eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.7هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
269 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺مبانی آئین هندوئیسم ♦️ درباره‌ی هندوئیسم شاید پیدا کردن یک مبنای اصلی که بتوان انواع گرایش‌های فرعی این آئین را در آن تحلیل کرد دشوار باشد. 🔷 اما از نگاه پژوهشگرانی که در زمینه‌ی دین و عرفان هندویی تحقیق نسبتاً خوبی نموده‌اند می‌توان این مبانی را چنین توصیف کرد. مثلاً میشل مالرب می‌نویسد: «نزدیک شدن به دین هندویی بسیار گمراه کننده است». 🔶 در نخستین ورود، خدایان فراوان می‌بینیم با شکل‌های عجیب و غریب که روشن نیست به چه کار می‌آیند و در اسطوره‌های بی‌پایان در هم می‌آمیزند...». 🔷 آنگاه مالرب در زمینه مبانی نظری هندوئیسم می‌نویسد: «مانند بیشتر دین‌ها، افکار دین هندو از جهان هستی به پیروی از تراز فرهیختگی پیروان آن گونه‌گون است... در دین هندو آنچه بنیادی است چیز دیگری است. 🔶 تنها این را بگوییم که بنابر متون کهن مرکز کیهان یک کوه است، کوه مرو و سه جهان وجود دارد: زمین، آسمان و یک فضای میانگین بین زمین و آسمان. 🔷 نکته‌ی مهم‌تر این است که هندویسم کیهان را به آن معنا که مسیحیت و اسلام باور دارند، آفریده نمی‌شناسد. به واجب‌الوجودی باور دارد که چون یک ذات مطلق که در زمان و مکان نمی‌گنجد، از دایره‌ی احساس بیرون است و نام او «برهما» است. کیهان برآمده از اوست همچو هوا که از دم برآوردن در فضا می‌پراکند. 🔶 با این همه براهما که در زمان و مکان نمی‌گنجد و از دایره‌ی احساس بیرون است دو، تن در ایزد دیگر در می‌آید که مردم به آن‌ها دسترسی دارند. 🔷 یکی از این دو «شیوا» نام دارد که خدایی است پر جنب‌وجوش که چون زندگی ما پی‌درپی می‌سازد و ویران می‌کند. 🔶 نام ایزد دوم «ویشنو» است. او بر خلاف ایزد نخست ایستا است. از جا نمی‌جنبد و سامان جهان را نگهدارنده است».[1] 🔷 در کتاب هندوئیسم آمده است: «در اساطیر بعدی هندو سه خدا: براهما، ویشنو و شیوا با هم نشان‌دهنده‌ی سه جلوه‌ی برترین‌اند. براهما آفریننده و ویشنو نگهدارنده و شیوا ویران کننده‌ی جهان‌اند. 🔶 ما این سه فعالیت را در دور و بر خود می‌بینیم و تصور می‌شود که این سه خدا نشان دهنده‌ی «برترین» در این نقش‌های متفاوت باشند. از این سه خدا، شاید پرستش برهما کهن‌تر باشد».[2] 🔷 همچنین در کتاب ادیان جهان باستان آمده است، نخست باید از مفهوم «برهمن» یا مطلق متافیزیک نام برد. همه چیز از برهمن سرچشمه می‌گیرد و همه‌چیز به او باز می‌گردد. 🔶 برهمن فی‌نفسه ناشناخته و ناشناختنی است. اما انسان می‌تواند او را در شکل chit ,sat , anahda تجربه کند یعنی به صورت منشاء و تجسم واقعیت و سعادت. 🔷 دومین مورد مفهوم «آتمان» روح یا نفس است. معنای این مفهوم در اعتقاد هندوها در این حقیقت نهفته است که نفس واقعی همه آدمیان با برهمن یکی است و هنگامی که این تطابق و وحدت تحقق یابد جستجو برای رستگاری به پایان می‌رسد. اما روح فردی که هنوز وحدت خود را با برهمن درنیافته است، تحت عنوان «جیوآتمان» مورد بحث قرار می‌گیرد. 🔶 مرحله حیاتی در فرآیند کسب آگاهی از وحدت، «موکشا» نامیده می‌شود که به معنای رهایی و نجات است. 🔷 مفهوم اصلی این فرآیند آزاد ساختن نفس از بند خواهش‌هایی است که نفس را به نیازهای تن مقید می‌سازد و این خود راه تحقق وحدت با برهمن است . 🔶 اما آدمی در طی زندگی خویش تنها در موارد معدودی موفق به تزکیه‌ی کامل نفس می‌شود و در نتیجه فقط شماری ناچیز از آدمیان می‌توانند به حصول موکشا بیش از مرگ جسمی که خانه روح آنان است امیدوار باشند. 