eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
214 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺خودکاوی معنوی و برنامه مهارت افزا است که به افراد کمک می کند تا تجربه های معنوی خود را درک کنند و راز حضور خود در ملکوت را دریابند. خودکاوی معنوی راهی برای دستیابی به تجربه های معنوی است 🔺خودکاوی معنوی مبتنی بر این پیش فرض است که روح ما موجودی فرامادی، ساکن ملکوت است و همه انسان ها از تجربه های معنوی برخوردارند اما از درک تجربه های جذاب و معجزه آسای معنوی محرومند. 🔺خودکاوی معنوی به ما یادآوری می کند که چگونه تجربه های معنوی داشته باشیم. 🔺رویارویی با جهان معنوی و ناشناخته درون راهبردی است که خودکاوی معنوی پیش می گیرد تا ما را به تجربه های معنوی مان متوجه کند. 🔺زندگی پر از گرفتاری ها و تعارض ها و ناکامی هایی که هر روز تجربه می کنیم، همین که به چیزی امیدوار می شویم، ناامیدمان می‌کند، هر شادی و خوشی با اندوه و ناخوشی محدود می‌شود. 🔸تجربه می گوید همیشه مشکلی وجود دارد و به هیچ چیز نمی شود کاملاً اعتماد و تکیه کرد، با هر خوشی و لذتی ناخوشی و رنجی هست. 🔺اما معنویت وجود و زندگی ما را متحول می سازد و رنج ها و نگرانی ها را به لذت آرامش پیوند می‌زند. 🔺خودکاوی معنوی ما را توانمند می سازد تا از درون دروازه به سوی ملکوت بگشاییم و جهان خود را به جهانی معنوی تبدیل کنیم. 🔸زندگی سراسر از عشق، شکوه، شادی، آرامش و اندوهی معنادار که به اندازه شادمانی شیرین است. جهان معنوی، جهان مادی را فراگرفته و چشم اندازی جذاب و متفاوت از هستی و زندگی را تجسم می بخشد. جهان معنوی سرشار از عشق و روشنایی و حضور الهی است، جهانی پر از نیکی و زیبایی پر از حضور فرشتگان، شادی های بی پایان آرامش و هیجان های دوست داشتنی در ارتباط با قدرت و لطف خداوند، خودکاوی معنوی مهارت گذر از جهان محدود و رنج‌آور مادی به جهان نامحدود و برکت معنوی است. https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 کتاب صعود چهل ساله کلیپی جالب و دیدنی👌👌👌✌️ حتما نگاه کنید و نشر بدید. https://eitaa.com/antihalghe 👇👇👇
✡فعالیت‌‌های مخفیانه فرقه « اکنکار» در ایران قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ پیروان اکنکار از طریق اداره پست با ماهانتا در تماس بودند. شاید نمونۀ بارز این افراد، فردی به نام دکتر ناصری بود که در شمال شرق کشور می‌‌زیست. وی پس از مدتی به آمریکا رفت و به ناسا پیوست. شاگردان وی هم‏‌چنان‌در ایران در لوای انرژی‌‏درمانی و... به فعالیت مشغول هستند. 🔷 در حال حاضر شخصی با نام مستعار الماسی بیش‏ترین فعالیت را در ایران دارد. وی اخیراً با توجه به نزاع‌‏های اینترنتی که بین او و دیگر اکیست‌‏ها در گرفته به وابستگی و قدرت‏‌طلبی متهم شده است. ناگفته پیداست این دست از نزاع‌‌ها در تمام کشورها برای اکیست‌‏ها اتفاق می‌‌افتد. 🔶 ریشۀ این نزاع‌‌ها در این است که هر کدام از اکیست‌‏ها که دارای بیش‏ترین فعالیت هستند، ادعای مسئولیت در قبال بقیه اکیست‌‏ها را دارند و این ادعا با مخالفت «دیگران» روبه‌‏رو می‌‌شود. گو این‌‌که «دیگرانی» نیز هستند که نسبت به بقیه احساس مسئولیت می‌‏کنند! 