eitaa logo
اندیشکده فقه حکومتی
393 دنبال‌کننده
588 عکس
54 ویدیو
83 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 برجام و سبک مدیریت حضرت آقا 🌸 ✅ مقام معظم رهبری: ✅ یکی از دوستان گفتند تصویب برجام را به رهبری نسبت داده‌اند؛ خب بله، امّا شما که چشم دارید، ماشاءالله هوش دارید، همه چیز را میفهمید! 🍀آن نامه‌ای را که من نوشتم نگاه کنید، ببینید تصویب چه جوری است؛ شرایطی ذکر شده که در این صورت این [توافق] تصویب میشود. 🍀البتّه اگر چنانچه این شرایط و این خصوصیّات اجرا نشد، اِعمال نشد، وظیفه‌ی رهبری این نیست که بیاید وسط و بگوید برجام نباید اجرا بشود. 🌸[البتّه]خود این، یک مقوله‌ای است که وظیفه‌ی رهبری در این جور مواقع اجرائی چیست؟ 🌿عقیده‌ی ‌ما این است که در زمینه‌های اجرائی، رهبری نباید وارد میدان بشود و یک کاری را اجرا کند یا جلوی اجرای یک کاری را بگیرد، مگر آنجایی که به حرکت کلّی انقلاب ارتباط پیدا میکند؛ آنجا چرا، وارد میشویم، امّا در موارد دیگر نه. 🍀بنابراین نه، برجام را به آن صورتی که عمل شد و محقّق شد، بنده خیلی اعتقادی نداشتم 🍀 و بارها هم به خود مسئولینِ این کار -به آقای رئیس‌جمهور، به وزیر محترم خارجه، به دیگران- همین را گفته‌ایم و موارد زیادی را به آنها تذکّر داده‌ایم. 🌷 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان: 1398/3/1 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌿کیفیت نهی از منکر مسئولان نظام و ... در مصلحت‌سنجی رهبری🌿 🌷مقام معظم رهبری: 1️⃣ «بعضی از دوستان انتقادهایی کردند که خب خوب است، بسیاری از انتقادها هم به‌جا است، منتها لحن انتقاد را خیلی تند نکنید، یعنی دو چیز را توجّه داشته باشید: یکی اینکه در انتقادها سعی کنید که نقطه‌ضعف به طرف مقابلتان ندهید؛ یعنی جوری حرف نزنید که بتوانند شما را در مرجع قضائی محکوم کنند؛ این را توجّه داشته [باشید]؛ من شاید یک بار، یا دو بار دیگر در جمع جوانها این را تذکّر داده‌ام؛ توجّه داشته باشید جوری حرف نزنید که مورد استفاده‌ی طرف مقابل قرار بگیرد برای محکوم‌ کردن قضائی شما؛ این یک. 2️⃣ دوّم اینکه از افراط و تفریط در بیان بپرهیزید. شما ملاحظه کنید در قرآن وقتی درباره‌ی مثلاً فرض کنید کفّار و مخالفین پیغمبر یک مطلبی را بیان میکند، بعد میگوید: وَلٰکِنَّ اَکثَرَهُم یَجهَلون؛(۲) نمیگوید «و لٰکنّهم یجهلون»، میگوید: اَکثَرَهُم یَجهَلون، یعنی یک عدّه‌ای هم در بینشان هستند که محکوم به این حکم نیستند. این جور نباشد که شما به طور قاطع یک مجموعه را نفی کنید یا اِشکالی بر آنها وارد کنید؛ در حالی که ممکن است بعضی از اینها مشمول این اِشکال شماها نباشند. اینها تذکّراتی است که [مهم است]. شماها هم بچّه‌های من هستید، یعنی واقعاً مثل فرزندان من هستید؛ دلم میخواهد که کارتان و همین جهتی که دارید حرکت میکنید، یک جهت درستی باشد». 🌷 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان: 1398/3/1 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌷✅دومین فرمان حکومتی "آتش به‌ اختیار" ✅🌷 🌷مقام معظم رهبری: 🌸در این یکی دو سالِ گذشته -طبق گزارشهایی که به من میرسد- تشکّلهای دانشجویی و مجموعه‌های دانشجویی کارهای خوبی انجام داده‌اند در زمینه‌ی مسائل گوناگون؛ چه مسائل کشوری، چه مسائل بین‌المللی؛ 🌸 فرض بفرمایید آنچه اینجا این برادرمان راجع به خصوصی‌سازی گفتند که بچّه‌های دانشجو در زمینه‌ی خصوصی‌سازی وارد کار شدند که در همین مسئله‌ی نیشکرِ هفت‌تپّه و ماشین‌سازیِ تبریز، دانشجوها رفتند و یک مشکلی را واقعاً حل کردند؛ یعنی نه پول دارند، نه قدرت قانونی دارند امّا در عین حال حضورشان میتواند یک کار بزرگ را، یک مشکل بزرگ را حل کند. مثلاً از جمله‌ی موارد این است: در حمایت از کارگران؛ یا در مطالبات از دستگاه‌ها، که این مطالبات اثر هم داشته؛ یعنی اینکه مجموعه‌ی دانشجویی از قوّه‌ی قضائیّه یا قوّه‌ی مقنّنه یا مجمع تشخیص یک چیزی را مطالبه بکند، 🌸تأثیرگذار است؛ این اثر داشته و این کاری بوده که شما کرده‌اید و بسیار خوب است. این مال همین یکی دو سال اخیر است که این تحرّکات را انسان در مجموعه‌های دانشجویی مشاهده میکند. 🌸 یا در زمینه‌ی فعّالیّتهای بین‌المللی و فعّالیّتهای منطقه، [مثلاً] در زمینه‌ی یمن،(۴) در زمینه‌ی این مسئله‌ی اخیر نیوزیلند،(۵) در زمینه‌ی نیجریه(۶) که دانشجوها اعلام حضور کردند؛ و در مسائل متعدّدِ دیگر [هم] همین جور؛ این اعلام حضورها خوب است. یا گاهی اوقات یک تجمّعی مثلاً جلوی سفارتخانه خوب است؛ 🌸البتّه با متانت، با دقّت، با عقلانیّت و با نشان‌ دادن اقتدار روحی و معنوی. این‌ جور نیست که همیشه از دیوار بالا رفتن خوب باشد -یک جاهایی البتّه خوب است؛ در قضیّه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی، کار خوبی بود امّا همیشه این ‌جور نیست- 🌸لکن حضور شما، خواسته‌ی شما، حرف منطقی شما، نشان دادن اقتدار شما، نشان دادن اجتماع شما تأثیرگذار است. ممکن است شما تأثیرش را فوری به چشم نبینید امّا بدانید که اینها اثر گذاشته. خب این [حضور] بنابراین جزو مواردی است که من تأکید میکنم، تأیید میکنم و مایلم که این استمرار پیدا کند. 🌷 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان: 1398/3/1 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸آتش به اختیار منضبط🌸 🌷امام خامنه‌ای: 🌸مسئله‌ی راهکارهای عملی ... احتیاج دارد به هدایت، تمرکز، پیگیری، فعّالیّت پی‌درپی و لحظه‌به‌لحظه برای اینکه بتواند این کاروان عظیم جامعه را و مهم‌تر از همه جوانهای جامعه را به پیش ببرد. این کارِ چه کسی است؟ 🌸این تمرکز، این ایجاد برنامه‌ی کار، پیدا کردن راهکار، ارائه‌ی راهکار، برنامه‌ریزی، به عهده‌ی چه کسی است؟ 🌸این به عهده‌ی جریانهای حلقه‌های میانی است. این، نه به عهده‌ی رهبری است، نه به عهده‌ی دولت است، نه به عهده‌ی دستگاه‌های دیگر است؛ [بلکه] به عهده‌ی مجموعه‌هایی از خود ملّت است که خوشبختانه امروز ما این را کم هم نداریم. 🌸ما نخبه‌های فکری در زمینه‌های گوناگونِ مورد نیاز در میان جوانان، در میان مسئولین خودمان داریم. اینها میتوانند بنشینند برنامه‌ریزی کنند و هدایت کنند. 🌸تشکّلهای دانشجویی از این قبیلند، مجموعه‌های باتجربه و فعّال در زمینه‌های فرهنگی و فکری و مانند اینها از این قبیلند و هر که هم در این زمینه‌ها فعّال‌تر باشد، مؤثّرتر است؛ یعنی زمام کار دست کسانی است که فعّالیّت کنند؛ تنبلی و بی‌حالی و کسالت و مانند اینها به درد نمیخورد. 🌷 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان: 1398/3/1 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸جهت حرکت عمومی در کشور🌸 🌷امام خامنه‌ای: 🌸یک عنصر دیگری که لازم است برای این حرکت، این است که این حرکت باید یک جهت‌گیری مشخّصی داشته باشد؛ یک جهت‌گیری منطقی و قابل قبول، که در حرکت عمومی ملّت ایران که ما داریم پیشنهاد میکنیم و مطرح میکنیم، 🌸این جهت‌گیری، جهت‌گیری به سمت جامعه‌ی اسلامی یا تمدّن اسلامی است؛ یعنی میخواهیم برویم به سمت تشکیل یک جامعه‌ی اسلامی؛ و حرکت عمومی، ما را باید به اینجا و در نهایت به یک تمدّن پیشرفته‌ی اسلامی برساند. 🌷 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان: 1398/3/1 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🔷دایره‌ی مفهوم جوانی در مدیریت تمدن‌ساز🔷 🌷امام خامنه‌ای: 🌸ما به یک حرکت عمومی به سمت آن چشم‌انداز نیاز داریم؛ باید یک حرکت عمومی در کشور راه بیفتد؛ البتّه این حرکت وجود دارد منتها بایستی انضباط پیدا کند، سرعت پیدا کند و پیشرفتش به سمت آن چشم‌انداز محسوس باشد. 🌸این حرکت طبعاً‌ با محوریّت جوان متعهّد است؛ جوانهای متعهّد، محور این حرکتند. جوان هم که میگویم، لزوماً‌ مراد من جوان بیست‌ودوساله و بیست‌وپنج‌ساله نیست؛ البتّه از جوانهای بیست‌ودوساله و بیست‌وپنج‌ساله خیلی کار برمی‌آید؛ واقعاً این‌ جوری است که این خواهر عزیزمان گفت، که بیست‌ساله‌ها را با شصت‌ساله‌ها مقایسه کرد که شماها هم همه برایش کف زدید؛ 🌸بنده بیست‌ساله و بیست‌وپنج‌ساله را [هم میگویم]؛ منتها وقتی من میگویم جوان، منظورم صرفاً‌ جوان دهه‌ی بیستی نیست؛ نه، سی‌ساله،‌ سی‌وپنج‌ساله، چهل‌ساله، اینها هم جوانند، یعنی اینها هم میتوانند در همین عرصه نقش‌آفرینی کنند،‌ میتوانند کار کنند؛ 🌸اینها هستند که اگر متعهّد باشند میتوانند در نظام مدیریّت کشور یک تحوّل عظیمی را به وجود بیاورند. 🌸 🌷 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان: 1398/3/1 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🔷درنگی در سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران نظام 🔹آغاز «افول موریانه‌ای» آمریکا🔹 مصاحبه‌ سایت آقا با دکتر فؤاد ایزدی: http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=42606 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸 تلاقی عرفان و سیاست 2️⃣ 🌷امام خامنه‌ای: 🍀بعد نوبت میرسد به روز عید فطر و نمازهای عید. این تضرع و دعائی که در روز عید فطر در سرتاسر کشور خوانده میشود، مردم جمع میشوند، دعا میخوانند، تضرع میکنند، از خدای متعال عالیترین خواسته‌ها را درخواست میکنند، با حالت توجه، با حالت تضرع، ما کِی این چیزها را داشتیم؟ 🍀کی در طول تاریخ - تاریخ قرنها، نه تاریخ سالها - کشور ما اینجور مشحون به آیات الهی و کلمات تضرع‌آمیز در مقابل پروردگار و دعا و توجه و ذکر بوده؟ کِی این همه مردم در این وادی وارد میشدند؟ برای کی میآیند؟ به کی میخواهند خودشان را نشان بدهند؟ 🍀جز اخلاص، جز ایمان، جز علاقه و عقیده‌ی به مبانی اسلامی، هیچ عامل و انگیزه‌ی دیگری در اینجا قابل تصور نیست. خب، اینها همه‌اش موجبات رحمت الهی است؛ «اللّهمّ انّی اسئلک موجبات رحمتک». 🌿اینها همان چیزهائی است که باران فیض الهی را بر سر ما میبارد. 🌿بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری: 1390/6/17 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸 تلاقی عرفان و سیاست 3️⃣ 🌷امام خامنه‌ای: 🍀 البته ما اشتباه میکنیم؛ گاهی نمیفهمیم این تفضل الهی را، نمیبینیم دست عطوفت الهی را در قضایای مختلف که بر سر ما گذاشته میشود. 🍀گاهی هم از این جهت اشتباه میکنیم که خیال میکنیم مائیم که داریم این کارها را میکنیم، در حالی که ما نیستیم؛ 🍀«لو انفقت ما فی الارض جمیعا ما الّفت بین قلوبهم و لیکنّ اللَّه الّف بینهم».(۲) «قلب المؤمن بین اصبعی الرّحمن». کی این مؤمنین را میکِشد میآورد توی این میدانها، اینجور اینها را متوجه به خدا میکند؟ 🍀جز دست الهی، جز قدرت الهی، چیز دیگری نیست. اینهاست که ما را امیدوار میکند 🌿بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری: 1390/6/17 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸 تلاقی عرفان و سیاست 4️⃣ 🌷امام خامنه‌ای: 🍀من نمی‌خواهم فقط شرح ماوقع را عرض کنم ـ که خب، این ماوقع را همه داریم می‌بینیم ـ من می‌خواهم این استنتاج را بکنم: "هو الّذی ایّدک بنصره و بالمؤمنین" (انفال / 62) 🍀خدای متعال تأیید خودش را در کنار نصرت به وسیله‌ی مؤمنین می‌گذارد، که علی‌الظاهر مراد در اینجا نصرت‌های معنوی است؛ مثل همان "انّی ممدّکم بألف من الملائکة مردفین" (انفال / 9) و امثال اینها. 🍀 "هو الّذی ایّدک بنصره و بالمؤمنین"؛ مؤمنین هستند که موجب نصرت می‌شوند؛ مؤمنین هستند که نظام را پابرجا نگه می‌دارند؛ مؤمنین هستند که در میدان‌های مختلف، جاده را صاف می‌کنند تا نظام اسلامی بتواند کارهای بزرگی را انجام دهد. ما اینها را "انّما اوتیته علی علم عندی" (قصص / 78) 🍀نباید تصور کنیم؛ خیال نکنیم ما هستیم داریم می‌کنیم؛ اینها را خدا دارد می‌کند. این نکته‌ی اول؛ که به نظر من مردم ما به توفیق الهی، به لطف پروردگار، مردم خوبی هستند؛ خوبی‌شان هم به وفاداری آنها به ایمان است، به رسوخ ایمان در دل‌هاست. ... 🍀انسان نگاه می‌کند، می‌بیند این جوان آنجا نشسته، همین‌طور اشک بر روی چهره‌ی او جاری است. انسان به حال این‌ها غبطه میخورد. اینها دل‌هاشان پاک است، این‌ها صافند، نزدیک به خدایند؛ همین، مایه‌ی نصرت است؛ "هو الّذی ایّدک بنصره و بالمؤمنین" 🌿بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری: 1390/6/17 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸تلاقی عرفان و سیاست 1️⃣ 🌷امام خامنه‌ای: 🍀بعد نوبت میرسد به حضور سیاسی مردم در روز قدس. باز انسان دست قدرت الهی را مشاهده میکند که اینطور دلهای مردم را جذب میکند و میآورد توی آن هوای گرم، با دهان روزه، وسط خیابانها؛ وفاداری خودشان را به انقلاب، به آرمانهای انقلاب نشان میدهند، فریاد میکنند؛ پیرمرد می‌آید، بچه‌ی کوچک می‌آید، زنها میآیند، مردها میآیند. 🌿بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری: 1390/6/17 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
نويسنده:یدالله محمودی ناشر (ان): مهر امیرالمومنین (ع) ۲۵۶ صفحه - وزیری (شومیز) - چاپ ۱ - ۱۰۰۰ نسخه ISBN: 978-964-159-301-0 تاریخ نشر:۹۷/۰۴/۲۴ قیمت :۱۵۰۰۰۰ ریال كد دیویی:۲۹۷.۳۱ زبان كتاب:فارسی/عربی محل نشر:قم - قم بیست‌ صفحه‌ی اول کتاب: http://164.138.18.205/DataBase/bookpdf/97/97424924.pdf @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
نويسنده:ابوالقاسم علی‌دوست ناشر (ان): الگوی پیشرفت، وابسته به مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ۳۲ صفحه - وزیری (شومیز) - چاپ ۱ - ۱۰۰۰ نسخه ISBN: 978-600-94401-4-6 تاریخ نشر:۹۳/۱۱/۱۴ قیمت :۵۰۰۰۰ ریال كد دیویی:۲۹۷.۳۱ زبان كتاب:فارسی محل نشر:تهران - تهران @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
فقه و الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت. نگارش: استاد ابوالقاسم علیدوست @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
پدیدآور(ان): نويسنده:سمیه محمدی نويسنده:سمیه اکرمی نويسنده:مریم نادران ناشر (ان): پارسینه ۲۲۲ صفحه - وزیری (شومیز) - چاپ ۱ - ۵۰۰ نسخه ISBN: 978-600-7369-11-1 تاریخ نشر:۹۳/۰۴/۰۴ قیمت :۶۰۰۰۰ ریال كد دیویی:۳۴۲.۵۵۰۵ زبان كتاب:فارسی محل نشر:تهران - تهران فهرست و صفحات اولیه: http://164.138.18.205/DataBase/bookpdf/93/93404003.pdf @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
@andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
هدایت شده از دیوار طلاب
♨️تحریف ظالمانه «تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد.»(1394/3/14) بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در راستای دفاع از مکتب امام و مقابله با تحریف شخصیت ایشان؛ همایش «تحریف ظالمانه» را با هدف روشنگری در خصوص «پروژه تحریف امام توسط دشمن در رسانه‌های داخلی و خارجی» برگزار می‌کند. 🎙سخنران: «حجت‌الاسلام و المسلمین استاد سیدحمید روحانی» و «حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ذیبح‌الله نعیمیان» 🕘زمان: شنبه 11 خرداد 1398 ساعت 21:30 🏢مکان: قم، بلوار جمهوری اسلامی، جنب کوچه6، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه هم‌کف، سالن کوثر. 👊برای دفاع از خط و مکتب امام؛همه رسانه باشیم. #تحریف_ظالمانه @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم. @khabarehowzeh
نمایه‌ی بازتاب ولایت فقیه در صحیفه امام @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
✳️لزوم گرفتن زمینه از تحریف‌گران امام خمینی(ره) ✅امام خامنه‌ای: آنچه هم در باب انقلاب و در باب امام گفته‌اند و گفته‌ایم و تکرار کرده‌ایم، باید مرور بشود، باید مجدّداً تکرار بشود؛ چون اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیّات و خصوصیّات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت بمرور وجود دارد. اکثر شما میدانید که انگیزه‌هایی برای تحریف شخصیّت امام و تحریف انقلاب -که بزرگ‌ترین هنر امام بزرگوار بود- هست. ✅ما باید تکرار کنیم حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفته‌ایم، باز هم بگوییم و تکرار کنیم و مجال تحریف را از تحریف‌کنندگان بگیریم. در شرع مقدّس هم همین‌جور است، در حقایق تاریخی هم همین‌جور است. ۱۳۹۶/۰۳/۱۴ ♻️بیانات در مراسم بیست و هشتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
✅تحریف‌ناپذیری و تأویل‌ناپذیری امام خمینی(ره) ✳️امام خامنه‌ای: ✅محتوای آن امامی که توانست دنیا را تکان بدهد، همین چیزهایی است که در این وصیّت‌نامه و مانند اینها هست؛ نمیشود امام را تأویل کرد، نمیشود امام را برخلاف آنچه بود معنا کرد، حرفهای او موجود است. ۱۳۹۵/۰۸/۲۶ ♻️بیانات در دیدار مردم اصفهان @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
✅انحای تحریف شخصیت‌هایی مانند امام خمینی(ره) ✳️امام خامنه‌ای: ✅تحریف شخصیّت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه‌ی اینها برمیگردد به تحریف شخصیّت. ✅شخصیّتی که الگو است، امام و پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسلهای بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی به‌وجود خواهد آمد. امام را نباید به‌عنوان صرفاً یک شخصیّت محترم تاریخی مورد توجّه قرار داد؛ بعضی این‌جور میخواهند: امام یک شخصیّت محترمی است در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش میکنیم، نامش را با تجلیل می‌آوریم، صرفاً همین؛ بعضی میخواهند امام را این‌جور بشناسند و بشناسانند و این‌جور تلقّی کنند؛ این غلط است. ✅امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملّت ایران آغاز کرد و تاریخ خود را متحوّل کرد؛ امام بنیان‌گذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است. ۱۳۹۴/۰۳/۱۴ 🌐بیانات در مراسم بیست‌ و ششمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
💠امام خمینی(ره) مصداق مجاهده‌ی فی الله ♻️امام خامنه‌ای: ✅امام البتّه یک فقیه بزرگ بود؛ هم یک فقیه برجسته و بزرگ بود، هم فیلسوف بود، هم صاحب‌نظر در عرفان نظری بود، در این مسائل [و] بخشهای فنّی و علمی یک سرآمد به‌حساب می‌آمد لکن شخصیّت برجسته‌ی امام به هیچ‌کدام از اینها وابسته نیست؛ بلکه شخصیّت اصلی امام در تحقّق مضمون آیه‌ی «وَ جٰهِدوا فِی اللهِ حَقَّ جِهادِه»(۴) [بود]؛ امام بزرگوار با داشتن آن زمینه‌های برجسته‌ی علمی، وارد میدان مجاهدت فی‌سبیل‌الله شد و این مجاهدت را تا آخر عمر خود ادامه داد و حرکت عظیمی را به‌وجود آورد؛ نه فقط در کشور خود بلکه در همه‌ی منطقه‌ی ما و در همه‌ی دنیای اسلام و به یک اعتبار در همه‌ی جهان. محصول این حرکت، یک محصول بی‌نظیر بود. ✅دو کار بزرگ و بی‌سابقه‌ی در تاریخ کشور ما به‌وسیله‌ی امام تحقّق پیدا کرد؛ یکی برانداختن بنای سلطنت موروثی ظالمانه و غیر عاقلانه که چند هزار سال در کشور ما سابقه داشت. این بنای پوسیده‌ی کهنه‌ی غلط که حکومت کشور به دست انسانهایی باشد و به‌صورت موروثی از کسی به کسی برسد، یا با شمشیر و زور نظامی حکومت به دست بیاید و بعد نسل به نسل از یکی به دیگری به ارث برسد، یک سنّت غلط و بی‌منطق در طول چند هزار سال در کشور ما بود؛ کار اوّل امام این بود که این بنای غلط را برانداخت و کار را به دست مردم کشور سپرد. ✅کار بزرگ دوّمی که امام بزرگوار انجام داد، ایجاد یک حکومت و نظامی بر اساس اسلام بود که این هم در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کلّ اسلام بی‌سابقه بود. این جهاد بزرگ امام بزرگوار ما یک چنین محصول ارزشمندی داشت و لذا جا دارد واقعاً گفته بشود که «جاهَدَ فِی اللهِ حَقَّ جِهادِه»؛(۵) همچنان‌که در قرآن هست: وَ جهِدوا فِی اللهِ حَقَّ جِهادِه؛(۶) و همچنان‌که درباره‌ی اولیای دین گفته میشود، این مرد بزرگ هم مصداق «جاهَدَ فِی اللهِ حَقَّ جِهادِه» است. ۱۳۹۴/۰۳/۱۴ 🌐بیانات در مراسم بیست‌ و ششمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
✳️تلاش‌های فراوان و مستمر برای تحریف امام خمینی(ره) ✅امام خامنه‌ای: ♻️در زمان حیات امام هم برای تحریف شخصیّت امام کار میشد؛ از یک‌طرف دشمن بود که از اوّل انقلاب سعی کرد در تبلیغات جهانی خود امام را به‌صورت یک انقلابی خشک و خشن - از نوع آنچه در تاریخ انقلابهای بزرگ و معروف عالم مثل انقلاب فرانسه، انقلاب مارکسیستی شوروی و بعضی از انقلابهای دیگر می‌شناسیم - معرّفی کند؛ یک انسانی که خشک است و خشن است و گره ابروی او باز نمیشود و صرفاً نگاه میکند به مقابله‌ی با دشمن و هیچ عاطفه‌ای، هیچ انعطافی در او نیست؛ امام را این‌جوری معرّفی میکردند که این غلط بود. ✅✅بله، امام قاطع بود، غیر متزلزل بود، در تصمیم خود - همان‌طور که حالا عرض خواهم کرد - انسانی راسخ بود لکن مظهر عاطفه بود، مظهر لطافت بود، مظهر محبّت بود، مظهر دلداری و دلدادگی در مقابل خدا و در مقابل خلق خدا، بخصوص نسبت به قشرهای مظلوم و مستضعف جامعه بود؛ این کاری بود که دشمن از روز اوّل در انقلاب ما، در تبلیغات جهانی نسبت به امام انجام میداد. ♻️در داخل هم بعضی ندانسته، بعضی هم دانسته [شخصیّت امام را] تحریف میکردند؛ حتّی زمان حیات خود امام. هر حرفی را که به‌نظرشان پسندیده بود، به امام نسبت میدادند؛ درحالی‌که ارتباطی به امام نداشت. ✅✅بعد از رحلت امام هم همین جریان ادامه داشته است؛ حتّی تا آنجایی که بعضی حرفها و بعضی اظهارات، امام را به‌صورت یک آدم لیبرال که هیچ قید و شرطی در رفتار او در زمینه‌های سیاسی، حتّی در زمینه‌های فکری و فرهنگی وجود ندارد معرّفی میکنند؛ این هم بشدّت غلط و خلاف واقع است. ۱۳۹۴/۰۳/۱۴ 🌐بیانات در مراسم بیست‌ و ششمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
هدایت شده از حوزه انقلابی
فراموش شده که گاهی با حرکت جهادی میدانی، گاهی با مدیریت جهادی، گاهی با تبلیغ و آموزش و گاهی با نوشتن کتاب باید در راه احیای اشرفِ واجبات، انجام وظیفه کرد. @howzehenghelabi
🚨 در کتاب سال کشور❗️ هر کتابی که چهره‌ای تاریک و تحریف‌شده از امام خمینی قدس سره نوشته شود در جای خود خطرات بسیار زیادی را خواهد داشت اما اگر یک اثر در پی دریافت نشان‌های دولتی به کتاب رسمی جمهوری اسلامی در معرفی امام انقلاب بدل شود این خطر بسیار بیش‌تر خواهد بود؛ وضعیتی که در خصوص «الف لام خمینی» بسیار محسوس است. ◀️از همین رو در پی هشدارهای سابق به نقد مستمر و تفصیلی‌تر این کتاب خواهیم پرداخت و در مطلب امروز به فهرست اجمالی تحریفات این کتاب نسبت به شخصیت امام خمینی قدس سره می‌پردازیم. گفتنی است که نقد جزء به جزء به این کتاب خود به کتابی قطور بدل خواهد شد که در جای خود لازم به پیگیری از جانب تاریخ‌نگاران صادق و متعهد است. 📝فهرست برخی از اشکالات و تحریفات الف لام خمینی: 🔸۱. تکرار آثار سابق در خصوص امام و نهضت؛ بدون تحقیق و بررسی 🔹۲.استفاده بدون تحقیق و وارسی از اسناد مخدوش ساواک و اعتباربخشی به آن 🔸۳. استفاده از شایعات گفتاری یا نوشتاری علیه امام قدس سره 🔹۴.استفاده نکردن از ملاک‌های عقلانی و خردمندانه در نقد نقل‌ها و خاطرات 🔸۵. استفاده سلیقه‌ای و حذف گزینشی روایات تاریخی 🔹۶. بی‌اعتنایی به اصول و مبانی تاریخ‌نگاری 🔸۷.تحریف اندیشه‌های سیاسی امام (مثال: ادعای عدم مخالفت امام قدس سره با لوایح شش‌گانه و هم‌نوا نشان دادن امام قدس سره با نهضت آزادی و جبهه ملی در این زمینه) 🔹۸. تأثیرپذیری از جریان‌های غرب‌گرا (مثال: حذف و سانسور موضع‌گیری‌های انقلابی و حماسی امام قدس سره) 🔸۹. خدشه‌دار کردن چهره پراقتدار امام 🔹۱۰. ایجاد تردید در مرجعیت قطعی ایشان (مثال: ادعای ناشناس بودن مرجعیت امام قدس سره نزد رژیم پهلوی) 🔸۱۱. وارونه‌نویسی و تحریفات (مثال: ادعای این‌که امام در زندان پادگان عشرت‌آباد در سلول انفرادی نبودند بلکه در یک اتاق بزرگ در حیات عشرت‌آباد ساکن بودند.) 🔹۱۲. عدم تشخیص و تمییز خاطرات با داستان‌های خیال‌آمیز(مثال: خلاف‌گویی در خصوص شب دست‌گیری امام قدس سره 15 خرداد) 🔸۱۳. ایجاد سؤال و ابهام در خصوص زندگی روشن امام قدس سره (ابهام‌زایی جانب‌دارانه در خصوص علل عدم تبعید ایشان و نشان ندادن پشتیبانی فراوان و حماسی مردم از ایشان در آن زمان) 🔹۱۴. اتهام‌زنی به امام (مثال: اتهام زد و بند با مأموران امنیتی رژیم در روز آزادی از عشت‌آباد با وجود سخنان فراوان و صریح امام قدس سره در ردّ این مطلب) 🔸۱۵. آوردن داده‌های نادرست به بهانه ارائه گزارشی نو از زندگی امام قدس سره 🔹۱۶.ارائه چهره‌ای لیبرال و مجامله‌کار از امام قدس سره (مثال: ادعای مخالفت امام قدس سره با قیام عشایر/حذف بخش‌های حماسی سخنان امام قدس سره با حسنعلی منصور) 🔸۱۷. ارائه چهره‌ای ترسو در برابر مردم از امام قدس سره (ترس از مقابله با بخش مهمی از انجمن‌های ایالتی و ولایتی به خاطر برداشت غلط مردم) 🔹۱۸. ارائه چهره‌ای ترسو در برابر دولت از امام قدس سره (ترس از خواندن خطبه عقد برای دو جوان به خاطر احتمال دستگیری از جانب دولت!!) 🔸۱۹. عدم اطلاع دقیق از پیشینه کتب منتشر شده در خصوص امام قدس سره 🔹۲۰. ابهام‌زایی و تاریک‌نمایی در خصوص دیدارهای امام با مأموران رژیم پهلوی(مثال: از یک‌رو متن اظهارات پاکروان در محضر امام قدس سره را بیان می‌کند ولی در ادامه ادعا می‌کند آن‌چه میان آنان گذشته روشن نیست.) 🔸۲۱. ضد و نقیض‌گویی درون متن 🔹۲۲. نسبت ناروا به امام قدس سره (مثال: نسبت وفاداری به شاه، اظهار پشیمانی از آن‌چه ضد رژیم پهلوی انجام داده و نادیده گرفتن مبارزه امام با انقلاب سفید شاه و لوایح شش‌گانه و استعمار و رژیم صهیونیستی، محدود کردن اختلاف ایشان با رژیم پهلوی به تصویب‌نامه انجمن‌ایالتی و ولایتی) 🆔 @darseenghelab 🆔 @Bonyadtarikh