eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.1هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
261 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ هم صدایی عارف دروغین و صوفی و فیلسوف و عرفان های کاذب در اعتقاد به وحدت وجود: ♻️ عرفان وتصوف دوکلمه ای است مترادف ازنظر دلالت برمسمّای خود، وبرگروهی اطلاق می شودکه سعی درشناخت ذات خالق متعال وشناخت صفات او و شناخت چگونگی رابطه او بامخلوقاتش دارند،که تفکرواندیشه آنان ایده ای به نام وحدت وجود راپدیدآورده است. استادمرتضی مطهری درکتاب آشنایی باعلوم اسلام،صفحه ۷۰،بخش عرفان میگوید؛ 👈 «عرفان» عنوان فرهنگی این گروه و« تصوف» عنوان اجتماعی آنان است. 💢 بیان فرضیه وحدت وجود: فرضیه وحدت وجودحاکی ازآن است که دردار تحقق( درجهان هستی) بیش ازیک حقیقت وجودندارد،که نام او وجود است، واین حقیقت( یعنی خداوند) درمرتبه ای به صورت خالق ودرمرتبه ای به صورت مخلوق است. بنابراین خالق ومخلوق دراین حقیقت مشترک وهردوازیک سنخ می باشند، بااین تفاوت که اصل ومنبع این حقیقت درذاتی است که خالق نامیده می شود ومخلوقات هریک به قدر لیاقت واستعدادخودازآن بهره ای دارند. 👈به عبارت دیگر، ذاتِ خالق که وجودِ صرف است باتَعَیُّن وشکل پذیری وخروج ازحالت اطلاق، به صورت مخلوقات درآمده ( یعنی ذات به شکل انسان و حیوان و سنگ وچوب و…درآمده) درنتیجه مخلوقات همان خالق وذات باری هستند ، وظهوراوبدین صورتها؛ تفاوتی بین خالق ومخلوق نیست مگربه اطلاق وتقیید( محدودونامحدود) یعنی ذات عینِ وجودونامحدود بوده درحالی که همین وجود درمخلوقات به صورت مقیدو محدود می باشد. ⚠️ دقیقا این فرضیه و اعتقاد وتفکر درمورد ذات را در افکار واعتقادات عرفاومتصوفه ازهرنژاد، قوم وملت ودین ومذهب و ویونانیان قبل از اسلام میبینیم❗️ 🔺مسیحابرزگرگفته: خداوندازشدت ظهور،پنهان است…اودربیرون ودرون ماست،اوازبس هست،وهمه جاوهمه چیزراازخودسرشارکرده است دیده نمی شود…خدادرماست 🔺اوشو می گوید: خداجداازشما نیست…مثل یه رقاص که ازرقصش جدانیست، درواقع کل هستی خداست __ خدادرهمه جاهست،پس چگونه می توانددربت هانباشد؟پس اودریک بت سنگی نیزهست. (آفتاب وسایه ها،ص۱۷۴,۱۷۵,۸۹, ۱۷۷) 🔺سای بابا می گوید:همه انسانها جزئی از خداهستند…من اوهستم…شماهمه سلولهای زنده ای دربدن خداوندید. (آفتاب وسایه ها،ص۱۹۱_۱۹۲) 🔺عرفان آمریکایی اکنکار می گوید: هریک ازمامیوه ویا یک شاخه ازدرخت خداییم…هریک از ماجرقه وشراره ای از سوگماد[خدا] هستیم ماده چیزی نیست جزروح خدا،که به شکلهای پایین تری درآمد، ماخودحقیقت هستیم، حقیقت زنده وتجسم خدا…برای خداهیچ تفاوتی نمی کند که چه شکلی به خودبگیرد. (آفتاب وسایه ها،محمدتقی فعالی،پاییز،۸۹ ، ص ۳۳۸ و ۳۳۹) 🔺یوگا میگوید: ما با پروردگارهمه جا ناظروحاضریکی هستیم…مااکنون به همان اندازه جزئی ازاو هستیم که درآینده خواهیم بود(آفتاب وسایه ها، ص ۸۶و۱۸۱و۱۸۲) 🔺برمانیدس شاگرداکسیوفان می گوید: شخص خردمند جزبه وجود واحد که کُلِّ وجود ووجود کل است، قائل نتوان شد.(سیرحکمت دراروپا ۱۵/۱) 🔺فلوتین که موسس عرفان درمسیحیت است می گوید: او کُلِّ اشیاء است اما هیچیک ازاشیاءنیست،اوحقیقت راواحد میداند. 