♦️ این نویسنده هندی تبار میخواهد نظام فکری خود «نامیرایی» را در ذهن مخاطبانش نهادینه کند، به طور مثال در بخشی از همین کتاب «شفای کوانتومی» گفتگویی بین او یک پزشک ژاپنی صورت گرفته است که؛ خطاب به پزشک ژاپنی میگوید:
🔷 «باید شرح زندگی یک پزشک آرودایی را برای این پزشک ژاپنی بفرستم-ویدیا جنگجویی شکستناپذیر است، چون با عنصر مرگ نبرد میکند، ویدیو بخشنده است. زندگی میبخشد چنین است که طبیعت او را گرامی میدارد. [9]
🔶 دپیاک یک طبیعتگرای صرف و با رویکرد تناسخی و اومانیستی است چرا که او «در طرح بیعیب و کامل طبیعت هرگز چیزی نمیمیرد، انسان چنان ستارهای جاودانه است و جرقه حقیقت هر دو را روشن میسازد»[10]
♦️ رویکرد نحلههای انحرافی و شبه معنوی با گرایش روانشناختی برای القا تفکرات پوچ و باطل به مخاطبان تشنه معنویت ناب بوده و همواره باروح آزاد انسانی برای ارضای امیال شیطانی خود کوشیدهاند.
🔷 خدای متعال در آیات متعددی اینگونه افراد را که با «روح خداپرستی» و توحیدی انسانها بازیچه قرار دادهاند مورد مذمت قرار داده و بیان میکنند:
🔶 إنَّ الْإِنْسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ (الإبراهيم/34) انسان ستمگر و ناسپاس است» و یا اینکه روی برگرداندن از نعمت های خدادادی را تکبر و نشانه بیادبی آنها معرفی میکند: «وَيدْعُ الْإِنْسَانُ بِالشَّرِّ دُعَاءَهُ بِالْخَيرِ وَكَانَ الْإِنْسَانُ عَجُولًا (الإسراء/11) و انسان [همانگونه که] خير را فرامیخواند [پيشامد] بد را ميخواند و انسان همواره شتابزده است».
🔷 زندگی و مرگ را تنها در دستان خدای متعال معرفی میکند، در صورتی که جناب «دی پاک چوپرا» آن را زاییده ذهن و بدن میداند؛ وَهُوَ الَّذِي أَحْياكُمْ ثُمَّ يمِيتُكُمْ ثُمَّ يحْييكُمْ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَكَفُورٌ (الحج/66)
🔶 و اوست که شمارا زندگي بخشيد سپس شما را ميميراند و باز زندگي [نو] میدهد حقا که انسان سخت ناسپاس است
🔻نتیجهگیری🔻
🔷 کتاب «شفای کوانتومی» رمان تخیلی است، نگارنده با جمعآوری یادداشتهای خود درصدد بیان تفکرات گروههای معنویتگرای غربی است.
🔶 در تفکرات دی پاک چوپرا همواره انسان همان خدا تلقی شده همانطوری که همسوی با این اندیشه نویسندگانی همچون «وین دایر»[11] و والش بوده است.
♦️ غالب نوشتههای نویسندگان هندی تبار ساکن غرب بر محور توسعه و القا آرامبخشهای در غالب مدیتیشن هندی –تبتی و تلفیقی از عرفان یهودی کابالایی است به طوری که تفکرات اومانیستی و تناسخ در آثار دی پاک موج میزند.
🔻 پی نوشت:
[1] قرآن کریم؛ سوره الأعراف آیه 179
[2]همان
[3]وین دبلیو دایر
[4]همان
[5]همان
[6] دی پاک چوپرا
[7]دی پاک چوپرا/کتاب شفای کوانتومی /ترجمه هایده قلعه بیگی/نشر گلبان چاپ ص 10
[8]دی پاک چوپرا/کتاب شفای کوانتومی ص 10
[9]دی پاک چوپرا/کتاب شفای کوانتومی ص 15
[10]دی پاک چوپرا/کتاب شفای کوانتومی ص 20
[11]وین دایر /کتاب قصد فایل پی دی اف /ص100
https://eitaa.com/antihalghe
📖 #معرفی_کتاب | در جستجوی عرفان اسلامی
🔶این کتاب مجموعه مباحثی است که حضرت آیتالله مصباح یزدی در جلسات مختلف درباره #عرفان بیان داشتهاند.
