eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.8هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدار کتایون ریاحی با دالایی لاما (01/01/1393) https://eitaa.com/antihalghe
کتایون ریاحی در این دیدار پیشنهاد داد که روز نخست فروردین (23 مارس) هر سال را به عنوان روز خدا ( آ) نامگذاری کنند؛ روز صلح و آرامش بشر، روزی که نباید در آن هیچ خونی نه از انسان و از نه حیوان بر زمین ریخته شود. کتایون ریاحی هنرمند و بنیانگذار بنیاد نیکوکاری کمک در پی سفرهای همیشگی خود برای همدردی با محرومان و شنیدن صدای خاموش آوارگان و بی‌پناهان در روزهای پایانی سال 1392 با سفر به هند به دیدار و ملاقات با پناهجویان و رانده‌شدگان مسلمان میانماری رفت و از تعدادی از کمپ‌ها و اماکن زندگی آنان بازدید کرد و به درد دلها و حرف‌های آنان گوش داد. ریاحی درباره این سفر گفت: مثل همیشه انگار صدایی از از جایی به گوشم می رسد و بی طاقت می شوم برای انسانی که گاهی بشدت درمانده و تنها شده است، چند ماه پیش هم نقل مردمی آواره و بی پناه به گوشم رسید و به این جا فراخوانده شدم، https://eitaa.com/antihalghe
کتایون ریاحی این فعالیت های بشردوستانه با رنگ و لعاب دیپلماسی عمومی را با حمایت بنیاد خیریه خودش به نام انجام میدهد. کیش مهر کتایون (کمک) بنیادی نیکوکارانه و مستقل است که در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ با شماره 185 به ثبت رسیده است.دفتر اصلی بنیاد کمک در جزیره کیش قرار دارد. 🔺کمی بیشتر درباره بنیاد کمک: اهــداف و مأموریـت هـا: فعالیت پایه و اصلی بنیاد، کمک به کودکان ناشنوای مادرزادی است که نیازمند جراحی کاشت حلزونی گوش هستند و با این کمک نه تنها از موهبت شنوایی بهره مند میگردند بلکه میتوانند در مدارس عادی با کودکان هم سن خود به تحصیل و آموزش بپردازند و مانند سایرین به زندگی خود ادامه دهند. بنیاد کمک با همکاری سازمان بهزیستی کشور این کودکان را شناسایی می کند. روند درمان ۳۲ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. هیات امنای صرفه جویی ارزی مسئول تهیه "پروتز کاشت" و تأمین بخشی از هزینه فوق میباشد. از کل هزینه درمان ۶ میلیون تومان سهم خانواده باقی میماند که بنیاد کمک بخشی از سهم خانواده را به عهده میگیرد (۳ میلیون تومان) و سعی دارد درمان پس از جراحی را پیگیری و اطلاع رسانی کند. https://eitaa.com/antihalghe
بنیاد کمک که فعالیت های مشکوکی در کشورهای آفریقایی داشته است. https://eitaa.com/antihalghe
همسر کتایون ریاحی فرد بسیار ثروتمند و از سهامداران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا است. https://eitaa.com/antihalghe
کتایون ریاحی در کنار همسرش و فرزندش پوریا رحیمیان https://eitaa.com/antihalghe
بخشی از مصاحبه یکی از مجلات با کتایون ریاحی درباره تاسیس بنیاد کمک: این مشكلات، شما را در این دو سال به اندازه چند سال پیر كرده است؟ من از پیر شدن نمی‌ترسم، البته پیر به مفهومی دیگر. همه چیز را از این منظر نگاه می‌كنم كه ‼️پیر درونم تغذیه شود و این پیر می‌تواند مشوق و راهنمایم باشد. با همه این مشكلات سراغ راه‌اندازی دفتر تهران هم رفتید؟ با شور و اشتیاق! در مقابل مشكلات، همیشه افرادی هستند كه با كمك و مهرشان، امید را زنده نگه می‌دارند كه دفتر تهران با پشتیبانی و مهر آنان راه‌اندازی شد. قرار است در آنجا كارهای فرهنگی انجام دهیم. طرح‌هایی داریم برای گروه ناشنوایان و البته دیگر كودكان. ترجیح ما در دفتر تهران كارهای فرهنگی است كه عواید آن به كودكان ناشنوا تعلق بگیرد. كوچك بودن جزیره كیش و محدود بودن در جزیره، ما را تشویق به راه‌اندازی دفتری در تهران كرد البته با كارهای گسترده‌تر. بزرگ‌ترین هدف ما بعد از كمك به ناشنوایان برای شنیدن، برای آنان كه از نعمت شنوایی بهره‌مندند، گوش شنوای پیام‌های زیبای مهر و دوستی را آرزومندیم. ‼️ به همین دلیل كلاس‌هایی با حضور اساتید خوب این كار در حوزه خودشناسی، انسان‌شناسی و... برگزار خواهیم كرد. دوستان و همكاران هنرمندم هم در این كارها كمك خواهند كرد. 🔺نکته مهم ترویج نوعی معنویت آمریکایی در پوشش موسسه خیریه است. https://eitaa.com/antihalghe
خدا در بندِ انسان، الهیات اومانیستی در آثار نیل دونالد والش ◾️وقتی سخن از عرفان و معنویت به میان می‌‏آید، شاید نخستین مفهومی که جلوه‌‏گر شود، مفهوم خدا و ارتباط با جلوه‌‏های او باشد؛ ولی در معنویت‏‌های نوپدیدی همچون «تفکر نوین»، رویکرد کاملاً تغییر می‏‌کند و «معنویت خدامحور»، تبدیل به «معنویت انسان‌‏محور» می‌‏شود. جنبش تفکر نوین که در بستر تمدن سکولار، رویش و گسترش داشته، با تأسی به اندیشه‏‌های تمدن غربی، اومانیسم را محور معنویت خویش قرار داده است. https://eitaa.com/antihalghe
🔻 جریانات باستانگراها در طول سال به بهانه‌های مختلف به ترویج جشن‌های باستانی می‌پردازند. این کار اگر به هدف پاسداری از فرهنگ بومی باشد، اشکالی ندارد. اما مشکل اینجاست که این جریانات غالباً در پی شرارت و مقابله علیه اسلام هستند. به همین خاطر پشت جشن‌های باستانی مخفی می‌شوند. جالب اینکه هر جشنی که به سودشان نباشد را سانسور و بایکوت می‌کنند. از جمله جشن باستانی ۲۲ بهمن را...! بله درست شنیدید! جشن باستانی ۲۲ بهمن! مردمان ایران باستان، این روز را جشن می‌گرفتند! آن هم به عنوان روزی که ایزدِ باد، نسیم رحمت و برکت بر این سرزمین می‌فرستد. روزی که اصطلاحاً جشن بادبَرَه (یا باذوَرَه) خوانده می‌شد.[۱] پی‌نوشت: [۱]. ابوریحان بیرونی، آثار الباقیه، ترجمه اکبر داناسرشت، تهران: نشر امیرکبیر، ۱۳۶۳. ص ۳۵۳ ؛ ابوريحان بيرونى، الآثار الباقية عن القرون الخالية، تهران، مركز نشر ميراث مكتوب، ۱۴۲۲ ه.ق، ص ۲۸۳ ؛ رضا مرادی غیاث آبادی، فرهنگنامه ایران، تهران: پژوهش‌های ایرانی، ۱۳۹۳، ص ۲۶۰. @ir_bastan https://eitaa.com/antihalghe
