eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
ترویج بی‌خدایی و فرقه‌های جعلی در سرویس‌های اشتراک ویدئو ترویج بی‌‌خدایی و فرقه‌‌های جعلی در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها و مستند‌های سرویس‌های اشتراک ویدئو یکی از مصادیق اثرگذاری سوء این سرویس‌ها بر فرهنگ ایران است. در سرویس‌های اشتراک ویدئو، آثاری با مضامین خداناباوری و استفاده از تفکرات بعضی از فرقه‌ها مانند تسخیر، تناسخ و ترویج عرفان‌های جعلی در وی او دی‌‌ها به چشم می‌خورد. برای نمونه سریال مستند «درون کرم چاله» که در نماوا دوبله شده و فیلیمو نیز آن را به نمایش گذاشته است با رویکردی خداناباورانه و ، خدا و معاد را رد می‌کند. این سریال پیش از این در شبکه بهائی با هدف سست کردن افکار مذهبی مردم پخش شده بود که متاسفانه سرویس‌های اشتراک ویدئو کشور علیرغم تعهد خود مبتی بر رعایت قوانین کشور این مستند را بازپخش کردند! یا چرا باید دوبله سریال بی‌خدا (کافر) در نماوا و فیلیمو نمایش داده شود! 👈در این گزارش رضا واعظی، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما، کارشناس فضای مجازی در این باره می‌گوید 👇 https://mafaz.ir/%D8%AA%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C-%D8%AE%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87%E2%80%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D9%88/ https://eitaa.com/antihalghe
قلم اگر در اختیار عالِم باشد، و در تشویق و ترغیب بندگان خدا به سوی معبود، بکوشد، و حق را از باطل جدا کرده، آنچه از حقایق است، شایسته و بایسته به اطلاع مردمان برساند، نوشتنش از خون شهید برتر می‌شود، و اگر خدای ناکرده بر گمراهی آدمیان بکوشد، گناه همه کسانی که دچار خطا و سردرگمی می‌شوند، بر گُرده و گردن او خواهد بود. ن، وْالْقَلَمِ وَ ماٰ یَسْطُروُنَ سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد... ۱۴تیر https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دنیا پر از فرصت های کُُکِ چهارمه و ما کفاش های دو دل.. علامه محمدتقی جعفری قدس سره https://eitaa.com/antihalghe
🕉☯ معرفی اجمالی عرفان های نوظهور هندی ♦️ عرفان‌‏های هندی در یک دسته‏‌بندی به عرفان‌‏های باستانی و عرفان‌‏های جدید تقسیم می‏‌شود. 🔷 در میان عرفان‌‏های باستانی آیین ودا، برهمنیسم، جین، بودا و منتره قابل ذکر هستند. 🔶 آیین‌‏های عرفانی نوظهور هندی نیز شامل انواع یوگا، اشو، سای‌‏بابا، رام الله، کریشنا مورتی، یوگاناندا، و دالایی لاما می‌‏شود. 🔻 یوگا 🔷 یوگا هرچند دارای سابقه هزاران سالانه است، به جهت رویکرد جدید و بازتولید نوین آن، می‌‏تواند مورد مداقه قرار گیرد. 🔻 سیستم معنوی یوگا دارای انواع گوناگونی است: 🔶 منتره یوگا مربوط به راهبه‌‏هایی است که در معبدهای تبتی به خواندن اوراد مشغول هستند. اساس این شبه‏‌آیین‏ بر بصیرت و آگاهی درونی است که با بیان اصوات و کلمات به دست می‌‏آید. 🔷 کرمه یوگا بر اساس تفکر شکل گرفته است. بر اساس این تفکر آرامش و سکوت و نیز بی‏‌برنامگی و بی‏‌نظمی، مهم‏‌ترین راه‏‌های کسب معنویّت است. 