاص بین جامعه ی مسلمین نیست؛ چرا که خلاف ضرورت دین و مخالفت با صریح آیات و روایات متواتر و نقض غرض رسالت و شریعت است.
ج3: اینکه پیامبر فقط مأمور ابلاغ دین به مردم باشد و اختیار آنان را نداشته باشد انکار ولایت رسول خدا بر جان و مال مسلمین است و وجوب اطاعت از پیامبر در همه ی امور بر همه ی مسلمین جزء ضروریات دین است؛ چرا که آیات صریح قرآن و روایات متواتر فریقین و اتفاق همه ی فرق مسلمین بر آن است.
ج 4: اجرای احکام اسلام و اقامه ی دین الهی در متن جامعه و الزام مسلمین بر آن، هدف اصلی نزول قرآن مجید بلکه در رأس رسالت همه ی أنبیاء الهی است چرا که آیات قرآن مجید به وضوح و صراحت ناطق به آن است که فرمود: { إِنَّا أَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاكَ اللَّهُ } (النساء: 105) و فرمود: { شَرَعَ لَكُم مِّنَ الدِّينِ مَا وَصَّىٰ بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَىٰ وَعِيسَىٰ أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ} (الشوری: 13). و بسیاری از آیات و روایات متواتر صریح در این معنا بوده بلکه این مهم از أهم ضروریات دین می باشد.
ج5: وجوب حجاب برای زنان از ضروریات دین است؛ چرا که صریح آیات قرآن مجید به آن ناطق بوده و اتفاق فریقین (علمای عامه و خاصه) بر آن است و روایات متواتر از طریق شیعه و سنی به صراحت بر آن دلالت دارد.
ج 6: اختیاری بودن پذیرش دین منافاتی با الزام بر اجرای حدود الهی بین مسلمین (بعد از پذیرش اختیاری دین) ندارد.
ج 7: أصل اشتغال برای زنان از نظر اسلامی منعی ندارد، بلکه در بعضی از موارد حضور زن در جامعه واجب خواهد شد. ولی این مشروط به مراعات احکامی است که در شرع مقدس بر زنان واجب گردیده است.
ج 8: هر یک از این دو حکم در شرع برای زن و مرد ثابت بوده و در جای خود واجب است.
باید توجه داشت احکام فوق الذکر از ضروریات دین بوده و اعتقاد و التزام به آن از واجبات شریعت است.
⚠️ #حمید_فرخ_نژاد همونی که میگفت 80میلیون ایرانی میخوام نباشن، اگه خم به چشم بچم بیاد، حالا داره از شیخ کودک کش اماراتی حمایت میکنه!
به این سلبریتی باس گفت که بن راشد از غارت اموال مردم بدبخت یمن ، لیبی ، سوریه و... دنیاشو ساخته.
⛔️شرم بر شما بازیگران حامی ستمگران که برای روزی 10هزار دلار دین و دنیا و آخرتتون رو میفروشید!
#سلبریتی_بیسواد
#سلبریتی_بی_وطن
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
🔴دولت تدبیر و امید یا دولت گروگانگیر!؟
«صفارهرندی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
🔹خطایی که در برجام شد را دارند با FATF میکنند.
🔹اینکه بگوییم کالاها با پذیرفتن FATF بیست درصد ارزان می شود گروگان گیری معیشت و رفاه مردم با یک بازی سیاسی است و پشتوانه عقلانی ندارد.
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
🔴بازی دولتی ها با مردم؟!
📮 #توییت
⭕️ صادق نیکو، فعال رسانه ای:
🔹یک کارگروه مصادیق مجرمانه داریم که بالاترین نهاد تصمیم گیری در حوزه فیلترینگ است. امروز @azarijahromi (محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات) از تشکیل کمیته ضدفیلترینگ خبر داده تا حق مردم مظلوم رو از حلقوم اون کمیته فیلترینگ بگیره!
🔹وقتی اکثریت کمیته فیلترینگ دست دولت و مجلسه، چه نیازی به کمیته ضدفیلترینگ داریم؟ شوآف؟
▪️پ.ن:
🔹آذری جهرمی:
🔹با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهوری، کمیتهای برای جلوگیری از فیلترینگ تشکیل شده است.
