eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
260 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ... [این است‌] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت می‌باشد، و مایه جدایی [حق از باطل‌] است... (بقره،۱۸۵) 🍀 طرح بهار قرآن 🍀 1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 23 به روش تحدیر (تندخوانی) 2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 23 👇👇👇
4_5911011774060038440.mp3
8.92M
🌺چکیده تفسیر جزء بیست و سه مفسر:استاد زارعی (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی 🔆گروه قرآنی مصیر https://eitaa.com/antihalghe
🔴 فرقه اکنکار ادعای پیامبری پال توئیچل مؤسس فرقه اکنکار 🔻 ♦️ پال توئیچل در سال 1965 میلادی، با راه اندازی کارگاه‌های آموزش سفر روح در کالیفرنیا اکنکار را علنی کرد و اقدام به انتشار سری آموزش‌نامه‌هایی با نام دیسکورس نمود تا بدین طریق پیروان خود را به صورت محرمانه آموزش دهد. 🔷 وی موسسۀ اکنکار را در سال 1970 میلادی به‏‌عنوان موسسه‌‏ای غیرانتفاعی به ثبت رساند. [1] 🔶 پال توانست قبل از مرگش در سال 1971 میلادی، شصت اثر دست‏‌نویس را کامل کند که بیش از سی‏ و پنج جلد از آن‌‏ها منتشر شده‌‌اند. 🔷 سفرهای تبلیغی وی برای جذب پیروان اکنکار از شاه‌کارهای او است. وی توانست به بسیاری از نقاط دنیا سفر کرده، دربارۀ اکنکار سخنرانی نماید. 🔻 عوامل مؤثر بر ادعای پیامبری پال توئیچل 1🔹 شخصیت متزلزل و ناهمگون: 🔶 با توجه به به تاریخچه زندگی پال شخصیت متزلزلی داشت که از سختی‏‌های دوران کودکی او نشأت می‌‏گرفت. وی در مسیر رشد، شخصیت‌‏های گوناگونی را در خود پرورش داده بود که می‏‌توانست او را به سوی ادعای پیامبری و فرقه‏‌سازی سوق دهد. 2🔹 ملاقات با سودار سینگ: 🔶 سودار سینگ شخصیت دیگری است که شالوده عرفانی پال را تحت تأثیر خود قرار داده است. اولین بار پال وی را در پاریس ملاقات کرد. در آن هنگام سودار سینگ برای یافتن مریدانی صمیمی در پاریس مشغول تبلیغ و سخنرانی بود. [2] 🔷 پس از آن پال توئیچل به همراه خواهرش «کی دی» مدت یک سال در آشرام سودار سینگ در هند زندگی کرد. این دوره از زندگی در روحیات معنوی پال و کی دی تأثیرات فراوانی داشت. 🔶 به گونه‌‌‌‌‌‌‌‌ای که بسیاری از تمرینات و حکمت‌‌هایی که پال در این دوره آموخته است پس از اعلام رسمی اکنکار به‏‌عنوان دیسکورس‌‏های رسمی آن مورد مطالعه قرار می‌‌گیرد.