🔶 بهکتی یوگا به تمرکز بر مفهوم ماورایی تکیه دارد و برخی به اشتباه آن را یوگای عبادت می‌‏خوانند درحالی که از عبادت در آن خبری نیست. 🔷 در یوگای پاتانچلی هشت مرحله شمرده شده است که یوگیست باید یک به یک آن‌‏ها را طی کند. 🔶 در سیستم یوگا برای کالبد انسان، بدن‏‌ها نادی‌‏ها و چاکراهایی ترسیم می‌‏شود که می‏‌تواند انرژی‌زایی کرده، معنویّت را بارور سازد.[1] 🔻 اشو 🔷 شخصیتی است هندی که گسترش تعالیم خود را مرهون آمریکاست. 🔶 او که هیچ‌‏گاه کتابی ننوشت بیش از هفت‌‏هزار سخنرانی داشت. تمام تعالیم او در این سخنرانی‌‏ها بیان شده‏‌اند. 🔷 او دارای شخصیتی شهوت‌ران، متکبر و مغرور بود و خود را هم‏‌طراز و یا بالاتر از مسیح می‌‏دانست. 🔶 اصول اصلی تعالیم او را عشق، سم بودن نفس، نفی ذهن، درون‌‏گرایی، مراقبه و چاکراها تشکیل می‌‏دهند. 🔷 او از مسیر این تعالیم‏ به رابطۀ مرد و زن پل زد و توانست آزادی جنسی را در اردوگاهش رواج دهد. بسیاری علت اخراج او را از آمریکا مسائل جنسی و فسادهای اخلاقی وی می‌‏دانند. 🔶 این مشکلات و مشکلات دیگر باعث شد تا بیست و یک کشور جهان از پذیرش وی سر باز زنند و او به ناچار به هندوستان برگردد.[2] 🔷 دربارۀ علت مرگ او نیز اختلافاتی وجود دارد. او خود تلاش می‏‌کند تا علت مرگش را سرطان استخوان معرّفی کند، اما علایم بیماری او بیش‏تر شبیه به بیماری‏‌هایی چون ایدز بود تا سرطان.[3] ♦️ خدا در تعالیم او جای ویژه‌‏ای ندارد و هراز گاهی به نوعی با موضوع خداشناسی برخورد می‌‏کند. گاهی خدا در نظر او یک تجربۀ ساده است.[4] گاهی بحث درباره خدا را بی‌مفهوم می‌‏پندارد[5] و گاهی نیز به خود خدایی دست می‏‌یازد.[6]
🔻 سای‏‌بابا 🔷 سوامی ساتیا سای‏‌بابا شخصیتی است که خود را تناسخ یافتۀ سای‏‌بابای شیردی می‏‌داند. وی که به تردستی و معجزات مشهور است توانست بسیاری را گرد خود جمع کند. 🔶 سای بابا نیز مانند دیگر ادیان هندی به تناسخ و کارما معتقد است. هر چند تلاش دارد تا تعالیم خود را با خدا همراه سازد اما خدایی که او می‌‏سازد مانند خدایان دیگری است که پندار بشر ساخته است. 🔷 او گاهی رفتار صحیح انسان را خدا قلمداد می‌‏کند [7] و گاه بر این باور است که انسان‏‌ها خود خدای خویش‏‌اند. از دیگر تعالیم او توجه به عالم درون است. 🔶 وی بر این باور است که اگر بر ذهن خود چیره شویم و درون خویش را به تسخیر درآوریم می‏‌توانیم کوه‌‏ها را نیز به حرکت واداریم.[8] 🔻 رام الله 🔷 این فرقه نیز کاملاً به مبانی آیین‌‏های هندی به‏‌ویژه تفکرات یوگا پایبند است. 🔶 چاکراها و نیروهای درونی نیز از مهم‌‏ترین تعالیم آن‏‌ها به شمار می‌‏رود. عشق و عشق‌ورزی نیز در این فرقه مورد تأکید قرار می‌‏گیرد. 🔷 از احترامات شدید رام‌‏الله نسبت به مسیح؟ می‌‏توان تأثیرات مسیحیت را در این فرقه استنباط کرد.[9] 🔻 کریشنا مورتی 🔷 اساس باورهای مورتی را تناسخ، کرمه، یوگا و اندیشه‌‏های روان‌‏شناختی تشکیل می‏‌دهد. کریشنا که برهمن زاده است، به خودشناسی و آزادی درون معتقد است. 