🔺عرفان هندی، هندیان ویدانتیان،ایشان صوفیین این طبقه اند گویند: جهان شعبده حق است وآن ذات مقدس هردم به صورتی برآید وآن راگذاشته به لباس دیگرظهور کند. (ناسخ التواریخ۱۸۶/۴) 🔺پارسیان قدیم و زردشتی مذهبها،فرقه سوم از پارسیان جمشاسبیانند گویند: جهان رادرخارج وجودی نیست ،وهرچه هست همه ایزداست. ( ناسخ التواریخ ۲۳۷/۳ ج هبوط) 🔺 طاهری موسس عرفان حلقه: انسان در حرکت به سمت خدای بالفعل شدن!!! "ما آمده‌ایم در اینجا قرار گرفتیم و می‌گوییم ما خودش هستیم، الآن ما توان بالقوه هستیم... تمام دستورالعمل‌ها می‌خواهد ما را به توان بالفعل برساند. اینکه می‌گوییم ما خدا هستیم، هم هستیم، هم نیستیم. توان بالقوه خدا هستیم؛ چون از او هستیم. توان بالفعل نیستیم؛ اما داریم می‌رویم که سیر را طی کنیم، از جهنم بگذریم و برسیم و بشویم خدای بالفعل (جزوه ترم 6 ص 78). منبع تصویری: (ترم 4 جلسه 5 تیرماه 86 از دقیقه 46 و 17 ثانیه تا دقیقه 52 و 48 ثانیه) و (ترم 4 جلسه تیرماه 86 از دقیقه 53 و 25 ثانیه تا دقیقه 55 و 37 ثانیه) و (ترم 6 جلسه 5 از دقیقه 1/33/15 تا دقیقه 1/36/58) قال الصادق علیه السلام: اگرخداوند به صورت خَلق باشد،به چه نشانه ودلیلی استدلال خواهدشدکه یکی ازآن دو خالق که اوآفریننده دیگری است. (بحار۱۷/۱۰) قال الصادق علیه السلام : همانا خداوندتعالی جداازخَلقش ، وخلقش جداازاومی باشند،وهرچیزی که نام شیء برآن توان نهاد،مخلوق است مگرخداوندعزوجل. خداوندآفریننده همه چیزاست،بس والاست آنکه هیچ چیزماننداونیست. (کافی۸۳/۱) امام جواد علیه السلام می فرماید: همانا جزخداوندیگانه،همه چیزدارای اجزا است ، وخداوندیکتا نه دارای اجزا ونه قابل پذیرش کمی وزیادی می باشد، هرچیزی که دارای اجزا باشد یاقابل تصور به پذیرش کمی وزیادی باشدمخلوق است ودلالت براین می کندکه اورا خالقی می باشد
🔴 اگرمافرضیه وحدت وجودرابپذیریم خدارا ( یعنی ذات را ) دارای اجزا کردیم و آن راقابل کمی وزیادی دانستیم ، وهرچیزی که این نشانه هاراداشته باشد،حادث است ومخلوق است مطلب دوم اینکه اگر تمام مخلوقات همان ذات باشند پس همیشه وجودداشتندوازلی هستند،وچیزی که همیشه بوده ووجودداشته، دیگر نمیتوان گفت آفریده وخلق شده ، پس اصلا نمیتوان گفت خدا خالق است، فقط باید بگوییم، خداخودش را تغییر وتبدیل به انواع مختلف از موجودات کرده ، یعنی تکه تکه شده ودرلباس موجودات خودارانشان داده، یعنی درواقع ذات خدا وند تبدیل به مایع وجامد وگاز شده، (( سبحان الله عمایصفون)) 👈پس نتیجه اینه که همه ما شبیه خداوندهستیم ، و جزئی از ذات هستیم، و عین وخودِ ذات هستیم.وازذات صادرشده ایم. ولی امام رضا علیه السلام می فرماید: اوست خداوندغیرقابل شناخت…هیچ چیزازاوصادرنشده،…هیچ چیزی شبیه اونیست ، خالق اجسام وپدیدآورنده صورتهااست. اگرچنان بودکه ایشان میپندارند،خالق ومخلوق وآفریننده وآفریده شده تفاوتی نداشت، درحالی که اوآفریننده وخالق است. فرق است بین او واجسام وصوری که اوآنهاراآفریده، زیراهیچ چیزی ماننداونیست،واونیزمانندچیزی نیست. (عیون اخبارالرضا۱۲۷/۱ و التوحید۱۸۵ و بحار ج۴ ص۱۷۳) امام_رضا علیه_السلام فرمودند: وای برتو چگونه