🔹امروز با توجه به تسهیلات نظام پرداخت الکترونیکی زیرساخت بسیاری از کسبوکارهای مجازی هم میتوانند همین بستر باشد. همانطور که در حال حاضر سایتهای شرطبندی و یا فیلترشکنها از همین زیرساختها استفاده میکنند.
🔹البته نظام بانکداری باید تلاش کند جلوی آنها را بگیرد. اما گاهی مواضعی از جمله با اعمال فیلترینگ گرفته میشود که جلوی فعالیتهای ناسالم را بگیرند اما عملاً تنها جلوی فعالیتهای سالم گرفته میشود و ناسالمها به نحو دیگر کارهای خود را ادامه میدهند. اکنون با تشکیل این کمیته تلاش شده جلوی فیلتر شدن فینتکها و کسبوکارها گرفته شود./ ایسنا
#ارتباطات | #سیاسی
💠کانال فقه و انقلاب
@feghvaenghelab
«پژمانفر»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتوگو با فارس:
🔹تکخوانی یک خانم در مراسم فیلم فجر تله دولت برای دوقطبی کردن فضا و فرار از پاسخگویی درباره مسائل اقتصادی است که با فرماندهی شخص آقای روحانی صورت میگیرد.
🔹امروز مشکل مردم معیشت، اقتصاد، بیکاری و گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومانی و بیتدبیریهایی است که در حوزه اقتصاد وجود دارد.
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
هدایت شده از روزنه
💥فوری
خطر تحریف امام خامنه ای
نشانه شناسی #خرده_گفتمان #تحریف_رهبری در #قم!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
1-نگرانی مقام معظم رهبری مبنی بر #انقلاب_زدایی_از قم، جدید نیست!
🔻حاشیه: آیا مطرح کردن این بیانات در این زمان و خطاب به یک نهاد پرهزینه و کم فایده حوزوی، مترتب بر مصالح خاص و مبتنی بر وقایع اتفاقیه نیست؟ کم ترین #مفسده این برداشت، القای #دغدغه_زدایی از _مجموعه_مورد_خطاب_رهبری است!
وانگهی! جدید یا قدیمی بودن دغدغه، مشکل را حل نمی کند. اگر دغدغه جدیدی نیست، یعنی در مدت مدید، منویات امام و رهبری بر زمین مانده است!
2- در حال حاضر سکولاریسم معرفتی به معنای نفی دین و نفی وحی، وجود ندارد؛ #فقط سکولاریسم به معنای بی تفاوتی در امور اجتماعی و سیاسی در حوزه دیده می شود.
🔻حاشیه: تلاش برای #انصراف #اذهان از کشف #سکولاریسم_پنهان و نفی #واقعیت_تلخ #جدایی_دین_از_سیاست، علی رغم #ابرازات_علنی مخالفان #اسلام_سیاسی و #سیاست_اسلامی، در نوع خود #بی_سابقه است. اگر سکولاریسم به #بی_تفاوتی ترجمه شود، مصلحت اعلان خطر مقام معظم رهبری نسبت به #سکولاریسم_حوزوی #انکار شده است!
3-پرخاشگری و #تندروی برخی به نام #انقلابی_گری، کاری #دافعه_آفرین و از مصادیق #نفوذ است!
🔻حاشیه: کاربست اصطلاحات رایج در زبان #ضدانقلاب_معاند اسلام و نظام و امام و رهبری، نشانه #انفعال_گفتمانی در برخی سطوح عالیه سیاستگذاری و مدیریت های کلان حوزوی است که بارها مورد #نهی_صریح_رهبری قرار گرفته است.
محکوم کردن #پابرهنگان_وفادار_به_آرمان_انقلاب_اسلامی به #نفوذی بودن، نشانه ای نگران کننده از وجود #نفوذ در برخی سطوح عالیه است! آنان که برخلاف #مدعیان_دروغین، از #مواهب_مادی_و_معنوی طرفی برنبسته اند، نفوذی اند یا آنها که زبان مخالفان را در کام گرفته اند؟! اگر در شناسایی #خط_نفوذ اینهمه تبحر دارید، از چه رو علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری، به #افشای این جریان خطرناک نپرداخته و تنها به جمله سازی جهت دار با برخی کلیدواژه ها بسنده کرده اید؟! و اگر واقعا نگران نفوذی ها هستید، چرا نسبت به #پالایش بعضی مجموعه های رسمی زیردست، از وجود برخی چهره های نشان دار مخالف نظام و امام و رهبری که از دوران #کتابخانه_سیاسی #باند_سیدمهدی_هاشمی تا کنون، در برخی مصادر امر لانه کرده اند، حساسیتی نشان نداده اید؟
4_باید با #عقلانیت حرکت کرد...