[3] 3🔹 تشویق‌‏های معشوقه: 🔶 آشنایی پال‏ توئیچل با دختری به نام گیل آتکینسون که به شخصیت عجیب پال علاقه‌‌مند شده بود عرصۀ جدیدی را در زندگی‌‌اش می‌‌گشاید تا ازدواج دوم پال توئیچل شکل گیرد. پال نحوه آشنایی با گیل را این‌گونه تشریح کرده است: 🔷 «ما یک‌دیگر را در یک کتابخانۀ عمومی در سال 1963 ملاقات کردیم. او در آن‌‌جا شغلی نیمه‌‏وقت داشت درحالی‏‌که من دانشجوی تمام وقت دانشگاه واشنگتن بودم...گیل در شگفت بود که این مرد نیمه مجنون کیست...».[4] 🔶 پس از نامه نگاری‌‌های طولانی دو سالانه بین پال و گیل ازدواج آن‌‏ها سر می‌‌گیرد. گیل که در رشته روان‏شناسی تحصیل کرده بود رابطه خوبی با پال برقرار می‌‌کند. سخنان گیل و تشویق‌‌های او پال را وادار به اعلام علنی اکنکار می‌‌کند. 🔷 دربارۀ آشنایی‌‌اش با گیل و تأثیرات او می‌‌گوید: «تبدیل از وضعیت صخره‏ نشینی به اک بعد از ملاقات با همسر فعلی‌‌ام گیل شروع شد. او اصرار داشت که من با دانش و قابلیت‌‌هایم کاری انجام دهم... 🔶 روزی من و گیل در چایناتاوان سانفرانسیسکو گردش می‌‌کردیم و بر حسب اتفاق وارد یک معبد چینی شدیم. در آن‌‌جا کاهنی به من گفت که به زودی عازم سان‏دیهگو شده، کارم را در اک آغاز خواهم کرد». [5] 🔷 در سال 1964 گیل و پال با هم ازدواج کردند. سال اول زندگی مشترکشان با مشکلات فراوانی همراه بود؛ اما آن‌‏ها این دوره را با مهاجرت به سان‏دیه‏گو پشت سر گذاشتند. 🔶 گیل در این زمان عقیده داشت که پال باید اک را علنی کند. اصرارهای وی نتیجه داد و باعث شد پال اکنکار را علنی نماید. 4🔹مطالعات پال: 🔶 «علاقه پال توئیچل به مطالعه بسیار عجیب و غریب است. او در طی زندگی خود کتاب‌‌های بی‏‌شماری را مطالعه کرد. سیر مطالعات او هیچ محدوده‌‌ای نداشته و در تمام زمینه‌‌ها دست به مطالعات شگرفی ‌زده است: 🔷 پال توئیچل میگوید : «در آن برهۀ زمانی من حجم عظیمی از کتاب‌‏ها را مطالعه کرده بودم. هر شب حدود بیست کتاب از کتاب‌‌خانه می‌گرفتم و شب بعد آن‏‌ها را با یک دستۀ تازه عوض می‌‌کردم».[6] 🔶 با دقت در کتاب‌‌های پال، تأثیرات وی را از مطالعاتش به وضوح می‌‏توان دریافت تناقض‌‌هایی هم که در نوشته‌‌های او وجود دارد به همین دلیل است. آن‌‏گونه که پال خود گفته است، برای نوشتن کتاب‌‌هایش ابتدا فصول آن را معین می‏‌کرده و سپس به جمع‌‏آوری داده‌‌ها می‌‌پرداخته است. 🔷 مطالعات سریع و سطحی وی باعث شده است با برخورد به هر مطلب جالبی، آن‏‌را با کم‌‏ترین مناسبت، درون فصول از پیش تعیین شده جای دهد. عمیق نبودن مطالعات وی را می‌‏توان از مطالعاتی که بر کتاب‌‌های فارسی داشته است به اثبات رساند.