جسارت می ورزی که پروردگارخودراموصوف به تغییر ازحالی به حال دیگربدانی، وآنچه راکه برمخلوق بارمی شود براو بارکنی. (بخار۳۴۷/۱۰وکافی۱۳۰/۱) اینم خداشناسی وکلام محی الدین عربی معروف به شیخ اکبر عرفا و صوفیه میگه: برای هرچیزی چه جماد،چه حیوان،حیات وعلم ونطق واراده وصفاتی مانندآن می باشدکه آن صفات ازخصائص ذات الهی است،زیراخداوند است که به صورتِ الاغ وحیوان ظاهرشده است. (منبع: فصوص الحکم صفحه ۲۵۲) و بازگفته: بامشاهده خداوند خود رامیبینیم،چون ذات ما،عینِ ذات اواستجدایی وتفاوتی بین ما واونیست…..دراخرگفته: چون ذات اواست که باتعین وشخصیت پذیری به صورت ما ظاهرشده. (منبع: فصوص الحکم ۸۵) خب عزیزان خودتون ببینید که کلام فلاسفه وعرفا و یونانیان و مسیحیان و ووو همه مثل هم و کاملا برخلاف کلام اهل بیت هست یانیست. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
📝عبارات #پیامبر (ص) در رابطه با امر خلافت و ولایت امام #علی (ع) #غدیر #ولایت #علی (ع) 👇👇👇
عباراتی که پیامبر ص راجع به امام علی ع فرمودند: 📜 پیامبر اسلام (ص) فرمودند: 🌸 یا علی انت 🔺خلیفتی🔺 فی کل مومن بعدی 📚 صحیح بخاری ،ج ۵، حدیث ۴۴۶۱۱۶ 👤اَلبانی: روایت صحیح است 📚 سنت ابت ابی عاصم ، ص۱۵۱ 👤حاکم نیبشابوری و ذهبی: روایت صحیح است 📚المستدرک، ج۳ ، ص ۱۳۳ 📜پیامبر (ص) میفرمایند : 🌸و هو 🔺ولی🔺 کل مومن بعدی 📚 المستدرک، ج۳، ص ۱۱۰ 📜پیامبر اسلام (ص): 🌸ان هذا 🔺اخی و وصیی و خلیفتی🔺 فیکم 📚 تاریخ طبری،ج۲ ،ص ۶۲ 📚تاریخ ابن اثیر، ج۱ ، ص۴۸۷ ✅تصحیح روایت : 📚کنزالعمال، ج ۱۳، ص ۱۲۸ 📚حاکم نیشابوری در المستدرک، ج ۳، ص ۱۱۳ 📜پیامبر اسلام (ص): 🌸 یا علی، انت 🔺امام🔺 کل مومن و مومنه 📚مناقب خوارزمی، ص ۶۱ 📜پیامبر (ص): 🌸انت 🔺امام🔺 المتقین 📚اسد الغابه ، ابن اثیر، ج۳، ص۱۷۳ 📜پیامبر (ص): 🌸انت 🔺امیر المومنین🔺 📚حلیه الاولیاء ،ابو نعیم اصفهانی، ج ۱، ص۶۳ 📜پیامبر (ص) در روز غدیر: 🌸🔺من کنت ولیه فهذا ولیه🔺 📚فضایل الصحابه، احمد بن حنبل، ج۱۵ برخی میگویند که منظور از "ولی" اینجا دوستی است نه سرپرست! اما ایا به راستی اعلام دوستی تبریک و بعیت دارد؟ خلفیه دوم بعد از اعلام ولایت امام (ع) در خطاب به امام (ع) میگوید: 📖فَلَقِيَهُ عُمَرُ بَعْدَ ذلك فقال له هنياء يا بن أبي طَالِبٍ أَصْبَحْتَ وَأَمْسَيْتَ مولي كل مُؤْمِنٍ وَمُؤْمِنَةٍ 🇮🇷عمرگفت: مبارک باشد بر تو ای ، تو اكنون مولا و رهبر من و تمام مؤمنان هستی 📚 البداية والنهاية، ج 7، ص 350، 📖فقال عمر بن الخطاب: هنيئا لك يا ابن أبي طالب أصبحت اليوم ولي كل مؤمن. 🇮🇷 عمرگفت: مبارک باشد بر تو ای ، تو اكنون مولا و رهبر من و تمام مؤمنان هستی. 📚 البدایه النهایه ، ابن کثیر دمشقی، ج ۷، ص۱۵۰. 📖فقال عمر بن الخطاب بخ بخ لك يا بن أبي طالب أصبحت مولاي ومولي كل مسلم فأنزل الله اليوم أكملت لكم دينكم. 🇮🇷عمر گفت: تبريک، تبريک ای پسر ابوطالب، تو اكنون مولای من و مولای هر مسلمانی، سپس اين آيه نازل شد: امروز دين شما را كامل كردم. 📚الخطيب البغدادی، تاريخ بغداد، ج 8، ص 289، 📜امام استدلال کرد به واقعه : امام مردم را قسم داد و گفت ایا پیامبر در روز چنین و چنان نگفت؟ و قام الناس کثیرا تعداد زیادی از مردم بلند شدند و گفتند بله! 📚البدایه و النهایه، ابن کثیر دمشقی، ج ۵ ، ص ۲۳۰ 📚اسد الغابه، ابن اثیر، ج ۴ ،ص۲۸ 📚مسند احمد بن حنبل، ج۴، ص ۳۷۰ 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
👆👆 نمی دونم این شیخ سنی است یا شیعه؟ سنی بوده شیعه شده یا همچنان سنی است؟ چقدر زیبا و محکم و مستدل اثبات می کند ولایت وامامت حضرت علی ع در روز غدیر خم👏 https://eitaa.com/antihalghe
💯با شدت گرفتن میزان اختلافات بین اتباع احمدالحسن، یکی از اعضای شاخه مکتب در اقدامی شگفت انگیز؛ کانالی با عنوان "کرکسهای دعوت" راه اندازی کرده و اطلاعات شخصی سایر اتباع احمد الحسن را که تحت نظر موسسه آخرالزمان فعالیت میکنند را منتشر میکند. ♨️دیدن این کانال در تلگرام خالی از لطف نیست و اینکه بدانیم پایان یک فرقه یعنی چه! 👇👇👇 https://t.me/karkas_haye_davat
⁉️ آیا اعتقاد دارد که برای امام زمان(عج) دنیا باید پر از شود؟ ❎این جمله معروف یکی از عامیانه‌ترین تعاریفی است که در مورد انجمن‌حجتیه می‌شود که از یک لحاظ بوده و از یک لحاظ صحیح نیست. از این لحاظ صحیح نیست که اگر انجمنی‌ها به این معتقد بودند که ظلم و فساد باید زیاد شود، خودشان با مبارزه نمی‌کردند. می‌گفتند دستتان هم درد نکند، دارید باعث انحراف مردم و اشاعه فساد، فحشا و ظلم می شوید، ضمن اینکه خودشان هم انسان‌های و متدین با خانواده‌هایی بسیار مذهبی هستند. پس مسئله از این حیث که انجمن‌حجتیه معتقد است باید فساد زیاد شود، غلط است. ✅اما از چه حیث درست است؟ وقتی شما به با حاکم در عصر غیبت معتقد نباشید، هر خونی در این راه ریخته شود را هدر شده بدانی، وظیفه خودت در را در حیطه یکسری مسائل فردی محدود کنی و از آن مسائل سطح بالای امر به معروف و نهی از منکر چشم بپوشی، وقتی معتقد باشی بسیاری از احکام اجتماعی-سیاسی اسلام در عصر غیبت قابل اجرا نیست و الی ماشاء‌ا... از این موارد، دینت خود به خود، دینی است. ⚠️از آن طرف که بیکار ننشسته، در حال پیشروی و تلاش روزانه است تا در جامعه شما گسترش پیدا کند. فساد، و فحشا را زیاد کند. شما این‌جا نشستی، او دارد گسترش پیدا می‌کند. لذا عملکرد و افکارشان می‌شود گسترش فساد. 📚منبع: مجله روشنا، سخنرانی حجت‌الاسلام اکبری آهنگ در همایش پیدا و پنهان. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
عید غدیر مبارک🌸🌸🌸
✍️ حمایت صوفیه از مخالفین غدیر تا به امروز! ⭕️ در حالی سران صوفیه، از صوفیان طبقات نخستین به عنوان شاگردان و ملازمان ائمه اطهار (علیهم‌السلام) نام می‌برند که نه تنها پیرو مذهب تشیع نبوده‌اند، بلکه از پیروان مکتب بنی‌امیه و مخالفین غدیر به شمار می‌رفته‌اند. ↩️ تا اینکه در قرن هشتم تصوف، وارد حوزه تشیع شد. اما بازهم صوفیان شیعه نیز به‌مانند بزرگان سنی مذهب خود، دست ارادت از مخالفین غدیر نکشیدند. کما اینکه صفی علیشاه با اینکه از خلافت ابوبکر ایراد گرفته است، اما در کتاب خود می‌نویسد: «ما انکار فضیلت ابوبکر (رضی‌الله‌عنه) را نداریم.» 📚 (صفی علی‌شاه، اسرارالمعارف و میزان المعرفه، ص 56) 🔶 درواقع در بسیاری از اشعار و سخنان دیگر اقطاب صوفیه نیز این‌چنین سخنانی به‌وفور مشاهده می‌شود. چنانچه سلطان‌علی گنابادی می‌گوید: «دعوت باطنی و علم لدنی با علی بوده و دعوت ظاهری سلطنت و جهاد با خلفای ثلاثه بوده.» 📚(حجت بلاغی، مقامات العرفا، ص 157) 🔵 این چنین صوفیه نشان داده‌اند که قائل به مرزبندی مشخصی با مخالفین غدیر نبوده‌اند و برای آنان شأن و منزلت و جایگاهی نیز قائل شده‌اند. 📚پی‌نوشت: ▪️اصفهانی، محمدحسن (صفی علیشاه)، اسرار المعارف و میزان المعرفه، نشر اقبال، تهران، 1360 ▪️بلاغی، حجت علی (حجت علی شاه)، مقامات العرفا، انتشارات مظاهری، تهران، 1371 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
زیر سوال بردن غدیر در کانال حلقه و اهانت به علماء،شبهه افکنی حلقه ای ها همصدا با دشمنان شیعه
🔴متن شبهه یا سوال : چرا حضرت علی علیه السلام، در نهج البلاغه به واقعه‌ی تاریخی غدیر خم اشاره و استناد و استدلال ننموده است؟ پاسخ : 1. ابتدا باید بدانیم که کتاب شریف «نهج البلاغه» را حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام ننگاشته‌اند، که دیگران سؤال یا انتقاد یا استناد کنند که چرا در فلان خصوص چیزی ننوشته‌اند؟ بلکه نهج البلاغه بخشی از خطبه‌ها، نامه‌ها و نیز کلمات قصار حضرت امام علی علیه‌السلام می‌باشد که توسط مرحوم سید رضی (ره) جمع‌آوری شده است و بیشتر به سیاق ادبی و حکمت و اخلاق در بیانات آن حضرت توجه دارد و به همین دلیل نیز کلمه «بلاغ» را برای نام مجموعه‌ی خود انتخاب کرده است. پس باید بدانیم که از آن امام همام علیه‌السلام، سخنان و احادیث بسیار و مستندی وجود دارد که در نهج البلاغه نیامده است. 2. سید رضی (ره) که بنا به درخواست سایر علما به جمع‌آوری در قالب نهج البلاغه پرداخت، خود می‌گوید: «… و منظورم این بود که علاوه بر فضایل بی‌شمار دیگر، بزرگی قدر و شخصیت امیرمؤمنان علی علیه السلام، از نظر شگفتی‌های بلاغت و نمونه‌های ارزنده فصاحت را روشن سازم لذا تصمیم گرفتم از میان خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنان حکمت آمیز، در ابتدا خطبه های «زیبا» و سپس نامه‌های «جالب» و بعد از آن کلمات حکمت آمیز حضرت را برگزینم؛ … هرگز ادعا نمی‌کنم که من به همه جوانب سخنان حضرت علی علیه السلام احاطه پیدا کرده‌ام به طوری که هیچ کدام از سخنان او از دستم نرفته باشد؛ بلکه بعید نمی‌دانم که آن چه نیافته‌ام بیش از آن باشد که یافته‌ام و آن چه در اختیارم قرار گرفته کمتر است از آن چه به دستم نیامده است.» (مقدمه نهج البلاغه، ترجمه محمد دشتی، ص 27) پس نهج البلاغه تمامی بیانات آن حضرت نمی‌باشد. 3. اما در خصوص واقعه غدیر و ذکر آن یا تصریح به امامت و ولایت … و نیز سؤال مطروحه، لازم است به نکات ذیل توجه شود: – مگر در وقوع واقعه‌ی عظیم غدیر خم، در میان مسلمانان اهل تشیع و اهل تسنن اختلافی هست که محل بحث باشد؟ برخی از بزرگان و اکابر سنت، نه تنها به واقعه‌ی غدیر و احادیث آن استناد نموده‌اند، بلکه کتاب‌های مستقلی در این باب تقریر نموده‌اند. خوب است که محققین بی‌غرض به آثار و مستندات امثال: ابو جعفر محمّد بن جریر طبری، ابن عقده، شمس الدین محمّد بن احمد ذهبی و شمس الدین محمّد بن محمّد جزری دمشقی و هم چنین مستندات در کتب روایی اهل تسنن مراجعه کنند. – دانشمندان بزرگ شیعه و سنی تصریح نموده‌اند که پس از پایان یافتن آن چالش‌ها و اتفاقات ناخوشایند و غم‌انگیز در واقعه بیعت مسجد و بیعت، ابوبکر جهت دلجویی نزد امیرالمؤمنین علیه السلام می‌آید و ایشان از حق خود با دلایل فراوانی دفاع می‌کنند که یکی از آن ادله، استناد به غدیر خم بوده است. این روایت تاریخی در کتب اهل تشیع چون: «شیخ صدوق در الخصال، ج 2، ص 549- 551- طبرسی در الاحتجاج، ج 1، ص 307» و نیز اهل تسنن چون «طبری در تاریخ طبری، ج 2، ص 236» درج شده است. – امیرالمؤمنین علیه السلام در مورد غدیر خم بیانات بسیاری دارند، از جمله نامه معروف او به معاویه و احتجاج به غدیر خم است و هم چنین در بیان دیگری فرمودند: «خداوند در روز غدیر آنچه درباره منتخب خود اراده کرد بر پیامبرش فرو فرستاد . به او فرمان داد تا ولایت و وصایت را ابلاغ کند، مجال را از کافران و منافقان بگیرد و نگران گزند دشمنان نباشد . روز غدیر، قدر و منزلت بسیار دارد، در آن روز گشایش های الهی فرا رسیده و حجتش بر همه تمام شده است . امروز روز روشنگری و اظهار عقیده از جایگاه بلند و روشن است، امروز روز تکامل دین و روز وفای به عهد است . غدیر روز رسول الله (صلوات الله علیه) و مشهود من (علی ابن ابیطالب) است . روز ذلت و خواری شیطان، روز استدلال و برهان است. روز جدا شدن صفوف کسانی است که آن را (جانشینی و امامت و ولایت را) تکذیب می‌کردند‌. امروز بزرگ‌ترین روزی است که عده‌ای از شما از آن اعراض کردید‌. روز هدایت و امتحان بندگان خداست . روز آشکار شدن کینه های نهفته در دل ها و سینه ها ، روز عرضه نصوص (سخنان بدون ابهام پیامبر) بر افراد مومن و دلباخته است. غدیر روز شیث پیغمبر است ، روز ادریس و یوشع و شمعون و … .» (اقبال الاعمال، سيد بن طاووس، ص 464-461) – امام باقر علیه السلام می‌فرمایند: حضرت علی (ع) هفت روز پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) پس از این که از جمع قرآن فارغ شد به میان مردم رفت و خطبه خواند و پس از مدح خدا و رسول خدا و بیان طریق نجات به مقام و منزلت خود و جانشینی خود با استناد به واقعه غدیر تأکید فرمودند. (الکافی، ج 8) – حضرت فاطمة الزهراء علیهاالسلام، پس از آن خطبه‌ی قراء در مسجد که معرفی تمام اسلام و نیز ولایت و حقانیت خود بود، از مسجد خارج شد که رافع بن رفاعه پیش آمد و برای عذر و بهانه عرضه داشت: «یا سیّدة النساء لو كان أبوالحسن تكلم فى هذا الأمر و ذكر للناس قبل أن یجرى هذا العقد ما عدلنا
به احداً؛ اى سرور زنان! اگر على علیهالسلام قبل از این كه مردم با ابوبكر بیعت كنند، با آنان سخن میگفت و روشنگرى مىنمود، ما از او روی گردان نمیشدیم، و با فرد دیگرى بیعت نمیكردیم!» حضرت نیز در پاسخ به این بهانه‌ و عذر غیر موجه فرمود: «الیك عنى فما جعل الله لأحد بعد غدیرخم من حجّة ولا عذر؛ مرا به حال خود بگذار، كه خداوند بعد از جریان غدیر خم براى هیچ كس عذر و بهانهاى قرار نداده است.» (دلائل الامامة، صص 37 و 38/ الخصال، ج 1، ص 173) 4 بنابراین، حرف و سخن و حدیث و استدلال و مستندات تاریخی و … بسیار بود، منتهی گوش شنوا نبود، امروز نیز چنین است.
✅.غدیر خمِّ بنی اسرائیل دکتر علی الشیخ، مستبصر مسیحی است که پس از تحقیق و بررسیِ مذاهب اسلامی، به مذهب شیعه‌ گرویده است. ایشان در شرح ماجرای مسلمان شدنش، به نکته‌ی جالبی اشاره می‌کرد: «پس از اینکه اطمینان به باطل بودن دین خود و حقانیت اسلام کردم، به من گفته شد کدام مذهب اسلامی را انتخاب کرده‌ای؟! شیعه یا سنی؟! من که برای اولین بار متوجه چنین موضوعی می‌شدم، وقتی در بیان تفاوت‌های شیعه و سنی، واقعه‌ی غدیر را برایم توضیح دادند، بلافاصله در ذهنم گذشت که چقدر این ماجرا، به ماجرای معرفی یوشع بن نون (علیهما السلام) توسط حضرت موسی (علیه السلام) شباهت دارد!» در کتاب مقدس یهودیان و مسیحیان، به (علیه السلام) می‌کند که برای و اینکه «قوم‌ خداوند مثل‌ گوسفندان‌ نباشند... برو و خود را بر که‌ روح‌ من‌ در اوست‌، بگذار ... پیش‌_چشم‌_تمامی‌_قوم‌_اسرائیل‌ او را به‌ قوم‌ نما. خود را به‌ او بده‌ تا تمام‌ قوم‌ اسرائیل‌ او را کنند ... به‌ این‌ طریق‌ من‌ آنان‌ را خواهم‌ نمود ... سپس‌ در حضور همه‌ قوم‌ اسرائیل‌، ... طبق‌ فرمان‌ خداوند وی‌ را بعنوان‌ رهبر قوم‌ تعیین‌ نمود.»[ترجمه‌ی تفسیری کتاب مقدس، اعداد، 27: 17-23] 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
🔺سرکرده فرقه وکیل خود را عزل کرد ↙️پس از انتشار مطالبی شدیداللحن در کانال خبری عرفان حلقه خطاب به علیزاده, وکیل طاهری و انتساب انواع اتهامات در باب قصور و اهمال عمدی در دفاع و همسویی وی با دادستانی, طاهری, سرکرده حلقه با نگارش نامه ای مشابه_با لحنی آرام تر_ ضمن اشاره _به زعم خود_به اشتباهات علیزاده، وی را از وکالت خود عزل نمود. پس از صدور حکم نهایی دادگاه, طاهری واکنش های تندی از خود بروز داده است.
🔴 تجاور پیامبر تقلبی با 32 زن و دختر جوان‼️👆👆 🔹گل راتزون 60 ساله خود را مسیح معرفی کرده بود وبا طرح این ادعا که دارای قدرت فوق بشری است و به کمک این نیرو می‌تواند ارواح خبیثه را دفع کند، زنان و حتی دختران خردسال را اغفال و مورد تجاوز و آزارجنسی قرار می‌داد. 🔹اوبه 32 زن تجاوز کرده و از آنها دارای 89 فرزند نامشروع شد. در حال حاضر راتزون به صورت موقت در زندان به سر می برد تا دادگاه و حکم او اعلام شود./ركنا 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
⛔️انحرافات صریح فرقه حلقه‼️ 👇👇👇
🔴 مخالفت طاهری با نص صریح قرآن!! یکی از احکام مجازات اسلامی بحث قصاص و مجازات مجرمین جرایم عمد مانند قتل است. این مطلب که در قرآن به صراحت مطرح شده و هدف از آن حفظ حیات جامعه و جلوگیری از ارتکاب جرم است در آیات مختلف آمده است.
سوره البقرة وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ اى خردمندان، برای شما در قصاص كردن حیات و زندگى است. باشد كه پروا كنيد. (179) سوره المائدة وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالْأَنْفَ بِالْأَنْفِ وَالْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَنْ تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَهُ وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ و در تورات بر آنان مقرر داشتيم كه نفس در برابر نفس و چشم در برابر چشم و بينى در برابر بينى و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان و هر زخمى را قصاصى است. و هر كه از قصاص درگذرد، گناهش را كفاره‌اى خواهد بود. و هر كه به آنچه خدا نازل كرده است حكم نكند، از ستمكاران است. (45)
طاهری با مخالفت با این حکم اسلامی به بهانه عرفان دلیل عجیب و خرافی مضحکی بیان می کند: . طاهری: «عرفان با اعدام مخالف است؛ زیرا اعدام هرگز به جرائم خاتمه نداده است. یک خفاش شب اعدام می‌شود و تبدیل به ویروس شده و فردا می‌بینیم ده خفاش شب دیگر در جامعه ظاهر می‌شوند. »(جزوه ترم 5، ص 76)
در این بیان طاهری فلسفه قصاص را که خدا در قرآن صریح بیان کرده است رد می کند و مدعی است قصاص مجرم را تبدیل به ویروس غیرارگانیک(روح سرگردان)کرده و با رسوخ این روح خبیث در بدن افراد زنده،ده ها مجرم بوجود می آیند!!!!!! در کلام معصوم هدف از قصاص بیان شده است: ♻️ از علي بن حسين عليه السلام در تفسير آيه «وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَياةٌ» روايت شده كه فرمود: «وَلَكُمْ» يعني اي امت محمد! «فِي الْقِصَاصِ حَياةٌ» زيرا كسي كه قصد كشتن ديگري را دارد مي فهمد كه او قصاص خواهد شد، پس از كشتن او دست برمي دارد و اين براي كسي كه مي خواست او را بكشد و نيز براي خود اين جنايتكار كه قصد كشتن ديگري را داشت، و براي مردم ديگر، زندگي و حيات را به همراه دارد؛ چرا كه ديگران نيز وقتي بدانند كه قصاص، واجب است، از ترس قصاص، جرأت كشتن را پيدا نمي كنند. «ياْ أُولِي الأَلْبَابِ» يعني اي خردمندان! «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ». سپس حضرت فرمود: اي بندگان خدا! اين قصاص، قتل شما در برابر كساني است كه آنها را در دنيا مي كشيد و روح او را فاني مي سازيد. آيا مي خواهيد شما را از قتلي كه بزرگ تر از اين قتل است و خداوند قصاص بزرگ تر اين قصاص را بر قاتل آن واجب نموده، آگاه سازم؟ آنها عرض كردند: آري اي پسر رسول خدا. حضرت فرمود: بزرگتر از اين قتل، قتلي است كه قابل جبران نيست و ديگر هرگز زنده نخواهد شد. آنها عرض كردند: آن چيست؟ حضرت فرمود: اين است كه ديگران را از نبوت محمد صلي الله عليه و آله و ولايت علي بن ابي طالب عليه السلام گمراه سازد و آنها را به راهي غير از راه خداوند بكشاند و به پيروي از راه دشمنان علي عليه السلام و قائل شدن به امامت آن و بازداشتن علي عليه السلام از حقش و انكار فضل و برتري اش و اهميت ندادن به بزرگداشت او، تحريك كنند. اين همان قتلي است كه مقتول را براي ابد در آتش جهنم جاويدان خواهد نمود و سزاي اين قتل براي قاتل آن، به مانند مقتول، اين است كه تا ابد در آتش جهنم باقي بماند (احتجاج، ص 319) 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
♨️ گزارشی از وضعیت نشر کتاب های انتقادی در موضوع عرفان های کاذب ✅ تاکنون نزدیک به 245 عنوان کتاب در موضوع نقد پیرامون عرفان های کاذب در کشور منتشر شده است. این آثار در دو بخش کلی موضوع پژوهی و مورد پژوهی قابل تفکیک هستند. کتاب های نوع اول به بررسی موضوعات کلی پیرامون این جریان ها، همچون مفهوم شناسی، علل پیدایش، علل گرایش، راهکارهای مقابله و ... پرداخته اند. دسته دوم به معرفی یک یا چند جریان عرفان کاذب اختصاص دارد. ✅ 65 عنوان از این کتاب ها (حدود 26 درصد) به نقد و بررسی اختصاص دارد. این آثار از سال 1388 وارد عرصه نشر شده و تا سال 1392 با رشد فزاینده ای در انتشار آنان مواجهیم. مهمترین عواملی که به رواج گسترده این کتاب ها که برخی از آنها به چاپ بیستم نیز رسیدند، موج وسیع نقد و بررسی شیطان گرایی در رسانه ها و جوامع دانشجویی بود. نقطه آغاز این موج را پخش مستند شوک با موضوع شیطان پرستی در ایران می توان عنوان کرد که در سال 1387 و از آنتن شبکه سوم سیما پخش شد. پس از آن نیز شاهد گشترش قارچ گونه محافل نقد شیطان پرستی و فراماسونری در کشور بودیم. ✅ عمده نقدهای منتشره در موضوع شیطان پرستی، چه در حوزه مکتوب و چه در کارگاه ها و برنامه های چندرسانه ای، از توصیف غلط این پدیده رنج می برد. بسیاری از نمادها به نفع این جریان مصادره و تا مدتی تب نمادگرایی و معرفی نمادهای شیطان پرستی در اقصی نقاط کشور به چشم می خورد. ◾️ادامه این یادداشت را در لینک زیر مطالعه کنید👇 http://www.rasanews.ir/detail/News/572542/21