eitaa logo
اندیشه دینی
398 دنبال‌کننده
609 عکس
405 ویدیو
50 فایل
#اندیشه_دینی کانالی است جهت ارائه مفاهیم و معارف دینی و پاسخ به شبهات 🚩حرفی اگر بود🌱: سوالی اگر داشتید👈 🔸 @shahadat1419 ✔ناشناسمون🍃: 🔸 http://payamenashenas.ir/Hassan
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 کاش مرثیه‌خوان بودم! 🔸به مناسبت 29 ذی الحجه زادروز علامه طباطبایی رحمه الله علیه 🔹یک بار شخصی به محضر علامه طباطبایی آمده بود، اما ایشان را نمی‌شناخت و به همین سبب سخنان ناپسندی گفته بود. وقتی فهمید شخصی که رو‌به‌روی وی نشسته، علامه طباطبائی است، اظهار شرمندگی و عذرخواهی کرد و به ایشان گفت: «من گمان نمی‌کردم که شما حضرت علامه طباطبائی باشید و از ظاهرتان این گونه تصور کردم که یک مرثیه‌خوان (امام حسین) هستید!» 🔹علامه فرمود: «ای کاش بنده یک مرثیه‌خوان حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام بودم! همه سال‌هایی که سرگرم درس و بحث بوده‌ام، با یک مرثیه‌خوانی امام حسین برابری نمی‌کند. 👈زندگی‌نامه خودنوشت علامه طباطبایی 🔗 https://b2n.ir/p80621 @Andyshedini
📌 در کلام شهدای کربلا علت حضور برجسته در ، اعتقاد به ولایت الهی اهل بیت(ع) و اطاعت محض از آنان بود و تا پای جان با امام خود ماندند. رجزنامه شهدای : 1⃣ عبدالرحمان بن عبدالله يَزنى، خطاب به سپاه می گفت: «دين من، دين حسن و حسين است.» 2⃣ حَجّاج بن مَسرُوق خطاب به امام (ع) می گفت: «پدر شما ، وصی رسول الله است.» 3⃣ هلال بن نافع بَجَلى در شعرى می گفت: «من از بنى تميم و بَجَلى هستم و دينم همان دين حسين و- پدرش- على است.» 4⃣ عثمان بن على بن ابى طالب نيز در شعرى می گفت: «آقايم على، صاحب كارهاى پاك و طاهر است، من برادر حسين هستم كه برگزيده‏ ترين برگزيدگان است.» 📚ابن اعثم کوفی، الفتوح، ج5، ص106؛ 109، 91، 113. 👇👇 🆔@Andyshedini 🌻 @ahlebait110
📌چرا در نبود؟ محمدبن حنفیه برادر ناتنی امام (ع) است. مادرش، دختری از نسل مسلمه حنفیه یمنی است. لذا او را ابن حنفیه می نامند. 📢علل عدم حضور در کربلا: 1⃣برخی براین باورند که محمد در زمان قیام کربلا بوده است. اما در هیچ منبع کهنی، به این مطلب اشاره نشده است، جز متنی با عنوان # که به ضمیمه شده و مال نیست. مرحوم نیز بیمار بودن ابن حنفیه را در زمان قیام صحیح نمی داند. در گفت وگوی امام حسین(ع) با محمدبن حنفیه نیز سخنی از نیست. 2⃣برخی علت نیامدن ابن حنفیه را وی از طرف امام حسین(ع) در مدینه می دانند. تنها منبع این خبر است. ◀️اما چرا هیچ شاهدی بر اطلاع رسانی او به امام وجود ندارد؟ به عقیده و تحقیق برخی مورخان معاصر ازجمله استاد ، این روایت برای دفاع از محمد توسط ابن اعثم جعل شده است. ◀️برفرض پذیرش روایت، محمد تمایلی به همراهی با امام حسین(ع) نشان نمی دهد و امام نیز او را مجبور نمی کند. 📌در برخی منابع آمده است که امام حسین عليه السلام خطاب به ابن حنفیه نوشت: از حسین بن علی(ع) به محمدبن حنفیه و هرکسی که از نزد او هست. هرکس به من بپیوندد به می رسد و هرکس روی گرداند به دست نیابد. بنابراین، خطاب امام شامل وی هم می گردد. 📌محمدبن حنفیه هنگام حرکت امام حسین(ع) از به نیز، همراه امام نبود. 📌در بندی می توان گفت: محمدبن حنفیه اگرچه حرکت امام را مشروع می دانست، اما در این قیام روحیه و تفکر نداشت. 📚صفار، بصائرالدرجات، ص۶؛ 📚ابن قولویه، کامل الزیارت، ص۱۵۷؛ 📚مجلسی، بحارالانوار، ج۴۵، ص۱۵۷؛ 📚مامقانی، تنقیح المقال، ج۳، ص۱۱۱-۱۱۲؛ 📚ابن اعثم، الفتوح، ج۵، ص۲۱. 👇👇 🌻 @ahlebait110 🆔 @Andyshedini
https://eitaa.com/joinchat/4099604609Ca105dab027 ارزانسرای کتاب قائم
❓لازمه شفاعت این است که شفاعت‌کنندگان، مهربان‌تر از خدای مهربان باشند؛ زیرا فرض این است که اگر شفاعت آنان نمی‌بود، گنهکاران مبتلا به عذاب می‌شدند یا عذابشان دوام می‌یافت. ✅ج. دل‌سوزی و مهربانی شفاعت‌کنندگان پرتوی از رحمت بی‌پایان الهی است، و به دیگر سخن، شفاعت وسیله و راهی است که خدای متعال، خودش برای آمرزش بندگان گنهکارش قرار داده، و درحقیقت، تجلی و تبلور بالاترین رحمت‌های اوست که در بندگان شایسته و برگزیده‌اش نمایان می‌شود؛ چنانکه دعا و توبه نیز وسایل دیگری هستند که او برای قضای حوایج و آمرزش گناهان، قرار داده است. @Andyshedini
📌اول در روز اول محرم خدمت امام رضا(ع) رسید. حضرت به او فرمود: می دانی امروز چه روزی است؟ وی در پاسخ گفت نه. امام به وی فرمود: امروز روزي است كه به درگاه پروردگارش دعا كرد و خدا دعای او را مستجاب و به يحيى بشارت داد. هر كه اين روز را روزه بدارد و سپس به درگاه خدا كند، خدا مستجاب كند، چنان كه براى مستجاب كرد. سپس فرمود: اى پسر به راستى همان ماهى است كه اهل در زمان گذشته ظلم‏ و جنگ را به خاطر احترامش در آن مى‏ دانستند. اما اين امت اين ماه را نگه نداشتند و نه حرمت پيامبرش را. در اين ماه ذريه او را كشتند و زنانش را كردند و امولش را كردند، خدا هرگز اين گناه آنان را نيامرزد. اى پسر شبيب: اگر خواستی کنی براى (ع) كن كه چون گوسفند سرش را بريدند. اى پسر شبيب: پدرم از پدرش از جدش برايم باز گفت كه چون جدم حسين(ع) كشته شد آسمان خون سرخ بارید. اى پسر شبيب: اگر بر حسين(ع) كنى تا بر گونه ‏هايت روان شود خدا هر گناهى كردى از خرد و درشت و كم و بيش بيامرزد. اى پسر شبيب: اگر خواهى خدا را ملاقات کنی در حالیکه گناهى نداشته باشى حسين(ع) را كن. اى پسر شبيب: اگر خواهى در غرفه ‏هاى ساخته بهشت با خدا(ص) ساكن شوى بر قاتلان حسين كن. 📚صدوق، الأمالي، ص۱۲۹-۱۳۰ ۱۱۰ 👇👇 🆔 @Andyshedini 🌻 @ahlebait110
نظریه‌ای برای انکار خدا(4) ✅پروفسور موریس بوکای دانشمند فرانسوی (1920-1998) از کسانی است که در کتاب خود «مقايسه‌ای ميان قرآن و تورات و انجيل و علم» تلاش کرده، نشان دهد که دو آیه 11 فصلت و 30 انبیاء و نیز آیات سوره دخان، داده‌های علمی مبتنی بر نظریۀ انفجار بزرگ یا مهبانگ را تأیید می‌کنند. ❇️با این حال باید گفت که هرچند میان مهبانگ و سایر یافته‌های علمی با قرآن تناقض و ناسازگاری وجود ندارد اما دقت شود که یافته‌های علمی عمدتا تحلیل‌های غیر قطعی هستند. از این رو ممکن است در گذر زمان تغییر کنند و یا نادرستی آنها اثبات شود و لذا باید در نسبت دادن آن به قرآن احتیاط کرد. بزرگان مفسرین مسلمان مانند علامه طباطبایی در المیزان صرفاً با ذکر این احتمال در کنار سایر احتمالات، احتیاط نموده و از تطبیق قطعی این نظریه با نظریات علمی با قرآن خودداری ورزیده‌اند. @Andyshedini