♦️ پال توئیچل با مطالعۀ نه چندان دقیق مثنوی معنوی، با دیدن چند اصطلاح عرفانی مورد نظرش آن‏‌چنان برانگیخته می‌‌شود که این کتاب را اولین کتاب جهان‏‌بینی اک معرفی می‌‌کند. 🔷 درصورتی‌‏که وی اگر به مطالعه دقیق مفاهیم و عناوین مثنوی می‌‌پرداخت، هرگز آن را جهان‏بینی اک معرفی نمی‌‌کرد. 🔶 روشن است که مثنوی معنوی مشتمل بر مفاهیم بلند عرفان اسلامی است و در سراسر آن، شریعت‌‌مداری و دین‌‏مداری اسلامی به چشم می‌‌خورد. 🔷 جالب این‌‌که مطالعات وی آن‌چنان سطحی بوده است که پنداشته مثنوی معنوی و «نوای نی» هر یک کتابی جداگانه از این عارف اسلامی است درحالی که «نوای نی» که با مطلع «بشنو از نی چون حکایت می‌‌کند» آغاز می‌‌شود، خود مطلع کتاب مثنوی معنوی است. 🔶 موارد بسیار دیگری وجود دارد که تأثیرات مطالعات متنوّع اما سطحی را بر روی پال نشان می‌‌دهد. سطحی بودن مطالعات پال، هم از تناقض‌‌ها و برداشت‌‌های نادرست او از نظریات دانشمندان پیداست و هم از این که وی خود اعتراف کرده که هر شب بیش از بیست جلد کتاب مطالعه می‏‌کرده است. 🔷 انسان‌ه‏ای اهل مطالعه با روش‌‌های تند خوانی نیز از انجام این کار عاجزند؛ چه این‌‌که در یک شب اگر انسان ده ساعت هم به مطالعه بپردازد توفیق ورق زدن صفحات بیست جلد کتاب را نیز نخواهد داشت. روش نویسندگی پال نیز بسیار جالب است. 🔶 او ابتدا دوازده فصل برای کتابش مشخص نموده، آن‏گاه مطالب مطالعه شده را با کم‏ترین مناسبتی درون فصل‌‏ها جای می‌‏دهد. به همین دلیل تمام کتاب‌‏های او دوازده فصل دارند. 5🔹 تأثیرات آیین لاما و ربازار تارز: 🔶 شبه آیین اکنکار را از دو جهت می‌‏توان به آیین لاما نسبت داد: یکی به جهت شباهت‌‌های عمیق و فراوانی که در آموزه‌‌های این دو آیین وجود دارد. دوم به جهت اعتراف اکیست‌‏ها به انشعاب اکنکار از لاماییسم و علاقۀ شدید مخترع اکنکار به ربازارتارز تبتی. 🔻مترجم کتاب‌‌های پال توئیچل دربارۀ خاستگاه اکنکار می‌‌نویسد: 🔷 «اکنکار به صورت بارزی از درون سه مکتب رشد پیدا کرده است: آناهد یوگا، صوفیسمو لاماییسم. لاماییسم به‌‏عنوان مکتب‏ الاسرار در کوهستان‌‏های تبت حفظ شده است. 🔶 پال توئیچل از طریق ربازار تارز که خود یک لاما است ره یافته.»[7] علاوه بر شباهت‌‌های محتوایی بین آیین لاما و شبه‏‌آیین‏ اکنکار، گونۀ دیگری از شباهت نیز وجود دارد. 🔷 «ربازار تارز» به‏‌عنوان شخصیت رؤیایی مخترع اکنکار ظهور کرده است. دراندیشۀ پال توئیچل ربازار تارز به‌‏عنوان یک لاما تأثیر زیادی داشته است. 🔻پی‌نوشت: [1]. اکنکار حکمت باستانی برای عصر حاضر، کرامر، تاد و منسون، دوگ، 1376، ترجمه مهیار جلالیانی، دنیای کتاب، ص 8. [2]. نسیمی از بهشت، استایگر، براد ، 1379، ترجمه هوشنگ اهرپور، تهران، نگارستان کتاب و زرین، ص 79. [3]. همان ، ص 82. [4]. همان ، ص 104. [5]. همان ، ص 102. [6]. همان ، ص 104. [7]. اکنکار کلید جهان‏های اسرار، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور،چ دوم، تهران، نگارستان کتاب، 1382، ص 47. https://eitaa.com/antihalghe
