🚨مراقب کیوان قزوینی های زمان خود باشید🚨
👳♀کیوان قزوینی👳♀
✍ کیوان قزوینی یکی از طلاب فاضل و عالم حوزه علمیه نجف بود که از چهار تن از علمای بزرگ عصر مانند شیخ انصاری(با یک واسطه) و ... اجازه داشت و شاگرد مجتهدین بزرگی مانند میرزا حبیب الله رشتی و فاضل ایروانی بود و بزرگانی مانند میرزای شیرازی پای منبر او می نشستند.
✍ دیری نگذشت کیوان قزوینی فریب دسیسه های سلطانمحمد گنابادی را خورد و جذب فرقه گنابادی شد و بیش از 17 سال در این فرقه منصب شیخ المشایخ را داشت و لقب "شاه" که مخصوص اقطاب فرقه است را کسب کرد و "منصورعلیشاه" نامیده شد.
✍ کسانی که دین خود را از کیوان قزوینی گرفته بودند به دنبال او رفته و جذب فرقه گنابادی شدند چنانچه بنابر گفته خود کیوان، بیش از 3 هزار نفر سرسپرده و مرید داشت!
✍ البته کیوان قزوینی بعد از گذشت 17 سال مستبصر شد و از این فرقه جدا گشت و از قطب وقت یعنی صالحعلیشاه بیزاری جست و چندین کتاب در نقد و ردّ اقطاب این فرقه نوشت اما دیگر آنطور که باید و شاید اثر نکرد.
📚کتاب های کیوان قزوینی در رد فرقه گنابادیه :
📗1_رازگشا
📗2_بهین سخن
📗3_استوار راز دار
https://telegram.me/almoddaie
👆👆👆
آشنایی با #فرقه_های_شیطانی
و غیر الهی
🔹فرقه سید حسنی
🔹یمانی
🔹شیرازی ها
🔹بهائیت
🔹وهابیت
🔹حجتیه
🔹صوفیه
https://telegram.me/almoddaie
✅ نمایشگاه تخصصی #دشمن_شناسی آغاز به کار کرد
↙️ نمایشگاه تخصصی دشمن شناسی«دینزاو» به منظور مقابله با تهدیدات اعتقادی دشمنان و ضرورت آشنایی با دشمنشناسی و آسیبهای موجود در حوزهی جنگ نرم طی روزهای یکم تا نهم شهریورماه در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه برگزار میشود.
✳️ در این نمایشگاه تعداد ۸۰ اثر در قالب ۵ سیر نمایشگاهی با موضوعات اوانجلیست(صهیونیزم مسیحی)، مرگ بر دیکتاتور، وهابیت، حقوق بشر آمریکائی و پایان اسرائیل به صورت پوسترهای مفهومی، تابلو مقالات و کاریکاتور آثار هنرمندان حوزهی هنری و گروه پژوهشی و هنری حنیف به سرپرستی سید محمد تقی زاهدی، ابوالفضل هادیمنش، سلمان مهدوی، دانیال فرخ، محمد گلسرخی طهرانی، علی حیاتی، محمدرضا چیت ساز و... در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
✳️ در حاشیه این نمایشگاه غرفه ی فروش محصولات فرهنگی و هنری مرتبط و کتابخانه ی تخصصی دشمنشناسی دایر است.
✳️ علاقمندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه طی روزهای یکم تا نهم شریورماه از ساعت ۹ تا ۲۰ به فرهنگ سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفردنیاکی(اندیشه) مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شمارههای ۸۸۷۶۵۰۹۰ و ۸۸۷۶۵۵۰۹ تماس بگیرند.
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
✅تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ
✅ ایتا:
https://eitaa.com/antihalghe
🔴 موافقت با آزادی مشروط «محمدعلی طاهری» تکذیب شد.
روال آزادی مشروط این است که زندان درخواست میکند و قاضی صادر کننده رای با این درخواست موافقت میکند. درخواست زندان نیز مستلزم این است که خود فرد آن را بخواهد و مطالبه کند.
