⚠️⚠️کسی به عمل قومی راضی باشد، ...
1)عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ علیه السلام يَقُولُ فِي قَوْلِ اللَّهِ: «قُل قَدْ جاءَكُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِي بِالْبَيِّناتِ وَ بِالَّذِي قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ؟» وَ قَدْ عَلِمَ أَنَّ هَؤُلَاءِ لَمْ يَقْتُلُوا وَ لَكِنْ فَقَدْ كَانَ هَوَاهُمْ مَعَ الَّذِينَ قَتَلُوا فَسَمَّاهُمُ اللَّهُ قَاتِلِينَ لِمُتَابَعَةِ هَوَاهُمْ وَ رِضَاهُمْ لِذَلِكَ الْفِعْل. (تفسیر عیاشی، ج1، ص208)
حضرت صادق علیه السلام ذیل این فرموده الهی که: «بگو بى شك فرستادگانى پيش از من دلايل روشن و آنچه گفتيد براى شما آوردند، پس چرا آنها را كشتيد اگر راستگوييد؟» فرمود: مخاطبین این آیه مرتکب قتل رسولان الهی نشدند، ولی خواسته آنها با کسانی که مرتکب قتل شدند، همراه بود، لذا خداوند آنها را به دلیل تبعیت از خواسته قاتلین و رضایت به فعل ایشان، قاتل نامیده است.
2)عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ علیه السلام قَالَ: لَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ: «قُلْ قَدْ جاءَكُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِي بِالْبَيِّناتِ وَ بِالَّذِي قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ؟» وَ قَدْ عَلِمَ أَنْ قَالُوا وَ اللَّهِ مَا قَتَلْنَا وَ لَا شَهِدْنَا قَالَ: وَ إِنَّمَا قِيلَ لَهُمُ ابْرَءُوا مِنْ قَتَلَتِهِمْ فَأَبَوْا. (تفسیر عیاشی، ج1، ص209)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: هنگامی که این آیه نازل شد: «بگو بىشك فرستادگانى پيش از من دلايل روشن و آنچه گفتيد براى شما آوردند، پس چرا آنها را كشتيد اگر راستگوييد؟»، خداوند می دانست که آنها می گویند: به خدا قسم که ما نه کسی را کشتیم و نه شاهد آن قتل بودیم. اما خداوند به این دلیل چنین فرموده است که به آن افراد گفته شد از کشتن پیامبران بیزاری بجویید، اما آنها از این بیزاری جستن ابا کردند.
3)قَالَ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ علیه السلام: الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ الرِّضَا بِهِ.(نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص 499)
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: کسی که به عمل قومی راضی باشد، همانند کسی است که با آن کار همراه آن قوم بوده است. و هرکس در امر باطلی وارد شود، دو گناه بر او می نویسند: گناه انجام باطل و گناه رضایت به آن عمل باطل.
4)عَنْ عَطِيَّةَ الْعَوْفِيِّ قَالَ: خَرَجْتُ مَعَ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيِ زَائِرَيْنِ قَبْرَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام … فَقَالَ: يَا عَطِيَّةُ! سَمِعْتُ حَبِيبِي رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله يَقُولُ: مَنْ أَحَبَّ قَوْماً حُشِرَ مَعَهُمْ، وَ مَنْ أَحَبَّ عَمَلَ قَوْمٍ أُشْرِكَ فِي عَمَلِهِم. (بشارة المصطفى، ج2، ص74-75)
عطیه عوفی گفت: با جناب جابر بن عبدالله انصاری به قصد زیارت حسین بن علی علیه السلام حرکت کردیم. جناب جابر به من گفت: از محبوبم رسول خدا صلّی الله علیه و آله شنیدم که می فرمود: هرکس قومی رادوست داشته باشد، با ایشان محشور می شود، و هرکس عمل قومی را دوست داشته باشد، در آن عمل با ایشان شریک می شود.
