eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.4هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
220 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشان از مبلغین جریان مثبت اندیشی در غرب است نوشتن ( مخصوصاً در دوره های شکرگزاری) برای تمرکز بر خواسته ها است می گن بنویس چون با نوشتن فرکانس و جذب بیشتری همراه میشه خدا در این جریان همان غول چراغ جادو است کارش اینه که شما چه فرکانسی را می فرستی و همون را بهت پس بده خدا در این جریان دیگه رب و تدبیر کننده نیست خدا در این جریان مصلحت اندیشی نمی کنه https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشان هم زده تو کار روانشناسی زرد یکی از اساتید روانشناسی می گفت : آقای شریعتی در روانشناسی پول نیست پول در روانشناسی زرد است با چهارتا اصطلاح و ... طرف میشه مربی طرح توسعه فردی و خیلی القاب دیگه دوره برگزار می کنه و پول بزرگی به جیب می زنه روانشناسی زرد می گه: انرژی مثبت بفرست تا خوبی نصیبت بشه مصحلت الهی ، تلاش ، واقعیت بیرونی ، و... هم کشک https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای نقد و اینکه بدانیم این جریانات چقدر مشکل دارند حتما با این دو نکته توجه بفرمایید. ۱- به هیچ وجه به ادبیات انگیزشی و زیبای آنها توجه نکنید ۲- توجه به ادبیات دینی هم نکنید چون جهت سوء استفاده از این مطالب استفاده می کنند در مثبت اندیشی شما صد در صد خالق آینده خود هستید پس اگر نداری چون فرکانس نداری را ارسال کرده ای فرکانس خوب بفرستید تا خوبی را جذب کنی این فرکانس در کلام توست به همین دلیله که خیلی روی تفکر و بیان کلمات تمرکز دارند در این جریان خیلی از کلمات جادو و معجزه استفاده می کنند جادوی بزرگ تفکر جادویی https://eitaa.com/antihalghe
✡️ متن قسم‌نامه فراماسونری دکتر محمد مصدق: 💥 به تاریخ بیستم جمادی‌الاول 1325 ✍️ این بندهٔ درگاه، محمدبن هدایت‌الله ساکن طهران از صمیم قلب به مضمون شرح ذیل عرض می‌کنم که ای پروردگار عالم اقرار دارم که تو به من شرافت آدمیت عطا فرموده و در ادای این حقوق و این موهبت عظمی هر قصوری که کرده باشم الآن در حضور تو و به حق تو و قدرتت قسم می‌خورم که شأن و حقوق این دستهٔ شریفه را در هر مقام مادام‌الحیاه با تمام قوای خود محفوظ و محترم نگاه دارم و هرگاه از تعهد خود نکول نمایم از فیض رحمت و پناه آخرت حضرتت بی‌نصیب بمانم. 🔸 تاریخ فوق، مصدق‌ السلطنه https://eitaa.com/antihalghe @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پخش آهنگ معروف شیطان‌پرستان در ریاض یک خانواده استرالیایی که اخیراً از پادشاهی عربستان سعودی دیدن کرده‌اند، پس از اجرای آهنگ «Unholy (نامقدس، شریر)» از سام اسمیت در رویدادهای جشنواره Boulevard World در ریاض، از اینکه «کثیف‌ترین آهنگ شیطانی تاریخ» در یک کشور اسلامی پخش می‌شود، ابراز نارضایتی کردند. این آهنگ که در میادین عمومی و در جشنواره جهانی بلوار ریاض منتشر شد، حاوی اشعار بسیار غیراخلاقی است و یکی از آهنگ‌های شناخته‌شده شیطان‌پرستان به حساب می‌آید. اعطای جایزه گرمی (معروف به اسکار موسیقی) به این موسیقی در سال گذشته، جنجال‌های بسیاری را به‌دنبال داشت. https://eitaa.com/antihalghe
