eitaa logo
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
2.1هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
4.5هزار ویدیو
89 فایل
کانال پاسخ به سوالات و #شبهات #دینی #اعتقادی ارتباط با ادمین 👇👇 @seyed_javad_hoseini135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد صحبت‌های خانم بلاگر :حضرت زهرا به کار خونه نمیرسید چون تجارت میکردن 📣استاد شیخ مرتضی کهرمی 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😡نمیتونم ببخشمش 😔ولی خدا گفته ببخش تا ببخشمت ❓راهی به ذهنم نمیرسه، تا ذهنمو آروم کنم و اماده بخشیدن... ⭕️واقعا نیاز به کمک دارم،چکنم 🎙سیدکاظم یه راه حل براش داره🌱 🆔 @anti_shobhe110
یکی از شبهات وهابیت در مورد حدیث معروف فاطمه بضعه منی (فاطمه پاره تن من است) این است که این کردند؟؟_01.mp3
3.86M
⁉️ یکی از شبهات وهابیت در مورد حدیث معروف فاطمه بضعه منی (فاطمه پاره تن من است) این است که حضرت علی علیه السلام به خواستگاری دختر ابوجهل رفته بودند و حضرت فاطمه سلام الله علیها ناراحت شده بودند لذا پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌آله) این حدیث را فرمودند؟؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑پاسخ به شبهه ملحد بی سواد! ⚠️میگه در قرآن و اسلام شادی نداریم😳 حتی آیه داریم خدا شادی کنندگان رو دوست نداره😐 پاسخ بهش چیه ؟! 📣حسین مرادی 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥میگن سوریه چه کمکی به ما کرده که ما الان کمکش کنیم؟ ♨️ کمک ها و فداکاری‌های باورنکردنی حافظ اسد(پدر بشار اسد) برای ایران در جنگ تحمیلی 🔻وقتی حافظ اسد ژنرال‌های ارتشش را مامور می‌کرد ادوات نظامی را از برزیل و دیگر کشورها خریداری کنند و در اختیار ایران قرار دهند 🔻خشم صدام از اسد به حدی شد که ۵۰۰ نفر از افسران ارشدش را به جرم همکاری با اسد اعدام کرد 🔻وقتی ایران در عملیات فاو کمبود مهمات داشت تنها با یک تماس با وزیر دفاع سوریه ۱۰۰۰ تن مهمات در ۳۶ ساعت به خط مقدم ایران میرسه 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ سوال دهه هشتادیا ❓ 🤔 گریه و عزاداری حضرت زهرا چه خاصیتی داره؟ ❓چه فایده ای برای دنیای امروز ما داره؟ 🆔 @anti_shobhe110
message-1702500888-21.mp3
1.55M
❌ شبهات‌ فاطمیه ⁉️ عزاداری فاطمیه چه فایده‌ای دارد؟ الان ۱۴۰۰ سال از آن رو گذشته است؟! دنبال چه چیزی هستید!؟ 📣 استاد محمدی شاهرودی 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓چرا به خطبه حضرت زهرا(سلام الله علیها) خطبه فدکیه می گویند؟ ❓دلیل اهمیت فدک چیست؟ ❓در این خطبه به چه مباحثی اشاره شده؟ 📣دکتر میرباقری 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ جذاب پیرامون فاطمیه! ❌ اگر ابوبکر انسان بدی بوده و قاتل حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها هست، پس چرا در کنار قبر ییامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله دفن شده است؟ پاسخ را ببینید و انتشار دهید. 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 📛مجری وهابی: چرا شیعیان برای اثبات شهادت (سلام الله علیها) به کتب اهل تسنن استدلال می‌کنند؟ چگونه است که اهل تسنن موضوع هجوم و شهادت حضرت زهرا س را در کتب خود ذکر کرده ‌اند ولی خودشان این واقعه را قبول نمی‌کنند؟ (پس این ماجرا دروغ است) ✅ پاسخ کوتاه: ☑️اولا این نقطه قوت شیعه است که به راحتی می‌تواند عقائدش را از کتب اهل‌سنت اثبات کند در بحث پاسخ به شبهه اهل سنت و وهابیت باید از کتب آنها دلیل آورده شود. اهل سنت نیز برای احتجاج علیه شیعه باید از کتب شیعه دلیل بیاورد. ☑️ ثانیا در بحث قبول نکردن روایات شهادت حضرت زهرا از طرف اهل سنت با وجود آمدن در منابعشان هم این چیز عجیبی نیست. شناختن یک بحث است و ایمان اوردن بحثی دیگر 👈همانطور که در سوره انعام آیه ۲۰ خداوند می‌فرماید: اهل کتاب پیغمبر را مانند فرزندان خود "می‌شناختند" آنان که خود را به زیان انداختند به او "ایمان نمی آوردند" 👈 همچنین درمنابع اهلسنت آمده عمر بن خطاب در روز غدیر به علی بن ابیطالب تبریک گفت و تسلیم امر پیغمبر شد و گفت تو از امروز سرپرست و خلیفه ما شدی ولی بعدا بخاطر هوای نفس و حب ریاست آن را انکار کرد. یعنی به جانشینی امیرالمومنین شناخت داشت ولی ایمان نیاورد پس این دو لزوما همیشه باهم نیستند. 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 گفتگوی جذاب و دیدنی شیعه و سنی 📛 📛 اصلا با عقل جور در نمیاد که صحابه‌ پیامبر در مقابل ظلم به علیها السلام و آتش زدن خانه‌ی او سکوت اختیار کنند و هیچ واکنشی نشان نداده باشند!! ❇️ پاسخ با استفاده از آیات قرآن و معتبرترین کتاب اهلسنت https://aparat.com/v/0LFNj 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😐 تمسخر دین توسط دکترهای روان شناس و بلاگرهای اینستاگرامی متاسفانه جَوّی به وجود اومده که از دکتر جامعه تا یه فعال اینستاگرامی ساده به خودش اجازه میده بدون هیچ مطالعه‌ای و فقط از چیزی که این طرف و آن طرف شنیدهدرباره اسلام و دین نظر بده! و حتی مسخره کنه!!! اما نور خدا خاموش شدنی نیست... 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تودهنی حامد کاشانی به حجاب استایل‌ها که با دروغ‌هاشون جیب مردم بدبخت رو میزنن 🆔 @anti_shobhe110
قیام امام زمان با شمشیر .mp3
9.41M
🟡 آیا امام زمان علیه السلام با شمشیر قیام می‌کنند؟ 🟢 پاسخ به چند شبهه درباره قیام امام زمان علیه السلام 🎙 حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 این کلیپ توی اینستاگرام بیش از ۱۵ میلیون بازدید و ۲۴ هزار کامنت داشته! تا انتها ببینید و بعد از خودتون بپرسید: 🟡«چرا ما دوست داریم خودمون رو اینقدر ناامید و عصبانی کنیم؟» 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢‌ گسترده ترین و خطرناکترین پروژه در دنیا‼️ 🟡 جریان تفکر نوین یا همان قانون جذب امروز مهمترین جریان انحراف معنوی در دنیاست که بسیار نرم و بدون سروصدا در غالب مطالب انگیزشی، درس هایی برای موفقیت و راهکارهایی برای ارتقاء شغلی یا ثروتمند شدن باعث انحرافات عقیدتی میشه و امروز در دنیای نشر و فضای مجازی محتواهای مربوط به آن به وفور تولید و پخش میشن😞 🎙استاد عرب 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ وقتی خودمان پیامبری مثل زرتشت داریم چرا باید پیرو دین و پیامبر اعراب باشیم؟؟ ـ زرتشت پیامبر بوده یا یک انسان حکیم ـ زادگاه زرتشت کجا و زمان تولدش کی بوده ـ آیا قرآن دین پیامبر رو مختص عربها دونسته و ... ما در کلیپ فوق پاسخ این شبهات را داده ایم 👆 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پاسخ به شبهه زئوس و سلیمانی امیری مبنی بر خواستگاری امیرالمومنین علی علیه السلام از دختر ابوجهل! کارشناس: شریفی 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥چرا خدا جهان هستی ، انسان ها و دیگر موجودات را خلق کرد ( آفرید ) ؟ کارشناس: فتحی 🆔 @anti_shobhe110