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ... [این است‌] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت می‌باشد، و مایه جدایی [حق از باطل‌] است... (بقره،۱۸۵) 🍀 طرح بهار قرآن 🍀 1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 24 به روش تحدیر (تندخوانی) 2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 24 👇👇👇
4_5913263573873723273.mp3
9.71M
🌺چکیده تفسیر جزء بیست و چهار مفسر:استاد زارعی (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی 🔆گروه قرآنی مصیر https://eitaa.com/antihalghe
⚠️ به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی گیلان امروز گفت: کارشناسان پليس امنيت عمومي با رصد فضای مجازی، دختری 22ساله را که در شبکه اجتماعی اینستاگرام فرقه ای ضاله را تبلیغ می کرد شناسايي و توسط ماموران انتظامی در رشت دستگیر شد. سرهنگ علی صداقت افزود: متهم با بارگذاری تصاویر غیراخلاقی از خود و نمادهایی از شیطان پرستی در شبکه اجتماعی موبایلی، عقاید منحط غربی را تبلیغ می کرد. https://eitaa.com/antihalghe
📸 / ویروس منحوس اسرائیل 🔸هشتگ با بیش از ۴۵۰ هزار بار استفاده در فضای مجازی ترند سوم توئیتر در جهان شد هشتک را در فضای مجازی منتشر کنید.. 🙏 صدای مردم فلسطین باشیم. ✌️ https://eitaa.com/antihalghe
 رئیس تشکیلات شبه عرفانی حلقه در مورد وحدت وجود و مسائلِ اساسی عرفان اسلامی فاقد اطلاعات لازم و بالاتر از آن دارای کج اندیشی می باشد. وی در کنار انحرافات عقیدتی بسیاری که دارد، اشیاء و افراد را هم خدا می داند و مدعی دریافت وحی است. تصورات غلط طاهری در مورد وحدت وجود که اساس عرفان اسلامی است محرز است. امام خمینی رضوان الله علیه که جامع حکمت و عرفان است در رد چنین اندیشه ای (خدا انگاری اشیاء و موجودات) جملات نابی فرموده است: گمان ندارم هیچ کس، هیچ آدم عاقلى که موحد باشد البته، اختلاف در این معنا داشته باشد که حق تعالى هست و او مبدأ همه موجودات است، موجودات معلول مبدأ وجودند. احدى‏ قائل‏ نیست به این که شما با این کت و شلوارتان خدایید، هیچ عاقلى چنین تصورى هم نمى‏کند. یا فلان آدم با عمامه و ریش و عصایش خداست… اى بسا خرقه که مستوجب آتش باشد، اى بسا دکاندارى که موجب یک حرف‏هایى مى‏شود که با همان دکان مناسبند. [۱] وقتی یک فرد که پیرو هوی، هوس و شهرت است بدون آنکه از قرآن، برهان و عرفان آگاهی داشته باشد، اینگونه افراد را به گمراهی می کشاند و اجازه نقد را نه به منتقدین خود می دهد و نه به یاران سابق خود! آیا جز به معنای واقعی کلمه ابتذال عرفان و معنویت است؟ [۱] دروس تفسیر سوره حمد جهاد اکبر یا مبارزه با نفس نامه‌های اخلاقى – عرفانى (موسوعه الإمام الخمینی ۵۰)؛ تفسیرسوره ‏حمد؛ ص ۱۰۲ منبع: رواق معرفت https://eitaa.com/antihalghe