🔺روزی روزگاری مدرنیته میدان‌دار بهت‌آوری جهانی بود. تکنولوژی و اختراعات به‌عنوان معجزات انسان‌های قرن بیستمی شد تا جایی که گفتند جز خودشان هیچ خدایی را بنده نیستند. 🔹مروجین معنویت جدید یا به تعبیری پیامبران دین مدرنیته با صدای بلند انسان را به‌عنوان خدای عصر جدید معرفی کردند. در مدح قدرت انسان همچون هومر حماسه‌های افسانه‌ای سرودند. هر بار با اختراع جدید علمی این خدای بادکنکی فربه‌تر می‌شد و سرمستانه ادیان الهی را به هماوردی و تحدّی فرا می‌خواندند تا علم را بهانه‌ای برای حذف دین و خدا به نفع خدای جدید یعنی انسان فراهم آورند. 🔸نیل دونالدوالش یکی از مروجین معنویت جدید که به پیامبر عصرجدید معروف است، در کتاب ابداع زندگی گفتگویی با باربارامارکس‌هابرد یکی دیگر از شخصیت‌های برجسته معنویت جدید در محور عصر جدید دارد. 🔹وی در این کتاب، عصر جدید را عصر بازپس‌گیری قدرت انسان از خدا بیان می‌کند و تکنولوژی را موجب این خودآگاهی متوهمانه می‌داند. «ما عادت داشتیم تمام توانایی‌های جدید را به خدایانمان نسبت دهیم ولی از وقتی‌که ما خودمان داریم یاد می‌گیریم هوش خود را از طریق ارتباطات سریع‌تر و گسترده‌تر گسترش دهیم یاد می‌گیریم جسم‌مان را تغییر دهیم یاد می‌گیریم در فضا زندگی کنیم حتی دنیاهای جدید در فضا می‌سازیم متوجه شدم که چیز حیرت‌آوری دارد اتفاق می‌افتد ما قابلیتمان را به خدایانمان نسبت می‌دادیم و حالا این قابلیت را به اصل خودش یعنی خودمان. ما داریم چیزی می‌شویم که عادت داشتیم خدایان بخوانیم. چرا حالا چرا سال پیش، دهه پیش یا قرن پیش نه؟ چرا این امر دارد اتفاق می‌افتد؟ چون وقتش است. چرا که علم و فناوری قدرت‌های تازه‌ای به ما داده‌اند که عظیم‌تر از قدرت‌هایی است که بشر تاکنون داشته است حالا می‌توانیم حقیقتاً خودمان را بشرهای جهانی خیلی کم سن و سال بخوانیم زمین به‌مثل یک کودکستان برای خدایان کوچک است ولی باید تکامل آگاهانه را سریع یاد بگیریم”. (کتاب ابداع زندگی ص ۸۳) 🔸 اما با ظهور ویروسی ناشناخته و فراگیر به نام کرونا لشکر نادیده الهی، عمر تفرعن انسان‌خدای مدرنیته کوتاه شد. انسان کودک‌خدا، تنازع بقاء را به تکامل شعوری ترجیح داد. 🔹غول‌های رسانه‌ای اگر خاطرات کرونایی را در حافظه تاریخی خود ثبت کنند، مرور خاطرات صف‌های خرید اسلحه برای تنازع بقاء، به‌مرگی سالمندان، غارت فروشگاه‌ها و عجز علم برای حفظ جان هزاران انسان در برابر یک ویروس نادیده دیگر هیچ‌وقت سودای خدایی را در ذهن هیچ بنی‌بشری نمی‌آورد. انسان پساکرونا ندای فطرت خود را واضح‌تر شنید. قدرت الهی و عجز خود را به عیان مشاهده کرد و دست تسلیم بالا برد. 🖌رسول حسن زاده https://eitaa.com/antihalghe
✍🏻✍🏻وقتی یک تیمارستانی الگوی عرفانی می شود! 📒📒مطالبی که از پائولو کوئیلو امروزه در قالب مباحث معنوی مطرح می شود حقیقتا نشات گرفته از افکار سطحی وعدم آشنایی با ادیان و عرفان واقعی است. کوئیلو در یکی از نوشته های خود حتی نشان می دهد که رابطه بین خداوند و فرستاده خاصش را نمی تواند بفهمد و توان درک جایگاه پیامبری را ندارد. البته در اینکه وی توان درک حقیقت خداوند و جایگاه پیامبر را ندارد، باید به آموزه های کتاب مقدس اشاره کرد که به چه میزان در تخریب دیدگاه های این نویسنده نقش داشته اند. 