🔴🔴 مدعیان معنویت و تقلب بزرگ 👈 جذب با فریب ✍🏻 این یکی از ترفندهای عرفان های بدلی برای جذب افراد به روش های پوچ و بی مبنای خود است. مخاطب در ابتدا با خود می پندارد که چه روش و عرفان خوبی است که به همه ادیان توجه دارد اما به این توجه نمی کند که همین مدعیان هیچ یک از پیامبران را قبول نداشته اند پس چطور روزهای خاص آن دین را روز مقدس می دانند. 🔸 در وام گیری عرفان های دروغین از منابع ادیان و همزمان ترد ادیان توسط سران آنان در شماره قبل اشاره ای کرده و در ادامه می توان به روش سای بابا در هند اشاره کرد. 🔸 مثلاً در روش عرفان هندویی سای‌بابا روز عید فطر برایشان روز مقدسی است از طرفی عید کریسمس مسیحی‌ها هم برایشان مقدس است!! هم یک روز مهم مسیحیان را در روش خود دارای اهمیت و مقدس می دانند و هم ورز عید فطر مسلمانان که کاملا روزی درباره اتمام روزه داری و شکرگزاری برای روزه داشتن است، برای سای بابا اهمیت دارد و آن را مقدس می شمارد! در میان هندوها روزی از اسفندماه مقدس است و جالب است که سای بابا این روز را هم مقدس می داند! 🔸 این یکی از ترفندهای عرفان های بدلی برای جذب افراد به روش های پوچ و بی مبنای خود است. مخاطب در ابتدا با خود می پندارد که چه روش و عرفان خوبی است که به همه ادیان توجه دارد اما به این توجه نمی کند که همین مدعیان هیچ یک از پیامبران را قبول نداشته اند پس چطور روزهای خاص آن دین را روز مقدس می دانند. 🔸 اینکه مشترکاتی از دین یا روز مقدس هر دین را در لابه لای روش خود می گنجانند یک نوع تفکر پولورالیستی و کثرت‌گرایی است که به دلیل خالی بودن آنان از محتوا و با هدف جذب بیشتر صورت می پذیرد و متاسفانه در داخل کشور ساده لوحانه عده ای آن را می پذیرند! https://eitaa.com/antihalghe
📍امام زمان قلابی که قصد آسیب‌زدن به خانواده خود با شمشیر داشت در لارستان دستگیر شد* 📌 فردی که مدعی بود امام زمان است در لارستان دستگیر شد. فرمانده انتظامی لارستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی در یکی از خیابان‌های لارستان خود را امام زمان (عج) معرفی می‌کند و قصد دارد به خانواده خود آسیب برساند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. 📌 ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و سریعاً فرد مورد نظر در حالی که یه قبضه شمشیر در دست داشت را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند. 📌 به گفته سرهنگ داود امجدی متهم 27 ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شده است. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎼 توصیه عجیب (غفاری) مدعی اخلاق و عرفان، به رقص و آواز! ✅ غفار عباسی: در 22 بهمن مردم باید شادی کنند؛ نه اینکه همینطور در خیابان ها چند ساعت وِل باشند! ➕ خاطره ی عباسی از میدان داری اش در یک مراسم عروسی! https://eitaa.com/antihalghe
نقد آقای غفار عباسی (غفاری) 🔘 وبلاگ: ostadekamel.blog.ir 🔘 اینستاگرام: instagram.com/ostade.kamel 🔘 آپارات: www.aparat.com/ostadekamel 👈 ارتباط با ادمین(فقط در تلگرام): @ostadekamel_admin https://t.me/Harfmanrobot?start=647880623
