eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1هزار دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
26.1هزار ویدیو
614 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
اللَّعْنَةُ اَبَدَ الاْبِدينَ، وَهٰذا يَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زيٰادٍ وَآلُ مَرْوانَ، بِقَتلِهِمُ الحُسَین صَلَواتُ اللهِ عَلَيْه🙏ِ،اَللّٰهُمَّ فَضاعِفْ عَلَيْهِمُ اللَّعْنَ مِنک ْ وَالْعَذابَ [الاَْليمَ] 🙏، اَللّٰهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ ا ِلَيْكَ فى هٰذَالْيَوْمِ وَفى مَوْقِفى هٰذا وَ اَيّامِ حَيٰوتى بِالْبَراَّئَةِ مِنْهُمْ وَاللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ ، وَبِالْمُوالاتِ لِنَبِيِّكَ وَآلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَعَلَيْهِمُ اَلسَّلامُ پس مى گوئى صد مرتبه 🙏: اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ ،🙏 اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَيْنَ ، وَشٰايَعَتْ وَبٰايَعَتْ وَتٰابَعَتْ عَلىٰ قَتْلِهِ 🙏، اَللّٰهُمَّ الْعَنْهُمْ جَميعا ً پس مى گوئى صد مرتبه : 🌟اَلسَّلٰامُ عَلَيْكَ يٰا اَبٰا عَبْدِ اللهِ ، وَعَلَى الْاَرْوٰاحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنٰائِكَ ، عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهٰارُ ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيٰارَتِكُمْ 🌟، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ ، وَعَلٰى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلىٰ اَصْحٰابِ الْحُسَيْن پس مى گوئى : اَ🙏للّٰهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ،ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَالرّابِعَ اَللّهُمَّ الْعَنْ يَزيدَ خامِساً ، وَالْعَنْ عُبَيْدَ اللهِ بْنَ زِيٰادٍ وَابْنَ مَرْجٰانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَشِمْراً وَآلَ اَبى سُفْيانَ وَآلَ زِيادٍ وَآلَ مَرْوانَ اِلى يَوْمِ الْقِيمَةِ پس به سجده مى روى ومى گوئى : 🙏اَللّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاكِرينَ لَكَ عَلٰى مُصابِهِمْ ، اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ عَلٰى عَظيمِ رَزِيَّتى ، 🙏اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَيْنِ يَوْمَ الْوُرُودِ ، وَثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَيْنِ وَاَصْحابِ الْحُسَيْن ،ِ الَّذينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ....... یارَبَّ الحُسَینِ ، بِحَقِّ الحُسَینِ ، اشفِ صَدرَالحُسَینِ ، بظُهورِالحُجَّة 🌴⛳️🌴⛳️🌴⛳️🌴⛳️
وقتی که برای تعجیل در ظهور مولایمان امام زمان دعا میکنیم همزمان برای خودمان هم دعا کنیم که وقتی آن حضرت ظهور میکنند جز دشمنان مولای غریبمان نباشیم طبق قرار عاشقی:❤️ سهم هر نفر 20 عدد
کشتی نجات حسین است و بس
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم🤲✨
هر وقت دلت گرفت از بی عدالتی ها ظلم ها تبعیض ها؛ قالتاق ها؛ زرنگ هایی؟! که از تو سو استفاده می کنند؛ هفت خط ها؛ فاسد ها؛ دروغگو ها؛ کلک ها؛ نارفیق ها؛آنها که در جلو تعریفت می کنند و پشت سر غیبت به قبرستان برو و ببین تا آرام شوی ببینی سرانجام انسان را و خوب زمان غصه نخور. آفریده -آرمیده؛ بهار خزان؛ تولد مرگ؛ طلوع دل انگیز غروب غم انگیز؛ آغاز قصه او آغاز غصه ما ..... اینها بر سنگ قبر صدها میلیون انسان کودک تا پیر حک شده. فرجام همه ما همین است. مراقب باشیم چگونه زندگی می کنیم قدر لحظه ها را بدانیم. غصه نداشته ها را نخوریم از داشته ها لذت ببریم. حتی نمی دانیم فردا چه خبر است پس وقتی قرار است خاک گل کوزه گران شویم؟ وقتی سرانجام پر قدرت ترین انسان ها در دل خاک است غصه چرا اندوه چرا ؟ همین الان با توکل بر خدا تلاش کن تحولی در افکار اندیشه ها سبک زندگی خود ایجاد کنی و از هر ثانیه زنده بودن لذت ببری حتی با حداقل ها. زندگی را سخت نگیر که زندگی بر تو سخت خواهد شد. دمی غنیمت شمار و انسان خوبی باش. آن قصر که جمشید در او جام گرفت آهو بچه کرد و روبه آرام گرفت بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر دیدی که چگونه گور بهرام گرفت دنیا محل درد و و رنج و سختی ها و خوشی هاست قوی باش و بر خدا توکل کن گفت آسان گیر بر خود کارها کز رویِ طبع سخت می‌گردد جهان بر مردمانِ سخت‌کوش با دلِ خونین لبِ خندان بیاور همچو جام نی گَرَت زخمی رسد، آیی چو چنگ اندر خروش تا نگردی آشْنا زین پرده رَمزی نشنوی گوشِ نامحرم نباشد جایِ پیغامِ سروش گوش کن پند ای پسر وز بهرِ دنیا غم مَخور گفتمت چون دُر حدیثی، گر توانی داشت هوش
حضرت علی (علیه اسلام) فرمودند: ‏ اى پسر آدم! اندوه روز نيامده‏‌ات را بر روز آمده‏‌ات ميفزا، كه اگر فردا از عمر تو ماند، خدا روزى تو را در آن رساند. (نهج البلاغه ترجمه دشتی ص410) وهم‌چنین فرمودند: غم و اندوه تعادل جسم را بر هم می‌زند و بدن آدمی را ویران می‌کند. (غررالحکم ودررالکلم ص40)
غم روزی فردا را نخور امام علی علیه‌ السلام فرمودند: یَا ابْنَ آدَمَ لَا تَحْمِلْ هَمَّ یَوْمِکَ الَّذِی لَمْ یَأْتِکَ عَلَى یَوْمِکَ الَّذِی«» أَتَاکَ فَإِنَّهُ إِنْ یَکُ مِنْ عُمُرِکَ یَأْتِ اللَّهُ فِیهِ بِرِزْقِکَ. ای فرزند آدم غم روز نیامده ات بر روز آمده ات اضافه مکن زیرا اگر فردا از عمر تو باشد خداوند روزی ترا در آن می رساند. نهج البلاغه: حکمت 259 شرح حدیث: وَمَا تَدْرِی نَفْسٌ مَاذَا تَکْسِبُ غَدًا؛ هیچ کس نمی داند فردا چه به دست می آورد.(1) غم فردا خوردن غم بیهوده است و چون هیچ کس نمی داند فردا چه اتفاقی برایش خواهد افتاد حال امروز را غنیمت است و به گفته امام علیه السلام اگر بناست فردا زنده باشیم خداوند متعهد روزی ما خواهد بود. أَهُمْ یَقْسِمُونَ رَحْمَتَ رَبِّکَ نَحْنُ قَسَمْنَا بَیْنَهُمْ مَعِیشَتَهُمْ فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا؛ آیا آنها رحمت پروردگارت را تقسیم می کنند؟ ما هستیم که روزی آنان را در زندگانی دنیا تقسیم می نماییم.(2) پس جای نگرانی وجود ندارد روزی رسان خداست و او خود می داند چگونه بندگانش را ارتزاق نماید. جالب اینجاست که بعضی نه تنها غصه روزی فرداهای خود را می خورند بلکه نگران روزی فرزندان و نوه و نتیجه خود نیز هستند. شرح ابن میثم یعنى شایسته است که به نیاز هر روزت در همان روز به خصوص بپردازى. این سخن به منزله مقدّمه صغرا براى قیاس مضمرى است که بدان وسیله امام علیه‌ السلام توجه داده است که نباید در غم روزهایى که هنوز نیامده است، باشیم، و کبراى مقدّر آن نیز چنین است: و هر چه از این قبیل باشد، پس نباید بدان اهمیّت داد.(3) پی‌توشت‌ها: 1- سوره لقمان، آیه 34 2- سوره زخرف، آیه 32 3- ترجمه شرح نهج البلاغه ابن میثم، ج 5، ص 643 منبع: حدیث زندگی: شرح حکمت های نهج البلاغه، کاظم ارفع، تهران: پیام عدالت، 1390
روزی زندگی و نگرانی از روزی اگر بدانیم روزی ما تعیین شده است و هیچ کس نمی تواند از آن بکاهد و هیچ قدرتی نمی تواند مانع آن شود، آن گاه احساس راحتی می کنیم و می توانیم از زندگی خود لذّت ببریم. تصوّر انسان این است که باید هرچه بیشتر بهره مند شد، تا لذّت زندگی را درک کرد. این جاست که حرص و طمع، متولّد می شود و چنین می پندارد که از این رهگذر، روزی و آسایش بیشتری نصیب وی می گردد. این در حالی است که هرچه انسان، حریص تر شود، به همان اندازه از آرامش، دور شده است.
روزی، یکی از نیازهای اساسی انسان است و لذا ترس از آینده و چگونگی تأمین «روزی»، یک نگرانی عمومی است. نگرانی اگر به اندازه باشد و از حدّ متعارف نگذرد، عامل تحرّک برای کسب روزی است. اما اگر افزایش یابد و از حدّ معمول بگذرد، به افزایش تنیدگی و فشار روانی منجر شده، رضایت از زندگی را به مخاطره می اندازد. امام علی علیه السلام یکی از عوامل هلاک کننده مردم را ترس از فقر می داند.[1] خدا روزی را تضمین کرده است این، در حالی است که روزی انسان، تأمین شده است.[2] خداوند متعال، تضمین کرده است که روزی انسان را در هر شرایطی تأمین می کند. تأمین کننده روزی، کسی است که مالک آفرینش است، و تضمین کننده آن، کسی است که مقتدر و شکست ناپذیر است. قرآن کریم می فرماید:«إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِینُ.[3] خداست روزی رسان، و اوست دارنده نیرویی سختْ استوار». وقتی انسان بداند روزی اش به دست صاحب قدرت است، احساس اطمینان و آرامش می کند. هیچ جنبنده ای در روی زمین نیست مگر آن که روزی اش بر عهده خداست.[4] چه بسا جنبندگانی که یارای تحصیل روزی خویش ندارند و خدا روزی آنها را می دهد. روزی انسان را نیز همین خدا تأمین می کند.[5] هر جانداری روزی خود را دارد.[6] به مورچه بنگرید که با آن همه کوچکی و ظرافت اندام (که تقریباً به چشم نمی آید)، روزی اش تضمین شده و به فراخور حالش، روزی او می رسد. خداوند منّان و بخشنده، از او غافل نیست و او را محروم نساخته است؛ اگرچه در دل تخته سنگی سیاه و خشک و یا در میان صخره ای سخت باشد.[7] و یا به پرندگانی مثل کلاغ و عقاب و کبوتر و شترمرغ بنگرید که خداوند، روزی همه آنها را ضمانت کرده است.[8] این نکات آموزنده، نشان می دهد که نگران بودن برای روزی، بی مورد است. از این رو، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به ابن مسعود می فرماید: ای ابن مسعود! برای روزی، اندوه مخور؛ چرا که خداوند متعال می فرماید: «هیچ جنبنده ای در زمین نیست مگر روزی آن با خداست». و فرمود: «روزی شما و آنچه به شما وعده داده است، در آسمان است»[9]
وضع خود انسان نیز شگفت انگیز است. ما اکنون نگران روزی خود هستیم و حال آن که سه مرحله پیش از آن وجود داشته که بدون اطلاع ما خداوند روزی ما را رسانده است. لذا شایسته نیست اکنون نسبت به او سوءظن داشته باشیم. مرحله نخست هنگامی است که انسان در رحم مادر قرار دارد؛ در جایگاهی آرام که هیچ سرما و گرمایی او را نمی آزارد و خدا روزی اش را می رساند. مرحله دوم، دوران نوزادی است که هرچند ناتوان است، ولی غذای او از شیر مادر تأمین می شود و کسی هست که او را تر و خشک کند. و مرحله سوم، دوران پس از شیرخوارگی است که روزی او بدون تلاش، از دست رنج والدین تأمین می گردد و مشمول مهربانی و دلسوزی آنان قرار می گیرد، حتّی او را بر خودشان مقدم می دارند. اما همین انسان وقتی بزرگ و عاقل می شود و برای خودش کار می کند، اوضاع بر او سخت می شود و به خدا سوء ظن پیدا می کند و حقوق مالی ای را که بر عهده اش است انکار می کند و بر خود و عیالش سخت می گیرد. اینها به خاطر ترس از تنگ شدن روزی و بدگمانی به خداوند متعال است.