وکیل مدافع سرکرده گروه عرفان حلقه خبر موافقت دادگاه صادر کننده رای با آزادی مشروط موکلش را نادرست خواند.
سیدمحمود علیزادهطباطبایی در گفتوگو با ایسنا، در رابطه با خبر منتشر شده مبنی بر موافقت دادگاه با آزادی مشروط موکلش گفت: درخواست آزادی مشروط باید از طریق زندان انجام شود ولی زندان درخواستی نکرده است.
وی عنوان کرد: قاضی دادگاه گفتند اگر زندان آزادی مشروط موکلم را درخواست کند ما با این درخواست موافقت میکنیم. روال آزادی مشروط این است که زندان درخواست میکند و قاضی صادر کننده رای با این درخواست موافقت میکند. درخواست زندان نیز مستلزم این است که خود فرد آن را بخواهد و مطالبه کند.
وکیل مدافع محمدعلی طاهری، افزود: اگر آقای طاهری آزادی مشروط را بخواهند و زندان آن را درخواست کند، قاضی صادر کننده رای با آن موافقت میکند.
براساس این گزارش، محمدعلی طاهری سرگروه عرفان حلقه، ابتدا از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد که در نتیجه اعتراض به پرونده، رای صادره از سوی دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه همعرض صادر کننده رای نخستین یعنی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، ارجاع شد.
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب نیز پس از رسیدگی به پرونده، این بار محمدعلی طاهری را به ۵ سال حبس محکوم کرد که در نتیجه اعتراض به رای صادره، پرونده برای تجدیدنظر خواهی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شد.
علیزادهطباطبایی _27 مرداد ماه_ از تایید و ابلاغ حکم محکومیت موکلش به ۵ سال حبس از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظراستان تهران خبر داد و در پاسخ به این سوال که آیا امکان اعتراض به این رای وجود دارد یا خیر؟ گفت: خیر. ولی امیدواریم از طریق آزادی مشروط ایشان آزاد شود چرا که موکلم بیش از نصف ۵ سال مجازات را با در نظر گرفتن بازداشت موقت گذرانده است. با قاضی پرونده صحبت کردیم و ایشان با این موضوع موافق هستند اما پیشنهاد آزادی مشروط باید از سوی زندان انجام شود
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
✅تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ
✅ ایتا:
https://eitaa.com/antihalghe
#عرفان_کاذب
آشنایی با ویژگی مدعیان دروغین عرفان به روایت تصویر!
https://eitaa.com/antihalghe
فرقه شیطان پرستی چند ایزدی 👹
شیطان پرستی چندایزدی دقیقا شبیه اعتقاد به وجود چندین خدا در مقابل اعتقاد به وجود یک خدا است. مشهورترین سازمان شیطان پرستی چندایزدی کلیسای عزازیل در شهر نیویورک است که درهایش به روی همهی شیطانپرستان، پژوهشگران علوم غیبی و پیروان صراط چپ باز است. آنها بتهای متفاوت و متعددی را گرامی میدارند.
کلیسای عزازیل به آنچه آن را ” خدایانِ برخاسته از غربِ جدید” مینامد، تمرکز دارد – شیطان/عزازیل(یک شخصیت در اساطیر عبری است که نخستین بار در عهد عتیق ظاهر شد. در قرآن نامی از عزازیل برده نشده است. با وجود این، در برخی متون اسلامی نام عزازیل به عنوان نام اصلی ابلیس آورده شده است .لیلیث، پرومته، ایشتار(نام یکی از الهههای آشوری است. در اسطورهها او را ایزدبانوی نشاط عشق میدانند. پان و لوسیفرِ سوفیا. (سوفیا یک الههی اسرارآمیز بود که تشابهات زیادی با داستان لوسیفر و همینطور با داستان آدم و حوا داشت). همهی این خدایان از جانب ادیان ابراهیمی بدجنس و شرور تلقی شدهاند، با وجود این، آنها از یک سو، نمایندهی ارزشها و اصولی هستند که کلیسای عزازیل قویاً بر آنها استوار است و از سویی دیگر، نمایندهی گرایشهای اجتماعی هستند که از جانب جناحِ راست مذهبی تقبیح شدهاند. برای مثال، پرومته نمایندهی دانش و ادراک، و ایشتار نمایندهی طبیعت و تمایلات جنسی است. از همه مهمتر شیطان است که از طریق به چالش کشیدن و طرف سوال قرار دادن اصول عقاید، آدمها را به تفکر ترغیب میکند.
