eitaa logo
اندیشه دینی
397 دنبال‌کننده
609 عکس
405 ویدیو
50 فایل
#اندیشه_دینی کانالی است جهت ارائه مفاهیم و معارف دینی و پاسخ به شبهات 🚩حرفی اگر بود🌱: سوالی اگر داشتید👈 🔸 @shahadat1419 ✔ناشناسمون🍃: 🔸 http://payamenashenas.ir/Hassan
مشاهده در ایتا
دانلود
امام كاظم عليه السلام: ثَمَنُ العَقارِ مَمحوقٌ، إلاّ أن يُجعَلَ في عَقارٍ مِثلِهِ پولِ زمين و مِلك، از بين مى رود، مگر آن كه با آن، زمين يا مِلكى مانند همان خريده شود الكافی جلد5 صفحه92 🆔 @Andyshedini
20150929163436-9722-179.pdf
291K
نوشتار پیش رو، شرح تقابل اندیشه دو شخصیت معروف در دو حوزه الهیات و الحاد است. یکى از این دو، ریچارد داوکینز، مى کوشد در کتاب «پندار خدا» از همه تخصص خود در حوزه زیست شناسى فرگشتى یارى بجوید و به بى خدایى و الحاد برسد و در نقطه مقابل، آلیستر مک گراث، با تصنیف کتاب «پندار داوکینز» تلاش دارد به نقدى منصفانه از این کتاب بپردازد و به مخاطبان نشان دهد که علوم تجربى و به طور خاص، نظریه فرگشت با خداباورى در تنافى نیستند. نکته درخور توجه اینکه هر دو نفر در فضاى دانشگاه آکسفورد تنفس کرده و هر دو تجربه الحاد را از سر گذرانده اند؛ با این تفاوت که اولى هنوز با پافشارى بر الحاد خود، مشهورترین و پرارجاع ترین ملحد جهان شده، ولى دومى با وجود تخصص در علوم تجربى، از الحاد دست شسته و به مدافعى سرسخت براى خداباورى بدل گشته است. @Andyshedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پاسخ به کسانی که ادعا می کنند احمد الحسن یمانی بصری کذاب فرزند امام زمان و از نسل ایشان است @Andyshedini
اگر انسان هایی که مأمور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیار های عصر خویش تبعیت کنند، دیگر هیچ تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد. "شهید سید مرتضی آوینی" ✅ @Andyshedini
علیه‌السلام: 💠 اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی مَا تَقَرَّبْتُ بِهِ إِلَیْکَ بِلِسَانِی، ثُمَّ خَالَفَهُ قَلْبِی ❇️ خدایا بر من ببخش آنچه را که با زبانم به تو نزدیک شدم و دلم با آن مخالفت نمود. 📚 خطبه‌ی ۷۸ نهج البلاغه 🇮🇷 @Andyshedini
✅ تبیین شرایط حکومت به روایت علامه مصباح؛ 🔹در زمينه کيفيت تعيين کارگزاران، با مخاطبين مختلفي مواجهيم؛ لذا اگر بخواهيم شرايط کارگزار حکومت را براي فردي که است تبيين کنيم، بايد بر اساس دليل و تحليل باشد. 🔹اصل وجود حکومت امري ضروري است؛ اگر واقعا حکومتي بخواهد جامعه را تأمين کند، کارگزاران آن بايد چه شرايط و ويژگي‌هايي را داشته باشند؟ 1️⃣ آشنایی با قوانین: 🔹طبيعي است که دستگاه حکومت، داراي و و است؛ لذا اولين شرط مسئولان حکومت، اين قواعد و مقررات است تا بتواند هدف را محقق کند. 2️⃣ عدم منفعت طلبی: 🔹اگر کارگزار حکومت، مقررات را بداند، اما باشد و به عبارتي بي‌تقوا باشد، باز منافع خود را بر هدف حکومت مقدم می‌کند و باز هم غرض حاصل نمی‌شود. 3️⃣ حسن تدبیر: 🔹اگر کارگزار نداند که براي رسيدن به هدف حکومت، چگونه بايد از ابزار و امکانات استفاده کند و در مقام تنازع، نتواند و را بشناسد، باز هم هدف حکومت تأمين نخواهد شد. 🌱 @Andyshedini 🌱