[10] پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به دو تن از فرزندان خالد می فرماید: تا وقتی سر شما حرکت می کند،[11] از روزی، ناامید نباشید؛ چرا که انسان را مادرش سرخ و بدون پوست می آفریند. سپس خداوند عز و جل او را روزی می دهد.[12] اگر باور کنیم، راحت زندگی می کنیم اگر بدانیم روزی ما تعیین شده است و هیچ کس نمی تواند از آن بکاهد و هیچ قدرتی نمی تواند مانع آن شود، آن گاه احساس راحتی می کنیم و می توانیم از زندگی خود لذّت ببریم. امام علی علیه السلام می فرماید: کسی که مطمئن باشد آنچه خدا برای او مقدر کرده، فوت نمی شود، دلش آرام می گیرد.[13] ابان بن حمران می گوید: روزی کسی خدمت امام صادق علیه السلام رسید و عرض کرد: موعظه ای به من بیاموز. حضرت به وی فرمود: اگر خداوند تبارک و تعالی متکفّل روزی شده، پس اندوه تو برای چیست؟![14]
روزی، بر گذر زمان، توزیع شده است انسان، عمری طولانی برای خود در نظر می گیرد و سپس به این می اندیشد که چگونه باید روزی اش را تأمین کند. اشتباه شناختی او در این است که می پندارد، روزی تمام عمر او باید در حال حاضر وجود داشته باشد تا احساس آرامش کند. فکر می کند که تأمین بودن روزی یعنی حاضر بودن تمام روزی در زمان حال! این در حالی است که تأمین بودن روزی انسان به معنای حاضر بودن آن در لحظه حال نیست. یکی دیگر از قوانین روزی، این است که روزی، «روز به روز» فرا می رسد. این قانون را پیامبر خدا صلی الله علیه و آله این گونه بیان می فرماید: ای علی! اندوه روزی فردا را نخور که هر فردایی، روزی ای دارد که فرا می رسد.[15] از این رو، امام علی علیه السلام می فرماید: هر کس اندوه روزی فردا را داشته باشد، هیچ گاه رستگار نخواهد شد.[16] اگر انسان، اندوه همه عمر را بر لحظه حال، وارد سازد، سبب تحمّل ناپذیر شدن زمان حال می گردد. لحظه حال، توان تحمّل نگرانی تمام عمر را ندارد و کسانی که نگرانی همه عمر را بر لحظه حال، بار می کنند، بدون تردید، با فشار روانی فرساینده ای درگیر خواهند شد که زندگی را به جهنّم تبدیل می کنند. امام علی علیه السلام بر همین اساس می فرماید... اندوه سالت را بر اندوه امروزت بار نکن و برای هر روز، آنچه در آن است، تو را کفایت می کند. پس اگر آن سال، از عمر تو باشد، خداوند عز و جل در هر فردایی، آنچه را برای تو تقسیم کرده، می فرستد و اگر آن سال، از عمر تو نباشد، تو را چه کار با اندوه و غصه آنچه مال تو نیست![17] جالبْ این که حضرت، نگرانی برای روزی را نفی نمی کند؛ بلکه می فرماید: «هر روز، اندوه همان روز!». این که انسان در هر روز، به فکر روزی همان روز باشد، ناپسند و مشکل ساز نیست؛ مشکل از جایی آغاز می شود که اندوه همه آینده را بر امروز خود بار کنیم. پس اگر هر روز در اندیشه همان روز باشیم، نه از کار امروز باز می مانیم و نه دچار تنیدگی و نارضایتی می شویم. با این روحیه، نگرانی ها بر تمام عمر توزیع می شود و از فشار آن کاسته می گردد.
حرص، رنج بی حاصل تصوّر انسان این است که باید هرچه بیشتر بهره مند شد، تا لذّت زندگی را درک کرد. این جاست که حرص و طمع، متولّد می شود و چنین می پندارد که از این رهگذر، روزی و آسایش بیشتری نصیب وی می گردد. این در حالی است که هرچه انسان، حریص تر شود، به همان اندازه از آرامش، دور شده است. شخص حریص، از جهت آرامش روحی و لذّت زندگی، یک «محروم» محسوب می شود. امام صادق علیه السلام می فرماید: حریص از دو چیز، محروم می شود و دو چیز، گریبان گیر او می شود: از قناعت محروم می شود، پس به بی آسایشی مبتلا می گردد و از رضایت، محروم می شود، پس به بی یقینی مبتلا می گردد.[18] پی نوشت ها [1] دو چيز، مردم را هلاك كرده است: ترس از فقر و فخرفروشى» (الخصال، ص 68، ح 102). [2] تأمين بودن و تضمينى بودن روزى، به بحث كنترل اسنادى نيز مربوط مى‏شود كه در آينده ازآن سخن خواهيم گفت. ر. ك: بخش سوم/ فصل چهارم: «كنترل اسنادى». [3] ذاريات، آيه 58. [4] سوره هود، آيه 6. [5] سوره عنكبوت، آيه 60. [6] الكافى، ج 8، ص 22، ح 4. [7] نهج البلاغة، خطبه 185. [8] نهج البلاغة، خطبه 185. [9] سوره ذاريات، آيه 22.- مكارم الأخلاق، ج 2، ص 356، ح 2660. [10] الخصال، ج 1، ص 122، ح 114؛ قصص الانبياء، ص 197، ح 249. [11] كنايه از زنده بودن است. [12] مسند ابن حنبل، ج 3، ص 469؛ سنن ابن ماجة، ج 2، ص 1394، ح 4165. [13] غرر الحكم، ح 1849؛ عيون الحكم والمواعظ، ص 438. [14] من لايحضره الفقيه، ج 4، ص 392، ح 5836. [15] تحف العقول، ص 14. [16] غرر الحكم، ح 9208. [17] من لا يحضره الفقيه، ج 4، ص 384، ح 5834. [18] الخصال، ج 1، ص 69، ح 104؛ وسائل الشيعه، ج 16، ص 20، ح 20856.
📸 تصویری از مقارنه امشب زهره، مشتری و ماه 🔹وقتی دو جرم آسمانی، که قطعا یکی از آنها باید ماه یا سیارات باشند، با سیاره یا ستاره دیگری در آسمان از دید ناظر زمینی کنار یکدیگر قرار بگیرند، در این صورت وضعیت نجومی مقارنه به وجود می آید. @madare0120
📸 پیکر مرحوم اسماعیل احمدی در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی 🔹 پیکر مشاور وزیر ورزش که چند ساعت پیش در سفر به کرمان به زیارت مزار رفته بود پس از سانحه سقوط هلی‌کوپتر برای وداع به گلزار شهدای کرمان منتقل شد. @madare0120
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ یک خسف عجیب دیگر در ترکیه 😳 ❌ خبرنگار اسپوتنیک مستقر در ترکیه گزارش داد که بر اثر زمین‌لرزه های شرق ترکیه در منطقه لیسه استان دیاربکر، حفره عمیقی در زمین ایجاد شده که عمق آن مشخص نیست. 📛 در پی ایجاد این حفره و خسف زمین در اثر زلزله_ترکیه، یک رودخانه محلی در روستای دورو در مدت ده روز خشک شد که آب آن به طور مداوم به این حفره عمیق، سرازیر میشود!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی: 💎بهترین خیرات برای اموات ♨️ خیلی‌ها برای آرامش روح عزیزانشان گل می برند، نذری می دهند، قرآن میخوانند و ... ❓اما بهترین کار خیر برای اموات چیه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با صدای شهيد حاج شيخ احمد كافے نسیم عشق وزیدن گرفت در جان‌ها بهار نور رسیده پس از زمستان‌ها خبر دهید به فطرس، سر آمده تبعید دوباره بال بزن بر فراز میدان‌ها ولادت با سعادت اباعبدالله الحسین(ع) مبارک باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 هنگام ولادت امام حسین علیه السلام، خداوند متعال به جبرئیل امر نمود: ای جبرئیل خبر ده پیامبرم را که من فرزند او را حسین نام کرده‌ام و تعزیتِ او بگو؛ و بگو: یا محمّد (صلی الله علیه و آله) او را خواهند کُشت بدترین افراد امّت تو، بر بدترین چهار پایان سوار باشند، پس وای بر کسی که او را بکُشد، وای بر کسی که اسبان ایشان را براند، وای بر کسی که مردم را بکِشد بسوی قتال او. من از کُشندهٔ حسین بیزارم و او از من بیزار است. زیرا که هیچ مجرمی به صحرای محشر نمی‌آید مگر آنکه قاتل حسین علیه السلام جرمش از او بیشتر است. قاتل حسین علیه السلام را در روز قیامت با مشرکان که با خداوند متعال، خدای دیگری برگزیدند داخل جهنّم خواهند کرد. آتش جهنّم مشتاق‌تر است به قاتل حسین علیه السلام از مطیعان خداوند بسوی بهشت. 📙 جلاء العیون، علامه مجلسی رحمه‌الله، ص ٤٨١