eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
25.6هزار عکس
24.8هزار ویدیو
589 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasem
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️علامه مامقانی می نویسد: هنگامی که قاصد امام سجاد علیه السلام به مدینه آمد تا خبر واقعه کربلا را به مردم مدینه بدهد با حضرت ام البنین سلام الله علیها مواجه شد. حضرت ام البنین فرمود: از حسین علیه السلام خبری بده! (او از جواب دادن طفره رفت و) گفت: چهار پسرت (عباس، عبدالله، جعفر، عثمان) در کربلا شهید شدند! حضرت ام البنین سلام الله علیها فرمود: قَطَّعْتَ نِیاطَ قَلْبِی، اَوْلادِی وَ مَنْ تَحْتَ الْخَضْراءِ کُلُّهُمْ فَداءً لاَِبِی عَبْدِ اللّهِ الْحُسَیْن، اَخْبِرْنِی عَنْ اَبِی عَبْدِ اللّه عَلَيْهِ السَّلَام‏ رگهای دلم را بریدی! (من کی از فرزندان خودم پرسیدم؟) فرزندانم و هرکس زیر آسمان کبود است، همه فدای حسین علیه السلام؛ از حسین به من خبر بده!🖤 و چون خبر شهادت امام حسین علیه السلام را شنید صیحه ای کشید... 👈 علامه مامقانی در ادامه می نویسد: و این علاقه شدید حضرت ام البنین نسبت به اباعبدالله الحسین علیه السلام، (علاقه مادر فرزندی نبود بلکه این علاقه) فقط به خاطر آن بود که حسین، امام او بود. 📚تنقیح المقال ج3 ص70. 🏴 وفاتِ پیشاپیش تسلیت. @Elteja
👆 . . . . . . 🛑یک منبع در هیئت ایرانی در وین به الجزیره: 🔺️کار بر روی پیش نویس سوم برای اجرای هرگونه توافق احتمالی در حال انجام است. 🔺️این پیش نویس شامل رویه‌هایی برای بازگشت به توافق ۲۰۱۵ به روشی قابل تایید است. 🔺️مذاکرات در یک مرحله پیچیده، سخت‌ترین و طولانی‌ترین مرحله است. 🔺️اختلافات در حال فروکش است و نکات مهم همچنان برجسته است. 🔺️اختلاف بر سر رفع تحریم ها، مکانیسم‌های راستی آزمایی و رویه‌های هسته‌ای است.
👆👆👆👆👆 مجری: دکتر، اعمالمان در نزد امام بالا می‌رود و بر آنها نظارت می‌کند و می‌دانیم که بر غربی‌ها خشمگین است، آیا در این امت قبیله یا گروه یا افرادی وجود ندارند که امام بر آنها نظری کند؟ منادی: چه کسی به شما گفته است که خداوند بر غرب خشمگین است؟ بلکه خدمت به مردم بزرگتر از نماز و روزه است اگر که یک فقیر نیازمند و گرسنه را سیر کنی با فضیلت و بهتر از نماز تو خواهد بود. ما به دین شناختی نداریم و دین به عبارتی برای ما به عنوان دروغ و قتل و کفن و بمب و خفه‌کن‌ها خلاصه شده است. اما آن دینی که در نزد خداوند میباشد به چه گونه ای است و اگر بخواهیم از دینی که در نزد خداوند باشد باخبر شویم و واقعاً بخواهیم همانطوری که میگویند خدا را دوست داشته باشیم در قرآن میخوانیم.. میفرماید.. مجری: بله دکتر بفرمایید منادی: ای مردم آیه را به صراحت برای شما تلاوت می‌کنم، میفرماید: (ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺮﺍی ﺷﻤﺎ ﻣﻴﺴﺮ ﺍﺳﺖ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﺪ، ﺍﻭ ﻣﻰﺩﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺯﻭﺩی ﺑﺮخی ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﻣﻰﺷﻮﻧﺪ، ﻭ ﮔﺮﻭهی ﺑﺮﺍی ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺭﺯﻕ ﻭ ﺭﻭﺯی ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ به ﺳﻔﺮ ﻣﻰپردازند...) (مزمل ٢٠) سفر یعنی به مشغله میپردازند و نان عیال و خانواده