📪 پیام جدید
وقتی حرم امام رضا با اون وضعیت آرایش و... راه میدن هیئت که جای خود داره🤦🏻♀️
#دایگو
📪 پیام جدید
کاش در کانال از مصادیق حیا و عفت، زیاد صحبت کنید: مثلا همون سفره ی جدا و... . میخوایم رعایت کنیما، ولی متاسفانه در جامعه ندیدیم که یاد بگیریم💔💔💔💔💔 الان حتی مذهبی هاهم،....
🧕🏻: چشم حتما. واقعا حیا خیلی داره کمرنگ میشه و چقد حیف...
📪 پیام جدید
امام حسین مال همست خانوم خودش دعوت میکنه مهماناشو
الکی فقط میخوای به همه گیر بدی
یکم اخلاقتو عوض کن
هر خواست تو نظر بدی دربارش نظر بده
🧕🏻: لابد خود امام حسین هم العیاذبالله میخوان که خانم بدون حجاب بیاد تو منظر عموم
لابد اون همه غیرتی که از ایشون درباره حرم خودشون شنیدیم... استغفرالله
آخه یه کم فکر کنید قبل نظر دادن و انقد از جانب امام معصوم حرف نزنید. امام نماینده دین خداست و قطعا راضی به گناه نیست
📪 پیام جدید
حیا فقط پوشش نیستا دوستان
حواستون باشه
عشوه خرکي جلوی مرد نامحرم، شوخی بی مورد، لمس، جلب توجه با رفتار و حرفا و حرکات، چت صمیمی و غیر ضروری
اینا هم مهمه دقت کنین
#دایگو
📪 پیام جدید
بحث بلاگرها رو پش نمیبرید!؟ خیلی خوب و جذاب بود حیف شد
🧕🏻: بله حتما . این مدت به خاطر جنگ و حواشی عقب افتاد و الان این افرادی که ازشون حرف میزنیم هم شبیه همون بلاگرا هستن از نظر آسیب و مدل کار
📪 پیام جدید
https://eitaa.com/Antibiootic/5022
خب به نظرم اینو از مراجع بپرسیم بهتر نیست؟
اشکالی داره عکاسی زوجین توی حرم یا نه
🧕🏻: بحث ما از نظر فقهی نبود. درباره شان اون مکان و جلب توجه برای زائرین هست
و قطعا نظر مراجع دباره اینکه عروس با ارایش اونجا بره ، معلومه چیه دیگه
📪 پیام جدید
من توی گروهی هستم از بس بقیه شلوغ میکردن دیگه عکس و پیام فوروارد و لینک دار نمیشه فرستاد میشه پیام های شما رو بدون آی دی بفرستم؟؟؟
🧕🏻: البته که آی دی با لینک فرق داره و میشه فرستاد... ولی مشکلی نیست. مهم انتشاره
📪 پیام جدید
سلام، درباره پیامآخر راستش دلم خیلی پره،اما واقعا نمیدونم اینکه میگید برای پوشش تذکر بگیرن درسته یانه.بارها دیدم آدم بی حجاب زودتر حاجت گرفته، نشونه های معنوی بیشتری دریافت کرده، خوابای بهتری دیده، میدونم میگی اینا دلیل نمیشه، ولی من نمیتونم انکار کنم این موضوع رو. بودن بی حجابی که با تذکر یا چیزی شبیه این دلشون شکسته و رفتن و قهر کردن با این مجالس، ماهم مجبوریم بسوزیم و بسازیم و یه وقت نگیم بالای چشمتون ابرو که بهشون بر بخوره، دست به قهر کردنشونم ماشالله خیلی خوبه. نه آدم جرات داره حرف بزنه و نه جرات داره با خودش فکر کنه این چه وضعیه که این داره. چون یجوری سر خود آدم میاد که نمیفهمی از کجا خوردی. در واقع میخوام بگم حتی خدا و اهل بیت هواشونو دارن، ما با چه جراتی جلوشون بایستیم؟
🧕🏻: این افکار غلطه دوست من. شما تذکر محترمانه بده. چه اون خوشش بیاد چه بدش بیاد. درباره اینکه میگید اونا بیشتر مورد توجه هستن هم غلطه. خدا عادله و به هر کسی از سر حکمت خودش میده یا میگیره ازش. این چیزا با عقل ظاهر بین و محدود ما قابل تشخیص نیست
📪 پیام جدید
سلام خداقوت میتونم ازبعضی مطالب بدون لینک درگروهم بزارم به عنوان پاسخ به شبهات
بالینک هم به گروهای دیگه ارسال میکنم
کپی کردن اشکال شرعی داره ؟؟؟
ممنونمجواب روبدین
🧕🏻: سلام. نه دوست عزیز. اشکالی نداره. خدا خیرتون بده
📪 پیام جدید
سلام هم درد دردهای جامعه:)چند روز قبل از محرم مشرف شده بودم مشهد و کلی هم به یادتون بودم.بالاخره یک عاالمهه زوج بودن که قبل از ماه عزا باید سروسامون میگرفتن و موجبات خون دل خوردن ما رو هم فراهم میکردن با شکل و شمایل شون.راستش من قبلش که پیاما رو میخوندم فک میکردم یه گوشه کنار حرمن این آدما و تعداد عروس دومادا هم انقد زیاد نیست.ولی با عمق فاجعه رو به رو شدم.غروب که از صحن( فک کنم انقلاب) میخواستم برم برای نماز،تعداد کثیری بودن جلو سقاخونه و دارالحجه.عروسا که بماند چه وضعی.داماد کراوات زده رو کجای دلم بذارم؟اون خانومای زائری که آرایششون از اون عروس هم بیشتر بود،یا زیر چادر بلوز شلوار پوشیده بودن، یا صحنه های عشقولانه ای که فقط تو خونه خودت قشنگه رو چی؟دیگه من که سر در گریبان تردد میکردم
تو همین اوضاع که داشتم مادربزرگم که خیلی هم مسن نیستن و فعالن در جامعه رو توجیه میکردم که این چه وضعی تو حرم و شما چرا میری به این عروس دومادا تبریک میگی.و رو به اون کراوات زدهه گفت که اتفاقا اینا رو باید جذب کرد.بابا جذب چیهه.جذب زمانیه که طرف ندونه، تو جذب کنی آگاهش کنی.اینا دیگه ما
و اون افرادی که واقعا فقط یه نگاه،یه تلنگر،یه محبت میخواستن رو مسخره کردن!تو خیابون جلو باب الجواد یه آقای طلبه جوان و خانم جوانی رو دیدم نشونشون دادم.گفتم بفرما.نمیتونید تصور کنید چطور این خانم بازوش رو حلقه کرده بود دور دست این آقا و کل بدنش رو چسبونده بودن به هم!چند تا زوج دست در دست هم رد شدن حتی با نگاه و پوشش متفاوت.ولی هیچکدوم اندازه این خانم و آقا زشت و زننده نبودن.الان نکنه اینها هم باید جذب بشن؟؟
عد مادربزرگم میگفت موقع زیارت آدم فقط باید به خودش توجه کنه.من نمیگم ضعف ندارم تو حضور قلب و توجه.ولی شما فرض کن تو صف زیارت وایستادی،خانمه بغلت گوشیش رو درآورده،اسنپ چت وا کرده(تو صف حرم که هیچ بک گراندی جز نفر پشتیت نداری و جوری نیست که بگی عکس یادگاری میخوام بگیرم و اینا)هی اصرار به سلفی گرفتن داره هی ادا اصول میاد و هی دوباره میگیره.نفر پشتی ایشون خیلی معذب بود که یه وقت تو عکس نیفته.اما میدونی از نظر من باید حواسش فقط به زیارت خودش باشه🙄
کاش این ایستگاه های صلواتی رو جمع کنن.با اینکه خودم عاشق این حال و هوای متفاوت شهر تو ایام محرم هستم،ولی این ایستگاه صلواتیا دیگه هیچ نفعی جز پاتوق شدن یه عده آدم که حرمت شکنی میکنن نداره.البته خب وقتی امام حسین(علیه السلام)فقط میشه رفیق و عشق و لیلا،همین هم باید انتظار داشت.میگن انفاق و نذر رو جایی انجام بدید که یه خلاء پر بشه.به نظر نمیاد خلا مردم خالی شدن شکم شون از شربت و چایی باشه.خالی شدن فکره!خلا جامعه،بصیرته،حیائه.عاقبت همه مون بخیر ان شاءالله♡
📪 پیام جدید
سلام شما نظرتون راجب این خانم چیه
https://eitaa.com/Food_f...
🧕🏻: سلام. یکی از بلاگرا که حجاب استایل هم هست و اومده ایتا مشتری جذب کنه برا سوسیس کالباس خونگیش و برا جذب بیشتر مشتری و اینکه مشتری فک کنه از یه کالباس فروش متفاوت داره خرید میکنه، عکس از استایل خودش و روزمرگی هاشم میذاره
اینا رو پولدار و معروف نکنید بچه ها
📪 پیام جدید
سلام سوالم برام مهمه لطفا جواب بدید
آقای ... هم از نظر شما مثل همین زکریائی هست
یعنی میتونم دنبالش کنم یا نه
🧕🏻: سلام. نه مثل زکریایی نیست. ولی شما در کل هر کسی به جز بلاگرا و پروژه بگیرا رو که دنبال میکنید، اینو مد نظر داشته باشید که یه آدم معمولیه و ممکنه امروز حرف درستی بزنه و فردا نه