eitaa logo
آنتی شایعات و شبهات فضای مجازی
7.7هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
11.2هزار ویدیو
21 فایل
پاسخ #شایعات و #شبهات #فضای_مجازی #شبهه و #شایعه تبلیغ وتبادل👇 https://eitaa.com/joinchat/2836856857C847106613b 🤝 .
مشاهده در ایتا
دانلود
❣ نـ✨ـور را ازصبحگاهت میخریم را مااز نگاهت😍 میخریم مهربانی💖 راهمیشه به صبح ازمیان دکه چشم سیاهت 🌸🍃 -------------------------- ڪشکول_معنوی👇🔰 🆔️➻ @kashkoolmanavi ◆ ™
❔پرسش ❓در کانال معاندین مطلبی از کتاب علل الشرائع مرحوم صدوق مطلبی مطرح شده مبنی بر اینکه یک نفر خدمت حضرت زهرا سلام الله علیها میرسد و میگوید حضرت علی علیه السلام از دختر ابوجهل خواستگاری کرده و ایشان بخاطر حسادت زنانه ناراحت شدند وبا فرزندان خود به قهر منزل پدر رفتند ایا این مطلب درست است ❓ 💠پاسخ؛ ❗️شیخ صدوق در علل الشرایع از امام صادق نقل می کند؛ « شقی از اشقیای به نزد فاطمه آمد و به او گفت می دانی که علی از دختر ابوجهل خواستگاری کرده است .فاطمه گفت حقیقت را می گویی ؟ ❕مرد گفت آری پس غیرت فاطمه تحریک شد به طوری که نتوانست خود را کنترل کند و پیوسته اندوهگین بود...تا به نزد پیامبر رفت و پیامبر را از موضوع آگاه کرد. ❗️پیامبر به علی گفت آیا نمی دانی که فاطمه پاره تن من است و هرکس او را اذیت کند مرا اذیت کرده است... 🔶علی گفت آری می دانم .پیامبر از او پرسید پس چرا چنین کاری را کردی ❗️ 🔷حضرت علی گفت به خدا سوگند چنین نکرده ام و حتی فکر آن را هم به خود راه نداده ام .پیامبر گفت راست گفتی پس فاطمه خوشحال شد و تبسم کرد...» 📚علل الشرایع ج1 ص185 🔷این روایت تنها در علل الشرایع نقل شده است و علامه مجلسی نیز این روایت را از علل الشرایع نقل میکند 📚بحار الانوار ج43 ص201 👌این روایت از چند جهت دارای اشکال است؛ 1⃣از حیث سندی با اشکالات عدیده ای روبه رو است.شیخ صدوق روایت را از افراد زیر نقل می کند؛ 🔶1- احمد بن محمد بن یحیی 🔶2- عمروبن ابی المقدام 🔶3- زیاد بن عبدالله 👌احمد بن محمد بن یحیی مجهول است و روایتش از اعتبار ساقط است. 📚معجم رجال الحدیث ،ایت الله خویی ج3 ص122 👌عمروبن ابی المقدام نیز دارای اعتبار قاطع نیست.علامه حلی از برخی از علما نقل می کند که او را تضعیف کرده اند 📚رجال علامه حلی ص120 ❗️واگر از این تضعیف نیز بگذریم در طریق شیخ صدوق به او حکم بن مسکین قرار دارد که مجهول است وطریقه صدوق به عمروبن مقدام ضعیف است 📚معجم رجال الحدیث ج14 ص82 👌زیاد بن عبدالله نیز در هیچ کتاب رجالی عنوان نشده است و مجهول است . ❕حدیثی که سندش چنین باشد از درجه اعتبار ساقط است. 2⃣پیامبر گرامی در مورد حضرت زهرا فرمود: « خداوند با غضب فاطمه به غضب می آید» 📚امالی طوسی ص95 📚معانی الاخبار ص303 📚بحار الانوار ج43 ص19 ❗️این حدیث شریف می رساند که زهرای مرضیه بدون جهت و به ناحق غضبناک و ناراحت نمی شود و هر موقع غضبناک شود چون بحق بوده خداوند نیز غضبناک می شود. ⁉️چگونه قابل قبول است که زهرای اطهر بی جهت بر حضرت علی غضبناک شده و ناراحت شود.