eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
224 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدی دوم و امام چهاردهم! عبدالله هاشم یکی از یاران احمدالحسن است که خود را امام و مهدی پس از او می‌داند. او بر این باور است که نام او در وصیت پیامبر(ص) ذکر شده است. طبق باور احمد الحسن؛ هر کسی به باطل ادعای وصایت کرده و خود را صاحب وصیت بداند از سوی خداوند جانش گرفته می شود. از طرفی عبدالله هاشم با وجود ادعای وصیت زنده است و جریان مکتب نیز او را به حقانیت نمی شناسند! زنده ماندن عبدالله هاشم و ادعای احمد مبنی بر کشته شدن مدعی دروغین، معمای گره خورده ای است که توان باز کردن آن را ندارند... https://eitaa.com/antihalghe
در دومین جشنواره دوسالانه کتاب فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، حضرت آیت الله نوری همدانی(مدظله العالی) در پیامی خطاب به شرکت کنندگان و فعالان فرق و ادیان، موجب انگیزه بخشی آنها شدند. متن پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» را در پست بعدی مطالعه نمایید. 🖇 @mafam1392
در دومین جشنواره دوسالانه کتاب فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، حضرت آیت الله نوری همدانی(مدظله العالی) در پیامی خطاب به شرکت کنندگان و فعالان فرق و ادیان، موجب انگیزه بخشی آنها شدند. پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ الصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ عَلَى سَيِّدِنا وَ نَبِيِّنَا أَبِي الْقَاسِمِ المصطفى مُحَمَّد وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ سَيَّما بَقِيَّةَ اللَّهِ فِي الْأَرْضِينَ. با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضور عده ای از فرهیختگان در حال برگزاریست. یکی از موضوعات مهم توجه و بهره مندی از ظرفیت اقوام و مذاهب اسلامی است امروز یکی از دسیسه های استکبار ایجاد اختلاف در این مورد است اما باید توجه داشت که اقوام در هر منطقه باید مورد تکریم قرار بگیرند و به آداب و سنن آنها تا جایی که با اسلام عزیز منافات ندارد احترام کرد و مذاهب اسلامی را با حفظ اصول و اعتقادی که داریم محترم داشت و اگر اختلافی هم وجود دارد با حفظ حرمت مقدسات یکدیگر در یک مجمع علمی به مناظره پرداخت. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود این است که بعضی از فرق با انحرافات فراوان پدیدار شدن و در جامعه متأسفانه رخنه کرده اند. بر افراد اهل فن و اهل قلم و بیان در حوزه و دانشگاه لازم است با کسب مهارت لازم به مقابله با آنها بپردازند و افکار را روشن نمایند امروز مسئله تقریب دارای اهمیت است و بیش از هر زمان دیگری لازم است به آن پرداخته شود. در دنیا امروز با حوادثی که مشاهده میکنیم دشمن میخواهد از این اختلاف بیشترین بهره را ببرد و ما باید به مرزبانی از مکتب اهلبیت «عليهم السلام» توجه بیشتری داشته باشیم و شبهات را رصد کرده و پاسخ دهیم این کار علاوه بر تألیف کتب که بسیار مؤثر است در عرصه تبلیغ نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و از این همبستگی برای پیشرفت کشور چه در عرصه فرهنگی و اجتماعی داخل و چه در عرصه بین الملل استفاده کرد. امید است این مجموعه ارزشمند با بهره مندی از افراد متخصص در راه پیشرفت اهداف عالیه اسلام و انقلاب و تفکرات امام راحل «رحمت الله عليه» و رهبر معظم و دلسوزان دین و کشور عزیزمان موفق باشند. توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم. حسین نوری همدانی ۱۱ بهمن ماه ١٤٠٢ 🖇@mafam1392
