eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
28.9هزار عکس
28.5هزار ویدیو
658 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️⚡️ مزیتِ افرادی که قرآن در جیب دارند... 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «این‌که قرآن همراه انسان باشد یا نباشد، متفاوت است. افرادی که قرآن در جیب دارند شیطان از آنها دور می‌شود، به‌شرطِ این‌که ادب حضور در قرآن را هم داشته باشند، یاد قرآن باشند و این کتابی که همراهشان هست را فراموش نکنند.»
🔴جواب دندان شکن بهلول به هارون الرشید ✳️روزي هارون عباسي به بهلول گفت: ما در نظر گرفته ايم متكفل امر معاش تو باشيم تا تو آسوده خاطر نزد ما بيايي. 🔆 بهلول گفت: اگر اين كار، اين سه عيب را نداشت من قبول مي كردم: 💠 اول اين كه ، تو نمي داني من به چه چيز نيازمندم تا آنچه را كه مي خواهم بدهي و به آنچه كه نمي خواهم مبتلايم نسازي. 💠دوم اینکه ، نمي داني به چه مقدار نيازمندم تا به كم و زياد آن گرفتارم نكني. 💠سوم ،اين كه نمي داني چه وقت نيازمندم تا از دير و زود دادنش، ناراحتم نسازي. 🔰 تنها آن كسي كه مرا آفريده است مي داند كه من چه مي خواهم، چه قدر مي خواهم و چه وقت مي خواهم. 📛ديگري را نرسيده است كه حق چنين ادعايي را به خود بدهد!! ♻️ علاوه بر اين، وقتي كار بدي از من صادر شود تو قطع احسان مي كني. 🔱اما خالق من، آنچنان آقاست كه هرچه از من طغيان و عصيان مي بيند، دست از احسان خود برنمي دارد... ❗️حال آيا سزاست او را رها كنم و به در خانه تو بيايم؟! 📕صفير هدايت 19، توبه، آيت الله ضياءآبادي
🌕اگر دعای اللهم کن لولیک رو در نمازهایمان بخوانیم چه میشود؟ 2- این دعا سبب زیاد شدن نعمت هاست 3-اظهار محبت قلبی است 4- نشانه ی انتظار است 5- زنده کردن امر ائمه اطهار علیه السلام است 6- مایه ناراحتی شیطان لعین است 7-نجات یافتن از فتنه های آخرالزمان است 8- اداء قسمتی از حقوق آن حضرت است که اداء حق هر صاحب حقی ؛ واجب ترین امور است 9- تعظیم خداوند و دین خداوند است 10- حضرت صاحب الزمان (عج) در حق او دعا می کند 11- شفاعت آن حضرت در قیامت شامل حال او می شود 12- شفاعت پیغمبر ان شالله شامل حالش می شود 13- این دعا امتثال امر الهی و طلب فضل و عنایت او است 14- مایه استجابت دعا می شود 15- اداء اجر رسالت است 16- مایه دفع بلاست 17- سبب وسعت روزی است ان شاءالله 18- باعث آمرزش گناهان است 19- سبب تشرف به دیدار آن حضرت در بیداری یا در خواب می شود ان شاءالله 20-سبب رجعت به دنیا در زمان ظهور آن حضرت می شود ان شاءالله 21- از برادران پیغمبر خواهد بود 22- فرج مولای ما صاحب الزمان (عج) زودتر واقع می شود 23- پیروی از پیغمبر و امامان خواهد بود 24- وفای به عهد و پیمان خداوندی است 25- آثار نیکی به والدین برای دعا کننده حاصل می گردد 26-فضیلت رعایت و اداء امانت برایش حاصل می شود 27- زیاد شدن اشراف نور امام(عج) در دل اوست 28- سبب طولانی شدن عمر است 29- تعاون و همکاری در کارهای نیک و تقوی است 30- رسیدن به نصرت و یاری خداوند و پیروزی بر دشمنان به کمک خداوند است 31- سبب هدایت به نور قرآن مجید است 32- نزد اصحاب اعراف معروف می گردد 33- به ثواب طلب علم نائل می شود انشالله 