eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
25.6هزار عکس
24.8هزار ویدیو
589 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasem
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. شب جمعه است دقایقی کوتاه پای روضه‌خوانی خالصانه مرحوم آیت الله حاج سید جواد حیدری .حضرت علیه السلام •┈┈••✾••┈┈
*وضو درمانی*💫🌺💫 👈وضو ؛ راهی برای رفع انرژیِ منفی 👉 هروقت که سردرد دارید ... عصبی هستید و یا احساس میکنید که روحتان سنگین شده وضو بگیرید لطفاً متن زیر را بادقت بخونید وضو گرفتن فلسفه ی خاصی برای خودش دارد و تعریفی از دنیای تو در توی ماست. با اینکار شما انرژی منفی رو دفع میکنید ... به چه صورت ؟؟؟ آب یکی از پاک ترین و مقدس ترین منابع موجود روی کره خاکیست که با استفاده از آن شما دفع انرژی منفی میکنید و انرژی  مثبت و پاکی آب رو به درون وجودتان منتقل میکنید ... کف دستان شما چاکراست هنگام شستن دست انرژی منفی رو تخلیه میکنید بعد نوبت به شستن صورت میرسد . بالای پیشانی شما یک چاکرای دیگر است که شما با ریختن آب از بالای صورت به سمت پائین تخلیه انرژی منفی میکنید ، نوبت شستن دستها میرسد آقایان روی آرنج چاکرا دارند و خانومها پشت آرنج که شما با شستن آن به صورت وارونه یعنی ریختن آب از بالای آرنج به سمت پایین دفع انرژی منفی میکنید نوبت به شستن چاکرای هفت که همان مسح سر است میرسد و باز همان عمل برعکس . یعنی از سمت فرق سر به پایین ... اگر دقت کرده باشید هنگام وضو گرفتن تنها جایی که از پایین به بالا شسته میشود مسح پاست . شما از نقطه ی انگشت شست پا دست خود را به سمت بالا میکشید . چرا ؟؟؟ ... تنها جاییکه انرژی مثبت به بدن برمیگردانید مسح پا میباشد  .در تمام مراحل وضو گرفتن با هفت چاکرای بدن سر و کار داریم در تمام مراحل از تمام چاکراها به وسیله ی آب که منبع پاکی و قداسته انرژی های منفی بدن رو به سمت خارج دفع کرده و در ... مرحله ی آخر وضو گرفتن انرژی مثبت رو وارد بدن میکنیم  وضو گرفتن علاوه بر اینکه یکی از راه های دفع انرژی منفی و جذب انرژی مثبت است باعث آرامش انسان هم میشود ... مثلا هروقت که سردرد دارید ... عصبی هستید و یا احساس میکنید که روحتان سنگین شده وضو بگیرید .  اینکار به شما آرامش میدهد.
💥 هدیه سوره قدر در شب جمعه به امام زمان 🔵 آیت الله سید علی قاضی (ره): 🔴 شب جمعه صد مرتبه سوره قدر را بخوانید و به امام زمان علیه السلام هدیه کنید.که این عمل در صفا و جلاء دادن قلب اثر بسیار زیادی دارد.
‌♨️الان با امام زمان نباشی وقت ظهور مقابل او خواهی بود! 💠 «...وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» و با صادقان باشید [صادقانی كه كامل‌ترینشان پیامبران و اهل بیت رسول بزرگوار اسلام هستند.] (توبه، ۱۱۹) ⭕️ خب این «با صادقان بودن» چطور باید باشه؟ فرمودند: «مِن جهادِ عدوّه» یعنی با دشمنان خدا باید پیکار کنید! 🔷آقا من منتظر امام زمان هستم! خب چیکار می‌کنید؟ هیچی، نشستیم دعا می‌کنیم ان‌شاءالله آقا بیاد دشمنان رو نابود کنه! 🔷خب او بیاد دشمنان رو نابود کنه، او نابود کرده پس تو چی؟ تو کجا با امام زمان بودی؟ 🔷 می‌گه آقا وقتی ظهور کرد با او خواهیم بود! خیر، اگر الان با امام زمان نباشی وقتی ظهور کرد در برابر او خواهی بود! 🔷مردم کوفه رو فراموش کردیم؟ موقعی که امام حسین (ع) حضرت مسلم رو که پسرعموی او و فردی محدث، دانشمند و فرمانده بود به‌عنوان نماینده فرستاد اما مردم پشتش رو خالی کردند، گفتند حالا کار سخته، ابن‌زیاد قدرتش زیاده، از شام داره لشکر میاد، پس چکار کنیم؟ ما که نمی‌تونیم پیروز بشیم، مسلم هم که نمی‌تونه! صبر کنیم تا آقا خودش بیاد! 🔷 مسلم شهید شد، یک ماه بعد امام آمد، همون‌هایی که پشت مسلم رو خالی کردند و گفتند صبر می‌کنیم تا آقا خودش بیاد، همونا در کربلا در برابر امام ایستادند! ✍استاد عینی‌زاده موحد 📚 برگرفته از کتاب «دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن» 📖 صفحات ۶۰ و ۶۱ =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 چرا تصمیم نمیگیریم جز ۳۱۳ نفر یار امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) باشیم؟!... 🎙
روايتي از پيامبر گرامي«صلّى‌اللَّه‌عليه‌وآله‌وسلّم» اختصاص داشت که در آن مي فرمايند:   «إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ أَنْبَتَ اللَّهُ تَعَالَى لِطَائِفَةٍ مِنْ أُمَّتِي أَجْنِحَةً فَيَطِيرُونَ‏ مِنْ قُبُورِهِمْ إِلَى الْجِنَانِ يَسْرَحُونَ فِيهَا وَ يَتَنَعَّمُونَ كَيْفَ شَاءُوا فَتَقُولُ لَهُمُ الْمَلَائِكَةُ هَلْ رَأَيْتُمُ الْحِسَابَ فَيَقُولُونَ مَا رَأَيْنَا حِسَاباً فَيَقُولُونَ هَلْ جُزْتُمُ الصِّرَاطَ فَيَقُولُونَ مَا رَأَيْنَا صِرَاطاً فَيَقُولُونَ هَلْ رَأَيْتُمْ جَهَنَّمَ فَيَقُولُونَ مَا رَأَيْنَا شَيْئاً فَتَقُولُ الْمَلَائِكَةُ مِنْ أُمَّةِ مَنْ أَنْتُمْ فَيَقُولُونَ مِنْ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ ص فَيَقُولُونَ نَشَدْنَاكُمُ اللَّهَ حَدِّثُونَا مَا كَانَتْ أَعْمَالُكُمْ فِي الدُّنْيَا فَيَقُولُونَ خَصْلَتَانِ كَانَتَا فِينَا فَبَلَّغَنَا اللَّهُ هَذِهِ الدَّرَجَةَ بِفَضْلِ رَحْمَتِهِ فَيَقُولُونَ وَ مَا هُمَا فَيَقُولُونَ كُنَّا إِذَا خَلَوْنَا نَسْتَحِي أَنْ نَعْصِيَهُ وَ نَرْضَى بِالْيَسِيرِ مِمَّا قُسِمَ لَنَا فَتَقُولُ الْمَلَائِكَةُ حَقٌّ لَكُمْ هَذَا»[1]؛ وقتی قیامت می‌شود، خداوند متعال به طائفه‌ای از امّت من، دو بال عطا مي‌فرمايد و به‌وسیلۀ آن دو بال، به سرعت، از قبرهای خود به سوی بهشت پرواز می‌کنند. در بهشت جای می‌گیرند و هر نعمتي که بخواهند، برخوردار می‌گردند.   ملائکه از آنها سؤال می‌کنند که شما محاسبۀ اعمال و صراط و جهنّم را ديديد؟ يعني مواقف قيامت را چگونه گذراندید که به بهشت رسیدید؟ آنان پاسخ می‌دهند: ما چيزي نديديم. منظور اينکه، از ما حسابي نخواستند و بدون بازجويي آمديم.   ملائكه مي‌گويند: شما چه طايفه‏اي هستيد؟ از امت كدام پيغمبريد؟ آنها پاسخ مي‌دهند: ما از امت محمد«صلّى‌اللَّه‌عليه‌وآله‌وسلّم» هستيم. ملائکه می‌پرسند: در دنیا چه کردید که به این مقام رسیدید؟   آنها می‌گويند: ما دو خصلت داشتيم و خداوند به فضل و رحمت خود، ما را به اين مرتبه رسانيد. خصلت اوّل اینکه: ما در خلوت، مرتکب گناه نمی‌شدیم، یعنی خلوت و جلوت برای ما تفاوت نداشت و همان‌طور که در بین مردم مراقب بودیم معصیت نکنیم، در خلوت و در نهان نیز گناه نمی‌کردیم.   دوم: توانسته بودیم مقام تسلیم و رضا به دست آوریم؛ یعنی به آنچه قسمت ما شده بود، راضی بودیم. ملائکه به آنها می‌گویند: حق شماست که به چنین مقامی دست یافته‌اید.
در حديثي از امام صادق«سلام‌الله‌علیه» آمده است: خداوند تعالي مي‌فرمايد: بندۀ مؤمن خود را از حالتي به حالت ديگر درنمي‌آورم، مگر آنکه حالت جديد را برايش برتر قرار مي‌دهم. پس بايد به تقدير من راضي و بر بلا صبور باشد و شکر نعمت من را به‌جا آورد. در اين‌صورت، اي محمّد، نام او را در شمار «صدّيقين» نزد خودم خواهم نوشت.
