eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
26.7هزار عکس
26هزار ویدیو
613 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز شب پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله) در کنار خانه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) 👆 کلام عرفا : ✅ اگر توانستی سحر برخیزی ویک لیوان آب بنوشی ودوباره بخوابی این کار را بکن وهمین مقدار از برکت سحر استفاده نما هرچه را به هر کسی داده اند از سحر داده اند. 🕊 نماز شب را به نیت ظهور بخوانیم 🕊
🌷👈 آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): 🔹فکر و ذکرتان شکم نباشد!🔹 💠حدیث داریم که در دوره آخرالزمان، «بطونُهُم آلِهَتُم»: شکم مردم، خدایشان می شود. 💠فقط فکر و ذکرش این است که ناهار چه بخوریم؟ شام چه بخوریم؟ مگر ما می دانیم که تا شب زنده ایم که بگوییم چه بخوریم؟ 💠حضرت لقمان(علیه السلام) به پسر خود فرمود: "پسر من! درصبح، حدیث شب مکن، نگو امشب... چه می دانی که تا شب زنده ای یا نه؟" تو چه می دانی فردا اسمت در کدام دفتر است؟ شاید فردا اسمت در دفتر بهشت زهرا(سلام الله علیها) ثبت شود. 💠خیلی ها الان سالم و زنده هستند، اما فردا اسمشان در دفتر بهشت زهرا(سلام الله علیها) است.
♦️ استاد شوشتری حفظه الله: 🔸شب و روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها فرصت بسیار مغتنمی برای کمال استفاده می باشد 💥لیله شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از لیله القدر بالاتر می باشد 🔸در شب یا روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها این سه کار را انجام بدهید: 💥 نماز حضرت زهرا سلام الله علیها که به دو صورت در مفاتیح وارد شده است 💥زیارت نامه حضرت زهرا سلام الله علیها 💥شرکت در مجالس حضرت زهرا سلام الله علیها 📌 انتشار مطالب این کانال با لینک کانال و گروهای خودتان جایز و موجب خرسندی ماست ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ ✔️ کانال هواداران کوی یار  👇👇👇 🆔 @havadaraneyar
در ایام فاطمیه سلام الله علیها احیانا در برخی جلسات ما حول این روایت هم صحبت کنیم 👇 حضرت صادق عليه السلام فرمود:  إنّ الشَّيطانَ يُدِيرُ ابنَ آدَمَ في كُلِّ شَيْءٍ ، فإذا أعياهُ جَثَمَ لَهُ عِندَ المالِ فَأخَذَ بِرَقَبَتِهِ. شيطان آدمى را گرد هر چيزى مى چرخاند و چون او را خسته و درمانده كرد ، نزديك ثروت كمين مى كند و گردنش را مى گيرد . کافی جلد ۲ ص ۲۴۰
علامه مجلسی این روایت☝️ را اینچنین شرح میکند: الحاصل أن الشيطان يدير ابن آدم في كل شيء أي يبعثه على ارتكاب كل ضلالة و معصية أو يكون معه و يلازمه عند عروض كل شبهة أو شهوة لعله يضله أو يزله فإذا أعياه المستتر راجع إلى ابن آدم، و البارز إلى الشيطان أي لم يقبل منه و لم يطعه حتى أعياه ترصد له و اختفى عند المال، فإذا أتى المال أخذ برقبته فأوقعه فيه بالحرام أو الشبهة. و الحاصل أن المال أعظم مصائد الشيطان إذ قال من لم يفتتن به عند تيسره له، و كأنه محمول على الغالب إذ قد يكون لا يفتتن بالمال و يفتتن بحب الجاه و بعض الشهوات الغالبة، و قيل: فإذا أعياه ، أي أعجزه عن كل شهوة و لذة. مراه العقول
تابحال از این نوع دفاع ها کردیم!! نَالَ رَجُلٌ مِنْ عِرْضِ رَجُلٍ عِنْدَ النَّبِيِّ ص فَرَدَّ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ عَلَيْهِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ رَدَّ عَنْ عِرْضِ أَخِيهِ كَانَ لَهُ حِجَاباً مِنَ النَّارِ. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: آنگاه كه مردى در حضورش از ديگرى بدگويى كرد و از ميان جمع حاضر مردى جواب او را داد- فرمود: هركه از آبروى برادر خود دفاع كند، اين كار مانع و حجابى ميان او و آتش باشد. امالی طوسی ج ۱ ص ۲۳
امام صادق علیه السلام: كُلُّ مَن لَم يُحِبَّ على الدِّينِ و لَم يُبغِضْ على الدِّينِ، فلا دِينَ لَهُ. هر كس دوستى و دشمنيش براى دين نباشد دين ندارد. فروع کافی
حضرت عیسی فرمود: بِحقٍّ أقولُ لَكُم : إنَّهُ كَما يَنظُرُ المَريضُ إلى طَيِّبِ الطَّعامِ فلا يَلتَذُّهُ مَعَ ما يَجِدُهُ مِن شِدَّةِ الوَجَعِ، كذلِكَ صاحِبُ الدّنيا لا يَلتَذُّ بِالعِبادَةِ و لا يَجِدُ حَلاوَتَها مَعَ ما يَجِدُ مِن حُبِّ المالِ . حقيقتى را به شما بگويم: همان گونه كه شخص بيمار به خوراك خوب و خوش مزه مى نگرد اما به سبب درد شديدى كه دارد از آن لذتى نمى برد، دنيادار نيز به سبب مال دوستيش از عبادت لذّت نمى برد و طعم شيرين آن را نمى چشد. تحف العقول
وقتى از پيامبر اکرم سؤال شد : آيا كسى با شهدا محشور مى شود؟ ـ فرمود : آرى، كسى كه شبانه روز بيست مرتبه مرگ را ياد كند. حينما سُئلَ : هل يُحشَرُ مَع الشُّهَداءِ أحَدٌ ؟ ـ : نَعَم ، مَن يَذكُرُ المَوتَ في اليَومِ و اللّيلَةِ عِشرينَ مَرّةً . مجموعه ورام جلد ۱ ص ۲۶۸
یوسف در آخرین لحظات چه خواست؟! از امام صادق (علیه السلام) فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در میان خانواده خود نشسته بود که فرمود: «یوسف (علیه السلام) دوست داشت که از نفس خویش اطمینان حاصل کند». گفتند: «چگونه ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله)»؟ فرمود: «وقتی عزیز مصر به نفع او از منصب خود کناره گرفت، دو تکه لباس نو و شاید هم لطیف به تن کرد و به صحرایی بیرون از شهر رفت و چهار رکعت نماز خواند. وقتی نمازش به پایان رسید، دست به‌سوی آسمان فراز کرد و عرض کرد: رَبِّ قَدْ آتَیْتَنِی مِنَ المُلْکِ وَ عَلَّمْتَنِی مِن تَأْوِیلِ الأَحَادِیثِ فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضِ أَنتَ وَلِیِّی فِی الدُّنُیَا وَ الآخِرَةِ. و در ادامه فرمود: جبرئیل نزد یوسف (علیه السلام) آمده و از وی پرسید: «ای یوسف (علیه السلام)! حاجت تو چیست»؟ گفت: «خدایا! مرا مسلمان بمیران و به صالحان ملحق فرما»! امام صادق (علیه السلام) فرمود: «یوسف (علیه السلام) از فتنه‌ها و ریاست طلبی ها می‌ترسید». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۱۸۴.
امام جواد علیه السلام «ثَلَاثٌ‏ یَبْلُغْنَ‏ بِالْعَبْدِ رِضْوَانَ اللَّهِ کَثْرَةُ الِاسْتِغْفَارِ وَ خَفْضُ الْجَانِبِ وَ کَثْرَةُ الصَّدَقَة»؛ سه چیز است که رضوان خداوند متعال را به بنده می‌رساند: زیاد استغفار کردن، فروتنی و زیاد صدقه دادن».
تو از ما هستی! عمربن يزيد: حضرت صادق عليه السلام فرمود: اى پسر يزيد، به خدا قسم تو از ما خاندان هستى. عرض كردم: فدايت شوم، از خاندان محمّد؟ فرمود: آرى به خدا از خود آنان. عرض كردم: قربانت گردم، از خود آنان؟ فرمود: آرى به خدا از خود آنان. اى عمر، مگر كتاب خداى عز و جل را نخوانده اى كه مى فرمايد: «همانا نزديكترين مردم به ابراهيم كسانى هستند كه از او پيروى كرده اند و نيز اين پيامبر و كسانى كه (به آيين او) ايمان آورده اند و خدا سرور مؤمنان است» و مگر نخوانده اى اين سخن خداى بلند نام را كه: «پس هركه از من پيروى كند، او از من است و هر كه از من نافرمانى كند، همانا تو آمرزنده ى مهربانى» ؟ يَا بنَ يَزيدَ ، أنتَ وَاللّه ِ مِنّا أهلَ البَيتِ . قُلتُ : جُعِلتُ فِداكَ ، مِن آلِ مُحَمَّدٍ ؟ ! قالَ : إي وَاللّه ِ مِن أنفُسِهِم . قُلتُ : مِن أنفُسِهِم ، جُعِلتُ فِداكَ ؟ قالَ : إي وَاللّه ِ مِن أنفُسِهِم . يا عُمَرُ ، أما تَقَرأُ كِتابَ اللّه ِ عَزَّوجَلَّ : «إنَّ أولَى النّاسِ بِإِبراهِيمَ لَلَّذينَ اتَّبَعوهُ وهذَا النَّبِيُّ وَالَّذينَ آمَنوا وَاللّه ُ وَلِيُّ المُؤمِنينَ » ؟ وما تَقرَأُ قَولَ اللّه ِ عَزَّ اسمُهُ : «فَمَن تَبِعَني فَإِنَّهُ مِنّي ومَن عَصاني فَإِنَّكَ غَفورٌ رَحيمٌ » ؟
این تعقیب نماز صبح چقدر دلنشین است و مفاهیم بلندی دارد. بِسْمِ اللَّهِ وَصَلَّى اللَّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ ، وَاُفَوِّضُ أَمْري إِلَى اللَّهِ ، إِنَّ اللَّهَ بَصيرٌ بِالْعِبادِ ، فَوَقيهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا ، لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ ، سُبْحانَكَ إِنّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ ، فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَكَذلِكَ نُنْجِى الْمُؤْمِنينَ ، وَحَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكيلُ ، فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ ، وَفَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ ، ما شاءَ اللَّهُ لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ إِلّا بِاللَّهِ ، ما شاءَ اللَّهُ لا ما شاءَ النَّاسُ ، ما شاءَ اللَّهُ وَ إِنْ كَرِهَ النَّاسُ .   حَسبِيَ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبُوبينَ ، حَسْبِيَ الْخالِقُ مِنَ الْمَخْلُوقينَ ، حَسْبِيَ الرَّازِقُ مِنَ الْمَرْزُوقينَ ، حَسْبِيَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمينَ ، حَسْبي مَنْ هُوَ حَسْبي ، حَسْبي مَنْ لَمْ يَزَلْ حَسْبي ، حَسْبي مَنْ كانَ مُذْ كُنْتُ [لَمْ يَزَلْ] حَسْبي ، حَسْبِيَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلّا هُوَ ، عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظيمِ.
حقیقت بندگی در کلام امام صادق علیه السلام: امام صادق عليه السلام ـ در پاسخ به پرسش از حقيقت بندگى ـ فرمود : حقيقت بندگى سه چيز است: اين كه بنده در آنچه خداوند به او عطا فرموده است براى خود مالكيتى در نظر نگيرد. زيرا بندگان [واقعى خدا ]مالك چيزى نيستند، مال را متعلّق به خدا مى دانند و آن را هر جا كه خداوند عزّ و جلّ فرمان داده است به مصرف مى رسانند. [دوم ]بنده براى خود تدبير و چاره انديشى نكند. و [سوم] تمام اشتغالش به چيزهايى باشد كه خداوند عزّ و جلّ او را به انجام آنها فرمان داده يا از آنها باز داشته است··· [نتیجه این سه حقيقت] بنا براين، هر گاه بنده چيزى را كه خدا به او بخشيده ملك خود نداند، انفاقش در راه خدا بر وى آسان گردد، و هر گاه تدبير امورش را به دست مدبّر واقعى سپرد، سختيهاى دنيا برايش آسان شود، و هر گاه بنده به امر و نهى خدا گردن نهاد، هيچ گاه با مردم جدال نمى كند، و به آنان فخر نمى فروشد. هر گاه خداوند به بنده اين سه خصلت را عطا فرمود، دنيا و شيطان و مردم در نظرش خوار مى شود، و به خاطر مال جمع كردن و فخر فروشى به دنبال دنيا نمى رود، و از مردم عزّت و مقام نمى طلبد، و اوقاتش را هدر نمى دهد، اين اوّلين درجه پرهيزگاران است حدیث شریف عنوان بصری
