eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
226 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
« » نام شهری در مصر بود که ساکنان آن همگی اعضای بودند که به یک خدایگان شکل موسوم به «سوبِک» اعتقاد داشتند. آنها در شهر خود از یک تمساح اصطلاحاً موسوم به «سوچوس» نگهداری می کردند. اغلب، از سراسر شهر و نواحی اطراف آن، مردم دسته دسته برای زیارت جناب سوچوس می شدند و می گشتند! طبق شواهد تاریخی، تمساح مذکور به طلا و جواهر مزین بود و همواره تعدادی اطراف او به چشم می خورد. مردم اغلب به عنوان هدیه، برای سوچوس غذا می آوردند. در این مواقع، کاهنان دهان تمساح را به زور باز می کردند و غذاها را درون آن می چپاندند. جالب است که گاهاً به سوچوس بی نوا هم داده می شد. باز همانند قبل، یکی از کاهنان دهان تمساح را باز می کرد و کاهن دیگر نوشیدنی را درون حلق خزنده مقدس می ریخت. پس از مرگ سوچوس، تشییع جنازه ای در شأن یک برای او ترتیب داده می شد. پیکر تمساح ابتدا با پارچه های نفیس پوشانده شده و سپس عملیات انجام می پذیرفت؛ دست آخر نیز، جسد مومیایی شده در یک دخمه زیرزمینی نهاده می شد. نیاز به توضیح نیست که پس از انجام کلیه مراسم، یک تمساح دیگر به عنوان برگزیده می شد و تشریفات فوق الذکر دوباره از نو تکرار می گشت 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
🔷 از من مي‌شنويد بدانيد هر ندايي که بوي #دوگانگی ميدهد، حيلت #دشمن است! دیروز #عرب و #عجم.. امروز #عراقی و #ایرانی.. فردا #تورک و #آریایی! پس فردا.. !! مراقب #خرس_خاله ها باشید
⛔️ هم صدایی عارف دروغین و صوفی و فیلسوف و عرفان های کاذب در اعتقاد به وحدت وجود: ♻️ عرفان وتصوف دوکلمه ای است مترادف ازنظر دلالت برمسمّای خود، وبرگروهی اطلاق می شودکه سعی درشناخت ذات خالق متعال وشناخت صفات او و شناخت چگونگی رابطه او بامخلوقاتش دارند،که تفکرواندیشه آنان ایده ای به نام وحدت وجود راپدیدآورده است. استادمرتضی مطهری درکتاب آشنایی باعلوم اسلام،صفحه ۷۰،بخش عرفان میگوید؛ 👈 «عرفان» عنوان فرهنگی این گروه و« تصوف» عنوان اجتماعی آنان است. 💢 بیان فرضیه وحدت وجود: فرضیه وحدت وجودحاکی ازآن است که دردار تحقق( درجهان هستی) بیش ازیک حقیقت وجودندارد،که نام او وجود است، واین حقیقت( یعنی خداوند) درمرتبه ای به صورت خالق ودرمرتبه ای به صورت مخلوق است. بنابراین خالق ومخلوق دراین حقیقت مشترک وهردوازیک سنخ می باشند، بااین تفاوت که اصل ومنبع این حقیقت درذاتی است که خالق نامیده می شود ومخلوقات هریک به قدر لیاقت واستعدادخودازآن بهره ای دارند. 