🔶 او بر این باور است که درون یکایک عالمیان، رستاخیزی بزرگ همراه با صلح برپاست. او خودشناسی را موجب کم شدن آلام و رنج‌‏های روحی می‌‏دانست.[10] 🔻 یوگاناندا 🔷 وی نیز مانند دیگر مبدعین شبه‏‌آیین‌‏ها مدعی درون‌‏گرایی است و معتقد است می‏‌توان با گسترش دانش عینی و تجربیات درونی به ورای محدودیت‌‏های دانش تجربی دست یافت. 🔶 وی نیز توصیفات چندگانه‌‏ای درباره خداوند دارد و از همین روی دچار تضاد و تناقض شده است. 🔷 ادعای رؤیت خدا یکی از مراحلی است که خداباوری او را دچار تضاد نموده است. 🔶 حالاتی که او از ملاقات خود با خدا گزارش کرده به حالات بشر شبیه‌‏تر است تا خداوند.[11] 🔷 چند خدایی، تثلیث و ثنویت نیز بر باورهای یوگاناندا سایه افکنده است به‌‏گونه‌‏ای که او از برهما، ویشنو، شیوا و کالی نام برده و آن‌‏ها را در صف خدایان قرار می‌‏دهد.[12] ♦️ وی هنگامی که دربارۀ دین سخن می‌‏گوید به‏‌گونه‌‏ای است که اعتقاد به خدای ترس و وحشت در آن مشهود است؛ گو این‌‏که باورهای تایلور و فریزر در مورد منشأ دین درست است.[13] 🔻 پی‌نوشت: [1]. آفتاب و سایه‏‌ها، محمد تقی فعالی، نگرشی بر جریان‌‏های نوظهور معنویّت‌‏گرا، تهران، انتشارات نجم‏‌الهدی، 1388، ص 84- 111. [2]. نگرشی بر آراء و اندیشه‏‌های اشو، تهران، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، فعالی، 1388، ص 59. [3]. همان، ص 60. [4]. شورشی، اشو، ترجمه عبدالعلی براتی، تهران، نسیم دانش، 1383، ص 200. [5]. راز بزرگ، اشو، ترجمه روان کهریز، تهران، باغ نو، 1382، ص 135. [6]. همان، ص 147. [7]. عشق الهی را جلوه‏‌گر سازید، سای‏‌بابا، ساتیا، 1384، ترجمه پروین بیات، تهران، عصر روشن بینی، ص 18. [8]. تعلیمات ساتیا سای‌‏بابا(تعلیمات معنوی 6)، سای‏بابا، ترجمه رؤیا مصباحی محمدی، تهران، 1383، تعالیم حق، ص 26. [9]. نگرشی بر آراء و اندیشه‏‌های اشو، تهران، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، فعالی، 1388، ص 166. [10]. همان، ص 168-169. [11]. یوگاناندا، محمد تقی فعالی، تهران، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، فعالی، 1388، ص 75-82. [12]. سرگذشت یک یوگی، یوگاناندا، پارمهانسا، ترجمه گیتی خوش‌دل، نشر پیکان، تهران، 1383، ص 31-33. [13]. یوگاناندا، محمد تقی فعالی، تهران، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، فعالی، 1388، ص 91. برای اطلاع بیشتر مراجعه کنید به: سودای دین‌داری، عبدالحسین سبزواری، قم، نشر صهبای یقین، ص 40. https://eitaa.com/antihalghe
مصاحبه با دکتر کارشناس فلسفه و عرفان اسلامی، عضو هیئت‌ علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی: باید خود این سلک و فرقه‎ها و ‎واره‎ها را توضیح دهیم و نشان دهیم که راه نجات انسان در آن‏ها نیست. اغلب بنیانگذاران اینها آدم‎های هوسران و ‎پرست و خودخواه هستند که برای اغراض نفسانی خودشان این گروه‎ها را به راه انداخته‎اند و اغلب این گروه‏ها شخص محورو متمرکز بر روی یک قطب یا پیشوا یا مرشد هستند که حداکثر استفاده‎های مادی و غیرمادی را از اعضا می‎کنند. چیزی که از این کلاسها به دست می‎آید یک تخدیر موقت و غفلت است که از طریق روابط آزاد و الکل و مواد مخدر و تمایلات و غرایض افراد کمبودهای افراد در این زمینه‌‏ها را پرمی‎کنند... مطلب کامل https://b2n.ir/d68543 https://eitaa.com/antihalghe