این با عصمت ایشان منافات دارد. 3⃣پیامبر گرامی نسبت به حضرت علی فرمود: «حق با علی است هر کجا که باشد» 📚امالی طوسی ص479 ⁉️چگونه ممکن است زهرای اطهر به این مساله توجه نکرده باشد و گمان کند که علی از حق و حقیقت جدا شده باشد❓ ❓چگونه ممکن است پیامبر گرامی به این مساله توجه نداشته باشد و به علی مرتضی سوئ ظن ببرد در حالی که خداوند می فرماید: « از بسیاری از گمانها بپرهیزید زیرا بعضی از گمانها گناه است» 🔰حجرات 12 🗯با توجه به این نکات کذب و جعلی بودن این روایت روشن میشود. -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
⚠️هشدار! 🔻مراقب مدعیان ظهور سید یمانی و خراسانی باشید ✍️معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ای 🔸چندی است که شخصا درگیر مراجعه متعدد افرادی با پوشش حامیان سید یمانی و البته سیدخراسانی در قالب ارسال صوت و کتاب برای پذیرش اعتقاداتشان هستم. تجربه زیسته این مدت نشان می‌دهد این افراد به شکلی سازمان‌ یافته و هدایت شده درصدد فعالیت جدی‌تر و پررنگ‌تر از قبل برای ایجاد شبهه، تغییر باورهای دینی و جذب افراد مخصوصا قشر جوان هستند. 🔸مروجان این تفکر برای تاثیر بر مخاطبان، آنها را به نوعی شست‌و‌شوی مغزی می‌دهند که نتیجه معمول این حرکت ایجاد غفلت از اسرار درون این جریان انحرافی فکری و نیز سبب گرایش مضاعف مخاطب به سمت این تفکرات می‌شود. در دو مورد ذکر شده در بالا، مروجان با استناد به برخی آیات و البته روایات و به کارگیری ادبیاتی که به مخاطب نسبت به پذیرش ادعا کمک می‌کند، سعی در گیرانداختن مخاطب در دامی که پهن کرده‌اند، دارند. 🔸مساله مهم که در لایه‌های زیرین تمام پیام‌های ارسالی این افراد در گروه‌ها و برای افراد مختلف وجود دارد، هدف و افراد در مقابل تعالیم این گروه‌ها و ایجاد هویت‌های جدید و جدایی فرد از خانواده و محیط اطراف خود می‌شود. 🎯اما نشانه‌های فرآیند چیست؟ در واقع می‌توان ۵ شاه کلید اصلی شستشوگران را به ترتیب زیر برشمرد: 1️⃣تکرار خستگی ناپذیر: یک ایده اصلی یا جمله محوری مرتب تکرار می‌شود تا کاملا ملکه ذهن شود. 2️⃣ترس‌آفرینی از دیگران: ایده‌ها و دیدگاه‌های متفاوت با ایده اصلی معمولا به توطئه، خطای فاحش، سوءنیت، ساده‌دلی یا فریب‌کاری متهم می‌شوند. 3️⃣ تعمیق بخشی هیجانی: برای محکم کاری و رفتن ذهن شما به مراحل عمیق‌تر از شستشوهای احساسی و شورانگیز استفاده می‌شود. به این ترتیب فکر منطقی و بکارگیری ادراک مشکل‌تر می‌شود. 4️⃣قدرت انتخاب توهمی: شستشودهنده، تعدادی انتخاب جلوی شما می‌گذارد اما در واقع تمام انتخاب‌ها به یکی ختم می‌شوند. شستشودهندگان عاشق دادن انتخاب‌های فراوانی هستند که به یک محصول/ایده یکسان ختم می‌شوند. ایده اصلی در لباس‌های متفاوت پیش روی شما گذاشته می‌شود. 5️⃣ ایزوله سازی و قطع ارتباط: برای اطمینان از اینکه شما در معرض ایده‌های متفاوت از ایده اصلی قرار نگیرید سعی می‌شود به ترفندهای مختلف، ارتباط شما با دیگران و دیگر اندیشان قطع شود. 