🔷 اما روح باقی است و به هستی خود در اشکال جدید ادامه می‌دهد و این حرکت تا زمان رسیدن به تزکیه کامل قطع نمی‌گردد. 🔶 در واقع روح پیش از این در اشکال بی‌شماری تولد و مرگ را تجربه کرده است. 🔷 این نتایج پیوسته یا این اقیانوس تولد و مرگ تا زمانی که نشانی از خواهش‌های نفسانی کور باقی مانده است ادامه خواهد یافت. ♦️ هندویان این سیر پیوسته تولد و مرگ را «سامسارا» می‌نامند.[3] 🔻 پی‌نوشت: [1] . میشل مالرب، انسان و ادیان، ترجمه مهران توکلی، تهران: نشر نی، ۱۳۹۰، ص ۱۵۰، ۱۴۹. [2] . ک.م.سن، هندوئیسم، ترجمه: ع. پاشایی، تهران:نشر فکر روز، ۱۳۷۵، ص ۷۵. [3] . اسماعیل منصوری لاریجانی، عرفان اسلامی، تهران: نشر بین‌الملل، ۱۳۸۸، ص ۲۷۹. https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⛔️ بی بی سی حامی شبه معنویت ها ▪️ عرفان های کاذب همواره از حمایت شبکه ها خارجی بهره برده اند. حال این بهره بردن و استفاده از این شبکه های ماهواره ای انگلیسی گاه به صورت مستقیم بوده و گاه به شکلی غیر مستقیم از آن استفاده کرده اند. ▪️ یکی از شبکه هایی که در موضوع دین و نوع دین داری برنامه های گفتگو محور روی آنتن می برد و یا در مدلی دیگر مستند سازی درباره برخی از ادیان( عمدتا اسلام) را در سین برنامه های خود دارد شبکه بی بی سی است. ▪️ البته هدف اصلی بی بی سی از محور قرار دادن مباحث دینی و تدوین برنامه های دینی به معنایی قوت دادن به دین داری نیست بلکه درست برعکس، بی بی سی با هدف تقدس زدایی، ترویج پلورالیسم و فردی کردن دین و مسائل جهان شمول دینی برنامه دینی را اجرا و پخش می کند. ▪️ در نگاهی جامع تر سوق دادن جامعه جهانی به سمت سکولاریزه شدن جوامع به‌ویژه – جوامع سنتی – از اهداف اصلی و تخریب اسلام و تروزج فرقه گرایی از هدف های مرتبه دوم این شبکه در حوزه ادیان و اسلام است. 📌 این شبکه انگلیسی ( که همانطور که از نامش هویداست انگلیسی است و قرار نیست مروج دین و اخلاق باشد ) در راستای ساختار شبکه که تفرقه اندازی و اختلاف افکنی است همراه با سردمداران غربی در پی رواج لیبرالیسم و اومانیسم موضوع دین را مورد بحث قرار می دهد. ▫️ در برنامه های متعدد این شبکه همواره کارشناسانی از فرق و ادیان مختلف حضور می یابند و به نوعی هر یک حق و حقیقت قلمداد می شوند. یا افرادی به عنوان کارشناس در برنامه های تلفنی و یا میزگردها روی آنتن می روند که ظاهرا کارشناس مسلمان هستند اما یک نگاه کاملا فردی و بی مبنا را از خود ارائه می دهند و به اسم کارشناس اسلامی آن را مطرح می نمایند. ▫️ در برنامه های بی بی سی اجرای مراسمات دینی و عبادات ها فردی جلوه داده می شود و برای فرار از مشکلات روزمره! نسخه حقیقی دین پوشانده شده و از فقه و شریعت سخنی به میان نمی آید! و... ▫️ در واقع ترویج دینی سکولار، بی قید و بدون شریعت و اتصال به خداوند، بدون مناسبات و مباحث اجتماعی، بدون تقدس، با مدلی فردی و انسان محور همان چیزی است که عرفان های کاذب مروج آن هستند. شبکه دروغ پراکن و تفرقه افکن بی بی سی در مسیر جاده بازکنی برای رشد عرفان های دروغین و شبه معنویت ها قدم می زند. https://eitaa.com/antihalghe
10.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سه روایت کذب و ساختن عید دروغین عیدالزهرا توسط دشمنان و ترویج این بدعت در آستانه هفته وحدت توسط عده ای نادان!!؟ هوشیار باشیم که آب به آسیاب دشمنان ریخته نشود! https://eitaa.com/antihalghe
