▪️ هدیه ای از طرف حضرت زهرا سلام الله علیها
حجت_الاسلام_میرباقری
#یا_صاحب_الزمان_عج
🍃🌺🍃
﷽
*السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یاخلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان*
🌺
🍃🌺
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
#یا_صاحب_الزمان_عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*وصیت سید ابن طاووس* 2
#یا_صاحب_الزمان_عج
✍از شیخ ابوسعید ابوالخیر ره پرسیدند:
💚 خداوند چرا خلق را آفرید؟
جواب داد: نعمتش زیاد بود نعمت خوار می خواست.
رحمتش زیاد بود گناهکار میخواست
قدرتش زیاد بود نظّاره می خواست
#یا_صاحب_الزمان_عج
#چلهرستگاری | با زبانت نیش نزن!
💠 چهل قدم تا رستگاری
#یا_صاحب_الزمان_عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌#تلنگر_مهدوی
⁉️چه قدر دغدغه داری وصال سر برسد؟؟
#یا_صاحب_الزمان_عج
🔺احتمال فیلتر اینستاگرام و واتساپ وجود دارد/ طرح صیانت در جایی است که سرنوشتش برای ما مبهم و نامعلوم است
🔹غلامرضا نوری نایب رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس: یک ماه قبل درجریان بررسی طرح شفافیت، پیشنهاد دادم تا جلسات، نظرات و آرای شورای عالی فضای مجازی شفاف شود که تصویب نشد و پشت سرش هم در هفته گذشته تصمیمات شورای عالی فضای مجازی از هرگونه دادخواهی و شکایت افراد و اشخاص مصون شد.
🔹با این حال میتوان گفت طرح صیانت درجایی است که سرنوشتش برای ما مبهم و نامعلوم است که چه اتفاقی برایش خواهد افتاد؛ چون دیگر از شفافیت و بازخواست هم مصون است، ولی امیدواریم این کار را با مردم نکنند.
🔹با این مصوبه عملا موضوع فیلترینگ تمام ابزارهای پرکاربرد فضای مجازی مانند واتساپ، اینستاگرام و بقیه موارد قابلیت اجرایی دارد./ دنیای اقتصاد
«اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ»
----------------------------------------
----------------------------------------
🖋️جای خالیِ تو
مگر می شود از نبودنت راحت گذشت؟
مگر میشود بدون «تو» شکایت نکرد؟!
📖«اَللَّهُمَّ اِنّا نَشْكوُ اِلَيْكَ... »
{فرازی از دعای افتتاح}
بارالها!
ما به درگاه تو شکایت می کنیم از فقدان پیغمبرت و از غیبت امام ما...
🔹درخـواسـت دولــت کــریمــه :
📖اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِی دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ...
{فرازی از دعای افتتاح}
خدايا
به سوى تو مشتاقيم براى يافتن دولت كريمه اى كه اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانی...
----------------------------------------
⛅سلام بر مهدی
که زمین را پر از قسط و عدل مینماید
📖يملأُ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا
با تو صدها گره از کار بشر واگردد
پرچم عدل خداوند ، هویدا گردد
----------------------------------------
تابیایے مطمئنم فصل باران مےشود
ڪوچہ ها پس ڪوچہ هامان هم چراغان مےشود
تابیایے هرخیابانے ڪه خلوٺ مانده اسٺ
در مسیر دیدن تو راه بندان مےشود
🌼🍃 بهار_تویے آقا
----------------------------------------
صبحی دگر می آید ای شب زنده داران
از قله های پر غبار روزگاران
از بیکرانِ سبز اقیانوس غیبت
می آید او تا ساحل چشم انتظاران
آید به گوش از آسمان:
اینست مهدی!
خیزد خروش از تشنگان:
اینست باران!
----------------------------------------
----------------------------------------
ان شاءالله؛ ظـهـور نـزديـڪ اسـت
آیت الله حق شناس:
وقتی #جوان برای #نمازشب بلند می شود ؛
√اما خوابش می آید و سرش به این طرف و آن طرف می رود، چانه اش پایین می افتد،
#پروردگار درهای آسمان را باز می کند و خطاب به #ملائکه می فرماید:
✨« انظروا الی عبدی.
یعنی به بنده من نگاه کنید ! »✨
√خداوند علی اعلی افتخار می کند که ،
✨ببینید این بنده من کاری را که بر او #واجب نکرده ام چگونه به جا می آورد.
پروردگار می فرماید به او #سه چیز مرحمت_میکنم :
1⃣⇦•اول اینکه موفق به #توبه اش می کنم. موفق به #توبه_نصوح و قاطعش می کنم.
2⃣⇦•دوم اینکه #گناهانش را می آمرزم و
3⃣⇦•سوم اینکه #رزق وسیعی نصیبش می کنم.
. 🌓 #سحرخیزی!
🍃. خیلی سفارش شده به #سحرخیزی و #نمازشب وقرآئت قرآن در دل شب.
‼️.ولی اگر یک #شب حال نماز و دعا هم نبود، کسی #سحر بیدار شد ولو نشسته و چای خورده است، همین خوب است، خود بیداری شب، اثر دارد.
🍃.بنشین، یک کم در #عظمت خدا فکر کن، در خودت فکر کن که من کجا بودم؟ کجا آمدم؟ به کجا می روم؟ کی من را اینجا آورد؟
!!همین را فکر بکنی، برایت کافی است.
🍃. ببین حال تو چه می شود؟ خدا می داند. در مورد #اعمالت فکر کن به خدا بگو:
« #شیطان من را فريب داد. نمی خواستم مخالفت تو را بکنم».
✍🏻آیةاللّه ناصری حفظه لله
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
🔘 ضمانت بهشت...