🔆متن مناظره زیبای امام با یک آتئیست در 1400 سال پیش اگر کافرا، آتئیست‌ها و ها و بی دین ها با امام علی علیه السلام درباره خدا گفتگو می کردن، اون حضرت چی جواب می دادن؟ گفتگوی زیر یک گفتگوی فرضی نیست. متن یک روایته که بر اساس اون امام علی علیه السلام در یک گفتگو با یک نفر به این سوالات جواب می دن: ⭕️ : در چه سال و تاريخى خدايت به وجود امد؟ ◀️امام علی علیه السلام : خداوند وجود داشته قبل از به وجود آمدن زمان و تاريخ و هرچيزى كه وجود داشته . ⭕️خداناباور: چه طور مي‌شود؟! هرچيزى كه به وجود آمده يا قبلش چيزى بوده كه از او به وجود آمده، يا تبديل شده!! ◀️امام على علیه السلام: قبل از عدد ٣ چه عددى است ؟ ⭕️خداناباور: ٢ ◀️ امام علیه السلام: قبل از عدد ٢ چه عدديست ؟ ⭕️خداناباور: ١ ◀️ امام علیه السلام: و قبل از عدد ١ ؟ ⭕️خداناباور: هيچ ◀️ امام على علیه السلام: چطور مي شود عدد يك كه بعدش اعداد بسیاری هست قبل نداشته باشد ولی قبل ازخداوند كه خود احد و واحد حقيقى است نميشود چيزى نباشد ؟؟ ⭕️خداناباور: خدايت كجاست وكدام جهت قرار گرفته؟!! ◀️امام على علیه السلام: همه جا حضور دارد و بر همه چيز مشرف است . ⭕️خداناباور: چطور ممكن است كه همه جا باشى و همه جهت اشراف داشته باشى؟! ◀️ امام على علیه السلام: اگر شما در مكانى تاريك خوابيده باشيد صبح كه بيدار شويد روشنايي را از كدام طرف و كجا مي بینيد ؟ ⭕️خداناباور: همه جا و از همه طرف ◀️ امام على علیه السلام: پس چگونه خدايى كه خود نور سماوات و ارض است نميشود همه جا باشد؟؟ ⭕️خداناباور: پس جنس خدا از نور است اما نور از خورشيد است خدايت از چيست !؟ چطور ميشود از چيزى نباشى همه جا هم باشى قدرت هم داشته باشى !؟ ◀️ امام على علیه السلام: خداوند خودش خالق خورشيد و نور است ايا شما قدرت طوفان و باد را نديده أيد؟ باد از چيست كه نه ديده ميشود نه از چيزى است،در حالى كه قدرتمند است؟ خداوند خود خالق باد است. ⭕️خداناباور: خدايت را برايمان توصيف كن.از چه درست شده ؟ ايا مثل آهن سخت است ؟ يا مثل آب روان ؟ و يا از گاز است و مثل دود و بخار است !؟ ◀️ امام على علیه السلام: ايا تا به حال كنار مريضى در حال مرگ بوده ايد و با او حرف زده ايد ؟ ⭕️خداناباور: آرى بوده ايم وحرف زده ايم . ◀️ امام على علیه السلام: آيا بعداز مردنش هم با او حرف زديد ؟ ⭕️خداناباور: نه چطور حرف بزنيم در حالى كه او مرده ؟! ◀️ امام على علیه السلام: فرق بين مردن و زنده بودن چه بود كه قادر به تكلم و حركت نبود؟؟ ⭕️خداناباور: روح، روح از بدنش خارج شد. ◀️ امام فرمود شما آنجا بوديد و ميگوييد كه از بدنش خارج شد و مُرد. حال آن روح را كه جلو چشم شما خارج شده برايم توصيف كنيد از چه جنس و چگونه بود !؟ ⭕️خداناباوران: همه سكوت كردند . ◀️ امام على علیه السلام: شما قدرت توصيف روحى كه جلو چشمتان از بدن مخلوق خدا بيرون آمده را نداريد؛ چطور قادر به درك ذات أقدس احديت و خداى خالق روح هستيد؟ 🌿 برگرفته از کلام و احادیث مولی المتقیان علی (ع) https://eitaa.com/antihalghe
🔸نجات یافتگان آخر الزمان🔸 امیر المومنین مولا علی علیه السلام درباره نجات یافتگان این دوران می‌فرماید : و آن زمانی است که از فتنه‌ها نجات نمی‌یابد ؛ مگر مؤمنانی که بی نام و نشانند . اگر در حضور باشند ، شناخته نشوند و اگر غایب گردند ، کسی سراغ آنان را نمی‌گیرد . آنها برای سیر کنندگان در شب ظلمانی جامعه‌ها ، چراغ‌های هدایت و نشانه‌های روشنند . نه مفسده جو هستند و نه فتنه‌انگیز . نه در پی اشاعه فحشایند و نه مردمی سفیه و لغو گو . اینانند که خداوند درهای رحمتش را به سوی شان باز می‌کند و سختی‌ها و مشکلات را از آنان برطرف می‌سازد . 📚📚📚 نهج‌البلاغه خطبه ۱۰۳ . https://eitaa.com/antihalghe
