✅ تولّی و تبرّی، سپر و دژی استوار در مقابل عذاب الهی
قَالَ حَسَنُ بنُ عَلِیٍّ العَسکَرِیّ علیه السلام: إِنَّهُ مَا مِنْ عَبْدٍ وَ لَا أَمَةٍ وَالَى مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدِ وَ عَادَى مَنْ عَادَاهُمْ إِلاّ كَانَ قَدِ اتَّخَذَ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ حِصْناً مَنِيعاً، وَ جُنَّةً حَصِينَةً.
(تفسیر الإمام العسكري عليه السلام، ص 48/معاني الأخبار، ص37)
حضرت عسکری علیه السلام فرمود: مرد یا زنی نیست که محمّد و آلش را دوست داشته باشد، و با دشمنان ایشان، دشمنی کند، مگر آن که دژی سخت، و سپری محکم از عذاب الهی برای خود قرار داده است.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😓😓😢 در دوره عمرتان چند روز دنبال گمشده خود دويده ايد؟
مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد جمعه اصفهان، در سال 1392 قمری می فرمود:
سيد بن طاووس رضي الدين علي بن طاووس قدس الله سره از علمای بزرگ شيعه است. اين بزرگوار خيلي خدمت امام زمان علیه السلام رسيده است، وی در کتابش «کشف المحجّه»، حرف هایی با پسرش، سيد محمد دارد. ميگويد: بابا جان، سيد محمّد! اين مردم دروغ مي گويند كه ما امام زمان علیه السلام را دوست داريم، دروغ مي گويند. آن وقت دليل ميآورد و ميگويد: اين مردم، امام زمان علیه السلام را به قدر يك خروس، به قدر يك بوقلمون، دوست ندارند.
يك خروس لاري خريده اي، بردي تو خانه، به خانمت سپرده اي تا دو سه روز برنج به او بخورانند تا چاق شود و برای روز عید، آن را ذبح کنید و خوراک کنید و بخورید. امّا همين كه از بازار برگشتي، به خانه وارد شدي، خانمت مي گويد: آقا! بوقلمون گم شده است، از جا حركت مي كني، اين اطاق را بگرد، آن اطاق را بگرد، اين بام، آن بام مي روي. توي كوچه به پاسبان ميرسي، و می گویی: جناب آجدان! شما يك بوقلمون را اينجا نديده ايد؟ مي گويد: نه. درِ خانه اين همسايه را بزن، درِ خانه آن همسايه را بزن، می پرسی: آقا! اينجا يك بوقلموني نيامده است؟ بیست و چهار ساعت به در و ديوار مي زني، به اين سو و آن سو مي روي، براي آن كه آن را پيدا كني؛ امّا پيدا نمي كني و وقتی محروم و مایوس از پيدا شدنش شدي، دلت، الو مي گيرد، و سينهات آتش مي گيرد.
شما را به وجدان پاكتان، اي جوانان نوراني روشن فكر! اي پير مردهاي متديّن بازاري! شما را به حقّ قرآني كه مي خوانيد. اي علماء و محصلين! شما را به آئين و دينتان و تمام مقدساتيكه معتقد هستيد، در دوره عمرتان چند روز دنبال گمشده خود دويده ايد؟ اين سو و آن سو رفته ايد؟ و از اين بپرس و از آن بپرس، سراغش را گرفته ايد؟ چند روز؟ چند روز به مثل آن داغي كه توي دلتان از گم شدن يك بوقلمون مي افتد، دلتان از گم شدن اين بزرگوار داغ پيدا كرده است؟ چند روز، الو گرفته اید؟ با همان آشفتگي، با همان اضطراب و انقلابي كه براي پيدا كردن بوقلمون، اين در ميزني، آن در مي زني، از اين مي پرسي، از آن مي پرسي، آیا يك بيست و چهار ساعت در دوران عمرتان اين چنين جوشتان گرفته است براي پيدا كردن اين گمشده؟ كدام يك از شما، براي گم شدن امام زمانتان، دو شبانه روز دلتان آتش گرفته است؟ هركس دو بيست و چهار ساعت اين انقلاب در او پيدا شده و هيچ چيز نفهميده است و لو به قدر روزنه سوزني، راه باريك تاریکی به يك ناحيهاي پيدا نكرده است، بلند شود و بر من لعنت كند. مقابل اين همه جمعيت، با اين قرصي كه صحبت مي كنم بي خود نيست، به اين محكمي كه دارم حرف مي زنم، پشت حرفم به كوه هيماليا بند است.
(سخنرانی های مسجد جمعه اصفهان، سال 1392 قمری، مجلس یازدهم)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👁👥🌟 سامرا از جاهایی است که ممکن است به زیارت امام زمانتان نایل شوید
مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی های خود در مسجد صاحب الزّمانی بیرجند در سال 1394 قمری می فرمود:
ای شیعه! اگر- ان شاء الله تعالی- موفّق شدید و به عتبات عالیات رفتید، از من بشنوید، من بی خود این حرفها را نمی زنم، زیر این حرفهای من یک معالی هست. یقین بدانید. ساده حرف نمی زنم. سامرا بروید و در سامرا زیاد بمانید. معنی ندارد صبح می روند به سامرا و ظهر بر می گردند؟ آنجا دربار است. شیطان- آن حرام لقمه ، آن بی پدر و مادر، که خلقش ابداعی است و پدر و مادر ندارد- می فهمد سامرا کجاست، می فهمد دربار است. آدم وقتی به دربار رفت، زود نتیجه می گیرد. سرداب مطهّر، محل عبادت امام زمان علیه السلام بوده است، الان هم حضرت گاهگاهی آنجا تشریف می آورند. سامرا زیاد بمانید. سر قبر امام حسن عسکری و حضرت هادی سلام الله علیهما زیاد بروید. حضرت تشریف می آورند. من ساده می گویم که این بچه ها خوب بفهمند. چطور شد تو که اندک بوی مسلمانی در شامّه ات هست، دلت می خواهد اقلاً هفته ای یک نوبت شبهای جمعه سر قبر پدر و مادرت بروی و یک حمد و قل هو الله بخوانی، یک چیزی به فقرا صدقه دهی.
قبرستان که می روید، دست خالی نروید. در زیارت اموات یک چیزی هم ببرید و به فقرای آنجا بدهید، نانی گوشتی، یک قرآنی تا برای امواتتان قرآن بخوانند.