🔶 بسيار زيبا و خواندني امام باقر عليه السلام با عالم مسيحي 👇👇👇👇 🔷🔸 عَن إسمَاعِیلَ بنِ أبَانٍ عَن عُمَرَ بنِ عَبدِ اللَّهِ الثَّقَفِی قَالَ أخرَجَ هِشَامُ بنُ عَبدِ المَلِکِ أبَا جَعفَرٍ (علیه السّلام) مِنَ المَدِینَه إِلَی الشَّامِ فَأنزَلَهُ مِنهُ وَ کَانَ یَقعُدُ مَعَ النَّاسِ فِی مَجَالِسِهِم فَبَینَا هُوَ قَاعِدٌ وَ عِندَهُ جَمَاعَةُ مِنَ النَّاسِ یَسألُونَهُ إِذ نَظَرَ إِلَی النَّصَارَی ... فَقَالَ النَّصرَانِی فَأشألُکَ أو تَسأُلُنِی فَقَالَ أبُو جَعفَرٍ (علیه السّلام) سَلنِی فَقَالَ یَا مَعشَرَ النَّصَارَی وَ اللَّهِ لَاسألَنَّهُ عَن مَسألَه یَرتَطِمُ فِیهَا کَمَا یَرتَطِمُ الحِمَارُ فِی الوَحلِ فَقَالَ لَهُ سَل فَقَالَ أخبِرنِی عَن رَجُل دَنَا مِنِ امرَأتِهِ فَحَمَلَت بِاثنَینِ حَمَلَتهُمَا جَمِیعاً فِی سَاعَة وَاحِدَةٍ وَ وَلَدَتهُمَا فِی سَاعَةٍ وَاحِدَةٍ وَ مَاتَا فِی سَاعَة وَاحِدَةٍ وَ دُفِنَا فِی قَبرٍ وَاحِدٍ عَاشَ أحَدُهُمَا خَمسِینَ وَ مِائةَ سَنَة وَ عَاشَ الآخَرُ خَمسِینَ سَنَةً مَن هُمَا فَقَالَ أبُو جَعفَر (علیه السّلام) عُزَیرٌ وَ عَزرةُ کَانَا حَمَلَت أمُّهُمَا بِهِمَا عَلَی مَا وَصَفتَ وَ وَضَعَتهُمَا عَلَی مَا وَصَفتَ وَ عَاشَ عُزَیرٌ وَ عَزرَةُ کَذَا وَ کَذَا سَنَةً ثُمَّ أمَاتَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی عُزَیراً مِائَةَ سَنَةٍ ثُمَّ بُعِثَ وَ عَاشَ مَعَ عَزرَةَ هَذِهِ الخَمسِینَ سَنَةً وَ مَاتَا کِلَاهُمَا فِی سَاعَةً وَاحِدَة فَقَالَ النَّصرَانِی یَا مَعشَرَ النَّصَارَی مَا رَأیتُ بِعَینِی قَطُّ أعلَمَ مِن هَذَا الرَّجُلِ 🔶🔹 در حدیثی که به حدیث نصرانی شام شهرت یافته است، داستان احضار حضرت باقر (علیه السّلام) توسط هشام بن عبدالملک و پرسش های امتحانی یک عالم نصرانی از آن جناب نقل شده است تا این جا که نصرانی گفت:«ای گروه نصارا! اینک سؤالی از او بکنم که در جواب بماند؟» فرمود:«بپرس». گفت:«آن دو پسر که بودند که یک شب مادرشان به هر دو آبستن شد، یک ساعت نطفه شان بسته شد، یک ساعت به دنیا آمدند، یک ساعت هر دو مردند، یک ساعت هم به خاک رفتند؛ امّا یکی صد و پنجاه سال عمر کرد، دیگری پنجاه سال؟» فرمود:«عزیر و عُزره بودند، مادرشان به همان نحو که گفتی آبستن شد و به همان گونه زایید و چند سالی با هم زندگی کردند. سپس خداوند عزیر را برای مدّت صد سال میراند و پس از صد سال زنده اش کرد، باقی پنجاه سال را با برادرش به سر برد و در یک ساعت هر دو مردند». نصرانی گفت:«تاکنون از این مرد، دانشنمندتر ندیده ام». ✍ الإیقاظ، ص 159-160،ح3 ✍ کافی، ج8، ص123 ✍ بحارالأنوار، ج14،ص378. https://eitaa.com/antihalghe
⚠️⛔️نقش موسیقی « متالیکا » در رشد فرقه های شیطان پرست 👹🎼🎸
⚠️⛔️نقش موسیقی « متالیکا » در رشد فرقه های شیطان پرست 👹🎼🎸 ♦️ شیطان پرستان با استفاده از موسیقی توانستند به نفوذ خود در اقصی نقاط جهان بیفزایند. بیشتر این اقدامات در فضای تأسیس و فعالیت گروه متالیکا دنبال شده است.[1] 🔷 در سال 1981 یک نوازنده‌ی درام به نام «لاس الریچ» با انتشار آگهی فراخوان تشکیل گروه «هوی متال» را اعلام کرد و پس از مدتی موفق به جذب افراد مختلفی شد.[2] 🔶 فعالیت این گروه‌ها مانند دیگر گروه‌های هوی متال به صورت غیر قانونی و زیرزمینی در ظاهر و در باطن با حمایت سازمان جاسوسی ایالات متحده‌ی آمریکا با شعارهای اجتماعی و اعتراضی ادامه و گسترش یافت. 