eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
28.6هزار عکس
28.2هزار ویدیو
649 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
زنهایی که بی حجاب جلوه گری می کنند مردهایی که با چشم های هرزه هرزگی می کنند و همه کسانی که مرتکب گناهان کبیره می شوند بدانند به زودی عذابی خوار کننده و بنیان کن زندگیشان را همچون سیلی خروشان نابود خواهد کرد این مجازات را دریافت خواهند کرد و توبه ای پس از آن کارساز نخواهد بود
مداحی آنلاین - می زند آتش به قلبم ماجرای نیزه ها - کریمی.mp3
3.27M
🔳 (ع) 🌴می‌زند آتش به قلبم ماجرای نیزه‌ها 🌴دیده می‌شد محشری از لا‌به‌لای نیزه‌ها 🎙 👌بسیار دلنشین 🔴مرجع رسمی های روز ♨️ @Maddahionlin 👈
گمان نکنید اگر کسی شمارا نمی بیند گناه پنهان شما از مرعا و منظر خدا و ولی خدا پنهان است تمام اعمال شما از ریز و درشت بلکه افکار شما در محضر امام زمانتان عرضه می شود و همه چیز بر ولی خدا مکشوف است
تمام دنیا برای امام (ع)، مانند یک تکه گردو مرحوم علامه مجلسی (ره) از یکی از راویان بنام حمزه بن عبدالله جعفری نقل می کنند (ظاهرا مقصود از ابی الحسن در اینجا امام کاظم علیه السلام است): ( قال: کتبت فی ظهر قرطاس ان الدنیا ممثله للامام کفلقه الجوزه فد فعته الی ابی الحسن علیه السلام). «می گوید: روی صفحه ی کاغذی ]در خدمت امام کاظم علیه السلام[ نوشتم، دنیا برای امام مانند یک تکه ی گردوست ]که در دست کسی باشد. همانگونه که او محیط و مسلط بر آن پاره ی گردوست، تمام دنیا برای امام این چنین است و امام احاطه واسطه ی کامل بر تمام دنیا دارد[ و آن نوشته را به امام کاظم علیه السلام دادم.» سپس گفتم: (ثم قلت: جعلت فداک ان اصحابنا رو واحدیثا ما انکرته غیر انی احببت ان اسمعه منک)، «سپس گفتم: فدایت شوم اصحاب ما حدیثی را نقل کرده اند. البته، من منکر آن نیستم ولی دوست دارم آن را از خود شما بشنوم». (فنظر فیه ثم طواه حتی ظننت انه قد شق علیه)، «]امام نوشته را گرفت[ در آن نگاه کرد و بعد، آن را  پیچید، طوریکه من گمان کردم آن نوشته در نظرش سنگین و غیرصحیح آمده است ] اما پندار من ناصحیح بود[». (ثم قال: هو حق فحو له فی ادیم)، «سپس فرمود: این حق است و درست است. این را به روی چرمی منتقل کن». یعنی، دوام چرم از کاغذ بیشتر است و برای محفوظ ماندن حدیث، مناسبتر است که  آن را روی چرم بنویسی. حدیث دیگری قریب به این مضمون در شرح اربعین مرحوم قاضی سعید قمی، که از بزرگان و صاحبان علم و معرفت است، نقل شده است. آن عالم بزرگ از مرحوم سید مرتضی علم الهدی که ایشان نیز از اعاظم علمای مذهب بشمار می رود، نقل می کند که روزی قنبر، غلام امام امیرالمومنین علیه السلام، به در خانه ی امام آمد و آن حضرت را در خانه ندید. از فضه، خدمتکار منزل، جویای حال امام شد. گفت: (ان المولی عرج الی السماء ذات البروج لتقسیم ارزاق ا لعباد)، «مولا برای تقسیم ارزاق بندگان به آسمان رفته است». این سخن بر قنبر سنگین آمد و آن را حمل بر مزاج یا اشتباه کرد و به سمت نخلستان رفت. آنجا  امام را زیارت کرد و ضمنا گفتار فضه را بعنوان شکایت از او نقل کرد. امام فرمود: (مه یا قنبر و لعلک لم تومن بو لایتـنا حق الایمان)، «ساکت باش ای قنبر، تو گویی هنوز آنچنان که باید به ولایت ما ایمان نیاورده ای». آنگاه دستی بر چشم های قنبر کشید و فرمود: (ای شی ء تری)، «چه می بینی»؟ قنبر می گوید: (رأیت السموات و الارض کجوزه فی ید المولی)، «آسمان ها و زمین را مانند یک دانه ی گردو در دست مولا مشاهده کردم». ایمان کامل فضه بزرگی گفته است از این داستان معلوم می شود که ایمان فضه از ایمان قنبر کاملتر بوده و این نیز عجیب نیست زیرا قنبر غلام خدمتکار در خارج خانه بوده است اما فضه خدمتکار داخل خانه، که علاوه بر کسب فیض از محضر امام علیه السلام، خوشه چین از خرمن معارف آسمانی حضرت صدیقه ی کبری علیهما السلام نیز بوده است در نتیجه، او از دو منبع فیض استفاضه می کرده و قنبر از یک منبع برخوردار بوده است. از جمله کمالات آن زن سعادتمند این است که مدت بیست سال تمام سخنانش آیات قرآن بود و جز آیات قرآن سخنی بر زبان جاری نمی کرد. اگر کسی چیزی از او می پرسید در جواب، آیه ی مناسب با سوال وی می خواند و اگر خودش از کسی می خواست و سوالی می کرد، با آیات قرآن به او می فهماند. منـابـع سیدمحمد ضیاء آبادی- حبل متین (جلد دوم) – از صفحه 174 تا 176
امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «در هر بامداد، کردار بندگانِ نیکوکار و فاسق بر رسول خدا عرضه می شود. پس بر حذر باشید از کردار ناشایست. همین است معنای قول خداوند تبارک و تعالی که قُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَي اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ… بگو: عمل کنید، خداوند و فرستاده او و مومنان، اعمال شما را می بینند
شخصی خدمت امام رضا علیه السلام آمد و عرض کرد: برای من و خانواده‌ام دعا کنید. امام علیه السلام فرمودند: «مگر دعا نمی‌کنم؛ وَاللهِ إنَّ أعمالَکُم لَتَعرضُ علَیَّ فی کلِّ یَوم وَ لَیلَة؛ به خدا سوگند، اعمال شما هر شب و روز بر من عرضه می‌شود.» راوی می‌گوید: این سخن بر من گران آمد، امام علیه السلام متوجه شد و به من فرمود: «أمَا تَقرَأُ کِتابَ اللهِ عزَّوجلَّ: (وَ قُل اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُۆْمِنُونَ)، و هُوَ وَاللهِ علیُّ بنَ أبی‌طالِب؛(3) آیا کتاب خداوند عزوجل را نمی‌خوانی که می‌فرماید‌: عمل کنید خدا و پیامبرش و مۆمنان، عمل شما را می‌بینند. به خدا سوگند! منظور از مۆمنان علی بن ابی‌طالب (و امامان دیگر از فرزندان او) هستند.» امام علی علیه السلام هم می‌فرماید: «لیسَ یَغیبُ عَنّا مُۆمنٌ فی شَرقِ الأرضِ و لا فی غَربِها؛(4) هیچ مۆمنی در شرق و غرب زمین از ما غایب نیست.» امام صادق علیه السلام هم می‌فرماید: «إنَّ الدُّنیا لَتَمَثَّلَ لِلإمامِ مِثل فَلقَةِ الجَوز فَلایَعزُبُ عَنهُ شَیءٌ... ؛(5) دنیا (آسمان و زمین) در نزد امام چون پاره گردویی حاضر و نمایان است و چیزی از او پوشیده نیست.» یک چشم زدن غافل از آن ماه نباشید شاید که نگاهی کند آگاه نباشید سوره توبه/105. 2 . تفسیر نمونه، ج8، ص125. 3 . کافی، ج1، ص171. 4 . الزام الناصب، ص6، روزگار رهایی، ص648. 5 . شیخ مفید، اختصاص، ص217.
امام زمان ناظر و شاهد اعمال ماست! ائمه هدی(علیهم السلام) « شُهَدَاءَ عَلَی خَلقِهِ »(شاهدان بر خلق) هستند و مراد از مؤمنین در آیه « وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ »(۱) ائمه معصومینند که خداوند از طریق خاص اعمال امت را بر پیامبر(صلی الله علیه و آله) و امامان(علیه السلام) عرضه می­دارد. در روایت است که عبدالله بن ابان زیات ا ز یاران امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) به حضرتش عرض کرد که برای من و خانواده ­ام دعا کنید. حضرت فرمود : أَ وَ لَستُ أَفعَلُ وَ اللهِ إِنَّ أَعمَالَکُم لَتَعرَضُ عَلَی فِی کُلِّ یَومٍ وَ لَیلَهٍ آیا (می­دانی) که من برایت دعا نکردم؟ به خدا سوگند که هر روز و شب اعمال شما بر من عرضه می­شود. و پس از آن حضرت همین آیه را قرائت نمودند.(۲) امام زمان حضرت ولی عصر(عجل الله) با اراده خداوند متعال شاهد و ناظر و گواه بر اعمال و کردار و رفتار خلق عالم است و کوچکترین حرکت ما از نظر مبارک ایشان(علیه السلام) خواهد گذشت و آن حضرت بر همه احوال ما احاطه دارد. او امام صالحین و متقین است و از ما انتظار دارد که اهل صلاح و تقوا باشیم. امام خمینی(ره) در این­باره می­فرمایند : حالا ببینید که تحت مراقبت هستید. نامه اعمال ما مى ‏رود پیش امام زمان- سلام اللَّه علیه- هفته‏ اى دو دفعه، به حسب روایت. من مى ‏ترسم که مایى که ادعاى این را داریم که تبع این بزرگوار هستیم، شیعه این بزرگوار هستیم، اگر نامه اعمال را ببیند- و مى‏بیند، تحت مراقبت خداست- نعوذباللَّه شرمنده بشود. شما اگر یک فرزندتان خلاف بکند، شما شرمنده اید. اگر این نوکر شما خلاف بکند، شما شرمنده اید. در جامعه آدم شرمنده مى شود که پسرش این کار را کرده یا نوکرش این کار را کرده، یا اتباعش این کار را کرده. من خوف این را دارم که کارى ما بکنیم که امام زمان- سلام اللَّه علیه- پیش خدا شرمنده بشود. اینها شیعه ‏هاى تو هستند دارند این کار را مى ‏کنند! نکنید. یک وقت نکند، یک وقت خداى نخواسته یک کارى از ماها صادر بشود که وقتى نوشته برود، نوشته هایى که ملائکه اللَّه که مراقب ما هستند، «رقیب» هستند- هر انسانى رقیب دارد و مراقبت مى شود. ذره هایى که بر قلبهاى شما مى‏ گذرد رقیب دارد. چشم ما رقیب دارد. گوش ما رقیب دارد. زبان ما رقیب دارد. قلب ما رقیب دارد. کسانى که مراقبت مى‏ کنند اینها را- نکند که خداى نخواسته از من و شما و سایر دوستان ما و سایر دوستان امام زمان- سلام اللَّه علیه- یک وقت چیزى صادر بشود که موجب افسردگى امام زمان- سلام اللَّه علیه- بشود مراقبت کنید از خودتان. (۳) پ ن: ۱)تفتازانی، شرح­ال مقاصد،۵/۲۵۴؛ جرجانی، شرح­ال مواقف، قم، شریف رضی، ۱۴۱۵ق، ۸/۳۵۲ ۲) تاریخ طبری، بیروت، الاعلمی، بی تا،  ۲/۴۵۰ ۳) شهرستانی، الملل­ والنحل، ۱/۱۱۴
امام زمان چگونه ناظر اعمال ماست؟ بر اساس روایاتی که در اصول کافی آمده است کارهای ما به حضرت مهدی عرضه می‌شود. بنابر آیات قرآن عمل ما را خدا و رسول خدا می‌داند؛ مومنین هم می‌دانند. در چندین روایات آمده است که کارهای شما به پیامبر خدا و به امام زمان علیه السلام عرضه می‌شود. اگر اشتباهی بکنیم و بدانیم که از اشتباه ما فیلم برداری کردند؛ اگر حرف چرندو پرندی بزنیم و بدانیم این حرف ضبط شده و می‌خواهند حرف ما را خدمت رهبر انقلاب ببرند و پخش کنند؛ اصلًا دیگر خوابمان نمی برد و فکر می‌کنیم باید از این مملکت فرار کنیم. اگر بدانیم یکی از حرف‌های ما لو رفته است، یا مثلاً کاری کردیم که در حال ارتکاب آن کار، عکس ما را گرفته اند، از ترس رنگ در صورتمان نخواهد ماند. در اصول کافی آمده است که تمام کارهای مسلمان، چه خوب و چه بد، خدمت حضرت مهدی می‌رسد؛ پس حالا که حضرت مهدی کارهای شما را می‌داند حداقل خجالت بکشید و سعی کنید خلافی انجام ندهید. حداقل روزی، یا چند روز یک بار به ایشان توجهی داشته باشید: «اَلسَّلامَ عَلَیْک یا بَقَیَّةَ اللهَ فی أرضه» او هم خیلی ناراحت است.
اگر ما گناه بکنيم ،آيا امام زمان(عج) در روز قيامت عليه ما شهادت مي دهند؟ پاسخ – ايشان مقام شاهد اعمال بودن هم دارند. کسي که مقام چشم خدايي را دارد در روز قيامت بر اعمال ما شهادت مي دهد . روايت داريم که اعمال ما بصورت روزانه يا هفتگي يا ماهيانه يا ساليانه به ساحت امام عرضه مي شود. حضرت نگاه مي کند ،اگر عبادتي انجام شده حضرت سپاسگزاري مي کنند گويا آبروي امام زمان(عج) آبروي ماست و آبروي ما آبروي امام زمان(ع) است .با دعاي خيرشان ما را بدرقه مي کنند. بسياري از توفيقات ما بخاطر دعاي خير امام زمان(عج) براي ماست. وقتي امام مي بيند که گناهي از شيعه اي سر زده، حضرت ناراحت مي شوند و براي او استغفار مي کنند. اشک و استغفار اصلي حضرت بخاطر گناهان ماست. اين مصداق عين اللهي و هدايت به امر حضرت است .ما بدون دعاي ويژه و استغفار حضرت نمي توانيم در مسير بندگي حضرت حق پيش برويم .درست است که حضرت در غيبت هستند ولي نور هدايت، تزکيه و تربيت به قلوب ما مي رسد. آيت الله بهجت که يکي از عرفاي بودند مي فرمودند که ما تکليف در ديدار و ملاقات با امام زمان(عج)نداريم و اين را از ما نخواسته اند ولي باور اين مطلب که حضرت لحظه به لحظه ما را مي بيند و ناظر اعمال ماست ،براي ما اصالت دارد و اين براي ما سازنده است. پس حضرت همان لحظه اعمال نيک و بد ما را مي بيند و در قيامت هم شاهد اعمال ماست. در صحيفه ي نور داريم که خوف و هراس اصلي من در آن است که وقتي اعمال ما را به محضر امام زمان(عج) عرضه مي کنند حضرت در محضر خداوند خجالت زده بشود.( زيرا ما فرزندان و امت او هستيم. وقتي فرزندي خطايي مي کند پدر ناراحت مي شود.) آيا اينها شيعيان و پيروان ما هستند؟ اگر ما مقام عين اللهي حضرت را باور کرده باشيم، کاري نمي کنيم که حضرت خجالت زده بشود. چشم بيناي خداوند در بين ما حاضر و ناظر است حتي در لحظه لحظه ي زندگي ما، در نفس کشيدن ما، در نشستن ،برخاستن در هر پگاه و نگاه ما و در ژرفاي نماز و نياز ما، اي وجه خدا، اي حاضر و ناظر خدا. شيعيان مهدي غريب و بيکس است /معصيت محض خداديگربس است اي که داري ادعاي شيعگي/بندگي کن بندگي کن بندگي
وقتی شما می ترسید کسی از چت های خصوصی شما شات بگیرد یا عکسهایتان را در شبکه های اجتماعی پخش کند یا گوشیتان را هک کند چگونه نمی ترسید از خدایی که همیشه شمارا می بیند و از امام زمانتان که همه وجودتان در منظر اوست
گناه عامل غیبت امام رمان وظیفه شیعه در زمان غیبت چیست؟ غیبت امام زمان عج الله در اثر گناه و معصیتی است که ما انجام داده ایم. مرحوم خواجه نصیر در باره امام زمان سه جمله زیبا دارد «وجوده لطف و تصرفی لطف آخر و غیبته منا» وجود امام زمان عج الله لطفی است و تصرفی. او لطفی دیگر و غیبت آن حضرت از جانب در این جا سه لطف بحث است: یکی مربوط به شیعه است. اما لطفی که منسوب به خداست، این است که برای جهان امام بیافریند، برای جهان انسانی جامع و کامل و فردی که واسطه فیض و شمع گونه و شمع صفت باشد برای جهانیان خلق کند که خدا این کار را کرد و این لطف را خدا خودش بر خودش واجب کرده است. لطف دوم مربوط به امام زمان عج الله می شود که در دل ها و در جهان ماده و معنا تصرف کند و کار امامت خود را انجام بدهد که انجام می دهد. این لطف را نیز آن حضرت بر خویشتن واجب نموده است. اما لطف سوم این است که شیعه حضرت را بپذیرد، دوستان پیرو فرامین و نواهی امام زمان باشند؛ هر چه را او دوست دارد دوست بدارند و با هر چیزی که او دشمن است دشمن باشند. هر چه او می خواهد انجام دهند و چه را او اکراه دارد از آن منصرف بشوند. اما شیعه این کار را نکرد، لذا خواجه نصیر می فرماید: «و غیبته منا». لطف سوم را ما انجام ندادیم، ما آماده پذیرایی و آماده پذیرش ورود امام زمان عج الله نشدیم. حضرت آیت الله بهاء الدینی در یکی از جلسات خصوصی صبحت های جالبی می کردند. از جمله فرمودند: بدانید ما یک مهمان بسیار عزیزی داریم، این مهمان عزیز فرودگاه و منزلگاهش قلب ما، جان ما و دل ماست، حواستان باشد. کاری نکنید که آزرده اش کنید و از قلب و جان و دل شما بیرون برود. فرمودند: اسمش را هر چه می خواهی بگذار، که بنده این گونه بهره بردم که این میهمان عزیز امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف می باشد. بهار مردم در یکی از زیارت ها از امام زمان عج الله به عنوان «ربیع الانام» یاد شده است: «السلام علی ربیع الانام»: سلام بر بهار مردم. فصل بهار، فصل اعتدال است. فصل بهار حرارت تابستان را ندارد. فصل بهار سرما و سوز و گذار زمستان را ندارد. فصل بهار خزان و مردگی پاییز را ندارد. دل هر انسانی دارای چهار فصل است: یا در شدت شهوت؛ چه شهوت در کلام، چه شهوت در طعام، چه شهوت در دنیا و مسائل مادی. این دل، دل تابستانی است. به درد خدا و امام زمان عج الله نمی خورد. بعضی دل ها همیشه مثل زمستان، هوایی ابری، پر رعد و برق و سرد دارد. این دل، دل مرده است. دل زمستانی مثل زمینی می ماند که مرده است. این دل هم به درد نمی خورد. دل پاییزی پژمرده است. عشق ندارد، محبت ندارد، این دل هم فایده ای ندارد. دلی ارزش دارد معتدل باشد، از گناه و آلودگی و رذایل اخلاقی نجات پیدا کند و از مردگی خلاصی یابد، امام سجاد علیه السلام مناجاتی دارد به نام مناجات التائبین .پانزده مناجات از امام چهارم زین العابدین علیه السلام است که هر کس بخواهد عشقش به خدا زیاد شود، هر که می خواهد از غیر خدا بریده شود، هر که می خواهد با خدا انس بگیرد مقید شود هر شبی یکی از این مناجات ها را بخواند در این مناجات که اولین مناجات هم هست می فرماید: «الهی البستنی الخطایا ثوب مذلتی و جللنی التباعد منک لباس مسکنتی، و امات قلبی و منیتی». خدایا، خطا و گناهان مرا لباس خواری و ذلت پوشانده و دوری تو جامه عجز و بینوایی بر تنم انداخته و جنایت بزرگ (هوای نفس پرستی) مرا دل مرده ساخته است. پس با پذیرش توبه ام باز این دل مرده ام را زنده گردان، ای مقصد و مقصود و مطلوب و آرزوی من! مناجات خیمه عشر امام سجاد علیه السلام، مناجات التائبین. خدایا! جنایت عظیم، گناه و رذائل اخلاقی، قلبی مرا میرانده. قلب من دیگر احساس حیات نمی کند، دیگر نمی تواند حقایق و معارف را بگیرد. می دانید بهار دل چیست؟ چه زمانی شکوفا می شود؟ چه زمانی غنچه و گل می دهد؟ هر زمانی که امام زمان عج الله وارد این دل شود. «السلام علی ربیع الانام»: سلام بر بهار مردم؛ یعنی دل با وجود امام زمان عج الله بهار خواهد شد. جزیره خضراء: این همه بحث راجع به جزیره خضراء می‌شود، جزیره خضراء کجاست؟ یکی می گوید: شرق عالم است، یکی می گوید: غرب عالم است، یکی می گوید: جزیره بر مود است، عزیز دلم چرا این قدر ما گم و گیجیم؟!  عزیز دلم کنار دریایی، چرا دنبال امام زمان این طرف و آن طرف می گردی؟! نزدیک تر از قلب منی با من مهجور دوری ز من است و ز تو ما را گله ای نیست دنبال جزیره خضراء می گردی؟ اولا آیا پیداش کرده ای یا نه؟ بعدهم بر فرض پیدا کردن آیا می توانی بروی، یا نه؟ بعد از توانستن آیا امام زمان راهت می دهد، یا نه؟ این اشتباه است.