تو اندک بوی مسلمانی در شامه ات هست، شب های جمعه می خواهی بروی سر قبر پدر و مادرت فاتحه ای بخوانی، زیارتی بخوانی، امام زمان علیه السلام سر قبر پدر و مادرش نمی رود؟ تو می خواهی به این مستحب اسلامی عمل کنی، تو می خواهی احقاق حقّ پدر و مادرت کنی، شب به شب جمعه بروی یازده تا سوره توحید و هفت تا سوره قدر بخوانی، امام زمان علیه السلام نمی رود؟ امام زمان علیه السلام سر قبر پدرش، سر قبر جدّش، سر قبر مادرش، سر قبر عمه اش می رود. لذا سامره زیاد بمانید. سامرا که ماندید به حرم مطهر حضرت عسکریّین علیهماالسلام زیاد بروید، صبح بروید، ظهر بروید، شب بروید.
یک چشم زدن غافل از آن شاه نباشید شاید که نگاهی کند آگاه نباشید
سرداب زیاد بروید. حضرت گاهگاهی به سرداب تشریف می آورند. اینجا محل عبادتشان بوده است. از من بشنوید، بروید سامره و پنج روز ده روز بمانید. آنجا دربار است. عاقبت یک چیزی گیرتان می آید. به خدا بیخود نمی گویم. برادران بیرجندی! بیخود حرف نمی زنم، از روی کتاب حفظ نکرده ام. عباراتی که به شما می گویم معنا دارد. این حرفها اساس دارد. بروید پنج روز ده روز بمانید. یک وقت دیدید دری به تخته ای خورد، چشمتان به آن جمال نورانی افتاد، چه بشناسیدش و چه نشناسیدش. خود چشم به آن صورت بیافتد یک بهره ای می گیرد. خدایا! به اسم اعظمت در قرآن، چشم همه این جمع را به جمال نورانیش روشن فرما.
(سخنرانی های مسجد صاحب الزمانی بیرجند، شب بیست و پنجم ماه رمضان 1394 قمری)
خدا به حقّ قرآن همه شما را به سامرا مشرف بفرماید. سامرا از جاهایی است که ممکن است به زیارت امام زمانتان نایل شوید.
(سخنرانی های مسجد صاحب الزمانی بیرجند، شب بیست و سوم ماه رمضان 1394 قمری)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ برائت از چه کسانی واجب است؟
عَنِ الْأَعْمَشِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام قَالَ: هَذِهِ شَرَائِعُ الدِّينِ لِمَنْ أَرَادَ أَنْ يَتَمَسَّكَ بِهَا وَ أَرَادَ اللَّهُ هُدَاه: ... حُبُّ أَوْلِيَاءِ اللَّهِ وَاجِبٌ، وَ الْوِلَايَةُ لَهُمْ وَاجِبَةٌ، وَ الْبَرَاءَةُ مِنْ أَعْدَائِهِمْ وَاجِبَةٌ وَ مِنَ الَّذِينَ ظَلَمُوا آلَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَ هَتَكُوا حِجَابَهُ، وَ أَخَذُوا مِنْ فَاطِمَةَ علیهاالسلام فَدَكَ، وَ مَنَعُوهَا مِيرَاثَهَا، وَ غَصَبُوهَا وَ زَوْجَهَا حُقُوقَهُمَا، وَ هَمُّوا بِإِحْرَاقِ بَيْتِهَا، وَ أَسَّسُوا الظُّلْمَ، وَ غَيَّرُوا سُنَّةَ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله، وَ الْبَرَاءَةُ مِنَ النَّاكِثِينَ وَ الْقَاسِطِينَ وَ الْمَارِقِينَ وَاجِبَةٌ، وَ الْبَرَاءَةُ مِنَ الْأَنْصَابِ وَ الْأَزْلَامِ أَئِمَّةِ الضَّلَالِ وَ قَادَةِ الْجَوْرِ كُلِّهِمْ أَوَّلِهِمْ وَ آخِرِهِمْ وَاجِبَةٌ، وَ الْبَرَاءَةُ مِنْ أَشْقَى الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ شَقِيقِ عَاقِرِ نَاقَةِ ثَمُودَ قَاتِلِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام وَاجِبَةٌ، وَ الْبَرَاءَةُ مِنْ جَمِيعِ قَتَلَةِ أَهْلِ الْبَيْتِ علیهم السلام وَاجِبَةٌ.(الخصال، ج2، ص603 و 607)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: این ها دستورات دین است و برای کسی است که بخواهد به آنها پای بند باشد و خداوند، هدایت او را اراده فرموده باشد: ... محبّت به اولیای الهی واجب است. اعتقاد به ولایت ایشان واجب است. برائت از دشمنان ایشان واجب است و همچنین برائت از کسانی که به خاندان پیامبر صلّی الله علیه و آله ستم کردند و پرده حرمت دریدند، و فدک را از حضرت فاطمه علیهاالسلام ربوده و وی را از ارثش بازداشته، حقوق او و همسرش را غصب کردند، و به آتش زدن خانه فاطمه علیهاالسلام همّت گماشتند، و ظلم را پایه گذاری کردند، و سنّت رسول خدا صلّی الله علیه و آله را تغییر دادند، واجب است. همچنین برائت از ناکثین(پیمان شکنان؛ یعنی طلحه و زبیر)، قاسطین(بی دادگران؛ یعنی معاویه) و مارقین(از دین خارج شده ها؛ یعنی خوارج)، و برائت از بت ها و قمارها که همه امامان گمراهی و رهبران ستم ،از اوّلین و آخرین می باشند، واجب است. و برائت از شقی ترینِ اوّلین و آخرین؛ یعنی برادرِ پی کننده ناقه ثمود؛ یعنی قاتل امیرالمؤمنین علیه السلام واجب است. و برائت از همه کشندگان اهل بیت علیهم السلام واجب است.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅🗣 برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام
متن زیر، عباراتی است پیرامون «برائت از دشمنان ائمّه اطهار علیهم السلام» که از زیارات آن حضرات گزینش شده است، و خواندن آن در تمام اوقات، به ویژه در قنوت نمازها و در زیارات ائمه اطهار علیهم السلام توصیه می گردد:
«اللهُمَّ إِنِّي أَشْهَدُ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ بَرِئْتَ مِنْهُ وَ بَرِئَتْ مِنْهُ رُسُلُكَ.
اللهُمَّ أَضْعِفِ الْبَلَاءَ وَ الْعَذَابَ وَ التَّنْكِيلَ عَلَى الظَّالِمِينَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ، وَ عَلَى ظَالِمِي آلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ صلوات الله علیهم نَكَالاً وَ لَعْنَةً، وَ أَهْلِكْ شِيعَتَهُمْ وَ قَادَتَهُمْ وَ جَمَاعَتَهُم، وَ اََبِرْ حُمَاتَهُمْ وَ جَمَاعَتَهُمْ.
