eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1هزار دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
26.1هزار ویدیو
614 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
💠آیت اللّه مجتهدی تهرانی(ره): هزار صلوات یا یک ختم قرآن نذر مادر ارواحنافداه کن تا گرفتاریت برطرف شود. آقای الهی واعظ از قول بنده این مطلب را بر روی منبر نقل کرده بودند؛ شخصی پیش من آمد و گفت:«آقا من این کار را کردم و فورا حاجتم را گرفتم.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌فضائل امیرالمؤمنین علی علیه السلام در کتب اهل تسنن به همراه مدح زیبای امیرالمومنین علیه السلام 👌بسیار زیبا 💌برای عاشقان مولا امیرالمومنین علیه السلام ارسال کنید.
💚 🔸علی علیه السلام صاحب اختیارتان پس از خدا و رسول است و پروردگارم آیه ای بر من نازل فرموده است که: «همانا ولی و صاحب اختیار شما، خدا و پیامبرش و کسانی هستند که ایمان آورده و نماز را به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند. (سوره مبارکه مائده، آیه 55)» و هر آینه علی بن ابی طالب است که نماز را به پا داشته و در حال رکوع زکات داده و پیوسته خداوند عزّ و جلّ را قصد می ­کند.» 📚فرازی از خطبه غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️👌بنی امیّه، هیچ نسبت خویشاوندی با پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم ندارند (1) ابوالقاسم علی بن احمد بن موسی بن الامام الجواد علیه السلام در کتاب «الإسْتِغاثَة فی بِدَعِ الثَّلاثَة» می نویسد: از طریق عالمان اهل بیت علیهم السلام اسرار علوم ایشان به علمای شیعه رسیده است که یکی از این اسرار اینچنین برای ما روایت شده است: اقوامی هستند که به قریش منتسب هستند، اما در واقع، نسب حقیقی آنها به قریش نمی رسد، مثل بنی امیه. گفته اندکه بنی امیه از قریش هستند، اما این گونه نیست و اصل آنها از روم است و تأویل و باطن این آیه: «غُلِبَتِ الرُّومُ فی اَدْنَی الارْضِ، وَ هُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَیَغْلِبُونَ» بدین گونه است که بنی امیه بر پادشاهی غلبه می کنند و سپس بنی عبّاس بر آنها غلبه خواهند کرد. این حقیقت به این دلیل است که میان عرب ها در جاهلیت، وقتی کسی بنده ای داشت و می خواست که او و نسبش را به خودش منسوب کند، چنین می کرد و نزد عرب ها جائز بود و ما این فعل را از کرامت های عرب ها یافتیم که بنده به نَسَب مولایش منتسب شود. رسول خدا صلّی الله علیه و آله نیز در مورد زید بن حارثه نیز چنین کرد و وی را از بازار عُکاظ با استفاده از اموال خدیجه خریداری کرد. عبدشمس فرزند عبدمناف- برادر هاشم بن عبدمناف- نیز بنده ای داشت رومی که به او امیّه می گفتند و عبدشمس وی را به خودش منتسب کرد، لذا اصل بنی امیّه از روم است، در حالی که نسب آنها در قریش بیان شده است. (الاستغاثة فی بدع الثلاثة، ص121-123) مرحوم عمادالدین طبری(م698 ق) در «کامل بهایی» می نویسد: بدان كه اميه غلامى بود رومى از آنِ عبد الشمس. چون زيرك بود و عبد الشمس او را آزاد كرد، و به فرزندى قبول كرد و از او فرزندان به وجود آمدند و اكثر علما برآنند كه شجره خبيثه بنو اميه ‏اند... عرب را عادت است كه چون غلامى را آزاد كنند و به فرزندى قبول كنند نسب عتيق يا معتق برند. مثالِ اين، چون رسول صلّی الله علیه و آله زيد بن حارثه را آزاد كرد و به مثابه فرزند می ‏داشت و جمله عرب او را زيد بن محمد می ‏خواندند. ... اميه به ابن عبدالشمس مشهور شد و اهل تواريخ ظاهر را گرفتند و اين تحقيق را نيز اهل ظاهر و محققان اهل تواريخ ذكر كردند و از ايشان به ما رسيد. (کامل بهایی، ج2، ص180-181) مرحوم مقدس اردبیلی در «حدیقة الشیعة» می نویسد: مشهور است که امیّة غلامی بود از آن عبدالشمس،‌ و او رومی بوده إلاّ آنکه چون زیرک و فهیم بوده عبدالشمس او را آزاد کرده و به فرزندی برداشت. ... عادت عرب بود که چون غلامی را آزاد کنند، آن غلام را به نام آن شخص خوانند که او را آزاد کرده باشد، چنانکه رسول خدا صلّی الله علیه وآله زید بن حارث را آزاد کرد و عرب او را زید بن محمّد می خواندند. (حدیقة الشیعة، ج1، ص475-476) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
⚠️👌بنی امیّه، هیچ نسبت خویشاوندی با پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم ندارند (2) مرحوم علامه مجلسی در «بحارالانوار» می نویسد: وَ قَدْ ذَكَرَ بَعْضُ عُلَمائِنا فِي رِسالَةٍ فِي الإمامَةِ أنَّ أمَيَّةَ لَمْ يَكُنْ مِنْ صُلْبِ عَبْدِ شَمْسٍ، وَ إنَّما هُوَ عَبْدٌ مِنَ الرُّومِ، فَاسْتَلْحَقَهُ عَبْدُ شَمْسٍ وَ نَسَبَهُ إلَى نَفْسِهِ، وَ كانَتِ الْعَرَبُ فِي الْجاهِلِيَّةِ إذا كانَ لِأحَدِهِمْ عَبْدٌ وَ أرادَ أنْ يَنْسِبَهُ إلَى نَفْسِهِ أعْتَقَهُ وَ زَوَّجَهُ كَريمَةً مِنَ الْعَرَبِ فَيَلْحَقُ بِنَسَبِهِ. قالَ: وَ بِمِثْلِ ذلِكَ نُسِبَ الْعَوَّامُ أبُو الزُّبَيْرِ إلَى خُوَيْلِد،  فَبَنُو أمَيَّةَ قاطِبَةً لَيْسُوا مِنْ قُرَيْشٍ وَ إنّما لُحِقُوا وَ لُصِقُوا بِهِمْ. قالَ: وَ يُصَدِّقُ ذلِكَ قَوْلُ أميرِ الْمُؤْمِنينَ علیه السلام جَواباً عَنْ كِتابِهِ وَ ادِّعائِهِ إنّا بَنُو عَبْدِ مَنافٍ لَيْسَ الْمُهاجِرُ كَالطَّليقِ وَ لَا الصَّريحُ كَاللَّصيقِ، وَ لَمْ يَسْتَطِعْ مُعاوِيَةُ إنْكارَ ذلِكَ. (بحارالأنوار، ج33، ص107) بعضی از علمای ما در رساله ای در امامت گفته اند که امیّه فرزند عبدشمس نبوده است، بلکه او بنده ای رومی بوده است که عبدشمس او را نزد خود آورد و به خودش منسوب کرد. میان عرب ها در جاهلیت رسم بوده که اگر کسی بنده ای داشت و می خواست او را به خودش ملحق کند، نخست او را آزاد می کرد و زنِ با کرامتی از عرب را برای او می گرفت و او را به نسب خود ملحق می کرد. عوّام، پدر زبیر، نیز به همین گونه به خویلد منتسب شد. پس بنی امیّه از قریش نیستند و به قریش ملحق شده و به آنها چسبیده شده اند. پاسخ امیرالمؤمنین علیه السلام به معاویه که خود را فرزند عبدمناف خوانده بود، مؤید همین موضوع است. آن حضرت فرمود: «هجرت کننده مانند آزاد شده نیست، و پاکیزه مانند چسبیده شده نیست»، و معاویه نتوانست این سخن را منکر شود.  مرحوم شیخ محمدحسین کاشف الغطاء در «جنّة المأوی» می نویسد: پدر امیّة و هاشم یکی نبوده است، زیرا امیّة فرزند صلبی عبدشمس نبود، ‌بلکه بچه سر راهی بود که عبدشمس او را به فرزندی گرفت. (جنّة المأوی، ص 253) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👊🏾 نفرین و لعن دشمنان پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین در قنوت های نماز، یکی از سنّت های رسول خدا(1) ابواسحاق ابراهیم نَظّام (م 221ق) یکی از بزرگان نامدار معتزله است و جاحظ از شاگردان وی محسوب می شود.  