✅ اینگونه نهی از منکر کنید 🔻 : «خدا رحمت کند شیخ ما مرحوم آقای شاه‌آبادی را- رضوان اللَّه علیه- ایشان به من فرمود که در آن زمان شدت، مقابل منزل ما یک دکانی باز شد که مثل اینکه چیزهای خلاف می‌فروخت، دکان بدی باز شد. 🔸 من به رفقایم گفتم که شما یکی یکی بروید نهی‌اش کنید. یک روز قریب دویست نفر، یکی یکی صبح رفتند: «سلامٌ علیکم! و علیکم السلام! آقا، این دکان اینجا مناسب نیست» این رد شد، یکی دیگر آمد. تا عصر حدود دویست نفر رفتند به این آدم گفتند. تمام شد. برچید بساطش را. این نهی وقتی مکرر شد در روح انسان تاثیر می‌کند. 🇮🇷 @Andyshedini
🌱 معاد مهم ترین مسئله تربیتی است. تمام مشکلات اخلاقی جوامع در اثر انکار یا غفلت از آخرت است. اگر انسان بداند عمل زنده است، دست به هر کاری نمی زند. چون هر لحظه احتمال مرگ هست و این عمل دامنگیر او می شود. @Andyshedini 🌱
🔅 رحمت (صلى‌الله‌عليه‌وآله): 🔴 هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن را تغيير دهد، كه پائين‏ترين درجه ايمان همين (تغيير قلبى) است. 📚 مستدرك الوسائل، جلد۱۲، صفحه۱۹۲ @Andyshedini
✅رقیق القلب کسی است که از دیدن یک فقیر واقعاً متأثر می‏شود یا وقتی از قیامت و دوزخ سخن به میان می‏آید، اشک در چشمانش حلقه می‏زند. راه رقّت قلب نیز دوری از گناه است. امام علی (علیه‌السلام) می ‏فرماید: چشمها گرفتار خشکی نمی‏شود، مگر در اثر قساوت قلب، و قلب گرفتار قساوت نمی‏شود، مگر با زیادی گناه. آیت‌الله جوادی آملی @Andyshedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ببینید 🔸 اثبات وجود از راه نیاز 👤 حجت الاسلام ؛ عضو هیات علمی گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره 📥 @elahirad_ir 🌱 @Andyshedini 🍁
❗️ انسانِ غربی درگیر «خودش» است و انسانِ شرقی درگیرِ «انسانِ غربی». هیچ‌کدام درگیر «» نیستیم.
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید. ایتا 🌷👇 https://eitaa.com/Andyshedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘بسیار زیبا ☘ 1⃣ 2⃣ 3⃣ چرا حق بانوان در موارد بالا نادیده گرفته می شود❓ ❇️استاد رحیم پور ازغدی ❇️ 🍁 @Andyshedini 🍁
امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام: هر كس به امور بيهوده بپردازد، امور سودمند را از دست بدهد. 📚 غررالحكم حدیث ۸۵۲۰ 🎋 @Andyshedini 🎋
⭕️ آثار زيانبار : 🔹پوچ گرايی ، اضطراب و احساس تنهايی (1) علوم تجربي، براي انسان، مفيد و لازم است اما علم گرايي افراطي، مضر است. علم گرايي افراطي مستلزم نفي وحي و آخرت، و نگاه مادي به انسان و جهان است اما علم گرايي اعتدالي, علم را ابزار بشري معرفت مي داند كه مكمل وحي است. ثمره نگاه افراطي به علم، تكيه به آن براي رسيدن به تمام مقاصد و كمالات مادي و معنوي و حل تمام مشكلات جسمي و رواني انسان است. از جمله آثار زيانبار علم گرايي افراطي در غرب، رشد پوچ گرايي و بي‎معنايي زندگي است. عصر حاضر شاهد ‎ترويج اين انديشه توسط پاره‎اي از نويسندگان غربي است. کساني چون فرانتس كافكا، آلبر كامو، ساموئل بكت، آرتور آداموف، ژان پل سار‎تر، اوژن يونسكو، حامي اين رويكرد هستند و آن را به صورت نمايش نامه، مقاله و ...مطرح كرده‎اند. جمعي از آنان در صدد ارائه پشتوانه ي عقلي بر پوچي زندگي بشر و سرنوشت انسان بر آمده‎اند و پاره‎اي نيز با راه‎كارهاي هنري و عاري از هر گونه روش منطقي واستدلالي، بي‎معنايي و نگون بختي حيات بشر را ‎ترسيم كرده‎اند. قهرمانان آثار اين نويسندگان افرادي بي‎تفاوت و خونسرد نسبت به زندگي و ارزش‎هاي آن، بي‎قيد نسبت به آداب و رسوم اجتماعي و بي‎احساس در روابط با ديگران هستند. ♦️ژان فوراستيه، نيهيليسم (پوچ انگاري) را زاده ي ساينتيسم (علم گرايي افراطي)‎ مي‎‎شمارد و ميگويد: بنابر انديشه‎‎هاي سار‎تر يا كافكا كه آثارشان را‎ مي‎‎توان پي آمد‎هاي منفي دانش تجربي و تحقير و تخريب ارزش‎هاي سنتي دانست، انسان موجودي بي‎معنا و ر‎ها شده‎اي در جهان بي‎معنا است ... . اين گونه انديشه‎هاي پوچ گرايانه و نيست انگارانه سراسر ادبيات نوين غرب را آكنده ‎است. ✴️ استاد ابوالفضل ساجدی🎋 🆔 @Andyshedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 آیا برای حل مشکل حجاب، فقط و فقط باید کار فرهنگی انجام داد؟ اما همه جای دنیا در کنار کار فرهنگی، قوانین هم وضع شده.. 🇮🇷 @Andyshedini ✴️
💠 ترجمه کتاب خدا و الحاد جدید چند ماهی است که روانه بازار نشر شده است . 💠 7 فصل نخست این کتاب عاری از رهیافتی اختصاصاً مسیحی به الحاد جدید است. نقد مؤلف به گونه‌ای سامان داده شده که خداباوران غیرمسیحی به ویژه یهودیان و مسلمانان همچنین ملحدان و لاادری‌گران بتوانند با آن همراهی کنند. در فصل هشتم نشان داده می‌شود که آنچه ملحدان جدید از خدا مراد می‌کنند، تقریباً دخلی به آنچه امروزه ایمان و الهیات مسیحی از این عنوان مراد می‌کند، ندارد. 💠نویسنده کتاب به عنوان متخصص حوزه علم و دین در این کتاب تأکید می‌کند که ملحدان جدید، درکی سطحی و بی‌مایه از دین دارند، چراکه دین را تنها در جریان‌های افراطی آفرینش باوری، ظاهرگرایی مبتنی بر کتاب مقدس و تروریسم می‌بینند. 🆔 @Andyshedini 💜
🍁یا عِمادَ مَنْ لا عِمادَ لَه🍁 ای پشتیبان کسی که پشتیبان ندارد . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱اگر این کوچک حرف آدمیزاد را می‌فهمید که اعتقاد داشتند؛ این راه که می‌رود، ناممکن است،قربانی نتوانستن خیالی می‌شد. 🍁 و ممکن است‌، فقط باید بخواهیم و تلاش کنیم...🍁 🆔 @Andyshedini
علیه‌السلام: 💠 اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی مَا تَقَرَّبْتُ بِهِ إِلَیْکَ بِلِسَانِی، ثُمَّ خَالَفَهُ قَلْبِی ❇️ خدایا بر من ببخش آنچه را که با زبانم به تو نزدیک شدم و دلم با آن مخالفت نمود. 📚 خطبه‌ی ۷۸ نهج البلاغه ✴️ 🇮🇷 @Andyshedini
🌱تلاوت قرآن 🌱 اگر اهمیت تلاوت قرآن براى ما روشن شود و بدانیم که قرآن سخن گفتن خداوند با ما ‏است، هیچ گاه حاضر نمى‌شویم بین خود و قرآن ‏فاصله بیندازیم و هرگز از فیض عظیم آن، حداقل با تلاوت پنجاه آیه در شبانه‌روز محروم نمى‌گردیم.‏ آیت‌الله جوادی آملی🍂 @Andyshedini
✅نکته 👈سوال: ارزش یا اعتبار های دینی چگونه حاصل می شوند؟ ✴️باید دانست که معرفت های دینی نیز نوع دیگری از معرفت های بشری هستند و تفاوت ذاتی با آنها ندارند، از این رو ، معرفت های دینی یا از سنخ علم حضوری هستند، یا از سنخ علوم حصولی. 1⃣در صورت نخست(حضوری بدون) خود این معرفت ها صرف نظر از تفسیری که از آنها می شود، خطا ناپذیرند. 2⃣اما معرفت های حصولی دینی، یا از معرفت های بدیهی اند، که مستقیما از علم حضوری حکایت می کنند، یا با واسطه استدلال یقینی، به بدیهیات ارجاع می یابند، که در این صورت نیز یقینی خواهند بود. اما دیگر معرفت های دینی در درجه پایین تری از یقین قرار می گیرند، که می توان درجه اعتبارشان را از طریق معرفت های یقینی دیگر سنجید. @Andyshedini