کلیسای عزازیل خدایان را به شیوهی سنتی عبادت نمیکند. بلکه، آنها خدایانشان را محترم و گرامی میدارند و اغلب به سمت یک یا چند خدا کشیده میشوند. آنها منکر وجود خدا هستند، و معتقدند قلمروی خدایان به طور کامل برای هیچ انسانی قابل شناسایی نیست، و بنابراین پیرو فلسفهای هستند که آن را اکنونگرایی مینامند. کلیسای عزازیل به شدت اعتقاد دارد خدایان، خود را در امور انسانی ظاهر میکنند، اموری همچون جامعه، اقتصاد و گرایشهای مذهبی.
#پرستش_جن_شیطان
#پرستش_غیرخدا
#تحریف_مسیحیت
#فرقه_های_پاگانیستی
https://eitaa.com/antihalghe
مراسم #شیطان_پرستی و #قربانی_کردن_زنان 😳👆
نهایت #مقام و #منزلت زن در تفکر منحرف غرب
https://eitaa.com/antihalghe
#خدایی_به_نام_سوبِک
« #کروکودیلوپولیس» نام شهری در مصر بود که ساکنان آن همگی اعضای #فرقه_ای بودند که به یک خدایگان #تمساح شکل موسوم به «سوبِک» اعتقاد داشتند. آنها در شهر خود از یک تمساح اصطلاحاً #مقدس موسوم به «سوچوس» نگهداری می کردند. اغلب، از سراسر شهر و نواحی اطراف آن، مردم دسته دسته برای زیارت جناب سوچوس #مشرف می شدند و #مُستَفیض می گشتند!
طبق شواهد تاریخی، تمساح مذکور به طلا و جواهر مزین بود و همواره تعدادی #کاهن اطراف او به چشم می خورد. مردم اغلب به عنوان هدیه، برای سوچوس غذا می آوردند. در این مواقع، کاهنان دهان تمساح را به زور باز می کردند و غذاها را درون آن می چپاندند. جالب است که گاهاً به سوچوس بی نوا #شراب هم داده می شد. باز همانند قبل، یکی از کاهنان دهان تمساح را باز می کرد و کاهن دیگر نوشیدنی را درون حلق خزنده مقدس می ریخت.
پس از مرگ سوچوس، تشییع جنازه ای در شأن یک #قهرمان برای او ترتیب داده می شد. پیکر تمساح ابتدا با پارچه های نفیس پوشانده شده و سپس عملیات #مومیایی انجام می پذیرفت؛ دست آخر نیز، جسد مومیایی شده در یک دخمه زیرزمینی نهاده می شد. نیاز به توضیح نیست که پس از انجام کلیه مراسم، یک تمساح دیگر به عنوان #وارث_سوچوس برگزیده می شد و تشریفات فوق الذکر دوباره از نو تکرار می گشت
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
✅تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ
✅ ایتا:
https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ هم صدایی عارف دروغین و صوفی و فیلسوف و عرفان های کاذب در اعتقاد به وحدت وجود:
♻️ عرفان وتصوف دوکلمه ای است مترادف ازنظر دلالت برمسمّای خود، وبرگروهی اطلاق می شودکه سعی درشناخت ذات خالق متعال وشناخت صفات او و شناخت چگونگی رابطه او بامخلوقاتش دارند،که تفکرواندیشه آنان ایده ای به نام وحدت وجود راپدیدآورده است.
استادمرتضی مطهری درکتاب آشنایی باعلوم اسلام،صفحه ۷۰،بخش عرفان میگوید؛
👈 «عرفان» عنوان فرهنگی این گروه و« تصوف» عنوان اجتماعی آنان است.
💢 بیان فرضیه وحدت وجود:
فرضیه وحدت وجودحاکی ازآن است که دردار تحقق( درجهان هستی) بیش ازیک حقیقت وجودندارد،که نام او وجود است، واین حقیقت( یعنی خداوند) درمرتبه ای به صورت خالق ودرمرتبه ای به صورت مخلوق است. بنابراین خالق ومخلوق دراین حقیقت مشترک وهردوازیک سنخ می باشند، بااین تفاوت که اصل ومنبع این حقیقت درذاتی است که خالق نامیده می شود ومخلوقات هریک به قدر لیاقت واستعدادخودازآن بهره ای دارند.
👈به عبارت دیگر، ذاتِ خالق که وجودِ صرف است باتَعَیُّن وشکل پذیری وخروج ازحالت اطلاق، به صورت مخلوقات درآمده ( یعنی ذات به شکل انسان و حیوان و سنگ وچوب و…درآمده) درنتیجه مخلوقات همان خالق وذات باری هستند ، وظهوراوبدین صورتها؛ تفاوتی بین خالق ومخلوق نیست مگربه اطلاق وتقیید( محدودونامحدود)
یعنی ذات عینِ وجودونامحدود بوده درحالی که همین وجود درمخلوقات به صورت مقیدو محدود می باشد.
⚠️ دقیقا این فرضیه و اعتقاد وتفکر درمورد ذات را در افکار واعتقادات عرفاومتصوفه ازهرنژاد، قوم وملت ودین ومذهب و ویونانیان قبل از اسلام میبینیم❗️
🔺مسیحابرزگرگفته: خداوندازشدت ظهور،پنهان است…اودربیرون ودرون ماست،اوازبس هست،وهمه جاوهمه چیزراازخودسرشارکرده است دیده نمی شود…خدادرماست
🔺اوشو می گوید: خداجداازشما نیست…مثل یه رقاص که ازرقصش جدانیست، درواقع کل هستی خداست __ خدادرهمه جاهست،پس چگونه می توانددربت هانباشد؟پس اودریک بت سنگی نیزهست. (آفتاب وسایه ها،ص۱۷۴,۱۷۵,۸۹, ۱۷۷)
🔺سای بابا می گوید:همه انسانها جزئی از خداهستند…من اوهستم…شماهمه سلولهای زنده ای دربدن خداوندید. (آفتاب وسایه ها،ص۱۹۱_۱۹۲)
🔺عرفان آمریکایی اکنکار می گوید: هریک ازمامیوه ویا یک شاخه ازدرخت خداییم…هریک از ماجرقه وشراره ای از سوگماد[خدا] هستیم ماده چیزی نیست جزروح خدا،که به شکلهای پایین تری درآمد، ماخودحقیقت هستیم، حقیقت زنده وتجسم خدا…برای خداهیچ تفاوتی نمی کند که چه شکلی به خودبگیرد. (آفتاب وسایه ها،محمدتقی فعالی،پاییز،۸۹ ، ص ۳۳۸ و ۳۳۹)
🔺یوگا میگوید: ما با پروردگارهمه جا ناظروحاضریکی هستیم…مااکنون به همان اندازه جزئی ازاو هستیم که درآینده خواهیم بود(آفتاب وسایه ها، ص ۸۶و۱۸۱و۱۸۲)
🔺برمانیدس شاگرداکسیوفان می گوید: شخص خردمند جزبه وجود واحد که کُلِّ وجود ووجود کل است، قائل نتوان شد.(سیرحکمت دراروپا ۱۵/۱)
🔺فلوتین که موسس عرفان درمسیحیت است می گوید: او کُلِّ اشیاء است اما هیچیک ازاشیاءنیست،اوحقیقت راواحد میداند.