در حاشیه تبلیغات زننده و هنجارشکن یک شرکت لبنیاتی معروف: ...یکی از نکاتی که باید در مواجهه‌ی با دنیای غرب کاملاً به آن توجه داشت، عامل و ابزار هنری است که در اختیار غربی‌هاست. اینها از هنر حداکثر استفاده را کرده‌اند برای ترویج این فرهنگ غلط و منحط و هویت‌سوز؛ بخصوص از هنرهای نمایشی، بخصوص از سینما حداکثر استفاده را کرده‌اند. اینها به صورت پروژه‌ای یک ملت را تحت مطالعه قرار میدهند، نقاط ضعفش را پیدا میکنند، از روان‌شناس و جامعه‌شناس و مورخ و هنرمند و اینها استفاده میکنند، راههای تسلط بر این ملت را پیدا میکنند؛ بعد به فیلمساز، به فلان بنگاه هنری در هالیوود سفارش میکنند که بسازد و میسازد. بسیاری از فیلمهائی که برای ماها و برای کشورهائی نظیر ما میسازند، از این قبیل است. 🌱پ.ن:مقام_معظم_رهبری، بیانات در دیدار با جوانان استان خراسان شمالی @Andyshedini
آنچه انسان را به گردابى از سقوط و انحراف(کفر) مى‌اندازد، گناه مکرر و بى‌حساب است قرآن در این زمینه می فرماید: ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذِینَ أَساؤُا السُّواى أَنْ كَذَّبُوا بِآیاتِ اللّهِ وَ کانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُن؛ آخر، سرانجام کار آنان که بسیار به اعمال زشت و کردار بد پرداختند این شد که به حق کافر شده و آیات خدا را تکذیب و تمسخر کردند. آرى، سرانجام گناه، کفر است. 🌱اندیشه_دینی @Andyshedini
و مردمان ✅س: چرا انسانها به گفته های پیامبران و معصومین گوش فرا نمی دهند؟! ✅ج: در همه زمان‌ها، در برابر شریعت‌هاى الاهى واکنش‌هاى نامساعدى از طرف گروه‌هاى گوناگون اظهار شده است. محدودیت در زندگى، با طبع اوّلیه بشر سازگار نیست. آدمى مى‌خواهد هیچ قید و بندى نداشته باشد تا هر کارى که دلش مى‌خواهد، انجام دهد. از نظر اجتماعى مى‌خواهد آزاد باشد. ❇️ آدمى نه تنها مایل است در محیط خانواده و اجتماع آزاد باشد، بلکه دلش مى‌خواهد در تمام کارهایى که بر مى‌گزیند، آزاد باشد. وقتى انسان را محدود کنند و به او بگویند فلان کار را نکن، ابتدا در مقابل آن واکنش نشان مى‌دهد و دلش نمى خواهد آن را بپذیرد. اگر به کودک نیز بگویید: فلان کار را نکن، عکس العمل نشان مى‌دهد و مى‌گوید مى‌خواهم بکنم و اگر شدّت به خرج دهند، لجباز مى‌شود. 🔷این مطلب از این واقعیت حاکى است که فطرت انسان، بنابر طبع اوّلیه اش، در برابر محدودیت‌ها و امر و نهى‌ها واکنش نشان مى‌دهد؛ چرا که الاِنسانُ حریصٌ إلى ما مُنِعَ؛ آدمى به آن چه از آن منع مى‌شود، حرص مىورزد؛ بنابراین یکى از عواملى که سبب مى‌شود توده مردم در برابر انبیا واکنشِ مخالف نشان دهند، همان روح و بى بندوبارى است که در انسان وجود دارد:بَلْ يُرِیدُ الْإِنْسانُ لِيَفْجُرَ امامهُ؛ آدمى مى‌خواهد جلوش باز باشد و هیچ و نداشته باشد. 🌱اندیشه دینی @Andyshedini
