eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
9.6هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
255 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 در منطقه‌ای از پاکستان تنها دو خانواده شیعه ساکن هستند، در روز هشتم محرم این عاشقان حضرت سیدالشهداء دسته عزای ۵ نفره راه انداخته‌اند و حسین حسین گویان مظلومیت اباعبدالله را به نمایش گذاشته اند، بیش از ۵۰ پلیس مردان این دو خانواده را همراهی می کنند تا از تعرض تکفیریها در امان باشند، درود بر این همت و سوگواری خالصانه https://eitaa.com/antihalghe
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 حماسه زینب آغاز شد...😭 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زینب یعنی ادامه عاشورا تا پایان تاریخ زینب یعنی صدای آزادی خواهی در اوج مظلومیت و زینب یعنی پیروزی خون بر شمشیر السلام علیک یا زینب علمدار ثانی کربلا، ادرکنی 😭 https://eitaa.com/antihalghe
نماد دست حضرت عباس سمت چپی هست برای ساخت گیفتها به این نکته توجه کنید 👆👆👆 لطفا این نماد ها رو رواج ندید این دست (سمت راستی ) نماد حضرت عباس نیست بلکه از نماد های یهودی هست https://eitaa.com/antihalghe
🔺عرفان کاذب پائولو کوئلیو
🔺امروزه آثار پائولو کوئلیو در رده عرفان‌های نوظهور جای گرفته است. آثار وی بیشتر در قالب رمان است. یافتن مبانی اندیشه‌ای او چندان ساده نیست. در حالی که، برای خوانندگان پرشمار آثار او، درک اصول اندیشه‌های وی بسیار مهم است. آگاهی از این اصول، خود بهترین نقد برای این گونه عرفان‌های کاذب و وارداتی است. ✍پائولو کوئلیو، نویسنده معاصر برزیلی است که آثار او از پر‌فروش‌ترین کتاب‌های دنیا قرار گرفته است. 👈 وی پس از عمری سرگردانی در بحران‌های روحی و روانی، سرانجام تحت تأثیر عرفان‌ سرخ‌پوستی و فرقة رام، زندگی جدیدی را تجربه کرد. 👈 وی در نوشته‌های خود، که غالباً در قالب رمان عرضه شده‌اند، سعی نموده نوع تجربه جدید زندگی خود را به خوانندگان آثارش القاء کند. بازخوانی رمان‌های وی و بررسی مبانی نظری شیوه زندگی مطرح شده از سوی وی، کاری دشوار ولی بایسته است. باید اعتراف کرد تکه‌گویی‌هایی که از مبانی او شده، راه را برای فهم مبانی وی میسر نمی‌کند. بی‌شک اگر منظومه‌ای نظام‌مند و جامع از اندیشه‌های او، با استناد مناسب به آثار وی ارائه شود، راه فهم و نقد این اندیشة‌ وارداتی برای نسل جوان آسان خواهد شد. https://eitaa.com/antihalghe
🔺خداشناسی از نگاه پائولو کوئلیو 🔺شناخت خدا ضرورت و امکان شناخت خدا هرچند در بیان یک جهان‌بینی الاهی، باید نقش خدا در تدبیر جهان به خوبی ترسیم شود، اما پائولو مایل است جهان را بدون خداوند ترسیم کند. وی معتقد است حتی اگر کسی نقشی برای خدا قائل نباشد، باز جهانِ جهان است. انسان همان موجودی است که باید به دنبال عشق خود بگردد. در نگاه وی: «جست‌وجوی توضیحات درباره خداوند هیچ چیز بر شما آشکار نمی‌کند. ... هیچ‌کس هرگز ثابت نخواهد کرد که خدا وجود دارد. در زندگی، برخی چیزها را فقط باید تجربه کرد... عشق چنین چیزی است. خداوند نیز که عشق است، چنین چیزی است.» در مکتب معنوی پائولو، مهم این است که انسان به دنبال رؤیاها و ندای قلب خود برود. اساساً ضرورتی ندارد که به دنبال خداشناسی باشد؛ چراکه به نظر او:کسی که به جست‌و‌جوی خدا می‌رود، دارد وقتش را تلف می‌کند. می‌تواند راه‌های بسیاری را طی کند، به آیین‌ها و فرقه‌های زیادی پناه ببرد، اما این‌گونه هرگز او را نخواهد یافت. خدا این جاست، اکنون کنار ما. می‌توانیم او را در این مِه، در این زمین، در این لباس‌ها، در این کفش‌ها ببینیم. ... این ملاقات آسان نیست، ... چون او مدام از ما می‌خواهد به دنبال رؤیاها و قلب خود برویم. از این مبانی فکری پائولو هم که بگذریم، و به فرض که اجازه داده شود به دنبال شناخت خدا باشیم، در نگاه تکثرگرایانه پائولو، شناخت هر کسی متفاوت خواهد بود. سرانجام، هر کس خدای خود ساخته‌ای دارد که با خدای دیگران تفاوت می‌کند. از این‌رو، پائولو به ادیان الاهی در مورد ارائه تصویر خاصی از خداوند اعتراض دارد و اعتراف می‌کند که «از تصور خدایی استاندارد شده، که به طور متعصبانه‌ای برای همه معتبر باشد، وحشت دارم.» https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ پائولو در بیان اهداف الهیات مکتب خود خداوند را خطاکار، ظالم و بی‌حکمت معرفی می‌کند. وی خداوند را این گونه توصیف می‌کند تا بگوید: انسان معنوی هم می‌تواند چنین باشد. در اینجا به توصیف خداوند به این صفات از منظر وی می‌پردازیم: 🔺خدای خطاکار 👈خدایی که پائولو ترسیم می‌کند، خدایی بی‌نقص و بی عیب نیست. خدای او، گاه اشتباه می‌کند و گاه بندگانش تاوان اشتباهات او را بر دوش می‌کشند. 👈 یکی از اشتباهات خدا در مکتب پائولو در داستان آفرینش بوده است: ایزد زمان، پس از خلق گیتی هماهنگی آفرینش را یافت. اما کمبود بسیار مهمی را احساس کرد. یک همراه، که در این زیبایی با او سهیم شود. یک هزار سال برای آوردن پسری نیایش کرد. آنگاه که ایزد زمان به تمنای دلش دست یافت، پشیمان شد؛ زیرا دریافت تعادل جهان بسیار ناپایدار شده است. اما دیگر دیر شده بود و پسرش در راه بود. پشیمانی‌اش تنها به یک نتیجه انجامیده، پسر دیگری نیز در زهدانش پدید آمد. اسطوره می‌گوید: از نیایش آغازین خدای زمان، نیکی پدید آمد و از پشیمانی‌اش بدی.6 👈در داستان «شیطان و دوشیزه پریم»، وقتی خارجی با ندای درونش گفتگو می‌کند تا علت و منشأیی برای شرّ بیابد، ندای درونش به او می‌گوید: «تلاش برای کشف دلیل وجودی‌ات بی‌فایده است. اگر توضیحی می‌خواهی می‌توانی به خودت بگویی من روشی هستم که خدا برای تنبیه خودش یافته است؛ تنبیه خودش به خاطر اینکه در یک لحظه غفلت، تصمیم گرفت جهان را خلق کند.» ⚠️ هدف از ترسیم چنین خدایی، که اشتباه می‌کند، این است که به انسان در راه معنویت القاء شود: خداوند هم اشتباه می‌کند. از این‌رو، او نباید نگران اشتباهات خود باشد. انسان در مناجاتش با خداوند می‌تواند بگوید: خدایا اگر فهرست گناهان مرا به گناهان خودت مقایسه کنی، می‌بینی که تو به من بدهکاری. اما امروز روز آمرزش است. پس بخشش خود را نثارم کن و من نیز تو را می‌بخشم، تا همچنان در کنار هم حرکت کنیم.‼️ https://eitaa.com/antihalghe
هدف در کتاب « » متاسفانه شاهد آن هستیم که هیچ توجهی به امر خطیر خود نداشته و روز به روز شاهد و کتاب‌های پائولو در سطح جامعه هستیم. پائولو در کتاب «زهیر» تلاش می‌کند، تا بخشی از سرگذشت خود را به صورت داستان بیان نماید. در بخش اول داستان سعی دارد و_مرد را آزادی معرفی کند. وی می‌گوید: «از عشقم به استر مطمئن بودم، اما به سرعت عاشق زن‌های دیگر می‌شدم، فقط به خاطر اینکه بازی جالب‌ترین بازی دنیاست.» ؛ زهیر، ترجمه آرش حجازی، ص187 در بخش دیگر، به ترویج و می‌پردازد و می‌گوید: «یک سیگار کامل می‌کشم، دو بطری می‌خورم و وسط اتاق ازحال می‌روم.» ؛همان، ص 42 در جایی دیگر، به تبلیغ و حرام می‌پردازد و این‌گونه می‌گوید: «سالها ، و را مطالعه و تمرین کرده‌ام... بله کشف کردم که بسیاری از این مؤثر است.» ؛ زهیر، ترجمه آرش حجازی، ص 45 روح حاکم بر این کتاب اندیشه که از مخربترین نوع تبلیغ سکس است. نویسنده با مهارت کامل توانسته خواننده را باخود همراه نماید و آنچه راکه می‌خواهد به خورد او بدهد. https://eitaa.com/antihalghe
اما آرش حجازی مترجم این کتاب ها کیست؟ 👇👇👇
«آرش حجازي» همان پزشکی است که چندروز قبل از مرگ «ندا آقاسلطان» به ایران آمد و در لحظه مرگ ندا آقاسلطان نیز در کنـار او بـود و بعـد از ایـن حـادثه فـورا به خـارج از کشـور فرار کرد و سـر از بی بی سـی فارسـی در آورد، البته نـامبرده «مـترجم انحصـاري داسـتانهاي [ پـائولوکوئلیـو ] نویسـنده برزیلی و داراي مجـوز رسـمی ازشـخص کوئیلـو براي ترجمه و البته از مؤسسـین انتشارات کاروان [ انتشارات رسمی‌پخش آثارکوئلیو ] است. مرکز تحقیقات رایانه قائمیه/دانستنیهای پائولوکوئیلو،صفحه ۸۶ https://eitaa.com/antihalghe
آرش حجازی در کنار پائولو کوئلیو در دولت خاتمی، عطاالله مهاجرانی از این نویسنده فاسد دعوت کرد به ایران بیاید و در شیراز همایش بزرگی در تجلیل و معرفی او‌ برگزار کرد،پس از آن آرش حجازی با مجوز از شخص کوئیلو انتشارات خود را مختص ترجمه و چاپ آثار او قرار داد، و آثارش به سرعت در ایران شناخته شده و گسترش یافت. https://eitaa.com/antihalghe
آرش حجازی عامل قتل ندا آقا سلطان در فتنه ۸۸ https://eitaa.com/antihalghe