eitaa logo
اندیشکده آفاق (ماسک فراموش نشود)
61 دنبال‌کننده
300 عکس
38 ویدیو
1 فایل
اندیشکده فرهنگی اجتماعی قائم شهر/ وابسته به جبهه فرهنگی اجتماعی قائمشهر تاسیس ۱۳۹۶
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨فرق اسلام با غیر اسلام 🔸فرق اسلام با غیر اسلام این است که در غیر اسلام - در بساط طاغوت - آن کسی که امیر شد، اگر وقت غذا رسید، می‌گوید چرب‌ترش را جلوی من بگذارید! 🔸وقت غذا پختن هم که می‌شود، می‌گوید من امیرم، پس شما چه کاره‌اید؟! بروید ظرف‌ها را بشویید، غذا را هم خودتان درست کنید؛ 🔸در اسلام این طور نیست. امیر و غیر امیر غذا را با هم می‌خورند؛ گرسنگی هم باشد، با هم می‌کشند؛ کار هم باشد، با هم تقسیم می‌کنند؛ اما هرچه او (فرمانده) گفت، باید آنها عمل کنند. اطاعت از دستور فرمانده، واجب است؛ 🔹امام خامنه‌ای - ۶۹/۶/۲۹
✊| در اسلام، قدرت و مسئولیت با اخلاق همراه است؛ 🚨| قدرت نامشروع کدام قدرت است؟ 🔹امیرالمؤمنین درباره کسی که سزاوار امارت بر مردم یا به دست گرفتن بخشی از کارهای مردم است، که البته این از موضع ریاست یک کشور شروع می‌شود و تا مدیریّت‌های پایین‌تر و کوچک‌تر ادامه پیدا می‌کند -امیرالمؤمنین این توصیه‌ها را برای فرمانداران و استانداران خود می‌فرمودند؛ اما برای قاضی یک شهر و مسئول یک بخش و مدیر گوشه‌ای از گوشه‌های این دستگاه عریض و طویل هم صادق بود- میفرمایند: 🔹«فَكَانَ‏ أَوَّلَ‏ عَدْلِهِ‏ نَفْيُ‏ الْهَوَى‏ عَنْ‏ نَفْسِهِ‏» ؛ اوّلین قدم او در راه این است که هوی و هوس را از خودش دور کند. «يَصِفُ‏ الْحَقَ‏ وَ يَعْمَلُ بِه‏» ؛ حق را بر زبان جاری و توصیف کند و نیز به آن نماید. 🔹به همین خاطر است که در اسلام، قدرت با اخلاق پیوسته است و قدرت عاری از اخلاق، یک قدرت ظالمانه و غاصبانه است. روش‌هایی که برای کسب قدرت و حفظ آن به کار گرفته می‌شود، باید روش‌های اخلاقی باشد. در اسلام، کسب قدرت به هر قیمتی، وجود ندارد. این‌طور نیست که کسی یا جمعی حق داشته باشند به هر روش و وسیله‌ای متشبّث شوند، برای این که قدرت را به دست آورند -همان‌گونه که امروز در بسیاری از مناطق دنیا رایج است- نه‌؛ قدرتی که از این راه به دست آید و یا حفظ شود، قدرتِ نامشروع و ظالمانه است. 🔸امام خامنه‌ای - ۷۹/۱۲/۲۶
✊| انسان؛ مسئولِ بشریّت 🔹این حدیث معروفِ «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم»؛ در متون اسلامى... یعنى اسلام انسان را اینجور خواسته است که مسئول باشد؛ هم نسبت به خود، هم نسبت به نزدیکان خود، هم نسبت به جامعه‌ى خود، هم نسبت به بشریّت مسئول است. 🔸امام خامنه‌ای | ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
🔸امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند که چه می‌کنند. با مسائل فرهنگی نمیشود کرد، بی‌ملاحظگی نمیشود کرد؛ اگر چنانچه یک به‌وجود آمد، مثل رخنه‌های اقتصادی نیست که بشود آن را جمع کرد، پول جمع کرد یا سبد کالا داد یا یارانه‌ی نقدی داد؛ این‌جوری نیست، به این آسانی دیگر نخواهد بود، مشکلات زیادی دارد. / ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