✨امر به معروف و نهی از منکر در تفکر اسلامی ❇️در چنین حقی به کسی داده نمی‌شود تا درباره گناهان و امور دینی و معنوی دیگران دخالت کند؛ اما اسلام تأکید دارد همان‌گونه که شخص، باید خود را از گناه برهاند، در برابر دیگران هم وظیفه دارد که آنان را از آتش جهنم دور کند. ❎آمر به معروف و ناهی از منکر برای آنکه بتواند به دیگری تذکر دهد و یا عملاً جلو معصیت را بگیرد باید نوعی ولایت و اجازه قانونی داشته باشد. ❗️شاید عبارت الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ اشاره به این باشد که خداوند متعال چنین ولایت و قدرت قانونی را به مردان و زنان مؤمن داده است. البته این، یک معنای آیه است و ممکن است ولایت در آیه مزبور، به معنای دوستی نیز باشد که در این صورت مفهوم آن این است که چون مردان و زنان مؤمن به هم محبت دارند و دلسوز هم‌اند، نمی‌خواهند مبتلا به گناه شوند و راهی را در پیش گیرند که سرانجام آن، عذاب ابدی باشد. آن محبت حاکم بر مؤمنان ایجاب می‌کند که امر به معروف و نهی از منکر کنند. ☘اندیشه_دینی @Andyshedini
🚨 دوستان و مسئولین هیئتهای ماه محرّم، دکل رو از دست ندید👌 فقط کافیه ۱۰ صفحه اول کتاب رو بخونید🙂 جوان هیئتی را با مسائل روز انقلاب و ، آشنا کنید. دکل، کتاب و جذاب👌 گفتگویی هیجانی بین یک روحانی و جوانان است که پاسخگوی شبهات سیاسی روز با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب است. 🚨 برخی از شبهاتی که کتاب دل جواب می‌دهد👇 🚫 با اینهمه ، فرق الان با زمان پهلوی چیست؟ 🚫 چرا جلوی اختلاسها را نمی‌گیرند؟ 🚫چرا باید از که معصوم نیست اطاعت کنیم؟ 🚫 چرا رهبری را پذیرفتند؟ 🚫چرا بعد انقلاب، مجانی نشد؟ 🚫 چرا زمان شاه بخلاف الان، همه‌چیز ارزان بود؟ 🚫چرا موشک بالستیک می‌سازیم ولی نمی‌توانیم ماشین بسازیم؟ 🚫 چرا با وجود مشکلات اقتصادی خودمان، به کشورهای همسایه کمک می‌کنیم؟ 🚫 چرا برخی افراد غیرصالح را تایید می‌کند؟ 🚫 و دهها سوال مهم دیگر 📗
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیان زیبای شهید مطهری درباره نحوه تأثیرشایعات [فضای مجازی] و وظیفه‌ی ما در مواجهه با شایعات 🆔 @Andyshedini
، ؟! ✅این که مى‌گوییم، خدا انسان را خلق کرد تا به عبادت و بندگى خدا بپردازد، به چه معنا است؟ آیا به این معنا است که خدا به عبادت نیاز داشته و تشنه آن بوده که کسى در مقابلش خضوع و خشوع کند و انسان را آفریده که این کار را براى او انجام دهد؟! آیا اگر ما خدا را عبادت نکنیم خداوند عصبانى مى‌شود که چرا به هدف او از خلقت خود بى اعتنایى کرده ایم؟! ❗️همان‌گونه که انسان دوست دارد دیگران به او احترام بگذارند، آیا در مورد خدا هم این «نیاز احترام» بود که سبب شد انسان را خلق کند و خدا نیز دوست دارد کسانى در مقابل او به خاک بیفتند و به این طریق حسّ احترام خواهى خدا را ارضا کند؟! ✳️چنین تصوراتى در مورد خداى متعال بسیار خام و جاهلانه است. خداوند کامل مطلق است و واژه «نیاز» براى او بى معنى است. او «نیاز»ى ندارد که بخواهد با خلقت انسان آن را رفع کند! در اثر فعل خداوند، نه چیزى از او کم مى‌شود، نه چیزى به او اضافه مى‌شود و نه لذت و بهجتى به او دست مى‌دهد! ❇️خدا از تنهایى و نبود مونس و هم دم رنج نمى‌برد که انسان را خلق کند تا انیس تنهایى او باشد! اِبْتَدَعْتَهُ... لا لِوَحْشَة دَخَلَتْ عَلَيْكَ... وَ لا حاجَة بَدَتْ لَكَ فى تَكْوینِهِ؛ انسان را آفریدى،... نه بدان سبب که وحشتى بر تو مستولى شده بود... و نه در پیدایش انسان نیازى از تو رفع مى‌شد. ❎خدا به عبادت ما نیازى نداشت و از عبادت نکردن ما آسیبى به او نمى‌رسد: فَاِنَّ اللّهَ خَلَقَ الْخَلْقَ غَنِيّاً عَنْ طاعَتِهِمْ امِناً مِنْ مَعْصِيَتِهِمْ؛ خداوند مخلوقات را آفرید در حالى که از اطاعتشان بى نیاز و از نافرمانى آنها در امان بود. ✳️خداوند نه آن گاه که ما او را عبادت کنیم، لذتى برایش حاصل مى‌شود و نه آن گاه که به جنگ با خدا برویم و بر علیه او تظاهرات کنیم (!) بر دامن کبریاش نشیند گردى! اگر هم در آیات و روایات و برخى متون دیگر، چنین تعبیراتى آمده است؛ باید مانند سایر موارد، پس از الغاى جهات نقص این مفاهیم، آنها را به خدا نسبت دهیم. ⚜در مباحث خداشناسى و بحث مربوط به صفات خدا این نکته را یادآور مى‌شوند؛ مثلاً اگر مى‌گوییم، خدا «عالم» یا «قادر» است، نباید تصور کنیم که علم و قدرت خدا هم مثل علم و قدرت ما انسان ها است. علم ما حصولى و زاید بر ذات است، اما علم خدا حضورى و عین ذات است. «قدرت» در ما به معناى داشتن زور بازو و اعصاب حسّى و حرکتى و... است، اما آیا خدا هم دست و بازو و رشته هاى عصبى دارد؟! از این رو مى‌گوییم، علم خدا مثل علم ما نیست (عالِمٌ لا كَعِلْمِنا)، و همین طور در مورد سایر مفاهیمى که به خداى متعال نسبت مى‌دهیم. @Andyshedini
🌟قیام امام حسین علیه سلام ✅قیام سیدالشهدا‌(علیه السلام) واقعه‌ای است که نمی‌توان آن را تحریف کرد و تفسیر غلطی از آن بیان نمود؛ درحالی‌که هر آیه محکمی را در قرآن می‌توان به‌غلط تفسیر و معنای آن را تحریف کرد، و آن را با قرائت جدیدی باز خواند. ❕حدیث را نیز به‌سادگی می‌توان دروغ، جعلی و از اسرائیلیات قلمداد کرد، یا درنهایت، می‌توان گفت این معنا و مفهوم یک نوع قرائت است، و برای آن، قرائت دیگری نیز می‌توان یافت. ❗️ به مراجع تقلید نیز می‌گویند شما فهمتان را مطلق نکنید؛ قرائت‌های دیگری نیز هست. ✅اما حرکت امام حسین‌(علیه السلام) تحریف‌ناپذیر است و نمی‌توان از آن تفسیر دیگری بیان کرد. تنها تفسیر قیام ایشان این است که آنان گروهی پاک‌‌باخته بودند که در راه خدا و برای احیای دین، جان خود و عزیزانشان را فدا کردند. 🔹تا به حال، هیچ تاریخ‌نگار و انسان باانصافی تفسیر دیگری برای داستان کربلا بیان نکرده است. 🔸 البته امروز کسانی یافت شده‌اند که ممکن است قرائت‌های جدیدی از واقعه کربلا داشته باشند و بگویند اقدام امام حسین‌(علیه السلام) اشتباه و واقعه کربلا عکس‌العمل خشونت جدش در برابر بنی‌امیه بود؛ زیرا جد امام حسین‌(علیه السلام) پدر آنان را کشته بود؛ آنان نیز در کربلا فرزندان او را کشتند. 📍 این شیطانی‌ترین تفسیری است که تا به امروز از حماسه کربلا صورت گرفته و تا کنون چنین تعبیری سابقه نداشته است. پیش‌ازاین، دوست و دشمن، مسلمان و کافر، مشرک و بت‌پرست، همه در مقابل داستان کربلا سر تعظیم فرود آورده‌اند. این‌گونه بود که حسین‌(علیه السلام) مصباح هدایت شد؛ چراغ فروزانی که طوفان دشمنی‌ها و دین‌ستیزی‌های دشمنان هرگز نمی‌تواند آن را خاموش سازد. @Andyshedini
☘اندیشه_دینی @Andyshedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ یکى از تفاوت‌هاى اساسى و ، در داشتن و نداشتن اختیار است. درخت از خود اختیارى ندارد و نمى‌تواند در مقابل عمل باغبان که در صدد تزکیه آن برمى‌آید، مقاومتى نشان دهد و یا انتخابى داشته باشد. اما تزکیه انسان امرى ارادى و اختیارى است. ❎ کسى نمى‌تواند بر انسان تأثیر قهرى و جبرى داشته باشد و انسان بخواهد و نخواهد او را به سمت و سویى خاص ببرد. ❇️کمال انسان در آن است که با «اراده و اختیار خود» راه صحیح را انتخاب کند و در مسیر خوبى و صلاح طى طریق نماید. @Andyshedini
✅آدمى، داراى دو ویژگى مهمّ است یکى شناخت و معرفت، و دیگرى عشق و محبّت. او در نهاد خویش، دو گوهر گران بها دارد و همواره به دنبال مشترى لایقى مى‌گردد تا این دو گوهر را به پایش بریزد، و آن گاه که معشوق خویش را یافت، به ابراز رفتارهاى عاشقانه مى‌پردازد و در شادى محبوبش شاد، و در غمش، غمگین مى‌شود. ❎عاشق، در انجام این رفتارهاى عاشقانه، هر چه بیش‌تر دقّت داشته باشد، عشقش قوى‌تر مى‌شود. انسان، هرچه بیش‌تر به رفیق محبوبش اظهار محبّت کند و رفتارهاى دوستانه بیش ترى انجام بدهد، محبّتش عمیق‌تر و پایدارتر خواهد شد. ❗️از سوى دیگر، چنان چه شخصى، رفیق خویش را به فراموشى سپارد، کم کم محبّت او نیز از دلش مى‌رود: از دل برود، هر آن چه از دیده برفت. 🔆رفتارهاى محبّانه ما در احترام و توسّل به اولیاى خدا و برگزارى مراسم جشن و سرور در ايّام شادى و برپایى مراسم عزادارى در ايّام غم و عزاى ایشان، براى این است که عواطفمان جهت یابد و رابطه عاطفى ما با اولیاى خدا پابرجا بماند و رشد کند. 💲 ارزش آدمى به همین است که معشوق شایسته‌اى بیابد و دلش را به او بسپارد؛ البتّه انسانیت انسان فقط به عشق و محبّت وابسته نیست؛ بلکه بخش دیگرى از وجود او نیز به شناخت و معرفت مربوط مى‌شود. 🔺این دو (محبّت و معرفت یا عشق و شناخت)، رابطه بسیار نزدیکى با هم دارند. هرچه انسان، کمال و زیبایى فرد یا چیزى را بیش‌تر بشناسد، محبّت فزون ترى به او مى‌یابد و آدمى تا نشناسد، محبّت پیدا نمى کند. @Andyshedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ شبهه ⛔️ آیا (ع) به شهادت خود علم داشت؟ با وجود علم به شهادت چرا بسوی مرگ رفت؟ ✅ پاسخ🎙 حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی👆 🆔 @Andyshedini