هایشان را تامین میکنند. سپس میفرماید: (ﻭ بعضی ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻣﻰﺟﻨﮕﻨﺪ...) (مزمل٢٠) بنگرید جنگیدن بعد از آن از راه میرسد، اولویت با تامین نیازهای خانواده و بعد از آن ملت و مردم می باشد. البته اگر آن ملت زنده باشد و مرده و وامانده نباشند، در حالی که ما ملت‌هایی مرده هستیم. حال آیا امام مهدی مرکل را که با آن چرخ‌دستی و دستان خود به خرید می پردازد... در حالی که اگر سرپرست یا مسئول جایی در خیابان خارج شود هزار ماشین دنبال او هستند، نه فقط خیابان را می بندند بلکه بر این ترس دارد که چاقو یا تیر بخورد! حال چه کسی وارد بهشت میشود مرکل یا ما دجالان؟! با این حال آیا امام مهدی عادل است و عدالت را رعایت میکند یا خیر؟ امام مهدی با مرکل است یا با ما؟ و اگر با ما باشد پس این آن امام مهدی که میشناسم نیست، و آیا مرکل بنده ای در نزد امام است یا خیر؟ (ﻭ ﺑﮕﻮ: ﻋﻤﻞ ﻛﻨﻴﺪ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻨﺪ...) (توبة ۱۰۵) میبیند! و راهی نیست شما قرآن را ملاحظه کنید میفرماید: (ﻭ ﻛﻠﻴﺪﻫﺎی ﻏﻴﺐ ﻓﻘﻂ ﻧﺰﺩ ﺍﻭﺳﺖ، ﻭ کسی ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻤﻰﺩﺍﻧﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ خشکی ﻭ ﺩﺭﻳﺎﺳﺖ، ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻴﭻ ﺑﺮگی ﻧﻤﻰﺍﻓﺘﺪ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻰﺩﺍﻧﺪ، ﻭ ﻫﻴﭻ ﺩﺍﻧﻪ‌ای ﺩﺭ ﺗﺎﺭیکیﻫﺎی ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﻫﻴﭻ ﺗﺮ ﻭ خشکی ﻧﻴﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﻛﺘﺎبی ﺭﻭﺷﻦ ﺍﺳﺖ) (انعام ۵۹) این کتاب، خود امام است! حال اگر که هیچ برگی و هیچ دانه یا تاریکی و تر و خشکی نیست مگر اینکه با امر و فرمان امام باشد، حالا آیا رزق این مورچه بر امام است یا خیر؟ در هنگامی که سلیمان در نزد آن مورچه رفت و درباره خوراک آن پرسید و مورچه گفت نیم دانه برنج است و نیم دیگر را ذخیره میکنم. سپس یک دانه در نزد آن گذاشت و راه را بر آن بست بعد از یک سال بازگشت و دید تنها ربعی از دانه را خورده است و دلیل آن را پرسید. مورچه گفت: من هنگامی که رزقم بر خدا بود اطمینان داشتم که مرا فراموش نمی‌کند اما تو مرا فراموش میکنی و اعتمادی نیست. بنگرید تا چه حدی دقیق میباشد و تا چه حدی آفرینش خدا را باید مراقبت کرد. پس ما کجا و آفرینش خدا کجا؟! اگر که تمام رهبران مان دزد و راهزن هستند و در لندن و اسرائیل و دبی اقامت می کنند با اینحال آیا امام نظری بر ما میکند؟ نه خیر ما پیروان شیطان هستیم. حال به عنوان مثال در فرانسه قوانینی وجود دارد که مثلاً نیازها و قوانین و بهداشت و درمان و بیمه‌های اجتماعی را تنظیم و برنامه ریزی می‌کنند ما چه چیزی داریم؟ ما قیس سعیّد را داریم! آیا دیدید کسی روزانه ۷ ساعت به سخنرانی می‌پردازد و به تمام جهان راهنمایی می دهد، آیا این کشور به حساب می آید؟ در حالی که کشور سودان تمام ملت به صورت دسته جمعی برای تغییر برمی‌خیزند اما او به تو می گوید: (من بر اساس نظر و مزاج خودم رفتار میکنم!) آیا این فرد کرامتی هم دارد؟ به همین خاطر برادران، ما مردمانی فریبکار و دجال هستیم. سپس بر مرکل ایراد می‌گیرید باور بفرمایید مرکل بنده ای در نزد امام است. اما ما بندگانی نزد شیطان بیش نیستیم به جان شما قسم...
◾️بسم الله الرحمن الرحیم◾️ ⚫️ بمناسبت وفات حضرت ام البنین علیها السلام ✍🏻 در ۱۳ جمادی الثانی ، سال ۶۴ هجری قمری حضرت ام البنین همسرِ امیرالمؤمنین و مادر قمر بنی هاشم علیهم السلام رحلت فرمودند (۱) نام مبارک آن حضرت فاطمه، و کنیه شریفش ام البنین است ، و آن حضرت به همین کنیه معروفند. پدر آن حضرت حِزام بن خالد، و مادرشان لیلی دختر شهید ابن عامر است. 🔻 امیرالمؤمنین علیه السلام آن حضرت را به همسری برگزید و خداوند چهار پسر به آن حضرت عنایت فرمود : 1⃣ حضرت قمر بنی هاشم عباس علیه السلام 2⃣ حضرت عبدالله 3⃣ حضرت جعفر 4⃣ حضرت عثمان رضوان الله تعالی عليهم که هر چهار پسر در کربلا شهید شدند . [ آیا نامگذاری فرزندان اهل البیت علیهم السلام به اسم خلفاء ، موجب حُسن رابطه میان اهل البیت و خلفاء میشود؟ ] 🏴 بانوانی که در کربلا به مدینه مراجعت کردند، درخانه ام البنین علیها السلام عزاداری می‌کردند. آن حضرت اگرچه در کربلا نبود ولی از ناله و گریه قرار نداشت. هنگامی که زن ها اورا ام البنین خطاب می کردند و تسلیت می‌دادند، می‌فرمود : دیگر مرا ام البنین نخوانید (۲) 📕 (۱) ام البنين عليها السلام سيدة نساء العرب : صفحه ۶۴ 📕 (۲) رياحين الشريعة جلد ۳ صفحه ۲۹۴. مقتل الحسين عليه السلام ( أبي مخنف ) صفحه ۱۸۱ 📌 پ. ن: در برخی نقل های غیر مشهور از جمله کتاب الدرجات الرفيعه في وقایع الشيعة صفحه ۸۹ ذکر شده است که حضرت ام البنین علیها السلام بدست بنی امیه لعنة الله عليهم توسط عسل زهرآگین مسموم شده و به شهادت رسیدند. 🔖 ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اى مادرم كنيزُ باباى من غُلامت .. اى مادرِ اباالفضل جان ها فداى نامت .. با نواى ‏‎ ‏‎▫️یک صلوات به نیت تعجیل در فرج امام زمان (عج) قرائت بفرمایید🌱 ‏‎‏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزاداری وهابی های شیعه نما بر علیه فاطمیه و‌انتشار. کلیپ در سطح وسیع
آیا «شیخ مفید» منکر شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سقط فرزند شهیدش محسن علیه السلام بوده است؟!! که در این متن به پاسخ آن خواهیم پرداخت. ، اخیراً کلیپی منتشر شده که افرادی در آن با لباس‌های قرمز و مشکیِ عزای حضرت زهرا (س) در حال نوحه خوانی و سینه زنی هستند؛ اما ماجرای شکستن پهلوی حضرت و سقط فرزند ایشان را انکار می‌کنند! مداح این عزاداری، به زبان عربی شعری می‌خواند و برای اثبات انکار واقعه، از «شیخ مفید» هزینه می‌کند! مضمون مقطعی از شعر او که در این کلیپ منتشر شده این است که: "ای شیعه! کلام شیخ مفید را فراموش نکن و شهادت حضرت زهرا و سقط طفل او را نپذیر! و بدان که مجوس (کنایه از ایرانیان!) این داستان را درست کرده‌اند تا شریعت را منهدم نمایند…‌"! سوال این است که: آیا واقعاً جناب شیخ مفید منکر جریان فاطمیه است؟! اولاً: شیخ مفید در کتب خودش تصریحاً و تلویحاً جریان شهادت حضرت زهرا و فرزندش را بیان کرده است. ثانیاً: فراموش نکنیم که شیخ مفید در بغداد و در میان مخالفین مکتب اهل بیت (ع) می زیسته است و طبعاً در چنین شرایط خاصی توقع بیان همه حقایق از ایشان توقع گزافیست. ثالثاً: مشهور علمای شیعه و برخی علمای اهل سنت تصریح به جریان شهادت حضرت زهرا (س) و فرزندش را نموده اند. رابعاً: شیخ مفید در هیچ یک از آثارش جریان شهادت حضرت زهرا (س) و فرزندش را انکار نکرده است. اما اینجا دو نمونه از نظرات شیخ مفید را ذکر می‌کنیم تا کلاممان مستند باشد: ۱. شیخ مفید (متوفای ۴۱۳ ق.) در باب زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) به شهادت او تصریح می‌کند و می‌نویسد: فَإِذَا أَرَدْتَ زِیَارَتَهَا فَقِفْ بِالرَّوْضَةِ وَ قُل السَّلَامُ عَلَیْکِ … یَا سَیِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ أَیَّتُهَا الْبَتُولُ الشَّهِیدَة … یعنی: هر گاه اراده نمودی زیارت کنی آن بانو را، در روضه توقف کن و بگو: سلام بر تو ای سرور بانوان عالم. ای بتول شهیده... (منبع: الشیخ المفید، کتاب المزار مناسک المزار، دار المفید للطباعة والنشر والتوزیع بیروت، الطبعة: الثانیة، ۱۴۱۴ ه ۱۹۹۳ م، ص ۱۷۹) ۲. شیخ مفید در باب بیان تعداد فرزندان امیر مؤمنان علی (ع) می‌نویسد: و فی الشیعة من یذکر أن فاطمة أسقطت بعد النبی ولداً ذکراً کان سماه رسول الله و هو حمل محسناً»؛ یعنی: جمعی از شیعیان ذکر کرده‌اند که فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پس از رحلت پدر بزرگوارش فرزند پسری را سقط کرد که پیامبر خدا (ص) او را هنگام حاملگی محسن نامیده بود. (منبع: الشیخ المفید، الإرشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج ۱، کنگره شیخ مفید، قم، چاپ اول، ۱۴۱۳ ق.، ص ۳۵۵)
🤔پرسش برخی شبهه می کنند که قضیه شهادت زهرا در میان علمای شیعه مشهور نبوده است و هیچ یک از علمای شیعه به آن معتقد نبوده اند با رواج انقلاب اسلامی بود که قضیه شهادت حضرت زهرا مطرح شد❕ 💠پاسخ 👇👇👇
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ ): 🤔پرسش برخی شبهه می کنند که قضیه شهادت زهرا در میان علمای شیعه مشهور نبوده است و هیچ یک از علمای شیعه به آن معتقد نبوده اند با رواج انقلاب اسلامی بود که قضیه شهادت حضرت زهرا مطرح شد❕ 💠پاسخ 👇👇👇 🤔 ❔برخی شبهه می کنند که قضیه شهادت حضرت زهرا در میان علمای شیعه مشهور نبوده است و هیچ یک از علمای شیعه به آن معتقد نبوده اند با رواج انقلاب بود که کم کم قضیه شهادت حضرت زهرا مطرح شد ❗️ 💠💠 👌هجوم به خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها و آسیب رساندن به ایشان و سقط فرزندشان ، مساله ای است که ریشه در روایات و تاریخ شیعه و اهل سنت در قرون دارد و چنین نیست که این مساله جعلی و مستحدثه باشد ، علمای بزرگ شیعه نیز در طول تاریخ در آثار و نوشته های خود بارها به این مساله کرده اند ؛ 1⃣سید می نویسد ؛ « قضیه آتش زدن خانه زهرا را حتی غیر شیعیان روایت کرده اند ...کسی که خانه را بر سر علی و فاطمه آتش زد چه دارد » 📚الشافی ج4 ص119 2⃣شیخ می نویسد ؛ « روایت شده اند که آنان فاطمه را با شمشیر زدند ، بین شیعه اختلافی نیست که عمر ضربه ای بر شکم فاطمه زد که محسن را سقط کرد ، روایت به این مضمون نزد شیعه مشهور است و کسی حق انکار کردن را ندارد ...» 📚تلخیص الشافی ج3 ص156 3⃣سید بن می نویسد ؛ « در روایات صحیح اهل سنت قضیه امتناع علی از بیعت ابوبکر و اجتماع مخالفان ابوبکر در خانه علی و قصد آتش زدن خانه علی توسط ابوبکر و عمر آمده است ...» 📚الطرائف ص274 4⃣خواجه نصیر الدین می نویسد ؛ « زمانی که علی از بیعت خود داری کرد ، آنها به سوی منزل علی آمدند و خانه را آتش زدند در حالی که در خانه فاطمه و جماعتی از بنی هاشم هم بودند » 📚شرح تجرید الاعتقاد ص402 5⃣علامه اضافه می کند ؛ « علی را به زور از مسجد خارج کردند و شمشیر زبیر را شکستند و فاطمه را زدند و فرزندش محسن سقط شد » 📚کشف المراد ص402 6⃣متکلم بزرگ فاضل می گوید ؛ « علی و جماعتی از بیعت خود داری کردند و به خانه فاطمه پناه بردند ، عمر به سوی آنها رفت و ضربه ای بر شکم فاطمه وارد آورد و فرزندش محسن سقط شد و آتش فراهم کرد تا خانه آنها را آتش بزند در حالی که در خانه فاطمه و جمعی از بنی هاشم بودند ... ابوبکر در هنگام مرگ آرزو میکرد که ای کاش خانه فاطمه را هتک نمی کردم » 📚اللوامع ص302 7⃣محقق می گوید ؛ « آنان قصد بیعت گرفتن از علی را با اهانت و تهدید خانه به آتش زدن داشتند و هیزم ها را جمع کردند و فاطمه را مورد هجوم قرار دادند که محسن را سقط کرد ...» 📚نفحات اللاهوت ص130 8⃣شیخ حر می نویسد ؛ « ابوبکر و عمر قصد آتش زدن خانه علی را داشتند زیرا او و از بنی هاشم از بیعت خود داری کرده بودند ...» 📚اثباه الهداه ج2 ص368 9⃣علامه می نویسد ؛ « عمر تصمیم به آتش زدن خانه فاطمه ونابود کردن و آزار اهل بیت را گرفت و این هفدهمین طعنی است که بر او وارد است » 📚بحار الانوار ج31 ص59 0⃣1⃣شیخ یوسف نیز می نویسد ؛ « زهرا را زدند به گونه ای که فرزندش را سقط کرد و او را مورد لطمه قرار دادند به گونه ای که با صورت و پیشانی بر زمین افتاد ...» 📚الحدائق الناضره ج5 ص180 ❕سایر علمای بزرگ شیعه نیز به این مساله تصریح کرده اند که از ذکر سخنان آنان می شود ، کسانی که تمایل به آگاهی دارند رجوع کنند ؛ 📚ماساه الزهراء، عاملی ، ج2 ص73 فصل سوم
بررسی برخی روایات نقل شده از شیخ مفید در مورد جسارت به حضرت زهرا (سلام الله علیها) در کتاب اختصاص از عبد اللّه بن سنان از امام صادق علیه السّلام روایت مى‌کند که آن حضرت فرمود:    ابو بکر نوشته‌اى در ردّ فدک براى زهرا علیها السّلام نوشت. زهرا علیها السّلام در حالى که نوشته را در دست داشت، از نزد ابو بکر بیرون آمد. عمر در راه به او رسید. گفت: دختر محمّد! این نوشته چیست که در دست توست؟ فرمود: نوشته‌اى است که ابو بکر در ردّ فدک برایم نوشته است. گفت: بده به من. زهرا علیها السّلام حاضر نشد نوشته را به او بدهد. عمر لگدى به زهرا علیها السّلام که فرزند پسرى به نام محسن در شکم داشت، کوبید. در اثر این ضربه، زهرا علیها السّلام محسن را سقط کرد. سپس عمر، او را سیلى زد. گویى هم اکنون به گوشواره‌هاى گوشش مى‌نگرم که در اثر آن سیلى شکست. سپس نوشته را برداشت و پاره کرد. زهرا علیها السّلام به خانه رفت و هفتاد و پنج روز در اثر ضربتى که عمر به او زد، مریض بود تا اینکه از دنیا رفت(1) در همین کتاب، روایت دیگرى آورده که مى‌گوید: خلیفۀ دوم، لگدى به در خانه کوبید و آن را شکست. او لگدى به زهرا علیها السّلام زد. فاطمه علیها السّلام در اثر این ضربه، فرزندش محسن را سقط کرد(2)  در حدیث دیگرى در همین کتاب آمده: امام صادق علیه السّلام فرمود: «و قاتل امیر المؤمنین و قاتل فاطمه و قاتل المحسّن و قاتل الحسن و الحسین»(3) چنین بدست مى‌آید که مفید این کتاب را از کتاب الاختصاص ابن عمران گزینش کرده است. بنابراین، انتخاب این حدیث از میان سایر روایات، نشانگر آن است که شیخ مفید مزیّتى در آن دیده که باعث شده آن را بر اخبار دیگر ترجیح دهد. شیخ مفید رحمه اللّه از ماجراى زهرا علیها السّلام در چندین مورد از کتابهاى دیگرش سخن گفته است. ملاحظه کنید: الف: گنجى شافعى به نقل از شیخ مفید رحمه اللّه: «او بر گفته‌هاى جمهور افزوده که فاطمه علیها السّلام پس از پیامبر صلّى اللّه علیه و آله پسرى سقط کرد که رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله او را محسن نامیده بود. این مطلب نزد هیچ یک از ناقلان جز ابن قتیبه وجود ندارد» . (4)  بنابراین گنجى، اعتقاد به سقط محسن را دقیقا به شیخ مفید رحمه اللّه نسبت مى‌دهد مگر اینکه منظورش اشاره به بیان مفید در ارشاد باشد. مع ذلک احتمال قوى مى‌دهیم که به مطلب اختصاص اشاره کرده است. ما به گنجى مى‌گوییم: یک مراجعه ساده به متون منقول از اهل نقل آشکار مى‌سازد که بسیارى از ناقلان غیر از ابن قتیبه هم این مطلب را نقل کرده‌اند ب: شیخ مفید در مقنعه-یک کتاب در فقه شیعه-و در کتاب مزار، زیارت صدیقه طاهره علیها السّلام را آورده است. این زیارت تصریح دارد که آن حضرت شهیده است: «السّلام علیک ایتها البتول الشهیده الطاهره»  (5) آیا شهادت او جز تازیانه‌هایى که از اینان خورد، علّت دیگرى دارد؟ آیا در اثر یک بیمارى به شهادت رسید یا به سبب یک حادثه مثل سقوط از بام خانه یا اینکه به وسیله یک ناشناس ترور شد؟ ! !. ج: مفید، تلاش دار و دسته حکومت براى به آتش کشیدن خانه زهرا علیها السّلام را در کتاب امالى، از جعابى، از عباس بن مغیره، از احمد بن منصور رمادى، از سعید بن عفیر، از ابن لهیعه، از خالد بن یزید، از ابو هلال، از مروان بن عثمان روایت کرده که گفت: «هنگامى که مردم با ابو بکر بیعت کردند، على علیه السّلام و زبیر و مقداد وارد خانه فاطمه علیها السّلام شدند و از بیرون آمدن خوددارى کردند. عمر بن خطاب گفت: خانه را بر رویشان به آتش زنید. زبیر شمشیر به دست بیرون آمد. . . على علیه السّلام به سوى عالیه بیرون رفت. ثابت بن قیس بن شماس در راه به او رسید، گفت: تو را چه شده یا ابا الحسن؟ ! فرمود: مى‌خواستند خانه‌ام را به رویم آتش زنند و ابو بکر بالاى منبر بود و مردم با او بیعت مى‌کردند ولى از این اقدام جلوگیرى و به آن اعتراض نکرد. . .» ثابت گفت: دست از تو بر نمى‌دارم تا در راه تو کشته شوم. با هم به راه افتادند و به مدینه برگشتند. فاطمه علیها السّلام را دیدند که در کنار در خانه‌اش ایستاده هیچ یک از آنان در خانه‌اش نبود و مى‌گفت: «هرگز مردمى بدتر از شما ندیدم، جنازۀ رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله را در برابرمان رها کردید و کارتان را تمام نمودید و ما را امیرتان نکردید، با ما کردید آنچه کردید و (6) برایمان حقى قائل نشدید. . .»این حدیث به تلاش آنان براى وارد شدن به خانه زهرا علیها السّلام و تعدّى به اهل آن، تصریح دارد. چه حضرت علیه السّلام فرمود: «ابو بکر بالاى منبر بود، و مردم با او بیعت مى‌کردند ولى از این اقدام جلوگیرى و به آن اعتراض نکرد. . .» باید هجومى در کار باشد تا نیاز به جلوگیرى داشته باشد و تعدّى‌اى که نیاز به اعتراض این عبارت «مى‌خواستند. . . آتش زنند» نیز مى‌رساند که آنان از این جهت تلاش کردند و مثلا هیزم آوردند. خصوصا جمله‌اى که حضرت دربارۀ ابو بکر فرمود که «از اقدام جلوگیرى و
به آن اعتراض نکرد» . یعنى: آنان را از اقدام براى آتش زدن خانه بازنداشت. بنابراین مسأله فقط تهدید زبانى نبوده است. مؤید این مطلب واژۀ «ارادوا: مى‌خواستند» است و الاّ مى‌فرمود: «هددوا: تهدید کردند» . این روایت همچنین تصریح دارد خانه‌اى که مورد هجوم قرار دادند، در داخل مسجد و در مقابل منبر رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله قرار داشت. جایى که ابو بکر پس از بازگشت از سقیفه بالاى آن نشسته بود و یارانش مردم را براى بیعت با او مجبور مى‌کردند. پس در مقابل چشمان او ماجراى خانۀ فاطمه علیها السّلام اتّفاق افتاد و او نه آنان را از این اقدام وقیحانه بازداشت و نه به کارشان اعتراض کرد. واضح است که قبر رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله در خانۀ فاطمه علیها السّلام بود نه در خانۀ عایشه  (7)آنان نه حرمت قبر آن حضرت را مراعات کردند، نه حرمت مسجد، نه حرمت خانه زهرا، و نه حرمت شخص زهرا علیها السّلام را. د: مفید رحمه اللّه در کتاب الجمل مى‌گوید هنگامى که عده‌اى از بنى هاشم و دیگران در گریز از ابو بکر و اظهار مخالفت با او در خانۀ فاطمه علیها السّلام جمع شدند، عمر بن خطاب، قنفذ را فرستاد و گفت: آنان را از خانه بیرون کن. اگر بیرون نرفتند، هیزمها را در کنار در جمع کن و به آنان اعلام نما که اگر براى بیعت بیرون نیایند، خانه را بر رویشان آتش خواهم زد. سپس خودش با گروهى از جمله مغیره بن شعبه ثقفى، و سالم غلام ابو حذیفه، به راه افتادند تا به در خانۀ على علیه السّلام رسیدند. عمر ندا داد: فاطمه دختر رسول خدا! کسانى را که به خانه‌ات پناهنده شده‌اند بیرون کن تا بیعت کنند و درآنچه مسلمانان وارد شده‌اند، داخل شوند و الاّ به خدا سوگند آنان را به آتش مى‌کشم. این حدیث مشهور است.»  (8)   1 ) الاختصاص، ص  ١٨۵ ؛ بحار الانوار، ج  ٢٩ ، ص  ١٩٢   2 ) ر. ک: الاختصاص، ص  ٣۴۴ ؛ بحار الانوار، ج  ٢٩ ، ص  ١٩٢ ؛ ج  ٢٨ ، ص  ٢٢٧ ؛ ج  ٧ ، ص  ٢٧٠   3 ) الاختصاص، ص  ٣۴۴ ؛ کامل الزیارات، ص  ٣٢٧ ؛ بحار الانوار، ج  ٧ ، ص  ٢٧٠ ؛ ج  ٨ ، ص  ٢١٣  4) کفایه الطالب، ص  ۴١٣ . 5) المقنعه، ص  ۴۵٩ ؛ ر. ک: بحار الانوار، ج  ٩٧ ، ص  ١٩۵ ؛ البلد الامین، ص  ١٩٨ . 6)امالى، صص  ۵٩ - ۶٠ .  7)ر. ک: دراسات و بحوث فى التاریخ و الاسلام، ج  ١ ، ص  ١۶٩ . 8)الجمل، چ جدید، صص  ١١٧ - ١١٨ .
وفات حضرت خانم ام البنین (سلام الله علیها) تسلیت باد 🎙@menbar_irib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹▪️ مقام والای حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها.. ⚫️ زنی که چهار پسر خود را فدای امام زمانش کرد... با خودم‌ فکر می‌کنم، بعد از عاشورا با چه اسمی تو را صدا می‌زدند بانو💔 🎙@menbar_irib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢داستان تکان دهنده فروشی که میگفت من گناه میکنم هیچ اتفاقی هم برام نمیفته سخنران:حجه الاسلام مومنی 🎙@menbar_irib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ 🎙با صدای شهيد حاج شيخ احمد كافے ای مادر چهار کشته عاشورا ای مرثیه خوان ماتم تاسوعا هر جا که توا زینب کبری می دید می گفت که ای وای نیامد سقا 🌹▪️ وفات حضرت ام البنین علیهاالسلام تسلیت باد. 🎙@menbar_irib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سنگ صبور حیدری تو فاطمه ی دیگری 1.mp3
7.1M
🎤سنگ صبور حیدری،تو فاطمه‌ی دیگری 👤 حاج محمود ▪️ویژه وفات حضرت
▪️مادر ستون زندگیست و ام البنین (سلام الله علیها)، ستون خانه ی امامت شد. معصوم نبود اما به درجه ی مادری معصومین رسید! 👌پس می شود فاطمه کلابیه باشی و "ام البنین امامت" شوی...! و رمز آن، ادب در برابر ولایت است که کرامت انسان را تضمین می کند. 🔅خورشید را به سایه ها نمی دهند...! باید ماه شوی چون فاطمه کلابیه؛ تا مقرب پیشگاه امامت باشی...! 🏴 را خدمت امام زمان ارواحنا فداه تسلیت عرض می نماییم. 🤲🤲
▪️امام صادق سلام الله علیه: ... وكانَت امُّ جَعفَرٍ الكِلابِيَّةُ تَندُبُ الحُسَينَ عليه السلام وتَبكيهِ وقَد كُفَّ بَصَرُها، فَكانَ مَروانُ وهُوَ والِ المَدينَةِ يَجي‏ءُ مُتَنَكِّراً بِاللَّيلِ حَتّى يَقِفُ، فَيَسمَعُ بُكاءَها ونَدبَها حضرت ام‌البنین سلام الله علیها، دائماً بر امام حسین سلام الله علیه ندبه می‌کرد و اشک می‌ریخت تا جایی که نابینا شد!!! مروان (حاکم سنگدل مدینه) شبانه و به طور ناشناس می‌آمد و پشت در خانه ام‌البنین می‌ایستاد و به گریه و ناله او گوش می‌داد [و اشک می‌ریخت]. 📚 الصحيح من مقتل سيدالشهداء سلام الله علیه، ج‏۲، ص۷۵۰ (به نقل از الأمالي للشجري ج ۱ ص۱۷۵)