🔺عرفان هندی، هندیان ویدانتیان،ایشان صوفیین این طبقه اند گویند: جهان شعبده حق است وآن ذات مقدس هردم به صورتی برآید وآن راگذاشته به لباس دیگرظهور کند. (ناسخ التواریخ۱۸۶/۴)
🔺پارسیان قدیم و زردشتی مذهبها،فرقه سوم از پارسیان جمشاسبیانند گویند: جهان رادرخارج وجودی نیست ،وهرچه هست همه ایزداست. ( ناسخ التواریخ ۲۳۷/۳ ج هبوط)
🔺 طاهری موسس عرفان حلقه:
انسان در حرکت به سمت خدای بالفعل شدن!!!
"ما آمدهایم در اینجا قرار گرفتیم و میگوییم ما خودش هستیم، الآن ما توان بالقوه هستیم... تمام دستورالعملها میخواهد ما را به توان بالفعل برساند. اینکه میگوییم ما خدا هستیم، هم هستیم، هم نیستیم. توان بالقوه خدا هستیم؛ چون از او هستیم. توان بالفعل نیستیم؛ اما داریم میرویم که سیر را طی کنیم، از جهنم بگذریم و برسیم و بشویم خدای بالفعل (جزوه ترم 6 ص 78).
منبع تصویری:
(ترم 4 جلسه 5 تیرماه 86 از دقیقه 46 و 17 ثانیه تا دقیقه 52 و 48 ثانیه) و (ترم 4 جلسه تیرماه 86 از دقیقه 53 و 25 ثانیه تا دقیقه 55 و 37 ثانیه) و (ترم 6 جلسه 5 از دقیقه 1/33/15 تا دقیقه 1/36/58)
قال الصادق علیه السلام: اگرخداوند به صورت خَلق باشد،به چه نشانه ودلیلی استدلال خواهدشدکه یکی ازآن دو خالق که اوآفریننده دیگری است. (بحار۱۷/۱۰)
قال الصادق علیه السلام : همانا خداوندتعالی جداازخَلقش ، وخلقش جداازاومی باشند،وهرچیزی که نام شیء برآن توان نهاد،مخلوق است مگرخداوندعزوجل. خداوندآفریننده همه چیزاست،بس والاست آنکه هیچ چیزماننداونیست. (کافی۸۳/۱)
امام جواد علیه السلام می فرماید: همانا جزخداوندیگانه،همه چیزدارای اجزا است ، وخداوندیکتا نه دارای اجزا ونه قابل پذیرش کمی وزیادی می باشد، هرچیزی که دارای اجزا باشد یاقابل تصور به پذیرش کمی وزیادی باشدمخلوق است ودلالت براین می کندکه اورا خالقی می باشد
🔴 اگرمافرضیه وحدت وجودرابپذیریم خدارا ( یعنی ذات را ) دارای اجزا کردیم و آن راقابل کمی وزیادی دانستیم ، وهرچیزی که این نشانه هاراداشته باشد،حادث است ومخلوق است مطلب دوم اینکه اگر تمام مخلوقات همان ذات باشند پس همیشه وجودداشتندوازلی هستند،وچیزی که همیشه بوده ووجودداشته، دیگر نمیتوان گفت آفریده وخلق شده ، پس اصلا نمیتوان گفت خدا خالق است، فقط باید بگوییم، خداخودش را تغییر وتبدیل به انواع مختلف از موجودات کرده ، یعنی تکه تکه شده ودرلباس موجودات خودارانشان داده، یعنی درواقع ذات خدا وند تبدیل به مایع وجامد وگاز شده، (( سبحان الله عمایصفون))
👈پس نتیجه اینه که همه ما شبیه خداوندهستیم ، و جزئی از ذات هستیم، و عین وخودِ ذات هستیم.وازذات صادرشده ایم.
ولی امام رضا علیه السلام می فرماید: اوست خداوندغیرقابل شناخت…هیچ چیزازاوصادرنشده،…هیچ چیزی شبیه اونیست ، خالق اجسام وپدیدآورنده صورتهااست. اگرچنان بودکه ایشان میپندارند،خالق ومخلوق وآفریننده وآفریده شده تفاوتی نداشت، درحالی که اوآفریننده وخالق است. فرق است بین او واجسام وصوری که اوآنهاراآفریده، زیراهیچ چیزی ماننداونیست،واونیزمانندچیزی نیست. (عیون اخبارالرضا۱۲۷/۱ و التوحید۱۸۵ و بحار ج۴ ص۱۷۳)
امام_رضا علیه_السلام فرمودند: وای برتو چگونه جسارت می ورزی که پروردگارخودراموصوف به تغییر ازحالی به حال دیگربدانی، وآنچه راکه برمخلوق بارمی شود براو بارکنی. (بخار۳۴۷/۱۰وکافی۱۳۰/۱)
اینم خداشناسی وکلام محی الدین عربی معروف به شیخ اکبر عرفا و صوفیه
میگه: برای هرچیزی چه جماد،چه حیوان،حیات وعلم ونطق واراده وصفاتی مانندآن می باشدکه آن صفات ازخصائص ذات الهی است،زیراخداوند است که به صورتِ الاغ وحیوان ظاهرشده است. (منبع: فصوص الحکم صفحه ۲۵۲)
و بازگفته: بامشاهده خداوند خود رامیبینیم،چون ذات ما،عینِ ذات اواستجدایی وتفاوتی بین ما واونیست…..دراخرگفته: چون ذات اواست که باتعین وشخصیت پذیری به صورت ما ظاهرشده. (منبع: فصوص الحکم ۸۵)
خب عزیزان خودتون ببینید که کلام فلاسفه وعرفا و یونانیان و مسیحیان و ووو همه مثل هم و کاملا برخلاف کلام اهل بیت هست یانیست.
#وحدت_وجود
#صوفی_فیلسوف_عارف
#عرفان_کاذب
#مدعیان_دروغین
#بدعت_در_دین
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
✅تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ
✅ ایتا:
https://eitaa.com/antihalghe
عباراتی که پیامبر ص راجع به امام علی ع فرمودند:
📜 پیامبر اسلام (ص) فرمودند:
🌸 یا علی انت 🔺خلیفتی🔺 فی کل مومن بعدی
📚 صحیح بخاری ،ج ۵، حدیث ۴۴۶۱۱۶
👤اَلبانی: روایت صحیح است
📚 سنت ابت ابی عاصم ، ص۱۵۱
👤حاکم نیبشابوری و ذهبی:
روایت صحیح است
📚المستدرک، ج۳ ، ص ۱۳۳
📜پیامبر (ص) میفرمایند :
🌸و هو 🔺ولی🔺 کل مومن بعدی
📚 المستدرک، ج۳، ص ۱۱۰
📜پیامبر اسلام (ص):
🌸ان هذا 🔺اخی و وصیی و خلیفتی🔺 فیکم
📚 تاریخ طبری،ج۲ ،ص ۶۲
📚تاریخ ابن اثیر، ج۱ ، ص۴۸۷
✅تصحیح روایت :
📚کنزالعمال، ج ۱۳، ص ۱۲۸
📚حاکم نیشابوری در المستدرک، ج ۳، ص ۱۱۳
📜پیامبر اسلام (ص):
🌸 یا علی، انت 🔺امام🔺 کل مومن و مومنه
📚مناقب خوارزمی، ص ۶۱
📜پیامبر (ص):
🌸انت 🔺امام🔺 المتقین
📚اسد الغابه ، ابن اثیر، ج۳، ص۱۷۳
📜پیامبر (ص):
🌸انت 🔺امیر المومنین🔺
📚حلیه الاولیاء ،ابو نعیم اصفهانی، ج ۱، ص۶۳
📜پیامبر (ص) در روز غدیر:
🌸🔺من کنت ولیه فهذا ولیه🔺
📚فضایل الصحابه، احمد بن حنبل، ج۱۵
برخی میگویند که منظور از "ولی" اینجا دوستی است نه سرپرست!
اما ایا به راستی اعلام دوستی تبریک و بعیت دارد؟
خلفیه دوم بعد از اعلام ولایت امام #علی (ع) در #غدیر خطاب به امام (ع) میگوید:
📖فَلَقِيَهُ عُمَرُ بَعْدَ ذلك فقال له هنياء يا بن أبي طَالِبٍ أَصْبَحْتَ وَأَمْسَيْتَ مولي كل مُؤْمِنٍ وَمُؤْمِنَةٍ
🇮🇷عمرگفت: مبارک باشد بر تو ای #علی ، تو اكنون مولا و رهبر من و تمام مؤمنان هستی
📚 البداية والنهاية، ج 7، ص 350،
📖فقال عمر بن الخطاب: هنيئا لك يا ابن أبي طالب أصبحت اليوم ولي كل مؤمن.
🇮🇷 عمرگفت: مبارک باشد بر تو ای #علی ، تو اكنون مولا و رهبر من و تمام مؤمنان هستی.
📚 البدایه النهایه ، ابن کثیر دمشقی، ج ۷، ص۱۵۰.
📖فقال عمر بن الخطاب بخ بخ لك يا بن أبي طالب أصبحت مولاي ومولي كل مسلم فأنزل الله اليوم أكملت لكم دينكم.
🇮🇷عمر گفت: تبريک، تبريک ای پسر ابوطالب، تو اكنون مولای من و مولای هر مسلمانی، سپس اين آيه نازل شد: امروز دين شما را كامل كردم.
📚الخطيب البغدادی، تاريخ بغداد، ج 8، ص 289،
📜امام #علی استدلال کرد به واقعه #غدیر :
امام مردم را قسم داد و گفت ایا پیامبر در روز #غدیر چنین و چنان نگفت؟
و قام الناس کثیرا
تعداد زیادی از مردم بلند شدند و گفتند بله!
📚البدایه و النهایه، ابن کثیر دمشقی، ج ۵ ، ص ۲۳۰
📚اسد الغابه، ابن اثیر، ج ۴ ،ص۲۸
📚مسند احمد بن حنبل، ج۴، ص ۳۷۰
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
✅تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ
✅ ایتا:
https://eitaa.com/antihalghe
👆👆
نمی دونم این شیخ سنی است یا شیعه؟ سنی بوده شیعه شده یا همچنان سنی است؟ چقدر زیبا و محکم و مستدل اثبات می کند ولایت وامامت حضرت علی ع در روز غدیر خم👏
https://eitaa.com/antihalghe
💯با شدت گرفتن میزان اختلافات بین اتباع احمدالحسن، یکی از اعضای شاخه مکتب در اقدامی شگفت انگیز؛ کانالی با عنوان "کرکسهای دعوت" راه اندازی کرده و اطلاعات شخصی سایر اتباع احمد الحسن را که تحت نظر موسسه آخرالزمان فعالیت میکنند را منتشر میکند.
♨️دیدن این کانال در تلگرام خالی از لطف نیست و اینکه بدانیم پایان یک فرقه یعنی چه!
👇👇👇
https://t.me/karkas_haye_davat
⁉️ آیا #انجمن_حجتیه اعتقاد دارد که برای #ظهور امام زمان(عج) دنیا باید پر از #فساد شود؟
❎این جمله معروف یکی از عامیانهترین تعاریفی است که در مورد انجمنحجتیه میشود که از یک لحاظ #صحیح بوده و از یک لحاظ صحیح نیست. از این لحاظ صحیح نیست که اگر انجمنیها به این معتقد بودند که ظلم و فساد باید زیاد شود، خودشان با #بهائیها مبارزه نمیکردند. میگفتند دستتان هم درد نکند، دارید باعث انحراف مردم و اشاعه فساد، فحشا و ظلم می شوید، ضمن اینکه خودشان هم انسانهای #متشرع و متدین با خانوادههایی بسیار مذهبی هستند. پس مسئله از این حیث که انجمنحجتیه معتقد است باید فساد زیاد شود، غلط است.
✅اما از چه حیث درست است؟ وقتی شما به #مبارزه با حاکم #ظالم در عصر غیبت معتقد نباشید، هر خونی در این راه ریخته شود را هدر شده بدانی، وظیفه خودت در #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر را در حیطه یکسری مسائل فردی محدود کنی و از آن مسائل سطح بالای امر به معروف و نهی از منکر چشم بپوشی، وقتی معتقد باشی بسیاری از احکام اجتماعی-سیاسی اسلام در عصر غیبت قابل اجرا نیست و الی ماشاءا... از این موارد، دینت خود به خود، دینی #فردی است.
⚠️از آن طرف #دشمن که بیکار ننشسته، در حال پیشروی و تلاش روزانه است تا در جامعه شما گسترش پیدا کند. فساد، #انحراف و فحشا را زیاد کند. شما اینجا نشستی، او دارد گسترش پیدا میکند. لذا #نتیجه عملکرد و افکارشان میشود گسترش فساد.
📚منبع: مجله روشنا، سخنرانی حجتالاسلام اکبری آهنگ در همایش پیدا و پنهان.
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
✅تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ
✅ ایتا:
https://eitaa.com/antihalghe
✍️ حمایت صوفیه از مخالفین غدیر تا به امروز!
⭕️ در حالی سران صوفیه، از صوفیان طبقات نخستین به عنوان شاگردان و ملازمان ائمه اطهار (علیهمالسلام) نام میبرند که نه تنها پیرو مذهب تشیع نبودهاند، بلکه از پیروان مکتب بنیامیه و مخالفین غدیر به شمار میرفتهاند.
↩️ تا اینکه در قرن هشتم تصوف، وارد حوزه تشیع شد. اما بازهم صوفیان شیعه نیز بهمانند بزرگان سنی مذهب خود، دست ارادت از مخالفین غدیر نکشیدند. کما اینکه صفی علیشاه با اینکه از خلافت ابوبکر ایراد گرفته است، اما در کتاب خود مینویسد: «ما انکار فضیلت ابوبکر (رضیاللهعنه) را نداریم.»
📚 (صفی علیشاه، اسرارالمعارف و میزان المعرفه، ص 56)
🔶 درواقع در بسیاری از اشعار و سخنان دیگر اقطاب صوفیه نیز اینچنین سخنانی بهوفور مشاهده میشود. چنانچه سلطانعلی گنابادی میگوید: «دعوت باطنی و علم لدنی با علی بوده و دعوت ظاهری سلطنت و جهاد با خلفای ثلاثه بوده.»
📚(حجت بلاغی، مقامات العرفا، ص 157)
🔵 این چنین صوفیه نشان دادهاند که قائل به مرزبندی مشخصی با مخالفین غدیر نبودهاند و برای آنان شأن و منزلت و جایگاهی نیز قائل شدهاند.
📚پینوشت:
▪️اصفهانی، محمدحسن (صفی علیشاه)، اسرار المعارف و میزان المعرفه، نشر اقبال، تهران، 1360
▪️بلاغی، حجت علی (حجت علی شاه)، مقامات العرفا، انتشارات مظاهری، تهران، 1371
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
✅تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ
✅ ایتا:
https://eitaa.com/antihalghe