eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
26هزار ویدیو
613 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
امام علی عليه ‏السلام: خِلطَةُ أبناءِ الدُّنيا تَشينُ الدِّينَ، و تُضعِفُ اليَقينَ؛ معاشرت با دنياپرستان دين را عيبناک و يقين را سست مى‏ كند. غرر الحكم: ح۵۰۷۲
امان از انسان ناشکر و نمک نشناس فاذا مس الانسان ضر دعانا ثم اذا خولناه نعم منا قال انما أوتیته علی علم بل هی فتن و لکن أکثرهم لا یعلمون (49- زمر) وقتی انسان گرفتار زیان میشود، ما را می خواند و هنگامی که ما از جانب خود نعمتی به او میدهیم [به جای شکر گزاری] می گوید: این با تلاش و درایت خودم به دست آمده است؛ در حالی که آن نعمت وسیله ای برای امتحان او بود و بیشتر مردم از واقعیت بی خبرند. این آیه به یکی از ویژگیهای طبیعت انسانی اشاره می کند که به پیروی هوای نفس گرایش دارد و به نعمتهای مادی و اسباب ظاهری پیرامونش مغرور است و فراموشکار نیز هست؛ که هر وقت دچار گرفتاری می شود رو به خدا کرده و او را به خلوص میخواند ولی همینکه پروردگارش نعمتی به او داده و او را از گرفتاری خلاص می کند فورا آن نعمت را به خودش نسبت می دهد و می گوید: «هنر خودم بود» و پروردگارش را فراموش میکند و نمیداند که همین خود وسیله ای است که با آن امتحانش میکنند.(3) دو نکته: 1. انسان هم دارای طبیعت است و هم دارای فطرت. طبع و طبیعت او ریشه در جنبه مادی و خاکی او دارد (4) ولی فطرت او متعلق به عالم بالا و آن جنبه ملکوتی اوست.(5) بنابراین هر چه که برای انسان طبیعی و مربوط به طبیعت او می شود اگر تحت مدیریت وحی و فطرت در نیاید عامل سقوط و هلاکت انسان می شود. یکی از این طبیعی ها همین حالت است که در آیه به آن اشاره شد. 2. انسان باید تمام داشته های خود را نعمت الهی دانسته و شکرگزار او باشد و نیز بداند که داده های خدا جنبه آزمون و امتحان هم دارد که اگر با مصرف درست آنها در مواردی که رضای الهی در آن است شکر آن را بجا آورد علاوه بر حل مشکل دنیائیش، بهشت خود را هم آباد کرده است و اگر به محض دریافت نعمت، دهنده آن را فراموش کرد و در مسیر کفر و ناسپاسی قدم گذاشت؛ همان نعمت تبدیل به نقمت شده و جهنم او را شعله ور می کند.
مجازات نمك نشناسان روزى جمعى از طايفه بنى صنبه كه بيمار شده بودند به حضور رسول اكرم صلى الله عليه وآله آمدند، رسول بزرگوار صلى الله عليه وآله به آنها فرمود: چند روز در مدينه باشيد تا با مراقبتهاى مستقيم و غير مستقيم، از اين بيمارى نجات يابيد، و بعد شما را به سوى نزديكانتان خواهيم فرستاد. آنها پيشنهاد كردند اگر ما در اينجا بمانيم، ما را به خارج از شهر بفرستيد تا از آب و هواى مساعد آنجا بهره مند گرديم. پيامبر مهربان صلى الله عليه وآله علاوه بر اينكه پيشنهاد آنها را پذيرفت، فرمود: چند شتر كه جزء بيت المال است با خود ببريد و از چراگاه بهره مند شوند شما نيز از شير آنها استفاده كنيد، آنها قبول كردند و با چند شتر به بيرون رفتند. و پيامبر صلى الله عليه وآله چند نفر را نيز براى نگهبانى شترها با آنها فرستاد. در آنجا به زندگى طبيعى خويش پرداختند و بعد از چند روز از بيمارى نجات يافتند، جالب اينكه نگهبانان شترها را پيامبر صلى الله عليه وآله فرستاده بودند از آنها پذيرايى مىكردند. ولى اين بيماران خوب شده كه دل بيمارى داشتند و بر اثر دورى از اسلام، خوى جاهليت در درونشان بود، بجاى قدردانى و نمك شناسى از سه نگهبان شترها، آن سه نفر را كشتند و شترها را با خود برداشته و فرار كردند. خبر كشته شدن آن سه نفر و فرار نمك نشناسان به پيامبر صلى الله عليه وآله رسيد پيامبر صلى الله عليه وآله دستور دستگيرى آنها را صارد كرد، و آنها چون راههاى اصلى را نمى شناختند، بزودى در ميان بيابان توسط ماموران اسلام دستگير شده و به حضور پيامبر صلى الله عليه وآله آورده شدند، چند ساعتى در بازداشتگاه حكومت اسلامى بسر بردند، تا اينكه آيه محارب نازل گرديد: انما جزاء الدين يحاربون الله و رسوله و يسعون فى الارض فسادا ان يقتلوا او يصلبوا او تقطع ايديهم و ارجلهم من خلاف او ينفوا من الارض ذلك لهم خزى فى الدنيا و لهم فى الاخرة عذاب عظيم (164) كيفر آنها كه با خدا و پيامبر صلى الله عليه وآله به جنگ مىپردازند و در روى زمين دست به فساد مىزنند اين است كه يا اعدام شوند يا به دار آويخته گردند و يا دست و يا پايشان بر خلاف يكديگر (دست راست با پاى چپ و دست چپ با پاى راست) قطع گردد و يا از سرزمين خود تبعيد شوند، اين رسوايى آنها در دنيا است و در آخرت مجازات بزرگى دارند (165) طبق بعضى از روايات، پيامبر (صلّى الله عليه وآله) يكى از آنها را اعدام كرد، و ديگرى را به دار آويخت و در مورد سومى دستور داد دست راست و پاى چپش را قطع نمايند (166) واين دستور قرآنى براى محارب (كه با اسلحه مردم را مىترساند) و مفسد فى الاعرض، جزء قانون اسلام قرار گرفت.
نمک نشناسی السلام علیک یا اباصالح المهدی شاید اکثر ما این لفظ را هنگامی بکار ببریم که به کسی نیکی کنیم او قدر ناشناسی کند ولی منظور من اینجا فراتر از این حرف هاست به یکی از بزرگان گفتند چه میکنی گفت نان و نعمت حق میخورم و فرمان شیطان لعین را میبرم انصافا کدام ما هستیم که شکر او را در وسع خودمان بجا آوریم منظوریم از شکر فقط گفتن الحمد الله نیست گر چه که این هم شکر لسانیست و از اقسام شکر ولی منظور من از شکر به کار بردن نعمت در راستای خواست خالق است که در حقیقت آن خواست خالق هم بر اساس حکمت است و آن است که ما را رشد میدهد خود و خودا٬ ما آیا همین شکر لسانی را هم خالصانه و از ته دل انجام میدهیم یا نه صد وسیله را دخیل و شریک نعمتمان میدانیم و با این تفکر شرک آلود یک یادی هم از او میکنیم آیا نمیدانیم هر چه هست به اختیار اوست هرچه نیکی به ما میرسد از اوست و هرچه بدی از اعمال خودمان به ما میرسد آیا فراموش کرده ایم خواهیم مرد و همه چیز را واگذار خواهیم کرد آیا فراموش کرده ایم مهمان دو روزه ایم آیا یادمان رفت کیست به ما نعمت داد و کیست که ما را آفرید آیا نمک ناشناستر از ما پیدا میشود که با اینهمه نعمت خدا باز نماز را سنگین میپنداریم آیا نامرد تر از ما پیدا میشود که نان او را میخوریم و با دشمنش شیطان همنشین میشویم فرمان او را میبریم بعد فردا در لقاء یار جه داری بگویی؟ اگر بخشیدت تا ابد با شرمندگیت چه میکنی
نمک نشاس نباش! قدرشناسی یک ویژگی اخلاقی بسیار مهم و ارزشمند است اما در کنار قدرشناسی باید «نمک نشناس» هم نباشیم! اصطلاحا می گویند فلانی نمک خورد اما نمکدان را شکست! یعنی در جواب خوبی و لطف دیگری او خیانت و بدی کرد.   خداوند هم به عنوان بخشنده ترین بخشنده ها الطاف زیادی به ما داشته و دارد. خداوند به ما توصیه می کند از تمام نعمت های حلال دنیا بهره ببریم و در ازای این خوبی های خداوند به او خیانت نکنیم و معصیت نکنیم.   این نکته در آیه ۷۷ سوره قصص به خوبی اشاره شده است. متن آیه (وَ ابْتَغِ فیما آتاک اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَ لا تَنْسَ نَصیبَک مِنَ الدُّنْیا وَ أَحْسِنْ کما أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَیْک وَ لا تَبْغِ الْفَسادَ فِی الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ الْمُفْسِدینَ ( القصص :  77)   معنی آیه: و با آنچه خدایت داده سراى آخرت را بجوى و سهم خود را از دنیا فراموش مکن، و همچنانکه خدا به تو نیکى کرده نیکى کن و در زمین فساد مجوى که خدا فسادگران را دوست نمی‏دارد.
مردی كه بر بداخلاقی زنش صبر كند، چه ثوابی دارد؟ پیامبر خدا صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم مَن صَبَرَ عَلى سُوءِ خُلُقِ امرَأتِهِ واحتَسَبَهُ، أعطاهُ اللّه‏ُ تعالى بكُلِّ يَومٍ ولَيلةٍ يَصبِرُ علَيها مِنَ الثَّوابِ ما أعطى أيُّوبَ عليه السلام عَلى بَلائهِ، وكانَ علَيها مِنَ الوِزْرِ في كُلِّ يَومٍ ولَيلةٍ مِثلُ رَمْلٍ عالِجٍ. هر مردی كه به خاطر خدا و به امید پاداش او در برابر بداخلاقی همسرش صبر كند و آن را به حساب خدا گذارد، خداوند متعال برای هر روز و شبی كه شكیبایی می‏ورزد همان ثوابی را به او دهد كه به ایّوب علیه‏السلام در قبال بلایی كه دید، عطا كرد و گناه زن نیز در هر روز و شب به اندازه ریگهای ریگستان باشد. منبع: ثواب الأعمال: 339 / 1 منتخب میزان الحكمة: 254
دریافت پاداش آسیه همسر فرعون در همین مورد، روایت دیگری هم صدمین جلد از کتاب بحارالانوار آمده که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله فرموده‌اند: «من صبر علی سوء خلق زوج‌ها اعطاها مثل ثواب آسیه بنت مزاحم؛ هر زنی که بر بداخلاقی شوهرش صبر کند خداوند مانند پاداش آسیه دختر مزاحم (همسر فرعون) به او عطا خواهد کرد.» از طرف دیگر گاهی اتفاق می‌افتد که زنی در زندگی بداخلاقی می‌کند و بنای ناسازگاری می‌گذارد. در این شرایط اگر شوهر او صبور باشد و پرخاشگری نکند، از پاداش بزرگی بهره‌مند می‌شود. پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله به این مورد هم توجه داشته و طبق روایتی که در جلد دوم کتاب وسائل الشیعه نوشته شده، آن حضرت فرموده‌اند: «کسی که بر بداخلاقی زنش صبر کند خداوند متعال برای صبری که می‌کند ثوابی مانند صبر ایوب علیه السلام بر بلایی که به او رسید، اعطا می‌کند و گناهان آن زن در هر روز و شب مانند جمع شدن شن انباشته می‌شود و اگر قبل از اینکه با مرد همدلی کند و او را راضی کند بمیرد، در روز قیامت همواره با منافقین در حالی که واژگون است محشور شده و به پایین‌ترین درجه جهنم روانه می‌شود.» منابع: وسائل الشیعه، جلد دوم بحارالانوار، جلد هفتاد و دوم مکارم الاخلاق من لا یحضره الفقیه، جلد سوم
رفتار پیامبر اسلام با همسرش  پیامبر رابطه ای نزدیک با نزدیکان و اعضای خانواده داشته و بسیار مهربان، خوش رفتار و خوش اخلاق بوده است. به گونه‌ای که در قرآن کریم پیامبر صاحب خلق عظیم است. بنابراین برای او تحمل بداخلاقی برای چنین فردی سخت است.  پیامبر اسلام برای درمان بداخلاقی دو راه معرفی کرده است: مرحله اول نسخه پیامبر  پیامبر در وهله اول صبرو شکیبایی در برابر بد اخلاقی را توصیه می کند البته صبری که آگاهانه باشد. همچنین می فرماید: اگر فردی، بداخلاقی همسر خود را تحمل کند، خدا هم پاداشی مثل پاداش ایوب نبی به او عطا می فرماید و همچنین برای افرادی که شوهرشان دارای بدبینی و شکاکیت است می فرماید سه عذاب از روی زنان برداشته می شود و در روز قیامت با حضرت فاطمه محشورمی شوند. خداوند به هر یک از زنان زیر پاداش هزار شهید می دهد. زنی در برابر غیرت شوهرش صبر و شکیبایی داشته باشد.  زنی که بر بد اخلاقی همسرش صبوری کند.  زنی که مهریه خود را به همسر ببخشد. در این دو حدیث به این موضوع تاکید شده است که صبوری هم برای زن و هم برای مرد سریع به نتیجه نمی رسد بلکه نیاز به زمان دارد اما این صبوری دارای پاداش اخروی است. نکته جالب در این است که صبوری هم به زنان و هم به مردان توصیه شده است. البته بار مشکلات زنانی که همسر بداخلاق دارند سنگین تر است.
بد اخلاقی باعث می شود که خانواده دچارمشکلات روحی روانی شوند و همچنین زندگی برای آن ها سخت شود. امام علی می‌فرماید: کسی که بداخلاق است، خانواده ازاو خسته و بیزار می شوند. با توجه به اینکه اخلاق در روحیه فرد تاثیر می گذارد باعث موفقیت او در زندگی می‌شود
مرحله دوم راهکار پیامبر راهی برای تبدیل شوهر بد اخلاق به خوش اخلاق معرفی کرده است و آن هم این است که تا حدی به او مهر و محبت داشته باشید تا او شرمنده شود. البته این مرحله کمی سخت تر است زیرا ابتدا زن باید خود خوش اخلاق باشد و این خوش اخلاقی را درونی کرده باشد تا بتواند در ارتباط با دیگران او را منتقل کند اگر به این دو مرحله توجه کنید و آن ها را انجام دهید می توانید همسر خود را درمان کنید.
حدیث در مورد مرد بد دهن در میزان الحکمه : قطعا انسان به خاطر بد اخلاقی ، به بدترین طبقه جهنم سقوط خواهد کرد. (میزان الحکمه/حکمت 5101)
حدیث در مورد مرد بد دهن طبق روایات طبق روایات اهل بیت علیهم السلام، آثار بسیار خطرناکی برای صاحب سوء خلق بیان شده که بسیار تکان دهنده است؛ از جمله اینکه، چنین شخصی اعمالش فاسد شده و از بین می رود؛ توبه اش پذیرفته نمی شود؛ زندگی اش سخت و دردناک شده و بدترین همنشین و همراه است؛ در واقع او مومن نیست؛ اهل آتش جهنّم است.   دارای فشار قبر بوده و نفسش در عذاب است؛ اهل و عیالش از او دوری می کنند؛ راحتیش اندک است؛ رزق و روزیش کم است؛ به دوست و رفیق دست نمی یابد؛ به هدفش نمی رسد؛ زندگیش تیره و تار است و… (میزان الحکمه/باب سوء خلق) اینها، بعضی از آثار سوء خلق است که در روایات به آنها تصریح شده است.   بنابراین، باید توجّه داشت که سوء خلق در زندگی ما راه نیابد و گرنه، دنیا و آخرتمان را تباه می سازد. بد اخلاقی، چه در محیط کار و اجتماع و چه در زندگی مشترک، باعث تباهی و سیه روزی است و زندگی را برای صاحب سوء خلق و اطرافیانش تلخ و غیرقابل تحمّل می کند.
پیداست که کسی از افراد اجتماع چنین کسی را تحمل نکرده و همه از او دوری می جویند. همسر و نزدیکان او نیز قادر به زندگی با او نیستند؛ زیرا، زندگی چنین افرادی، جهنّم مجسّم است. پیداست که در صورت ابتلای یکی از زوجین به این خصلت ناپسند؛ دیگر نه محبّت و عشقی باقی می ماند و نه چرخ زندگی بر مدار چرخش خود استوار خواهد ماند.   مردان، باید توجه داشته باشند که اخلاق سوء آنان، موجب مشکلات زیادی می شود و آثار سوء بسیاری در زندگی زناشویی و غیر آن باقی می گذارد؛ به طوری که در روایات اهل بیت علهیم السلام از آن به عنوان گناه نابخشودنی یاد شده است. (میزان الحکمه/ح5087)
دوست خوب و کامل در کلام امام صادق(ع) دوستی می تواند لایق دوستی باشد؛ 1- از آنچه در دست دارد، از تو مضایقه نکند، 2- هنگام ناراحتی و سختی‌ها، تو را تنها نگذارد، 3- دست یافتن او به جاه و مقام در چگونگی رابطه اش با تو تغییری ایجاد نکند، 4- ظاهر و باطنش با تو یکسان باشد، 5- زینت تو را زینت خود و زشتی و پلیدی تو را زشتی خود بداند. این پنج شرط فوق که مورد تاکید امام صادق(ع)، قرار گرفته از مهم ترین شرایط دوستان حقیقی است. برخی از افراد در ظاهر ادعای دوستی می کنند، اما در باطن دچار نفاق هستند و چون نفع خود را در نزد شخصی ببینند اظهار دوستی می نمایند و همین که نیازشان برطرف گردید همه چیز را زیر پا می نهند و در یک کلام انسان‌های دوچهره ای هستند. که این گروه در قعرجهنم هستند
امیرمؤمنان(علیه السلام) فرموده است: دوستان دو نوعند: دوستان مورد اعتماد و دوستان خنده رو. اما دوستان مورد اعتماد مانند کف و بال و خانواده و مالند؛ هرگاه بر دوستت اعتماد دارى، مال و تلاش خود را در راه او صرف کن؛ با دوستانش دوست و با دشمنانش دشمن باش؛ راز او را پوشیده بدار و یاور او باش و محاسن او را ظاهر گردان؛ و ‌اى پرسش‌کننده! بدان وجود این گونه دوستان، نایاب‌تر از کبریت احمر است. امـا دوسـتـان خنده رو، از آنها به تو لذت و خوشى مى‌رسد؛ این را از آنها قطع مکن و بیش از این، از وجـدان آنـها انتظار نداشته باش و به اندازه‌اى که با تو گشاده‌رویى و شیرین‌زبانى مى‌کنند با آنها رفتار کن.(۳) سرور شهیدان حسین بن على(علیه السلام) فرموده است: برادران چهار گونه‌اند: برادرى که براى توست و تو براى اویى؛ برادرى که براى توست؛ برادرى که ضد توست و برادرى که نه براى اویى و نه او براى تـوسـت. از آن حـضـرت دربـاره معناى این سخن پرسش شد فرمود: برادرى که براى تو و براى خـودش اسـت، بـرادرى اسـت کـه بـا دوستى خود، بقاى برادرى را خواهان است و با دوستى خود، خـواهـان مـرگ برادرى نیست. و این براى توست و به سود خودش است؛ چه هرگاه برادرى کامل شـود، زنـدگـانـى هر دو خوش و گوارا خواهد شد؛ و هرگاه برادرى یک طرفه و در تناقض باشد، برادرى هر دو طرف نادرست خواهد بود. بـرادرى کـه او بـراى تـوسـت، کـسى است که نفس خویش را از طمع رهایى داده و به حال رغبت درآورده است؛ از این رو، هرگاه رغبت به برادرى داشته باشد، در امور دنیا طمع ندارد؛ و این به طور کامل و با تمام وجود براى توست. برادرى که بر ضد توست، برادرى است که پیشامدهاى ناگوار را برایت انتظار مى‌کشد و اسرارت را فـاش مـى‌کـنـد و در میان خانواده‌ها، بر تو دروغ مى‌بندد؛ و به تو، با نظر حسادت مى‌نگرد؛ و لعنت خداوند یگانه بر او باد. برادرى که نه براى توست و نه تو براى اویى؛ کسى است که خداوند او را پر از حماقت کرده و او را از رحمت خود دور ساخته است؛ او را مى‌بینى که خودش را بر تو ترجیح مى‌دهد و به سبب حرصى که دارد، آنچه را در اختیار توست، مى‌طلبد.(۴) امـام جعفر بن محمد صادق(علیه السلام) فرموده است: دوستان سه گونه‌اند: یکى مانند غذاست که در هر زمـان بدان نیاز دارى و آن، دوست خردمند است. دوم به منزله درد است و آن، دوست احمق است. سوم در حکم داروست و آن، دوست هشیار و زیرک است.(۵) نیز فرموده است: دوستان سه گونه‌اند: دوستى که با جان خویش با تو مواسات و همیارى مى‌کند؛ دیگر دوستى است که با مال خویش با تو مواسات و همیارى دارد؛ سومى کسى است که کفاف خود را از تـو مى‌گیرد و تو را براى برخى لذت‌ها مى‌خواهد بنابراین نباید او را از دوستان مورد اعتماد به شمار آورى.(۶) پی‌نوشت‌‌ها ۱-فرقان،۳۴. ۲-وفیات الاعیان، ج۳، ص۹۵. ۳-اصول کافی، ج۲، ص۲۴۸. ۴-مستدرک الوسائل، ج۹، ص۱۵۳. ۵-بحارالانوار، ج۷۸، ص۲۳۸.
⭕️ عکسی که در کانال های آمریکایی و توییتر آمریکا در حال دست به دست شدن است 🔻 متحدان آمریکا یکی پس از دیگری درحال نزدیک شدن به بلوک شرق و ایران
⭕️🖊ظاهرا باکو با استارت جنگ مقاومت و اسرائیل فرمان گرفته جنگ با ارمنستان رو شروع کنه و مواضع ارمنستان رو بمباران کرده که نتیجه این حمله کشته شدن ی سرباز ارمنی بوده
🔴 ۱۲۲۵ روز از جنایت بزرگ ترور گذشت. 🚩 رژیم جعلی در حال فروپاشی از درون است. کابوس هشتادسالگی کار شیطان‌ را تمام خواهد کرد. 🏴 ان شاءالله بشارت بزرگی در راه است از ۱۲۹۰ الی ۱۳۳۵ روز بعد از شهادت لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش و آماده باشید ساعت صفر نزدیک میشویم 💥این را از بنده به یادگار داشته باشید امروز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
🚨نقض آتش بس توسط نیروهای مسلح باکو در مناطق سوتک و کوت همچنان ادامه دارد 🔹در نتیجه بمباران نیروهای مسلح باکو در مرز با ارمنستان یک سرباز ارمنی کشته شد. 🚨 | منابع ارمنی :نیروهای مسلح ارمنستان یک ضد حمله قوی علیه مواضع باکو انجام دادند 🔹منبع ارمنی :طرف آذربایجان تلفات سنگینی هم در نیروها و هم در تجهیزات دارد.
🔴کانال عبری کان به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی: ترور فرماندهان جهاد اسلامی ادامه خواهد داشت!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ترور «ایاد الحسنی» فرمانده یگان عملیات جهاد اسلامی 🔹شهید الحسنی در منزلی در منطقه «حی النصر» غزه هدف حمله پهپاد انتحاری رژیم صهیونیستی قرار گرفت. 🔹اسرائیل بیش از ۲۶ سال در تلاش برای ترور شهید ایاد الحسنی بود. ـــــــــــــــــــــــ
🔸منابع ارمنی :نیروهای مسلح ارمنستان یک ضد حمله قوی علیه مواضع باکو انجام دادند منبع ارمنی :طرف آذربایجان تلفات سنگینی هم در نیروها و هم در تجهیزات دارد
🔴ایاد الحسنی از سرداران بزرگ گردان های قدس در منزل خود بر اثر بمب گذاری به شهادت رسید ♨️امان از نفوذ و خیانت. امان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نصرالله: سفر رئيسی به سوریه نشان از روابط راهبردی ایران و سوریه در سطوح مختلف دارد دبیرکل حزب‌الله لبنان: 🔸جنگ غزه مهم است و تاثیراتش تنها به غزه محدود نمیشود بلکه بر کل منطقه تاثیر خواهد داشت و هرموقع لازم باشد که اقدامی انجام دهیم هرگز دچار شک و تردید نخواهیم شد و آن را انجام می دهیم 🔸سوریه در جای خود باقی ماند و نه موضعش تغییر کرد و نه محورش. بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و دعوت از رئیس‌جمهور اسد به اجلاس عربی یک نشانه مهم است. 🔸سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران به سوریه نشان از روابط راهبردی ایران و سوریه در سطوح مختلف دارد. 🔸امروز مسئله سوریه با قدرت در انتخابات ترکیه مطرح است و نامزدهای انتخاباتی بر سر نگاه و نظرات خود در قبال دمشق رقابت می‌کنند.