نقش فعال سرشاخه‌های علی یعقوبی در دولت جدید یکی از مدعیان دروغینی که در دو دهۀ اخیر تأثیر زیادی بر دانشجویان مذهبی کشور داشته، علی یعقوبی است. او که مدعی است که در مراتب بالای عالم حضور دارد و با اهل‌بیت علیهم‌السلام ارتباطات ویژه‌ای دارد، خود را برتر از پیامبران گذشته می‌داند. یعقوبی همچنین مدعی است که با استفاده از نیروهای غیبی مأموریت دارد تا جامعه را برای ظهور امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف تربیت کند. در سال‌های اخیر با افشاگری‌های انجام شده، این مدعی دروغین به سایه رفته و یک طلبۀ میان‌سال به نام س.ا. افکار او را ترویج می‌کند. یکی از افرادی که در ایجاد زمینۀ فعالیت برای س.ا. نقش می‌آفریند، س.م.ا از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام است. دانشگاه امام صادق علیه‌السلام یکی از قلمروهای نفوذ این مدعی بوده است که در سال‌های اخیر گروهی از دانشجویان این دانشگاه به او گرایش یافته‌اند. این افراد به‌تدریج در حال دست یافتن در پست‌های حساس کشور هستند. اخیراً س.م.ا از مریدان فعال علی یعقوبی و س.ا. به یک سمت بسیار مهم دولتی در یک وزارتخانه منصوب شده است. این حکم از سوی وزیر مربوطه و بنا بر مصوبۀ یک نهاد بالادستی فرهنگی صادر شده است. بی‌تردید از این پس شاهد نفوذ افکار علی یعقوبی در تصمیمات و اقدامات آن وزراتخانه خواهیم بود. این نفوذ از طریق س.ا. و گروه همکار او صورت خواهد گرفت. به‌طورکلی قابل پیش‌بینی است که مباحث مهدویت در این برنامه‌ها افزایش پیدا می‌کند و رویکرد کلی آن استفاده از الهامات و نیروهای علی یعقوبی است که به‌صورت سیاست‌های فرهنگی و اقدامات کلان ملی عملی خواهد شد. https://behdashtemanavi.com
🔴علی یعقوبی کیست؟ 👇👇👇
🌟معرفی اجمالی و جریان انحرافی وی 🔺علی یعقوبی، متولد: 1344 ش 🔺متولد تهران 🔺تحصیلات: دیپلم، دانشجوی اخراجی رشته پزشکی 🔺پدر وی در سال 1361 توسط منافقین به شهادت رسید 🔺حضور وی به عنوان یک قطب معنوی مربوط به اواخر دهه هفتاد است . 🔺وی با برگزاری جلسات سخنرانی برای دانشجویان، بسیجیان، و بچه‌های هیئتی، کم کم افرادی را به دور خود جمع نموده و مباحث خود را حول موضوعاتی چون: توحید، ولایت و عوامل غیبت و ... ارائه کرد ⛔️این جریان در دهه هشتاد و به ویژه اواخر آن قوت بیشتری پیدا کرد، ولی پس از آن رو به افول نهاد، البته هنوز هم عده ای سعی در زنده نگه داشتن این جریان انحرافی داشته و در برخی شهرها به تبلیغ آموزه های وی می-پردازند. https://eitaa.com/antihalghe
♦️وی اولین ادعای خود را از اینجا آغاز میکند که؛ روزی در حال خواندن مقتل امام حسین(ع) بودم تا رسیدم به اینجا که اسب امام حسین(ع) تنها به خیمه بازگشت. این جمله مرا به گریه سختی واداشت و از همان لحظه پیمان بستم تمام زندگی مان را و تمام وجودم را برای مولایمان قرار دهیم...{۱} یعقوبی با برگزاری جلسات سخنرانی، عده ای از جوانان را به دور خود جمع کرد و هر روز بر تعداد ادعاهای بی اساس خود افزود. 📚{۱}جزوه نظام عالم، جلسه ۶، ص۱۴ https://eitaa.com/antihalghe
سیاه نمایی مدعی دروغین علی یعقوبی همانند سایر ، بی سوادی خود را از الطاف الهی دانسته و خود را مقید به رعایت قواعد علمی نمیداند! وی می گوید: بنده را می بینید که بعضی وقت ها کلمات را می گویم، از همین جا نتیجه بگیرید که بنده هستم. می بینید علوم تفسیری بلد نیستم، می بینید بلد نیستم، می بینید و را درست و حسابی بلد نیستم؛ از اینجا نتیجه بگیرید که بنده به محبت الهی پشیزی از این سوادهای امروزی را ندارم. از این که ساخته این و آن است. این ها را خود آقایان در خلال این سال ها ساخته اند! ؛ چهل شب با کاروان حسینی، ص 212 https://eitaa.com/antihalghe