📒📒برای نمونه کافیست به پیامبری که لیست گناهان خدا ! را فهرست می‌كند و به خدا ثابت می‌كند كه گناهان پیامبر در مقابل گناهان خدا ناچیز است، اشاره ای داشته باشیم تا گوشه ای از بافته های ذهن مشوش کوئیلو را نظاره گر شویم. 📒📒ایلیای پیامبر خطاب به خداوند می گوید: « خدایا امروز روز آمرزش است و گناهان من نسبت به تو بی‌شمارند.... با این همه، خدای من گناهان تو نسبت به من نیز بی‌شمار است... خدایا! اگر فهرست گناهان من و گناهان تو را با هم بسنجیم به من مدیون خواهی بود. اما چون امروز روز آمرزش است تو مراخواهی بخشید، من نیز تو را خواهم بخشید تا بتوانیم باز با هم راه برویم » شیطان و دوشیزه پریم، ص 229 بعد از این دعای طلبكارانه، فرشته‌ای بر ایلیا ظاهر می‌شود و كار ایلیا را تایید و از او تشكر می‌كند! 📝📝این یک نمونه از آموززه هایی است که امروزه در کشور در حال ترویج است! طلبکار بودن از خداوند، دعا کردن با حالت دستور و فرمایش از خداوند، القا اینکه همه عالم و کائنات و خداوند برای درخواست یک فرد باید به تکاپو افتند و آن را به اجابت برسانند و... 📝📝این ها بخشی از شیوه های آموزشی در عرفان های کاذب و روش هایی مانند جذب و موفقیت است که این توهم را به انسان می دهد تا خود را برتر از خداوند و امر کننده و دستور دهنده بداند! حقیقتا عرفان های کاذب تمامی هویت ایرانی و اسلامی و تمام اعتقادات را مورد هجمه قرار داده است اما هیچ راهکاری برای مقابله با این سردمداران شبه معنویت های قلابی در نظر گرفته نمی شود. 🔍سابقا درباره اینکه کوئیلو به بیماری اعتیاد و تیمارستان هم کشیده شده، مطالب مستندی از زبان خود کوئیلو منتشر کرده ایم. https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️🎬پاسخ دندان شکن یک مسلمان به آتئیستی که قصد داشت اسلام رو ضدعلم جلوه دهد! https://eitaa.com/antihalghe
⚠️ ویژگی‌های عرفان‌های سکولار‼️ ♦️ عرفان سکولار ویژگی‌های منحصر به فرد و شاخص‌های مشترکی با عرفان هندویی دارد. 🔷 به بیان دیگر، برخی شاخص‌ها مخصوص عرفان پست‌مدرن است و بعضی دیگر میان این عرفان جدید و عرفان هندویی مشترک است. 🔶 بعضی از مواردی که در اینجا به عنوان شاخص معرفی می‌شود، در عرفان هندویی نقش مبنایی دارد. 🔷 اما با بررسی شاخص‌های عرفان سکولار نشان می‌دهد چگونه این تمدن رو به افول برای جبران ضعف خود می‌کوشد که حتی تمایلات معنوی انسان‌ها را در راستای اهداف خود سامان‌دهی کند. 1️⃣ پوچ‌انگاری روش شناختی 🔶 مدیتیشن یا مراقبه که بعضی از دین‌داران کم‌دقت آن را مشابه نماز می‌پندارند. گذشته از آن نقد اساسی که می‌توان به مدیتیشن کرد آن است که مربیان این روش معتقد هستند عمیق‌ترین مراحل یا سطوح مدیتیشن در زمانی حاصل می‌شود که یک واژه بدون معنی یا بدون معانی عمیق و ریشه‌دار به عنوان مانترا انتخاب شده باشد.[1] 🔷 بنابراین عرفان از امکانات شناختی انسان برای رشد و کمال فردی به‌خوبی استفاده نمی‌کند. بی‌تردید تفکر، راهی به‌سوی شناخت حقیقت است و اگر به درستی از آن استفاده نشود، عرفان چه معنایی خواهد داشت. ♦️ ولی در عرفان اسلامی، نماز کانون تفکر به معنای بلند قرآنی و نام‌های خداوند متعال است؛ نام‌هایی که علاوه بر آرامش به انسان، قدرت، هوشمندی و معرفت می‌دهد؛ معرفتی که آینده‌دار نفس انسان و کل عالم هستی است. 