🌐علل گرایش به معنویت‌های نوظهور در گفت‌وگو با دکتر وحید سهرابی‌فر، عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب: 🔹نسخه روزآمدی از عرفان اصیل ارائه نداده‌ایم 👇👇 https://urd.ac.ir/fa/cont/10282/ https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستگیری شخصی که خود را یمانی موعود معرفی می کند... آنچه در تاریخ مدعیان به چشم میخورد، مدعیان فراوانی است که خود را یمانی می دانند و بر این ادعا اصرار و تاکید دارند! بیش از یکصد مدعی یمانی در طول تاریخ وجود داشته و زین پس نیز وجود خواهد داشت... https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥💥خبر فوری💥💥 🔴 حمله پیروان احمد بصری به منتقدین ✅ مشروح خبر در کلیپ تصویری... https://eitaa.com/antihalghe
و مفهوم آن در آثار ◀️ افسانه شخصی یکی از کلیدواژه‌های پرکاربرد در مشهورترین آثار پائولو کوئلیو است و رؤیایی است که به زندگی هر کسی در دوران یا شور و می‌بخشد. 🔴 افسانۀ شخصی دو جنبه دارد: 🔺نخست، جنبه عینی آن‌‌که تمنای یک شیء یا شخص و یا پدیده‌ای واقعی در جهان است و شخص آرزوی دست‌‌یابی به آن را در دل می‌پروراند؛ 🔺دوم، جنبه درونی آنکه كشف لحظه‌ها زندگی، جست‌‌وجوی شور و و پذیرش زندگی است که جنبۀ درونی آن دارد و از قدرت جادویی برخوردار است. ✅ ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://behdashtemanavi.com/?p=1063 https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍🏴ایام شهادت مظلومانه آقا جوادالائمه(علیه السلام) ✅حال و هوای حرم مطهر امامین جوادین 👈۲۸ ذی العقده ۱۴۴۲ 🖤 پرسیدند فرق کریم با جواد در چیست؟ فرمودند شخص "کریم" همین که چیزی از او درخواست کنید به شما عنایت میکند ولی شخص "جواد" به دنبال سائل میگردد تا به او عطا کند یا جوادالائمه ع ادرکنی🙏 شهادت مظلومانه امام جواد الائمه علیه السلام پیشاپیش تسلیت باد 🏴
اینستاگرام پیج رو به علت انتشار مطالب درباره سردار سلیمانی برای سومین بار حذف کرد، لطفا از پیج جدید حمایت کنید: https://www.instagram.com/invites/contact/?i=11sqsc5czisa1&utm_content=mf13dcj
اینکه شما ملاحظه می‌کنید از سال‌های دهه شصت از در دوران حیات با برکت امام، چه دشمنان بیرونی و چه مزدوران یا نوکران بی مزد و منت آنها از داخل، مقدسات دینی را، حقایق دینی را، و بیّنات اسلامی را مورد تردید و انکار، قرار دادند این یک چیز تصادفی نبوده است، روی این تکیه داشته اند. این مسئله از ماجرای سلمان رشدی آغاز شد تا فیلم‌های ضد اسلام هالیوودی، تا کاریکاتورها تا قرآن سوزی، تا حوادث گوناگونی که علیه اسلام در این گوشه و آن گوشه اتفاق افتاد، برای اینکه ایمان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامی کم کند در داخل از طرق مختلف پایه های ایمان مردم به خصوص نسل جوان را