34- از عقوبت های اخروی در امان می ماند 35- هنگام مرگ به او مژده می رسدو با او به نرمی رفتار می شود 36-این دعا اجابت دعوت خدا و رسول(صلی الله علیه و آله) است 37- با امیر المومنین (علیه السلام) و در درجه ی آن حضرت خواهد بود 38- محبوب ترین افراد نزد خداوند خواهد بود 39 - عزیزترین و گرامی ترین افراد نزد خداوند خواهد بود 40- از اهل بهشت خواهد شد 41- دعای پیغمبر شاملش می شود 42- کردارهای بد او به کردارهای نیک مبدل می شود 43- خداوند متعال در عبادت او را تایید می فرمایند 44- ان شاالله با این دعا عقوبت از اهل زمین دور می شود 45- ثواب کمک به مظلوم را دارد 46- ثواب احترام به بزرگتر و واضح تر نسبت به او دارد 47- پاداش خونخواهی حضرت حسین(علیه السلام) را دارد 48- شایستگی دریافت احدایث ائمه(علیه السلام) را دارد 49- نور او برای دیگران نیز روز قیامت درخشان می گردد 50- هفتاد هزار نفر گناهکار را شفاعت می کند 51- دعای امیرالمومنین(علیه السلام) در روز قیامت شاملش می شود 52- بی حساب داخل بهشت می شود 53- از تشنگی روز قیامت در امان می ماند 54- در بهشت جاودان است 55- مایه خراش روی ابلیس و مجروح شدن دل اوست 56- روز قیامت هدیه های ویژه ای دریافت می کند 57- خداوند عزوجل از خدمتگزاران بهشت تصیبش می فرماید 58- در سایه گسترده ی خداوند قرار گرفته است و رحمت بر او نازل می شود مادامی که مشغول آن دعا باشد 59- پاداش نصیحت مومن دارد 60- مجلسی که در آن برای حضرت قائم(عج) دعا شود محل حضور فرشتگان می گردد 61- دعا کننده مورد مباهات خداوند می شود 62- فرشتگان برای او آمرزش می کنند  63- از نیکان مردم پس از ائمه(علیه السلام) می شود 64- این دعا اطاعت از اولی الامر است که خداوند در بهشت به او حکومت می دهد 65- مای ی خرسندی خداوند عزوجل است 66- مایه خوشنودی پیامبر(صلی الله علیه و آله) است 67- این دعا خوشایند ترین اعمال نزد خداوند است 68- از کسانی خواهد بود که خداوند در بهشت به او حکومت می دهد 69- حساب او آسان می شود 70- این دعا در عالم برزخ و قیامت مونس مهربانی خواهد بود 71- این عمل بهترین اعمال است 72- باعث دوری غصه هاست 73-دعای هنگام غیبت بهتر از دعای هنگام ظهور است 74-فرشتگانش درباره اش دعا می کنند 75- دعای حضرت سجاد(علیه السلام) که نکات و فوائد زیادی دارد شامل حالش می گردد 76- این دعا تمسک به ثقلین است 77- چنگ زدن به ریسمان الهی است 78- سبب کامل شدن ایمان است 79- مانند ثواب همه بندگان به او می رسد 80- تعظیم شعائر خداوند است 81- این دعا ثواب کسی است که با پیامبر شهید شده را دارد 82- ثواب کسی که زیر پرچم حضرت قائم(عج) شهید شده را دارد 83- ثواب احسان به مولای ما حضرت صاحب الزمان (عج) را دارد 84- در این دعا ثواب گرامی داشتن عالم هست 85 - پاداش گرامی داشتن شخص کریم را دارد 86- در میان گروه ائمه(علیه السلام) محشور می شود 87- درجات او در بهشت بالا می رود 88- به بالاترین درجات شهدای روز قیامت نائل می شود  89- از بدی حساب در روز قیامت در امان می ماند 90- و رستگاری به سبب شفاعت حضرت زهرا را در پی دارد. 🌸☘🌸☘🌸☘🌸 📕کتاب موعودنامه،الفبای مهدویت
آیت الله ره: شهادت نزدیکانِ انسان،کرامتی از سوی خداست...
🍃🌺🍃 ﷽ *السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یاخلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان* 🌺 🍃🌺 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
⁉️❔حکمت طولانی شدن غیبت امام زمان صلوات الله علیه چیست؟! امام صادق علیه‌السلام علت تأخیر در امر ظهور را بیان میفرمایند؛ ←هشداری برای شیعیان→ ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ▪متن عربی حدیث 🔹محمد بن علی بن حاتم عن أحمد بن عیسی الوشاء البغدادی عن أحمد بن طاهر عن محمد بن یحیی بن سهل عن علی بن الحارث عن سعد بن منصور الجواشنی عن أحمد بن علی البدیلی عن أبیه عن سدیر الصیرفی قال: دخلت أنا و المفضل بن عمر و أبو بصیر و أبان بن تغلب علی مولانا أبی عبد الله جعفر بن محمد علیه السلام فرأیناه جالسا علی التراب...  قال: .... و قدر إبطاءه تقدیر إبطاء نوح علیه السلام ...و أما إبطاء نوح علیه السلام فإنه لما استنزل العقوبة علی قومه من السماء بعث الله عز و جل جبرئیل الروح الأمین بسبعة نویات فقال یا نبی الله إن الله تبارک و تعالی یقول لک إن هؤلاء خلائقی و عبادی و لست أبیدهم بصاعقة من صواعقی إلا بعد تأکید الدعوة و إلزام الحجة فعاود اجتهادک فی الدعوة لقومک فإنی مثیبک علیه و اغرس هذا النوی فإن لک فی نباتها و بلوغها و إدراکها إذا أثمرت الفرج و الخلاص فبشر بذلک من تبعک من المؤمنین فلما نبتت الأشجار و تأزرت و تسوقت و تغصنت و أثمرت و زها الثمر علیها بعد زمن طویل استنجز من الله سبحانه و تعالی العدة فأمره الله تبارک و تعالی أن یغرس من نوی تلک الأشجار و یعاود الصبر و الاجتهاد و یؤکد الحجة علی قومه فأخبر بذلک الطوائف التی آمنت به فارتد منهم ثلاث مائة رجل و قالوا لو کان ما یدعیه نوح حقا لما وقع فی وعد ربه خلف ثم إن الله تبارک و تعالی لم یزل یأمره عند کل مرة أن یغرسها تارة بعد أخری إلی أن غرسها سبع مرات فما زالت تلک الطوائف من المؤمنین ترتد منهم طائفة إلی أن عاد إلی نیف و سبعین رجلا فأوحی الله عز و جل عند ذلک إلیه و قال یا نوح الآن أسفر الصبح عن اللیل لعینک حین صرح الحق عن محضه و صفا الأمر للإیمان من الکدر بارتداد کل من کانت طینته خبیثة فلو أنی أهلکت الکفار و أبقیت من قد ارتد من الطوائف التی کانت آمنت بک لما کنت صدقت وعدی السابق للمؤمنین الذین أخلصوا التوحید من قومک و اعتصموا بحبل نبوتک بأن أستخلفهم فی الأرض و أمکن لهم دینهم و أبدل خوفهم بالأمن لکی تخلص العبادة لی بذهاب الشک من قلوبهم و کیف یکون الاستخلاف و التمکین و بدل الخوف بالأمن منی لهم مع ما کنت أعلم من ضعف یقین الذین ارتدوا و خبث طینتهم و سوء سرائرهم التی کانت نتائج النفاق و سنوح الضلالة فلو أنهم تسنموا منی من الملک الذی أوتی المؤمنین وقت الاستخلاف إذا أهلکت أعداءهم لنشقوا روائح صفاته و لاستحکمت سرائر نفاقهم و تأبد حبال ضلالة قلوبهم و کاشفوا إخوانهم بالعداوة و حاربوهم علی طلب الرئاسة و التفرد بالأمر و النهی و کیف یکون التمکین فی الدین و انتشار الأمر فی المؤمنین مع إثارة الفتن و إیقاع الحروب کلا ف اصنع الفلک بأعیننا و وحینا قال الصادق علیه السلام و کذلک القائم علیه السلام تمتد أیام غیبته لیصرح الحق عن محضه و یصفو الإیمان من الکدر بارتداد کل من کانت طینته خبیثة من الشیعة الذین یخشی علیهم النفاق إذا أحسوا بالاستخلاف و التمکین و الأمن المنتشر فی عهد القائم علیه السلام ... ⇩▬⇩▭⇩ترجمه⇩▭⇩▬⇩
‍ 🔻سدیر صیرفی ضمن حدیثی طولانی از مولانا امام صادق (صلوات الله علیه) نقل کرده است که ایشان ضمن بیان شباهت‌هایی از قائم آل محمد (صلوات الله علیه) با انبیاء گذشته به جریان نوح علیه السلام اشاره کرده و در خصوص حکمت طولانی شدن غیبت ایشان می‌فرمایند: «هنگامی که نوح از خداوند برای قومش تقاضای عذاب آسمانی کرد، خداوند جبرئیل روح الامین را با هفت هسته میوه نزد وی فرستاد و گفت: ای پیامبر خدا! خداوند می‌فرماید: 🔸«اینها مخلوقات و بندگان من هستند. آنها را با صاعقه‌ای هلاک نمی‌گردانم، مگر بعد از تأکید دعوت و اتمام حجت کامل بر آنها. پس دوباره در دعوت قوم خود تلاش کن که در مقابل آن به تو ثواب خواهم داد. پس این هسته‌ها را بکار. موقعی که آنها روییدند و به حدّ کمال رسیدند و میوه دادند، هنگام گشایش و رهایی است. پس به مؤمنانی که از تو پیروی کرده‌اند این خبر را بشارت ده» ←هنگامی که درختان رویدند و شاخ و برگ درآوردند و باروَر شده و بعد از مدتی چنان که می‌بایست میوه دادند، نوح از خداوند درخواست کرد که طبق وعده، آنها را از شر قومش خلاص کند، ولی خداوند دوباره دستور داد که از هسته آن درختان بکارد و صبر پیشه کند و تلاش کند و بر اقامه حجت بر قوم خویش پافشاری و تاکید کند؛ نوح این خبر را به اطلاع کسانی که به وی ایمان آورده بودند رسانید. سیصد نفر از آنها از نوح روی برگرداند و مرتد شدند و گفتند: اگر دعوت نوح حق بود، خدایش در وعده‌اش تخلف نمی‌کرد! سپس خداوند متعال هفت بار پی در پی او را مأمور کشتِ هسته آن درختان کرد و هر بار گروهی از مؤمنین از وی رو بر می‌تافتند و مرتد می‌شدند، تا اینکه پیروان او تنها به هفتاد و چند مرد تقلیل یافت! آنگاه خداوند به او وحی فرستاد که اکنون صبح از شب در جلوی چشمانت روشن شد و حقِّ محض آشکار گشت و با ارتداد کسانی که دارای طینت خبیث بودند، ایمان از ناخالصی، پاک گردید. اگر من کفار را نابود می‌کردم، ولی آن دسته از کسانی را که به تو ایمان آورده و سپس مرتد شدند را باقی می‌گذاشتم، به وعده خود عمل نکرده‌ بودم، زیرا من به مؤمنان از قومت که در ایمان به یگانگی خدا خالص بوده و به ریسمان نبوت تو چنگ زدند، وعده داده بودم که آنها را در روی زمین جانشین گردانم و دین آنها را برقرار دارم و ترس آنها را به امنیت تبدیل کنم تا با برطرف شدن شک از دل‌هایشان مرا خالصانه عبادت کنند. پس جانشینی آنها در زمین و برقراری دین و تبدیل شدن ترسشان به امنیت از ناحیه من چطور ممکن بود در صورتی که می‌دانستم این مرتدها در میان صفوف مومنین هستند و به دلیل نفاق و گمراهی، یقینی ضعیف و سرشتی خبیث و باطنی بد دارند؟! و‌ اگر هنگام نابود ساختن دشمنان و‌ جانشین نمودن مومنان، این طایفه مرتد بوی خلافت در زمین را که به مؤمنین داده شده استشمام می‌کردند در نفاق و گمراهی خویش راسخ‌تر می‌گشتند و با برادران خود به دشمنی برمی‌خاستند و به خاطر ریاست با آنها می‌جنگیدند. بنابراین با این فتنه‌ها و جنگ‌ها بین برادران، برقراری دین و انتشار امنیت در میان مؤمنین چگونه ممکن بود!؟ پس اکنون مطابق وحی ما، کشتی را بساز!» ✅🔚سپس امام صادق علیه السلام فرمودند: «حال قائم ما نیز چنین است؛ او نیز ایام غیبتش طولانی می‌گردد، تا آنکه حق از ناخالص جدا گردد و با ارتداد هر شیعه‌ای که طینت خبیث دارد ایمان از ناخالصی و تیرگی پاک و خالص گردد. زیرا این عده از شیعیان مرتد اگر در ایام ظهور مهدی(در صفوف مومنان باشند) و جانشینی مومنان و برقراری دین و امنیت منتشر شده را ببینند، نفاقشان شعله‌ور می‌گردد!»... 📗منابع: - کمال الدین و تمام النعمة، للصدوق(ره)، ج۲، ص۳۵۳-۳۵۷، تهران: دارالکتب الاسلامیة، ۱۳۹۵ق - الغیبة، للطوسی(ره)، ص۳۲۶-۳۳۴، قم: مسجد جمکران، ۱۳۸۶ش
🔷امام کاظم علیه‌السّلام: اِذَا اجْتَمَعَ لِلْإِمَامِ عِدَّةُ أَهْلِ بَدْرٍ ثَلَاثُ مِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ وَجَبَ‏ عَلَيْهِ‏ الْقِيَامُ‏ وَ التَّغْيِيرُ هرگاه بر گرد یک امام، افرادی به تعداد اهل بدر، یعنی سیصد و سیزده نفر جمع شوند، به پا خاستن و تغییر بر او واجب می‌شود!!! 📚بحارالانوار ج۹۷ ص۴۹ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
🔷امام صادق علیه‌السّلام: اَلخُلقُ الحَسَنُ يَمِيثُ الخَطِيئةَ كَمَا تَمِيثُ الشَّمسُ الجَلِيدَ خوش‌خويى گناه را ذوب مى‌كند، همچنان كه آفتاب، يخ را. 📚الكافی ج۲ ص۱۰۰ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
🌑 هشتم ربیع الثانی، روز شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام(قول غیر مشهور) 1)مرحوم اربلی در «کشف الغمۀ» می نویسد: رُوِيَ أَنَّهَا بَقِيَتْ بَعْدَ أَبِيهَا أَرْبَعِينَ صَبَاحاً. (بحارالأنوار، ج43، ص186 به نقل از كشف الغمة) روایت شده است که عمر حضرت زهرا علیهاالسلام بعد از پدر گرامی خویش چهل روز بوده است. 2)ابن فتال نیشابوری در «روضۀالواعظین» می نویسد: مَرِضَتْ فَاطِمَةُ علیهاالسلام مَرَضاً شَدِيداً، وَ مَكَثَتْ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً فِي مَرَضِهَا إِلَى أَنْ تُوُفِّيَتْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهَا. (بحارالأنوار، ج43، ص191 به نقل از روضۀ الواعظین) حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام شدیداً مریض شد و به مدت چهل روز با آن مریضی که به واسطه آن فوت کرد، زندگی نمود. 3)ابن شهر آشوب در «مناقب» می نویسد: موقعى كه رسول خدا صلّی الله علیه و آله از دنيا رحلت كرد از عمر حضرت فاطمه هجده سال و هفت ماه گذشته بود، ... قربانى گفته است: وی بعد از پدر بزرگوارش مدت چهل روز زنده بود. (بحارالأنوار، ج43، ص180 به نقل از مناقب) بنابر روایتی که شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام را چهل روز بعد از شهادت رسول خدا صلّی الله علیه وآله گزارش می کند، روز هشتم ربیع الثانی، روز شهادت آن بانوی گرامی می باشد. شیعیان کشورهای عربی برای این قول از شهادت، ارزش ویژه ای قائل هستند و لذا به عزاداری می پردازند و جشن میلاد حضرت عسکری علیه السلام را در دهم ربیع الثانی که قول دیگر میلاد است، برگزار می کنند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»