👈به عبارت دیگر، ذاتِ خالق که وجودِ صرف است باتَعَیُّن وشکل پذیری وخروج ازحالت اطلاق، به صورت مخلوقات درآمده ( یعنی ذات به شکل انسان و حیوان و سنگ وچوب و…درآمده) درنتیجه مخلوقات همان خالق وذات باری هستند ، وظهوراوبدین صورتها؛ تفاوتی بین خالق ومخلوق نیست مگربه اطلاق وتقیید( محدودونامحدود) یعنی ذات عینِ وجودونامحدود بوده درحالی که همین وجود درمخلوقات به صورت مقیدو محدود می باشد. ⚠️ دقیقا این فرضیه و اعتقاد وتفکر درمورد ذات را در افکار واعتقادات عرفاومتصوفه ازهرنژاد، قوم وملت ودین ومذهب و ویونانیان قبل از اسلام میبینیم❗️ 🔺مسیحابرزگرگفته: خداوندازشدت ظهور،پنهان است…اودربیرون ودرون ماست،اوازبس هست،وهمه جاوهمه چیزراازخودسرشارکرده است دیده نمی شود…خدادرماست 🔺اوشو می گوید: خداجداازشما نیست…مثل یه رقاص که ازرقصش جدانیست، درواقع کل هستی خداست __ خدادرهمه جاهست،پس چگونه می توانددربت هانباشد؟پس اودریک بت سنگی نیزهست. (آفتاب وسایه ها،ص۱۷۴,۱۷۵,۸۹, ۱۷۷) 🔺سای بابا می گوید:همه انسانها جزئی از خداهستند…من اوهستم…شماهمه سلولهای زنده ای دربدن خداوندید. (آفتاب وسایه ها،ص۱۹۱_۱۹۲) 🔺عرفان آمریکایی اکنکار می گوید: هریک ازمامیوه ویا یک شاخه ازدرخت خداییم…هریک از ماجرقه وشراره ای از سوگماد[خدا] هستیم ماده چیزی نیست جزروح خدا،که به شکلهای پایین تری درآمد، ماخودحقیقت هستیم، حقیقت زنده وتجسم خدا…برای خداهیچ تفاوتی نمی کند که چه شکلی به خودبگیرد. (آفتاب وسایه ها،محمدتقی فعالی،پاییز،۸۹ ، ص ۳۳۸ و ۳۳۹) 🔺یوگا میگوید: ما با پروردگارهمه جا ناظروحاضریکی هستیم…مااکنون به همان اندازه جزئی ازاو هستیم که درآینده خواهیم بود(آفتاب وسایه ها، ص ۸۶و۱۸۱و۱۸۲) 🔺برمانیدس شاگرداکسیوفان می گوید: شخص خردمند جزبه وجود واحد که کُلِّ وجود ووجود کل است، قائل نتوان شد.(سیرحکمت دراروپا ۱۵/۱) 🔺فلوتین که موسس عرفان درمسیحیت است می گوید: او کُلِّ اشیاء است اما هیچیک ازاشیاءنیست،اوحقیقت راواحد میداند. 🔺عرفان هندی، هندیان ویدانتیان،ایشان صوفیین این طبقه اند گویند: جهان شعبده حق است وآن ذات مقدس هردم به صورتی برآید وآن راگذاشته به لباس دیگرظهور کند. (ناسخ التواریخ۱۸۶/۴) 🔺پارسیان قدیم و زردشتی مذهبها،فرقه سوم از پارسیان جمشاسبیانند گویند: جهان رادرخارج وجودی نیست ،وهرچه هست همه ایزداست. ( ناسخ التواریخ ۲۳۷/۳ ج هبوط) 🔺 طاهری موسس عرفان حلقه: انسان در حرکت به سمت خدای بالفعل شدن!!! "ما آمده‌ایم در اینجا قرار گرفتیم و می‌گوییم ما خودش هستیم، الآن ما توان بالقوه هستیم... تمام دستورالعمل‌ها می‌خواهد ما را به توان بالفعل برساند. اینکه می‌گوییم ما خدا هستیم، هم هستیم، هم نیستیم. توان بالقوه خدا هستیم؛ چون از او هستیم. توان بالفعل نیستیم؛ اما داریم می‌رویم که سیر را طی کنیم، از جهنم بگذریم و برسیم و بشویم خدای بالفعل (جزوه ترم 6 ص 78). منبع تصویری: (ترم 4 جلسه 5 تیرماه 86 از دقیقه 46 و 17 ثانیه تا دقیقه 52 و 48 ثانیه) و (ترم 4 جلسه تیرماه 86 از دقیقه 53 و 25 ثانیه تا دقیقه 55 و 37 ثانیه) و (ترم 6 جلسه 5 از دقیقه 1/33/15 تا دقیقه 1/36/58) قال الصادق علیه السلام: اگرخداوند به صورت خَلق باشد،به چه نشانه ودلیلی استدلال خواهدشدکه یکی ازآن دو خالق که اوآفریننده دیگری است. (بحار۱۷/۱۰) قال الصادق علیه السلام : همانا خداوندتعالی جداازخَلقش ، وخلقش جداازاومی باشند،وهرچیزی که نام شیء برآن توان نهاد،مخلوق است مگرخداوندعزوجل. خداوندآفریننده همه چیزاست،بس والاست آنکه هیچ چیزماننداونیست. (کافی۸۳/۱) امام جواد علیه السلام می فرماید: همانا جزخداوندیگانه،همه چیزدارای اجزا است ، وخداوندیکتا نه دارای اجزا ونه قابل پذیرش کمی وزیادی می باشد، هرچیزی که دارای اجزا باشد یاقابل تصور به پذیرش کمی وزیادی باشدمخلوق است ودلالت براین می کندکه اورا خالقی می باشد
🔴 اگرمافرضیه وحدت وجودرابپذیریم خدارا ( یعنی ذات را ) دارای اجزا کردیم و آن راقابل کمی وزیادی دانستیم ، وهرچیزی که این نشانه هاراداشته باشد،حادث است ومخلوق است مطلب دوم اینکه اگر تمام مخلوقات همان ذات باشند پس همیشه وجودداشتندوازلی هستند،وچیزی که همیشه بوده ووجودداشته، دیگر نمیتوان گفت آفریده وخلق شده ، پس اصلا نمیتوان گفت خدا خالق است، فقط باید بگوییم، خداخودش را تغییر وتبدیل به انواع مختلف از موجودات کرده ، یعنی تکه تکه شده ودرلباس موجودات خودارانشان داده، یعنی درواقع ذات خدا وند تبدیل به مایع وجامد وگاز شده، (( سبحان الله عمایصفون)) 👈پس نتیجه اینه که همه ما شبیه خداوندهستیم ، و جزئی از ذات هستیم، و عین وخودِ ذات هستیم.وازذات صادرشده ایم. ولی امام رضا علیه السلام می فرماید: اوست خداوندغیرقابل شناخت…هیچ چیزازاوصادرنشده،…هیچ چیزی شبیه اونیست ، خالق اجسام وپدیدآورنده صورتهااست. اگرچنان بودکه ایشان میپندارند،خالق ومخلوق وآفریننده وآفریده شده تفاوتی نداشت، درحالی که اوآفریننده وخالق است. فرق است بین او واجسام وصوری که اوآنهاراآفریده، زیراهیچ چیزی ماننداونیست،واونیزمانندچیزی نیست. (عیون اخبارالرضا۱۲۷/۱ و التوحید۱۸۵ و بحار ج۴ ص۱۷۳) امام_رضا علیه_السلام فرمودند: وای برتو چگونه جسارت می ورزی که پروردگارخودراموصوف به تغییر ازحالی به حال دیگربدانی، وآنچه راکه برمخلوق بارمی شود براو بارکنی. (بخار۳۴۷/۱۰وکافی۱۳۰/۱) اینم خداشناسی وکلام محی الدین عربی معروف به شیخ اکبر عرفا و صوفیه میگه: برای هرچیزی چه جماد،چه حیوان،حیات وعلم ونطق واراده وصفاتی مانندآن می باشدکه آن صفات ازخصائص ذات الهی است،زیراخداوند است که به صورتِ الاغ وحیوان ظاهرشده است. (منبع: فصوص الحکم صفحه ۲۵۲) و بازگفته: بامشاهده خداوند خود رامیبینیم،چون ذات ما،عینِ ذات اواستجدایی وتفاوتی بین ما واونیست…..دراخرگفته: چون ذات اواست که باتعین وشخصیت پذیری به صورت ما ظاهرشده. (منبع: فصوص الحکم ۸۵) خب عزیزان خودتون ببینید که کلام فلاسفه وعرفا و یونانیان و مسیحیان و ووو همه مثل هم و کاملا برخلاف کلام اهل بیت هست یانیست. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
📝عبارات #پیامبر (ص) در رابطه با امر خلافت و ولایت امام #علی (ع) #غدیر #ولایت #علی (ع) 👇👇👇
عباراتی که پیامبر ص راجع به امام علی ع فرمودند: 📜 پیامبر اسلام (ص) فرمودند: 🌸 یا علی انت 🔺خلیفتی🔺 فی کل مومن بعدی 📚 صحیح بخاری ،ج ۵، حدیث ۴۴۶۱۱۶ 👤اَلبانی: روایت صحیح است 📚 سنت ابت ابی عاصم ، ص۱۵۱ 👤حاکم نیبشابوری و ذهبی: روایت صحیح است 📚المستدرک، ج۳ ، ص ۱۳۳ 📜پیامبر (ص) میفرمایند : 🌸و هو 🔺ولی🔺 کل مومن بعدی 📚 المستدرک، ج۳، ص ۱۱۰ 📜پیامبر اسلام (ص): 🌸ان هذا 🔺اخی و وصیی و خلیفتی🔺 فیکم 📚 تاریخ طبری،ج۲ ،ص ۶۲ 📚تاریخ ابن اثیر، ج۱ ، ص۴۸۷ ✅تصحیح روایت : 📚کنزالعمال، ج ۱۳، ص ۱۲۸ 📚حاکم نیشابوری در المستدرک، ج ۳، ص ۱۱۳ 📜پیامبر اسلام (ص): 🌸 یا علی، انت 🔺امام🔺 کل مومن و مومنه 📚مناقب خوارزمی، ص ۶۱ 📜پیامبر (ص): 🌸انت 🔺امام🔺 المتقین 📚اسد الغابه ، ابن اثیر، ج۳، ص۱۷۳ 📜پیامبر (ص): 🌸انت 🔺امیر المومنین🔺 📚حلیه الاولیاء ،ابو نعیم اصفهانی، ج ۱، ص۶۳ 📜پیامبر (ص) در روز غدیر: 🌸🔺من کنت ولیه فهذا ولیه🔺 📚فضایل الصحابه، احمد بن حنبل، ج۱۵ برخی میگویند که منظور از "ولی" اینجا دوستی است نه سرپرست! اما ایا به راستی اعلام دوستی تبریک و بعیت دارد؟ خلفیه دوم بعد از اعلام ولایت امام (ع) در خطاب به امام (ع) میگوید: 📖فَلَقِيَهُ عُمَرُ بَعْدَ ذلك فقال له هنياء يا بن أبي طَالِبٍ أَصْبَحْتَ وَأَمْسَيْتَ مولي كل مُؤْمِنٍ وَمُؤْمِنَةٍ 🇮🇷عمرگفت: مبارک باشد بر تو ای ، تو اكنون مولا و رهبر من و تمام مؤمنان هستی 📚 البداية والنهاية، ج 7، ص 350، 📖فقال عمر بن الخطاب: هنيئا لك يا ابن أبي طالب أصبحت اليوم ولي كل مؤمن. 🇮🇷 عمرگفت: مبارک باشد بر تو ای ، تو اكنون مولا و رهبر من و تمام مؤمنان هستی. 📚 البدایه النهایه ، ابن کثیر دمشقی، ج ۷، ص۱۵۰. 📖فقال عمر بن الخطاب بخ بخ لك يا بن أبي طالب أصبحت مولاي ومولي كل مسلم فأنزل الله اليوم أكملت لكم دينكم. 🇮🇷عمر گفت: تبريک، تبريک ای پسر ابوطالب، تو اكنون مولای من و مولای هر مسلمانی، سپس اين آيه نازل شد: امروز دين شما را كامل كردم. 📚الخطيب البغدادی، تاريخ بغداد، ج 8، ص 289، 📜امام استدلال کرد به واقعه : امام مردم را قسم داد و گفت ایا پیامبر در روز چنین و چنان نگفت؟ و قام الناس کثیرا تعداد زیادی از مردم بلند شدند و گفتند بله! 📚البدایه و النهایه، ابن کثیر دمشقی، ج ۵ ، ص ۲۳۰ 📚اسد الغابه، ابن اثیر، ج ۴ ،ص۲۸ 📚مسند احمد بن حنبل، ج۴، ص ۳۷۰ 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
👆👆 نمی دونم این شیخ سنی است یا شیعه؟ سنی بوده شیعه شده یا همچنان سنی است؟ چقدر زیبا و محکم و مستدل اثبات می کند ولایت وامامت حضرت علی ع در روز غدیر خم👏 https://eitaa.com/antihalghe
💯با شدت گرفتن میزان اختلافات بین اتباع احمدالحسن، یکی از اعضای شاخه مکتب در اقدامی شگفت انگیز؛ کانالی با عنوان "کرکسهای دعوت" راه اندازی کرده و اطلاعات شخصی سایر اتباع احمد الحسن را که تحت نظر موسسه آخرالزمان فعالیت میکنند را منتشر میکند. ♨️دیدن این کانال در تلگرام خالی از لطف نیست و اینکه بدانیم پایان یک فرقه یعنی چه! 👇👇👇 https://t.me/karkas_haye_davat