اللهُمَّ وَ ضَعِّفْ غَضَبَكَ وَ سَخَطَكَ وَ عَذَابَكَ وَ نَقِمَتَكَ عَلَى أَوَّلِ ظَالِمٍ ظَلَمَ أَهْلَ بَيْتِ نَبِيِّكَ.
اللهُمَّ خُصَّ أَنْتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ آلَ نَبِيِّكَ بِاللَّعْنِ، ثُمَّ الْعَنْ أَعْدَاءَ آلِ مُحَمَّدٍ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ.
اللهُمَّ وَ الْعَنْ جَمِيعَ الظَّالِمِينَ لَهُمْ وَ انْتَقِمْ مِنْهُمْ، إِنَّكَ ذُو نَقِمَةٍ مِنَ الْمُجْرِمِينَ.
اللهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِكَ.
اللهُمَّ وَ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ آلَ بَيْتِ مُحَمَّدٍ، وَ الْعَنْ أَرْوَاحَهُمْ وَ دِيَارَهُمْ وَ قُبُورَهُمْ.
لَعَنَ اللهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَي أَهْلِ الْبَيْتِ، وَ طَرَّقَتْ إِلَى أَذِيَّتِهِمْ وَ تَحَيُّفِهِمْ، وَ جَارَتْ ذَلِكَ فِي دِيَارِهِمْ وَ أَشْيَاعِهِمْ، وَ لَعَنَ اللهُ أُمَّةً دَفَعَتْهُمْ عَنْ مَقَامِهِمْ وَ أَزَالَتْهُمْ عَنْ مَرَاتِبِهِمُ الَّتِي رَتَّبَهُمُ اللهُ فِيهَا، وَ لَعَنَ اللهُ أُمَّةً قَتَلَتْهُمْ، وَ لَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِهِمْ.
لَعَنَ اللهُ أُمَّةً خَالَفَتْهُمْ، وَ أُمَّةً جَحَدَتْ وِلَايَتَهُمْ، وَ أُمَّةً تَظَاهَرَتْ عَلَيْهِمْ.
اللهُمَّ الْعَنِ الَّذِينَ كَذَّبُوا رَسُولَكَ، وَ هَدَمُوا كَعْبَتَكَ، وَ حَرَّفُوا كِتَابَكَ، وَ سَفَكُوا دِمَاءَ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ، وَ أَفْسَدُوا عِبَادَكَ وَ اسْتَذَلُّوهُمْ. اللهُمَّ ضَاعِفْ لَهُمُ اللَّعْنَةَ فِيمَا جَرَتْ بِهِ سُنَّتُكَ فِي بَرِّكَ وَ بَحْرِكَ. اللهُمَّ الْعَنْهُمْ فِي سَمَائِكَ وَ أَرْضِك، وَ ضَاعِفْ عَلَيْهِمُ الْعَذَابَ الْأَلِيمَ.
اللهُمَّ الْعَنِ الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَكَ، وَ خَالَفُوا مِلَّتَكَ، وَ رَغِبُوا عَنْ أَمْرِكَ، وَ اتَّهَمُوا رَسُولَكَ، وَ صَدُّوا عَنْ سَبِيلِكَ. اللهُمَّ احْشُ قُبُورَهُمْ نَاراً وَ أَجْوَافَهُمْ نَاراً، وَ احْشُرْهُمْ وَ أَتْبَاعَهُمْ إِلَى جَهَنَّمَ زُرْقاً. اللهُمَّ الْعَنْهُمْ لَعْناً يَلْعَنُهُمْ بِهِ كُلُّ مَلَكٍ مُقَرَّبٍ وَ كُلُّ نَبِيٍّ مُرْسَلٍ وَ كُلُّ عَبْدٍ مُؤْمِنٍ امْتَحَنْتَ قَلْبَهُ لِلْإِيْمَانِ. اللهُمَّ الْعَنْهُمْ فِي مُسْتَسِرِّ السِّرِّ وَ ظَاهِرِ الْعَلَانِيَةِ. اللهُمَّ الْعَنِ الْجِبْتَ وَ الطَّاغُوتَ وَ الْفَرَاعِنَة. اللهُمَّ الْعَنْ جَوَابِيتَ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ طَوَاغِيتَهَا وَ الْعَنْ فَرَاعِنَتَهَا، وَ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ الْعَنْ قَتَلَةَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ، وَ الْعَنْ قَتَلَةَ الأئِمَّةِ المَعصُومینَ، وَ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً أَلِيماً لَا تُعَذِّبُ بِهِ أَحَداً مِنَ الْعَالَمِين.»
(کامل الزّیارات، ص178-179 و 197 و 202-203 / بحارالانوار، ج101، ص311 به نقل از اقبال الاعمال/ مستدرك الوسائل، ج10 ، ص413-414 به نقل از المزار القدیم)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅🗣 ثواب شگفت انگیز لعن بر جبت و طاغوت
مرحوم علاّمه حاج میرزا ابوالفضل طهرانی، در کتاب «شفاءالصدور فی شرح زیارۀ العاشور» می نویسد:
فاضل زاهد ورع، آخوند ملامحمدکاظم هزار جریبی که از تلامذه استاد اعظم آقای بهبهانی قدّس سرّه بوده، و خود از فضلای محدّثین و عرفای محصّلین است، در کتاب « جمع الفضائح لأرباب القبایح» از ابوحمزه ثمالی رضی الله عنه حدیث نقل می کند که وی از امام همام، زین العابدین و سیّدالساجدین علیه السلام روایت کرده که فرمود:
مَن لَعَنَ الجِبتَ وَ الطّاغُوتَ لَعنَۀً واحِدَۀً، کَتَبَ اللهُ لَهُ سَبعِینَ اَلفَ اَلفِ حَسَنَۀٍ، وَ مَحَی عَنهُ سَبعِینَ اَلفَ اَلفِ سَیّئَۀٍ، وَ رَفَعَ لَهُ سَبعِینَ اَلفَ اَلفِ دَرَجَۀٍ؛ وَ مَن أمسَی یَلعَنُهُما لَعنَۀً واحِدَۀً کَتَبَ لَهُ مِثلَ ذَلِکَ. قالَ اَبُوحَمزَۀ: فَمَضَی مَولانا عَلیُّ بنُ الحُسَین علیه السَّلام، فَدَخَلتُ عَلَی مَولینا اَبِی جَعفَر مُحَمَّدٍ الباقِر علیهِ السَّلام فَقُلتُ: یا مَولای! حَدیثٌ سَمِعتُهُ مِن اَبیکَ، فَقالَ: هاتِ یَا ثُمالِی! فَأعَدتُ عَلَیهِ الحَدیثَ، فَقالَ: نَعَم یا ثُمالی! أتُحِبُّ أن أزِیدَکَ؟ فَقُلتُ: بَلی یا مَولای! فَقالَ: مَن لَعَنَهُما لَعنَۀً واحِدَۀً فِی کُلّّ غَداۀٍ، لَم یُکتَب عَلَیهِ ذَنبٌ فِی ذلِکَ الیَومِ حَتَّی یُمسِیَ، وَ مَن أمسَی وَ لَعَنَهُمَا لَم یُکتَب لَهُ ذَنبٌ فِی لَیلَۀٍ حَتَّی یُصبِحَ. قالَ اَبُوحَمزَۀ: فَمَضَی اَبُوجَعفَرٍ علیه السَّلام، فَدَخَلتُ عَلَی مَولینَا الصَّادق علیهِ السَّلامُ فَقُلتُ: حَدیثٌ سَمِعتُهُ مِن أبیکَ وَ جَدَّک، فَقالَ: هاتِ یا اباحَمزَۀ! فَأعَدتُ عَلَیهِ الحَدیثَ، فَقالَ: حَقّاً یا اَباحَمزِۀ! ثُمَّ قالَ: وَ یَرفَعُ لَهُ اَلفَ اَلفِ دَرَجَۀٍ، ثُمَّ قالَ: إنَّ اللهَ واسِعٌ کَرِیمٌ.
