eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
224 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فتنه یهود اینگونه است: ◀️ اهل سنت : مردم غزه شیعه یا پیرو شیعیان هستند به آنها کمک نکنید! ◀️ تشیع : مردم غزه دشمن شیعه و اهل بیت هستند به آنها کمک نکنید! https://eitaa.com/antihalghe
بسم‌الله الرحمن الرحیم نقد و بررسی تشیع انگلیسی 🔹جلسه اول: مفهوم شناسی تشیع انگلیسی🔷 ❇️مفهوم شناسی : قبل از طرح واژه تشیع انگلیسی، واژه اسلام آمریکایی مطرح شده است. 🔵 سید قطب (یکی از اندیشمندان مسلمان مصری) اولین بار واژه اسلام آمریکایی را مطرح کردند. درمقابل اسلام آمریکایی، اسلام راستین قرار دارد. 🔵کلیدواژه اسلام آمریکایی توسط حضرت امام( ره) اولین بار درسخنرانی سال 1362 پرداختند، مطرح شد. 🔵 سپس این کلیدواژه در منظومه فکری مقام معظم رهبری (حفظه الله) بارها مطرح شده و ایشان اسلام ناب را در مقابل اسلام آمریکایی مطرح کردند و ویژگی هایی برای این دو قرائت از اسلام بیان نمودند. ❇️شاخه های اسلام آمریکایی : 1⃣اسلام متحجر⬅️ داشتن قرائت تند، خشن و افراطی نسبت به اسلام وخارج کردن بسیاری از مسلمانان از دایره دین. نتیجه =ایجاد جنگ های داخلی 2⃣اسلام سکولار ⬅️منحصر کردن دین درمباحث فردی و عبادی. نتیجه :جداسازی دین از سیاست. 🔹واژه در سالهای اخیر در گفتمان انقلاب اسلامی مطرح شده و در هدف و نتیجه با اسلام آمریکایی مشترک است. ❇️علت نامگذاری تشیع انگلیسی : 1⃣تلاش و فعالیت های استعمار انگلیس به هدایت و گسترش رفتارهای فرقه گرایانه در شیعه 2⃣قرار گرفتن انگلیس به عنوان پایگاهی برای جریانهای فرقه‌گرایی شیعه ❗️تشیع_انگلیسی وصف یک اندیشه است و منظور فرد یا گروهی خاص نیست. ❇️ اهداف دشمنان اسلام از تقویت تشیع انگلیسی: 1⃣تبدیل کردن جاذبه های اسلام ناب به دافعه 2⃣ به خدمت گرفتن افراد وگروه های شیعی برای مقابله با آرمان های انقلاب و ایجاد مانع برای حرکت های طاغوت ستیزانه اسلام ناب. حجةالاسلام مسلم منفرد https://eitaa.com/antihalghe
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ... [این است‌] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت می‌باشد، و مایه جدایی [حق از باطل‌] است... (بقره،۱۸۵) 🍀 طرح بهار قرآن 🍀 1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 29 و 30 به روش تحدیر (تندخوانی) 2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 29 و 30 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
به روش تحدیر (تندخوانی) https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺چکیده تفسیر جزء بیست و نهم مفسر:استاد زارعی (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی 🔆گروه قرآنی مصیر https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
به روش تحدیر (تندخوانی) https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺چکیده تفسیر جزء سی مفسر:استاد زارعی (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی 🔆گروه قرآنی مصیر https://eitaa.com/antihalghe