🔻حاشیه:بازتکرار شعار #عقلانیت_گرایی و متهم ساختن مخالفین خود به غیرعقلانی بودن، حربه ای تکراری است که #بنی_صدر و _بازرگان و #توده_ای_ها پیشتر به کار برده و از آن طرفی نبسته اند! خوب است شما که خود را #عقلای_قوم_و_قم پنداشته اید، نتیجه عقلانیت گرایی خود را عرضه کنید تا عموم حوزویان و رهبری عزیز، از #کارنامه شما #ناراضی و #دلشکسته نباشند!
به نظر می رسد در آستانه شش سالگی دولت #برجام_گرا و #پرحاشیه #اعتدال، عقبه حوزوی گفتمان طرفدار کاندیدای اصلاحات و اعتدال #رونمایی_عمومی شده است. البته پیشتر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، برخی از #عقلای_خودخوانده، در جلسات عمومی به تبلیغ به نفع #رئیس_جمهور فعلی پرداخته بودند!
@rozaneebefarda
⭕️ رفع مسئولیت به این سادگی نیست!
✍ احمد زیدآبادی، روزنامه نگار اصلاح طلب
🔹حسن روحانی میگوید: "مشکلات ما عمدتاً به فشار آمریکا و اذنابش بر میگردد؛ ظلم است کسی نظام و دولت را سرزنش کند."
🔹به نظر من، از حیث رنج و مشقتی که مردم تحمل میکنند، اصل وجود مشکلات جامعه، مسئلۀ اساسی است و علت و منشأ آنها در درجۀ دوم اهمیت قرار دارد.
🔹به فرض که همۀ مشکلات هم به "آمریکا و اذنابش" برگردد، آقای روحانی چه راهحلی برای رفع آنها ارائه میکند؟
🔹علتیابی مشکلات، حرفۀ کارشناسان است. رئیس جمهور اما در مقامی است که باید با برنامهریزی عملی آن علتها را رفع کند. اگر در این جهت اقدامی نکند و یا نتواند اقدام کند، مسئولیتاش را به درستی انجام نداده است و بنابراین، مشکلات در تحلیل نهایی به ناتوانی خود و شرکایش در قدرت برمیگردد!
🔹شاید رئیس جمهور بگوید که چون علت و منشأ مشکلات در اختیار و کنترل دولت وی نیست، پس راهحل آنها هم طبعاً خارج از توان و مسئولیت اوست! چنین ادعایی اما معنای هولناکی در خود مستتر دارد و آن اینکه ما ایرانیها تقدیرمان به جابلقاء گره خورده و اختیارمان برای تعیین سرنوشتمان از دست رفته است!/ کانال احمد زیدآبادی
#دولت | #سیاسی
@feghvaenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران در ١٢ بهمن ١٣۵٧
🚩 آیتالله جنتی: لعنت بر مسئولانی که فکر میکنند مشکلات ما با آمریکا حل میشود
رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور :
🔹امام کاری کرد که در تاریخ عالم بی سابقه است. اسلامی که مایه عقب ماندگی شمرده میشد و غربیها اسلام را موجب عقب ماندگی میدانستند و خود مسلمانان نیز باورشان شده بود که اگر میخواهند به دنبال پیشرفت باشند باید به دنبال اروپاییها حرکت کنند و الا اسلام به درد آنها نمیخورد و نمی تواند مدیریت کند و اسلام برای 1400 سال پیش بود و در آن دوران قدرتمند بود و امروز نمیتواند به درد امروز بخورد و امروز عصر صنعت است.
🔹معجزه امام این بود که اسلام را دوباره عزیز کرد و به مسلمانان نشان داد اگر می خواهند دنیای خوب داشته باشند؛ اسلام بهترین راه است و اگر می خواهند وارد بهشت شوند و آخرت خوب داشته باشند اسلام بهترین راه است.