امام سجّاد فرمود: هرکس جبت و طاغوت را در روزی یک دفعه لعنت کند، خدای تعالی هفتاد هزار هزار حسنه برای او بنویسد و هفتاد هزار هزار گناه از او محو می کند و هفتاد هزار هزار درجه برای او بلند کند؛ و هرکس شب یک دفعه آن دو را لعنت کند، همین ثواب در دیوانش نوشته شود. ابوحمزه گوید: چون علیّ بن الحسین علیه السلام درگذشت، بر مولای خود ابوجعفر امام محمّد باقر علیه السلام داخل شدم و گفتم: ای مولای من! حدیثی از پدر تو شنیدم فرمود: بگو، من حدیث را بازگو کردم، فرمود: چنین است ای ثمالی! دوست داری که من زیاده بر این بگویم؟ عرض کردم: بلی ای مولای من! فرمود: هر کس یک بار لعنت کند آن دو را در هر صبح، آن روز را بر او گناهی نوشته نشود تا شام کند، و هر که شب یک بار آن دو را لعنت نماید، آن شب بر او گناهی نوشته نشود تا صبح کند. ابوحمزه می گوید: چون باقر علوم النبیین درگذشت، به خدمت مولای خود صادق آل محمد صلّی الله علیه وآله شتافتم و گفتم: مولای من! حدیثی از پدرت و جدّت شنیده ام، فرمود: بیار ای ابوحمزه! من حدیث را خواندم، فرمود: حق است ای ابوحمزه! آنگاه فرمود: و بلند می شود برای او هزارهزار درجه (یعنی علاوه برآنچه ذکر شد) و خداوند، واسع العطا و کریم است. (شفاءالصدور فی شرح زیارۀ العاشور، ج2، ص378-380)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ تبرّی از دشمنان حضرت زهرا علیهاالسلام در زیارت های آن بانوی مکرّمه
متن زیر از زیارات حضرت زهرا علیهاالسلام گزینش شده است، و به نفرین و تبرّی از دشمنان آن بانو اختصاص دارد. این ادعیه را به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام بخوانیم:
«السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَةُ، السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ، لَعَنَ اللهُ مَانِعَكِ إِرْثَكِ، وَ دَافِعَكِ عَنْ حَقِّكِ، وَ الرَّادَّ عَلَيْكِ قَوْلَكِ، لَعَنَ اللهُ أَشْيَاعَهُمْ وَ أَتْبَاعَهُمْ وَ أَلْحَقَهُمْ بِدَرْكِ الْجَحِيمِ.» (البلد الأمين، ص278)
«لَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَكِ، وَ مَنَعَكِ حَقَّكِ، وَ دَفَعَكِ عَنْ إرْثِكِ، وَ لَعَنَ اللهُ مَنْ كَذَّبَكِ وَ أَعْنَتَكِ وَ غَصَّصَكِ بِرِيقِكِ، وَ أَدْخَلَ الذُّلَّ بَيْتَكِ، وَ لَعَنَ اللهُ أشْياعَهُم وَ ألْحَقَهُم بِدَرَكِ الجَحيمِ.» (المقنعة، ص459)
«لَعَنَ اللهُ مَنْ مَنَعَكِ حَقَّكِ، وَ دَفَعَكِ عَنْ إِرْثِكِ، وَ لَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَكِ وَ أَعْنَتَكِ وَ غَصَّصَكِ بِرِيقِكِ، وَ أَدْخَلَ الذُّلَّ بَيْتَكِ، وَ لَعَنَ اللهُ مَنْ رَضِيَ بِذَالِكِ وَ شَايَعَ فِيهِ وَ اخْتَارَهُ وَ أَعَانَ عَلَيْهِ، وَ أَلْحَقَهُمْ بِدَرْكِ الْجَحِيمِ.» (بحار الأنوار، ج100، ص198)
«السَّلَامُ عَلَى الْبَتُولَةِ الشَّهِيدَةِ ، وَ أَعْلِ كَعْبَهَا، وَ أَكْرِمْ مَآبَهَا، وَ أَجْزِلْ ثَوَابَهَا، وَ أَدْنِ مِنْكَ مَجْلِسَهَا، وَ شَرِّفْ لَدَيْكَ مَكَانَهَا وَ مَثْوَاهَا، وَ انْتَقِمْ لَهَا مِنْ عَدُوِّهَا، وَ ضَاعِفِ الْعَذَابَ عَلَى مَنْ ظَلَمَهَا، وَ النَّقِمَةَ عَلَى مَنْ غَصَبَهَا، وَ خُذْ لَهَا يَا رَبِّ بِحَقِّهَا، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.» (بحار الأنوار، ج102، ص220)
«اللهُمَّ انْتَقِمْ لَهَا وَ خُذْ لَهَا بِحَقِّهَا». (بحار الأنوار، ج100، ص197-198)
«اللهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا، وَ كُنِ الثَّائِرَ اللهُمَّ بِدَمِ أَوْلادِهَا» (جمال الأسبوع، ص486-487)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏 👊🏼 دعای صَنَمَی قریش