﷽ ✔️جریان شیرازی‌ها در یک نگاه👇 🔹 جلسه دوم _ جریان‌های مروج تشیع انگلیسی _ جریان شیرازی‌ها🔹 💠 این جریان در ابتدا توسط سیدمحمد شیرازی فرزند سید مهدی به نیت⬅️ گسترش ابعاد سیاسی مذهبی دین اسلام پایه گذاری شد ولی در ادامه فراز و فرودهای فراوانی داشته که به بررسی اجمالی آن می‌پردازیم: ✳️فرزندان سیدمهدی حسینی شیرازی : _ سید محمد _ سید حسن _ سید صادق _ سید مجتبی ✳️بزرگترین چالش زندگی سیدمحمد شیرازی، اعلام مرجعیت او بود که توسط علمای آن زمان رد شد. علت رد مرجعیت توسط مراجع مطرح ⬅️ نداشتن شخصیت برجسته‌ی علمی. مخالفان مرجعیت او علمای زیر بودند: ⭕ آیت الله شیخ یوسف حائری خراسانی (ره): «ایشان قطعا مجتهد نیست و لذا تقلید از وی جایز نمی باشد.» ⭕ آیت الله سیدمحمود حسینی شاهرودی (ره): «نه نزد ما درس خوانده و نه در حوزه نجف تا به علمش پی برده باشیم. اجتهاد او نزد ما به دلیل شرعی محرز نیست.» ⭕ آیت الله خویی (ره): «چون شخص مذکور تحصیلاتی در حوزه علمیه نجف اشرف نداشته و از تحقیقات علمی و حوزوی در دسترس نیست، اجتهادش برای ما ثابت نشده است. علامه حجت الاسلام و المسلمین شیخ یوسف خراسانی حایری، دامت برکاته نظر به عدم اجتهاد وی داده‌اند و ایشان از اوضاع او از ما آگاه تر است.» ❌ در مقابل شیرازی ها شروع به حمله و توهین به این علماء کرده تا جایی که سیادت آیت الله خویی (ره) را زیر سوال بردند. ✳️سیدمحمد شیرازی، در زمینه‌های مختلف مذهبی_سیاسی فعال بود و رهبری دو مجموعه را بر عهده داشت. 1⃣ مجموعه‌ای با رویکرد مذهبی ⬅️ برادرش سید حسن شیرازی مدیریت این مجموعه را برعهده داشت. برخی ویژگی‌های این مجموعه : _ وجود تفکرات تند و افراطی در این مجموعه _ پررنگ بودن تقابل بین شیعه و سنی _ دور بودن از مسائل سیاسی و انجام فعالیت‌های صرفا مذهبی _ مقابله با تفکرات کمونیستی 2⃣مجموعه‌ای با رویکرد سیاسی تحت عنوان "جنبش الطلائع الرسالیة (پیشروان مکتبی یا مبلغان طلایه دار)" ⬅️سید محمد تقی مدرسی مدیریت این مجموعه را برعهده داشت. برخی ویژگی‌های این مجموعه : _ انجام فعالیت های حزبی (هر چند از عنوان حزب استفاده نمی‌کردند) _ قرار دادن مرجعیت سیدمحمد شیرازی در راس هرم خود _ قرابت در برخی افکار و اندیشه با اخوان المسلمین 📌 ️نکته :فعالیت این جنبش با ورود سید محمد شیرازی به ایران، در ایران ادامه پیدا کرد! ✳️الطلائع الرسالیة در کربلا تشکیل شد ولی با استقرار سیدمحمدشیرازی گسترش پیدا کرد. این جنبش دارای شورای مدیریت بود و اعضای شورا مکلف به پیشبرد اهداف جنبش در کشورهای حاشیه خلیج فارس شدند و بر همین اساس این جنبش سه سازمان زیر نظر خود تشکیل داد: ❇️1⃣الثورة الإسلامیة فی الجزیرة العربیة که با هدف شکل دادن فعالیت های انقلابی در عربستان سعودی به رهبری شیخ حسن صفار شکل گرفت. ❇️2⃣الجبهة الإسلامیة لتحریر البحرین با هدف سرکوبی حکومت آل خلیفه و برپایی حکومت اسلامی به رهبری سید هادی مدرسی شکل گرفت. ❇️3⃣ منظمة العمل الإسلامی العراقی که با رهبری شیخ جاسم الاسدی معروف به محسن الحسینی در عراق شکل گرفت. این سازمان اسلامی برای پیکار مسلحانه ارزش زیادی قائل بود. ✳️مواضع سید محمد شیرازی نسبت به حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی: نظر ایشان راجع به امام (ره) و انقلاب در ابتدا مثبت بود. در جریان تبعید امام خمینی(ره) به عراق و در سفر به کربلا سید استقبال بسیار گرمی از ایشان کرد. در ابتدای جنگ ایران و عراق نیز علیه رژیم بعث موضع گیری می‌کرد و فتوا به کفر رژیم بعث عراق داد و امت اسلام در سراسر جهان را به پیکار با رژیم بعث عراق دعوت می‌کرد. اما پس از مدتی با اوج گرفتن فعالیتهای حزب الدعوه (خط نجف) و حمایت انقلاب ایران از این حزب که به نوعی رقیب شیرازی‌ها (خط کربلا) در عراق محسوب می‌شد، به مرور روابط سیدمحمد شیرازی با انقلاب اسلامی ایران تیره و تار شد و مواضع و نظرات جدید ایشان مانند جایگزینی شورای مرجعیت به جای ولایت فقیه و تخطئه جنگ ایران و عراق در کتابها و عملکرد ایشان محوریت پیدا کرد. ❎ سر انجام بر اثر مخالفتهای نزدیکان و فرزندان ایشان بر سر جایگزینی شورای مرجعیت به جای ولایت فقیه و زیر سوال بردن ادامه جنگ با عراق، دو تن از فرزندان ایشان دستگیر شدند و فعالیتهای بیت ایشان تحت نظارت قرار گرفت و ایشان درسها و فعالیتهای عمومی خود را تعطیل کرد. ایشان در سال 1380 شمسی دچار سکته مغزی شد و درگذشت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) دفن شد. مقام معظم رهبری در پیامی رحلت ایشان را تسلیت گفتند. حجة الاسلام مسلم منفرد ادامه دارد... https://eitaa.com/antihalghe
📌آسیب‌شناسی فرقه‌های نوظهور ♦️فرقه ها، مجموعه آسیب هایی را در دو سطح فردی و اجتماعی، متوجه قربانی و جامعه می سازند که در تحقیقات جامعه شناسان و محققان مورد ارزیابی و احصاء قرار گرفته اند. 🔹«مارگارت تالر سینگر»، محقق فرقه های انحرافی، آسیب های فرق را به چند دسته تقسیم می‌کند: آسیب های فردی و خانوادگی. آسیب های ناشی از به کارگیری روش های مجاب سازی روانی و کنترل ذهنی پیچیده توسط فرقه ها. آسیب های اقتصادی، سیاسی و امنیتی. 🔸وی در این رابطه مینویسد: «فرقه ها برخی از بهترین اذهان جامعه را از آموزش و افکار مثبت، منحرف میکنند. بسیاری افراد به فرقه ها کشانده شدند؛ جایی که تمام سالهای عمرشان را فقط برای قدرت و منافع رهبر فرقه صرف نموده اند. آنها بهترین سال‌های زندگیشان را از دست دادهاند و در صورت جدایی، ممکن است نتوانند توانایی‌ها و استعدادهای قبلیشان را به کار گیرند.» 🔹«به علت تعهد کاملی که از اعضا خواسته میشود…فرقه ها آسیب بسیار جدی به روش دموکراتیک زندگی ما میزنند. آنها عمداً جلوی اهداف تحصیلی و شغلی را میگیرند، خانواده ها را از هم می‌گسلند، روابط شخصی را به درگیری میکشانند و پیروان را به اعطای پس انداز، متعلقات و سایر دارایی های خود وادار می نمایند. در بسیاری از موارد، عواقب عضویت در فرقه، خردکننده، دراز مدت و گاه غیرقابل جبران است.» منبع: روشنا https://jamannews.ir/139903025523
🔴🔴 ترویج خرافات با شبه عرفان های بومی 🔻 در نوشته های گذشته به این موضوع اشاره کردیم که چطور مراکز پژوهشی در غرب برای به بیراهه فرستادن مردم از طریق درست و یا طریقی که دلبخواه آنان نیست برنامه ریزی می کنند. 🔻 ایجاد انحراف دینی با تشکیل گروه های مذهبی غیر سنتی و بومی با هدف ترویج خرافات دینی و دنیوی کردن دین یکی از مهمترین راهکارهای مقابله و به انحراف کشاندن موج معنویت خواهی و دین داری مردم بود که این راهکار متاسفانه در بسیاری از جوامع به نتایج مورد نظر سران کفر رسیده است. 🔻 کشور ما نیز گرچه آسیب هایی کمتری از آنچه در برخی از کشورها بوجود آمده، نداشته است اما به جهت هجمه فراوان به آن و نقطه هدف در این استراتژی امریکایی صهیونیستی در این زمینه متحمل خساراتی معنوی و فرهنگی شده است. 🔻 این مدل گروه ها که غالبا به فکر انحراف و خارج کردن افراد از مسیر اصلی هستند با هدف ترویج خرافات به اسم راه رسیدن به کمال و معنویت مدل های گوناگونی داشته است. 🔻 از مهمترین این فرقه های به ظاهر بومی که متد خود را بر اساس روش های شبه معنوی غربی و شرقی در ایران بکار برده اند می توان به عرفان حلقه، عرفان دروغین ایلیا رام الله، روش های منحرف مدعیان دروغین و فرقه های نظیر گروهک شیرازی، منصور هاشمی خراسانی و... اشاره کرد. https://eitaa.com/antihalghe