متزلزل کنند، از اشاعه بی بند و باری و اباحی گری تا ترویج عرفان های کاذب_ جنس بدلی عرفان حقیقی_ تا ترویج بهائیت، تا ترویج شبکه کلیساهای خانگی، اینها کارهایی است که امروز با مطالعه و تدبیر و پیش‌بینی دشمنان اسلام دارد انجام می گیرد، هدفش همین است که دین را در جامعه ضعیف کند. بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع بزرگ مردم قم 1389/7/27 https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سخنان حکیمانه رهبر انقلاب درمورد زنان به مناسبت هفته عفاف و حجاب 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/antihalghe
حجاب در مسیحیت و یهودیت ✝️ در آیین مسیح، نه تنها احکام دین یهود در باب حجاب زنان نسخ و نقض نشده، بلکه با شدت و قوت بیشتری دنبال شده است. تفاوت مهمی که میان این دو دین بزرگ الهی وجود دارد آن است که در دین «تجرد» امری مقدس و ممدوح شمرده می‌شود، حال آنکه در شریعت ازدواج، مقدس و مورد تأکید بود. ✝️ مجرد زیستن حضرت مسیح تا پایان عمر به اعتقاد مسیحیان و تجرد پولس پس از مسیحی شدن و سخنان و رساله‌های بزرگان این دین در باب ستایش تجرد و پرهیز از ازدواج عواملی هستند که گرایش به رهبانیت را در این دین توجیه می‌کنند. لذا در این دین بر ضرورت عفاف و رعایت پوشش کامل به منظور کاهش زمینه تحریک و تهییج در جامعه بیش از پیش تأکید و تصریح شده است. ✝️ سیره عملی بانوان مسیحی در طول تاریخ نیز نشان دهنده پایبندی آنان به این مسأله است. تصاویری که از حضرت مریم بانوی مقدس عالم و دیگر زنان مسیحی در دست است، مؤید این مطلب می‌باشد.اما امروزه تحت تأثیر فضای مدرنیستی غرب، حجاب زنان درفرق و ارتدکس تنها در کلیسا و هنگام عبادت مورد تأکید می‌باشد با این وجود چرا زنان محجبه مسلمان مورد آزار و توهین قرار می گیرند؟ https://eitaa.com/antihalghe
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 فراخوان حمایت از طرح های سال 1400 مفام🔴 ◀ بدین وسیله به اطلاع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب می‌رساند طبق سنوات گذشته مفام آماده دریافت طرح‌های پیشنهادی برای سال 1400 تا تاریخ 📆 1400/05/02 می‌باشد. ✅ شرایط پذیرش: 1⃣ عدم وابستگی موسسات، مجموعه ها و تشکل ها به نهادهای دولتی و امنیتی. 2⃣حمایت حداکثر پنجاه درصدی از هزینه تمام شده طرح‌ها. 3⃣ تناسب با منطقه یا محله آسیب دیده. 🔶 اولویت های پذیرش و تصویب طرح: 1⃣ ارائه شده توسط رابطین یا از طریق رابطین استانی مفام. 2⃣ نوآوری و خلاقیت در قالب. 3⃣ ناظر به حل مسائل عینی در حوزه فرق، ادیان، اقوام و مذاهب. 4⃣ افراد، موسسات و استان‌هایی که سال‌ گذشته طرح خود را به طور کامل انجام داده‌اند. 5⃣مشارکت مردمی در اجرای طرح‌ها 6⃣ محله محور بودن ❗ نکته: در صورت تایید و تصویب طرح در بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء(عج)، مفام متعهد به حمایت از طرح می‌باشد. ✉ جهت دریافت فرم طرح‌ها به برادر عسکری در پیام‌رسان ایتا به آیدی( @M_a365 ) پیام داده و یا با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمائید: 09188493002 - 09198681663