📌تبیین ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری خسارت‌های معنوی آسیب‌دیدگان عرفان‌های کاذب 🔻برنامه «روبه‌راه» رادیو معارف به بررسی و تبیین ظرفیت‌های حقوقی یا قانونی برای پیگیری خسارت‌های معنوی آسیب‌دیدگان جریان‌های مدعی معنویت پرداخته است. 🔻🔻🔻🔻 🆔 @jamannews_ir
🔺🔻به گزارش جمن‌نیوز؛ بی‌شک برنامه اصلی دین، گسترش و تعمیق معنویت در میان همه انسان‌ها است و نقش مهم معنویت در زندگی بر کسی پوشیده نیست، به همین منظور برنامه «روبه‌راه» که باهدف بررسی چالش‌های اجتماعی طراحی و تولید می‌شود در یکی از برنامه‌های خود به تبیین نسبت بین دین و معنویت می‌پردازد. 🔸در برنامه روز دوشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، به این پرسش که چه ظرفیت‌های حقوقی یا قانونی برای پیگیری خسارت‌های معنوی آسیب‌دیده‌های جریان‌های مدعی معنویت و دروغین وجود دارد؟ پاسخ داده شد. 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین مجید یزدی، معاون فرهنگی دادگستری قم در پاسخ به این پرسش گفت: اگر کسی به دام عرفان‌های کاذب افتاد ممکن است از حیث مادی و معنوی دچار آسیب و خسران شود، اینها قابل شکایت و پیگیری است. اگر شکایتی هم اتفاق نیفتد دادستان می‌تواند به عنوان مدعی العموم وارد می‌شود و اگر ببیند کسی به اسم عرفان اصیل دارد عده‌ای را می‌فریبد با او برخورد می کند. 🔸حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف، مدیر پژوهشکده مطالعات معنوی، نیز که به‌صورت تلفنی در برنامه حضور داشتند بعضی از مصادیق خسارت‌های مادی و معنوی را که متوجه افراد و خانواده‌ها شده است، مطرح کردند. 📌این برنامه شنبه تا دوشنبه ساعت ۹:۳۰ به طور زنده از امواج فضیلت و فطرت به روی آنتن می‌رود. 👉 https://jamannews.ir/139902295506
📌یک پژوهشگر ادیان: عرفان‌های نوظهور امنیت روانی جامعه را خدشه دار می‌کنند 🔻یک پژوهشگر ادیان گفت: قوانین مختلف باید با نگاهی جزئی‌تر حد و حدود جرم را در فعالیت عرفان و معنویت‌های نوظهور مشخص کنند. 🔹به گزارش جمن نیوز؛ برنامه شعبده شوم با موضوع بررسی جرم انگاری و جرم شناسی در عرفان‌های نوپدید، با حضور مسلم مدنی، جامعه شناس، پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و محمدمهدی میرجلیلی، پژوهشگر ادیان و معنویت‌های نوپدید از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت. این گفت‌و‌گو را می‌توانید از لینک زیر مطالعه بفرمایید: 👉https://jamannews.ir/139902305516
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ... [این است‌] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت می‌باشد، و مایه جدایی [حق از باطل‌] است... (بقره،۱۸۵) 🍀 طرح بهار قرآن 🍀 1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 25 به روش تحدیر (تندخوانی) 2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 25 👇👇👇