🔷 اکیست‏‌ها در ایران تا سال ۱۳۷۵ با پر کردن فرم‌‌های تهیه شده توسط ادارۀ اکنکار و واریز مبلغ معیّن از طرف ماهانتا، با مرکز اکنکار در آمریکا مکاتبه می‌‌کردند. این مبلغ در ابتدا 120 دلار بود که با نامه‌‏نگاری‌‌های ذلیلانۀ برخی از اکیست‏‌ها به هارولد کلمپ به پنجاه دلار کاهش یافت. 🔶 با روشن شدن چهرۀ واقعی اکنکار، از فعالیت‌‌های رسمی‏ این فرقه جلوگیری شد. اما فعالیت‌‌های اینترنتی و ارتباط‌‏های مخفیانه هم‏‌چنان ادامه دارد. 🔷 این گروه بعضی از چهره‌‌های متفکر و درخشان تاریخ جهان را به نام اکنکار مصادره کرده و به مریدان خود معرفی می‌‌کنند. آن‌‏ها ادعا دارند این چهره‌‌ها ماهانتا بوده و هدایت انسان‌‏های زمان خویش را برعهده داشته‌‌اند. 🔶 از چهره‌‌های ایرانی که این فرقه از آن‌‏ها برای رسیدن به اهداف خود سود می‌‌جویند می‌‏توان به شمس تبریزی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، مولانا و حافظ اشاره کرد. آن‌‏ها در برخی کتاب‌‌های خود مثنوی معنوی مولانا را به‌‏عنوان کتاب جهان‌‏بینی اکنکار مطرح می‌‌کنند. 🔷 بیش‌ترین فعالیت اکنکار در ایران در قالب وب‌‏نگاری صورت می‌‏گیرد. مهم‏‌ترین سایت موجود، سایت رسمی اکیست‏‌های ایران است که نسخۀ فارسی سایت رسمی موسسۀ اکنکار می‌‏باشد. وب سایت‌‏ها و وبلاگ‌‏های دیگری نیز وجود دارد که به نشر آموزه‌‏های اکنکار همت گمارده‌‏اند. 🔶 تا مدتی پیش این وب نوشته‌‏ها کار تبلیغی و ترویجی انجام می‌‏دادند اما با چالش‌‏های جدیدی که آموزه‌‏های اکنکار با آن روبه‌‏رو شده است، اکیست‌‏ها بیشتر در قالب دفاع از آموزه‏‌های خویش مطلب می‌‏نگارند. 🔷 هر چند این‏‌گونه دفاع‏‌ها خود بر خلاف آموزه‏‌های اکنکار است؛ چون اکنکار مدعی است نباید از آموزه‌‏های خود دفاع و برای اثبات آن‌‏ها استدلال کرد. اکیست‌‏های ایران که سعی وافری برای گسترش ایده‌‏های خود دارند، این آموزۀ اکنکار را زیر پا نهاده، به استدلال و محاجّه مشغولند. 🔷 جالب‎ترین دفاعیات اکیست‌‏ها هنگامی است که به اسلامی کردن باورهای خود می‌‏پردازند. آن‌‏ها برای گریز از کمند ضداسلامی بودن برای اثبات آموزه‌‏های خود به آیات، روایات و زندگی معصومین (علیهم‌السلام) استناد می‏‌کنند. فرزند اک مقدس در این‌باره می‌‏نویسد: ♦️ «آیا می‌‏دانید اعتقاداتِ به گفتۀ بعضی بی‌‏سر و ته اکنکار را می‌‏شود با آیات قرآن تطبیق داد؟... آن‏‌ها که آن را می‏‌شناسند می‏‌دانند که اکنکار از تمام ادیان به ظاهر قدیمی، قدیمی‌‏تر است؛ ...تصفیه کارماها در دنیاهای بالاتر یا به صورت دوزخ است و یا بهشت؛ که البته دقیقاً به میزان کارمای تولید شده است؛ نه بیشتر و نه کمتر؛ زیرا عدالت پروردگار خدشه‌‏ناپذیر است. در قرآن آمده است: «فَمَن یَعمَل مِثقَال ذَرَّةٍ خَیرَاً یَره و مَن یَعمَل مِثقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یَره [عادیات/7 و 8] و هر کس به قدر ذره‌ای کار نیک کرده آن‌را خواهد دید و هر کس بقدر ذره‌ای کار زشت مرتکب شده می‌بیند.» و یا حضرت علی (علیه‌السلام) می‏‌فرمایند: «به همان‏‌گونه‌‏ای که یاری می‏‌کنی یاری می‏‌گیری، که اشاره به کارهای مثبت در همین دنیا دارد.» در جایی دیگر حضرت محمد(ص) می‌‏فرمایند: «خاری در پای هیچ مؤمنی نمی‏‌رود مگر این‌که کفّاره گناهان او باشد»، که این حدیث اشاره به کارمای منفی دارد.» 