مرحوم شیخ مفید در «الفصول المختارة» می نویسد: ثم طعن على أمير المؤمنين علیه السلام أيضا إبراهيم (نظّام) بأن قال: و خالف الجماعةَ كلَّها في جهره بتسمية الرجال‏ في قنوت الغداة. (الفصول المختارة، ص219) نظّام، امیرالمؤمنین را نکوهش کرده است که وی با نام بردن بعضی از مردان و لعن آنها در قنوت نماز، خلاف جماعت مسلمین عمل نموده است. سپس شیخ مفید در پاسخ به نظّام می نویسد: و أما تشنيعه على أمير المؤمنين ع في القنوت في الغداة و الجهر فيه بتسمية الرجال فيه، فهذا أدل دليل على جهله و قلة فهمه و أوضح برهان على إلحاده و إرادته الطعن على رسول الله ص و ذلك أنه لا خلاف بين الفقهاء و حملة الآثار أن رسول الله ص كان يقنت في صلاة الغداة و يجهر بتسمية الرجال فيه. و قد نقل الناس ذلك و استفاض حتى ليس يخالف في لفظه من أهل العلم اثنان. كَانَ قُنُوتُهُ بَعْدَ حَمْدِ اللَّهِ تَعَالَى وَ الثَّنَاءِ عَلَيْهِ اللَّهُمَّ الْعَنْ رِعْلًا وَ ذَكْوَانَ وَ الْعَنِ الْمُلْحِدِينَ مِنْ أَسَدٍ وَ غَطَفَانَ وَ الْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ وَ الْعَنْ سُهَيْلًا ذَا الْأَسْنَانِ وَ الْعَنِ الْعُصَاةَ الَّذِينَ عَادُوا دِينَكَ وَ قَاتَلُوا نَبِيَّكَ. فَجَعَلَ يَلْعَنُهُمْ بِهَذَا الَّذِي ذَكَرْنَاهُ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً. وَ قَدْ رَوَتِ الرُّوَاةُ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَنَتَ فِي الصُّبْحِ فَقَالَ اللَّهُمَّ أَنْجِ الْوَلِيدَ بْنَ الْوَلِيدِ وَ سَلَمَةَ بْنَ هِشَامٍ وَ عَيَّاشَ‏ بْنَ أَبِي رَبِيعَةَ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ بِمَكَّةَ اللَّهُمَّ اشْدُدْ وَطْأَتَكَ عَلَى مُضَرَ وَ رِعْلٍ وَ ذَكْوَانَ وَ اجْعَلْ عَلَيْهِمْ سِنِينَ كَسِنِيِ يُوسُفَ‏. فإن كان على أمير المؤمنين ع في ذلك عار أو نقص في الدين‏ و حاشاه من ذلك بما ذكره إبراهيم في قنوته و جهره بتسمية الرجال فذلك بعينه عيب على رسول الله ص و عار عليه. (الفصول المختارة، ص225-226) این که نظّام، از امیرالمؤمنین علیه السلام بدگویی کرده است که آن حضرت، در قنوت نماز با صدای بلند اسامی بعضی از مردان را می برده و آنها را لعن می کرده است، دلیل نادانی و کم فهمی نظّام است و نشان دهنده الحاد و بی دینی اوست و در واقع او می خواهد رسول خدا صلّی الله علیه و آله را نکوهش کند، زیرا هیچ اختلافی بین فقها و راویان روایات نیست که رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نماز صبح، با صدای بلند نام آن مردان را می برده است. و اهل سنّت نیز این موضوع را نقل کرده اند و آنقدر نقل شده است که دو نفر از اهل علم در این موضوع اختلاف نکرده اند. رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نمازش، بعد از حمد و ثنای خدا، تا چهل صبح چنین دعا می کرد: «اللَّهُمَّ الْعَنْ رِعْلًا وَ ذَكْوَانَ، وَ الْعَنِ الْمُلْحِدِينَ مِنْ أَسَدٍ وَ غَطَفَانَ، وَ الْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ، وَ الْعَنْ سُهَيْلًا ذَا الْأَسْنَانِ، وَ الْعَنِ الْعُصَاةَ الَّذِينَ عَادُوا دِينَكَ وَ قَاتَلُوا نَبِيَّكَ» و روات هم از ابوهریره نقل کرده اند که رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نماز صبح چنین دعا می کرد: «اللَّهُمَّ أَنْجِ الْوَلِيدَ بْنَ الْوَلِيدِ وَ سَلَمَةَ بْنَ هِشَامٍ وَ عَيَّاشَ‏ بْنَ أَبِي رَبِيعَةَ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ بِمَكَّةَ. اللَّهُمَّ اشْدُدْ وَطْأَتَكَ عَلَى مُضَرَ، وَ رِعْلٍ، وَ ذَكْوَانَ، وَ اجْعَلْ عَلَيْهِمْ سِنِينَ كَسِنِيِ يُوسُفَ‏.» پس بر اساس گفته ابراهیم نظام،  اگر این کار امیرالمؤمنین علیه السلام ، زشت و نقص در دین محسوب شود، برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله نیز عیب تلقّی می گردد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👊🏾 نفرین و لعن دشمنان پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین در قنوت های نماز، یکی از سنّت های رسول خدا(2) عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ هِلَالٍ عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ علیه السلام قَالَ‏: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله قَدْ قَنَتَ وَ دَعَا عَلَى‏ قَوْمٍ‏ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ وَ عَشَائِرِهِمْ وَ فَعَلَهُ عَلِيٌّ علیه السلام مِنْ بَعْدِهِ‏. (السرائر الحاوي لتحرير الفتاوي، ج‏3، ص605) حضرت صادق علیه السلام فرمود: همانا رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نمازش، افرادی را به نامشان و نام پدران و قبیله شان لعن می فرمود و بعد از رسول خدا صلّی الله علیه و آله، این کار را امیرالمؤمنین علیه السلام ادامه دادند. مرحوم ابن ادریس حلّی در «سرائر» می نویسد: ينبغي أن يكون في القنوت على الجملة حمدا للَّه، و الثناء عليه، و الصلاة على نبيه و آله، و هو مخيّر بعد ذلك في ضروب الأدعية، و روي أنّ أفضل ذلك كلمات الفرج‏ و يجوز للقانت أن يدعو لنفسه، و يسأل حاجته في قنوته، و يدعو على أعداء الدين، و الظلمة، و الكافرين، و يسميهم بأسمائهم، فإنّ الرسول صلّى اللَّه عليه و آله، قنت و دعا على‏ قوم‏ من الكافرين، و سمّاهم بأسمائهم، فروي أنّه قال: اللهم انج الوليد بن الوليد، و سلمة بن هشام، (و عياش بن أبي ربيعة) و المستضعفين من المؤمنين، و في بعضها و المستضعفين بمكة، و اشدد وطأتك على مضر، و رعل، و ذكوان‏. (السرائر الحاوي لتحرير الفتاوي، ج‏1، ص228) شایسته است که در قنوت نماز، به طور کلی حمد و ثنای خدا شود، بر پیامبر و خاندانش صلوات فرستاده شود، و انواع دعاها خوانده شود که روایت شده است از برترین آنها کلمات فرج است. همچنین فرد در قنوت برای خودش دعا کند و حاجتش را در قنوتش درخواست کند و دشمنان دین و ظالمین و کافرین را نام برده و آنها را لعنت کند، چرا که رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نماز، کافرین را نام می برد و آنها را لعنت می کرد. روایت شده است که آن حضرت چنین نفرین می کرد: اللهم انج الوليد بن الوليد، و سلمة بن هشام، (و عياش بن أبي ربيعة) و المستضعفين من المؤمنين، (و في بعضها) و المستضعفين بمكة، و اشدد وطأتك على مضر، و رعل، و ذكوان‏. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👊🏾 نفرین و لعن دشمنان پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین در قنوت های نماز، یکی از سنّت های رسول خدا(3) امیرالمؤمنین علیه السلام در قنوت دو نماز صبح و مغرب، و در بعد از این دو نماز، چه کسانی را لعن می فرمود؟ 1) ابن ابی الحدید معتزلی، از علمای اهل سنت، در «شرح نهج البلاغه» می نویسد: علی بن ابی طالب، بعد از ماجرای حکمیّت، بعد از دو نماز صبح و مغرب چنین دعا می کرد: «اللَّهُمَّ الْعَنْ مُعَاوِيَةَ، وَ عَمرواً، وَ أَبَا مُوسَى، وَ حَبِيبَ بْنَ مَسْلَمَةَ، وَ عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ خَالِدٍ، وَ الضَّحَّاكَ بْنَ قَيْسٍ وَ الْوَلِيدَ بْنَ عُقْبَةَ».(شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏2، ص260)‏ 2) عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَعْقِلٍ، عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ: أَنَّهُ قَنَتَ فِي الصُّبْحِ فَلَعَنَ‏ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى وَ أَبَا الْأَعْوَرِ وَ أَصْحَابَهُمْ. (فضائل أمير المؤمنين عليه السلام از ابن عقده کوفی- م332 هجری- ص98/امالی طوسی، ص725) عبدالله بن مَعقِل گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام در قنوت نماز صبح، معاویه، عمرو عاص، ابا موسی اشعری، ابا اعور اسملی و یاران ایشان را لعنت می فرمود. 3) عَنْ ذَرِيحٍ الْمُحَارِبِيِّ قَالَ: قَالَ لَهُ الْحَارِثُ بْنُ الْمُغِيرَةِ النَّصْرِيُ‏ أَيْ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ  علیه السلام: إِنَّ أَبَا مَعْقِلٍ الْمُزَنِيَّ حَدَّثَنِي عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَنَّهُ صَلَّى بِالنَّاسِ الْمَغْرِبَ، فَقَنَتَ فِي الرَّكْعَةِ الثَّانِيَةِ، فَلَعَنَ‏ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى الْأَشْعَرِيَّ وَ أَبَا الْأَعْوَرِ السُّلَمِيَّ. قَالَ الشَّيْخُ علیه السلام: صَدَقَ، فَالْعَنْهُم‏. (الاصول السّتّة عشر، اصل محمّد بن المثنی الحضرمی، ص88/ مستدرك الوسائل، ج‏4، ص410) حارث بن مغیره گفت: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: روایت شده است که ابا مَعقِل مُزَنی نقل می کند که امیرالؤمنین علیه السلام در قنوت نماز مغرب، معاویه، عمرو عاص، اباموسی اشعری، ابا اعور سُلَمی را لعنت می کرده است. حضرت صادق علیه السلام فرمود: راست گفته است، پس تو هم ایشان را لعنت کن. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚ای احمدیان به نام احمد صلوات 🌹هر دم به هزار ساعت از دم صلوات 💚از نور محمدی دلم مسرور است 🌹پیوسته بگو تو بر محمد صلوات ♥️🌹اَللّهُمَ ♥️🌹صَلَّ ♥️🌹عَلی ♥️🌹مُحَمَّدٍ ♥️🌹وَآلِ ♥️🌹 مُحَمَّد ♥️🌹وَعَجِّل ♥️🌹فَرَجَهُم ♥️🌹وَ اَهلِک ♥️🌹عَدُوَّهُم... ♥️🌹 اَللّهُــــمَّ ♥️🌹عَجـِّل لِوَلیِّکَ ♥️🌹الفَـرَج...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ سلاحهای جنگی پس از ظهور امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) چگونه است ✅ " آیت الله نخودکی (ره) " 🎤 حتما گوش کنید --------------------------------------------------- با ارسال این پست به دیگران در ثوابش شریک باشید.
🌹امام علی (ع) فرمودند خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد.. 📚وسائل الشیعه ج۴ص۱۷۴ 🌹امام علی (ع) فرمودند بهشت بر مردی که نسبت به زن و دختر و خواهرش... بی‌تفاوت است و غیرت ندارد حرام است.. 📚 کافی ج۵ ص۵۳۷ --------------------------------------------------- با ارسال این پست به دیگران در ثوابش شریک باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔎 غربال شدن در آخر الزمان ☀️ امام جعفرصادق (علیه السلام) : وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُن؛ و اللَّهِ لَتُمَیَّزُنَّ؛ و اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ؛ حتَّی لَایَبْقَی مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَر به خدا سوگند شما خالص می شوید؛ به خدا سوگند شما از یکدیگر جدا می شوید؛ به خدا سوگند شما غربال خواهیدشد؛ تا اینکه از شما شیعیان باقی نمی ماند جز گروه بسیار کم و نادر 📚 بحار الانوار ؛ ج ۵، ص ۲۱۶ ✍شرح در این روایت شریفه امام صادق (علیه السلام) هشدار می دهد که خداوند شیعیان را در زمان غیبت دچار آزمایش بسیار سختی خواهد کرد و بسیاری از اشخاصی که منتسب به شیعه هستند غربال می شوند و خالص می شوند و از این میان گروه بسیار اندکی از شیعیان باقی می مانند. در این میان کسانی نجات خواهند یافت که: 1- خود را در زمان غیبت به امام زمان (عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف) نزدیک و نزدیک تر کنند 2- خود را از رذایل اخلاقی پاک کنند و به صفات حسنه نیکو گردانند (تزکیه نفس کنند) 3- شناخت امام زمان (عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف) و دعای فراوان برای فرج ایشان، تنها راه نجات در این دوران پر از فتنه است --------------------------------------------------- با ارسال این پست به دیگران در ثوابش شریک باشید.
اولین جمله امام زمان (ارواحنافداه) پس از ظهور ------------------------------------------------------- ☀️امام باقر (علیه السلام) فرمودند : نخستین جمله ای که مهدی (علیه السلام) پس از ظهور خود بر زبان می آورد، این آیه است : بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ سپس می گوید : منم بقیة الله و حجت و خلیفه خدا در میان شما. پس از آن ، هیچ کس بر او سلام نمی کند، مگر به این عبارت : السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه. 📚 کمال الدین ؛ جلد۱، باب۳۲ --------------------------------------------------- با ارسال این پست به دیگران در ثوابش شریک باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅جمله آیت الله بهجت ( ره ) درباره امام زمان ارواحنافداه 🔰استاد عالی
🔴 آزمایش یاس برای شناخت منتظران حقیقی... 🌕 آقا امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «اين امر (ظهور و فرج)، براى شما فراهم نيايد مگر پس از یاس و نوميدى؛ نه به خدا قسم! براى شما فراهم نيايد تا معتقد و منافق از هم جدا شويد؛ نه به خدا قسم! برای شما فراهم نيايد تا آزمايش شويد؛ نه به خدا قسم! فراهم نيايد تا هر كس بايد شقى شود بشود، و هر كس بايد سعادتمند بگردد، بگردد.» 📗کمال الدين، ج ۲، ص ۳۴۶ 📗الإمامة و التبصرة، ج ۱، ص ۱۳۰ 📗منتخب الأنوار المضیّة ج ۱، ص ۷۹ --------------------------------------------------- با ارسال این پست به دیگران در ثوابش شریک باشید.
السلام علیڪ‌ یا‌ اباصالـح المـهــدے ✍ "آه‌ شَوْقا اِلَی رُؤْیَتِهِ" {وَشَرَوْهُ بِثَمَنٍ بَخْسٍ دَرَاهِمَ مَعْدُودَةٍ وَكَانُوا فِيهِ مِنَ الزَّاهِدِينَ} ﴿سوره یوسف آیه ۲۰﴾ و او را به بهاى ناچيزى چند درهم فروختند و در آن بى‏ رغبت بودند ⤴️ چقدر لحن اين آيه ملامتگر است. "يوسف" را فروختند كه هيچ، چقدر ناچيز فروختندش. چقدر بی ميل بودند به "يوسف شان". آدم قلبش درد ميگيرد از اين نفهمی برادران "يوسف" حواسمان هست "يوسف"مان را چند فروخته ايم؟ به بهای خانه ای؟ شغلی؟ رتبه ای؟ قدرتی؟ علمی؟ چند می ارزد؟ 🖊 "يوسف"مان را فروخته ايم به روزمرگی دنيا. وه كه چه ناچيز."بثمنٍ بخسٍ." حواسمان هست كه برادران يوسف، نانِ سفره شان هم از صدقه سر وجود با بركت "يوسف" داشتند و بی خبر بودند و عزيز مصر را دعا ميكردند. ●حواسمان هست كه همه ی هستِ ما ، همان "يوسف" ای است كه نسبت به او بی اعتنا هستیم؟ ●حواسمان به عاقبت برادران يوسف هست؟ ●--------------------------------------------------- با ارسال این پست به دیگران در ثوابش شریک باشید.
🌺صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان‌ فراموش نشه🌺 🍀پيامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله: ☘️إنَّ فِي الرِّفقِ الزِّيادَةَ وَ البَرَكَةَ، و مَن يُحرَمِ الرِّفقَ يُحرَمِ الخَيرَ. 🌱در مدارا، فزونى و بـركـت است، و هر كه از مدارا محروم باشد، از خير، محروم گشته است. 📚 الکافي، ج٢، ص١١٩، ح٧
الامام الرضا علیه السلام: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» خدا رحمت کند بنده ای را که امر ما را زنده کند راوی سوال کرد: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: علوم ما را می آموزد و به دیگران تعلیم میدهد،اگر مردم‌ زیبایی کلام ما را میدانستند از ما قطعا تبعیت میکردند. وسائل الشیعه ج۲۷ ص۹۲ _______ یا صاحب الزمان خودت شاهدی که من تمام زندگی مو وقف ترویج نام شما کردم حتی زن و بچم رو در خدمت این امر گرفتم گرچه میدانم تا درجهٔ مطلوب فاصله دارم اما کمکم کن یا صاحب الزمان دست مارو بگیر
🔹سال های سخت برای شیعیان امام صادق علیه السلام فرمود: در پیش روی قیام‌ قائم علیه السلام چاره ای از این نیست که سالی خواهد آمد که مردم در آن سال گرسنه خواهند ماند و به جان آنها ترس شدیدی خواهد افتاد از کشته شدن و نقصی در اموال و نقصی در جانها و زراعت ها و این قضیه در کتاب خدا کاملا آشکار است سپس امام صادق علیه السلام این آیه را تلاوت کردند: «و لنبلونکم بشی من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین» البقرة ۱۵۵ بحار الانوار ج۵۲ ص۲۲۹ ح ۹۳