ابن عباس می گوید: امیرالمؤمنین علیه السلام این دعا را در قنوت نماز می خواند و می فرمود: کسی که این دعا را بخواند، مانند کسی است که همراه با رسول خدا صلّی الله علیه و آله در غزوه های بدر، احد و حنین، یک میلیون تیر پرتاب کرده باشد.(بحار الأنوار، ج85، ص260 به نقل از البلدالامین)
مرحوم شیخ ابراهیم کفعمی می نویسد:
«این دعا، شأن بلند و منزلت بزرگی دارد و از اسرار پیچیده و اذکار شریف می باشد، و امیرالمؤمنین علیه السلام در شام و روز، و در سحرها بر خواندن این دعا مواظبت داشته است.(بحار الأنوار، ج85، ص260-261 به نقل از البلدالامین)
عَن اَمِیرِالمِؤمِنِینَ عَلَیهِ السَّلامُ:
اللَّهُمَّ الْعَنْ صَنَمَيْ قُرَيْشٍ، وَ جِبْتَيْهَا وَ طَاغُوتَيْهَا، وَ إِفْكَيْهَا وَ ابْنَتَيْهِمَا، اللَّذَيْنِ خَالَفَا أَمْرَكَ، وَ أَنْكَرَا وَحْيَكَ، وَ جَحَدَا إِنْعَامَكَ، وَ عَصَيَا رَسُولَكَ، وَ قَلَّبَا دِينَكَ، وَ حَرَّفَا كِتَابَكَ، وَ عَطَّلا أَحْكَامَكَ، وَ أَبْطَلا فَرَائِضَكَ، وَ أَلْحَدَا فِي آيَاتِكَ، وَ عَادَيَا أَوْلِيَاءَكَ، وَ وَالَيَا أَعْدَاءَكَ، وَ خَرَّبَا بِلادَكَ، وَ أَفْسَدَا عِبَادَكَ.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا وَ أَنْصَارَهُمَا، فَقَدْ أَخْرَبَا بَيْتَ النُّبُوَّةِ، وَ رَدَمَا بَابَهُ، وَ نَقَضَا سَقْفَهُ، وَ أَلْحَقَا سَمَاءَهُ بِأَرْضِهِ، وَ عَالِيَهُ بِسَافِلِهِ، وَ ظَاهِرَهُ بِبَاطِنِهِ، وَ اسْتَأْصَلا أَهْلَهُ، وَ أَبَادَا أَنْصَارَهُ، وَ قَتَلَا أَطْفَالَهُ، وَ أَخْلَيَا مِنْبَرَهُ مِنْ وَصِيِّهِ وَ وَارِثِهِ، وَ جَحَدَا نُبُوَّتَهُ، وَ أَشْرَكَا بِرَبِّهِمَا، فَعَظِّمْ ذَنْبَهُمَا، وَ خَلِّدْهُمَا فِي سَقَرَ، وَ ما أَدْراكَ ما سَقَرُ، لا تُبْقِي وَ لا تَذَرُ.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ بِعَدَدِ كُلِّ مُنْكَرٍ أَتَوْهُ، وَ حَقٍّ أَخْفَوْهُ، وَ مِنْبَرٍ عَلَوْهُ، وَ مُنَافِقٍ وَلَّوْهُ، وَ مُؤْمِنٍ أَرْجَوْهُ، وَ وَلِيٍّ آذَوْهُ، وَ طَرِيدٍ آوَوْهُ، وَ صَادِقٍ طَرَدُوهُ، وَ كَافِرٍ نَصَرُوهُ، وَ إِمَامٍ قَهَرُوهُ، وَ فَرْضٍ غَيَّرُوهُ، وَ أَثَرٍ أَنْكَرُوهُ، وَ شَرٍّ أَضْمَرُوهُ، وَ دَمٍ أَرَاقُوهُ، وَ خَبَرٍ بَدَّلُوهُ، وَ حُكْمٍ قَلَّبُوهُ، وَ كُفْرٍ أَبْدَعُوهُ، وَ كَذِبٍ دَلَّسُوهُ، وَ إِرْثٍ غَصَبُوهُ، وَ فَيْءٍ اقْتَطَعُوهُ، وَ سُحْتٍ أَكَلُوهُ، وَ خُمْسٍ اسْتَحَلُّوهُ، وَ بَاطِلٍ أَسَّسُوهُ، وَ جَوْرٍ بَسَطُوهُ، وَ ظُلْمٍ نَشَرُوهُ، وَ وَعْدٍ أَخْلَفُوهُ، وَ عَهْدٍ نَقَضُوهُ، وَ حَلَالٍ حَرَّمُوهُ، وَ حَرَامٍ حَلَّلُوهُ، وَ نِفَاقٍ أَسَرُّوهُ، وَ غَدَرٍ أَضْمَرُوهُ، وَ بَطْنٍ فَتَقُوهُ، وَ ضِلْعٍ كَسَرُوهُ، وَ صَكٍّ مَزَّقُوهُ، وَ شَمْلٍ بَدَّدُوهُ، وَ ذَلِيلٍ أَعَزُّوهُ، وَ عَزِيزٍ أَذَلُّوهُ، وَ حَقٍّ مَنَعُوهُ، وَ إِمَامٍ خَالَفُوهُ.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا بِكُلِّ آيَةٍ حَرَّفُوهَا، وَ فَرِيضَةٍ تَرَكُوهَا، وَ سُنَّةٍ غَيَّرُوهَا، وَ أَحْكَامٍ عَطَّلُوهَا، وَ أَرْحَامٍ قَطَعُوهَا، وَ شَهَادَاتٍ كَتَمُوهَا، وَ وَصِيَّةٍ ضَيَّعُوهَا، وَ أَيْمَانٍ نَكَثُوهَا، وَ دَعْوًى أَبْطَلُوهَا، وَ بَيِّنَةٍ أَنْكَرُوهَا، وَ حِيلَةٍ أَحْدَثُوهَا، وَ خِيَانَةٍ أَوْرَدُوهَا، وَ عَقَبَةٍ ارْتَقَوْهَا، وَ دِبَابٍ دَحْرَجُوهَا، وَ أَزْيَافٍ لَزِمُوهَا، وَ أَمَانَةٍ خَانُوهَا.