🔷 این سخنان در حالی است که هیچ سنخیتی بین دوزخ و نتایج اعمال در اسلام و کارمای ادعایی اکیست‌‏ها وجود ندارد. وانگهی اکنکار با ردّ ادیان و نفی آن‏‌ها هیچ جایی برای تمسک به‏‌آن‌‏ها نگذاشته است و این ترفندی است که اکیست‌‏ها برای رها شدن از اشکالات و انتقادات بدان پناه می‌‏برند. ادامه دارد... https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آنتی تزهای کاغذی‼️ "آنتی تزهای کاغذی" بخشی از کلیپ تولید شده درباره ، و بیان کننده راهبرد اصلی آن انجمن است. به زودی این کلیپ به صورت کامل منتشر خواهد شد. ✅جهاد ادامه دارد... https://eitaa.com/antihalghe
⭕️ ویوکاناندا، رهبر فراماسونر یوگا 🔺 در تصویر بالا یکی از شواهد عضویت یکی از پیشگامان و چهره به اصطلاح انقلابی جنبش استقلال طلبانه در تشکیلات شیطانی را مشاهده می کنید. 🔺 نکته مهمی که از لابه لای اطلاعات فوق استخراج می گردد, این مطلب مهم است که و ورزش های همچون یوگا که شهرت بین المللی یافته اند و از سوی دستگاه های شیطانی ماسونی نیز تبلیغ می گردند، ارتباط بسیار مهم و جدی با فراماسونری جهانی دارند و رهبران این جنبش ها نیز عمدتاً در تشکیلات شیطانی فراماسونری عضویت دارند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گروه موسیقی کره ای (بی تی اس) که پرطرفدار هم شده است، جوانان را به سمت می کشد ❌ نوجوانانی که نا آگاهانه خود را در دام می‌اندازند و حتی از نحوه به دام افتادن نیز آگاه نیستند 📌 جهت گیری رسانه ها تاثیر عجیبی بر شکل گیری اعتقادات دارد این کلیپ را ببینید و کمی تفکر کنید https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بازداشت مدعی دروغین 🔹مردی 40 ساله از جنوب کشور که سال‌ها قبل ادعا می‌کند فرستاده خداست و بسیاری از امام زادگان و حیوانات برای او الهاماتی می‌فرستند؛ بازداشت شد. 🔹زنده کردن مردگان، ارتباط با ارواح، نابود کردن شیطان، برگزیده شدن از طرف خداوند، مالک تمام دارایی‌ها و مسائل مادی و دنیوی پیروانش از جمله ادعا‌های این مدعی دروغین بود. https://eitaa.com/antihalghe
🔺فعالیت‌‌های مخفیانه فرقه « اکنکار» در ایران قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ اکیست‏‌های ایران هر چند تلاش کرده‌‏اند تا با این رویکرد از کمند عرق دینی مسلمانان رهایی یابند، هنگامی که عرصۀ استدلال بر آن‏‌ها تنگ شده، به وضوح به نبرد با اسلام همت گمارده‏‌اند. 🔷 از آن‌‏جا که رهبران اکنکار دربارۀ تعالیم ادیان دیگر تهمت پراکنی‌‏های فراوانی داشته‌‏اند و ادیان را با چوب جمود و جهالت و ضلالت رانده‏‌اند، اکیست‏‌های ایران نیز ناچار به پیروی از آن‌‏ها گردیده‌‏اند. یکی از اکیست‌‏ها که در گردونۀ وب‏‌نگاری و مناظرات مجازی گرفتار آمده می‌‏نویسد: 🔶 «فکر می‏‌کنم اگر اک برای اثبات خود ادلۀ بیشتری از اسلام برای اثبات خود نداشته باشد کمتر هم ندارد.» اکیست‏‌های ایران برنامه‏‌های تمرین و مراقبۀ خود را با استفاده از دیسکورس‏‌ها و سفارش‌‏های اینترنتی به انجام می‏‌رسانند. 