عجب روایتی حضرت صادق آل محمد فرمود: كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: دوستانش ديده شوند كه چه كسانى هستند؟ نمازش چگونه است؟ و در چه وقت آن را مى خواند؟  و اگر صاحب مال است اموالش را چگونه مصرف می کند. «یُعْرَفُ مَنْ یَصِفُ الحَقَّ بِثَلاَثِ خِصَال: یُنْظَرُ إِلَی أَصْحَابِهِ مَنْ هُمْ وَ إِلَی صَلاَتِهِ کَیْفَ هِی وَ فِی أَی وَقْتِ یُصَلِّیهَا فَاِنْ کَانَ ذَامَال نُظِرَ أیْنَ یَضَعُ مَالَهُ» بحار ج ۶۴ ص ۳۰۲
چگونه رسید؟! در روایت است مردی از مادر اویس قرنی پرسید: «این حالت بزرگ را که پیغمبر صلی الله علیه و آله ستایش فرموده و هیچ کس را چنین ستایش نکرده، پسرت از کجا آورده در صورتی که او پیغمبر را ندیده است.» گفت: «از عزلت و کناره گیری. و همچنین او همیشه فکر می کرد و عبرت می گرفت». أَنَّ رَجُلاً سَأَلَ أُمَّ أُوَيْسٍ مِنْ أَيْنَ لاِبْنِكِ هَذِهِ اَلْحَالَةُ اَلْعَظِيمَةُ اَلَّتِي قَدْ مَدَحَهُ اَلنَّبِيُّ بِهَا مَدْحاً لَمْ يَمْدَحْ بِهِ أَحَداً مِنْ أَصْحَابِهِ هَذَا وَ لَمْ يَرَهُ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَقَالَتْ إِنَّهُ مِنْ حَيْثُ بَلَغَ اِعْتَزَلَنَا وَ كَانَ يَأْخُذُ فِي اَلْفِكْرِ وَ اَلاِعْتِبَارِ. ارشاد القلوب ج ۱ ص۱۰۰
عجب معادلاتی! پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) : «اَلطّاعِمُ الشّاکِرُ لَهُ مِنَ الاَْجْرِ کَاَجْرِ الصّائِمِ الُْمحْتَسِبُ وَ الْمُعافى الشّاکِر لَهُ مِنَ الاَْجْرَ کَاَجرِ المُبْتَلِى الصّابِرِ وَ الْمُعْطى الشّاکِر لَهُ مِنَ الاَْجْرِ کَاَجْرِ الَْمحْروُمِ الْقانِعِ; کسى که غذا بخورد و شکر نعمت خدا را بجا آورد، پاداش روزه دارى را دارد که براى خدا روزه گرفته است و شخص تندرستى که شکر خدا را بجا مى آورد اجر بیمارى را دارد که در برابر بیمارى صبر و شکیبایى دارد، و دارنده اى که شکر نعمت را بجا مى آورد، اجر محروم قناعت پیشه شکیبا را دارد». کافی ج ۲ ص ۱۹۵
امام صادق علیه السلام در پاسخ به این پرسش که: مؤمن بودن مؤمن با چه چیز شناخته می‌شود؟ فرمود: با تسلیم در برابر خدا و خشنود بودن به هر غم و شادی که به او می‌رسد. بأیِّ شیءٍ یَعلَمُ المؤمنُ بأنّهُ مؤمنٌ؟: بالتَّسْلیمِ للّهِ، و الرِّضا فیما وَردَ علَیهِ مِن سُرورٍ أو سُخْطٍ.
مثل زنبور عسل باش: امیر مؤمنان فرمود: همانند زنبور عسل باش، که : ۱- اگر بخورد،پاکیزه خورد. ۲-اگر بگذارد،پاکیزه گذارد.(چون واردات خوبی دارد در نتیجه صادراتش هم عسل است) ۳-و اگر بر شاخى نشیند،آن را نشکند. كُنْ كَالنَّحْلَةِ إِذَا أَكَلَتْ أَكَلَتْ طَيِّبا وَ إِذَا وَضَعَتْ وَضَعَتْ طَيِّبا وَ إِذَا وَقَعَتْ عَلَى عُودٍ لَمْ تَكْسِرْه. نکته: در روایات نداریم که پیغمبر اکرم(ص) یا اهل‌بیت(ع) بفرمایند مثل فلان حیوان باشید. مثل او باشید نه، در روایات نداریم. صفاتی را داریم در روایات که این صفت، صفت خوبی است. اما مثل او بودن جایگاه انسان کجا و جایگاه حیوان کجا!. تنها جایی که در کلام امیر المؤمنین در نهج البلاغه و روایت پیغمبر می‌فرماید مثل این موجود باشید «زنبور عسل» است. روایت امیر المؤمنین(ع) «کن کالنحل ولا تکن کالنمل» روایت پیغمبر «کونوا کنحل ولا تکونوا کالنمل». دو تا حیوان را در این روایت دو تا موجود و دو تا حشره را کنار هم قرار می‌دهد و می‌فرماید مثل این باشید و مثل اون نباشید. شباهت‌های زیادی دارند این دو حیوان این دو تا موجود.  
خائن از نگاه امام کاظم علیه السلام: مَن رَأى أخاهُ عَلى أمرٍ يَكرَهُهُ ، فَلَم يَرُدَّهُ عَنهُ ـ و هُو يَقدِرُ عَلَيهِ ـ فَقَد خانَهُ ؛  هر كه برادرش را در كارى ناپسند ببيند و بتواند او را از آن باز دارد و چنين نكند ، به او خيانت كرده است. امالی صدوق ص۲۶۹ (در برخی منابع از امام صادق علیه السلام نقل شده است)
از خداوند چنین فرزندانی را خواسته ام! حضرت امیر می‌فرمود: «به خدا قسم! من از خدا نخواستم که فرزندانی خوش‌قامت به من بدهد. بلکه خواستم فرزندانی به من ببخشد که مطیع خدا باشند، از خدا بترسند. که هرگاه من در موقع خداپرستی آنان به آنان نظر کنم چشمم روشن شود». وَ اللَّهِ مَا سَأَلْتُ رَبِّی وَلَداً نَضِیرَ الْوَجْهِ وَ لَا سَأَلْتُهُ وَلَداً حَسَنَ الْقَامَهًْ وَ لَکِنْ سَأَلْتُ رَبِّی وُلْداً مُطِیعِینَ لِلَّهِ خَائِفِینَ وَجِلِینَ مِنْهُ حَتَّی إِذَا نَظَرْتُ إِلَیْهِ وَ هُوَ مُطِیعٌ لِلَّهِ قَرَّتْ بِهِ عَیْنِی. بحارالأنوار، ج۴۳، ص۲۷۹.
نقل است از بزرگان از قول آخوند ملا علی همدانی که فرموده باشند: برای حوائج بزرگتر صلوات حضرت زهرا سلام الله علیها را ۵۳۰ مرتبه بگویید امید است که حاجت روا شويد. متن صلوات : اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک”
سوال از دختر جواب از پدر! حضرت زهرا سلام الله علیها از رسول اکرم پرسیدند: اى پدر مردان و زنانى كه نمازشان را سبك مى شمرند چه (جزايى) دارند؟ ـ فرمود: اى فاطمه، هر كس ـ از مردان يا زنان ـ نمازش را سبك بشمرد ، خداوند بركت را از عمرش بر مى دارد و نيز از روزيش هم برکت را بزداید. سيماى صالحان را از چهره اش مى زدايد، به هر عملى كه انجام مى دهد پاداشى داده نمى شود، دعايش به آسمان نمى رود و ششم اينكه براى او در دعاى صالحان نصيبى نيست. يَرْفَعُ اللَّهُ الْبَرَكَةَ مِنْ عُمُرِهِ . وَ يَرْفَعُ اللَّهُ الْبَرَكَةَ مِنْ رِزْقِهِ . وَ يَمْحُو اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ سِيمَاءَ الصَّالِحِينَ مِنْ وَجْهِهِ . وَ كُلُّ عَمَلٍ يَعْمَلُهُ لَا يُؤْجَرُ عَلَيْهِ . وَ لَا يَرْتَفِعُ دُعَاؤُهُ إِلَى السَّمَاءِ .
مردم نقطه ضعفشان چیست؟! «لَمَّا وُلِّيَ أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي قُحَافَةَ قَالَ لَهُ عُمَرُ إِنَّ النَّاسَ عَبِيدُ هَذِهِ الدُّنْيَا لا يُرِيدُونَ غَيْرَهَا، فَامْنَعْ عَنْ عَلِيّ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الْخُمُسَ وَ الْفَيْءَ وَ فَدَكاً، فَإِنَّ شِيعَتَهُ إِذَا عَلِمُوا ذَلِكَ تَرَكُوا عَلِيّاً وَ أَقْبَلُوا إِلَيْكَ» (هنگامى كه ابوبكر به خلافت رسيد عمر به او گفت: مردم بنده دنيا هستند و غير از آن را نمى خواهند، بنابراين خمس و فىء و فدك را از على و اهل بيتش باز گير؛ زيرا پيروانش هنگامى كه اين امر را ببينند او را رها كرده به سوى تو مى آيند).