5)عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ: مَنْ غَابَ عَنْ أَمْرٍ فَرَضِيَ بِهِ كَانَ كَمَنْ شَهِدَهُ وَ أَتَاه. (التوحید، ص392)
حضرت رضا علیه السلام فرمود: کسی که در صحنه انجام عملی حاضر نباشد، امّا به آن کار راضی باشد، مانند کسی است که حاضر بوده و آن را انجام داده است.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💡🗣 غنی و فقیر از مرگ رهايى نمى يابند
قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام فِي خُطْبَةٍ طَوِيلَةٍ: أَيُّهَا النَّاسُ! مَنْ مَشَى عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ فَإِنَّهُ يَصِيرُ إِلَى بَطْنِهَا، وَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ مُسْرِعَانِ فِي هَدْمِ الْأَعْمَارِ، وَ لِكُلِّ ذِي رَمَقٍ قُوتٌ، وَ لِكُلِّ حَبَّةٍ آكِلٌ، وَ أَنْتَ قُوتُ الْمَوْتِ، وَ إِنَّ مَنْ عَرَفَ الْأَيَّامَ لَمْ يَغْفُلْ عَنِ الِاسْتِعْدَادِ، لَنْ يَنْجُوَ مِنَ الْمَوْتِ غَنِيٌّ بِمَالِهِ وَ لَا فَقِيرٌ لِإِقْلَالِهِ. (روضة الواعظين،ج2، ص489)
امير المؤمنين در خطبه ای طولانی چنين فرمود: اى مردم! هر كس كه روى زمين گام برمى دارد، سرانجام به درون آن مى رود، و شب و روز در ويران كردن و گذران عمرها شتابان است، و برای هر صاحب نفسی، روزى و قوتى است، و هر دانه و حبّه يى را خورنده يى است. و همانا كه تو روزى و قوتِ مرگى، و هر كس روزگار را شناخته باشد از آماده شدن براى مرگ غفلت نمى ورزد. هيچ توانگرى به واسطه مال خويش، و هيچ تنگدستى به واسطه فقر خويش از مرگ رهايى نمى يابد.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔔🔔پیام ناقوس
عَنِ الْحَارِثِ الْأَعْوَرِ قَالَ: بَيْنَا أَنَا أَسِيرُ مَعَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام فِي الْحِيرَةِ، إِذاً نَحْنُ بِدَيْرَانِيٍّ يَضْرِبُ بِالنَّاقُوسِ. قَالَ: فَقَالَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام: يَا حَارِثُ! أَ تَدْرِي مَا يَقُولُ هَذَا النَّاقُوسُ؟ قُلْتُ: اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ابْنُ عَمِّ رَسُولِهِ أَعْلَمُ. قَالَ: إِنَّهُ يَضْرِبُ مَثَلَ الدُّنْيَا وَ خَرَابِهَا وَ يَقُولُ:
«لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حَقّاً حَقّاً صِدْقاً صِدْقاً، إِنَّ الدُّنْيَا قَدْ غَرَّتْنَا وَ شَغَلَتْنَا وَ اسْتَهْوَتْنَا وَ اسْتَغْوَتْنَا، يَا ابْنَ الدُّنْيَا مَهْلًا مَهْلًا، يَا ابْنَ الدُّنْيَا دَقّاً دَقّاً، يَا ابْنَ الدُّنْيَا جَمْعاً جَمْعاً، تَفْنَى الدُّنْيَا قَرْناً قَرْناً، مَا مِنْ يَوْمٍ يَمْضِي عَنَّا إِلَّا وَهَنَ مِنَّا رُكْناً، قَدْ ضَيَّعْنَا دَاراً تَبْقَى، وَ اسْتَوْطَنَّا دَاراً تَفْنَى، لَسْنَا نَدْرِي مَا فَرَّطْنَا فِيهَا إِلَّا لَوْ قَدْ مِتْنَا»
قَالَ الْحَارِثُ: يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ! النَّصَارَى يَعْلَمُونَ ذَلِكَ؟ قَالَ: لَوْ عَلِمُوا ذَلِكَ لَمَا اتَّخَذُوا الْمَسِيحَ إِلَهاً مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
قَالَ: فَذَهَبْتُ إِلَى الدَّيْرَانِيِّ فَقُلْتُ لَهُ: بِحَقِّ الْمَسِيحِ عَلَيْكَ لَمَّا ضَرَبْتَ بِالنَّاقُوسِ عَلَى الْجِهَةِ الَّتِي تَضْرِبُهَا. قَالَ: فَأَخَذَ يَضْرِبُ وَ أَنَا أَقُولُ حَرْفاً حَرْفاً حَتَّى بَلَغَ إِلَى قَوْلِهِ إِلَّا لَوْ قَدْ مِتْنَا.
فَقَالَ: بِحَقِّ نَبِيِّكُمْ مَنْ أَخْبَرَكَ بِهَذَا؟ قُلْتُ: قَالَ الرَّجُلُ الَّذِي كَانَ مَعِي أَمْسِ. قَالَ: وَ هَلْ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النَّبِيِّ مِنْ قَرَابَةٍ؟ قُلْتُ: هُوَ ابْنُ عَمِّهِ. قَالَ: بِحَقِّ نَبِيِّكُمْ أَ سَمِعَ هَذَا مِنْ نَبِيِّكُمْ؟ قَالَ: قُلْتُ: نَعَمْ، فَأَسْلَمَ ثُمَّ قَالَ لِي: وَ اللَّهِ إِنِّي وَجَدْتُ فِي التَّوْرَاةِ أَنَّهُ يَكُونُ فِي آخِرِ الْأَنْبِيَاءِ نَبِيٌّ وَ هُوَ يُفَسِّرُ مَا يَقُولُ النَّاقُوس. (معاني الأخبار، ص231)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔔🔔 زنگ ها به صدا در آمده اند، آیا می شنوید؟
قَالَ أمیرُالمُؤمِنین علیه السلام فِی خُطبَتِهِ:
أُوصِيكُمْ بِذِكْرِ الْمَوْتِ وَ إِقْلَالِ الْغَفْلَةِ عَنْهُ ، وَ كَيْفَ غَفْلَتُكُمْ عَمَّا لَيْسَ يُغْفِلُكُمْ ، وَ طَمَعُكُمْ فِيمَنْ لَيْسَ يُمْهِلُكُمْ ،
فَكَفَى وَاعِظاً بِمَوْتَى ، عَايَنْتُمُوهُمْ حُمِلُوا إِلَى قُبُورِهِمْ غَيْرَ رَاكِبينَ ، وَ أُنْزِلُوا فِيهَا غَيْرَ نَازِلِينَ ، كَأَنَّهُمْ لَمْ يَكُونُوا لِلدُّنْيَا عُمَّاراً ، وَ كَأَنَّ الآْخِرَةَ لَمْ تَزَلْ لَهُمْ دَاراً ، أَوْحَشُوا مَا كَانُوا يُوطِنُونَ ، وَ أَوْطَنُوا مَا كَانُوا يُوحِشُونَ ، وَ اشْتَغَلُوا بِمَا فَارَقُوا وَ أَضَاعُوا مَا إِلَيْهِ ، انْتَقَلُوا لَا عَنْ قَبِيحٍ يَسْتَطِيعُونَ انْتِقَالًا ، وَ لَا فِي حَسَنٍ يَسْتَطِيعُونَ ازْدِيَاداً ، أَنِسُوا بِالدُّنْيَا فَغَرَّتْهُمْ ، وَ وَثِقُوا بِهَا فَصَرَعَتْهُمْ.
فَسَابِقُوا رَحِمَكُمُ اللهُ إِلَى مَنَازِلِكُمُ الَّتِي أُمِرْتُمْ أَنْ تَعْمُرُوهَا ، وَ الَّتِي رَغِبْتُمْ فِيهَا وَ دُعِيتُمْ إِلَيْهَا ، وَ اسْتَتِمُّوا نِعَمَ اللهِ عَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ عَلَى طَاعَتِهِ وَ الْمُجَانَبَةِ لِمَعْصِيَتِهِ ، فَإِنَّ غَداً مِنَ الْيَوْمِ قَرِيبٌ، مَا أَسْرَعَ السَّاعَاتِ فِي الْيَوْمِ ! وَ أَسْرَعَ الْأَيَّامَ فِي الشَّهْرِ ! وَ أَسْرَعَ الشُّهُورَ فِي السَّنَةِ ! وَ أَسْرَعَ السِّنِينَ فِي الْعُمُر! (شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج13، ص99)
امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ای پیرامون مرگ فرمود:
ای مردم! شما را به ياد کردن از مرگ، و عدم غفلت از آن سفارش می كنم. چگونه مرگ را فراموش می كنيد در حالى كه او شما را فراموش نمی كند؟ و چگونه طمع دارید در مورد کسی که به شما مهلت نمی دهد؟
مرگِ درگذشتگان براى عبرت گرفتن كافى است. می بینید که ایشان را به سوی قبورشان بدون هیچ مرکبی حمل می کنند، و آنان را، بى آن كه خود فرود آيند، در قبر فرود آورند. چنان از دنیا رفته اند که گویا ایشان از آباد کنندگان دنیا نبوده اند و همیشه آخرت جایگاه ایشان بوده است. از آن مکانی که باید در آن اقامت گزینند به وحشت می افتادند، امّا در آنجایی اقامت گزیدند که از آن وحشت می کردند. به چیزی خود را مشغول ساختند که باید از آن جدا شوند، و چیزی را ضایع و تباه نمودند که باید به سوی آن بروند. و اکنون نه از کار زشت می توانند برگردند، و نه می توانند کار نیک خویش را زیاد کنند. به دنیا انس گرفتند و دنیا ایشان را فریب داد، به دنیا اعتماد نمودند و دنیا آنها را مغلوب نمود، و به خاکشان انداخت.
خداوند شما را رحمت كند! پس به سوى آباد كردن خانه هايى كه شما را به آبادانى آن فرمان داده، ترغیب نموده و به سوی آن دعوت شده اید، بشتابيد ؛ و با صبرِ بر بندگی خداوند و دوری از نافرمانی او، نعمت های الهی را بر خود تمام کنید. زیرا فردا که زمان مرگ است به امروز نزدیک است.
چقدر ساعت ها در روز به شتاب و با سرعت می گذرند! چقدر روزها در ماه به شتاب و با سرعت می گذرند! چقدر ماه ها در سال به شتاب و با سرعت می گذرند! و چقدر سال ها در عمر به شتاب و با سرعت می گذرند!
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
⚫️مولا علی علیهالسّلام:
وَضَعْ عَنْکَ هُمُومَهَا لِمَا أَيْقَنْتَ بِهِ مِنْ فِرَاقِهَا وَ تَصَرُّفِ حَالَاتِهَا
غم و غصّهٔ دنيا را از خود کنار کن، زيرا که به فراق و جدايى و دگرگونى حالات آن يقين دارى.
📚نهجالبلاغه نامهٔ ۶۸
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️امام حسین علیهالسّلام:
فَمَهْمَا يَكُنْ لِأَحَدٍ عِنْدَ أَحَدٍ صَنِيعَةٌ لَهُ رَأَى أَنَّهُ لَا يَقُومُ بِشُكْرِهَا فَاللَّهُ لَهُ بِمُكَافَاتِهِ فَإِنَّهُ أَجْزَلُ عَطَاءً وَ أَعْظَمُ أَجْراً
اگر كسی برای دیگری کار نیکی انجام داد و او نیکیاش را پاس نداشت، خداوند خود ضامن جبران است، و بخشش خداوند سرشارتر، و مزدش بزرگتر است.
📚موسوعه کلمات الامام الحسین عليه السّلام، ص۷۵۱
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
♨️ فرج و گشایش...
🔹امام عصر (عجلاللهفرجه) از طريق محمد بن عثمان دومين وکيل خويش در زمان غيبت صغری، خطاب به همه ى شيعيان فرمودند:
"براي تعجيل در فرج بسيار دعا کنيد که همانا فرج و گشايش شما در آن است."
🔰در اين سخن دو نکته مهم وجود دارد:
✅1- کثرت دعا يعنى به دعاى کم و در زمان محدود اکتفا نشود.
آرى منتظران واقعى حضرتش از چشم انتظاری خسته نمى شوند و هرگز از تمنّای فرج ملول نمی گردند.
✅2- فرج و گشايش در همهی امور ما (اُخروی و دنيوی) تنها و تنها به فرج و ظهور امام وابسته است.
📚برگرفته از کتاب آشتی با امام زمان
#امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 علت گریه امام سجاد علیه السلام هنگام وضو گرفتن مردم
🏴 #محرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈ره توشه زوار قسمت 1
✅به هیچ وجه این فایل ها رو از دست ندین و برا همه دوستان هم ارسال بفرمایید.
#اللهم_بارک_لمولانا_صاحب_الزمان
🙏👌❤️نماز بسیار ساده برای فرزندان در شب ها و برای والدین در روزها
عَنْ عُمَرَ بْنِ يَزِيدَ قَالَ: كَانَ أَبُوعَبْدِاللَّهِ علیه السلام يُصَلِّي عَنْ وَلَدِهِ كُلَّ لَيْلَةٍ رَكْعَتَيْنِ، وَ عَنْ وَالِدَيْهِ فِي كُلِّ يَوْمٍ رَكْعَتَيْنِ. قُلْتُ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، كَيْفَ صَارَ لِلْوَلَدِ اللَّيْلُ؟ قَالَ: لِأَنَّ الْفِرَاشَ لِلْوَلَدِ. قَالَ: وَ كَانَ يَقْرَأُ فِيهِمَا إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ. (وسائل الشیعۀ، ج2، ص445/تهذیب الاحکام، ج1، ص467/ قبس من غياث سلطان الورى، ص7)
عمر بن یزید گفت: حضرت صادق علیه السلام هر شب از جانب فرزندش و هر روز از جانب پدر و مادر گرامیش دو رکعت نماز می خواند. عرض کردم: فدایت شوم، چرا برای فرزند در شب نماز خوانده می شود؟ فرمود: زیرا بستر خواب، زمینه ایجاد فرزند است. عمر بن یزید گفت: حضرت در دو رکعت ، سوره قدر و کوثر را می خواند. (رکعت اوّل: سوره حمد و سوره قدر؛ و رکعت دوم: سوره حمد و سوره کوثر)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تمام خیرها از مسیر سید الشهداست
علامه طباطبایی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ماجرای امام زمان و سید علی سیستانی...
🎙حجتالاسلام معاونیان
👌بسیار زیباست
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
♦️سرعت از دست رفتن ایمان درآخرالزمان
پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: فرصت را برای اعمال نیک پیش از آنکه فتنههایی مانند پارههای شب تاریک پدید آید، غنیمت شمارید. در آن هنگام انسان صبح مؤمن است و شب کافر میشود؛ شب کافر است و روز مؤمن میشود و دین خود را بهعوض ناچیزِ دنیا میفروشد.
📚 نهج الفصاحه، ترجمه ابوالقاسم پاینده، ص۲۱۶
و بدین جهت بود که آیت الله مرعشی نجفی (رحمة الله علیه) میگفتند: وقتی از منزل خـارج میشوم، خدا را به ۱۲۴ هزار پیامبر قسم میدهم که با ایمان به خانه برگردم. چرا که در روایت آمده، چه بسا مرد با ایمان از خــانـہ خارج میشود و بی ایمان برمیگـــردد.
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🔴 اهل سقیفه، بنیان گذاران ظلم و ستم بر اهل البیت علیهم السلام
🌕 امام باقر علیه السلام فرمودند:
به خدا سوگند! هر بلایی که بر ما اهل البیت پایه ریزی شود و هر حادثهای که بر ما پیش آید، اساس و بنیان اولیهاش را آن دو (ابوبکر و عمر) گذاشتهاند؛ پس لعنت خدا و فرشتگان و همۀ مردم بر آنها باد!
وَ اَللَّهِ مَا أُسِّسَتْ مِنْ بَلِيَّةٍ وَ لاَ قَضِيَّةٍ تَجْرِي عَلَيْنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ إِلاَّ هُمَا أَسَّسَا أَوَّلَهَا فَعَلَيْهِمَا لَعْنَةُ اَللّٰهِ وَ اَلْمَلاٰئِكَةِ وَ اَلنّٰاسِ أَجْمَعِينَ.
📗الکافی، ج ۸، ص ۲۴۵
🌕 در زیارت عاشورا میخوانیم:
فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْكُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ...
پس خدا لعنت كند امّتى كه اساس ظلم و ستم را بر شما اهل البیت بنیاد كردند...!
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
♦️ امام حسین کشتهٔ صحیفه ملعونه بود!
🌕 امام صادق علیه السلام فرمودند:
أَنْ إِذَا كُتِبَ اَلْكِتَابُ قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ...
هنگامی که صحیفه ملعونه نوشته شد، امام حسین علیه السلام به قتل رسید!
📗الکافی، ج ۸، ص ۱۸٠
صحیفه ملعونه، عهدنامهای بود که توسط ابوبکر، عمر، ابی عبیده جراح، عبد الرحمن بن عوف، سالم غلام ابی حذیفه، مغیره بن شعبه و جمعی دیگر از منافقین نوشته شد و محتوای آن چنین بود كه نگذارند خلافت و امامت مسلمین بعد از پیامبر صلی ﷲ علیه و آله به امیرالمؤمنین و اهل البیت علیهم السلام برسد و بر اساس آن مقدمات و زمینههای غصب خلافت و گرفتن بیعت از آن حضرت به هر صورت ممكن را فراهم نمودند؛ با نوشتن آن صحیفه اساس ظلم و ستم به اهل البیت را بنا نهادند؛ پس به حقیقت امام حسین علیه السلام در كربلا شهید نشد! بلكه ریشه این شهادت در آن روز بود..!
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
24.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️في كربلاء خسف القمر! (ماه در کربلا گرفت)
کلیپ فوق العاده حزن انگیز از فضاسازی مقتل قمر بنی هاشم (علیه السلام) و روایت تلاش سقا برای رفع عطش کودکان ...
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ روایتی از شفای فرزند یک مسیحی به
عنایت قمر منیر بنی هاشم ( ع )
و نیت خدمت این ارمنی مسیحی
هر سال در ماه محرم
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
14.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️چه شد که کوفیان به یکباره تغییر کردند؟
چگونه جامعه منتظر کوفه از دادن دعوتنامه به امام حسین علیهالسلام به ایستادن و جنگیدن با این امام معصوم رسید؟
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️سینه زنی مردم دنیا از نشانه های ظهور
در انجیل متی فصل 24 آیه 30 آمده از علایم ظهور منجی و پسر انسان ، سینه زنی و عزاداری جمیع امت های عالم ذکر شده است. چیزی که امروز میبینیم و محقق شده
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅پیشگوی مسیحی ۳ ماه پیش با جزئیاتی حیرتانگیز ترور ترامپ را پیشبینی کرده بود؛ حتی عبور گلوله از کنار گوش او و زخمی شدن غضروف آن. جریان مسیحی آمریکا دور ترامپ را خواهد گرفت و به او تلقین خواهد کرد که شخصیتی «مقدس» با مأموریتی الهیست. فضا آخرالزمانی میشود.
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️حجت الاسلام دانشمند
موضوع: آخرالزمان
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
♦️ اندر احوالات و اوصاف مردم آخرالزمان
سردی عواطف
پیامبر صلی الله علیه و آله وضعیت آن روزگار را از نظر عاطفی چنین بیان می دارد:
فَلاَ اَلكَبِير يَرحَمُ اَلصَّغيرَ وَ لاَ اَلقَوِيُّ يَرحمُ اَلضَّعيفَ فَحينَئذٍ يَأذَنُ اَللّهُ لَه بِالخُروجِ
در آن روزگار بزرگتران به زیردستان و کوچکتران رحم نمیکنند وقوی بر ضعیف ترحم نمینماید. در آن هنگام خداوند به او اذن قیام وظهور میدهد.
إنْ اَلسَّاعةَ لاَ تَقُوم حَتَّى يَدخُلَ اَلرَّجُل عَلَى ذِي رَحمهِ يَسألَه بِالرَّحمَه فَلاَ يُعطِيه وَ اَلجَارِ وَ جَارهِ يَسأَلَه بِجوارِه فَلاَ يُعطِيه
قیامت برپا نمیشود تا آن که زمانی فرارسد که مردی (از شدت فقر) به اقوام و بستگان خود مراجعه کند وآنان را به خویشاوندی سوگند دهد تا بلکه به او کمک کنند ولی چیزی به او نمیدهند. همسایه از همسایه خود کمک میطلبد واو را به حق همسایگی سوگند میدهد ولی همسایه کمکش نمیکند.
از نشانههای قیامت بدرفتاری با همسایه و گسستن پیوندهای خویشاوندی است.