🔷 فعالیت اکیست‏‌ها در ایران به‏‌صورت پنهانی و محدود به فضای مجازی صورت می‌‏گیرد؛ چه این‌‏که اثبات دین بودن اکنکار باعث شده است که گروندگان به این شبه آیین با حکم ارتداد روبه‌‏رو شوند. 🔶 از سوی دیگر گردانندگان سایت مرکزی اک در آمریکا برای حفظ امنیت کتب و دیسکورس‌‏های اک در ایران، صلاح می‏‌بیند فعلاً اکیست‏‌ها در ایران فعالیت نکنند؛ زیرا سابقۀ رعایت قانون کپی رایت در ایران خوب نیست و رعایت این مهم در قوانین اک به صراحت بیان شده است. 🔷 بنابراین مسئولان این نهاد در امریکا از فعالیت اک در ایران احساس خطر می‏‌کنند و ترجیح می‌‏دهند اعضا با راه‏‌اندازی کتابخانۀ سایبر در سایت انجمن صرفا اطلاعات خود را افزایش دهند و فعالیت تبلیغی دیگری چه در اینترنت یا خارج از آن نداشته باشند. البته اکیست‌‏های زیادی هستند که این قانون را زیر پا می‏‌گذارند. 🔶 برخی از اکیست‏‌ها در اثر القائات به انرژی درمانی پرداخته و یا با تعبیر خواب‌‏های خود ادعاهایی می‏‌کنند که نمونۀ بارز آن در سال 1386 به وقوع پیوست. در این واقعه سردم‌دار گروه چند نفره‌‏ای که از ارومیه به تهران آمده بودند مدعی بود روح امام زمان در کالبدش حلول کرده و او امام زمان است.[2] 🔷 از دیگر مباحث انحرافی که در اکنکار به‌‏وجود آمده تشکیل حلقه تی اس ام است. با بررسی اجمالی آموزه‏‌هایی که طرفداران این حلقه بدان باور دارند می‌‏توان نتیجه گرفت بین اکنکار و تی اس ام تفاوت‌‏های فراوانی وجود دارد. ♦️ طرف‌داران تی اس ام برای اثبات هویت تاریخی خود به اکنکار دست یازیده‌‏اند تا از این گردونه، پشتوانۀ ایدئولوژیک خود را تقویت نمایند.[2] 🔻پی‌نوشت: [1]. رنجبران، داوود (1388)، نقد و بررسی عرفان‏های وارداتی اکنکار، تهران، ساحل اندیشه، ص 109-111. [2]. همان. [3]. سودای دین داری، عبدالحسین سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 61. https://eitaa.com/antihalghe
خشونت ذاتی فرقه‌ای ✍️ خشونت با ذات درآمیخته و اساساً شکل‌گیری فرقه -بالذات- با نوعی همراه است؛ قرار گرفتن یک تن در رأس () و لزوم تبعیت بی‌چون و چرای مریدان از وی یا قوانین انتصابی فرقه، نمایانگر نوعی خشونت پنهان است که شاید بیش از هر چیز دیگری بتوان نمود آن را در روایات جداشدگان جستجو کرد. 🔺 فشار و اجبار آشکار و پنهان موجود در رابطه «مرید و مرادی»، بارزترین نوع خشونت -ذاتی- فرقه است که البته تنها وجه درونی را دربرمی‌گیرد و خشونت‌های بیرونی، فصلی مجزاست. ↩️ باید اذعان نمود که فرقه‌ها را به واسطه زمینه‌سازی برای بروز خشونت یا ارتكاب به آن، می‌توان به دو نوع كلی خشونت‌گرا و مسالمت‌گرا تقسیم كرد. فرقه‌های سنتی و مدرن (هر دو)، می‌توانند آبستن بروز خشونت و استفاده از این ابزار باشند و اعضای خود را در این خصوص، و تشجیع نمایند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا