eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
28.6هزار عکس
28.2هزار ویدیو
651 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻حسین امیرعبدالهیان، وزیر امورخارجه در توئیتر: 🔸دستور تحقیق در مورد فوت تراژیک مهسا، که چنانکه رییس‌جمهور گفت، مانند دختران خود ما بود، صادر شده است. 🔸حقوق بشر، برای ایران ارزشی ذاتی دارد - بر خلاف کسانی که به آن به چشم ابزاری علیه رقبا می‌نگرند. 🔸آمریکا باید به جای ریختن اشک تمساح، به تروریسم اقتصادی پایان دهد.
🔴فکر کردی حالا که حاج قاسم نیست می‌تونی با تحریک خانواده مرحومه ، در جانِ ما ایران بلوا به پا کنی؟! نیروی قدس و حاج اسماعیل ادبت می‌کنن 💬عباس کلاهدوز
🔴مصطفی دستیچی نماینده پارلمان ترکیه گفت:ترکیه این قدرت را دارد که ارمنستان را از تاریخ و جغرافیا پاک کند.
ماجراي استقرار شبانه نیروهای امنیتی عراق در خیابان‌های بغداد چه بود؟ 🔹رسانه‌ها شب گذشته از حضور ناگهانی نیروهای امنیتی عراق در خیابان‌های بغداد به خصوص مناطق اطراف منطقه سبز خبر دادند. 🔹یک منبع مطلع به «المعلومه» گفت: این عملیات در راستای ارزیابی میزان آمادگی نیروهای امنیتی برای مقابله با سناریوهای احتمالی همچون حوادث اخیر بود؛ به‌خصوص اینکه برخی گروه‌ها خود را برای تظاهرات ماه اکتبر آماده می‌کنند.
☑️ المعلومه،‌ عدنان الکنانی کارشناس مسائل امنیتی در سخنان تاکید کرد: 🔻 عراق اطلاعاتی در اختیار دارد که برساس آن تروریست ها اعتراف کرده اند که سعودی در حمایت از در داخل و بی ثبات کردن این کشور نقش دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تشکیل و آموزش گروه های رزمی داوطلب مردمی در ارمنستان،جهت آمادگی دربرابر حمله آذربایجان.
🌷 آیت الله (ره) : ✍ آقای همیشه به ما می ‌گفتند : اذکار و ادعیه با شرایط ، تأثیر می ‌کند و حرف اوّل را می ‌زند. 📘 آفتاب خوبان ، ص۵۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🔻خیلی ها اومده بودن کربلا برای تماشا، برای اینکه قصه رو جمع کنن! نمیخواستن تیر و نیزه بزنن گفتند ما که امام حسین نمیکشیم بعد هی خورده خورده قاطی شدن..... 🔻استاد پناهیان ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🛑تذکر مهم دوستان عزیز توجه بفرمایید مطالبی که اخیرا بارگذاری می شود به منزله تایید همه افعال نظام جمهوری اسلامی نیست انتقادات ما به شیوه ی حکومتی مسولین نظام و اصلاح رویه های غلط و نادرست در امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در جای خود محفوظ است همچنین ما نسبت به ابزارهایی مانند گشت ارشاد و پلیس امنیت اخلاقی نقد جدی داریم که باید حتما اصلاح بشود و تا اصلاح کامل و تربیت نیروهای متخصص و متخلق به اخلاق اسلامی و پرهیز از خشونت و ضرب و شتم در مواجهه با جوانان و نوجوانان چه زن و چه مرد و توجه به اخلاق اسلامی و فعالیت موثر در مدارس از ابتدایی تا مدارج بالا و ساخت و تربیت نسل امام زمانی این مراکز به ظاهر امر به معروف اما در باطن بی تخصص و باید متوقف شود چون اثر معکوس می گذارد اما بر عموم مردم امربه معروف و نهی از منکر واجب است ولی به شروط فقهی و تاثیر و مسائلی از همین قبیل ضمنا ابتدا باید در بدنه ی حکومت و خانواده ی مسولین نظام امربه معروف و نهی از منکر در سطح وسیع اتفاق بیفتد تا در مردم کشور هم نهادینه شود در هر صورت امروز مواجهه ی ما با دشمنان اسلام و هتاکان دین و کسانی که طالب بی عفتی و بی هویتی و بی غیرتی هستند می باشد و مخاطب ما در مبارزه این عمال و زیر دستان شیاطین هستند که در همه شهرها نفوذ کردند و حتی خانواده ها را آلوده نموده اند و ما برای نابودی این گروه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد پس ما افعال و سیاست های نظام را مطلق تایید نمی کنیم و خواهان اصلاح واقعی تمامی سیاست ها ی سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی هستیم تا مقدمه سازظهور ولی الله الاعظم باشیم
*امر به معروف و نهی از منکر در کلام مرحوم حاج اسماعیل دولابی* 🔸در امر به معروف و نهی از منکر مواظب باشید با فروع دین، گردن اصول دین را نزنید. احکام شرع، فروع دین است و محبّت و ولایت خدا و اولیائش اصل دین است. 🔸به گونه‎ای روی عمل به احکام فشار نیاورید که افراد را از خدا و دین منزجر سازید و به اصل دینشان، یعنی محبّت آنها به خدا و اهل بیت علیهم السّلام، لطمه وارد شود. 🔸در آیه‎ی هفتاد و یکم سوره‎ی توبه، اوّل ولایت و محبّت بین مؤمنین را و بعد امر به معروف و نهی از منکر را مطرح می‎کند. امر و نهی وقتی اثر می‎کند که محبّت برقرار باشد. 🔸عقرب و مار سمّی بهترند ‎از کسی که به اسم امر به معروف و نهی از منکر، به افراد نیش می‎زند و آنها را می‎آزارد و از خدا و اولیا و دین بیزار می‎کند. 🔸امر به معروف جایی مؤثّر است که طرف مقابل به تو مؤمن باشد و تو را قبول داشته و دوست داشته باشد. هر جا قرآن فرمود: مؤمنین را چنین و چنان بکن، مقصود مُؤمِنین بِکَ است، یعنی کسانی که به تو ایمان دارند. 🔸جوانان این زمان، تحریک را دوست ندارند. نمی‎خواهد آنها را خیلی امر به معروف و نهی از منکر بکنید، آنها فطرتاً در راه هستند. با اخلاق و صفات شایسته و با نیّت خوب و دعای خیر در حقّ آنها کار کنید و آنها را به سمت کمالات ببرید. آنها را باید با نماز دوست کنید، نه اینکه فقط نمازخوان کنید. کار بعضی‎ها بی‌‎نماز کردن مردم است. آنها با امر و نهی زیاد و مردم‌‌آزاری، جوان‎ها را تارک‌الصّلاة می‎کنند، مقدّس‎مآب‎ها و افراد سختگیر کارها را خراب‎تر می‎کنند. 🔸اینکه در احادیث آمده است در آخرالزّمان امر به منکر و نهی از معروف می‎کنند، معنی‌اش این است که امر به معروف و نهی از منکر که می‎کنند، اثر عکس دارد، چون دائم به افراد سیخ می‎زنند و آنها را از دین بیزار می‎کنند. 🔸به زور می‎شود کسی را مسلم کرد و مجبور نمود شهادتین بگوید، ولی ایمان به زور نمی‎شود. نکند بچّه‎ات را به زور به نماز وادار کنی. 🔸آن‌قدر که گناه کردی و خدا به تو گفت عیب ندارد و این‌قدر که مثلاً نماز صبحت قضا شد و به خودت گفتی عیب ندارد، خوب برای گناهان و خطاهای دیگران هم بگو عیب ندارد و آنها را از خودت نران. 🔸در همین بی‌‎عارها اغلب خدا چیز خوبی مثل صفت سخاوت یا مردانگی قرار داده است. لذا می‎گوییم آنها را از خودتان نرانید. 🔸همان‎گونه که خدا و اولیائش به خاطر خطای دوستانشان از آنها روی بر نمی‎گردانند و عنایاتشان را دریغ نمی‎دارند، شما هم با دوستانتان که از شما کوچک‌ترند، همین‎طور رفتار کنید. اگر خلافی از آنها سر زد، از آنها روی نگردانید و قطع رابطه نکنید؛ حتّی اگر به این خاطر خسارتی هم به شما وارد شد، خدا ضامن است و جبران می‌کند. 🔸پدر و مادر مواظب باشند در اثر فشاری که برای عمل به عبادات و احکام به بچّه می‌‎آورند، محبّت بچّه به آنها لطمه نخورد. اگر پدر و مادر نمازخوان را فرزندشان دوست داشته باشد، خود فرزند نمازخوان می‎شود، نیاز به فشار آوردن زیاد نیست. و اگر از آنها منزجر شود، از دین و عمل به احکام نیز خواهد برید. اگر محبّت بچّه محفوظ ماند، ولو چند روزی در عمل به احکام شرع سستی کند، جای نگرانی نیست، آخرالامر به آغوش دین باز می‎گردد و با رغبت به احکام مقید می‎شود. عمل با کُره و بدون رغبت نه تأثیر سازنده دارد و نه ثواب و اجر. بگذارید فرزندانتان با رغبت به سمت دین و عبادت بیایند. 🔸همان‎طور که خدا با کارهایش خودش را به بندگانش نشان می‎دهد، تو هم با اخلاق و عملت خودت را به زیردستانت نشان بده. 🔸به زور افراد را به عبادت و عمل به احکام وادار کردن فایده‎ای ندارد. این کار مثل این است که از بازار میوه‎های خوب بخرید و به درخت چنار و نارون بچسبانید. چند روز که گذشت، میوه‎ها می‎گندد و خشک می‎شود و می‎ریزد. باید با محبّت و با عمل و نه با زبان، اشخاص را به دین خدا جذب کرد تا خودشان درخت میوه شوند و میوه‎های احکام و عبادت از درونشان سر برآورد. 📙مصباح الهدی تألیف استاد مهدی طیّب
◼️◾️▪️شما حق ارشاد ندارید‼️ ♦️ارشاد، کار هر کسی نیست و به شایستگی‌های خاصی نیاز دارد. به استناد خطبه ۲۳۶ نهج البلاغه، این هفت گروه حق ارشاد و دخالت در امور دیگران را ندارند: 🔻۱. جُفَاةٌ طَغَامٌ: کسانی که روحیه خشن دارند و فاقد احساسات لطیف و شخصیت اجتماعی اند. 🔻۲. عَبِيدٌ أَقْزَامٌ: انسان‌های پَست و برده صفت که چشم بسته به هر فرمانی، تن می‌دهند و از کرامت بهره‌ای ندارند. 🔻۳. تُلُقِّطُوا مِنْ كُلِّ شَوْبٍ: کسانی که از گوشه کنار کشور جمع شده و فاقد درک اجتماعی هستند. 🔻۴. مِمَّنْ يَنْبَغِي أَنْ يُفَقَّهَ: کسانی که فهمشان از دین سطحی است و هنوز به شناخت عمیق از اسلام نرسیده‌اند. 🔻۵. ... و يُؤَدَّبَ: افرادی که از ادب و فرهنگ برخوردار نیستند و نیاز به تربیت دارند. 🔻۶. ... وَ يُعَلَّمَ: کسانی که سواد لازم را نداشته و علم و دانش تحصیل نکرده‌اند. 🔻۷. ... وَ يُدَرَّبَ: کسانی که فاقد تجربه اند. 🔶بفرموده امیرالمومنین(ع) به این افراد نباید مسئولیتی محول نمود، بلکه به عکس: -- باید آنها را کنترل نموده و قیّم برایشان قرار داد، نه آنکه آنها را قیّم بر مردم قرار داد: "وَ یُوَلّی عَلَیْهِ" -- و باید مچ دستشان را گرفت نه آنکه آزاد بگردند و مچ دیگران را بگیرند: "وَیُؤْخَذَ عَلی یَدَیْهِ" کسانی که اینگونه اند، ارشادشان اضلال و اصلاحشان افساد است.
امام کاظم (ع) به روایت از پیامبر (ص) از پدران خود می‌فرمایند: حق ندارد امر به معروف و نهی از منکر کند، مگر کسی که دارای سه خصوصیت باشد. اول با کمال مدارا و تادب، امر به معروف و با کمال مدارا و تادب نهی از منکر کند. دوم با رعایت عدالت و اعتدال، امر به معروف کند، با رعایت عدالت و اعتدال نهی از منکر کند. سوم درباره آنچه امر به معروف می‌کند عالم باشد (و مسائل شرعی آن را بداند) و درباره آنچه نهی از منکر می‌کند عالم باشد (و مسائل شرعی آن را بداند). پیامبر (ص) می‌فرمایند: کسی که امر به معروف می‌کند نیاز دارد که خود از احکام حلال و حرام آگاه باشد. امام صادق (ع) می‌فرمایند: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، باید سه ویژگی داشته باشد از جمله به آنچه امر می‌کند خود عمل کند و آنچه را از آن نهی می‌کند، خود ترک کرده باشد. خداوند در آیات 43 و 44 سوره طه می‌فرمایند: به سوی فرعون بروید که او به سرکشی برخاسته است، و با او نرم نرم سخن بگویید، شاید بپذیرد، یا بهراسد. پیامبر (ص) در حدیثی دیگر می‌فرمایند: برای موعظه کردن خلق صلاحیت ندارد مگر کسی که از عیب و ضعف سخن آگاه باشد، تعبیر درست از نادرست را در هرجایی تشخیص دهد، بهانه‌جویی‌های درونی انسان‌ها را بشناسد و هوای نفس و اغواگری‌های نفس را از نظر دور ندارد. پیامبر (ص) در حدیثی دیگر فرمودند: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید خیرخواه مردم و دوست و مهربان نسبت به آنان باشد و عقده‌گشایی شخصی نکند. امام علی (ع) در حدیثی فرمودند: نصیحت کردن کسی میان مردم، سرکوفت زدن است. پی‌نوشت:‌ نوادر راوندی/21 بحار 100/87 بحار 100/91 سوره طه، آیات 43 و 44 بحار 52/2 بحار 100/84 غررالحکم /322 منبع: الحیات، محمدرضا حکیمی