❗️ مشکل برخی افراد و مجموعه‌ها! مشکل برخی از افراد و این است؛ بی ایمان نیستند، بی‌شوق و بی‌محبت هم نیستند؛اما نیستند. لحظه را باید شناخت؛ را باید دانست. فرض بفرمایید کسانی در کوفه دلهایشان پر از ایمان به امام حسین(ع)بود، به اهل بیت محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسیدند، پیش خدا هم مأجورند؛اما که بکنند ، آن کاری نبود که آنها کردند؛ لحظه را نشناختند؛ را نشناختند؛ در آن ، آن کار را انجام ندادند. اگر کاری که توابین در مدتی بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام میدادند، اوضاع عوض میشد؛ ممکن بود حوادث جور دیگری حرکت بکند. شناسایی لحظه‌ها و انجام کار درلحظه ی نیاز ، خیلی چیز مهمی است. ۱۳۸۸/۱۰/۲۹
⚠️| ما هنوز همین جا هستیم، چون کار تشکیلاتی نمیکنیم. 🔹جهان منظم است، پس نمیشود بی‌نظم زندگی کرد. جامعه امروز همه چیزش مؤسساتی، سازمانی و تشکیلاتی است و اگر ما بخواهیم بی‌سازمان و بی‌تشکیلات فعالیت کنیم، موفق نخواهیم شد. 🔹حالا اگر این دو مطلب را پذیرفتید که چه بهتر؛ اگر هم نپذیرفتید، به پنجاه سال پیش تا حالا می‌ماند که همه‌مان خُرد شدیم، لِه شدیم، قوایمان تلف شد. هرکس به راه خودش رفت، هرکس با دیگری تضارب و تزاحم داشت و مشکلات بی‌شماری پیش آمد. 🔹نتیجه هم این شد که دیگران هزاران فرسنگ از ما پیش افتاده و رفته‌اند اما ما هنوز همین جا هستیم و باز هم می‌مانیم. 🔸امام موسی صدر
به نام خدا آنچه از امام آموخته ایم (۶۹) ۱ می شود حرف زد و آن را محقق ساخت. اصلا چه می شود در شهری که در آن زندگی می کنی، برای رسیدنش به قله های دانش و پیشرفت، داشته باشی و برای تحقق آن تلاش کنی؟ تا کی باید برای رهایی از بن بست های مدنیت، از راه حل های دیگر کشورهایی استفاده کرد که از نظر فرهنگی با ما کاملا متفاوت هستند؟ ما با داشتن ظرفیت های عالی فرهنگی، می توانیم به سوی آرمان شهرهای مکتبی گام برداریم. آرمان شهرهایی که می تواند زندگی ما را سرشار از آسایش و آرامش کند. به همین منظور، راه حلی ساده و دست یافتنی جهت رسیدن به آرمان شهر مکتبی در ذیل ارائه می شود: 👇 گام های اساسی برای رسیدن به 👌گام اول: خودشناسی (کجا ایستاده ام و باید به کجا بروم) 👌گام دوم: خودسازی (عبور از من شیطانی) 👌گام سوم: خودباوری (می شود و می توانیم) 👌گام چهارم: احیا و یا تحکیم روابط درست اخلاقی با خانواده (با در نظر گرفتن گام های یاد شده و تسری آنها به همین سطح) 👌گام پنجم: احیا و یا تحکیم روابط درست اخلاقی با خویشاوندان (با در نظر گرفتن گام های فوق و تسری آنها به همین سطح) 👌گام ششم: احیا و یا تحکیم روابط درست اخلاقی با همسایگان، دوستان، هم محلی ها، هم کلاسی ها، همکارها، همبازی ها و... هر اجتماع دیگری که ما در آن به سر می بریم. ( آشتی با مردم ) 👌 گام هفتم: تسری فرهنگ روابط درست اجتماعی در سطح شهر برخی از ابزارها و راهکارهای اجرایی، جهت تحقق گام های سوم تا هفتم : 👈 راه اندازی کلاسهای قرآنی خانوادگی و خویشاوندی و... 👈 تأسیس قرض الحسنه، خانوادگی، خویشاوندی، محلی و... 👈 برگزاری اردوهای دسته جمعی 👈 تشکیل تیم های ورزشی 👈 تشکیل سازمانهای مردم نهاد 👈 تشکیل تعاونی های تولیدی و مصرفی ⬅️ نتایج حاصل از تحقق گام های فوق: 👈 تجلی وحدت کلمه در رفتارهای فرهنگی و اجتماعی. 👈 عملیاتی سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی. 👈 تحقق ازدواج آسان ایرانی اسلامی. 👈 ایجاد اشتغال مولد و حمایت از تولید ملی. 👈 کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد و... پیش به سوی آرمان شهر مکتبی🇮🇷✌️ . مفید اسماعیلی سراجی/ ۱۳۹۶ قائم شهر @khomeinism