💢و اما چند نکته: ✅بی‌نشانی و ابهام اطلاعاتی وجه بارز این ادعاهاست. هیچ‌گونه تصویر یا زندگی‌نامه‏ای از افراد مدعی منتشر نشده و معمولا در پاسخ به این سوال گفته می‌شود به اذن پروردگار این اطلاعات پاک شده است! ✅به نظر عدم نظارت و کنترل کافی در فضای مجازی باعث رونق این گروه‌ها که اتفاقا با برنامه و دست پر درصدد ایجاد شبهه در ذهن مخاطب هستند، می‌شود. ✅ بشدت در این زمینه احساس می‌شود. شبهات جدی دینی مطرح شده توسط این گروه‌ها برای ایجاد اقناع در مخاطب به متخصص برای نقض و پاسخگویی نیاز دارد. ✅روش قالب این گروه‌ها ارسال متن‌های تنظیم شده با بالاترین حد از اقناع برای مخاطب عام است. این افراد بیشتر کتاب‌های کوتاه با ادبیات ساده و همه فهم و سراسر از مفاهیمی که روح بشر امروز تشنه شنیدن آن است بهره می‌گیرند تا ادعای دروغین خود را باورپذیرتر کنند. به نظر می‌سرد رسانه غالب این افراد کتاب و بستر بازنشر آن شبکه‌های اجتماعی است. ✅به نظر می‌رسد علاوه بر وظیفه مسوولان امر برای پاکسازی فضای مجازی، نیاز است مخاطبان در معرض قرار نگیرند چراکه این افراد برای رها نکردن مخاطب تا حصول نتیجه مورد نظر، آموزش دیده‌اند و روی ساده‌انگاری و زودباوری مخاطب نیز حساب ویژه‌ای باز کرده اند. ✍️پیش از این نیز مقاله علمی _پژوهشی با عنوان «شیوه‌های تبلیغاتی معنویت‌های نوپدید در رسانه‌ها و نقش سواد رسانه‌ای در مصون‌سازی خانواده‌ها» ( نگاشته شده توسط معصومه نصیری ـ حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عرب _مرتضی چشمه نور) به همایش سواد رسانه‌ای و خانواده ارائه شده است. این مقاله به آگاهی خانواده‌ها جهت صیانت از فرزندانشان در مقابل فرقه‌های نوظهور کمک می‌کند. /عصر هوشمندی -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
🔴 شهادت سردار حاجی زاده؟ یا ؟؟!! 🔻پایگاه خبری الیمن الآن مدعی شد سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، در جریان بازدید از محوطه آموزشی نیروهای نیروی قدس در حومه شرقی حمص در اثر حمله هوایی به شهادت رسیده است ‼️نیروهای امنیتی به هوش باشند ... -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
14.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 دانلود 📝« پاسخ به شبهات درباره حضرت خدیجه سلام الله علیها » 👤 استاد -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
🌐 گزارش روزنامه جام‌جم از پیشگویی‌های اشتباه درباره نابودی زمین (هرچند که این موارد بیشتر به خیال‌بافی شبیه بوده است تا پیشگویی) -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