🔷 آنچه امروز در جهان به عنوان مانترا آموزش داده می‌شود، تکرار آواها و کلمه‌هایی است که فقط و فقط به منظور انصراف ذهن از مشغولیت‌های عادی استرس‌زا به کار می‌آید. 2️⃣ آمادگی برای سلطه‌پذیری 🔶 در زندگی مدرن، انسان تمام توان و تمایلات جسمی و روانی‌اش را برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از دنیای پرتزاحم و محدود مادی هزینه می‌کند. 🔷 برای انسانی که استعداد نامحدود برای شناخت خداوند و ارتباط با او دارد، چنین شرایطی فشار شدیدی روانی و جسمی پدید می‌آورد؛ زیرا چیزهای بسیاری را می‌خواهد و با تلاش فراوان به آن نمی‌رسد یا اگر می‌رسد، باز هم بیشتر می‌خواهد. 🔶 در این بین مدیتیشن با نشستن راحت یا خوابیدن و به تصورات فشار‌آور ذهن بی‌تفاوت نگریستن و تسلیم و پذیرش در برابر این فشارهای عصبی، مردم را درباره‌ی فشارهای تمدن سرمایه‌داری مطیع می‌کند. 🔷 در واقع مهم‌ترین کارکرد مدیتیشن، دادن آرامش به افراد در جوامع پر استرس امروز نیست؛ بلکه تحمل‌پذیر کردن استیلا و استثمار سلطه‌گران سرمایه‌دار جهانی است. 🔻 هواداران مدیتیشن در اهمیت و ضرورت روش پیشنهادی‌شان چنین پاسخ می‌دهند: 🔷 «رشد سریع و پیشرفت نیازمند آن است که مردم نیز با سرعت، از استرس‌های درونی خود رها گشته، تا مشکل چند تکه شدن فزاینده اجتماع که به صورت بحرانی خارجی ظهور کرده است، حل شود. 🔶 مردم باید انعطاف‌پذیر شوند. مردم بدون آنکه به استرس زیادی گرفتار شوند، باید شیوه‌ی رویارویی با انواع مختلف نیازهای عاطفی و جسمی میان افراد را که به سرعت در حال تغییر است، بیاموزند. 🔷 مردم باید با یافتن طریق رضامندی پایدار میان خود و نه صرفاً با نگریستن به نقش‌های اجتماعی خشن برای کام‌بخشی، خودکفا شوند. در مردم باید توان کامل یکنواخت کردن اختلافات به منظور تقویت غنای زندگی در میان این تغییر شتابان به‌وجود آید».[2] 3️⃣ موهوم انگاری هستی 🔶 نتیجه منطقی توهم‌گرایی برای رسیدن به آرامش که به عنوان نظاره محض یا نگرش بی‌تفاوت مطرح شد، این است که در واقعیت عالم شک پدید آید و اوهام به انسان هجوم آورد. 🔷 مطالعه فیزیولوژی مدیتیشن به خوبی زمینه‌های این مشکل روانی را مشخص می‌کند. دو رکن مدیتیشن (مکان آرام و وضعیت راحت) نوعی محرومیت حسی را به وجود می‌آورد. 🔶 مدت لازم برای رسیدن به ریلکس حدود سی دقیقه است، پس از این مدت محرومیت حسی، ماده‌ای توهم‌زا به نام سروتنین در بدن تولید می‌شود. 🔷 و کسانی که در تمرینات مدیتیشن استمرار دارند، در دنیای موهوم با آرزوها و لذت‌های پندارین و موهوم انگاری هستی به سر می‌برند.[3] 🔻 پی‌نوشت: [1] . پروتو، لوئیس، طریقت آلفا، رسیدن به آرامش در پنج‌گام، ناشر: اطلاعات، ۱۳۷۹، ص ۱۸۵. [2] . هرولدبلوم، فیلد، تی‌. ام. دانش هوشیاری خلاق، مترجم بهزاد فرخ‌سیف، ۱۳۹۵، ص ۳۴. [3] . حمیدرضا مظاهری‌سیف، جریان‌شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۹، ص ۱۷۵. https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇰🇷 🎥 علت مسلمان شدن داوود کیــم کیم در کشوری که رکورد دار افسردگی است و متاسفانه نوجوانان کشورهای دیگر در آنجا بدنبال انگیزه و نشاط میگردند میگوید : خودم را افسرده دیدم و انگیزه و نشاط را در دین اسلام یافتم. https://eitaa.com/antihalghe