✅ابو بصير گويد: من همسايه ای داشتم كه با دربار سلطان در ارتباط بود و از این طریق مالی به دست آورده بود، مجلسی برای زنان آوازه خوان آماده میکرد و با دوستانش مجلس عیش و نوشی ترتیب می داد و خودش هم شرب خمر می کرد. من بارها او را نصیحت و موعظه كردم، ولی او دست برنداشت، چون پافشاری زيادی كردم، به من گفت: من مردی گرفتار به گناه هستم اما تو انسان صالحی هستی اگر وضع مرا به صاحبت امام صادق(علیه السلام) مطرح کنی ، اميدوارم خدا مرا هم به وسيله تو نجات بخشد، حرف او در دلم تأثير كرد، چون خدمت امام صادق(علیه السلام) رسيدم، حال او را بيان كردم، حضرت به من فرمود: چون به كوفه باز گردی او نزد تو آيد پس به او بگو جعفر بن محمد گويد: تو این خطاهایی که مرتکب میشوی واگذار، من بهشت را از خدا برای تو ضمانت مي كنم. چون به كوفه باز گشتم، او و ديگران نزد من آمدند، من او را نزد خود نگه داشتم تا منزل خلوت شد آنگاه به او گفتم: ای مرد من وضع تو را به حضرت ابي عبداللّه، جعفر بن محمد، امام صادق(علیه السلام) عرض كردم به من فرمود: چون به كوفه باز گشتي نزد تو می آيد، به او بگو جعفربن محمد مي گويد: تو این خطاهایی که مرتکب میشوی واگذار، من بهشت را از خدا براي تو ضمانت مي كنم، او گريست و گفت: تو را به خدا امام صادق(علیه السلام) به تو چنين گفت؟ من سوگند ياد كردم كه او به من چنين گفت، پس گفت همین اندازه بس است سپس پا شد و رفت؛ بعد از چند روز نزد من فرستاد و مرا بخواست، چون رفتم ديدم پشت در خانه خود برهنه نشسته است، به من گفت: ابا بصير! هر چه در منزل داشتم که همه از حرام بود به صاحبانش برگرداندم و در راه خدا دادم حتی لباس هايم را) و اكنون چنانم كه مي بيني. ابو بصير گويد: من نزد دوستانم رفتم و لباسی برايش تهیه کردم، چند روز ديگر گذشت، دنبالم فرستاد كه من بيمارم، نزد من بيا، من نزدش رفتم و مدتی براي معالجه او رفت و آمد می کردم تا اینکه حالش بدتر می شد و بالاخره مرگش فرا رسيد لحظات آخر چشمانش را باز کرد و گفت :
امام صادق(علیه السلام) به ضمانت خود وفا كرد. این را گفت و در گذشت رحمت خدا بر او باد. چون حج به جا آوردم نزد امام صادق(علیه السلام) رسيدم و اجازه خواستم، چون خدمتش رفتم، هنوز يك پايم در صحن خانه و يك پايم در راهرو بود كه از داخل اتاق بي آن كه چيزي بگويم، فرمود: اي ابا بصير ما براي رفيقت وفا كرديم.
📚کافی ج۱ ص۴۷۴
-----------------------
✍🏼 در توبه باز است و باید قبل از بسته شدن آن شتاب کرد.
🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان جوانی که از غیب خبر میداد
ذرهای خاک در این میکده ضایع نشود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارسالی مخاطب:
«ایشون نخست وزیر عراق هستن که بدون رعایت پروتوکل های کرونایی و بدون ماسک مورد استقبال مسئولین کشور قرار گرفتن وهمونطور که توی این فیلم میبینید به 10نفر هم با دست دادن،سلام میکنن.
قابل توجه کسانی که میگن دولت عراق خودش و خودسرانه برای زائران حسینی شرط 3دز واکسن گذاشته!
اصلا دولت عراق از اول کرونا هم خیلی در گیر این بیماری نشد و در مجموع این 2سال هم مجموع مرگ و میر کرونایی در این کشور به 100نفر هم نرسید.روزانه هزاران نفر از کشورهای مختلف دنیا از جمله پاکستان و یمن بدون زدن واکسن برای زیارت کربلا وارد عراق میشند.
لذا از دولت انقلابی که یکی از شعارهایش تسهیل زیارت اربعین بود میخواهیم که با مردم صادق باشن و کاسه داغ تر از آش نشوند و شرط واکسیناسیون رو از زائرین حسینی بردارن»
#رئیسی جریان نفوذی و لیبرال را کنار بگذارد
#سلام_فرمانده سلام #امام_زمان ما شکایت مان را از اجرا کنندگان نظم نوین جهانی یهود ، پیش تو میبریم ...😭
👌👇👆👌
بعد ازخواندن هردو رڪعت نمازشب،
مےخوابید و بیدار مےشد
تا دو رڪعت دیگر بخواند.
از او سوال شد چرا؟
گفت:
نفس را بایدرنج دادتا پاڪ شود🌺
#شهیدانه🦋
#شہیدسیداحمدپلارک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از سیم خاردار نفست عبور کن
🌷با سلام و احترام
✍️باتوجه به نزدیک شدن شهادت امام جواد(ع) طبق روال قبلی کانال،ان شاء الله از #امروز پست های این مناسبت ویژه در کانال قرار خواهد گرفت.
با تشکر از همراهی شما🌷
👇👇👇
YEKNET.IR - zamine - shahadat imam javad - 1400.04.19 - mehdi ranaei.mp3
7.21M
🔳 #شهادت_امام_جواد(ع)
🌴یا جواد الائمه دست رد نزن به سینهام
🌴نگران #اربعینام
🎤 #مهدی_رعنایی
⏯ #زمینه
👌بسیار دلنشین
🔴مرجع رسمی #مداحی های روز
♨️ @Maddahionlin 👈
* بي توجهي به واجبات
يكي از مهمترين نقاط آغاز، اداء فرايض و اهتمام به واجبات است به ويژه نماز، روزه، زكات، حج، جهاد، امر به معروف و نهي از منكر. مؤمن سالك بايد نماز را در وقت بخواند، نه تنها در وقت كه در اول وقت و هميشه بايد پيش از وقت خود را آماده كند تا در اول وقت به نماز برخيزد، كه امام صادق ـ عليه السّلام ـ فرمود:
«أوَّل الْوقْتِ رِضْوانُ اللهِ و اخرُهُ عَفْوُاللهِ و الْعفْوُ لا يكونُ إلا منْ ذَنبٍ.»[1]
نماز اول وقت سرشار از خشنودي خدا و در پايان وقت مشمول عفو و بخشش خداوند مي شود. بديهي است عفو و بخشش جز در مورد گناه صدق نمي كند.[2]
اهتمام به فرايض، كاشف از روح انقياد و موجب تقويت اساس تقوا و ايمان و اخلاق است.
رسول خدا ـ صل الله عليه و آله و سلم ـ فرمود:
«إعْمل بِفَرائِض اللهِ تَكُن اَتْقَي النّاسِ.»[3]
به آنچه خدا واجب كرده عمل كن تا باتقواترين مردم باشي.
ابوحمزة ثمالي از امام سجّاد ـ عليه السّلام ـ نقل مي كند كه فرمود:
«مَن ْعمِلَ بمَا افْتَرَضَ الله عَلَيْهِ فَهُو مِنْ خيرِ النّاس.»[4]
هر كس عمل كند به آنچه خدا بر او واجب كرده از بهترينِ مردم است.
و در حديث ديگر فرمود:
«... فَهُو منْ أعْبَدِ النّاس.»[5]
... هر كس بجاي آورد آنچه را كه خدا واجب كرده از عابدترينِ مردم است.
و در حديث قدسي از امام صادق ـ عليه السّلام ـ آمده است:
«قال اللهُ تبارَكَ و تَعالي ما تَحبَّبَ إليَّ عبْدي بِأحَبَّ ممَّا افْترضْتُ عليِه.»[6]
هيچ عبادتي به اندازة اداي واجبات، بنده ام را نزد من محبوب نمي كند.
قطب راوندي مي گويد روايت شده است كه فرشته اي از كعبه ندا در مي دهد: هر كس فرايض و واجبات خدا را ترك كند از امان خدا بيرون آمده است.[7]
حضرت علي ـ عليه السّلام ـ فرمود:
«... وَلا عبادةَ كَأداءِ الْفرائِض...»[8]
... هيچ عبادتي مانند اداي فرايض و واجبات نيست....
و در بعضي از كتابها، حديث قدسي را با اين عبارت آورده اند:
«ما تَقَرَّبَ إليَّ عَبْدي بِشَيْ ءٍ أحبَّ إليَّ ممَّا افْترضْتُهُ عليْهِ و إنَّهً ليَتَقَرَّبُ إليَّ بِالنّافِلةِ...»[9]
بندة من تقرّب نجويد به سوي من به چيزي محبوب تر و بهتر از آنچه من بر او واجب كرده ام و به وسيلة نوافل نيز به من نزديك مي شود... .
سالك الي الله پيش از شروع به هر كار بايد آن را بشناسد و وظيفه و حكم شرع را دربارة آن بداند و پس از علم، رفتار و كردار خويش را با موازين شريعت منطبق سازد. اداي وظيفه و تأدّب به آداب بدون علم به وظايف و مقررات شرعي امكان پذير نيست. بنابراين، بر همه لازم است كه احكام ديني خود را به اندازة ضرورت و نياز (تقليداً يا اجتهاداً) بدانند و حدّاقل گروهي مي بايست در تفقّه در دين و يادگيري مسائل و معارف ديني پيشگام باشند تا بتوانند ديگران را نسبت به وظايف ديني آگاه سازند. خداوند متعال مي فرمايد:
«فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَة لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ»[10]
... چرا از هر فرقه اي گروهي بسيج نمي شوند تا اينكه معارف ديني را خوب ياد بگيرند و آنگاه كه به وطن خويش برگشتند قوم خود (: خويشاوندان و بستگان) را به وظايفشان آگاه سازند (و آنها را از بي تفاوتي در برابر مسئوليتها بر حذر دارند، باشد كه آنان متنّبه شوند و از بيراهه بازگردند)؟
در حديث آمده است:
«عَنِ الصّادق عليه السلام أنَّه سُئِل عن قوْلِهِ تعالي «فَللّهِ الْحُجَّةُ الْبالغةُ» فقال: إنَّ اللهَ تعالي يقولُ لِلْعبدِ يوْم القيمَةِ عبدي أكُنْتَ عالماً؟ فانْ قال نَعَمْ قال لَهُ أفلا عَمِلْتَبمتَعَلَّمْتَ حتي تَعْمَلَ؟...[11]
از امام صادق ـ عليه السّلام ـ دربارة معني اين آيه كه مي فرمايد «براي خدا دليل رسا (و قاطع) است» سؤال شد، فرمود: خداوند در روز رستاخيز به بندة گنهكار خود مي گويد: بندة من! چرا تكاليف خود را خوب انجام ندادي؟ آيا ميدانستي و گناه كردي؟ اگر بگويد آري، مي فرمايد: چرا به آنچه مي دانستي عمل نكردي؟ و اگر بگويد نمي دانستم، ميگويد: چرا ياد نگرفتي تا عمل كني؟ ...
نتيجه آنكه بندگي و عبادت با دو شرط متحقّق مي شود: محبّت و اطاعت، و اطاعت بدون علم و سپس عمل به خواست معبود و رضاي محبوب امكان ندارد. آنها كه از خود چيزي مي تراشند و پيش خود مطالبي را سرهم مي كنند و به عنوان عبادت و اطاعت انجام مي دهند آنها بندة خويشند نه بندة خدا.
از گناهاني كه به كبيره بودنش، تصريح شده، ترك كردن چيزي از واجبات الهي است. چنان كه در صحيحهي عبدالعظيم ـ عليه السّلام ـ از حضرت امام جواد، حضرت امام رضا، حضرت امام كاظم و حضرت امام صادق ـ عليهم السّلام ـ است كه ميفرمايند: «ترك كردن چيزي از آنچه خدا واجب فرموده گناه كبيره است.» زيرا رسول خدا ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ فرمود:
«هر كس نماز را عمداً ترك كند پس از ذمه و امان خدا و رس
ول او بيرون است.»
«او شيئاً مما فرض الله» لان رسول الله ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ من ترك الصلوة متعمداً فقد بريء من ذمة الله و ذمة رسوله.
حضرت امام صادق ـ عليه السّلام ـ فرمود: «ترك كردن چيزي را كه خداوند به آن امر فرموده، از كفر است». چنان كه خداوند فرموده: (افتؤمنون ببعض الكتاب و تكفرون ببعض ...[12]، آيا به بعضي از دستورات كتاب آسماني و فرمان الهي ميگرويد و به بعضي ديگر كافر ميشويد؟ چيست سزاي هر كه از شما اين كار را ميكند جز خواري در زندگي دنيا و در قيامت به سختترين عذاب دچار شود و خداوند از آنچه شما ميكنيد غافل نيست. امام ـ عليه السّلام ـ فرمود: خدا آن ها را كافر دانسته به واسطهي ترك آنچه خدا به آن ها فرمان داده است و نسبت ايمان بدآن ها داده ولي از آن ها نپذيرفته و ايمانشان را سودمند براي آن در نزد خودش ندانسته و فرموده است: نيست جزاي ايشان جز رسوايي در دنيا و عذاب سختتر در آخرت نيست.[13]
و خلاصه معني حديث شريف اين است كه: ترك كردن واجبي از واجبات الهي، مرتبهاي از مراتب كفر است چنان كه در آيهي مزبور ميفرمايد: «و به پارهاي از دستورهاي، كفر ميورزيد». از اين حديث معلوم ميشود كه ترك واجب از گناهاني است كه در قرآن مجيد بر آن وعدهي عذاب داده شده است. چنان كه در آخر آيه ميفرمايد «و سزاي چنين كسي چيزي، جز رسوائي در دنيا و عذاب سختتر در آخرت...».
و نيز آن حضرت ميفرمايد: «بندهاي كه يكي از واجبات الهي را ترك كند يا يكي از گناهان كبيره را به جا آورد،خداوند به نظر رحمت به او نمينگرد و او را پاك نميفرمايد. راوي تعجب كرده، گفت: آيا خدا به چنين كسي نظر رحمت نميفرمايد؟ امام ـ عليه السّلام ـ فرمود: بلي، زيرا چنين شخصي مشرك شده و براي خدا شريكي قرار داده است. باز تعجب ميكند و ميگويد: آيا مشرك شده؟ امام ـ عليه السّلام ـ فرمود: آري، زيرا خداوند امر به چيزي فرموده و شيطان هم او را به چيزي امر كرده (يعني ترك آنچه خدا به او امر فرموده است)، پس آنچه را خدا امر فرموده بود، ترك كرده و به امر شيطان رو آورده (از ترك واجب و فعل حرام). پس چنين شخصي در اثر اطاعتش از شيطان در دركهي هفتم دوزخ (كه جاي منافقين است) با شيطان خواهد بود».[14]
از بيان امام ـ عليه السّلام ـ ظاهر ميشود كه مراد به شرك در اينجا، شرك در مقام اطاعت است.