در دومین جشنواره دوسالانه کتاب فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، از نرم افزار کتابخانه دیجیتال فرق و ادیان (مفام) تولید مشترک مجمع مفام و موسسه قائمیه اصفهان رونمایی شد. نرم افزار مفام مجموعه ای بالغ بر 2000 جلد کتاب منتخب در زمینه های مختلف فرق و ادیانی است. این نرم افزار به 7 زبان زنده دنیا ترجمه شده و برای همه فرهیختگان و افراد اهل مطالعه قابل بهره برداری می باشد. تمامی کتب ارائه شده در نرم افزار مفام رایگان بوده و در ابتدا می‌توانید در نرم افزار عضو شده و یا بصورت مهمان از قابلیت های آن استفاده کنید. این نرم افزار کاربردی را می توانید از طریق لینک زیر دریافت نمایید: https://mafaam.com/fa/index.php/book 🖇@mafam1392
❌در نیژنی نووگورود، دختری به دلیل پوشیدن گوشواره های رنگین کمانی به مدت پنج روز دستگیر شد. دادگاه این تخلف را بر اساس ماده نمایش عمومی نمادهای یک سازمان افراطی ارزیابی کرد. این اولین دستگیری در روسیه به دلیل نمایش عمومی تصویر یک رنگین کمان بود. نوامبر گذشته، جنبش LGBT (ترویج همجنسبازی) در روسیه به عنوان افراطی شناخته شد https://eitaa.com/antihalghe
دومین جشنواره دوسالانه کتاب فرق، ادیان، اقوام و مذاهب به همت و تلاش مجمع مفام همزمان با سالروز ورود امام خمینی به میهن و آغاز ایام الله دهه فجر برگزار شد. این جشنواره مزین به پیام آیت الله نوری همدانی حفظه الله خطاب به فعالین و پژوهشگران عرصه فرق، ادیان اقوام و مذاهب بود. در این جشنواره بیش از 150 اثر در زمینه های تخصصی به شورای علمی مجمع ارسال شده بود و بعد از بررسی و ارزیابی داوران علمی، تنها اثر حجت الاسلام دکتر سید حسین البدری برتر این دوره از جشنواره شد. سه اثر شایسته تقدیر و سه اثر به عنوان شایسته تحسین نیز انتخاب شدند. در این جشنواره، اساتید، متخصصان و فعالان عرصه علمی و پژوهشی فرق و ادیان نیز حضور داشتند و در آخر از نفرات برگزیده با لوح، تندیس و جایزه نقدی تقدیر شد. 🖇@mafam1392
مدیر امنیتی در آیین اختتامیه جشنواره کتاب سال فرق ادیان اقوام و مذاهب: 🔹پیشرفت های امروز و وضعیت کنونی ما در مبارزه با فرقه ها قابل مقایسه با قبل نیست و البته در مقابل جریان های انحرافی هم رشد چشمگیری داشتند. 🔻بعد از کرونا رشد چشمگیر جریان های انحرافی را شاهد بودیم. 🔻فقط در مورد یک کتاب که کاملا ساختار فرقه ای دارد شاهد نوبت چاپ ۱۲۴ آن چه قانونی و چه غیرقانونی بودیم. 🔻در کتابفروشی ها و حتی کتابفروشی های نزدیک به اماکن مذهبی قم بعضا کتب فرق و نحله های انحرافی دیده و ترویج می شود. 🔻حوزه و قالب مکتوب منشا اثر از صدر اسلام تا امروز بوده و هرکجا انحراف و یا هدایتی صورت پذیرفته با ابزار مکتوب بوده است و لذا این بخش مکتوب باید مورد توجه قرار گیرد. 🔻در بازرسی از داروخانه های تحت اختیار فرق ضاله داروهای غیرمجاز مانند قرص سقط جنین و... پیدا کردیم. 🌐آدرس سایت جشنواره و کانال در پیام رسان ایتا و سروش 🌐 http://jashnvarehbook.ir 📚 http://Eitaa.Com/mafam_book 📚 http://sapp.ir/mafam_book 📱@mafam1392
🔻دبیر علمی جشنواره کتاب سال فرق ادیان اقوام و مذاهب: 🔹۱۵۰ اثر اعم از کتاب و پایان نامه در دبیرخانه دومین جشنواره پذیرش کردیم. 🔹در ۴بخش فرق و نحله های انحرافی، اقوام، مذاهب اسلامی (اعم از اسماعیلیه، زیدیه و اهل سنت) و همچنین ادیان در دومین جشنواره محصول و اثر داشتیم. 🔹امسال عنوان شایسته تحسین را هم به عناوین برگزیده اضافه کردیم. 🔹محدودیتی برای معرفی کتاب برتر نداشتیم ولی امسال فقط یک اثر برتر توسط هیات داوران منتخب گردید. 🔹آثار برگزیده اعم از برتر، شایسته تقدیر و شایسته تحسین سه مرحله فرآیند ارزیابی را طی کردند. 🔹از آثار دریافتی چنین برداشت می شود که کماکان در حوزه اقوام و وحدت اسلامی کمبود محتوا داریم و فقر در این حوزه ها باید توسط پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی جبران گردد. 📌در پایان پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع به جشنواره کتاب سال مفام توسط حجت الاسلام دکتر علی گودرزی قرائت گردید. 🌐آدرس سایت جشنواره و کانال در پیام رسان ایتا و سروش 🌐 http://jashnvarehbook.ir 📚 http://Eitaa.Com/mafam_book 📚 http://sapp.ir/mafam_book 📱@mafam1392