🔸این نوشتار که در قطع وزیری و با 352 صفحه به همت حجتالاسلام والمسلمین آقای محمدمهدی نادی قمی تدوین و نگارش یافته، برای اولین بار در تابستان 1386 با جلد شومیز توسط انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) چاپ و منتشر شده است.
🔸این کتاب با هدف ارایه تصویری روشن از عرفان اسلامی و مشخصههای اساسی آن در 5 فصل تهیه و تدوین شده است.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 عرفان بازی
🔻شما تعجب نمیکنید که امام سجاد (ع) دعا میکند: «خدایا من را با حورالعین ازدواج بده؟»
🎙 حجتالاسلام علیرضا پناهیان
https://eitaa.com/antihalghe
ترویج نماد مصری فروهر با هدف گسترش زرتشت و باستانگرائیِ ناسیونالیستی
🔻این نماد نه تنها ایرانی نیست، بلکه برگرفته از خدایان مصری است که بعدا نیز جز خدایان آشور میشود. اصالت آن ربطی به آیین زرتشت و ایران باستان ندارد و نخستین بار داریوش هخامنشی از روی خدایان مصری و آشوری این نماد را در ایران به کار میبرد.
💬 رومن گیرشمن، ایران شناس معروف: نماد اهورمزدا، اصالت مصری دارد.
💬 مری بویس تاریخدان و زرتشتی شناس معروف: برخی فکر میکنند فروهر (اهورمزدا) نماد خاص زرتشتی است در صورتی که خاستگاه مصری دارد و نماد خورشید و حوروس است.
💬 جمعی از باستان شناسان ایرانی: نماد اهورمزدا اصالت مصری دارد و در مصر نماد جاودانگی بوده است.
💬 هرتسفلد باستان شناس معروف: هخامنشیان نه تنها نماد اهورمزدا را از تمدنهای دیگر اقتباس میکنند، بلکه کاربرد آن را نیز کپی کرده بودند.
🔺این روزها نماد فوق به عنوان نشانهای برای رویکرد ناسیونالیستی، پشت ماشینها و به صورت گردنبند و طرح پیشنهادی برای خالکوبی عرضه میشود.
https://eitaa.com/antihalghe
🔹راه عرفان به روی همه انسانها باز است/ تقیه عرفای اهل سنت
حجتالاسلام رودگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
راه عرفان چون از فطرت انسان برخاسته است به روی همگان باز است و در آیه ۳۳ سوره روم به آن اشاره شده؛ همچنین راه عرفان به معنای خاص هم به روی همه مسلمانان و مؤمنان باز است که در آیه ۱۰۵ مائده به آن اشاره شده است.
مطالعه متن کامل 👉
https://eitaa.com/antihalghe
✡🧾فراخوانی از سال ۱۹۰۹ و تلاش ماسونها برای بازسازی معبد سلیمان
در این فراخوان آمده است:
فراماسونهای بوستون جنبشی را برای بازسازی معبد سلیمان در اورشلیم آغاز کردهاند. از فراماسونها در سراسر جهان خواسته میشود تا همکاری کنند.
فراماسونری پشت پرده اشغال فلسطین و تخریب پنهانی مسجدالاقصی است.
📂 منبع: آرشیو پژوهشکدهی دانشگاه مسکو
https://eitaa.com/antihalghe
برای شناخت بیشتر فراماسونری مستند برنامه شیطان (۴۸ قسمت کوتاه) در همین کانال سرچکنید.