راوي مي‌گويد: از امام صادق«سلام‌الله‌علیه» سؤال کردم: مؤمن چگونه شناخته مي‌شود؟ يعني ويژگي او چيست؟ امام«سلام‌الله‌علیه» فرمودند: تسليم در برابر خداست و در غم و شادي، در سختي و آساني، راضي به رضاي اوست
در حديثي به روايت اميرالمؤمنين«سلام‌الله‌علیه» مي‌فرمايند: «فِي‏ كُلِ‏ قَضَاءِ اللَّهِ‏ خِيَرَةٌ لِلْمُؤْمِن»‏در هر قضاى خداوند، برای مؤمن، خير و نيکي وجود دارد. البته ظاهر برخي وقايع، تلخ و سخت است، امّا باز هم همان تلخي و سختي به نفع بندگان و به مصلحت آنها خواهد بود. به قول قرآن شريف: «وَ عَسي‏ أَنْ‏ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ عَسي أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُون» امام سجّاد«سلام‌الله‌علیه» مي‌فرمايند: کسي که به مقدّر الهي، چه مورد علاقۀ او و چه مورد نفرت او باشد، راضي گردد، خداوند سبحان از بين آنچه او دوست دارد يا دوست ندارد، تنها چيزي که برايش بهتر است را مقدّر مي‌فرمايد.
قرآن کریم در آيه‌اي می‌فرماید: «أَلا إِنَّ أَوْلِياءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ»  مردان خدا، اولیای خدا، آنان‌اند که تسلیم و رضا را باور کرده‌اند و در اثر این باور، غم گذشته را نمی‌خورند و نسبت به آینده نگرانی ندارند. امام صادق«سلام‌الله‌علیه» مي‌فرمايند: رسول خدا«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» هيچ‌گاه نفرمودند: اي کاش فلان امر، اين چنين نشده بود.
اگر انسان به برابر مقدّرات الهي، راضي باشد، به مقام‌هاي والايي در دنيا و آخرت دست مي‌يابد و پاداش فراواني خواهد برد، امّا چنانچه نسبت به تقديرش ناراضي باشد، اوّلاً نارضايتي او نوعي ناسپاسي از خداوند است و به‌تعبير امام صادق«سلام‌الله‌علیه» خداوند سبحان را در تقدير خود مورد اتّهام و بدبيني قرار داده است: «مَنْ‏ لَمْ‏ يَرْضَ‏ بِمَا قَسَمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ اتَّهَمَ‏ اللَّهَ‏ تَعَالَى فِي قَضَائِهِ»
اعتراض به تقدیرات خداوند و عدم رضایت از صفاتی است که با توحید و ایمان منافات و ناسازگاری دارد انسان عاجز و ذلیل که از اسرار قضا و قدر ناآگاه و از حکمت ها و مصالح امور غافل است چگونه می تواند بر افعال خداوند خالق و عالم و حکیم و خبیر خرده بگیرد و از آن ناراضی باشد. P}ما بنده ایم و عاجز او حاکم است و قادر{E}گر می کشد به زورم ور می کشد به زاری{P در اخبار قدسی آمده است: «منم خدایی که به جز من خدایی نیست. پس هر که صبر نکند بر بلای من و راضی نشود به قضای من و شکر نکند نعمت های مرا، خدایی دیگر به جز من پیدا کند». موسی بن عمران(ع) عرض کرد پروردگارا! چه کسی در نزد تو محبوب تر است؟ فرمود: کسی که هرگاه من محبوبش را از او بگیرم، تسلیم باشد. عرض کرد: سخط و ناخشنودی تو بر چه کسی است؟ فرمود: کسی که در امری از من طلب خیر کند و چون در مورد او حکمی کند به آن راضی نباشد. اگر کسی بداند که عالم و هر چه در آن است آفریده حضرت آفریدگار است و براساس حکمت و خیر و نظامی آفریده شده که از آن بهتر و بالاتر تصور نمی گردد و هر که خدا را به خدایی و عالم بودن و حکیم و خبیر و لطیف بودن و خود را به بندگی و ضعف و عجز و نادانی شناخته باشد می داند که نارضایی واعتراض در امور نهایت جهل و جرأت او بر مولا شمرده می شود. کسی که از مقدرات الهی راضی و به آنچه خداوند به او داده راضی و خشنود است همواره در لذت و شادی و سرور است. چون فقر و غنا، راحت و رنج: بقا و فنا عزت و ذلت، بیماری و سلامتی همه را کار خداوند می داند و هیچ کدام در نزد او بر دیگری ترجیح ندارد. مقام رضا و خشنودی بالاترین مقامات معنوی و روحانی و از صفات مقربان درگاه خداوند است. پیامبر بزرگ اسلام(ص) در روایتی می فرماید: در روز قیامت گروهی از امت من از قبرهای خود با بال و پر کرامت مستقیما به سوی بهشت پرواز می کنند و در آنجا به گونه ای که دوست دارند در راحتی و خوشی به سر می برند. فرشتگان از آنها می پرسند: آیا شما موقف حساب را دیدید؟ می گویند از ما بازخواست نکردند. باز فرشتگان می گویند: آیا از پل صراط گذشتید و جهنم را دیدید؟ می گویند: ما هیچ چیز ندیدیم. می پرسند: شما چه طایفه ای هستید؟ می گویند: ما از امت محمد(ص) هستیم.