🔴 پایان منوتو یا آغازِ ... 🔴 آیا پروژه منوتو شکست خورد؟ شبکه بهایی منوتو بعد از قریب به ۱۳ سال فعالیت جمع شد. بسیاری این را پایانِ محتوم همه شبکه‌های معاند و هر کسی که با جمهوری اسلامی در افتاد خواندند که تجربه تاریخی ما نیز در چند دهه اخیر همین را نشان داده و به نظر در اصل این حرف تردیدی نیست، اما بیاییم قدری از دور شویم و موضوع را به نحو دیگری بررسی کنیم ... من فقط دو نکته عرض می‌کنم؛ (باقی حرف‌ها بماند برای بعد) 1️⃣ برخلاف تصور بسیاری از دوستان، منوتو را شبکه‌ای بسیار موفق می‌توان دانست! چرا؟! چون منوتو از ایرانِ کهن و سده‌ی اخیر روایتی ساخت - رسماً تاریخ‌سازی کرد - که امروز در ذهن بخش بزرگی از جامعه، روایت معتبری است. از عموم مردم گرفته تا حتی برخی نخبگان! و این حیرت‌آور است ... منوتو به عنوان مهم‌ترین رسانه سلطنت‌طلبِ بعد از انقلاب، برخی از دزدی‌ها و جنایاتِ انکارناپذیرِ پهلوی را چنان سفیدشویی کرد که حتی جلادی چون پرویز ثابتی - رئیس اداره سوم ساواک - را هم می‌توانست روی آنتن بیاورد و روایت‌هایش را به خورد مردم بدهد! منوتو تا آنجایی پیش رفت که حتی ربع پهلوی را به عنوان نجات‌بخش ایران به خورد بخش بزرگی از مردم و اپوزوسیون داد. ربع پهلوی که توانایی و اختیار جمع کردن درون خانه خود را ندارد، برای برخی از مردم و نخبگان شد نجات‌بخش ایران! و این واقعا عجیب است. یعنی به همان میزان که ما مسخره می‌کنیم، برای برخی این موضوع جدی است! روایت‌های ناسیونالیستی و اسلام‌ستیزانه‌ی منوتو از تاریخ و سیاست ایران، ذهن بسیاری از مردم را تغییر داد و برای اصلاح این روایت‌ها شاید چند دهه کار نیاز باشد. روایت‌هایی که با هویت ایرانی که هزاران سال پادشاهی را بالای سر خود دیده بود، هماهنگی داشت و لااقل دوست داشت آن حرف‌های خیالی را بشنود و باور کند و ... 2️⃣ کمرنگ شدن رادیو و تلویزیون با ظهور امری بدیهی در تمام دنیاست. مخاطب در سوشال‌ها، VODها، شبکه‌های اینترنتی و ... فعال‌تر است و ترجیح می‌دهد همه چیز را از آن طریق دنبال کند. آنجا این احساس را دارد که انتخاب‌گر است و خودش تعیین می‌کند چه ببیند و چه بشنود و حتی می‌تواند در برابر آنچه مصرف کرده، کُنش رسانه‌ای داشته باشد. این یعنی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تغییر در فضای رسانه خواهیم - که بخشی از آن را همین امروز هم می‌توان مشاهده کرد - و اگر آن را فهم نکنیم، خودمان نیز قافیه را بیش از این خواهیم باخت. آنچه که برای منوتو اتفاق افتاد، آینده‌ی بسیاری از رسانه‌هاست و همسو و ناهمسو بودن‌شان تأثیر چندانی در اصل ماجرا ندارد. از این دید رسانه‌ی ملیِ خودمان را نیز نگاه کنیم! یا باید برای زنده ماندنِ تنِ بی‌جانش مدام بودجه تزریق کنیم - تا همین مخاطب نیم‌بند را با شبکه‌های عمدتاً بدون اثرگذاری حفظ کند - یا بعید نیست در آینده‌ای نزدیک مجبور باشد بخش عمده‌ای از این شبکه‌ها را حذف کند و ساختارش را چابک و متفاوت نماید. همین امروز صدا و سیما قریب به ۱۳۰ شبکه ملی، محلی، رادیویی و اینترنتی و ده‌ها مجموعه جنبی دارد که هر کدام نیز کلی عِدّه و عُدّه دارند! با چه میزان مخاطب و ، خدا می‌داند و این یعنی اگر عصر جدید رسانه‌ها و افکار عمومی را فهم نکنیم قافیه را بیش از این باخته‌ایم ... 👈 اما در مورد منوتو سوال این است که آیا قرار است این تیم با شکل و شمایلی جدید و در فرمی متفاوت و البته بازگردد؟! این چیزی است که یک سال آینده مشخص خواهد کرد که منوتو تمام شده یا نه در حال سفیدشویی و احیای خود بوده است ... https://eitaa.com/antihalghe