استوری همسر شهید مدافع حرم محمد بلباسی در پاسخ به جسارت به ساحت رزمندگان اسلام توسط سایبری های موسسه مصاف 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از تا خدا آدمای داش مشتیو دوس داره آدمای با مرام و با معرفتو دوس داره! ۱۷ آذر سالروز شهادت 🆔 @anti_shobhe110
آیا امام علی , امام حسن و امام حسین را به خاطر اینکه نتوانستند مانع قتل عثمان شوند , کتک زد ? 🤔پرسش : ❓معاند : آیا می دانستید که امام علی , امام حسن و امام حسین را به خاطر این که نتوانستند از عثمان دفاع کنند تا عثمان کشته نشود کتک زد? در کتاب انساب الاشراف بلاذری و منهاج البراعه خویی این مطلب آمده که امام علی به صورت حسن سیلی زد و ضربه ای هم به سینه حسین زد و محمد بن طلحه را هم دشنام و فحش داد ? 💠پاسخ : 💠 ❗️برخی از علمای اهلسنت مضمون مورد شبهه معاند را نقل کرده اند که امام علی امام حسن و امام حسین علیهم السلام را برای دفاع از عثمان فرستاد و وقتی عثمان کشته شد امام علی به سیلی و سینه امام حسن و امام حسین کتک زد و محمد بن طلحه را نیز بابت کوتاهی در دفاع از عثمان مورد دشنام و فحش قرار داد :  " فلطم الحسن و ضرب صدر الحسین و شتم محمد بن طلحه " 📚انساب الاشراف ج 5 ص 599 ❕همینطور جریان مذکور به نقل از کتاب مروج الذهب مسعود سنی , در کتاب منهاج البراعه نیز آمده است : 📚منهاج البراعه ج 16 ص 333 ❗️در رابطه با این جریان توجه به چند نکته لازم است : ▫️1 _ علمای بزرگ شیعه جریان مذکور را جعلی و غیر مستند می دانند . مرحوم سید جعفر عاملی مورخ برجسته معاصر اشکال می کند که جریان مذکور با عصمت امیر مومنان و حسنین علیهم السلام در تضاد است و از مرحوم مظفر و سید مرتضی نقل می کند که این جریان مورد قبولشان نبوده است : "رابعا: ما زعمته الروايات من أن عليا «عليه السلام» قد ضرب و لطم ولديه، لا يصح، إذ كيف يضرب علي «عليه السلام» صدر الحسين «عليه السلام»، و يلطم الحسن «عليه السلام»، و هما لم يقترفا ذنبا؟! و لا ارتكبا جرما؟...  سادسا: كيف يصدق «عليه السلام» أنهما خالفا أمره، أو قصرا في أداء المهمة، و الحال أن القرآن يعلن طهارتهما و عصمتهما. و هو «عليه السلام» أبوهما و أعرف الناس بهما، و بما أنزل اللّه تعالى من القرآن في حقهما، و بما صدر عن رسول اللّه «صلى اللّه عليه و آله» في فضلهما؟! ... ذكر العلامة الشيخ محمد حسن المظفر «رحمه اللّه»: أن دعوى ابن روزبهان: إتفاق المؤرخين على أن عليا «عليه السلام» قد أرسل الحسنين «عليهما السلام» لنصرة عثمان غير سديدة .. لأن عددا منهم إقتصر على ذكر الإمام الحسن «عليه السلام» .. و يضيف بعضهم الإمام الحسين «عليه  السلام» أيضا كما أن السيد المرتضى يستبعد ذلك‏ " 📚الصحیح من سیره الامام علی علیه السلام ج 18 ص 309 ▫️2 _ امام علی علیه السلام در جنگهای پس از خلافت خود ,  مانع از حضور امام حسن و امام حسین در میدان می شدند تا مبادا جانشان به خطر بیفتد و نسل پیامبر اسلام منقطع شود ,  حال چگونه قابل قبول است که آن دو را