فتنه و عذاب دردناك: از جمله آياتي كه در آن سخت تهديد شده و وعدهي عذاب بر مخالفت امر وجوبي خداوند شده، در سورهي نور است كه ميفرمايد: «بايد بترسند كساني كه از اطاعت امر خدا مخالفت ميوزند كه به ايشان بلايي يا عذاب دردناكي برسد.»[15]
بعضي از مفسران گفتهاند: ممكن است مراد از فتنه، بلاي دنيوي و عذاب اليم در آخرت باشد و ممكن است فتنه و عذاب هر دو اخروي باشد.
در باب اهميت اداي واجبات، روايات بسيار رسيده، از آن جمله پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ ميفرمايد: «خداوند شب معراج به من فرمود: نزديك نميشود بندهاي از بندگانم به من به چيزي مانند عمل كردن به آنچه بر او واجب كردهام.»[16]
و نيز فرمود: «به واجبات عمل كن تا با تقواترين مردم باشي»[17] و در روايت ديگر فرموده: «بهترين مردم خواهي بود».
واجبات چيست؟: هر چيزي كه خداوند به آن امر فرموده، به طوري كه در به جا آوردنش ثواب و در تركش وعدهي عذاب داده باشد، آن را فريضه و واجب ميگويند. و فريضههاي الهي بسيار است، ولي مهمترين آن ها كه اساس و بناي دين اسلام بر آن ها است، پنچ چيز است: نماز، روزه، حج، زكات، ولايت. در پارهاي از روايات، از اين پنج چيز، به اركان دين و شرايع اسلام تعبير شده است. صاحب وسائل پس از نقل چندينروايت به اين مضمون ميفرمايد: كه امر به معروف و نهي از منكر يكي از اقسام جهاد است و جهاد هم از توابع ولايت است. چنان كه در روايت به اين مطلب اشاره شده است و چون خمس براي سادات بدل زكات است و تبري هم جزء مهم ولايت ميباشد. پس فروع دين و اركان آن ده تا است: نماز، روزه، حج، زكات، خمس، جهاد، امر به معروف، نهي از منكر، تولي و تبري.
[1] . من لا يحضره الفقيه، ج 1 / صفحة 140.
[2] . پس معلوم مي شود كه تأخير نماز به آخر وقت گناه است و حتي المقدور بايد سعي كرد كه بدون عذر، نماز از اول وقت به تأخير نيفتد.
[3] . اصول كافي، ج 2 / صفحة 82.
[4] . همان، صفحة 81.
[5] . جامع احاديث الشيعه، ج 14 / صفحة 98.
[6] . اصول كافي، ج 2 / صفحة 82.
[7] . جامع احاديث الشيعه، ج 14 / صفحة 99 از كتاب مستدرك الوسائل.
[8] . نهج البلاغة صبحي صالح، حكمت 113.
[9] . كتاب لقاء الله مرحوم حاج ميرزا جواد ملكي رحمةالله، صفحة 29؛ جواهر السنيه، صفحة 99؛ جامع احاديث الشيعه, ج 7 / صفحة 99 با اندكي تفاوت در عبارت.
[10] . توبه / 122.
[11] . تفسير صافي، چاپ اسلاميه، ج 1 / صفحة 555، ذيل آية 149 انعام؛ تفسير نورالثقلين، ج 1 / صفحة 776.
[12] . سوره بقره، آيه 84.
[1
3] . و الوجه الرابع من الكفر ترك ما امر الله عزوجل به هو قول الله عزوجل «و اذ اخذنا ميثاقكم لاتسفكون دمائكم ولا تخرجون انفسكم من دياركم ثم اقررتم و انتم تشهدون ثم انتم هؤلاء تقتلون انفسكم و تخرجون فريقاً منكم من ديارهم تظاهرون عليهم بالاثم و العدوان و ان يأتوكم اساري تفادوهم و هو محرم عليكم اخراجهم افتؤمنون ببعض الكتاب و تكفرون ببعض فما جزاء من يفعل ذلك منكم» فكفر هم بترك ما امر الله عز و جل به و نسبهم الي الايمان و لم يقبله منهم و لم ينفعهم عنده فقال «فما جزاءمن يفعل ذلك منكم الاخزي في الحيوة الدنيا و يوم القيامة يردون الي اشد العذاب و ما الله بغافل عما تعملون» (اصول كافي باب وجوه الكفر، ج2، الوجه الرابع من وجوه الكفر).
[14] . ولا ينظر الله الي عبده ولا يزكيه لو ترك فريضة من فرائض الله او ارتكب كبيرة من الكبائر قلت لاينظر الله اليه قال ـ عليه السّلام ـ نعم قد اشرك بالله قلت اشرك بالله قال ـ عليه السّلام ـ نعم ان الله امره بامرو امره ابليس بامر فترك ما امر الله عزوجل و به صار الي ما امر به ابليس فهذا مع ابليس في الدرك السابع من النار (وسائل الشيعه، ج1، ص25).
[15] . فليحذر الذين يخالفون عن امره ان تصيبم فتنة او يصيبهم عذاب اليم. (سورهي نور، آيهي 63).
[16] . قال ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ قال الله تعالي ليلة المعراج و ما يتقرب الي عبد من عبادي بشيء احب الي مما افترضت عليه (كافي، ج2، ص82).
[17] . قال ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ اعمل بفرائض الله تكن اتقي الناس (كافي، ج2، ص83).
و ترك نماز و حج و زكات و خمس، گناه كبيره است.
حضرت باقر ـ عليه السّلام ـ ميفرمايد: «اساس اسلام، بر پنچ چيز بنا شده است: نماز، روزه، زكات، حج و ولايت و خوانده نشده به چيزي مانند خوانده شدن (و امر شدن) به ولايت.»[1]
در حديث ديگر ميفرمايد: «از اساس دين، دوستي با دوستان اهلبيت ـ عليهم السّلام ـ و دشمني با دشمنان ايشان و پيروي و متابعت آن ها است.»[2]
حضرت صادق ـ عليه السّلام ـ ميفرمايد: «پيغمبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ از اصحاب خود پرسيد: محكمترين رشتههاي ايمان (كه صاحبش را نجات ميدهد و به سعادت هميشگي ميرساند) چيست؟ گفتند: خدا و رسولش بهتر ميداند. و بعضي گفتند: نماز، و برخي، روزه، و پارهاي زكات، و گروهي حج و عمره، و عدهاي جهاد را گفتند. آن حضرت فرمود: براي آنچه گفتيد، فضيلت است. ليكن محكمترين وسائل، اينها نيست، بلكه آن دوستي در راه خدا و دشمني در راه خدا و دوستي كردن با دوستان خدا و بيزاري جستن از دشمنان خدا است.»[3]
در مكتوب حضرت رضا ـ عليه السّلام ـ در ضمن بيان شرايع اسلام ميفرمايد: «واجب است برائت و بيزاري از كساني كه به آل محمد ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ ظلم نمودند. و بيزاري با ناكثين و قاسطين و مارقين (اصحاب جمل و جنگ كنندگان در صفين در ركاب معاويه ملعون و خوارج نهروان) و بيزاري از كساني كه منكر ولايت امير المؤمنين ـ عليه السّلام ـ شدند اولشان و آخرشان.
و واجب است دوستي علي ـ عليه السّلام ـ و تابعين او مانند سلمان و ابوذر و مقداد و عمار و ابو الهيثم و سهل بن حنيف و عبادة بن الصامت و ابو ايوب الانصاري و خزيمة بن ثابت و ابو سعيد خدري و نظاير ايشان از كساني كه مثل آن ها بودند.»[4]
حضرت صادق ـ عليه السّلام ـ ميفرمايد: «كسي كه ميخواهد لقاي خدا را با ايمان دريابد، بايد خدا ور سول و مؤمنين را (كه در رأس ايشان ائمهي هدي هستند) دوست بدارد و بايد از دشمنان ايشان بيزار باشد.»[5]
حضرت باقر ـ عليه السّلام ـ ميفرمايد: «به خدا اگر سنگي ما را دوست بدارد، خداوند آن را با ما محشور خواهد فرمود. و آيا حقيقت دين جز دوستي و دشمني (به تفصيلي كه گذشت) چيزي هست؟.»[6]
انكار حق اهلبيت ـ عليهم السّلام ـ : در كتاب وسائل، در باب تعيين كبائر، ضمن حديثي كه در شمارهي كبائر از حضرت صادق ـ عليه السّلام ـ روايت نموده ميفرمايد: «و انكار حقنا يعني از جملهي گناهان كبيره، منكر حق اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ شدن است.» و در حديث ديگري ميفرمايد: «و انكار ما انزل الله يعني از بزرگترين كبائر، منكر شدن چيزي است كه خداوند در قرآن مجيد نازل فرموده.»
و ظاهر اين است كه مراد از انكار حق اهلبيت ـ عليهم السّلام ـ ، همان ولايت است كه ذكر شد. و همچنين مراد از انكار ما انزل الله؛ حقوق آل محمد ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ و ولايت ايشان است.
بعضي از علماء احتمال دادهاند كه مراد از والمحاربة لاولياء الله كه در روايت ديگر از كبائر شمرده شده، مخالفت با آل محمد ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ و دشمني كردن با آن ها است.
بنابراين، مراد از اين سه عبارت كه در سه حديث است، همان ولايت است.
ليكن تحقيق آن است كه انكار حق اهلبيت ـ عليهم السّلام ـ مراد ولايت و ولايت (به كسر و فتح واو) هر دو است. اما حق ولايت و حكومت ايشان و اولوالامر دانستن آن ها، پس اقرار به آن نزد اماميه جزء اصول مذهب و منكر آن قطعاً از ايمان خارج است.
اما حق ولايت (به فتح واو) يعني نصرت و محبت ايشان به تفصيلي كه گذشت، في الجمله از ضروريات دين اسلام، و منكرش مانند ناصبيها، از دين اسلام قطعاً بيرون و از هر نجسي هم نجستر ميباشد.
و اما انكار ما انزل الله، پس ظاهر آن تمام آنچه خداوند نازل فرموده است، در موضوعات مختلفه ميباشد. بنابراين، منكر شدن يكي از آنچه خداوند (يقيناً) نازل فرموده گناه كبيره، و در پارهاي موارد موجب كفر است. و چون مهمترين چيزي كه خداوند با تأكيد شديد نازل فرموده، موضوع ولايت است، پس انكار آن اشد مراتب اين گناه كبيره، بلكه برخي از مراتب آن (مانند دشمني با ايشان) موجب كفر قطعي است چنان كه اشاره شد.
اما محاربهي با اولياي خدا، ظاهر آن مطلق دوستان خدا است. يعني هر كس در مقام دشمني و ستيزه با يكي از دوستان خدا باشد، مرتكب كبيره شده است. و چون آل محمد ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ در رأس تمام دوستان خدايند، پس محاربه و دشمني با ايشان، اشد مراتب كفر است.
حضرت صادق ـ عليه السّلام ـ ميفرمايد: «روز قيامت منادي ندا ميكند: كجايند كساني كه متعرض و مزاحم دوستان من شدند؟ پس مردمي برخيزند كه چهرهي ايشان گوشت ندارد. گفته ميشود: ايشان كساني هستند كه مؤمنين را آزردند و در برابر ايشان ايستادند و با آن ها دشمني ورزيدند و در دينشان
سخت گرفتند. پس امر ميشود كه ايشان را به دوزخ برند.»[7]
پيغمبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ فرمود: «در شب معراج، از جمل
ه وحيهاي خداوند به من اين بود كه هر كس دوستي از دوستان مرا خوار كند، هر آينه به نبرد با من كمين گرفته است. و هر كس با من بجنگد، من با او ميجنگم: گفتم پروردگارا، اين دوست تو كيست؟ من دانستم كه هر كس با تو بجنگد، با او ميجنگم. فرمود: آن كسي است كه از او پيمان گرفتم بر دوستي و پيروي از تو و از وصي تو (علي ـ عليه السّلام ـ ) و از ذريه و نژاد تو وصي تو (يعني ائمه اثني عشر ـ عليهم السّلام ـ ).[8]
[1] . بني الاسلام علي خمس: علي الصلوة و الزكوة و الصوم و الحج و الولاية و لم يناد بشيء كما نودي بالولاية (كافي، ج2، ص18).
الولاية بالفتح المحبة و النصرة و بالكسر الامارة و السلطنة (مجمع البحرين).
[2] . و ولاية و لينا و عداوة عدونا و الدخول مع الصادقين (كافي، ج2، ص18).
[3] . عن ابي عبدالله ـ عليه السّلام ـ قال قال رسول الله ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ لاصحابه اي عري الايمان اوثق فقالوا الله و رسوله اعلم و قال بعضهم الصلوة و قال بعضهم الزكوة و قال بعضهم الصيام و قال بعضهم الحج و العمرة و قال بعضهم الجهاد فقال رسول الله ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ لكل ما قلتم فضل و ليس به و لكن اوثق عري الايمان الحب في الله و البغض في الله و توالي اولياء الله و التبري من اعداء الله (كافي، ج2، ص125).
[4] . عيون اخبار الرضا ـ عليه السّلام ـ ، ص268.
[5] . من سره ان يلقي الله و هو مؤمن فليتول الله و رسوله و الذين آمنوا و ليبرء الي الله من عدوهم (روضه كافي).
[6] . و الله لو احبنا حجر حشره الله معنا و هل الدين الا الحب و البغض (بحار).
[7] . اذا كان يوم القيمة نادي مناد اين الصدود لاوليائي فيقوم قوم ليس علي وجوههم لحم فيقال هؤلاء الذين آذوا المؤمنين و نصبوا لهم و عاندوهم و عنفوهم في دينهم ثم يؤمر بهم الي جهنم (كافي، ج2، ص351).
[8] . عنه ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ في حديث المعراج قال الله تعالي يا محمد ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ من اذل لي ولياً فقد ارصدني بالمحاربة و من حاربني حاربته قلت يا رب و من وليك هذا فقد علمت ان من حاربك حاربته قال تعالي لي ذلك من اخذت ميثاقه لك ولوصيك و لذريتكم بالولاية (كافي، ج2، ص353).
نویسنده : آيت الله دستغيب - اقتباس از كتاب گناهان كبيره، ص240 و آيت الله مهدوي كني- نقطه هاي آغاز در اخلاق عملي، 325
همنشین بد در قرآن کریم
در قرآن کریم، مسلمانان از دوست گرفتن افراد زیر نهی شده اند: کافرین، یهود و نصاری؛ دشمنان خدا؛ اهانت کنندگان به دین؛ غافلین از یاد خدا؛ توجه به این آیات، حداقل به ما می فهماند که مسلمان مجاز نیست با هر کس که خواست طرح دوستی و معاشرت بریزد.امام سجاد (ع)، (با استناد به آیه 68 سوره انعام) می فرمایند: چنین نیست که بتوانی با هر کس که دوست داشتی، همنشین باشی.(تفسیر صافی، ج 1، ص 523، در تفسیر آیه 68، سوره انعام.)
1.و من یعش عن ذکر الرحمن نقیض له شیطانا فهو له قرین- وانهم لیصدونهم عن السبیل ویحسبون انهم مهتدون - حتی اذا جاءنا قال یالیت بینی و بینک بعد المشرقین فبئس القرین (زخرف، آیات 36 و37 و 38 ( و هر کس از یاد خدا روی گردان شود شیطان را به سراغ او می فرستیم پس همواره قرین اوست - و آنها[شیاطین] این گروه را از یاد خدا باز می دارند در حالی که گمان می کنند هدایت یافتگان حقیقی آنها هستند! - تا زمانی که (در قیامت) نزد ما حاضر شود می گوید: ای کاش میان من و تو فاصله مشرق و مغرب بود؛ چه بد همنشینی بودی!
2.قال قائل منهم انی کان لی قرین یقول اءنک لمن المصدقین اءذامتنا وکنا ترابا وعظاما اءنالمدینون - قال هل انتم مطلعون فاطلع فراه فی سواء الجحیم قال تالله ان کدت لتردین و لولا نعمة ربی لکنت من المحضرین)صافات، آیات 51 تا57(کسی از آنها می گوید: «من همنشینی داشتم - که پیوسته می گفت آیا (به راستی) تو این سخن را باور کرده ای - که وقتی ما مردیم و به خاک و استخوان مبدل شدیم، (بار دیگر) زنده می شویم و جزا داده خواهیم شد؟! -(سپس) می گوید آیا شما می توانید از او خبری بگیرید؟ - اینجاست که نگاهی می کند، ناگهان او را در میان دوزخ می بیند - می گوید: به خدا سوگند نزدیک بود مرا (نیز) به هلاکت بکشانی! - و اگر نعمت پروردگارم نبود، من نیز از احضار شدگان (در دوزخ) بودم!
3.و یوم یعض الظالم علی یدیه یقول یالیتنی اتخذت مع الرسول سبیلا یا ویلتی لیتنی لم اتخذ فلانا خلیلا - لقد اضلنی عن الذکر بعد اذجآءنی وکان الشیطان للانسان خذولا)فرقان، آیات 27 و 28 و29.( و (به خاطر آور) روزی را که ستمکار دست خود را (از شدت حسرت) به دندان می گزد و می گوید: «ای کاش با رسول (خدا) راهی برگزیده بودم! - ای وای بر من، کاش فلان (شخص گمراه) را دوست خود انتخاب نکرده بودم! - او مرا از یاد آوری (حق) گمراه ساخت بعد از آن که (یاد حق) به سراغ من آمده بود!» و شیطان همیشه خوار کننده انسان بوده است!
مردم پست و فرومایه، انسانهای دون همت، مردمی هستند که بواسطه فرومایگی خود دست به هر کار می زنند، این انسانها معاشرتشان منهی و مذموم است. پیامبر اکرم (ص) می فرماید: سه گروهند که مجالست با آنها دل را می میراند. اول همنشینی با اراذل و اوباش... (خصال، باب الثلاثة ص .98) دوستی با این افراد مایه حسرت ابدی است؛ لذا کفار در قیامت می گویند: یا ویلتا لیتنی لم اتخذ فلانا؛ خلیلا (فرقان/28). یعنی: وای بر ما ای کاش فلانی را دوست نمی گرفتیم.
نتیجه
برخی از مردم با بدان معاشرت می کنند و ادعا می کنند که این معاشرت ها از آن روست که آنها را نسبت به وظایف دینی و اخلاقی شان آشنا سازند. در صورتی که معمولاً نه تنها موفقیتی پیدا نمی کنند، بلکه خود نیز به همان فساد اخلاقی مبتلا می شوند. پس کسانی که صددرصد به نیروی ایمان خود اعتماد ندارند، نباید به بهانه هدایت افراد فاسدالاخلاق با آنها طرح دوستی و مراوده بریزند؛ زیرا ممکن است دزدادن دین و ایمان گوهر شرف از کفشان بربایند. امام علی(ع) نسبت به همنشینی با این افراد، چنین هشدار می دهند: جَلیسُ الشَّرِ نِقْمةٌ همنشین بد، مایه عذاب است.
یکی از اصحاب و شیعیان امام رضا علیه السلام به نام جعفری می گوید: امام رضا علیه السلام به من فرمود: چرا تو را نزد عبدالرحمن بن یعقوب (که شخصی گنهکار و منحرف است) می بینم؟!
عرض کردم: او دایی من است.
حضرت فرمود: او درباره خدا سخن ناشایست می گوید و خدا را به صورت و جسم وصف می نماید، پس یا با او همنشین شو و ما را واگذار و یا با ما بنشین و او را ترک کن.
عرض کردم: او هرچه می خواهد بگوید، به من چه زیانی دارد وقتی که من آنچه را او معتقد است، معتقد نباشم؟
فرمود: آیا نمی ترسی به او عذابی برسد و آن عذاب هردوی شما را فراگیرد؟
✨﷽✨
✳️ اعتقاد به روز حساب را از متن زندگی بیرون کردهایم
✍خدا در قرآن میفرماید: «إِنَّ الَّذِينَ يَضِلُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا نَسُوا يَوْمَ الْحِسَابِ» ...به یقین کسانی که از راه خدا منحرف میشوند، محکوم به عذابی شدیدند چون #روز_حساب را فراموش کردهاند.(ص، ۲۶)
اینجا نفرموده است «بما کفروا یوم الحساب» بلکه فرموده «بما نسوا یوم الحساب» چون روز حساب را #فراموش کردهاند. یعنی ممکن است #اعتقاد به روز حساب داشته باشند اما عملا آن اعتقاد را حاکم بر #زندگی خود قرار نمیدهد که ما مسلمانان اکثرا مبتلا به همین ضلالت هستیم که اعتقاداً روز حساب را قبول داریم اما عملاً ناسی آن هستیم و آن را از متن زندگی بیرون کرده و در حاشیه به طاق نسیان نشاندهایم.
آنچه که در زندگی ما حکومت بلامنازع دارد #شئون_مادی از ثروت و قدرت و مسکن و مرکب و ... است و لذا روز حساب هم خدا ما را بر طاق نسیان نهاده و خواهد فرمود: «...الْيَوْمَ نَنْسَاكُمْ كَمَا نَسِيتُمْ لِقَآءَ يَوْمِكُمْ هَٰذَا...» امروز ما شما را فراموش میکنیم همانگونه که شما دیدار امروزتان را فراموش کردید...(جاثیه، ۳۴)
👤 آیت الله ضیاءآبادی
📚 از کتاب «بنای بندگی، صفای زندگی»
📝 ترجمه حلقه سخنان منادی بر فراز دمشق دکتر أبوعلي شیبانی مورخه ۵ تیر ماه ۱۴۰۱ روز یکشنبه مصادف با ۲۷ ذي القعدة ۱۴۴۳ و مصادف با 26 حزیران ( برج ششم میلادی June ) 2022
.
⏰ روز یکشنبه
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
از ارشیو تاریخ ۲۰۱۵/۰۲/۲۱
سخنان منادی اینگونه بود :
جهان به سمت یک زلزال ( یک تکان هولناک ) پیش میرود ومیدانم که چگونه انجام میگیرد ولی بعضی وقت ها اجازه نیست آنها را رسا بیان کنم .
بسیار از حالت ها پیش آمده و با من تماس میگیرند ومیگویند : پس چطور شد توکه میگی در اوکراین جنگ میشه ؛ اخه قضیه اوکراین حل شد وبه توافق رسیدند ؛ پس این حرفهات واون همه نوید دادنات کجا رفت؟ ؛ چرا بر خلاف حرفهایت انجام شده ؟؟؟ و این توسط یک آدم عادی نیست بلکه توسط یک مسئول بزرگ وبلند پایه بود که این ها رو بهم میگفت .
بهش گفتم عجله نکن ؛ اصلا حل نشد .
بهم میگه ؛ اخه نمی بینی تمام رسانه های جمعی دارند بطور رسمی اعلام میکنند؟؟ وتو میدانی من کی هستم ؛ اخه تو میدونی با کی داری صحبت میکنی ؛ مگه آدم عادی ام که با این حرفات ( هنوز حل نشده ) میخوای قانعم کنی ؟؟؟؟
بهش گفتم : بهم شک نکن ؛ دارم بهت میگم حل نشده .
دوست داشتم بهش بگم : تو کوری ونمی بینی ؛ ولی ایشان بلند پایه بود و مجبورم با نرمی باهاش صحبت کنم .
بهش گفتم : برادرم ؛ باور کن ؛ بخدا قسم حل نشده ومنتظر باش وببین .
دیروز داشت با من صحبت میکرد ومیگفت : ببین تجزیه طلبان اوکراین ؛ فرودگاه و شهر آن که یک مکان حساس و استراتژیکی میباشد رو تصرف کردند .
بهش گفتم : من با اجازه ات دیگه جوابی ندارم همان جواب قبلی رو بهت گفتم وتلفن رو بستم و دیگه چند بار زنگ زد جواب ندادم .
خواستم بهش بگم : تو الان باورت شده ؟ وقتی بهت میگم ان توافق تداوم نداره چرا ان موقع بهم اعتماد نکردی ؟؟؟
مثال این فرد مثل مثال هموطنان عراقی ام هستند ؛ بهش بگی این خطر در کمینت هست ؛ باورش نمیشه تا بر سرش ؛ ان اتفاق فرود بیاد .
و بهم میگه فلان چیز روگفتی پس چرا اتفاق نیفتاد ؟
من خودم میدونم که اون اتفاق خواهد افتاد ؛ ولی این متاسفانم همه چیز رو آنی میخواهد ؛ اخه تو تاریخ روخواندی ؟؟ تو اهل مطالعه هستی که بری تاریخ امت ها را بخوانی و چگونگی نزول بلاها را بر انان مطلع بشی ؟؟
.
💾 آرشیو : ۲۰۲۲/۰۱/۲۷
👇👇👇👇
معلمم من به من میگوید :
اگر اروپا منجمد شد و درجه سردی آن به حتی ۱۰۰ پایین تر از صفر برسد و گازشان قطع میشود ؛ اینگونه ساکنین آن دچار چه سرنوشتی خواهند شد ؟؟؟؟
.
💾 آرشیو : تاریخ ۲۰۲۲/۳/۲۹
👇👇👇👇
ببینید من از سر احساس ونادانی نیست که بیام وبهتون میگم فلان چیز اتفاق می افتد واگر اتفاق نیفتاد ؛ من وپدر ومادرم رولعن کنید ؛
دقت کنید من بر آن چیز واقف ومطمئن هستم وبرای شدت آن موضوع وحتمی بودن آن موضوع که میخوام شما را برحذر کنم این کلام رومیگم که اهمیت ان موضوع رو نزدم بدانید ؛ مگر پدر ومادرم نزد من بی ارزش هستند که بخوام از روی نادانی واحساس اینگونه ارواح آنان رو در معرض چنین چالش لعنی قرار بدهم .؟؟؟
پس دقت کنید که عمق واهمیت ان موضوع چقدر زیاد هست که من حتی حثیثیت خودم وپدر ومادرم رو هم بابتش وسط میکشم 🤔
.
به فضل خدا من میدانم چی میگم ومیدانم که امریکا به افول داره میرسد ودر صدد تصمیم به ضربه زدن به روسیه یا چین هست که شاید بتواند قدرتش رو دوباره پس بگیرد .
چرا بایدن با کلمات رکیک رئیس یک دولت بزرگ رو خطاب میکند ؟؟ این برای چیست ؟؟
برای اینکه میخواهد احساسات کشورها را برانگیخته کند وآنان را به درگیری در یک جنگ جهانی بزرگ گیر بندازد .
💾 آرشیو : تاریخ : ۲۰۲۲/۰۳/۱۰
👇👇👇👇
ما داریم بسمت تکان های هولناکی قدم بر میداریم وبعد از ۲۱ نوروز ( ۲۱ فروردین ) اتفاق های جهانی آغاز میشود وبعد از این تاریخ هرگز مانند قبل از آن نیست .
واتفاقات یکی پس از دیگری اتفاق خواهد افتاد واین همان مصداق همین ایه شریفه است که میفرماید :
🌹 وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ ﴿۱۵۵﴾ البقره .
ترجمه آیه :
و قطعا شما را به چيزى از [قبيل] ترس و گرسنگى و كاهشى در اموال و جانها و محصولات مى آزماييم و مژده ده شكيبايان را (۱۵۵)
🅰️ تعلیق :
دقیقا دیدید که بعداز ۲۱ فروردین جنگ اوکراین آغاز شد .
بسم الله الرحمن الرحیم
آیا خیابان عراق تکان خواهد خورد؟
خلاصه قسمت برنامه دروب الرجاء
#چهارشنبه ۱۵ حزیران ۲۰۲۲
📣 یگانه منادی بر فراز دمشق دکتر ابوعلی شیبانی
2022/6/15 -- ۱۴۰۱/۳/۲۵
#قسمت_اول
-------------------------------------------------
🔰 معلمم می گوید: راجع به این قضیه با مردم صحبت کن که آیا روسیه میتواند مازوت و بنزین را با نفتکش به سوریه بیاورد؟! پس باید برای آنها دو نفتکش بیاورد! نمیتواند؟! اشکالی ندارد! پس حفاری کند! آیا جرات دارد؟!
🔰 معلمم میگوید: در سال ۱۹۶۷ سازمان ملل متحد گفت اراضی سال ۶۷ را به فلسطینی ها میدهد ازجمله قدس و کرانه غربی و غزه.. ولی همه عرب ها و کسانی که مقاومت نامیده شدند خارج شدند و گفتند: نه! ما تمام سرزمینهای فلسطینی را میخواهیم.. معلمم می گوید: اگرچه این سخنی حق است اما به وسیله آن اراده باطل شده است.. گفتم چگونه؟ گفت: اگر سال ۶۷ را می گرفتند مرزها را به دست می آوردند و به آنها را به عنوان یک دولت به رسمیت میشناختند و سلاح میخریدند و فرودگاه درست می کردند و کم کم دشمن را اخراج میکردند اما آنها با این سخنشان که همه سرزمین ها را می خواهیم قصد معکوسی داشتند و آن دادنِ همه این سرزمینها به اسرائیل با موافقت عرب بود! ظاهر امر این است که عرب معترض هستند ولی باطن امر این است که تمام سرزمین فلسطین برای شما باشد!!
🔰 اکنون بر لبنان لازم است که بگوید شما مرزها را تعیین نکنید تا مبادا گاز ما را بعد از آن به نفع خود استخراج کنید و هر طور که راحتید اقدام به حفاری نمایید. نزد شما تفکری غیر از این وجود ندارد و نمیگذاریم مثل ۶۷ شوید و نصف لبنان را بگیرید، زیرا بعد از آن بر سرهای خودتان خواهید زد، ولی تا هنگامی که گاز شما توسط بیگانه استخراج نشود گاز و نفت می نوشیم و بر شما حلال است.. آنجا قضایایی وجود دارد که شما باید بدانید، این دشمن به محض مذاکره با او دزد میشود، تو با یک دزد مذاکره میکنی و این شرعاً جایز نیست و تو او را بر این سرقت یاری و کمک می کنی. بنابراین من در امور هیچ کسی و هیچ کشوری دخالت نمیکنم، من فقط یک عرب هستم اما شما لازم است بدانید در صورت تعیین مرزها هیچ کاری نمی توانید انجام دهید و این مردم گوش هایشان از حق کر شده است، ما در دولت باطل جهانی هستیم، نگاه کنید همه چیز را بر علیه روسیه جمع کردند ولی روسیه پیروز شد، زیرا مردم با رهبر آن یگانگی دارند..
🔰 از شما سوال میکنم؛ فلسطین.. اکنون کشورهای عربی اقتضاء میکند، اگر ارتباطشان را با اسرائیل قطع کنند، اسرائیل دیگر از کجا میتواند پرواز کند؟ آیا هواپیمایی پرواز میکند؟! و اکنون اگر کشورهای عربی مصر و سعودیه و لبنان و ترکیه مسلمان آن را محدود کنند، اسراییل پایان میابد و از بین میرود.. اکنون کسی که به آزادی سرزمین های فلسطینی ندا میدهد او همان کسی است که میگوید فلسطینی ها را به قتل برسانید و ذبح کنید.. خب آیا اینها شیعه هستند؟ اینها سنی هستند و ترکیه سنی است و کسی از لبنان که همکاری میکند سنی است و مصر سنی هستند و اردن سنی هستند و سعودیه سنی هستند و امارات سنی هستند.. یالله بگذارید برادران کمی طایفه ای صحبت کنیم، مگر نه؟! نفاق و دجل کافی است.. بنابراین نیاز به آگاهی داریم..
🔰 ای جماعت! به سوی مسجد ها خارج شوید و به او بگویید که ما طاقت اسرائیل را نداریم اگر قدرت تو نبود، اسرائیل نمیتوانست بر ما قدرت یابد.. ای جناب سید [حسن نصرالله] فدای تو شوم، آیا این دعا جایز است یا نه؟ که: (خدایا اگر قدرتی که تو به اسرائیل دادی نبود، او بر ما قدرت نمی یافت، پس قدرت خود را از آنها بگیر و ما بر آنها قادر خواهیم شد..) آیا میشود دعا کنیم؟ نه نمیشود چون ما را خناق میگیرد.. [کنایه] اگر خدا را دعا کنیم.. خدایی که به ما می گوید: ادعونی استجب لکم.. مرا دعا کنید تا شما را اجابت کنم..
🔰 وقتی که برای سنی میایی به او میگویی تو به چه چیزی چسبیدی؟! میگوید من قرآن کتاب خدا و سنت را دارم.. و این آیه را در سوره مائده میاوری: (واغسلوا وجوهکم وایدیکم الی المرافق وامسحوا بروءسکم وارجلکم الی الکعبین..) به او میگوییم چرا پاهای خود را میشویی؟ و آنها را همچون سر خود مسح نمیکنی؟ این آیه قرآنی است.. میگوید: شیخ گفت! تو دنبال شیخ میروی، یا خداوند کتاب را برای تو باقی گذاشت؟! آیا به تو گفت شیخ را برای تو باقی گذاشتم و به تو گفت فلان صعلوک بدبخت بیچاره را باقی گذاشتم؟! زیرا تو که به اهل بیت ایمان نمیاوری پس لااقل به کتاب ایمان بیاور.. اگر اهل سنت به کتاب ایمان بیاورند بین ما و آنها اختلافی ایجاد نمیشود؛ چرا؟ زیرا این کتاب، در آن کلمه ای است که معادل تمام این کتاب است: (ولی شما فقط خداوند و پیامبر و مومنانی هستند که نماز را برپا میدارند و زکات را در حال رکوع میپردازند..) و این را برای من تطبیق بده! اختلاف دیگر کجاست؟
ادامه دارد