برنامه باموضوع امشب شبکه۵ (تهران) ساعت 22/30
♻️| سیره تشکیلاتی امام باقر(ع) از قول امام خامنه‌ای 🔸ائمه می‌خواهند حکومت اسلامیِ درست را بر سرپا کنند؛ چه باید بکنند؟ اولین کار این است که ذهنیت مردم را عوض کنند؛ فرهنگ به اصطلاح اسلامیِ ضد‌اسلامی را که در ذهن مردم رسوخ کرده، از آن‌ها بگیرند و جای آن را با فرهنگ خوبی و قرآن حقیقی و توحید واقعی جایگزین کنند. این همان مبارزه‌ی فرهنگی است. پس مبارزه‌ی فرهنگی فقط نشستن و از احکام اسلام چیزهایی را بیان کردن بدون جهت‌گیری انقلابی و مبارزی نیست. 🔸کار دیگر در زندگی آن حضرت (امام باقر علیه‌السلام) عبارت است از تشکّل؛ که کسانی را از شاگردان خود و از دوستان خود ، بعد آن‌ها را به همدیگر و در سرتاسر دنیای اسلام آن‌ها را به عنوان وکیل خود بگذارد که کار آن حضرت را دنبال کنند و ادامه‌ی تبلیغات و تبلیغات آن حضرت را به عهده بگیرند. 🔹این پنهانی امام باقر بود که از زمان قبل از امام باقر شروع شده بود، اما در زمان آن حضرت یک هیجان بیشتری پیدا کرد و در زمان امام صادق و امام موسی‌بن‌جعفر به اوج خودش رسید. 🔸امام خامنه‌ای | ۱۳۶۶/۰۵/۰۹
سلام به همه عزیزان به خصوص خواهران حاضر در گروه به ویژه خواهران اعضای ستاد مردمی برگزاری مناسبت ها... نزدیک است. چگونه می توانیم یک برگزار کنیم؟ جزو سلسله برنامه های یک است. منتظر پیشنهادهای شما هستیم. ستاد مردمی برگزاری مناسبت های مذهبی و ملی شهرستان قائم شهر
اندکی تامل ✴️ هر یک از ما جدای از شخصیت حقیقی مان شخصیتی حقوقی در جامعه شیعیان داریم یعنی ما یک نفر از عالم تشیع هستیم. ☣ یعنی جزئی هستیم متعلق به کلی به نام جامعه شیعه و در حقیقت مال خودمان نیستیم. 🔸 بنابراین باید بر اساس نیازهای این جامعه و اولویت های مورد اهتمام دین خدا، عمر، مال و امکاناتمان را صرف کنیم تا نقش مفیدی در کل ایفا کنیم. 🔹متاسفانه اما عده زیادی از شیعیان از توجه و ایفای این نقش غافل اند و آنان که برای خود نقشی قائلند هم بیش از بازی در نقش موثر خود در جایی که دلشان می خواهند تلاش می کنند‌ نه جایی که باید. 💠 مثلا هزینه هایی گزاف برای امور تبلیغی می شود اما برای امور تربیتی و زیر بنایی کمتر هزینه می شود. و یا کسانی که توان کارهای تبلیغی دارند به کارهای تربیتی می پردازند و خواسته و ناخواسته خراب کاری می کنند. 🌐 درست است که در زمان غیبت امام زمان هستیم اما با 🖋شناخت جامعه و اولویت های مورد نیاز آن و 🖋بررسی کارهایی که مورد تاکید دین خداست و 🖋مشورت با اهل فن می توانیم نقشی بهتر برای خود پیدا و ایفا کنیم. 🔹به امید آن روز که هر کس با توجه به نیاز جامعه و توانمندیهای خود در جایگاه موثر خویش قرار گیرد.
این به سر می آید آیا؟ این به سر می آید آیا؟ قصۀ کجا می شود آخر؟ این به سر می آید آیا؟ م -- الف -- سراجی