eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
26.7هزار عکس
26هزار ویدیو
613 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ♦️سختی‌های فراوان پیش از ظهور 🟠 بر اساس روایات، در آستانه ظهور امام مهدی (ع) بلایا و حوادث فراوانی گریبان‏ گیر مردم می‌شود. این بلایا و حوادث که در واقع آزمایش‌های الهی هستند، مؤمنان واقعی را از مدعیان دروغین جدا می‌سازد و مردم را آماده ظهور آن حضرت می‌کند. در برخی روایات، آیه زیر به برخی آزمایش‌های الهی که در مقدمه ظهور واقع می‌شوند، تأویل شده است:   وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الأَمْوالِ وَ الأَنْفُسِ وَ الَّثمَراتِ وَبَشِّرِ الصّابِرِینَ. [۲۴] و قطعاً شما را به چیزی از [قبیل] ترس و گرسنگی و کاهشی در اموال و جان‌ها و محصولات می‌آزماییم و مژده ده شکیبایان را. امام صادق (ع) در روایتی خطاب به محمد بن مسلم، مصادیق هر یک از آزمایش‌های مطرح شده در این آیه را بر می‌شمارند و تصریح می‌کنند که همه این آزمایش‌ها پیش از ظهور امام مهدی (ع) گریبان‏گیر مؤمنان خواهد شد: إِنَّ قُدّامَ الْقائِمِ [(ع)] عَلاماتٌ بلوی مِنَ اللّه‏ِ لِلْمُؤْمِنینَ. قُلْتُ: وَما هِیَ؟ قالَ: [ف] ذلِکَ قَوْلُ اللّه‏ِ عَزَّ وجَلَّ: «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الأَمْوالِ وَالأَنْفُسِ وَالَّثمَراتِ وَبَشِّرِ الصّابِرینَ»، [فَذلِکَ] قالَ: «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ» یَعْنی المُؤْمِنینَ «بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ» مِنْ مُلُوکِ [خَوْفِ مُلْکِ] بَنی فُلانٍ فی آخِرِ سُلْطانِهِمْ، «وَالْجُوعِ» بِغَلآءِ أَسْعارِهِمْ، «وَنَقْصٍ مِنَ الاَمْوالِ» فَسادِ التِّجاراتِ وَقِلَّةِ الْفَضْلِ فیها، «وَالأَنْفُسِ» موتٌ ذَریعٌ، «وَالَّثمَراتِ» قِلَّةُ ریعِ ما یُزْرَعُ وَقِلَّةُ بَرَکَةِ الِّثمار، «وَبَشِّرِ الصّابِرینَ» عِنْدَ ذلِکَ بِخُرُوجِ الْقائِمِ (ع). ثُمَّ قالَ [لی]: یا مُحَمَّدُ هذا تَأْویلُهُ [اِنَّ اللّه‏َ عَزَّوجَلَّ یَقُولُ]: «وَما یَعْلَمُ تَأْویلَهُ إِلاّ اللّه‏ُ وَالرّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ». [۲۵] فرمود: همانا قبل از ظهور حضرت قائم (ع) نشانه‌هایی است که از سوی خداوند امتحان مؤمنین می‌باشد. عرضه داشتم: آنها چیستند؟ فرمود: پس آن است فرموده خدای عزّ و جلّ: «و البته شما را به چیزی از ترس و گرسنگی و کمبودی از اموال و جان‌ها و ثمرات می‌آزماییم و مژده ده صبرکنندگان را» همان است که فرموده: «و البته شما را می‌آزماییم»؛ یعنی مؤمنین را «به چیزی از ترس» از پادشاهان «[ترس پادشاه]» فلان خاندان در اواخر سلطنتشان، «و گرسنگی»؛ به گرانی نرخ‌هایشان، «و کمبودی از اموال»؛ فساد و تباهی تجارت‌ها و کمی سود آنها «و جان‏ها»؛ مرگی زودرس، «و ثمرات»؛ کمی رشد گیاهان (کاهش کشاورزی) و کم شدن برکت میوه‌ها، «و مژده بده صبرکنندگان را» در آن هنگام به خروج قائم (ع). سپس به من فرمود: ای محمد! این است تأویل آن [همانا خدای عزّ و جلّ می‌فرماید]: «و تأویل آن را نمی‌داند جز خداوند و راسخان در علم». در آیات قرآن کریم به برخی دیگر از رویدادهای عصر ظهور نیز اشاره شده است که به دلیل رعایت اختصار، به همین مقدار بسنده می‌کنیم. [۲۶] 📕پی نوشت: [۲۴]. سوره بقره (۲)، آیه ۱۵۵. [۲۵]. سیمای حضرت مهدی (ع) در قرآن، صص ۹۱ و ۹۲؛ کمال الدین و تمام النعمة، ج ۲، صص ۶۴۹ و ۶۵۰، ح ۳؛ کتاب الغیبة (نعمانی)، ص ۲۵۰، ح ۵. [۲۶]. ر. ک: برای مطالعه بیشتر در این زمینه ر. ک: سوره آل عمران (۳)، آیه ۸۳؛ سوره نساء (۴)، آیه ۴۷؛ سوره انعام (۶)، آیه ۳۷؛ سوره نحل (۱۶)، آیه ۱۲۶؛ سوره حج (۲۲)، آیه ۶۰؛ سوره سباء (۳۴)، آیه ۵۱؛ سوره معارج (۷۰)، آیه ۱ و روایاتی که ذیل آنها وارد شده است. 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ذکری که به اسم اعظم نزدیک است با سخنرانی سید حسین مومنی حداقل کاری که برا مولا میتونید بکنید گناه یعنی دور شدن از مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🔴 در فتنه های آخرالزمانی همه جهنمی میشوند مگر کسانی که دو کار انجام دهند وَ اللَّهِ لَیَغِیبَنَّ غَیْبَةً لَا یَنْجُو فِیهَا مِنَ‏ التَّهْلُکَةِ إِلَّا مَنْ یُثْبِتُهُ اللَّهُ عَلَى الْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِ وَ وَفَّقَهُ لِلدُّعَاءِ بِتَعْجِیلِ فَرَجِه‏. 🌕 امام حسن عسکری علیه السلام: به خدا سوگند -فرزندم- دارای غیبتی خواهد بود که هیچ کس از آن مهلکه (بی‌دینى و گمراهى) نجات نمى‏‌یابد مگر کسی که خداوند او را بر اعتقاد به امامت وی ثابت قدم داشته‏ و به دعا برای تعجیل فرج توفیقش دهد. 📘كمال الدين، ج۲، ص۳۸۴ تقریبا تمام افراد و فرقه هایی که خود را پیرو اهل البیت می‌دانند و منتظر ظهور هستند، برای تعجیل در فرج حضرت دعا می‌کنند؛ اما این دعای فرج تنها برای کسی نجات بخش خواهد بود که فقط ولایت امام زمان را اخذ نموده باشد؛ یعنی در هیچ یک از شئونات امام اعم از امامت و ولایت و عصمت ایشان غیرمعصوم را شریک نگرداند؛ بنابراین خدا تنها به کسانی نظر رحمت می‌کند و از فتنه‌های عصر غیبت و تاریکی‌های قبل از ظهور نجات‌شان می‌دهد و بهشتی‌شان می‌نماید که این دو کار را انجام دهند: 1️⃣ ثبات قدم در امامت 2️⃣ قرائت دعای فرج 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ یکی از نشانه های نزدیکی ظهور اینه که مردم مستاصل میشن قبل از ظهور یعنی نا امید از تمام حکومت ها مردم از فئودال ها، پادشاهان و پادشاهی و امپراتوری ها، اشراف، حکومت‌های قبیله ای، دولت‌های استعمارگر و دولت‌های مزدور استعمار، دولت‌های ضد عقل و علم و متحجر، سوسیالیست کمونیست فاشیست نازی ناسیونالیست کاپیتالیست پلورالیست لیبرالیست لیبرتارین آنارشیست دولت های سکولار ، دولت‌های دیکتاتوری نظامی و کودتایی ، سازمان‌های ملی و منطقه ای و جهانی گلوبالیست ها شیطان‌پرستان فراماسونری ایلومیناتی کابالا ، تکنولوژی گرایان تکنوکرات و لروکرات و ... 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️اوصاف ظاهری سفیانی و محل خروج و مقصد او روایتی کوتاه و جامع از امیرالمومنین علیه السلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️حدیثی زیبا و پرمغز از امیرالمومنین علیه السلام در مورد اوصاف ظاهری امام زمان علیه السلام و شرایط قیام حضرت و قدرت تبلیغاتی لشکر سفیانی 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓آیا می دانید؟ 🔺آیا می دانید مهمترین گامی که با آن می توانید به امام زمان نزدیک شوید؛ کدام است؟ 👌این که روزتان را با سلام به آن حضرت آغاز و پایان دهید 👌خوابتان و بیداری تان را با یاد و نام امام زمان تنظیم کنید اینگونه تمام زندگی تان؛ رنگ و عطر امام زمام خواهد گرفت... 🎙استاد_عالی
AUD-20221007-WA0007.mp3
1.78M
💬 قرائت دعای "عهــــد" 🎧 با نوای استاد فرهمند هدیه میڪنیــم به امام زمــان ارواحنافداه ❤️🌹
سلام علیکم 🌹دستوري برای نماز ✅برای رفع تنبلی درنمازخواندن و اصلاح افراد اگرکسی در نماز خواندن تنبلی می کرد دعای ذیل را به گلاب و زعفران و مقداری تربت سید الشهدا خوانده شود. دعااین است: بسم الله الرحمن الرحیم یامَن عِلمُهُ سَابِق یامَن وَعدُهُ صَادِق یامَن لُطفُهُ ظاهریامَن قَضاؤُهُ کائنٌ یامَن قرآنهُ مَجید یامَن مُلکُهُ قدیم یامَن فَضلُهُ عَمیم یامَن عَرشُهُ عَظیمٌ بحق هذه الایات الکریمه نام شخص زاده نام مادر شخص درنمازخواندن تنبلی نکند و نمازش راسر وقت بخواند. ✅14 صلوات ✅ 7مرتبه آیه 58سوره یس ✅3 صلوات داخل گلاب فوت کنید تا یک هفته مصرف شود. اگر گلاب زعفران تربت سخت هست به کسی بدهید میتوانید به گلاب و تربت بخوانید این دعا را. ✅برای اصلاح افراد سوره مبارکه مؤمنون هر روز به آب بخوانید و به فرد یا افرادی که دوست دارید عملی یا کاری را اصلاح کنند بدهید.تا ۲۱ روز هر روز این عمل را تکرار کنید.
🍏فواید اسپند برای مبتلايان سردرد نوع سرد: استشمام بوی اسپند به طور چشمگیری میگرن را کاهش میدهد وباعث فروکش کردن درد میشود! همچنین برای رفع سرماخوردگی کاهش التهاب سینوسها مفید است.
💠آیت الله سید علی قاضی رحمه‌الله خوشحال کردن انسان محزون؛ چه با بذل مال، چه با سخن نیکو، چه با کنار او نشستن گناهان را پاک می‌کند.
❗️در مذمت غیبت ✍حضرت آیة الله حاج سید محمد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی
🟢در روایتی به دو راهکار برای شناخت دوست واقعی اشاره کردند.🔻 🌸امام جعفر صادق علیه‏ السلام: 🔸إخْتَبِرُوا إخْوانَکُمْ بِخَصْلَتَینِ: فَإنْ کانَتا فیهِمْ وَإلاّ فَأعْزُبْ ثُمَّ اَعْزُبْ ثُمَّ أعْزُبْ: ألْمُحافَظَةُ عَلَی الصَّلَواتِ فی مَواقیتِها وَالبِرُّ بِالإخْوانِ فِی العُسْرِ وَالیُسْرِ 🔸برادران خود را با دو صفت امتحان کنید که اگر آن دو صفت را داشتند به دوستی و رفاقت خود با آنها ادامه دهید وگرنه از آنان دوری کنید، دوری کنید، دوری کنید: 🍃۱. مراقبت بر نماز اول وقت. 🍃۲. نیکی به برادران چه در سختی و تنگدستی؛ چه در هنگام آسایش وگشایش . 📘وسائل الشیعه، ج ۸، ص ۵۰۳
💫🌺🍃 🌺 ❇️ نماز یکشنبه‌های ماه ذی القعده 💠 فضیلت این نماز 💚 رسول خدا صلى الله علیه وآله فرمودند هر کس این نماز را بجا آورد ✔️ توبه‌اش پذیرفته مى‌شود ✔️ گناهانش آمرزیده مى‌گردد ✔️ سبب برکت براى نمازگزار و خانواده‌اش خواهد بود ✔️ در روز قیامت کسانى که از او طلبى و یا حقّى دارند، از وى راضى گردند ✔️ با ایمان از دنیا مى‌رود ✔️ قبرش براى او وسیع و نورانى گردد ✔️ پدر و مادرش از او راضى شوند، ✔️ پدر و مادرش مورد مغفرت خداوند قرار گیرند، ✔️ ذریّه او بخشیده شوند ✔️ روزىِ او وسیع گردد ✔️ فرشته مرگ به هنگام مردن، با او مدارا کند و به آسانى جانش را بگیرد. 💠 کیفیت نماز 🔺 در روز یکشنبه غسل کند 🔺 وضو بگیرد 🔺 چهار رکعت نماز بخواند (دوتا دو‌ رکعتی) 🔸 در هر رکعت، 📿 سوره «حمد» یک مرتبه، 📿 سوره «قل هو الله» سه مرتبه 📿 سوره‌هاى «فلق» و «ناس» را یک مرتبه بخواند. 🔺 و بعد از نماز 📿 هفتاد مرتبه استغفار کند، 🔺 سپس بگوید: «لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلىِّ الْعَظیمِ» 🔺 آنگاه بگوید: «یا عَزیزُ یا غَفّارُ، اِغْفِرْلى ذُنُوبى وَذُنُوبَ جَمیـعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ، فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُالذُّنُوبَ اِلاَّ اَنْتَ.» 🌺 💫🌺🍃
﷽ رُوِیَ عَن عَلِیٍ عَلَیهِ السلام قالَ: «كَيْفَ‏ يَزْهَدُ فِي‏ الدُّنْيَا مَنْ لَا يَعْرِفُ قَدْرَ الْآخِرَةِ» ترجمه: چگونه شخصی به دنیا دلبسته نشود و حال این که او قدر و ارزش آخرت را نمی داند. شرح: روایت از امیرالمؤمنین صلوات الله علیه منقول است که حضرت فرمودند: چگونه شخص دلبسته به دنیا نشود و حال این که او قدر آخرت را به اش معرفت ندارد. من در اینجا مطلبی را مقدّماً عرض کنم برای فرمایش علی(ع)، تمام دلبستگی های ما به هر چیزی، این را بدانید. منشأش لذّت های ماست؛ این قانون کلّی است. از چی اگر لذّت بردی، به اش دلبسته می شوی. درست است یا نه؟ و اگرنه، لذّت نبردیم؛ عکسش، ناراحتی کشیدیم، متنفّر می شویم، این ها مقابل هم هستند. لذّت ها منشأ دلبستگی هاست. به طور کلّی از نظر درونی آدم این جور است. این یک مطلب، ما که در دنیا هستیم، لذّات دنیایی را می چشیم دیگر، همین ها منشأ دل بستگی ما به دنیا می شود؛ حالا هر رقمش که باشد، دیگر صحبت این نیست که می خواهم خُردش بکنم، توی دنیا ما این جوری هستیم که از هرچی لذّت ببریم، بهش دلبسته می شویم. چون منشأ چی می شود؟ لذّت منشأ دلبستگی می شود. این قانون کلّی که من گفتم. خوب حالا این مال دنیا، بعد می رویم سراغ آخرت. آخرت این جوری است تا ما لذّت او را نبریم دل بسته به او نمی شویم. خیلی جمله علی (ع)، کوتاه است؛ امّا خیلی عالی است و او اینکه: «كَيْفَ‏ يَزْهَدُ فِي‏ الدُّنْيَا»؛ آخر چه جوری می شود کسی دلبسته به دنیا نشود و حال این که از این طرفا، «مَنْ لَا يَعْرِف ُ قَدْرَ الْآخِرَةِ»؛ قدر، تعبیر می کند و به قول ما طلبه ها، ماده عرفان به کار می برد، علم هم به کار نمی برد. حالا این ها یک حرف هایی است که اینجا هم جایش نیست، من بزنم. قدر به معنای ما می گوییم، اندازه و ارزش. درست است یا نه؟ چه قدر؛ خودمان هم استعمال می کنیم، اندازه و ارزش. حالا صحبت در این است که تقابل بین لذّت های دنیا و لذّت های آخرت را مطرح می کند علی (ع). که این ها قابل قیاس نیست از نظر ارزش، چون ارزشی اش را تو نمی دانی، اندازه اش را هم نمی دانی. درست است یا نه؟ حالا من دو تا تفاوتش را، سرآمدش را می گویم. فرق بین لذّت های دنیا و آخرت در این است که: لذّت های دنیا همیشه ناخالص است. یک رگه تلخی بلاخره تویش دارد. لذا لذّت های دنیا با لذّت آخرت، اگر بخواهی این ها را بسنجی اش، آن لذّت چون خالص است و این ناخالص، قابل قیاس نیست. دوّم؛ دو تا تفاوتش را من می گویم. و او این است که: این گذراست، تمام شدنی است. درست است یا نه؟ مثل اینکه ظاهراً همین طوری است. لذّت هایی که آدم می برد، تمام می شود؛ چون خودم نیستم که لذّت ببرم، تمام شد رفت دیگر. آخرش مرگ است دیگر، وقتی مُرد دیگر! آخرین کارش را گفتم من. نمی خواهم حتّی بگویم به اینکه حالات ما هم تفاوت می کند توی دنیا. این را بهتان بگویم، تا یک مقطعی از یک چیزی ما لذّت می ببریم، در یک مقطع دیگر برسیم...، گوش می کنید چه می خواهم بگویم؟ یا در یک شرایطی ما لذّت می بریم، در یک شرایط دیگر می شود و گویم برو! حوصله اش را ندارم من. حتی مُردن هم لازم نداریم همین در زنده بودنمان ازش زده می شویم.این ها رو بهتان بگویم
حالا مال اینجا گذراست؛ درست است یا نه؟ امّا مال آنجا چیه؟جاودانه است. دو تا تفاوت اساسی است: خالص و ناخالص، درست؟! جاودانه و گذرا شد. کسی که آن را به اش نرسیده، چطور می تواند دل بکند از این، حتّی گفتم تعبیر به، «مَنْ لَا يَعْرِفُ» است، «مَنْ لَا یَعْلَمْ» هم نمی گوید؛ چون به قول ما طلبه ها، مفهومی نیست این ها. یک چیزهایی شنیدنی داریم، یک چیزهایی چشیدنی داریم. شنیدنی غیر از چشیدنی است، می آیند برایت تعریف می کنند: یک چیزی ما داریم، آن قدر رنگش قشنگ است، زردیش چنان شفاف است، خودش چقدر نرم است، آن قدر شیرین است، نمی دانم عطرش این جوری است و این ها. عسل را برایت تعریف می کنند؛ درست است؟ هر چه بگویند، باز تو چون نچشیدی، نمی فهمی. یک قاشق کوچک عسل بگذارند دهانت؛ به به به! حالا هی تعریف بکند، چی چی بود! فهمیدی؟! ما هر چه داریم راجع به آخرت و لذّت های آخرت همه اش شنیدنی است، نه چشیدنی. علی (ع) می فرماید: «كَيْفَ‏ يَزْهَدُ فِي‏ الدُّنْيَا»؛ چه طوری می تواند این، دل بکند از این. حالا چه نامشروع، چه مشروعی که غیر محتاج به اش باشد. حالا بهتان بگویم ها! ما لذّت هایی حتّی مشروع هم داریم توی دنیا، خیال نکنید نامشروعش را می گویم. مشروعش هم این جوری است. همه اش مثل جهنّم می ماند. این نفس، «هَلْ مِنْ مَزید» می گوید. مشروعش، هم که به آن احتیاج ندارد به اش، من نمی خواهم بگویم نامشروع، مشروع است؛ ولی احتیاج ندارد، ولی باز دو مرتبه حرص می زند، مثل جهّنم می ماند. نفس این جوری هست، البتّه یک اشتباه کاری دارد، گوش کنید! می گوید: چه جوری می شود تا آن را نچشیدی؟ جوابش این است: مگر می شود اینجا چشید؟ می گوید: بله اولیاء خدا چشیدند، لذا دل کندند. بله، اگر کسی در مسیر شرعی حرکت کند، فقط به این مقدار می گویم. مسیر شرعی حرکت کند، توی همین دنیا لذّت آخرتی را می چشید. حالا به یکی اش اشاره کنم. ترک لذّت دنیایی، لذّت اُخروی برایت می آورد. ترک لذّت دنیایی، دست از معصیت بردار! گوش کن! لذّت بهشت را می چشی. می آید توی ذائقه ات، جانت. اگر لذّتِ ترکِ لذّت، بدانی! دیگر لذّت نفس، لذّت ندانی . برو دنبال کارت. علی (ع)، به این اشاره می کند: «كَيْفَ‏ يَزْهَدُ فِي‏ الدُّنْيَا مَنْ لَا يَعْرِفُ» چی؟ آن طرف، «قَدْرَ الْآخِرَةِ» راهش چیه؟ ترک لذّت دنیایی است. قَالَ عَلِیٌّ(ع): كَيْفَ‏ يَزْهَدُ فِي‏ الدُّنْيَا مَنْ لَا يَعْرِفُ قَدْرَ الْآخِرَةِ. غررالحكم و دررالكلم، ص 517 〰〰〰〰〰 شرح حدیث
🔹آفرینش انسان برای بقاست نه فنا🔹 مرحوم استاد فاطمی نیا (ره): انسانی که خود را به راحتی می‌فروشد، فکر می‌کند وقتی بمیرد تمام میشود! نه، انسان « مَاتَ فَاتَ» نیست ؛ «خُلِقتُم لِلبَقَاء» خدا شما را برای بقا آفریده‌ است. «لَا لِلْفَنَاءِ» برای فنا که نیافریده‌ است! اصلاً آفریده‌ است که تو بمانی. چطور بمانی؟ به تو اختیار داده‌ است. خود تو می‌دانی. اگر خود را راحت بفروشی آن طرف تاریک می‌شود. اما اگر کمی این‌جا حواس خود را جمع کنی، انسان خوبی باشی ، آن طرف خوب است. قدر تمام لحظات زندگی را بدانید.
🔸آیه سخره، رسواکننده شیّادان عارف نما 🔹آیة الله میرزا محمد علی معزّالدینی: 🔸سابقا درباره یکی از آقایانی که در مشهد سکونت داشت چیزهایی گفته می شد که اهل کشف و کرامت است وهرچه می گوید همان می شود و بزرگانی مثل فلان آیة الله مرید او هستند. 🔹 زمانی به اتفاق دوستان به مشهد مشرف و یک روز صبح عازم منزل آن آقا شدیم. 🔸 حقیر چون بعد از نماز به اتفاق آقایان خوابیدم لذا تعقیبات نماز صبح را نخواندم. 🔹عادت هر روزه من این بود که آیات سوره حشر و آیة الکرسی و آیه شهد الله و آیه قل اللهم مالک الملک و آیه سخره (سوره اعراف آیات ۵۴ و ۵۵و ۵۶) را در تعقیب نماز صبح میخواندم. 🔸آن روز چون خواب رفتیم این تعقیبات خوانده نشده بود؛ لذا وقتی به خانه آن آقا رسیدیم در حضور صاحبخانه که به کشف و کرامت مشهور بود آهسته آن ذکرها را میخواندم. او دوزانو در حضور آقایان نشسته بود. 🔹بنده چون به آیه سخره رسیدم دیدم رنگ آن آقا قرمز شد، و چشمانش درشت، و رگهای گردنش ورم کرد، و با دست راست و با حالتی عجیب محکم روی زانوی راست خود می زد، و بعدبا ناراحتی هرچه تمام تر برخاست و از اتاق بیرون رفت. 🔸 یکی از همراهان گفت چطور شد؟ آقابزرگ هاشمی گفت: هیچ، آقای معزالدینی سحرش را باطل کرد. 🔹گفتم: من خدا را گواه می گیرم که مقصودی نداشتم، و آیاتی را که همه روزه در تعقیب نماز صبح میخواندم به طور آهسته میخواندم و نفهمیدم چه شد. 🔸 پس از چندی آن آقا بازگشت و عذرخواهی کرد، و ما همه برخاستیم و از منزلش خارج شدیم. 🎙آیة الله میرزا محمد علی 📗خاطرات زندگی میرزا محمد علی معزالدینی ص ۲۰۱– ۲۰۰.
🕊 🌱غالب بن قطان، بیست سال از خداوند درخواست کرده بود که نامی را به او بیاموزد تا هرگاه آن را بخواند دعایش مستجاب گردد و هرگاه چیزی را درخواست کرد، برآورده شود. وی سه شب پیاپی این دعا را در خواب دید: «یا غالب یا فارج ا لهم و یا کاشف الغم یا صادق الوعد یا موفیا بلعهد یا منجز الوعد یا حی یا لا إله إلا أنت صل علی محمد و آل محمد و سلم». «ای فرمانروا، ای اندوه گشا، ای غم زدا، ای که به هنگام وعده، راستگویی و به وقت پیمان، وفاداری و وعده ی خویش برآری، ای زنده، ای کسی که جز تو معبودی نیست بر محمّد و دودمان محمّد، درود و سلام بفرست». 📖منبع: کتاب دعاهای مستجاب محقق و مترجم: قباد محمدی شیخی
پرسش: از مرحوم آیت‌ الله سید عبدالکریم کشمیری رضوان الله علیه سوال شد: «اگر کسی بخواهد راه را به طرف خداوند متعال برود، چه کار باید بکند؟» 🔻ایشان فرمودند: 🔹۱-هرچه می‌تواند روزه بگیرد؛ 🔹۲-عزلت از مردم(کناره‌گیری از نااهل)؛ 🔹۳-کم‌خوابی؛ 🔹۴-نماز شب ترک نشود؛ 🔹۵-تهجّد(شب‌زنده‌داری) داشته باشد؛ 🔹۶-سجده یونسیه را داشته باشد: در حالت سجده ۴۰۰مرتبه بگوید: «لا إله إلا أنت سبحانک إنّی کُنتُ مِن الظّالِمینَ». 👈سوال‌کننده از مرحوم آقای کشمیری حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری بوده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بعضیا تو قیامت میخوان به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) یا حضرت زهرا ( سلام الله علیها) برسن ولی خطاب میاد تو ۳۰۰ هزار سال دوری ... این کلیپ واقعا عجیب بود 👌 کجای کاریم ؟؟ ♥️