⁉️سوال: 🔰دلیل رغبت حضرت خدیجه (س) برای ازدواج با پیامبر (ص) چه بود؟ ✍️پاسخ: ✅بی تردید ازدواج یکی از ثروتمندان عرب، با جوانی که از مال دنیا بهره چندانی ندارد، نمیتواند ریشه در دلایل و انگیزه های مادی داشته باشد. بنابر این در ریشه یابی این جریان باید جهات معنوی را دنبال کرد. آیت الله جعفرسبحانی در کتاب فرازهایی از تاریخ اسلام،[۱] به چهار نمونه از این شواهد اشاره می کنند که به طور خلاصه بیان می کنیم: ۱- چنانکه می دانید پیامبر (ص) پیش از ازدواج با خدیجه، زمام تجارت وی را بر عهده داشت. غلام خدیجه به نام میسره، در سفر تجاری همراه پیامبر بود. پس از بازگشت کاروان، میسره آنچه را در سفر دیده بود برای خدیجه تعریف کرد، از جمله اینکه: محمد (ص) بر سر موضوعی با تاجری اختلاف پیدا کرد. آن مرد به او گفت: به لات و عزّی سوگند بخور تا سخن ترا بپذیرم. محمد (ص) در پاسخ گفت: پست ترین و مبغوض ترین موجودات پیش من، همان لات و عزی است که تو آنها را می پرستی[۲] و نیز این جریان را که در نزدیک "بصری" (شهر شام)، محمد (ص) زیر سایه درختی نشسته بود، در این حال چشم راهبی که در صومعه نشسته بود به محمد امین (ص) افتاد. وی از من نام او را سوال کرد و من پاسخ دادم، آنگاه وی گفت: این مرد که زیر سایه این درخت نشسته است، همان پیامبریست که در تورات و انجیل درباره او بشارتهای فراوانی خوانده ام.[۳] خدیجه با شنیدن این کرامت، شوق مفرطی که سرچشمه آن علاقه به معصومیت محمد «ص» بود، در خود احساس کرد و بی اختیار گفت: میسره! کافی است، علاقه مرا به محمد دو چندان کردی.... سپس آنچه را از میسره شنیده بود برای ورقه بن نوفل نقل کرد و ورقه به او گفت: صاحب این کرامات، پیامبر عربی است.[۴] ۲- روزی خدیجه در خانه خود نشسته بود و یکی از دانشمندان یهود نیز در آن محفل بود، اتفاقاً محمد (ص) از کنار منزل آنها گذشت و چشم آن دانشمند به او افتاد، آن دانشمند فوراً از خدیجه خواست که از محمد (ص) تقاضا کند چند دقیقه در این مجلس شرکت کند. پیامبر (ص) تقاضای دانای یهود مبنی بر نشان دادن علایم نبوت در بدن خود را پذیرفت.... پس از آنکه دانای یهود از وجود علایم نبوت در محمد (ص) خبر داد خدیجه پرسید: از کجا می گویی که او حائز چنین مقامی می شود؟ پاسخ داد: من علائم پیامبر آخر الزمان را در تورات خوانده ام و از نشانه های او این است که پدر و مادر او می میرند و جد و عموی وی از او حمایت می کنند و از قریش زنی را انتخاب می کند که سیده قریش است. آنگاه افزود: خوشا به حال کسی که افتخار همسری او را به دست آورد. ۳- ورقه بن نوفل که عموی خدیجه و از دانایان عرب بود، مکرر می گفت: «مردی از میان قریش برای هدایت مردم از طرف خدا برانگیخته می شود و یکی از ثروتمندترین زنان قریش را می گیرد» و چون خدیجه ثروتمندترین زن قریش بود، گاه و بیگاه به خدیجه می گفت: «روزی فرا می رسد که تو با شریفترین مرد روی زمین وصلت کنی.» ۴- خدیجه شبی در خواب دید که خورشید بالای مکه چرخ خورد و کم کم پائین آمد و در خانه او فرود آمد. ورقه خواب وی را چنین تعبیر کرد که: «با مرد بزرگی ازدواج خواهی کرد که شهرت او عالم گیر خواهد شد.» از طرف دیگر باید توجه داشت که پیامبر اکرم (ص) نیز گر چه از ثروت محروم بود، اما اولا از خاندان معروف قریش بود و ثانیا به راستگویی، امانتداری و اخلاق پسندیده شهرت داشت. چنانکه ابوطالب در مجلس عقد، برادر زاده خود را چنین معرفی کرد: «برادر زاده من، محمد بن عبدالله (ص)، با هر مردی از قریش موازنه و مقایسه شود، بر او برتری دارد و گر چه از هر گونه ثروتی محروم است، اما ثروت سایه ای است رفتنی و اصل و نسب چیزی است ماندنی.»[۵] همه این امور نشان می دهد این ازدواج ریشه در جهات معنوی داشته است و به هیچ وجه انگیزه مادی در آن دخالت نداشته است. در پایان به ذکر حدیثی از پیامبر «ص» در شأن خدیجه اشاره می­کنیم که می فرماید: «بهشت مشتاق دیدن چهار زن است: مریم دختر عمران، آسیه دختر مزاحم (همسر فرعون)، خدیجه دختر خویله، و فاطمه دختر محمد «ص».[۶] [۱]- ص ۸۲- ۸۵ [۲]- طبقات کبری، ج ۱، ص ۱۳۰. [۳]- بحار/ ۱۶/ ۱۸. [۴]- سیره ابن هشام، ج ۱، ص ۷۶. [۵]- مناقب، ج ۱، ص ۳۰. بحار، ج ۱۶، ص ۱۶. [۶]- بحار، ج ۴۳، ص ۵۳. -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
⁉️متن سوال👇👇 آيا حضرت خديجه (س) قبل از پيامبر(ص) با فرد ديگري كرده بود؟ ✅ پاسخ 👇👇👇 اين سؤال در آثار و كتب بزرگان و انديشمندان به فراواني وجود دارد 🔻برخي گفته اند: رسول خدا همسر باكره اي غير از نداشته است و در باره خديجه گفته اند: وي از رسول خدا با دو نفر به نامهاي عتيق بن عبد الله مخزومي و ابوهاله تميمي كرده بود و فرزنداني از آنان نيز داشته است. اين سخن به اعتقاد برخي از بزرگان شيعه قابل نيست؛ زيرا بخش زيادي از اين قبيل سخنان را طراحان سياست با هدف زدودن هاله قداست و پاكي از رحم بانوي كه وجود كوثر قرآن، فاطمه زهرا است ساخته اند و لذا دقت در اين موضوع و نقد سخنان موجود در منابع تاريخي و حديثي شك و شبهه را از بين مي برد. ✅ابو القاسم اسماعيل بن محمد اصفهاني از اهل سنت تصريح مي كند كه حضرت خديجه سلام الله عليها، باكره بوده است. 1⃣حضرت ، زني باكره، داراي اعتبار و مال بسياري بود، كاروان تجاري اش را به سوي شام مي فرستاد و كاروان او به اندازه تمام كاروان قريش بود. 📚الأصبهاني،دلائل النبوة، ج 1 ص 178 ✅دومین سند تاریخی 2⃣مورخان و محدثان شيعه و سني بر اين مطلب اتفاق دارند كه كسي از بزرگان، اشراف، رؤسا و قريش باقي نماند؛ مگر اين كه از حضرت خديجه كرد و ازدواج با ايشان را آرزو مي كرد؛ اما خديجه كبري دست رد بر سينه همه آن ها زد؛ ولي وقتي رسول خدا صلي الله عليه وآله با او ازدواج كرد، تمام زنان قريش از او فاصله گرفته و رفت و آمد با وي را ترك كردند و گفتند: تو پيشنهاد قريش را رد كردي و تن به همسري كسي دادي كه فقير است و مال و ثروتي ندارد؟! 📚الكوفي،كتاب الاستغاثة، ج1، ص70 -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
اینکه میگن کی رفته اون دنیا تا خبر بیاره؟ جواب این افراد را باید چه داد؟.mp3
4.4M
🔹 چه کسی رفته اون دنیا تا خبر بیاره که اون دنیا هست؟ ✅ پاسخ: 📎منبع اصلی مطلب: https://eitaa.com/kalamema/1833 -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
🔴 جایت را خالی دیده اند‼️ 🔸 در نبود شهید ابومهدی المهندس ، در چند روز گذشته دوباره موریانه های داعشی در عراق از آشیانه سَرَک کشیده اند ؛ شاید جای ابومهدی را خالی دیده اند یا دلتنگ خلیفه شان(ابوبکر بغدادی) در دیار باقی شده اند! نهان گشت آیین فرزانگان / پراکنده گشت نام دیوانگان 🔻چه زیبا سروده احمد بابایی: 🔹وای اگر دست کجی پا به «نجف» باز کند! 🔹عاشق شیرخدا، وارث شمشیر خداست 🔹سینه‌ی «سنی و شیعه» سپر شیر خداست -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
یعنی ... تپشِ قلبِـ💗 زمان درهوسِ که و زمین گلشنِ🌼🍃 اسرار شود 🌸🍃 -------------------------- ڪشکول_معنوی👇🔰 🆔️➻ @kashkoolmanavi ◆ ™
❌شبهه : ” ﺁﯾﺎ ﺩﻗﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﺪ ﺍﮐﺜﺮ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺍﺳﻼﻡ ﻗﺎﺑﻞ ﺧﺮﯾﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟!ﺑﻄﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ :ﺍﻭﻝ : ﯾﺎ ﺍﺳﻼﻡ ﺑﯿﺎﻭﺭ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺟﺰﯾﻪ‏(ﻏﺮﺍﻣﺖ‏) ﺑﺪﻩ .ﺩﻭﻡ : ﯾﺎ ﻗﺼﺎﺹ ﺷﻮ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﯾﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ کن.ﺳﻮﻡ : ﯾﺎ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﮕﯿﺮ ، ﯾﺎ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﺑﺪﻩ .ﭼﻬﺎﺭﻡ : ﻫﺮ ﭼﻘﺪﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﺪﻫﮑﺎﺭ ﺑﻮﺩﯼ ﻭ ﻣُﺮﺩﯼ ، ﻭﺭﺛﻪ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﭘﻮﻝ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﻗﻀﺎﯼ ﺁنرﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ .ﭘﻨﺠﻢ : ﺍﮔﺮ ﭘﻮﻝ ﺩﺍﺷﺘﯽ ﻭ ﺗﻮﻧﺴﺘﯽ ﻣﺨﺎﺭﺝ ﺯﻥ ﺭﻭ ﺑﺪﯼ ، ﺗﺎ ۴ ﺯﻥ ﺩﺍﺋﻢ ﻭ ۴۰ ﺻﯿﻐﻪ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﺑﮕﯿﺮی .ﺷﺸﻢ : ﺍﮔﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﻧﺮﻓﺘﯽ ﺣﺞ ، ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﭘﻮﻝ ﺑﺪﯼ ﻧﺎﺋﺐ ﺑﮕﯿﺮﯼ ﺗﺎ ﺍﻭﻥ ﺑﺠﺎﯼ ﺗﻮ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺣﺞ ﺭﺍ ﺑﺠﺎ ﺑﯿﺎﺭﻩ .ﻫﻔﺘﻢ : ﺍﮔﻪ ﭘﻮﻝ ﺩﺍﺭﯼ ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﺳﺮﺑﺎﺯﯾﺘرو ﺑﺨﺮﯼ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺣﺒﺲ ﻭ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺟﺮﺍﺋﻢ ، ﻗﺎﺑﻞ ﺧﺮﯾﺪﻥ اﺴﺖ .ﻫﺸﺘﻢ : ﻫﺮ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﯿﺨﺎﯼ ﺑﮑﻦ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﻭﻟﯽ ﺁﺧﺮ ﻋﻤﺮﯼ ﯾﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﺴﺎﺯ ، ﺗﻤﺎﻡ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺖ ﺑﺨﺸﯿﺪﻩ ﻣﯿﺸﻪ .ﻣﻬﺮﯾﻪ ، ﺷﯿﺮﺑﻬﺎ ، ﻭﻗﻒ ، ﻋﻘﯿﻘﻪ ، ﻧﻔﻘﻪ ، ﺯﮐﺎﺕ ، ﺧﻤﺲ ، ﮐﻔﺎﺭﻩ ، ﻭ ﻭ ﻭ ﻭ ﻭ …ﻧﺘﯿﺠﻪ = ﭘﻮﻝ ﺩﺍﺷﺘﯽ ﻣﯿﺮﯼ ﺑﻬﺸﺖ ،ﭘﻮﻝ ﻧﺪﺍﺷﺘﯽ ﻣﯿﺮﯼ ﺟﻬﻨﻢ “ ✅پاسخ شبهه 1️⃣ بر خلاف ادعای شبهه، واجبات دین قابل خرید و فروش نیست! مثلا نماز و حج (برای فرد مستطیع) حتما باید ادا شوند! 2⃣جزیه، مالیات غیر مسلمانان بود که بابت خدمات دولت اسلامی مانند تأمین زندگى و حفظ جان و مال آنان، پرداخت میکردند. پرداخت جزیه هرگز معادل و قابل قیاس با تشرف به اسلام نیست! https://goo.gl/JFLqiy 3️⃣مجرم اختیاری در انتخاب بین انجام قصاص و پرداخت دیه ندارد! بلکه فرد خسارت دیده یا بازماندگان او نوع مجازات مجرم را انتخاب می کنند! https://goo.gl/Gn95nU 4⃣ کفاره جایگزین روزه نیست! اگر فردی با وجود توانایی تعمدا روزه نگیرد علاوه بر قضای روزه، باید کفاره هم بدهد! https://goo.gl/WTq36S 5⃣نماز و روزه همواره قابل خرید با با پول نیست! برخی علما اجیر گرفتن براى قضاى نماز و سایر عبادات را بدون اشکال نمی دانند، مگر در حج! در کنار ثواب اعمال هدیه شده به میت، او بابت ترک عمدی نماز و روزه عذاب و مواخذه می شود! http://shayeaat.ir/post/122 6⃣اصل در ازدواج همان تک همسری است و تعدد زوجات فقط در موارد خاص، آنهم با شرط برقراری عدالت، رعایت حقوق زناشویى و اقتصادى و ابراز عواطف بین همسران مجاز دانسته شده نه تمکن مالی! https://goo.gl/FSRqvs 7️⃣حج نیابتی برای فرد زنده قابل انجام نیست! مگر کسی که حج بر او واجب باشد اما توانایی نداشته و امید به حصول استطاعت بدنی تا آخر عمر را هم پیدا نکند. https://goo.gl/WHwzwz 8️⃣ خرید سربازی مقطعی است و با غیبت بیش از پنج سال و با محرومیت فرد از گذرنامه و سفر خارجی، استخدام دولتی و عمومی، امضای اسناد رسمی و گواهینامه رانندگی در این سالها همراه است! https://goo.gl/LpMVEm https://goo.gl/2gazrA 9️⃣مجازاتهای جایگزین حبس با هدف کاهش حجم زندانها و مشکلات ناشی از این مجازات، تنها برای حبس کمتر از شش ماه آنهم با “تشخیص دادگاه” و شرایطی مانند موارد ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی، امکان پذیر است! https://goo.gl/hJU1cP 0️⃣1️⃣ برخلاف ادعای شبهه، نه تنها در منابع دینی هیچ اشاره ای به آمرزش هر رفتاری تنها به صرف ساخت مسجد نیست، بلکه مواردی چون شرک و حق الناس بخشیده نمی شوند. https://goo.gl/M1QVFW حق جو و حق طلب باشیم رسانه باشید و نشردهید📢 -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat