eitaa logo
کانال کشوری جبهه فرهنگی انصار الشهدا
223 دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
9.5هزار ویدیو
164 فایل
ضمن خوشامدگویی به اعضای محترم بر خود میبالیم که پس از سالها همکاری در گروه کشوری جبهه فرهنگی انصار الشهدا اکنون در کنار شما در امرترویج فرهنگ ایثار جهاد شهادت و فریضه جهادتبین در کانال کشوری جبهه فرهنگی انصار الشهدا با استفاده از صاحب نظران هستیم
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹حرام‌زاده‌ای فرزند حرام‌زاده سید حسن نصرالله در سخنان امروز خود: اسرائیل را حرام‌زاده‌ای فرزند حرام‌زاده دانست و گفت؛ "اسرائیل، این موجود نامشرع، فرزند آمریکاست. خود آمریکا هم مانند اسرائیل میلیون‌ها سرخ‌پوست را کشت. برای همین می‌گویم آمریکا هم حرام‌زاده است". حسن نصرالله گفت لبنان دیگر ضعیف نیست که به آن یورش بیاورند. شاید روزی ما به شما یورش آوردیم. درود سلام خدا بر سید مقاومت
💢 بازی خطرناک اصلاحات در معرکه جنگ ⏪فرقه اصلاحات هنوز چند روزی از تحویل گرفتن دولت نگذشته که بازی های خطرناکی را شروع کرده است. اکانت مرتبط با وزارت خارجه در وسط معرکه جنگ روسیه و اوکراین در یک دهن کجی به روسیه روز ملی اوکراین را طرف اوکراینی تبریک میگوید . ▪️لیدرهای اصلاحات هم بازی جدیدی را علیه روسیه و به نفع آمریکا شروع کرده اند و ادعا کرده اند تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کار روسها بوده و باید پزشکیان سفارت آمریکا را بازگشایی کند....بگذریم ازینکه غالب دانشجویانی که سفارت آمریکا را تسخیر کردند مانند معصومه ابتکار و سعید حجاریان و محسن میردامادی و عباس عبدی و ابراهیم اصغرزاده و....خود از لیدرهای فعلی همین فرقه اصلاحات هستند. ▪️ایران و روسیه بعنوان دو شریک راهبردی اکنون هر دو درگیر جنگ با طرف غربی به سرکردگی آمریکا هستند . در وسط این معرکه جنگ، فرقه اصلاحات ساز فتنه جدید به نفع طرف آمریکایی می نوازد.... ⏪این جماعت وطن فروش بی خرد و دشمن شاد کن به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
چقدر بعضی عکسها عجیبند روح الله عجمیان و ابراهیم رییسی در پیاده روی اربعین هر دو شهید... هر دو سعید ... وای بر ظلم کنندگان به آنها
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هشدار مهم : از اعضای بدنتون برای بسته نشدن در آسانسور استفاده نکنید 😱 مجله مجازی فراجالب
هدایت شده از مردم‌نگار
⚫️۱۲ اثر انفاق در راه خداوند ▪️قرآن‌وروايات انسان را به‌دادن انفاق‌وصدقه بسیار تشویق کرده است. ▪️انفاق آثار بسیاری برای فرد و جامعه دارد که به‌تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم. @Mardomnegar
اللَّه و رسوله و الّذین آمنوا...» - حضرت على علیه السلام در زمان خود پیامبرصلى الله علیه وآله نیز ولایت داشته است. «انّما ولیّكم اللَّه و رسوله» (ظاهر ولایت، ولایت بالفعل است، نه ولایت بالقوّه. زیرا ولایت در آیه یكبار بكار برده شده كه یا همه بالفعل است و یا همه بالقوّه مى باشد) ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ مائده - ٥٥ ولي‌ّ و سرپرست‌ ‌شما‌ تنها ‌خدا‌ و ‌رسول‌ اوست‌ و كساني‌ ‌که‌ ايمان‌ آورده‌اند همانها ‌که‌ نماز ‌را‌ برپا مي‌دارند و ‌در‌ حال‌ ركوع‌ زكات‌ مي‌دهند [‌علي‌ ‌عليه‌ السّلام‌]. ************** نکته ها: در شأن نزول آیه آمده است: سائلى وارد مسجد رسول خدا صلى الله علیه وآله شد و از مردم درخواست كمك كرد. كسى چیزى به او نداد. حضرت على علیه السلام در حالى كه به نماز مشغول بود، در حال ركوع، انگشتر خود را به سائل بخشید. در تكریم این بخشش، این آیه نازل شد. ماجراى فوق را ده نفر از اصحاب پیامبر مانند ابن عباس، عمّار یاسر، جابربن عبداللّه، ابوذر، اَنس بن مالك، بلال و... نقل كرده اند و شیعه و سنّى در این شأن نزول، توافق دارند. (118) عمّار یاسر مى گوید: پس از انفاق انگشتر در نماز و نزول آیه بود كه رسول خداصلى الله علیه وآله فرمود: «مَن كنتُ مولاه فعلىّ مولاه». (119) پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله در غدیرخم، براى بیان مقام حضرت على علیه السلام این آیه را تلاوت فرمود. (120) و خود على علیه السلام نیز براى حقّانیّت خویش، بارها این آیه را مى خواند. (121) ابوذر كه خود شاهد ماجرا بوده است، در مسجد الحرام براى مردم داستان فوق را نقل مى كرد. (122) كلمه ى «ولىّ» در این آیه، به معناى دوست و یاور نیست، چون دوستى و یارى مربوط به همه مسلمانان است، نه آنان كه در حال ركوع انفاق مى كنند. امام صادق علیه السلام فرمودند: منظور از «الّذین آمنوا...»، على علیه السلام و اولاد او، ائمّه علیهم السلام تا روز قیامت هستند. پس هركس از اولاد او به جایگاه امامت رسید با این ویژگى مثل اوست، آنان صدقه مى دهند در حال ركوع. (123) مرحوم فیض كاشانى در كتاب نوادر، حدیثى را نقل مى كند كه بر اساس آن سایر امامان معصوم نیز در حال نماز و ركوع به فقرا صدقه داده اند كه این عمل با جمع بودن كلمات «یقیمون، یؤتون، الراكعون» سازگارتر است. امام باقرعلیه السلام فرمود: خداوند پیامبرش را دستور داد كه ولایت على علیه السلام را مطرح كند و این آیه را نازل كرد. (124) بهترین معرّفى آن است كه اوصاف وخصوصیّات كسى گفته شود ومخاطبان، خودشان مصداق آن را پیدا كنند. (آیه بدون نام بردن از على علیه السلام، اوصاف وافعال او را برشمرده است) امام صادق علیه السلام فرمود: على علیه السلام هزاران شاهد در غدیر خم داشت، ولى نتوانست حقّ خود را بگیرد، در حالى كه اگر یك مسلمان دو شاهد داشته باشد، حقّ خود را مى گیرد! (125) ولایت فقیه در راستاى ولایت امام معصوم است. در مقبوله ى عمربن حنظله ازامام صادق علیه السلام مى خوانیم: بنگرید به آ ************** پیام ها: - اسلام، هم دین ولایت است و هم دین برائت. هم جاذبه دارد و هم دافعه. آیات قبل، از پذیرش ولایت یهود و نصارى نهى كرد، این آیه مى فرماید: خدا و رسول و كسى را كه در ركوع انگشتر داد، ولىّ خود قرار دهید. «یا ایّها الّذین آمنوا لا تتّخذوا... انّما ولیّكم اللَّه...» - از اینكه به جاى «اولیائكم»، «ولیّكم» آمده ممكن است استفاده شود كه روح ولایت پیامبر و على علیهما السلام، شعاع ولایت الهى است. «ولیّكم» - معمولاً در قرآن نماز وزكات در كنار هم مطرح شده است، ولى در این آیه، هر دو به هم آمیخته اند. (دادن زكات در حال نماز) «الّذین یقیمون الصلوة و یؤتون الزكاة و هم راكعون» - كسانى كه اهل نماز و زكات نیستند، حقّ ولایت بر مردم را ندارند. «انّما ولیّكم اللَّه...» («انّما»، نشانه ى انحصار ولایت در افراد خاصّ است) - براى توجّه به محرومان، نماز هم مانع نیست. «یؤتون الزكاة و هم راكعون» (آرى، فقیر نباید از جمع مسلمانان دست خالى برگردد.) - ولایت از آنِ كسانى است كه نسبت به اقامه ى نماز وپرداخت زكات پایدار باشد. «یقیمون الصلوة ویؤتون...» («یقیمون» و«یؤتون» نشانه دوام است) - هرگونه ولایت، حكومت و سرپرستى كه از طریق خدا و رسول و امام نباشد، باطل است. «انّما ولیّكم اللَّه...» (كلمه «انّما» علامت حصر است) - توجّه به خلق براى خدا در حال نماز، با اقامه نماز منافات ندارد.«یؤتون الزكاة و هم راكعون» - كسى كه نسبت به فقرا بى تفاوت باشد، نباید رهبر و ولىّ شما باشد. «انّما ولیّكم اللَّه... و یؤتون الزكاة» - كارهاى جزئى (مثل انفاق انگشتر) نماز را باطل نمى كند. «یقیمون الصلوة و یؤتون الزكاة و هم راكعون» - در فرهنگ قرآن، به صدقه مستحبّى هم «زكات» گفته مى شود. «یؤتون الزكاة» - ولایت ها در طول یكدیگرند، نه در برابر یكدیگر. ولایت بر مسلمین، ابتدا از آنِ خداست، سپس پیامبر، آنگاه امام. «انّما ولیّكم
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوماه خالصانه و بدون منت به زوار اباعبدالله خدمت می‌کنند و موقع برگشت اینطور با گریه عذرخواهی می‌کنند که ببخشید اگر کوتاهی کردیم… مهمان‌نوازی عراقی‌ها از زوار اباعبدالله بی‌نظیره 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از خانواده با نشاط ما
🔻آموزش تخصصی و رایگان دوره پایه اول تا نهم اول دبستان 👈🏼 @darsoone1 دوم دبستان 👈🏼 @darsoone2 سوم دبستان 👈🏼 @darsoone3 چهارم دبستان 👈🏼 @darsoone4 پنجم دبستان 👈🏼 @darsoone5 ششم دبستان 👈🏼 @darsoone6 پایه هفتم 👈🏼 @darsoone7 پایه هشتم 👈🏼 @darsoone8 پایه نهم 👈🏼 @darsoone9 آموزش زبان 👈🏼 @en_darsoone 🔺بفرستید برای افرادی که بچه مدرسه ای دارن
هدایت شده از خانواده با نشاط ما
⁉️🤔 امام صادق‌ (ع) میفرمایند چون‌ مؤمن‌ را در ميان‌ قبر ميگذارند و دو از خدای او و دين‌ او و پيغمبر او سؤال‌ میكنند و مؤمن‌ به آنها پاسخ‌ صحيح‌ ميدهد، به‌ اندازه‌ای كه‌ بينائی چشم مؤمن كشش‌ دارد قبر او را وسعت‌ ميدهند✨ 📚امالی صدوق ص ۱۷۴📚 💢البتّه‌ مقدار شعاع‌ نور چشم‌ هرکس هم به اندازه‌ اعمال صالح‌ و درجۀ تقوای اوست. 📚معادشناسی علامه طهرانی، ج 3، ص 2 . .
هدایت شده از ضدّ شبهه
⁉️ آیا یک زن به نام عطیه کوفی دست جابر بن عبدالله انصاری نابینا رو‌ گرفت و روز‌ اربعین به کربلا آورد ▫️از بچگی در مراسمات اربعین می شنیدیم که عطیه دست جابر که نابینا بوده رو گرفته بود و اولین زائران چهلمین روز شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش بودند. ▫️عطیه امروز چون اسم خانم هست شاید ما هم فکر می کردیم خانم بوده و در ذهنمان این سوال بود که آخه درسته جابر نابینا بود اما اگر عطیه محرمش نبود چرا دست این پیرمرد رو می گرفته و القصه؛ خلاصه گفتم یه توضیح مختصر بدم برای جوون ترها که این دو شخصیت بزرگ اسلام رو بهتر بشناسند. اولا عطیه عوفی درسته نه کوفی ثانیا ایشون مرد بوده که حالا توضیح میدم جابر بن عبدالله انصاری از قبیله خزرج است که حدود پانزده سال قبل از هجرت پیامبر اسلام در مدینه به‌دنیا آمد. پدرش عبدالله از بزرگان قبیله بود و از اولین مسلمانانی است که قبل از هجرت پیامبر به مدینه مسلمان شد و جابر جوان ترین شاهد بیعت دو قبیله بزرگ اوس و خزرج در مدینه بود. ▫️جابر بن عبدالله انصاری جوانی تنومند و شجاع بود که در جنگ های پیامبر شرکت می کرد و پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام از شیعیان امیرالمومنین علیه السلام بود و خلافت را حق ایشان می دانست و از اولین کسانی بود که با حضرت بیعت کرد و در جنگ صفین دوشادوش ایشان با معاویه جنگید. ▫️جالب است که جابر بن عبدالله انصاری از معدود صحابه پیامبر اسلام است که شیعه و سنی هر دو احادیث او را قبول دارند و به احادیث وی استناد می کنند. ▫️ «کَشّی» در حدیثی نقل کرده‌است پیامبر اسلام طول عمر جابر را پیش‌بینی کرده‌است و از او خواسته تا سلام او را به امام محمد باقر (ع) برساند! (طول عمر او ۹۴ سال تا زمان امامت امام پنجم شیعیان است) ▫️اهمیت بسیار ویژه ی جابر ابن عبدالله انصاری نه فقط در نقل حدیث زیارت اربعین، که در نقل حدیثی از پیامبر گرامی اسلام است که وقتی آیه ی اطاعت از اولی الامر نازل شد از پیامبر گرامی اسلام پرسید اولی الامر چه کسانی هستند و حضرت ائمه ی دوازده گانه شیعه را یک به یک نام بردند و به جابر بشارت دادند که تو امامت فرزندم محمدباقر را درک خواهی کرد و سلام مرا به او برسان.(و در زمان حیات امام محمدباقر, امام صادق علیه السلام علیهماالسلام را هم درک کرده بود) و اما عطیه که بود؟ ▫️عطیه فرزند سعد بن جناده از یاران حضرت علی علیه السلام است . او در زمان ولادت عطیه خدمت امیرالمؤمنین(ع) رسید و به آن حضرت عرض کرد: ای امیرمؤمنان! فرزند پسری برای من به دنیا آمده؛ شما نامی برای او انتخاب کنید. امام فرمود: این فرزند هدیه و عطای الهی است؛ پس او عطیه نامیده شد. عطا شده و هدیه الهی و مادر او از اهل روم بود. ▫️عطیه از تابعان (مسلمانانی که پس از رحلت پیامبر به دنیا آمدند) و شیعیان برجسته امیرمؤمنان(ع) و یکی از رجال علم حدیث و تفسیر قرآن شد که جابر ابن عبدالله انصاری یکی از مهمترین اساتید او بود. ▫️حدیث شریف زیارت اربعین یکی از معتبرترین احادیثی است که توسط جناب عطیه رضوان الله تعالی علیه روایت شده است. ✏️سعید عبداللهی 🔸 @ZSHOBHE ➡️ Zil.ink/zshobhe