⚠️⚠️عرفان های کاذب ترفند دشمن برای مقابله با اسلام شیعی 📍دشمنان تشیع به خوبی توان فوق العادة معنویت شیعی برای تسخیر قلب های آگاهان و حقیقت جویان را در سراسر دنیا دیده و می بینند. معنویتی که نه تنها داعیة تأمین سعادت اخروی همة انسان ها را دارد، بلکه با پیوند زدن سعادت اخروی و سعادت دنیوی، برای ادارة عادلانة دنیای افراد و جوامع نیز برنامه دارد. 📍بر اساس معنویت اصیل شیعی دنیا مقدمة حیات ابدی انسان است. معنویت شیعی همة حرکات و سکنات انسان را با توجه به سعادت یا شقاوت اخروی او ارزش گذاری می کند. رفتارها، گفتارها و اندیشه هایی در این مکتب ارزش مثبت دارند که در مسیر سعادت ابدی و اخروی انسان باشند و الا اگر موجب دوری از سعادت ابدی شوند، ارزشی نخواهند داشت. 📍معنویتی که به همة ابعاد و ساحت های وجودی انسان می پردازد و هیچ کدام را فدای دیگری نمی کند؛ نه سیاست را فدای اخلاق می کند و نه اخلاق را فدای سیاست؛ نه فرد را فدای جامعه می کند و نه جامعه را فدای فرد؛ زیرا انسان را یک کل به هم پیوسته می داند که همة ابعاد و ساحت های آن باید با هم دیده شود و با هم تقویت گردد. 📍دشمنان تشیع برای مقابله با این نظام جامع و معقول و جلوگیری از رواج روزافزون آن و گرایش فراوان معنویت جویان عالم به سوی آن، می کوشند با ترویج و تبلیغ تفاسیر نادرست و انحرافی از اسلام و تشیع عظمت و شکوه این نظام را بشکنند و آن را مشغول خود سازند. 📍طرح ایده هایی همچون اسلام منهای مدیریت، یا تفکیک مدیریت فقهی و مدیریت علمی و ادعای ناکارآمدی مدیریت فقهی، جدایی دین از سیاست، اسلام منهای روحانیت و خطرناک تر از همة این ها ایدة درستی قرائت های متعدد و حتی قرائت های متضاد و متعارض از دین همگی در راستای همین نقشه شیطانی می باشد. https://eitaa.com/antihalghe
✳️پیروان اشو در دنیای امروز ✅ازآنجایی‌که عرفان اُشو اصول ثابت اخلاقی ندارد، خود او درصدد این است که اصولی را با رنگ و لعاب اخلاقی، اما کاملاً غیراخلاقی به جامعه ارائه دهد؛ از سوی دیگر، رسیدن به امیال نفسانی و شهوات، محور اساسی تعالیم اوست که همین امر موجب گشته که طرفداران زیادی در میان جوانان داشته باشد. اُشو در سال (۱۹۸۱) به آمریکا مهاجرت کرد. او در این سفر و با توجه به مهارت و چیره‌دستی‌اش در سخنوری و همچنین آشنایی با ادیان مختلف و مطالعه آنها و نیز با توجه به تأثیرات زیادی که از آیین تنتره و اشخاصی چون شیخ کبیر، بودا و مولوی پذیرفته بود و انعکاس سخنان آنها در آثار و کلام خود، توانست مخاطبان زیادی در اقصا نقاط جهان به سمت خود جذب کند.
✍🏻عرفان اُشو دارای قالبی عمل‌گرایانه و اجتماعی است که با زبان معمول و متعارف مردم سخن می‌گوید که همین امر موجب جذابیت و پذیرش آن شده است؛ مکتب اشو دارای دو ویژگی بارز است: اول آنکه خاستگاه آن یک نظام سکولاری است و دوم، اخلاق آن، اخلاقی زمینی و گسسته از عالم بالاست؛ اخلاقی که فارغ از هرگونه قیدوبند بوده و لذت، شهوت و خشنودی فرد بر همه‌چیز حتی خداوند تقدم دارد. https://eitaa.com/antihalghe