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا فِي مَكْنُونِ السِّرِّ، وَ ظَاهِرِ الْعَلَانِيَةِ، لَعْناً كَثِيراً دَائِباً، أَبَداً دَائِماً سَرْمَداً، لَا انْقِطَاعَ لِأَمَدِهِ، وَ لَا نَفَادَ لِعَدَدِهِ، يَغْدُو أَوَّلَهُ، وَ لَا يَرُوحُ آخِرَهُ، لَهُمْ وَ لِأَعْوَانِهِمْ وَ أَنْصَارِهِمْ وَ مُحِبِّيهِمْ وَ مُوَالِيهِمْ، وَ الْمُسَلِّمِينَ لَهُمْ، وَ الْمَائِلِينَ إِلَيْهِمْ، وَ النَّاهِضِينَ بِأَجْنِحَتِهِمْ، وَ الْمُقْتَدِينَ بِكَلَامِهِمْ، وَ الْمُصَدِّقِينَ بِأَحْكَامِهِمْ.
سپس 4 مرتبه بگو:
«اللَّهُمَّ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً يَسْتَغِيثُ مِنْهُ أَهْلُ النَّارِ، آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ».
( بحار الأنوار، ج85، ص260-261 به نقل از البلدالامین/ مصباح کفعمی، ص552-553)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏🏼 درخواست فرج آل محمّد و انتقام از دشمنان حضرت زهرا علیهاالسلام بعد از هر نماز واجب
عَنِ الصّادِقِ علیه السَّلام قالَ: إنَّ مِنْ حُقُوقِنا عَلَی شیعَتِنا أنْ یَضَعُوا بَعْدَ کُلِّ فَریضَةٍ أیدِیَهُمْ عَلَی أذْقانِهِمْ وَ یَقُولُوا ثَلاثَ مَرّاتٍ: «یا رَبَّ مُحَمَّدٍ! عَجِّلْ فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ، یا رَبَّ مُحَمَّدٍ! إِحْفَظْ غَیْبَةَ مُحَمَّدٍ، یا رَبَّ مُحَمَّدٍ! إِنْتَقِمْ لِابْنَةِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهَاالسَّلامُ».
(مکیال المکارم، ج2، ص7 به نقل از جمال الصالحین تألیف میرزا حسن بن عبدالرزاق لاهیجی (م ۱۱۲۱ق))
حضرت صادق علیه السلام فرمود: از حقوق ما بر شیعیان ما آن است که بعد از هر نماز واجب، دست ها را بر چانه های خود بگذارند و 3 بار این دعا را بخوانند:
«یا رَبَّ مُحَمَّدٍ! عَجِّلْ فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ، یا رَبَّ مُحَمَّدٍ! إِحْفَظْ غَیْبَةَ مُحَمَّدٍ، یا رَبَّ مُحَمَّدٍ! إِنْتَقِمْ لِابْنَةِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهَاالسَّلامُ»
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏🏼 درخواست فرج آل محمّد و انتقام از دشمنان حضرت زهرا علیهاالسلام بعد از هر نماز واجب
عَنِ الصّادِقِ علیه السَّلام قالَ: إنَّ مِنْ حُقُوقِنا عَلَی شیعَتِنا أنْ یَضَعُوا بَعْدَ کُلِّ فَریضَةٍ أیدِیَهُمْ عَلَی أذْقانِهِمْ وَ یَقُولُوا ثَلاثَ مَرّاتٍ: «یا رَبَّ مُحَمَّدٍ! عَجِّلْ فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ، یا رَبَّ مُحَمَّدٍ! إِحْفَظْ غَیْبَةَ مُحَمَّدٍ، یا رَبَّ مُحَمَّدٍ! إِنْتَقِمْ لِابْنَةِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهَاالسَّلامُ».
(مکیال المکارم، ج2، ص7 به نقل از جمال الصالحین تألیف میرزا حسن بن عبدالرزاق لاهیجی (م ۱۱۲۱ق))
حضرت صادق علیه السلام فرمود: از حقوق ما بر شیعیان ما آن است که بعد از هر نماز واجب، دست ها را بر چانه های خود بگذارند و 3 بار این دعا را بخوانند:
«یا رَبَّ مُحَمَّدٍ! عَجِّلْ فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ، یا رَبَّ مُحَمَّدٍ! إِحْفَظْ غَیْبَةَ مُحَمَّدٍ، یا رَبَّ مُحَمَّدٍ! إِنْتَقِمْ لِابْنَةِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهَاالسَّلامُ»
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ از ما اهل بیت نیست کسی که ....
1)عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ خَالِدٍ عَنِ الإمام الرِّضَا صلوات الله علیه قَالَ: شِيعَتُنَا الْمُسَلِّمُونَ لِأَمْرِنَا، الْآخِذُونَ بِقَوْلِنَا، الْمُخَالِفُونَ لِأَعْدَائِنَا. فَمَنْ لَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَّا.(وسائل الشيعة، ج27، ص 117)
حضرت رضا علیه السلام فرمود: شيعيان ما تسليم اوامر ما، پيرو گفتار ما و مخالف دشمنان ما هستند، پس هر كس چنين نباشد از ما نيست.
2)عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: وَاللَّهِ مَا جَعَلَ اللَّهُ لِأَحَدٍ خِيَرَةً فِي اتِّبَاعِ غَيْرِنَا، و َإِنَّ مَنْ وَافَقَنَا خَالَفَ عَدُوَّنَا، و َمَنْ وَافَقَ عَدُوَّنَا فِي قَوْلٍ أَوْ عَمَلٍ فَلَيْسَ مِنَّا وَلَا نَحْنُ مِنْهُمْ.
(وسائل الشيعة، ج27، ص 119)
حضرت صادق صلوات الله علیه فرمود: به خدا سوگند، خداوند برای هیچ کس در پیروی کردن از غیر ما اختیاری قرار نداده است، همانا کسی که موافق ما باشد، با دشمن ما مخالف است. و کسی که با دشمن ما در گفتار و عمل موافق باشد، پس او از ما نیست و ما هم از او نیستیم.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5987809603243480322.pdf
410K
اعمال روز نهم ربیع الأول
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ از ما اهل بیت نیست کسی که ....
1)عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ خَالِدٍ عَنِ الإمام الرِّضَا صلوات الله علیه قَالَ: شِيعَتُنَا الْمُسَلِّمُونَ لِأَمْرِنَا، الْآخِذُونَ بِقَوْلِنَا، الْمُخَالِفُونَ لِأَعْدَائِنَا. فَمَنْ لَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَّا.(وسائل الشيعة، ج27، ص 117)
حضرت رضا علیه السلام فرمود: شيعيان ما تسليم اوامر ما، پيرو گفتار ما و مخالف دشمنان ما هستند، پس هر كس چنين نباشد از ما نيست.
2)عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: وَاللَّهِ مَا جَعَلَ اللَّهُ لِأَحَدٍ خِيَرَةً فِي اتِّبَاعِ غَيْرِنَا، و َإِنَّ مَنْ وَافَقَنَا خَالَفَ عَدُوَّنَا، و َمَنْ وَافَقَ عَدُوَّنَا فِي قَوْلٍ أَوْ عَمَلٍ فَلَيْسَ مِنَّا وَلَا نَحْنُ مِنْهُمْ.
(وسائل الشيعة، ج27، ص 119)
حضرت صادق صلوات الله علیه فرمود: به خدا سوگند، خداوند برای هیچ کس در پیروی کردن از غیر ما اختیاری قرار نداده است، همانا کسی که موافق ما باشد، با دشمن ما مخالف است. و کسی که با دشمن ما در گفتار و عمل موافق باشد، پس او از ما نیست و ما هم از او نیستیم.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5987809603243480322.pdf
410K
اعمال روز نهم ربیع الأول
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
♡ نامه امام حسن عسکری (ع) به ابن بابِوَیْه
┄┅┅┅┄❅🖤❅┄┅┅┅┄
♡ «بسماللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ حمد و سپاس مخصوص پروردگارِ جهانیان است و عاقبت نیک برای پرهیزکاران میباشد و بهشت برای یکتاپرستان است و آتش دوزخ برای منکران میباشد و عدوانی جز بر ستمگران نیست و معبودی جز خدای یکتا نیست که برترین آفریدگارها است و درود بر بهترین خلقش محمّد(ص) و عترت پاکش.
● اما بعد:
اُوصِیکَ یا شَیْخِی وَ مُعْتَمَدِی وَ فَقِیهِی اَبَاالْحَسَنِ عَلِیِّبنِ الْحُسَیْنِ الْقُمِّی..
سفارش میکنم تو را ای شیخ و معتمد و فقیه من، ابوالحسن علیّبن حسین قمّی! خدا تو را بر آنچه مورد خشنودی او است موفّق بدارد و در پرتو رحمتش فرزندان شایستهای در نسل تو قرار دهد.
● [سفارش میکنم تو را] به تقوای الهی و پرهیزکاری و برپا داری نماز و دادن زکات، زیرا نماز از کسی که زکات نمیدهد قبول نمیشود.
● و تو را سفارش میکنم به:
بخشیدن لغزشهای دیگران.
فرو بردن خشم، هنگام غضب.
صلهی رحم.
ایثار و همکاری با برادران دینی و کوشش در تأمین نیازهای آنها در هنگام سختی و آسانی.
تعقّل و خردمندی هنگام جهل و نادانی.
دینشناسی و استواری در امور و فراگیری قرآن و پیوند معنوی با آن، خوش اخلاقی و امر به معروف و نهی از منکر که خداوند میفرماید:
لاخَیْرَ فِی کَثِیرٍ مِنْ نَجْواهُمْ اِلاّ مَنْ اَمَرَ بِصَدَقَةٍ اَوْ مَعْرُوفٍ، اَوْ اِصْلاحٍ بَیْنَ النّاسِ:
از بسیاری از درگوشی (و جلسات محرمانهی) آنها خیر و سودی نیست مگر کسی که (به این وسیله) امر به کمک به دیگران یا کار نیک یا اصلاح در میان مردم کند و هرکس برای خشنودی پروردگار چنین کند پاداش بزرگی به او خواهیم داد. (نساء /۱۱۴) و دوری از همهی زشتیها.
● و بر تو باد به نماز شب، همانا پیامبر (ص) به علی(ع) چنین وصیّت کرد:
«یا عَلِیُّ عَلَیْکَ بِصَلوةِ اللَّیْلِ، عَلَیْکَ بِصَلوةِ اللَّیْلِ وَ مَنْ اِسْتَخَفَّ بِصَلوةِ اللَّیْلِ فَلَیْسَ مِنّا:
ای علی! بر تو باد به نماز شب. بر تو باد به نماز شب و کسی که نماز شب را سبک بشمرد از ما نیست.»
● به سفارش من عمل کن و آنچه را به تو امر کردم، به همهی شیعیانم امر کن تا به آن عمل کنند.
● و بر تو باد به صبر و انتظار فرجِ (امام مهدی (ع))، همانا پیامبر(ص) فرمود:
«بهترین اعمال امّت من انتظار فرج است» و همواره شیعیان ما در اندوه هستند تا پسر من آشکار گردد همان که پیامبر (ص) در مورد او چنین بشارت داده:
"او سراسر زمین را همانگونه که پر از ظلم و جور شده، پر از عدل و داد کند"،
● ای شیخ من! و ای مورد اعتماد من ابوالحسن! صبر کن و همهی شیعیانم را به صبر و استقامت امر کن.
«اِنَّ الْاَرْضَ لِلّهِ یُورِثُها مِنْ عِبادِهِ، وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ:
همانا سراسر زمین از آن خدا است و آن را به هرکس بخواهد (و شایسته بداند) واگذار میکند و سرانجام (نیک) برای پرهیزکاران است.»
● و سلام بر تو و همهی شیعیان ما و رحمت و برکات خدا بر آنها و خدا برای ما کافی و نگهبان و مولای نیک و یاور نیکو میباشد.»
سڶا۾ بر امام حســ♡ــن عسكــــرۍ ؏
#نامه
#ابن_بابویه
🕊رسول اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم :
برای دفع بلا هر روز این دعا را بخوانید
🔹أصبَحنا و أصبحَ المُلْكُ للَّهِ ربِّ العالمينَ اللَّهمَّ إنِّي أسألُكَ خيرَ هذا اليومِ فتحَهُ ونصرَهُ ونورَهُ وبرَكتَهُ وَهُداهُ وأعوذُ بِكَ من شرِّ ما فيهِ وشرِّ ما بعدَهُ.
🔸هنگام عصر هم این دعا خوانده میشود با تفاوت اینکه به جای «أصبَحنا وأصبحَ» میگوییم «أمسَینا و أمسی».
🔹استاد عاملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙کسی که امام حسن عسگری رو نداشته باشه در عالم معنا بهش خیلی سخت میگذره
🏴 ویژهٔ شهادت امام حسن عسکری علیهالسلام
#شهادت_امام_حسن_عسکری
4_5798472854831895419.mp3
2.39M
▪️قصه یتیمی امام زمان علیهالسلام
👈 توصیف آخرین لحظات زندگانی امام عسکری علیهالسلام
🎙حجت الاسلام عالی
#شهادت_امام_حسن_عسکری_علیه_السلام
ᘜ⋆⃟݊🖤ᘜ⋆⃟݊🖤ᘜ⋆⃟݊🖤ᘜ⋆⃟݊🖤ᘜ⋆⃟݊🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهکاری برای حضور قلب در نماز /دکتر میر باقری
🎥#دکتر_میرباقری
⭕️ثواب عظیم آیت الکرسی برای اموات
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ🌸
🌸من ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ🌸
🌸منْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ
🌸لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ
🌸فقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ🌸
🌸اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ
🌸أوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ🌸
عصرپنجشنبه همه اموات چشم انتظارفاتحه وخیرات
به نیت شادی روح همه ی اموات آیه الکرسی بخوانیم
✅ معیارهای شناخت #معلم_اخلاق
🌷امام حسن عسکري (ع) می فرماید:
وقتی که دیدیـد شخصـی سـیماي نورانی و رفتار و گفتار زاهـدانه دارد و با تواضع و فروتنی راه می رود، مواظب باشـید شـما را گول نزند. چه بسیارند کسانی که عاجزند از این که از راه معمولی دنیا را به دست آورند، دین را دامی براي دنیایشان می کنند. آنها پیوسـته ظاهرساز بوده و عوام فریبند. آنها دسـتشان کوتاه و خرما بر نخیل است. تا دسـتشان نرسیده، پرهیزکارند. اگر دستشان به مال #حرام برسد، با چنگالهاي تیز به سویش خیز برمی دارند و آن را به سرعت می ربایند.
اگر دیدیـد چنین انحرافی ندارد و دین را وسـیله دنیا قرار نداده و از مال #حرام پرهیز می نماید، باز هم مواظب باشـید شـما را نفریبد. چون خواسـته ها و تمایلات مردم گوناگون است. هر کس به یک چیزي شـهوت دارد. چه بسیارند کسانی که از مال #حرام اگر چه زیاد هم باشد، پرهیز می کنند. ولی دنبال شهوت دیگر یعنی رابطه با جنس مخالف می روند و گناهان شهوانی را مرتکب می شوند.
اگر دیدید از این لحاظ هم منحرف نیست و دنبال رابطه با جنس مخالف نیست و دنبال شـهوتهاي #حرام نمی رود، باز هم مواظب باشـید که فریبتان ندهـد. از راه دیگر، او را آزمایش کنیـد، ببینید عقلش چگونه است. آیا درست کار می کند یا نه؟ بعضـی ها دنیاپرست و آدم شهوانی نیستند ولی عقل سالم و بینش درست ندارند. ضرر چنین انسانی بیشتر از منفعتش و خرابی او بیشتر از سازندگی وي خواهد بود.
وقتی که دیدیـد، واقعـاً عقل و بینش درستی دارد و مسائل دینی و اجتماعی و زنـدگی را خوب می فهمـد، باز هم مواظب باشـید فریبتان ندهـد تا ببینیـد عقل او در مبارزه با هواي نفسـش چگونه است. آنجا که بر سـر دو راهی قرار می گیرد، چگونه است؟ آیا از عقل پیروي می کند یا از نفس؟
چنانچه از این لحاظ هم مشـکلی نداشـته باشد، باز هم گول نخورید و ببینید علاقه او به مقام و ریاست چه میزان است. ریاسـت پرست است یا نه؟ می خواهد به ریاست برسد از هر راهی که باشد یا نه؟ عده اي از مردم هسـتند که بسـیاري از خواسـته ها و شـهوات را سـرکوب کرده و کنار گذاشـته اند، ولی ریاست طلبند. ریاسـت طلبی نمی گذارد در جاده درست قدم بردارند. چنین آدمی، اگر ریاستش باقی بماند، هیچ باکی ندارد که هر چه از دینش برود. چنین کسانی زیانکار در دنیا و آخرتند و مورد غضب چهارده معصوم و غضب الهی هستند ...
اما انسان کامل و مرد تمام عیار کسـی است که دلش دنبال اجرای فرمانهای #واجب الهی است و دینش را بر همه خواسـته هایش مقـدم می دارد و همه نیرویش صـرف جلب رضاي خدا می باشد. ذلت در راه دین را خوشتر از عزت در راه باطل می دانـد و می داند که تحمل سـختی هاي دنیا او را به نعمت ابدي بهشت می رساند و تأمین خوشی هاي #حرام، زندگی او را به عذاب همیشگی دوزخ می کشاند.
آري چنین انسانی، انسان کامل و مردي لایق است که بایـد به این گونه انسانی اقتدا نمود و او را الگوي زندگی قرار داد که به خدا می رساند و دعایش مقبول درگاه الهی است و درخواستش به ناامیدي نمی گراید.
✍️ خلاصه: معلم اخلاق کسی است که اوّلاً واجبات را انجام می دهد و حرامها را ترک می کند و ثانیاً مجتهد در قرآن و روایات اهل بیت است و ثالثاً دیگران را به انجام واجبات و ترک حرامها دعوت می کند.
📚 داستانهای بحارالانوار، ج 9، ص 161
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤امام عسکری سلام
🖤ای غریب آقا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شادی اموات گرانقدر و ارواح طیبه شهدای اسلام بخوانیم فاتحه و صلوات 🌹🌹🌹
✅😆 فرموده مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب «المراقبات» درباره روز نهم ربیع الأول
مرحوم حاج ميرزا جواد آقا ملكى تبريزى در «المراقبات» می نویسد:
در روایت گرانقدری آمده است که روز نهم ربیع الأوّل، روز نابودی و هلاکت دشمن خدا بوده، و این روز و خوشحالی و سرور در آن، فضیلت دارد. همچنین در این روایت است که این روز، روز سرور شیعه آل محمّد صلوات الله علیهم اجمعین است و این موضوع میان شیعه، شهرت دارد. .... لذا برای دوستداران اهل بیت علیهم السلام شایسته است که فقط به خاطر عمل به این روایت هم که شده است، در این روز به خاطر نابودی دشمن خدا، شادی خود را آشکار کنند. با توجّه به آن که شادی برای هلاک دشمنان، فقط برازنده اولیا و دوستان خدا می باشد، ... لذا در انجام شادی برای نابودی دشمن خدا و دشمن اولیای الهی شایسته است که حدّاقل، اعمال حرام انجام نشود؛ زیرا مخالفت با دستورات الهی، با محبّت سازگاری ندارد و با اظهار سرور برای هلاکتِ دشمن مولی و محبوب ما، مناقض است. (المراقبات ص46-47)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»