فرشتگان می پرسند: عمل شما در دنیا چه بوده است؟ می گویند: در ما دو خصلت و صفت وجود داشت که خدا به فضل و رحمت خود ما را به این مرتبه رسانید: یکی آن که در خلوت از معصیت خدا کردن شرم داشتیم. دیگر آن که به هر چه خدا برای ما قسمت کرده بود راضی بودیم. فرشتگان می گویند: پس سزاوار این مرتبه هستید. حضرت موسی(ع) به خداوند عرض کرد: بار خدایا! مرا به امری راهنمایی کن که در آن رضای تو باشد؟ خداوند فرمود: رضای من در آن است که تو راضی به قضای من باشی. در روایت آمده است بنی اسرائیل به حضرت موسی(ع) گفتند: از خدا بپرس، چه کار کنیم تا از ما راضی شوی؟ خطاب رسید که ای موسی(ع) به آنها بگو: از من راضی شوید تا من نیز از شما راضی شوم. از حضرت سجاد(ع) چنین روایت شده است: «صبر و رضا، رأس همه طاعات است. هر که صبر کند و راضی شود از خدا در آن چه برای او مقدر ساخته، خداوند جز خیر برایش مقدر نمی کند. حضرت صادق(ع) می فرماید: در شگفتم از کار فرد مسلمان؛ خداوند هیچ چیزی برای او مقدر نمی کند مگر آن که خیر او است. اگر بدن او را با قیچی پاره پاره کند، خیر او است و اگر سلطنت شرق و غرب را به او عطا فرمایند باز خیر او است. از جمله چیزهایی که خداوند به حضرت موسی(ع) وحی نمود این است: ای موسی؛ هیچ مخلوقی در نزد من محبوب تر از بنده ام نمی باشد من او را به بلاها گرفتار می سازم چون خیر او در آنها است و اگر نعمت دنیا را از او می گیرم خیر او را در آن می دانم و من آگاه از کاری که صلاح او در آن است می باشم. پس باید او بر بلای من صبر کند و نعمت های مرا شکر نماید و به قضای من راضی شود تا نام او را در میان صدیقان بنویسم. ثمره رضای از خداوند آن است که موجب رضای خداوند از بنده می شود و این بزرگترین سعادت در دنیا و آخرت است و هیچ نعمتی در بهشت از رضای خداوند بالاتر نیست «و رضوان من الله اکبر؛ رضا و خشنودی خدا از نعمت های بهشت بالاتر است» V} (توبه، آیه 72).{V بهترین راه کسب رضا و خشنودی خداوند محبت داشتن به او است چون اگر انسان به کسی عشق بورزد و محبت به او داشته باشد به کار و عمل محبوبش راضی و خشنود است. اگر کسی واقعا خداوند را دوست داشته باشد و خداوند محبوب او باشد همه کارهای او و مقدرات او را خیر و نیک و زیبا می بیند و اصلا بدی و ناگواری نمی بیند تا بخواهد بر آن صبر کند و یا از آن راضی و خشنود باشد مانند مادری که به خاطر شدت علاقه ای که به فرزندش دارد همه کارهای او را زیبا می بیند. نمونه بارزی از این محبت زینب کبری(س) است که بعد از دیدن آن همه رنج و بلا و مصیبت و داغ فرمود: «ما رأیت الا جمیلا؛ جز زیبایی چیزی ندیدیم». البته انتظار چنین رتبه بالایی از رضا از ما نمی رود ولی ما باید سعی نماییم به اندازه ظرفیت خود و با آگاهی از حکمت و عدالت و علم خداوند و مهربانی و لطف او و این که از خداوند جز زیبایی و خیر و لطف چیزی سر نمی زند. از جنبه علمی و نظری زمینه رضایت از خداوند را در خود ایجاد نماییم و با تکرار و تمرین و انجام اعمال صالح، عملا سعی نماییم در راه رضای او گام برداریم و باور کنیم که: «هر چه آن خسرو کند شیرین کند». باید با یاد دایمی خداوند و یادآوری نعمت های بی شمار او و تفکر در عجایب آفرینش او و تدبر در حکمت ها و مصلحت هایی که در مخلوقات قرار داده است محبت الهی را تحصیل نماییم و با پای بندی به عبادات و وظایف الهی و کم کردن علاقه های دنیوی و دلبستگی ها رشته محبت دنیا را سست نموده و رشته محبت خداوند را در دل محکم کنیم و چنان بذر محبت خداوند را در دل کاشت که بلا ها و مصیبت ها و سختی ها را احساس نکند بلکه آن را شیرین و گوارا بیابد: P}گر تیغ بارد از کوی آن ماه{E}گردن نهادیم الحکم لله{P P}بر نمی دارم از این در، سر خود ای دربان{E}صد ره از سنگ جفای تو گرم سر شکند{P مطالعه حکایات دوستان خدا و بندگانی که آراسته به صفت رضا بوده اند و صبر و استقامتی که آنها در برابر بلاها و شدائد داشته اند مثل جریان عاشورا و بروز صفت رضا از امام حسین(ع) می تواند در اتصاف به این صفت ممتاز نقش فراوانی داشته باشد. برای آگاهی بیشتر ر.ک: معراج السعاده، ملا احمد نراقی، ص 627، انتشارات کشف
من یه سوالی واسم پیش اومد  ایه لقد خلقنا الانسان فی کبد: انسان را در سختی ها افریدیم چرا به نظر من با نگاه عاشقانه یی که استاد از خدا به بنده میگه هم خوانی نداره.؟ اینکه خدا فقط میخواد شاد باشی و از زندگی لذت ببری پاسخ: کبد به معنی رنج به تنهایی نیست این آیه وقتی ترجمه شده باید یک کلمه در پرانتز قبل از رنج براش قرار میدادن و اون کلمه جاذِب هست ما انسان را (جاذب) رنج آفریدیم _اگه دقت کرده باشید ما در دستگاه گوارش خودمان هم چنین عضوی را داریم  کَبَد همان طور که می‌دانیم وظیفه کبد در  بدن ما این است که سموم و مواد مضری که ما در طول روز به خورد بدنمان می‌دهیم را جذب کند و از بین ببرد تا سلامت ما به خطر نیفتد مواد بدی همچون نوشابه های گاز دار و انرژی زا و مشروبات الکلی_ این که بگوییم ما انسان را در رنج آفریدیم درست است اما منظور و قلب آیه این است که ما انسانها را به دلیل باورهای مخربی که دارند جذب کننده رنج آفریدیم بدیهی است که جاذب رنج کاملا درست است،، زیرا آنگاه که ما در رنج قرار داشته باشیم به دلیل باور مخرب هست و باور مخرب هم درست است ،، زیرا وقتی باور های مخرب را از خودمان بر میداریم رنج نیز برداشته می‌شود و از بین می‌رود و اگر بتوانیم باور های درست را جایگزین کنیم زیبایی خلق می‌شود پس مطابق این آیه تا زمانی که باور مخرب داریم همیشه در رنج هستیم ، ولو اینکه تا آخر عمرمان ، آن باور را از بین نبریم ، پیامد آن گریبان ما را رها نمی‌کند، ، اما خبر خوب این است که اگر باور درست را جایگزین کنیم و سریعا آن باور خوب در ما نهادینه شود، ، بلافاصله زیبایی خلق می‌شود و شادمان می‌شویم، ، و از این رو تا آخر عمر دیگر هرگز درگیر تضاد بر مبنای باور مخرب نخواهیم شد موفق باشید
📌راه نجات از محبت‌های غیر اخلاقی 🔰مرحوم آیت الله یعقوبی در کتاب انیس الصادقین از مرحوم شیخ عباس قوچانی نقل نموده که عارف بزرگوار مرحوم آیت الله قاضی(قدس‌سره) می‌فرمودند: برای نجات از محبت‌های غیر اخلاقی بر خواندن این آیه مداومت نمایید: «يَعْلَمُ خَائِنَةَ الْأَعْيُنِ وَمَا تُخْفِي الصُّدُورُ» سوره‌ی غافر، آیه‌ی ۱۹ [خدا] چشم هایی را که به خیانت [به نامحرمان] می نگرد و آنچه را سینه ها پنهان می دارند، می داند.
💠اهمیت روز جمعه و اعمال روز جمعه 🔹روز جمعه مخصوص صاحب العصر و الزمان حضرت بقیة الله مهدی موعود(عج) می باشد. پس چه خوب است تا با اهمیت و اعمال این روز آشنا شویم. 🔸اهمیت روز جمعه: 👈۱-ولادت امام زمان(عج) در روز جمعه واقع شده است. 👈۲-امامت در روز جمعه به آن حضرت منتقل شده است. 👈۳-جمعه روزی است که خدای تعالی لقب معروف (قائم)را به آن حضرت اختصاص داده است. 👈۴-امام عصر(عج) در روز جمعه بر دشمنان مسلط خواهد شد. 👈۵-روز جمعه مخصوص صاحب العصر و الزمان حضرت بقیة الله الاعظم مهدی موعود(عج) می باشد. 👈۶-خداوند در روز جمعه در عالم ذر از همه ارواح بنی آدم برای امام زمان (عج) و ائمه هدی(ع) پیمان وفاداری گرفته است. 👈۷-و از مهم ترین اعمال انسان در روزجمعه توجه به حضرت مهدی(عج) و انتظار فرج آن بزرگواراست. 👈۸-در این روز زیارت آن حضرت و دعا برای تعجیل فرج ایشان مستحب است زیرا طبق برخی از روایات و زیارات ، امید ظهور ان حظرت در روز جمعه بیشتر از سایر روزهاست. 💠اعمال ذکر شده برای روز جمعه 🌸1. در نماز صبح آن در رکعت اول سوره جمعه و در رکعت دوم توحید بخواند. 🌸2. بعد از نماز صبح خواندن دعای عهد و دعای ندبه 🌸3. غسل جمعه کند وازسنت های تاکید شده است. وقت آن بعد از طلوع فجر است تا زوال آفتاب و هرچه به زوال نزدیک شود بهتر است 🌸4. هزار مرتبه صلوات بفرستد. رسول خدا - صلی الله- فرمود: هر کس هزار بار در روز جمعه بر من صلوات فرستد خطایای هشتاد سالهاش آمرزیده شود. واگر 1000 مرتبه فرصت نشد لاقل 100 مرتبه صلوات بفرستد 🔽امام صادق ع فرمودند: اگر صد مرتبه صلوات بفرستد،تا در روز قيامت چهره اش نورانى گردد.و نیز هركس روز جمعه صد مرتبه صلوات فرستد و صد مرتبه اَستَغفِرُاللهَ رَبَّی وَ اَتُوبُ اِلَیه ِ گويد و صد مرتبه سوره«توحيد» را بخواند،آمرزيده خواهد شد. 🔽نيز روايت شده:كه ثواب صلوات بر محمّد و آل محمّد،بين نماز ظهر و عصر برابر با ثواب هفتاد حج است 🌸5. خواندن دعای آل یاسین در عصر روز جمعه 🌸6. رفتن به نماز پر فضیلت جمعه 🌸7. به زیارت اموات و زیارت قبر پدر و مادر یا یکی از ایشان برود که فضیلت دارد ( از امام باقر روایت شده که زیارت کنید مردگان را در روز جمعه که می دانند کیست که به زیارت ایشان رفته است و شاد می شوند) 🌸8. زیارت حضرت رسول(ص) و ائمه طاهرین سلام الله علیهم اجمعین نماید. 🌸9. اعمال عمومی مورد پسند در روز جمعه : حمام برود، ناخن خود را کوتاه کند وصورت خود را پیرایش نماید.بوی خوش به کار برد و جامه های پاکیزه خود را بپوشد. 🌸10.برای اهل و عیال چیزهای نیکوی تازه از میوه و گوشت بخرد تا شاد شوند به آمدن جمعه .همچنین خوردن انارو کاسنی توصیه شده 🌸11. خواندن دعای سمات در ساعت پایانی روز جمعه 🌸12.سوره های «احقاف»و«مؤمنون»را بخواند. 🌸13.صدقه دهد، روايت داریم :ثواب صدقه دادن در شب و روز جمعه،هزار برابر اوقات ديگر است. 🌸14 .ساعتی از روز جمعه را به اموختن دین اختصاص دهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حوادث مصر از علائم مهم ظهور امام زمان بارها و بارها عرض شد که حوادث مصر بسیار بسیار مهم است مصر کشوری ست که حوادثش سبب کشاندن پای غرب به حوادث سوریه خواهد بود
امام حسين عليه السلام: شُكرُكَ لِنِعمَةٍ سالِفَةٍ، يَقتَضي نِعمَةً آنِفَةً شكرگزارىِ تو بر نعمت گذشته، زمينه ساز نعمتِ آينده است نزهة الناظر صفحه80
🔴 قرائت سوره مومنون در روزهای جمعه باعث عاقبت بخیری میشود. 🟢 امام صادق علیه السلام : اگر کسی سوره مؤمنون را تلاوت کند خداوند آخر کار او را به سعادت و خوشبختی ختم می کند و اگر همواره در روزهای جمعه بر قرائت سوره «مؤمنون» مداومت داشته باشد جایگاه او در منزل فردوس خواهد بود.(۱) 🔵 پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هر کس سوره مؤمنون را در روز جمعه بخواند و به این امر مداومت نماید منزل او در فردوس اعلاء با پیامبران مرسل باشد و نیز فرمودند: اول و آخر این سوره از گنجهای بهشت است.(۲) 📚 (۱)ثواب الاعمال، ص ۱۰۸ 📚 (۲) درمان با قرآن، ص ۶۴
بسم الله الرحمن الرحیم # آثارو پاداش صدقه دادن و انجام‌امورات خیربه نیابت ازاموات... دادن برای اموات وابا و اجدادغافل نباشیم ارواح آن ها همیشه چشم انتظارهدایای معنوی ما هستند 1) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: إِذَا تَصَدَّقَ الرَّجُلُ بِنِيَّةِ الْمَيِّتِ أَمَرَ اللَّهُ جَبْرَئِيلَ أَنْ يَحْمِلَ إِلَى قَبْرِهِ سَبْعِينَ أَلْفَ مَلَكٍ، فِي يَدِ كُلِّ مَلَكٍ طَبَقٌ فَيَحْمِلُونَ إِلَى قَبْرِهِ وَ يَقُولُونَ: «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللَّهِ، هَذِهِ هَدِيَّةُ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ إِلَيْكَ»، فَيَتَلَأْلَأُ قَبْرُهُ، وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ أَلْفَ مَدِينَةٍ فِي الْجَنَّةِ، وَ زَوَّجَهُ أَلْفَ حَوْرَاءَ، وَ أَلْبَسَهُ أَلْفَ حُلَّةٍ، وَ قَضَى لَهُ أَلْفَ حَاجَةٍ. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: وقتی مردی از طرف مرده ای صدقه می دهد، خداوند به جبرئیل امر می کند که آن کار خیر را هفتاد هزار فرشته در طبقی که هر یک به دست گرفته اند به سوی قبرش ببرند، و بگویند: «سلام بر تو ای ولیّ خدا، این، هدیّه فلانی برای تو می باشد». در این هنگام قبر او می درخشد، و خداوند در بهشت به او هزار شهر عطا می کند، و هزار حوری را به ازدواج وی در آورده، هزار جامه به او پوشانده، و هزار حاجتش را برآورده می سازد. 📚بحارالانوار جلد۸۲صفحه ۶۳ 2) قَالَ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله:‏ مَا تُصُدِّقَتْ لِمَيِّتٍ فَيَأْخُذُهَا مَلَكٌ‏ فِي‏ طَبَقٍ‏ مِنْ نُورٍ سَاطِعٍ ضَوْؤُهَا يَبْلُغُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ، ثُمَّ يَقُومُ عَلَى شَفِيرِ الْخَنْدَقِ فَيُنَادِي: «السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا أَهْلَ الْقُبُورِ، أَهْلُكُمْ أَهْدَى إِلَيْكُمْ بِهَذِهِ الْهَدِيَّةِ»، فَيَأْخُذُهَا وَ يَدْخُلُ بِهَا فِي قَبْرِهِ، فَيُوَسَّعُ عَلَيْهِ مَضَاجِعُهُ‏. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: وقتی برای میّت، صدقه ای داده می شود، فرشته ای آن را گرفته و در سبدی نورانی قرار می دهد که نور آن به هفت آسمان می رسد. سپس در کنار گودال قبر می ایستد و این گونه ندا می کند: سلام بر شما ای اهل قبور، بستگان شما برایتان هدیّه ای فرستاده اند. پس میّت آن هدیه را گرفته و وارد قبر می کند، و قبر او وسعت می یابد. 📚جامع الاخبار صفحه ۱۶۹ 3) قَالَ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله:‏ أَلَا مَنْ أَعْطَفَ لِمَيِّتٍ بِصَدَقَةٍ فَلَهُ عِنْدَ اللَّهِ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلُ أُحُدٍ، وَ يَكُونُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ظِلِّ عَرْشِ اللَّهِ يَوْمَ لَا ظِلَّ إِلَّا ظِلُّ الْعَرْشِ، وَ حَيٌّ وَ مَيِّتٌ نَجَا بِهَذِهِ الصَّدَقَةِ. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس با صدقه به میّتی مهربانی کند، نزد خداوند پاداشی به اندازه کوه احد خواهد داشت، و روز قیامت که سایه ای جز سایه عرش وجود ندارد، در سایه عرش الهی خواهد بود؛ و زنده و مرده به این صدقه نجات می یابند. 📚جامع الاخبار صفحه۱۶۹ 4) قَالَ النَّبِیُّ صَلّی اللَّهُ علیه وَ آلِهِ : یَا عَلِیُّ، تَصَدَّقْ عَن مَوْتَاکَ، فَاِنَّ اللَّهَ تَعَالَی قَدْ وَکَّلَ مَلائِکَةً یَحْمِلُونَ صَدَقَاتِ الأَحیَاءِ اِلَیْهِمْ، فَیَفْرَحُونَ بِهَا کَأَشَدِّ مَا یَکُونُ مِنَ الْفَرَحِ، ثُمَّ یَجِدُونَ اَحْزَاناً وَ نَدَماً عَلَی مَا خَلَّفُوا، وَ یَقُولُونَ : «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِمَنْ نَوَّرَ قَبْرِی، وَ بَشِّرْهُ بِالْجَنَّةِ کَمَا بَشَّرَنِی، فَوَا أَسَفَا عَلَی مَا خَلَّفْتُ مِنْ بَعدِی». رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: ای علیّ! از طرف امواتت صدقه بده، زیرا خداوند متعال فرشتگانی را می گمارد تا صدقه های زندگان را به سوی اموات ببرند. پس مردگان به واسطه آن صدقات بسیار خوشحال می شوند، امّا در عین حال به واسطه آنچه باقی گذاشته اند، غمگین و پشیمان می باشند، و لذا می گویند: بارالها! بیامرز کسی که قبر مرا نورانی کرد، و همان گونه که به من بشارت داد، او را به بهشت بشارت ده. بر آنچه بعد از خود باقی گذاشتم، تأسّف می خورم». 📚لئالی الاخبار جلد۴صفحه۲۶۱ 5) قَالَ النَّبِیُّ صلّی الله علیه و آله:‏ إِنَّ أَرْوَاحَ الْمُؤْمِنِينَ تَأْتِي كُلَّ جُمُعَةٍ إِلَى السَّمَاءِ الدُّنْيَا بِحِذَاءِ دُورِهِمْ وَ بُيُوتِهِمْ، ... يُنَادُونَ: أَسْرِعُوا صَدَقَةَ الْأَمْوَاتِ‏. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: ارواح مؤمنین در هر جمعه به آسمان دنیا می آیند و در مقابل خانه هایشان قرار گرفته، اینچنین ندا می کنند: به صدقه دادن برای اموات بشتابید. 📚مستدرک الوسائل جلد۲صفحه۴۸۴ ✨انتشار بازمزمه صلوات بلامانع است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظه‌ی مرگ ما از چشم کسی که داره از برزخ بهمون نگاه می‌کنه، چه شکلیه؟ 🎙 استاد
🔴 دعایی بسیار پرفضیلت برای شب جمعه 🔵 مرحوم شیخ ابراهیم کفعمی در مصباح می نویسد: در هر شب عید ، و در هر شب جمعه این دعا را ۱۰ بار بخوان: 🌕 يَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِيَّةِ ، يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِيَّةِ ، يَا صَاحِبَ الْمَوَاهِبِ السَّنِيَّةِ ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، خَيْرِ الْوَرَى سَجِيَّةً ، وَ اغْفِرْ لَنَا يَا ذَا الْعُلَى فِي هَذِهِ الْعَشِيَّة. 📚 مصباح کفعمی، ص ۶۴۷ 🛑 مرحوم آیۀالله میرزا محمد باقر فقیه ایمانی(متوفّی 1370 ه ق) در کتاب فوز اکبر می نویسد: 🔹 دو عمل در اخبار است که فضیلتش آن است که خداوند جلّ شأنه به ملائکه می فرماید: « اگر او را نیامرزم ، خدای نیستم» ، یعنی چنانچه خدایی من بدون شک و ریب ثابت و بر حقّ است ، پس آمرزش گناهان او هم ، ثابت و بر حقّ است. و آن دو عمل: یکی دعای يَا دَائِمَ الْفَضْلِ است ، دوم: هزار مرتبه در تمام ماه رجب بگویند:«أستَغفِرُ اللهَ ذَاالْجَلالِ وَ الإکْرامِ مِنْ جَمیعِ الذُّنُوبِ وَالآثامِ» 📚 فوز اکبر، ص ۲۰۲
کسی که هر شب جمعه، سوره را بخواند: ● خداوند او را دوست می دارد. ● محبوب همه مردمانش می گرداند. ● و هرگز در دنیا گرفتار بدبختی، فقر، درماندگی و هیچ آفتی از آفات دنیا نخواهد شد. ● و از همراهان امیرالمومنین علیه السلام خواهد بود. ♥️به نیت سلامتی و فرج مولامون قرائت کنیم♥️ 📚ثواب اعمال، ج۱، ص۱۱۷ 📚بحارالانوار، ج۸۹، ص۳۰۷
🇮🇷🤲🤲🤲🤲🤲🤲🇮🇷