🔷 این گروه چند سال بعد پیشنهادهای «بلک متال» نیز عرضه کرد و ضمن ارائه آثار مختلف، زمینه را برای شکل‌گیری گروه‌های بعدی فراهم آورد. ♦️ متالیکا در حقیقت ضدارزش‌هایی را ارائه می‌کند که شامل بازگشت به تاریکی (محور اصلی تفکرات شیطان‌پرست)بی‌رحمی و تجاوزات جنسی، فحاشی، هجوم و حمله به جامعه و فرهنگ عمومی آن است. 🔷 خوانندگان این گروه روی صحنه و در کلیپ‌های خیابانی دست به خوردن و آشامیدن میوه‌های فاسد، ادرار، مدفوع، خون و مردار می‌زنند و از کثیف‌ترین گروه‌های موسیقی جهان به شمار می‌آیند. متالیکا از همجنس‌بازی نیز دفاع می‌کند و آلبومی را در سالروز مرگ «کوئین» همجنس‌باز بنام آمریکایی منتشر کرد.[3]
🔻 دلایل استفاده از موسیقی درفرقه های شیطان پرستی 1 🔹 جاذبه‌های مجازی و حاشیه‌ای موسیقی متالیکا مانند ایجاد فضا برای روابط آزاد دختران و پسران 2 🔸 ارزان بودن و قابلیت دسترسی موسیقی با توجه به ارتقای تجهیزات فنی تکثیر و توزیع 3 🔹 کاهش سطح حساسیت یا حساسیت‌زدایی از طریق نفوذ به خانواده‌ها، شرکت‌ها، اتومبیل‌های شخصی، رایانه‌های شخصی و در نهایت گوشی‌های تلفن همراه.[4] 🔶 استفاده از موسیقی و به تبع آن ظهور خوانندگان جدید همانند شیاطین نو، ظرفیت‌های جدیدی را در اختیار شیطان‌پرستان قرار داد. 🔷 «مرلین منسون» نام مستعار «برایان وارنر» متولد سال 1969 از یک خانواده‌ی فقیر و سطح پایین فرهنگی در منطقه‌ی کانتون اوهایو آمریکا می‌باشد. وی پس از آشنایی با اسکات میچل گیتاریست فعال در برخی گروه‌های کوچک و نه چندان حرفه‌ای راک، گروه متالیکای خود را تشکیل می‌دهد. 🔶 وی در این سال‌ها نام مرلین منسون را با ترکیب نام دو نفر دیگر بر خود می‌گذارد. پس از انجام اقدامات جسورانه‌ی گروه منسون در انتخاب رنگ‌بندی صحنه، نوع اجرا، گستاخانی در استفاده از الفاظ رکیک و ترویج فحشا در آثارشان، «ترنست رزنور» (یکی از فعالان گروه متالیکا در آمریکا) در سال 1993 زمینه تبادل نظر گروه منسون، که دچار تغییرات رادیکال‌تری نیز شده بود، را با مدیر یک شرکت فعال در حوزه موسیقی آمریکا به نام «تایتینگ ریکورد زلیپل» را فراهم می‌آورد. 🔷 منسون در این سال‌ها و به سرعت عصر توحش موسیقیایی‌اش را پشت سر گذاشت و به ستاره‌ی مبتذل، اما پر مخاطب رسانه‌های آمریکایی بدل شد.[5] ناگفته نماند که حضور معنادار روزنامه‌های آمریکایی در چهره‌سازی این عنصر نامطلوب فرهنگی نیز بی‌تأثیر نبوده است. 🔶 او در سال 1997 به یکی از خبرسازترین چهره‌های جهان بدل شد. اما آن‌چه باید ذکر شود، آن است که محصول این فعالیت‌ها شهرت و ثروت بسیار زیادی است که حداقل پنج نسل بعد از این خواننده‌ی متالیکا را بیمه کرده است . 🔷 بسیاری از آگاهان منسون را از سوپرمیلیونرها یا بهتر بگویم میلیاردرهای جهان می‌شناسند که به کمک تسلط بر احساسات جوانان دورمانده از معنویت و به مدد کارهای شنیع توانسته است ثروت کلانی را جذب حساب‌های بانکی‌اش نماید. 🔶 سبک خاصی را نیز در ارائه‌ی آثار موسیقیایی به منسون نمی‌توان نسبت داد، اگرچه همان‌طور که اشاره شد پایه‌ی تم‌های آثار وی همان پایه‌های برگرفته شده از موسیقی متال است. هیچ عقیده‌ی ثابتی را نمی‌توان به منسون نسبت داد. 🔷 منسون مظهر لاقیدی و بی عقیدگی محض است و آن‌جا که پای عقیده به میان کشیده می‌شود آن عقیده به شیطان و بزرگی این موجود رانده شده است. بی‌عقیدگی که در پلورالیسم یا نسبت‌گرایی نیز رخ می‌نماید امروزه شاخصه‌ی زیربنای بسیاری از مکاتب فکری است. 🔶 منسون مصداق نسبیت‌گرایی در حوزه اخلاق است. در هر حال این شیطان مدرن به نظر گروهی یک متالیکا و به نظر گروهی دیگر یک پانکیسم است. 🔻اما برخی عقاید محوری این شیطان دست‌آموز آمریکا به قرار ذیل است: 🔹 هرکس او را نمی‌فهمد خودش دچار مشکل فکری است و کودن است. 🔸هرکس برداشت بدی از آثار وی دارد، خودش دچار رذایل اخلاقی است و براساس زاویه‌ی دیدش به کارهای او نگاه می‌کند. 🔹 تکثر در قرائت‌ها و برداشت‌ها (پلورالیسم) 🔸 اقتدار و قدرت وسیع شیطان از دیگر عقاید وی است. 🔹 منسون در جای دیگر می‌گوید من از خدای مردمی متنفرم که از آن مردم تنفر دارم. ♦️ ضدیت با مسیح نیز با توجه به گرایش کلی شیطان‌پرستان در عناد با دین مسیح در ساخت فکری بدون سازمان منسون جایگاه ویژه‌ای دارد. 🔻پی‌نوشت: [1]. نحوه‌ی شکل‌گیری شیطان پرستی در ایران، آفاق، شماره‌ی 86، ص 27. [2]. همان. [3]. همان. [4]. همان، ص 32. [5]. همان، ص 33. برای اطلاع بیشتر: قبیله حیله، محمد مهدی کافی، نشر علیون، 1389، ص 133. https://eitaa.com/antihalghe
🔷افسانه پردازی درشبکه‌های اجتماعی 👈گسترش شبکه‌های اجتماعی بسترمناسبی برای فعالیت‌های تبلیغی فرقه‌ها وگروه‌های معاند محسوب می‌شود. درهمین راستا تشکیلات بهائیت نیز بادستورکار جذب مسلمانان به فعالیت‌های مختلفی مشغولند آنان بمنظور جذب جوانان مسلمان، اقدام به راه‌اندازی کانال‌های تبلیغی وگروه‌های متعدد درشبکه‌های اجتماعی نموده‌اند که موجب جذب وبازدید تعدادی ازجوانان ازاین کانال‌ها شده‌است محتوای این کانال‌ها شامل داستان‌هایی ساختگی ازسران بهائیت همراه بامدح آنان، اخبارهفتگی با درون‌مایه تشویش اذهان عمومی ترغیب به خرید اینترنتی داستان‌هایی ازبهائی‌شدن مسلمانان ونشر نظراتی عجیب ومضحک درباره بهائیت از زبان بزرگان ودانشمندان، بدون ارائه منبع می‌باشد. مثلاً دریکی ازاین نقل قول‌ها، از زبان ادیسون آورده‌اند: تمام اختراعاتی که من کرده‌ام بعلت وجود عبدالبهاء درجهان وبمنظور پیشرفت وترقی سریع دیانت بهائی بوده ا‌ست! هرچند نشر اکاذیب بوفور درچنین شبکه‌هایی مشاهده می‌شود، اما مذموم‌تر ازآن، ایجاد گروه‌هایی است که درفضایی بدون نظارت باکتمان ماهیت خود، سعی درجذب نوجوانان وجوانان مسلمان دارند. گروه‌هایی که بانقاب بشردوستانه رفع اشکال درسی، به شناسایی نوجوانان پرداخته وبتدریج باورود به‌حریم خصوصی اعضا، سعی درجذب آنان به تشکیلات می‌نمایند لذاعلاوه برلزوم پیگیری مسئولان سایبری وتلاش برای روشنگری اکاذیب این شبکه‌ها، اولیاء وآموزگاران نیز باید نظارت دقیق‌تری به نحوه حضورفرزندان درفضای مجازی بمنظور گرفتارنشدن سرمایه‌های آینده در دام این فریبکاران، داشته‌باشند. https://eitaa.com/antihalghe