📗بحارالانوار، ج۳۶، ص۳۳۳
📗الأمالی، ج٢، ص٢٧١
📗فردوس الاخبار، ج۴، ص۵
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
4_721038705925555352.mp3
1.45M
♦️استاد_عالی
موضوع
دین داری در آخرالزمان
(ازدست ندهید)
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️خدا نکنه غیبت امام زمان عج برامون عادت بشه
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
♦️ آیا امام حسین علیه السلام روز عاشورا فرمودند: اگر کسی حق الناسی بر گردن دارد جمع ما را ترک کند؟
روایت مورد نظر این است:
رواه جماعة من أعلام القوم: منهم العلامة الشيخ أبو بكر احمد بن على بن ثابت بن أحمد البغدادي الشافعي الأشعري المولود سنة ۳۹۲ و المتوفى سنة ۴۶۳ صاحب تاريخ بغداد في «المتفق و المفترق» (ج ۱٠ ص ۱۱۷ مخطوط) قال:
أخبرنا أبو الفرج الحسن بن علي الطناجيري، أخبرنا عن احمد الواعظ، عن أحمد بن محمد بن سعيد، عن الحسن بن عقبة، حدثنا ابراهيم بن هراسة حدثنا سفيان، عن أبي الجحاف، عن موسى بن عمير، عن أبيه قال: أمرني الحسين بن علي قال: «نادِ اَنْ لا یُقْتَلَ مَعی رَجُلٌ عَلَیْهِ دَیْنٌ وَ نَادِ بِها فِی الْمَوالی فَاِنّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللّهِ (صلى الله علیه وآله) یَقُولُ: مَنْ ماتَ وَ عَلَیْهِ دَیْنٌ اُخِذَ مِنْ حَسَناتِهِ یَوْمَ الْقِیامَهِ»
موسى بن عمیر از پدرش نقل مى کند که امام علیه السلام (در روز عاشورا) به من فرمود: میان همه یارانم اعلام کن هر کس دَیْنى بر عهده دارد با من کشته نشود؛ زیرا که من از رسول خدا صلى ﷲ علیه و آله شنیدم فرمود: هر کس از دنیا برود و دَیْنى بر ذمّه داشته باشد، از حسنات وى در روز قیامت برداشته مىشود.
📗إحقاق الحق، ج ۱۹،ص ۴۲۹
📗كلمات الإمام الحسين، ج ۱،ص ۴۱۷
توضیح:
اولاً: این روایت در منابع معتبر و درجه یک شیعی وارد نشده؛ بلکه مرحوم قاضی نورﷲ شوشتری آن را از عامه و عمری ها نقل کرده که نقل عمری ها به تنهایی برای ما فاقد ارزش است!
تا خوشه چین خرمن انعام صادقم
صد علم بوحنیفه به یک جو نمیخرم
خیلی جالب است دوستانی که کارشان خرده گرفتن از شعائر حسینی و مجالس اهل بیتی است، خیلی راحت کلام نورانی معصومین صلوات ﷲ علیهم را رد میکنند؛ ولی چطور میگردند و روایات شاذ و نادر و بی ارزش عمری ها را میآورند و آن را وحی منزل میدانند و پیراهن عثمان میکنند. یا للعجب
ثانیاً: حق الناس شیعیان طبق احادیث نورانی اهل بیت صلوات ﷲ علیهم به دست خود اهل بیت است؛ به این معنا که آنقدر به طرف مقابل میبخشند تا او را راضی کنند؛ پس اصحاب کربلا که برترین و ناب ترین و خالص ترین شیعیان بودند یقیناً از برترین مصادیق این روایات هستند!
حق الناس شیعیان در دستان معصوم (۱)
حق الناس شیعیان در دستان معصوم (۲)
حق الناس شیعیان در دستان معصوم (۳)
حق الناس شیعیان در دستان معصوم (۴)
حق الناس شیعیان در دستان معصوم (۵)
ثالثاً: خود اصحاب امام حسین علیه السلام از اعاظم و بزرگان و فقهای شیعه بودند؛ ختم قرآنها داشتند؛ تهجدها و عبادتها داشتند؛ عهدی از عالم ذرّ داشتند؛ معرفت بی نظیری داشتند که آنها را در زمره اصحاب کربلا وارد کرده است و از همه اینها گذشته امام حسین علیه السلام در شأن ایشان فرمودند: بهترین اصحاب هستند؛ یعنی احتمال قریب به یقین از اصحاب دیگر ائمه صلوات ﷲ علیهم نیز برتر بودند! نیز امیرالمؤمنین صلوات ﷲ علیه، روزى گذرشان از کربلا افتاد و فرمودند: «اینجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهیدان است. شهیدانى که نه شهداى گذشته و نه شهداى آینده به پاى آنها نمیرسند!» این افراد یقینا تقوا و ورع خاصی داشتند و خودشان به مسئله حق الناس واقف بودند!
پس ما از کسانی که به بهانه تضعیف شعائر یا کوبیدن اصحاب کربلا یا شبهه وارد کردن در دین و مذهب این روایت را منتشر میکنند تقاضا میکنیم زیاد تند نروند و آرام باشند و تعقل کنند و کمی روایات بخوانند و هر مزخرفی را به نام معصوم و دین به خورد مردم ندهند!