🔹متاسفانه برخی مسئولان امروز یا بیش از اینکه به فکر مردم باشند به فکر خود هستند یا اینکه عرضه مدیریت و حل مشکلات را ندارند.
🔹 امروز می میبینیم که دنیا طلبی بر خیلی از مسئولان غلبه کرده است. لعنت به این فکرهای غلط که در برخی مسئولان وجود دارد که احساس می کنند آمریکاییها و غربی ها هستند که می توانند میتوانند مشکلات ما را حل کنند.
🔹 متاسفانه با عدم مدیریت کارآمد بسیاری از نخبگان و جوانان تحصلیکرده کشور از ایران خارج می شوند
🔹 چرا باید فضای مجازی این وضع را داشته باشد. چه کسی باید به وضعیت فضای مجازی رسیدگی کند؟ چرا باید فضای مجازی آنقدر باز باشد که جوانان به راحتی لاابالیگری و بی دینی بیاموزند فضای مجازی باید در خدمت نظام و انقلاب قرار گیرد.
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
⭕️ نولیبرالهای ایرانی تحولات ونزوئلا را چگونه تحلیل میکنند؟
✍ امیر تفرشی، کارشناس مسائل آمریکای لاتین
🔹در مباحث مربوط به تحولات کنونی در ونزوئلا، صحبت از دو نوع دموکراسی است: دموکراسی معطوف به اصلِ «یک نفر، یک رای» و دموکراسی بر پایه «یک دلار، یک رای». طبیعتاً صرفنظر از میزان پولِ افراد، اصل اول وزنی مساوی به آحاد مردم میدهد و اصل دوم، وزن بیشتری به پولدارترها.
🔹نولیبرالها از جمله در ونزوئلا و ایران - به دلیل گرایش به بازار آزاد - در عمل به دموکراسی و تصمیمات دموکراتیک بر مبنای تساوی افراد تن نمیدهند. استدلالشان هم اینست که دموکراسی بر مبنای اصل اول، به اکثریتِ مستضعف امکان پیگیری سیاستهایی را میدهد که اقلیتِ ثروتمند را استثمار میکند؛ بدینسان، دموکراسی بر مبنای اصل «یک نفر، یک رای» انگیزه تولید ثروت را میخشکاند.
🔹تحت نفوذ چنین تفکری، نولیبرالهای ایران و ونزوئلا آرای مردمی که یک دولت یا حکومت غیرمتعهد به بازار آزاد را انتخاب میکنند، نادیده میگیرند و تنها رای آنانی را معتبر میشمارند که از طبقه ثروتمند باشند و یا حداقل متوسط. به تعبیری دیگر، نولیبرالها دموکراسی را تا جایی میپذیرند که با بازار آزاد تقابل نکند. به همین دلیل، برخی از آنها میانِ پشتیبانی از دیکتاتوریِ پینوشه در شیلی و ستودن دموکراسی تناقضی نمیبینند.
🔹نولیبرالها مانند لیبرالهای قدیم، باطنا معتقدند که دادنِ قدرت سیاسی به کسانی که در نظام موجودی اقتصادی، سهمی ندارند مسلما به تغییر نامعقول وضعیت موجود خواهد انجامید. اما مسأله اینست که آنها در روزگاری زندگی میکنند که نمیتوانند با دموکراسی آشکارا مخالفت کنند و لذا به آن برچسب پوپولیسم میزنند./ کانال امیر تفرشی
#سیاسی
@feghvaenghelab
📮 #توییت
⭕️ یک فعال توییتری:
🔹ظریف گفته منتقدان داخلی همصدا با نتانیاهو به من حمله میکنند. مگر به صرف اشتراک نظر در یک مورد با یکی از دشمنان خارجی میشود صحت حرف و نقد را زیر سوال برد؟ شما همزمان با اسرائیل و آمریکا احمدینژاد را تخریب نمیکردید؟!
#سیاسی
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
💠انقلاب اسلامی و افزایش بی بدیل عدالت اجتماعی
🚩 ۴۰ سالگی انقلاب به روایت سازمان ملل/ کاهش ۸۵ درصدی فقرا در ایران طی ۳ دهه گذشته
🔹 گزارش دفتر توسعه سازمان ملل از کاهش ۸۵ درصدی شمار فقرا در ایران طی سه دهه گذشته خبر می دهد.
💠کانال فقه و انقلاب💠
@feghvaenghelab
⭕️ کانال INSTEX یک روش گرفتن امتیازات بیشتر از ایران است
👤 فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین الملل:
🔹همانطور که رهبر انقلاب هم اشاره داشتند، آنها از برجام سود بردند، آنها این طور تصور میکنند که می توان در قالب برجام از ایران بیشتر امتیاز گرفت و از طرفی با فشار و تحریم بیشتر حتی به فکر سرنگونی نظام هم هستند که اینها از جمله دلایل اصلی خروج آمریکا از برجام به حساب میآید.
🔹آمریکا میخواهد مطمئن شود که ایران در برجام می ماند و این را از طریق اروپا انجام می دهد.
🔹اگر این ذهنیت وجود دارد که میتوانند از ایران امتیازهای بیشتری را بگیرند ما این تصور را هم تایید میکنیم. مخصوصا زمانی که ما مداوم طرف مقابل را تهدید می کنیم اما کار خاصی انجام نمی دهیم.
🔹شش ماه پیش گفتیم زمان گذشته است و الان هم همین حرف را می گوییم این مناسب نیست و باعث می شود در محاسبات طرف مقابل این طور نشان داده شود که ما کار خاصی را صورت نخواهیم داد.
🔹(با اشاره به طرح INSTEX از سوی اروپایی ها و گره زدن آن به FATF) این یک روش گرفتن امتیازات بیشتر از ایران است، یعنی علاوه بر امتیازاتی که ما در برجام به آنها داده ایم، این موضوع هم میخواهند امتیازات دیگری از ما بگیرند.
🔹آنها در طرح INSTEX دارو و مواد غذایی را مطرح کردند، در حالی که هیچ گاه این دو موضوع مورد تحریم واقع نشده بوده و دور زدن این تحریم مسئله خاصی نیست که بخواهند از ایران در قبال آن امتیاز بگیرند./ مهر
🌐 #امور_خارجه | #سیاسی | #FATF | #INSTEX
@feghvaenghelab
هدایت شده از روزنه
توجیه، بد فهمی و اتهام در سه گام
درنگی در مواضع دکتر #احمد_واعظی پیرامون خطر #انقلاب_زدایی_در_قم
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی، ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی در واکنش به دغدغه مطرح شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با ایشان و سایر اعضای محترم دفتر تبلیغات، در مصاحبه ای به اعلام موضع پرداخته اند (http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41527) که مع¬الاسف فاقد محتوای مورد انتظار از و بلکه حاوی نکات دور از انتظار از ایشان است. ایشان در سه بخش به ترتیب مرتکب سه اشتباه «توجیه»، «بدفهمی» و «اتهام» می شوند.
🔸یک. ایشان در ابتدای مصاحبه - ظاهرا برای کم اهمیت جلوه دادن و یا تکراری بودن دغدغه رهبری - به این نکته اشاره می کنند که این دغدغه مربوط به گذشته¬های دور است و از جمله در منشور حضرت امام (ره) نیز این نکته مطرح شده¬است.
در حالیکه به وضوح، قدمت دعوت به مبارزه علیه سکولاریسم در حوزه، نه تنها نشان از کمی اهمیت مسأله ندارد بلکه نشان از اهمیت وافر آن است. ریشه¬داری و سابقه¬مند بودن چنین دغدغه¬ای نشان دهنده اهمیت بیشتر و بلکه بغرنج بودن مساله و البته کوتاهی مسئولین در مدت طولانی اشاره شده¬است. لذا در صورت پذیرش اصل ادعای جناب واعظی مبنی بر قدیمی بودن دغدغه رهبری، نهیب ایشان باید با صدایی بلندتر و واضح¬تر به گوش ایشان و سایر مسئولین حوزه علمیه و آحاد طلاب برسد. ضمن اینکه شواهد و تصریحاتی در کلام رهبری موجود است که نشان می¬دهد این مسأله بعد از گذشت چهل سال از انقلاب به طور جدی¬تر و برنامه¬ریزی شده¬تر در حوزه در حال پیگیری است.
🔸دو. وی در گام بعدی ایشان در تفسیر سکولاریسم، متأسفانه به شکلی نا صحیح مفاد سکولاریسم را «حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان» معرفی کرده یکی از فروعات آن را «جدایی دین از سیاست» می¬دانند و بعد با اشاره به این نکته که در قم و حوزه علمیه هیچ کس قائل به سکولاریسم نیست بلکه ممکن است برخی تنها به یکی از فروعات آن یعنی جدایی دین از سیاست قائل باشند سعی دارند باز هم از اهمیت مساله بکاهند.
تعریف ایشان از سکولاریسم و این چنین بری ساختن دامان حوزه علمیه از آن – دست کم - کاملا غافلانه است.
🔸توضیح آنکه در ترویج و توسعه سکولاریسم که البته به معنای حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان معرفی شده برای هر نهادی وظیفه¬ای مشخص تعریف شده¬است و هر یک در این مسیر باید نقشی مشخص ایفا کنند. روشن است حوزه علمیه؛ کلیسا و یا سایر نهادهای مشابه دینی وظیفه¬شان حصارکشی دور خود، منحصر کردن مباحث و مسائل مورد پژوهش، در امور فردی و عدم دخالت در امور سیاسی و اجتماعی است و لذا پذیرش همین نقش در میدان بازی سکولارها توسط حوزه به معنی سکولاریسم و «حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان» است. در گفتمان سکولاریسم بنا نبوده و نیست که نهادی همچون حوزه در حذف دین بکوشد بلکه تنها خواسته نظریه¬پردازان و مجریان آن از حوزه علمیه، انحصار دین در امور فردی بوده و عدم دخالت آن در سیاست بود است که در حال پیگیری است.
🔸سه. گام سوم شاید پر خطاترین و نابخشودنی¬ترین بخش سخن ایشان است. ایشان در بررسی عوامل به وجود آورده اندیشه سکولار در حوزه علمیه به چهار عامل که گویا از نگاه خود ایشان استقرای تامی نیز هست اشاره می¬کنند:
الف) کج فهمی دینی
ب) ناکارآمدی نظام
ج) پرخاشگری، رفتار تند و غیر عاقلانه برخی انقلابیون
د) نفوذ.
ملاحظه می¬کنید که ایشان – هر چند به دو نکته صحیح «کج¬فهمی دینی» و «نفوذ» به عنوان دو عامل اصلی سکولاریسم در حوزه اشاره می¬کنند - در یک همصدایی عجیب و دور از انتظار با ضد انقلاب، دو اتهام پر بسامد در رسانه¬های خناس¬شان را عملا پذیرفته¬است: «ناکارآمدی نظام» و «تضاد انقلابی¬گری با عقلانیت». همین پذیرش تاسف برانگیز که از مقام حقوقی ایشان بعید و غیر قابل اغماض است کافی است تا جامعه طلاب انقلابی از ایشان توقع توضیح و عذرخواهی و البته اصلاح داشته باشند. نه نظام ناکارآمد است و نه انقلابی¬گری تضادی با عقلانیت دارد. ایشان که در این مصاحبه بارها به مقام معظم رهبری و کلمات ایشان اشاره می¬کنند خوب است در این دو مورد نیز به همان کلمات هدایت¬گر و بصیرت¬زا مراجعه کرده و خواسته یا ناخواسته سخنی علیه نظام که موجب خوشامد ضد انقلاب است به سخن نیاورند.
🔸در پایان دوستانه به ایشان متذکر می شوم، علاوه بر جدی گرفتن خطر سکولاریسم در حوزه که نه با اشاره به قدمت دغدغه و نه با بازی با تعاریف مختلف سکولاریسم قابل چشم پوشی است، با «اذعان به کارآمدی نظام ولایت فقیه» و «مترقی بودن دغدغه¬های انقلابی و پیشرو بودن تفکر انقلابی گری و همچنین با احترام به جوان انقلابی»، به وظیفه خود در امر مبارزه با سکولاریسم و تقویت گفتمان انقلاب در حوزه علمیه بپردازند.
یاسر حسینپور
دانش آموخته خارج حوزه قم/ دانش پژوه دکتری فلسفه اسلامی
@rozaneebefarda