برای دفاع از عثمان بفرستد و جانشان را به خطر اندازد ? ❕در نهج البلاغه می خوانیم ؛ « على عليه السلام در يكى از روزهاى جنگ صفّين، آن گاه كه ديد فرزندش حسن عليه السلام به كارزار مى ‏شتابد، فرمود: «اين جوان را برايم نگاه داريد كه مبادا توانم را ببرد. مرا دريغ مى ‏آيد كه اين دو (حسن و حسين) به كام مرگ روند و نسل پيامبر قطع شود». " في بَعضِ أيّامِ صِفّينَ وقَد رَأَى الحَسَنَ ابنَهُ عليه السلام يَتَسَرَّعُ إلى الحَربِ: املِكوا عَنّي هذَا الغُلامَ لا يَهُدَّني، فَإِنَّني أنفَسُ بِهذَينِ يَعنِي الحَسَنَ وَالحُسَينَ عليهما السلام عَلَى المَوتِ لِئَلّا يَنقَطِعَ بِهِما نَسلُ رَسولِ اللّهِ " 📚نهج البلاغة ، خطبة 207، كشف الغمّة: ج 2 ص 237 نحوه، بحار الأنوار: ج 32 ص 562 ح 467. ❕در نقل دیگر آمده است ؛ « منافقان به محمّد بن حنفيّه گفتند: چرا امير مؤمنان، تو را در جنگ، جلو مى ‏اندازد و حسن و حسين را نه؟ گفت: چون آن دو، چشمان اويند و من دست راست او، و او با دست راستش از چشمانش دفاع مى‏ كند. » " ...  لِمَ يُغَرِّرُ  بِكَ أميرُ المُؤمِنينَ في الحَربِ ولا يُغَرِّرُ بِالحَسَنِ وَالحُسَينِ؟ قالَ: لِا؟ هُما عَيناهُ، و أنَا يَمينُهُ؛ فَهُوَ يَدفَعُ بِيَمينِهِ عَن عَينَيه‏ " 📚نثر الدرّ ،  ج 1 ص 406، ذوب ‏النضّار: ص 55، كشف‏ الغمّة: ج 2 ص 237 ،  بحار الأنوار: ج 42 ص 99 و ج 45 ص 348؛ شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد: ج 1 ص 244، ربيع الأبرار: ج 3 ص 521 ❕در نقل اهلسنت آمده است ؛ « مردى به محمّد بن حنفيّه گفت: چرا پدرت تو را در ميدان جنگ، پيش مى ‏اندازد و به جاهايى مى ‏فرستد كه حسن و حسين را نمى‏ فرستد؟ پاسخ داد: چون آن دو، گونه‏ هاى اويند و من دستش. با دستش، گونه‏ هاى خود را حفظ مى ‏كند. » " " قالَ رَجُلٌ لِمُحَمَّدِ بنِ عَلِيٍّ ابنِ الحَنَفِيَّةِ: ما بالُ أبيكَ كانَ يَرمي بِكَ في مَرامٍ لا يَرمي فيهَا الحَسَنَ وَالحُسَينَ؟ قالَ: لِا؟ هُما كانا خَدَّيهِ وكُنتُ يَدَهُ، فَكانَ يَتَوَقّى بِيَدِهِ عَن خَدَّيهِ. " 📚تهذيب الكمال: ج 26 ص 152، سير أعلام النبلاء: ج 4 ص 117 ▫️ادامه 👇
👇ادامه ▫️3 _ در نقل مذکور نسبت دشنام گویی به امیر مومنان علیه السلام داده شده است در حالی که در نهج البلاغه می خوانیم که وقتی لشگریان امام علی ع در جنگ صفین به لشگریان معاویه فحش و دشنام می دادند , حضرت آنان را نهی کرد و فرمود : " من دوست ندارم كه شما دشنام دهنده باشيد؛ ولى اگر اعمال زشتشان را شرح دهيد و احوال آنها را بيان كنيد به گفتار صحيح نزديك‏تر و براى اتمام حجّت رساتر است. " " إنّي أكره لكم أن تكونوا سبّابين، و لكنّكم لو وصفتم أعمالهم، و ذكرتم حالهم، كان أصوب في القول، و أبلغ في العذر " 📚نهج البلاغه خطبه 206 ▫️4 _ امیر مومنان در نهج البلاغه هر گونه دفاع عملی از عثمان ( مانند فرستادن حسنین ) را نفی کرده و می فرماید : " اگر من، به آن (كشتن عثمان) فرمان داده بودم، قاتل محسوب مى‏شدم و اگر از آن نهى مى‏كردم، ياور او به شمار مى‏آمدم (و من نه مى‏خواستم قاتل او باشم و نه ياور او) ...  عثمان استبداد ورزید , استبداد بسیار بدی " " لو أمرت به، لكنت قاتلا، أو نهيت عنه، لكنت ناصرا ... استاثر فاساء الاثره " 📚نهج البلاغه خطبه 30 ❕و در روایات شیعه و سنی آمده است که امام علی علیه السلام می فرمود که از قتل عثمان ناراحت نشده است ( یعنی جریان ناراحتی حضرت از قتل عثمان و کتک زدن حسنین بر خلاف این نصوص تاریخی است ) : " ما سرني قتله و لا ساءني‏ " 📚شرح الأخبار ج‏2، ص: 80 _ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 2 ص 128 ▫️5 _ اساسا بر اساس نقلهای اهلسنت , امام علی علیه السلام در هنگام قتل عثمان در مدینه نبوده است تا بخواهد حسنین را بابت دفاع از عثمان بفرستد !!!! ❕ابن قتیبه نقل می کند : " چون اعتراض‏ها به عثمانْ فزونى گرفت، على عليه السلام از او اجازه خواست تا به يكى از مزرعه‏هاى خود برود و [از آشوب‏ها] كنار بمانَد. عثمانْ اجازه داد. " " لَمَّا اشتَدَّ الطَّعنُ عَلى عُثمانَ، استَأذَنَهُ عَلِيٌّ في بَعضِ بَواديهِ يَنتَحي إلَيها، فَأَذِن لَه‏ " 📚الإمامة والسياسة: ج 1 ص 52، تاريخ الإسلام للذهبي: ج 3 ص 448  العقد الفريد: ج 3 ص 310 ❕لذا ابن حجر عالم برجسته اهلسنت جریان دفاع امام علی از عثمان ( و فرستادن حسنین ) را جعلی میداند با این استدلال که ایشان در هنگام محاصره عثمان در مدینه نبوده اند : "الظاهر أنّ هذا ضعيف لأنّ عليّا لم يكن بالمدينة حين حصر عثمان و لا شهد قتله. " 📚مجمع الزوائد ج 7 ص 230 ▫️6 _ راوی جریان مورد استناد معاند , زهری است که علمای رجالی شیعه تصریح کرده اند او دشمن امیر مومنان علیه السلام بوده و نقلش معتبر نیست : " محمد بن شهاب الزهری عدو " 📚رجال طوسی ص 119 _ رجال علامه حلی ص 250 ❕ابن ابی الحدید معتزلی عالم بزرگ اهلسنت , جریان دشنام گویی ابن شهاب زهری به امام علی علیه السلام نقل کرده و نیز نقل می کند که زهری روایت می کرد که ( معاذالله ) امام علی علیه السلام کافر از دنیا می رود  : " عن محمد بن شيبة قال شهدت مسجد المدينة فإذا الزهري و عروة بن الزبير جالسان يذكران عليا ع فنالا منه فبلغ ذلك علي بن الحسين ع فجاء حتى وقف عليهما فقال أما أنت يا عروة فإن أبي حاكم أباك إلى الله فحكم لأبي على أبيك و أما أنت يا زهري فلو كنت بمكة لأريتك كبر؟ أبيك." _ "إن هذين يموتان على غير ملتي أو قال ديني " 📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏4، ص: 102 _ ص 64 ❕همینطور در سند روایت مورد استناد معاند از کتاب انساب الاشراف , محمد بن عیسی بن القاسم بن سمیع وجود دارد که علمای اهلسنت گفته است که او از نزدیکان معاویه بوده و نقلش معتبر نیست و روایتی که در جریان کیفیت قتل عثمان و دفاع امام علی و حسنین از عثمان نقل می کند مورد استناد نیست   : " مولی معاویه ... لا یحتج به و قال البخاری انه لم یمسع من ابن ابی ذئب هذا الحدیث یعنی حدیثه عن الزهری فی مقتل عثمان ... جزم ابن حبان بانه دلس حدیث ابن ابی ذئب " 📚تهذیب التهذیب ج 9 ص 390 ❕در کتاب شرح نهج البلاغه مرحوم خویی نیز نقل مذکور به نقل از کتاب مروج الذهب مسعودی سنی آمده است که روایت مسعودی بدون سند بوده لذا ضعیف و غیر قابل استناد است : " قال المسعودي: فبلغ ذلك عليّا و طلحة و الزبير و سعدا و غيرهم من المهاجرين و الأنصار فاسترجع القوم و دخل عليّ عليه السّلام‏ الدار و هو كالواله الحزين فقال لابنيه: كيف قتل أمير المؤمنين و أنتما على الباب و لطم الحسن و ضرب الحسين و شتم محمّد بن طلحة و لعن عبد اللّه بن الزبير. " 📚منهاج البراعه خویی ج 16 ص 332 _ مروج الذهب مسعودی ج 2 ص 345 🆔 @anti_shobhe110