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
منتظر واقعی کیست؟ - کانال عقیق واعظین.mp3
4.96M
♦️حجت الاسلام فرحزاد
منتظر واقعی کیست؟
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
♦️ در آخرالزمان فرزندان از مرگ پدر و مادرشان خوشحال میشوند
امام صادق علیه السلام فرمودند:
و میبینی که پسر به پدرش تهمت میزند
و پدر و مادرش را نفرین میکند و از مرگ آنها خوشحال میشود.
و میبینی عاقّ والدین بودن رواج یافته، پدر و مادر سبک شمرده میشوند.
وَ رَأَيْتَ اِبْنَ اَلرَّجُلِ يَفْتَرِي عَلَى أَبِيهِ وَ يَدْعُو عَلَى وَالِدَيْهِ وَ يَفْرَحُ بِمَوْتِهِمَا وَ رَأَيْتَ اَلْعُقُوقَ قَدْ ظَهَرَ وَ اُسْتُخِفَّ بِالْوَالِدَيْنِ.
با کمال تاسف، امروز این صفات نکوهیده در بسیاری از خانواده ها تحقق یافته..!
📙الکافي، ج ۸، ص ۳۶
📙وسائل الشیعه، ج ۱۶، ص ۲۷۵
📙الوافي، ج ۲۶، ص ۴۵۱
📙بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۲۵۴
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
♦️ تحرکات جبهه سفیانی
یکی از فرماندهان ارتش عراق : فکر نمیکنم ترکیه این ارتش عظیم را فقط برای جنگ با پ.ک.ک آورده باشد
سرویس عراق و اقلیم کردستان :
دلایل دیگری پشت حرکت این ارتش بزرگ و استقرار صدها تانک و خودروهای زرهی توسط ترکیه به مناطق شمال اقلیم کردستان عراق وجود دارد، به گفته خود عراقیها، ممکن است آنکارا علاوه بر حمله به پکک، اهداف دیگری از جمله تصرف استان موصل را نیز داشته
آیا باید منتظر واقعه قرقیسیاء باشیم؟ روایت گنج زیر بستر فرات را فراموش نکنید
قرقیسیاء در همان منطقه الجزیرة قرار دارد که در روایات آمده بود که ترک ها وارد جزیره میشوند
بخشی از جزیره شهرهای شمالی عراق است و بخشی شهرهای جنوبی سوریه
عزیزان همه چی بشدت داره درست اتفاق میفته حواستون باشه از من گفتن بود
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
♦️در زمان ظهور چگونه عده ای به مکه میروند!؟
در روایات، دو گروه ذکر شدهاند که به محضر امام زمان میرسند:
گروه اول، اصحاب خاص که ۳۱۳ نفر هستند، در حالی که آنها در یک لحظه به صورت معجزهآسا در مکه حاضر میشوند؛ یعنی وقتی شب در رختخواب خود خفتهاند، ناگهان خود را در مکه میبینند؛ بنابراین، در مورد آنها این مشکلات وجود ندارد.
گروه دوم، ده ـ پانزده هزارنفر یاران حضرت هستند که بعد از این ۳۱۳ نفر به مکّه میرسند. آنها نیز با طیالارض به مکّه میروند؛ یعنی پیاده حرکت میکنند، اما چند قدم برداشته به مکّه میرسند و در طی مسیر، قدرت فوقالعادهای دارند؛ بنابراین، آنها نیز به گذرنامه و هواپیما احتیاج ندارند و دوری برای آنها بیمعناست.
اینها یارانی هستند که با حضور آنها در مکّه، حضرت قیام میکند و حرکت خویش را آغاز می نماید.
از مذکورات پیشین، معلوم آمد که سایر مردم، لازم نیست در مکّه باشند؛ هر کجا حضرت یا نمایندگانشان میرسند، مردم با آنها بیعت میکنند.
📚 ۱. کافی، کلینی، ج ۸، ص ۳۱۳، ح ۴۸۷. -- ۲. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۵۲، ص ۳۶۸، ح ۱۵۳. -- ۳. روضهالواعظین، ص ۲
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ پروژه آخرالزمانی صهیونیست ها
اونجلیست ها :
ترامپ ماموریتی بزرگ دارد
و نقشی مهم برای ظهور مسیح (دجال) بر عهده دارد
#مسیح_دروغین
#سفیانی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید