🔴 با حقه های حلقه آشنا شوید‼️
بازی جدید فرقه حلقه و سرکرده آن برای مظلوم نمایی و جلب مجدد حمایت های خارجی و مطرح شدن در محافل حقوق بشری ‼️
طاهری برای دیده شدن و درآمدن از انزوا بازی جدید ترور در کانادا را کلید زد!!!!
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️نفی خانواده در عرفان های نوظهور ‼️
♦️ خانواده یکی از ارکانی است که در همه ادیان به کرامت و ارزشمندیِ آن، تأکید فراوانی شده و آن را امری مقدس میدانند.
🔷 خانواده بهعنوان «هسته اصلی جامعه بشری»، ضرورتی حیاتی است که در راستای خلقت و هماهنگ با سرشت اجتماعی انسان است.
🔶 انسان در نخستین گامهای زندگی اجتماعی و با نیازهایی اصیلتر و طبیعیتر، بهسوی جنس مخالف گرایش مییابد و او را نخستین همراه و یاور زندگی قرار میدهد و در کنار او نیاز جنسی خود را ارضا میکند.
🔷 مکاتب و ادیانی که به اجتماع و جنبه اجتماعی انسان توجه دارند و به جامعه بشری و ضرورتهای آن میاندیشند و بهدنبال ایجاد و گسترش تمدن و فرهنگ هستند، به خانواده اهمیت بسیاری میدهند؛ زیرا بدون سامانیافتن زندگیهای خانوادگی، جامعه نیز پدید نمیآید.
🔶 اسلام از پیشگامان این مکاتب است، بهتمدن و فرهنگ انسانی میاندیشد و پیدایش اجتماعات بزرگ انسانی از اهداف متعالی آن بهشمار میرود، جایگاه خانواده در قرآن بسیار بالاست در حدی که پدر و مادر به عنوان ستون های خانه بعد خداوند باید مورد توجه جدی اهل خانه باشند و اطاعت شوند.
🔷 « وَاعْبدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِکوُا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ اِحْساناً؛ خدا را بپرستید و به او شرک نورزید و به پدر و مادر خود احسان کنید» (نساء/۳۶)
♦️ این در حالی است که عرفان های نوظهور به دنبال نفی خانواده هستند و تلاش می کنند مخاطبین خود از خانواده جدا کنند.
🔻 اشو در نفی خانواده گوی سبقت را از دیگران ربوده و تعابیر تندی در مورد خانواده به کار می برد.اشو می گوید:
🔷 «اساس ساختار اصلی خانواده بر مالکیت قرار دارد: شوهر مالک زن است و هر دو مالک فرزندان هستند. لحظه یی که تو مالک انسانی شدی، منزلت، آزادی و انسانیت را از او سلب کرده ای و او همه زیبایی ها را از او گرفته ای و فقط به او دستبند زده ای- دستبندی احیاناً ساخته از طلا- و به جای بال ، او را در قفس زیبایی اسیر کرده ای» [۱]
🔶 «در جوامع پیشرفته صنعتی ملاحظه می کنیم که انسان از جد خانواده فراتر رفته است. خانواده دیگر کاربردش را از دست داده است. خانواده بیش از کاربردش دوام یافته است. خانواده یکی از قدیمی ترین نهادهاست، بنابراین فقط مردمانی بسیار دقیق و حساس می توانند مشاهده کنند که عمر خانواده به سرآمده است. مدت ها طول می کشد تا دیگران هم تشخیص دهند که خانواده دیگر مرده است.» [۲]
🔻 اشو در کتاب کودک نوین به صورت کامل خانواده را نفی کرده و معتقد است فرزندان را باید در کمون اشو تربیت کرد. او پدر و مادر را ظالم می داند که در حق فرزندان ظلم می کنند:
🔷 «بچه ها باید به کمون تعلق داشته باشند، نه به پدر و مادرها. والدین به اندازه کافی ضرر زده اند، دیگر نمی توان به آنها اجازه داد که فرزندانشان را فاسد کنند- هرچند نیت آنان سراپا خیر است. اما با این نیت های خیر پدر و مادرها، که جز عواقب ناخوشایند پیامدی نداشته است، چه باید کرد؟» [۳]
🔶 «والدین ظالم اند، چون اندیشه هایی درسر دارند، می خواهند فرزندشان این یا آن باشند. دوست دارند فرزندانشان ثروتمند، مشهور و قابل احترام باشند؛ دوست دارند فرزندانشان جاه طلبی های تحقق نیافته آنانرا برآورده سازند. فرزندان قرار است مسافر سفر رویایی آنان به سرزمین آرزوها باشند.» [۴]
♦️ این در حالی است که بهترین افراد برای تربیت فرزندان در تمام جوامع، پدر و مادر هستند.
🔻 پائولو کوئلیو نیز یکی از افرادی است که در آثار خود خانواده را زیر سوال می برد و چنین القا می کند که خانواده بردگی است او در کتاب زهیر می نویسد:
🔷 «بعضیها خوشبخت به نظر میآیند، چرا که کارشان را راحت کردهاند و اصلاً به موضوع فکر نمیکنند شوهر می کنم، خانه میخرم، دوتا بچه میآورم، اما با این همه، چشمهایشان غمی را نشان میدهد که حتی خودشان هم از وجودش در جانشان خبر ندارند تو خوشبختی؟» [۵]
🔶 پائولو کوئلیو زندگی زناشویی را نماد بردگی می داند و معتقد است زن و مرد نباید پایبند به یکدیگر باشند، مجردی را آزادی می داند کسانی را که خود را گرفتار زندگی می کنند را نکوهش می کند.
🔷 «مجرد و میلیونرم میتوانم در روز روشن، با هرکس دلم میخواهد بروم بیرون میتوانم در جشنهایی که این همه سال از خودم دریغ کردهام، شرکت کنم» [۶]
🔶 «فکر میکنند بر هم حق تسلط دارند؛ باز هم خیال میکنند وقتی قول دادهاند تا ابد با هم خوشبخت باشند باید این قول را تا ابد حفظ کنند، حتی به این بها که هر روز بدبختی بکشند.» [۷]
🔷 «وقت کنار همیم چه اتفاقی میافتد؟ بحث میکنیم به خاطر هر چیز کوچکی دعوا میکنیم، میخواهیم همدیگر را عوض کنیم گاهی در سکوت دلمان، به خودمان میگوییم آزادی چه خوب است کاش هیچ تعهدی نداشتم» [۸]
🔶 پائولو با زیرکی زیاد داستان هایش را به گونه ای پیش می برد که مخاطب بپذیرد آنچه او می گوید. روش اقنا پذیری را خوب می داند از این رو خواننده با داستان همزاد پنداری کرده و همراه می شود و در نهایت می پذیرد که گفته پائولو کوئلیو درباره خانواده می تواند ردست باشد.
🔻بودا نیز معتقد است خانواده مانع کمال است و باید برای رسیدن به کمال آن را ترک کرد:
🔷 بودا می گوید به نظرم رسید که زندگی در خانواده تنگ و کثیف است؛ حال آن که زندگی در بیخانمانی باز و فراخ است؛ دشوار است که آدمی بتواند در حالی که کنج خانه تپیده است زندگی معنوی تمام و کمالی را که از هر جهت پاک و پاکیزه باشد بگذراند.» [۹]
🔻 پی نوشت:
[۱] . آینده طلائی ص۹۷
[۲] . کودک نوین ص۱۰۹
[۳] . آینده طلائی ص۹۸
[۴] . کودک نوین ص۴۲
[۵] . زهیرص۵۵
[۶] . زهیرص۳۳
[۷] . زهیرص۱۷۰
[۸] . زهیرص۱۷۲
[۹] . بودا مایکل کریدرز ص۴۴
https://eitaa.com/antihalghe
📖عدم برخورداری از دانش اعتقادی، اولین عامل در گرایش به انحرافات دینی است...
#مدعیان_دروغین
#عرفان_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣انجمن حجتیه: از دایر کردن مشروب فروشی تا طعنه و مخالفت با قیام 15 خرداد 1342
📌نظر امام خمینی درباره انجمن حجتیه..
https://eitaa.com/antihalghe
📌 معرفی کتاب؛ مثبت فکر نکنید
🔻در این کتاب مسئله مثبت اندیشی و تأثیرات آن در حیطه های مختلف زندگی شخصی و احتماعی توسط یک روان شناس مشهور آلمانی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. بر خلاف انتظار نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان می دهد که مثبت اندیشی افراطی نقش مخربی در موفقیت دارد.
🆔 @jamannews_ir
🔺🔻 جمن نیوز؛ کتاب «مثبت فکر نکنید» اثر خانم «گابریله اوتینگن ؛ Gabriele Oettingen» محقق و روانشناس معروف آلمانی است که با ترجمه فارسی حسین رحمانی در ایران در چند نوبت به چاپ رسیده است.
🔸این کتاب در تهران به چاپ رسیده و ناشر این اثر «ترجمان علوم انسانی» می باشد. عنوان اصلی کتاب « Rethinking positive thinking : inside the new science of motivation ؛ بازاندیشی در تفکر مثبت: درون علم جدید انگیزش» می باشد.
🔹خانم اوتینگن در 22 ژوئیه 1953در مونیخ آلمان متولد شد. نام اصلی وی پرنسس گابریله اوتینگن اسپیلبرگ است؛ اما در سراسر جهان او را با نام گابریله اوتینگن میشناسند. خانم اوتینگن هماکنون یکی از استادان تمام دانشگاه نیویورک و دانشگاه هامبورگ آلمان در رشته روانشناسی است.
🔸شهرت اصلی ایشان بیشتر برای تحقیق در زمینه چگونگی تفکر افراد در مورد آینده است و اینکه این احساسات و تفکرات چطور بر رفتار آنها تأثیر میگذارد. خانم اوتینگن در کتاب «مثبت فکر نکنید» نیز در همین راستا به بررسی نقش مثبت اندیشی در زندگی و رسیدن به اهداف پرداخته است.
🔹در فرهنگ امروزی، گفته می شود باید «مثبت فکر کنیم» چرا که حرف زدن از مشکلات موجب انفعال و به هم ریختگی روحی می گردد. پس باید «مثبت فکر کنیم» و «بر روی هدف خود تمرکز کنیم» تا موانع را راحت تر از پیش رو برداریم و به موفقیت برسیم.
🔸اما حاصل تحقیق علمی و روشمند خانم اوتینگن چیز دیگری است. ایشان در این تحقیق خوش بینی و مثبت اندیشی را در حیطه های مختلف زندگی شخصی و همچنین در روابط گسترده تر اجتماعی به روش علمی بررسی کرده و به این نتیجه می رسد که خوش بینی، بر خلاف تصور رایج، ما را دچار انفعال می کند و احتمال رسیدن به موفقیت را کاهش می دهد.
🔹خانم اوتینگن در این کتاب روش چهارمرحله ای «مقابلۀ ذهنی» را پیشنهاد می کند و نشان می دهد که چطور می توان از این روش در سه حیطۀ سلامت فردی، روابط دوستانه، و مدرسه و محیط کار استفاده کرد. این تحقیق نشان میدهد چگونه خیالبافی درباره آینده میتواند انرژی فرد را برای اقدام و پیگیری هدف هایش هدر دهد.
🔸تفکر مثبت ذهن را به گونهای فریب میدهد که گویا اکنون به هدف دست یافته است در نتیجه عزم انسان را برای پیگیری رسیدن به آن هدف تضعیف میکند.البته خانم اوتینگن منفی بافی را نیز رد می کند. از نظر ایشان منفی بافی هم به اندازه مثبت اندیشی زیان آور است و می تواند به فرد آسیب برساند.
🔹در عوض کارآمدترین و اثربخشترین رفتار برای رسیدن به هدف ایجاد تعادلی از خوشبینی و بدبینی است. در این شیوه شما هم اهدافتان و هم موانعی که شما را از دستیابی به آنها باز میدارد، به تصور در میآورید و در مسیر آن تلاش می کنید.
https://JamanNews.ir/1017
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
❇ گفتگو درباره شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و توییت های اخیر
پنجشنبه ۸ آبان ۹۹ ساعت ۱۵
پخش زنده از
🆔 instagram.com/hamedkashani__
#حامد_کاشانی
#کاشانی
🆔 ble.ir/kashani1395/
🆔 rubika.ir/kashani1395/
🆔 eitaa.com/kashani1395/
🆔 telegram.me/kashani1395/
🆔 instagram.com/hkashani_com/
🌐 www.hkashani.com
1_552078699.pdf
1.82M
📚 معرفی کتاب
📗رسول مهربانی..
🔺چهل جلوه زیبا از گفتار و رفتار رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم
📌به مناسبت هفته وحدت
https://eitaa.com/antihalghe
Kashani-Goftogoo-Dehbashi-13990808~1.mp3
30.06M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔈 #صوت #گفتگو درباره شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و توییت های اخیر؛ بین حامد کاشانی و حسین دهباشی
پنجشنبه ۸ آبان ۹۹
#حسین_دهباشی
#دهباشی
#حامد_کاشانی
#کاشانی
🆔 ble.ir/kashani1395/
🆔 rubika.ir/kashani1395/
🆔 eitaa.com/kashani1395/
🆔 telegram.me/kashani1395/
🆔 instagram.com/hkashani_com/
🌐 www.hkashani.com
♨️انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی منتشر کرد:
دانلود رایگان سیر نمایشگاهی پیامبر اعظم👇👇
https://rahyafteha.ir/75000
💠کانال رهیافتگان
🌐 @rahyafte_com
⭕تغییر سبک زندگی در فرقهها
♦️فرقهها غالبا خشن و سرکوبگرند و در پی توطئه هستند , آنها آزادی افراد عضو فرقه را محدود می کنند، حتی خصوصی ترین امور زندگی آنها باید زیرنظر سران فرقه باشد
🔶فرقهها، جریانهایی انحرافی و خارج از روند و مخالف جریان فکری اصیل در جامعه هستند. بهطور واقعی باید باور کنیم که فرقهها خطرناک هستند، فرقهها آتشاند و همانقدر که از آتش پرهیز میکنیم و سعی میکنیم که خود را دورنگه داریم باید از فرقهها نیز پرهیز کنیم. آنها برای فکر مردم و برای کشور، ملیت و فرهنگ ما اعم از ایرانی و #اسلامی خطرناک هستند و به یک معنا به دنبال بهرهکشی از مردم، فرهنگ، ثروتها، ملیت و دین به نفع خود هستند تا جریان انحرافی خودشان را از این رهگذر قوت بدهند.
↩️تحول در سبک زندگی افرادی که وارد فرقه می شوند هفت مرحله را در بر می گیرد؛ مرحله اول قطع یا محدودسازی روابط بیرون از فرقه، مرحله دوم محدودسازی دریافت اطلاعات از خارج از فرقه، مرحله سوم تقسیم دنیا به «ما» و «آنها»، مرحله چهارم تشخص فرقه ای، مرحله پنجم تمامیت خواهی و جزم در برابر تعالیم فرقه، مرحله ششم تغییر در جهان بینی اعضای فرقه و مرحله هفتم تغییر در ارزش های اخلاقی اعضای فرقه است. در واقع طی این مراحل فرد به طور کامل وابسته به #فرقه شده و سبک زندگی فرقه ای را دنبال می کند.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌علت مشکلات اقتصادی چیست؟
⚠️نقشه نفوذی ها چیست؟
امین بسطامی(پژوهشگر و متخصص علوم رسانه)
#دشمن_شناسی
#نفوذ
#مشکلات_اقتصادی
https://eitaa.com/antihalghe
📌 کلیسای ساینتولوژی/ بخش اول؛ جنگجوی دروغین
🔻«ال ران هابارد» آمریکایی در سال 1954 میلادی، کلیسای ساینتولوژی را تأسیس کرد. وی شهرتش را در ابتدا به عنوان نویسنده پرکار داستانهای عامه پسند علمی – تخیلی در آمریکا کسب کرد. هابارد معقتد بود چنانچه نویسندهای میخواهد بیش از یک سنت برای هر خط نوشته درآمد داشته باشد باید دین بیاورد.
🆔 @jamannews_ir
🔺🔻 جمن نیوز؛ کلیسای ساینتولوژی «Scientology» جریانی است که «لافایت ران هابارد» آمریکایی، معروف به «ال ران هابارد ؛ L. Ron Hubbard» در سال 1954 میلادی آن را تأسیس کرد. واژه ساینتولوژی به معنی «مطالعه دانش» یا «دانش چگونه دانستن» است.
🔹ال ران هابارد (1911 – 1986) شهرتش را در ابتدا به عنوان نویسنده داستانهای عامه پسند علمی – تخیلی در دهه ۵۰ میلادی در آمریکا کسب کرد. وی درآن زمان از نویسندگان پر مخاطب به شمار میرفت. هابارد با تمام توان می نوشت، به نحوی که از وی 1028 اثر منتشر شده است. حجم نوشته های منتشر شده او به حدی بود که بعضی از همکارانش او را دست میانداختند که برای تقویت عضله مُچ دستش مینویسد، نه برای خالی کردن ایدههای ذهنش.
🔸هابارد به این شکل توانست چندین رکورد گینس را به نام خود ثبت کند. رکورد بیشترین کتاب منتشر شده به نام یک نویسنده، بیشترین تعداد ترجمه به زبانهای مختلف از آثار یک نویسنده و همینطور رکورد بیشترین ترجمه از یک کتاب، متعلق به اوست. هابارد معقتد بود چنانچه نویسندهای میخواهد بیش از یک سنت برای هر خط نوشته درآمد داشته باشد باید دین بیاورد.
🔹هابارد در اوایل دهه ۵۰ میلادی، با استفاده از مفاهیم داستانهای تخیلی خود فرقه ای به نام ساینتولوژی را بنیان نهاد؛ فرقه ای که هم اکنون در بعضی از کشورهای جهان پیروانی دارد.
🔸در ساینتولوژی هابارد را در حد یک قهرمان جهانگرد و جنگجویی شجاع بالا برده اند که به تمدنهای باستانی سفر کرده و درباره آنها تحقیق کرده است؛ اما حقیقت این است که هابارد افسر نیروی دریایی بوده و به خاطر شغلش زیاد سفر میکرد.
🔹وی در جنگ جهانی دوم مدت کوتاهی فرمانده دو کشتی جنگی بود. هابارد در زمان فرماندهی خود ادعا کرده بود دو زیردریایی ژاپن را غرق کرده است، اما در حقیقت خاک مکزیک را بمباران کرده بود که در نهایت به خاطر بی لیاقتی خلع مقام شد.
🔸همچنین هابارد ادعا کرده بود که در جنگ، کور و فلج شده و با روش هایی بهبود یافته است که ساینتولوژی از آنها بوجود آمد، اما پرونده پزشکی وی در ارتش نشان می دهد که فقط التهاب ساده مفاصل و عفونت چشم داشته است.
🔹به گفته نزدیکان هابارد، او از قدرت کاریزماتیک رهبری بالایی برخوردار بود و میتوانست در وضعیتهای گوناگون بر روی افراد مختلف تأثیر بگذارد. هابارد هر زمانی که دچار خلأ اعتماد به نفس میشد، این مشکل را با برداشت افسانهواری که از خودش داشت پر میکرد و به راهش ادامه میداد. ادامه...👇
🔸هابارد در سال 1950 کتابی را با عنوان “دیانتیک: دانش مدرن سلامتی ذهن” منتشر کرد که با فروش خوبی روبرو شد و این سرآغاز مسیری شد که به تأسیس کلیسای ساینتولوژی انجامید. کتاب «دیانتیک» در سال اول انتشار خود بیش از نیم میلیون جلد فروش داشت و تا ۲۸ هفته در صدر لیست پرفروشترین کتاب نیویورک تایمز قرار داشت.
🔹با این اتفاق هابارد مخاطب خودش را پیدا کرده بود؛ مخاطبی که دنبال نوع خاصی از درمان بود. ویژگی این کتاب این بود که اشخاص را تشویق میکرد تا تجربههای تلخ زندگی خود را مرور کرده و با گذر کردن از آنها رهایی پیدا کنند و بدین ترتیب مشکلات روحی خود را درمان کنند.
🔸هابارد با ابداع دیانتیک توانست خود را در کانون توجه ها قرار دهد. خانم «سارا نورثروپ» که مدتها با هابارد زندگی مشترک داشت و از وی صاحب فرزند است، در این مورد می گوید: هابارد همه جا برای پول سخنرانی کرده و مبالغ هنگفتی به جیب می زد. از هر شرکت کننده 500 دلار دریافت می شد تا دیانتیک یاد بگیرد. احساس می کردم که هابارد مشغول دزدیدن پول های مردم است. ران در این جلسات خاطرات جعلی به اذهان مخاطبان خود القا می کرد. ران به تدریج خود را ناجی و قهرمان نامید؛ یک شمایلی از خدا!
🔹در آن زمان هیچ کس فکر نمی کرد که کتاب «دیانتیک» سرآغاز پیدایش جریانی به نام ساینتولوژی باشد که حرف و حدیث های زیادی را در پی خواهد داشت. اما در مدت کوتاهی این ایده گسترش پیدا کرد و کلیسای ساینتولوژی جایگزین دیانتیک شد و با تعویض برند به ساینتولوژی کم کم جلسات سخنرانی و کلاسهای آموزشی تشکیل شد و در مدت زمان کوتاهی درآمد سرشاری نصیب هابارد و کلیسای ساینتولوژی گردید.
🔸به زبان ساده، هابارد مدعی بود که دیدگاه منحصر به فردی پیدا کرده است که بر اساس آن می توانست به مردم بباوراند که این دیدگاه می تواند استاندارد زندگیشان را بالا ببرد و در ازای این باور از آنها پول بگیرد. وی با ذهن خلاقی که داشت می توانست ایده ها و داستان هایی بسازد که ظاهرا در صدد ارتقای کیفیت زندگی مردم است و مردم حاضر هستند بابت آن پول بپردازند.
🔹تعالیمی که «ال ران هابارد» در چندین سال به نام ساینتولوژی ارائه داد به شکل مجموعهای از تعالیم در آمد که می توانست به نوعی عنوان مذهب یا فرقه را داشته باشد؛ به نحوی که هم اکنون ساینتولوژی در برخی از کشورها مانند آفریقای جنوبی، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، هندوستان، مکزیک، نیوزیلند، پرتغال، سوئیس، تایوان، تانزانیا، ونزوئلا، زیمبابوه به طور رسمی مذهب شمرده می شود و در برخی کشورها مانند فرانسه، آلمان و بلژیک به عنوان فرقه مذهبی شناخته شده است.
🔸البته برخی از کشورها مانند سوئیس نیز با توجه به گسترگی فعالیت های اقتصادی این جریان، آن را فقط به عنوان یک برند تجاری به رسمیت می شناسند. ناگفته نماند در برخی از کشورها هر گونه فعالیت و تبلیغ این فرقه ممنوع بوده و شامل جریمه و مجازات زندان میشود که از جمله آنها می توان به فرانسه اشاره کرد. ادامه...👇
🔹اگر چه هابارد در سال 1954 فعالیتهای ساینتولوژی را به شکل مذهب آغاز کرد اما تعالیم ساینتولوژی تا زمان مرگ وی در سال 1986 ادامه داشت و در این مدت جنبه های گوناگونی پیدا کرد. در این مدت ساینتولوژی درآمد های هنگفتی برای وی داشت. هابارد در ساینتولوژی دوره های مختلفی را ایجاد کرد که بهای برخی از آن دوره ها به چند هزار دلار می رسید که هزینه و بدهی های سنگینی برای پیروان ساینتولوژی ایجاد می کرد.
🔸هابارد در زندگی خود نقاط تأمل برانگیز زیادی دارد، مانند دروغ هایی که از گذشته خود ابراز کرده بود یا فرار کردن با دوست دختر کسی که دستیارش محسوب می شد. در یکی از مستنداتی که از زندگی هابارد ساخته شده، آمده است: هابارد در زمانی که دستیار پارسون سرکرده فرقه «O.T.O» (ملخص برادران معبد شرقی) بود، با سارا نورثروپ دوست دختر پارسون فرار می کند. نورثروپ در خاطراتش اذعان کرده است که با هابارد رابطه داشته است.
🔹نور ثروپ با اصرار هابارد با وی ازدواج می کند اما زمانی که در روابط سارا نور ثروپ با هابارد مشکل ایجاد می شود، هابارد مانند یک آدمربا دختر سارا را به کوبا می برد و از آنجا در تماس تلفنی به سارا می گوید: دخترمان را کشته ام. پس از مدتی دوباره زنگ زده و می گوید: دخترمان زنده است. این رفتارها بیانگر شخصیت غیر متعادل و سئوال برانگیز وی است. هابارد وقتی به آمریکا باز می گردد، قبول می کند که سرپرستی دختر را به سارا داده و از هم جدا شوند. به گفته سارا نور ثروپ، هابارد در هنگام جدایی حساب بانکی را خالی می کند، به نحوی که سارا بی پول می ماند.
🔸هابارد در سال 1960 بدلیل عدم پرداخت مالیات از آمریکا فرار کرد. در همان سال نیز از سوی برخی از کشورها، تحقیقاتی در مورد کلیسای ساینتولوژی آغاز شد. این عوامل موجب شد تا هابارد به زندگی دریایی روی آورد و ناوگان دریایی متشکل از سه کشتی را در آبهای آزاد به جریان بیاندازد. خدمه کشتی، نیروی دریایی ساینتولوژی نامیده می شدند که از اعضای کلیسای ساینتولوژی بودند و هابارد نیز دریاسالار این ناوگان نامیده می شد.
🔹اعضای ساده این کشتی به درجه کشیشی رسیده بودند. کشتی ها در دریای مدیترانه از بندری به بندر دیگر می رفتند. آنها هر چند روز را در یک بندر توقف کرده و بعد تغییر مکان می دادند. هابارد در این کشتی مجازات های خود را که اخلاق می نامید، گسترش داد. به عنوان نمونه، یکی از مجازاتها بستن به نرده کشتی و شلاق زدن بود.
🔸در سال 1970 ورود کشتی های ساینتولوژی در اکثر بنادر مدیترانه ممنوع شد. هابارد نیز به آمریکا برگشته و به دلیل تحت تعقیب بودن از سوی اداره مالیات و دادگاه تا پایان عمر به طور مخفیانه زندگی کرد. هابارد در سال 1986 بدون اینکه جانشینی برای خود تعیین کرده باشد در اثر سکته از دنیا رفت. پس از هابارد «دیوید میس کویج» توانست رهبری ساینتولوژی را در دست بگیرد که تاکنون نیز رهبری این جریان را در اختیار دارد.
🔹آنچه از سخنان، سوابق و عملکرد هابارد به دست می آید این است که ابداع دیانتیک و کلیسای ساینتولوژی از سوی او، بیشتر با هدف کسب درآمد مالی بوده که او در این مسیر توفیق زیادی نیز به دست آورد.
ادامه دارد…
https://JamanNews.ir/1019
دانشگاه های خاص، دانش آموزان مدارس وابسته به انجمن حجتیه را نپذیرفتند
♨️ روز شنبه نتایج پذیرفته شدگان کنکور سراسری در حالی اعلام شد که با درخواست برخی از دانش آموزان متقاضی تحصیل در دانشگاه های نظامی و امنیتی کشور، علیرغم کسب رتبه های مناسب، به دلیل تحصیل در مدارس وابسته به انجمن #حجتیه در استان سیستان و بلوچستان رد شده است.
✍️این قصه تلخ از آنجا شروع می شود که عده ای از والدین با توجیه های فراوان و البته واهی! فرزندان خود را در اختیار مدارسی می گذارند که صلاحیتی برای تربیت نسل متدین و انقلابی در این کشور ندارند؛ والدینی که توصیه های دلسوزانه دیگران نسبت به انتخاب صحیح مدارس را نمی پذیرند و خود را به آب و آتش میزنند تا به هرقیمتی مسیر زندگی فرزندشان را به کوچه های بن بست اینگونه مجتمع های آموزشی هدایت کنند!
✍️نقش والدین دلسوز و نگران از آینده فرزندان یک طرف ماجراست؛ انتقاد اصلی را باید متوجه نهادهایی کرد که امنیت فکری فرزندان این مرزو بوم بر عهده آنان است. بارها نسبت به فعالیت مدارس انجمنی در #زاهدان و #زابل مطالب متعددی مطرح شده است اما چرا تا کنون نهادهای مربوطه مقابل این پدیده شوم نایستاده اند؟ چرا فرزندان مستعد و کوشای ایران اسلامی که آینده سازان این کشور و این نظام مقدس هستند، در مدارسی حضور دارند که در صدد تربیت نیروهای به ظاهر مذهبی و ضد انقلاب هستند؟
✍️اکنون باید فکری کرد تا بیش از این متحمل ضررهای ناشی از فعالیت مجتمع های آموزشی انجمن حجتیه در سطح استان و کشور نشویم و بتوانیم با تربیت نیروهای مومن و انقلابی گام های موثری در مسیر زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت (عج) برداریم./ منبع: مفاز
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️ باور به جبر و تناسخ در مکتب اشو ☯️
♦️ اشو، شخصیتی است هندی که گسترش تعالیم خود را مرهون آمریکاست. او بیش از هفتهزار سخنرانی داشت اما هیچگاه کتابی ننوشت، تمام تعالیم او در این سخنرانیها بیان شده است.
🔷 وی دارای شخصیتی شهوتران، متکبر و مغرور بود و خود را همطراز و یا بالاتر از مسیح میدانست. اصول اصلی تعالیم او را عشق، سم بودن نفس، نفی ذهن، درونگرایی، مراقبه و چاکراها تشکیل میدهند.
🔶 او با تعالیم خود به رابطه مرد و زن پل زد و توانست آزادی جنسی را در اردوگاهش رواج دهد. بسیاری علت اخراج او از آمریکا را مسائل جنسی و فسادهای اخلاقی او میدانند.
🔷 این مشکلات و مشکلات دیگر باعث شد تا 21 کشور جهان از پذیرش وی سر باز زنند و او بهناچار به هندوستان برگردد.[1]
🔶 درباره علت مرگ او نیز اختلافاتی وجود دارد. او تلاش میکند تا علت مرگ خود را سرطان استخوان معرّفی کند اما علائم بیماری او بیشتر شبیه به بیماریهای دیگری مانند ایدز بود تا سرطان.[2]
♦️ خدا در تعالیم او جایگاه ویژهای ندارد و هر از گاهی به گونهای با مسأله خداشناسی برخورد میکند. گاهی خدا در نظر او تجربهای ساده است[3]، گاهی بحث درباره خدا را بیمفهوم میپندارد[4] و گاهی نیز به خود خدایی دست مییازد.[5]
♦️ اشو بر این باور است که هندوها قدیمیترین مردم آگاه هستند؛ آگاهترین مردم باستانی روی زمین. اولین کسانی بودند که مذهب در ذهنشان خطور کرد.
🔷 آنها فقط یک آرزو دارند؛ تنها یک تپش بزرگ در قلبشان: چگونه رها شوند، چگونه آگاهی کسب کنند تا از چرخه حیات (samsara) به بیرون قدم بگذارند. هندوها میگویند:
🔶 ما این سفر را بارها و بارها طی کردهایم، ما بذر شدهایم، درخت شدهایم، دوباره بذر شدهایم و دوباره درخت شدهایم، بارها و بارها.[6]
🔷 اشو باور تناسخ خود را بهخوبی در یک جمله بیان کرده است: «یک انسان الا و لابد دوباره و دوباره متولّد میشود».[7]
🔶 اشو نیز مانند بسیاری دیگر از مدعیان معنویتگرایی و باورمندان به تناسخ، «یادآوری» را دلیلی برای اثبات تناسخ میداند. او مدّعی است به نقطهای رسیده که میتواند از آنجا زندگیهای پیشین خود را ببیند.
🔷 وی معتقد است چون نقطهای که او رسیده و در آن تناسخ و زندگیهای پیشین خود را میبیند، تجربه شخصی اوست، پس برهان کافی برای اثبات تناسخ خواهد بود.[8]
🔶 البته بهرغم اینکه او نیز داعیه روحباوری دارد، در برخی جملاتش درباره روح و تناسخ بهگونهای سخن میگوید که گویا روح، همان ذهن آدمی است.
🔷 اوشو می گوید: وقتی شب هنگام، برای خوابیدن دراز میکشید؛ وقتی خواب، آغاز به نزول بر شما میکند و تاحدودی شما را در برمیگیرد، آخرین فکر را به ذهن میآورید.
🔶 سپس به خواب میروید، هنگامی که صبح برمیخیزید و آماده ترک رختخواب میشوید، به اولین فکری که پس از برخاستن دارید بنگرید.
🔷 نتیجهاش برایتان تعجبآور خواهد بود. آخرین فکر شب پیش، اولین فکر روز بعد میشود. به همین طریق آخرین آرزو در لحظه مرگ، اولین آرزو در هنگام تولّد میگردد.
🔶 به هنگام مرگ، جسم فاسد میشود ولی ذهن به سفر خود ادامه میدهد. سن بدن شما شاید پنجاه سال باشد اما سن ذهن شما شاید پنج میلیون سال. شما تمام ذهنهای خود را در طول تمام تولّدهایتان داشتهاید و حتی امروز با خود دارید.
🔷 ذهن شما مانند یک مخزن، تمام خاطرات تولّدهای گذشتهتان را در خود انباشته میکند؛ از این رو ذهن بسیار پیداست. این طور نیست که ذهن شما فقط مخزن تولّدهای انسانی باشد؛ اگر بهصورت درختها یا حیوانات متولّد شدید... خاطرات تمام آن تولّدها هم اکنون در شما موجود است.[9]
🔶 در سخن دیگر اشو مدّعی است که انسان گمان میکند خواهد مرد؛ اما مرگ، سفسطه است. هیچکس تاکنون نمرده و هیچکس تاکنون متولّد نشده است. تولّد و مرگ فقط دو قسمت ماجرای زندگی جاودان هستند. نه تولّد، آغاز این ماجراست و نه مرگ، پایان آن.
🔷 تو پیش از تولّد وجود داشتی و پس از مرگ وجود خواهی داشت.[10] تعریف مرگ نیز باور به تناسخِ اشو را بیشتر توضیح میدهد. او درباره مرگ معتقد است که در مرگ شخص، فقط بدنش را ترک میکند و بلافاصله بدن دیگری را میگیرد.[11]
🔶 نمود دیگر تناسخ باوری اشو در نفی بهشت و جهنّم تجلّی مییابد. او بر این باور است که بهشت و جهنّم، ساخته و پرداخته روان آدمی است و واقعیت بیرونی ندارد:
♦️ از جهنّم نهراس! آری، نوعی از بهشت و جهنّم وجود دارد که حالتی روانی در وجود توست؛ ولی به جا و مکانی ویژه در زمین یا آسمان هیچ ربطی ندارد. این پندار را دور بینداز. دین به این مهملات ربطی ندارد.[12]
♦️ اشو با همین نگاه معتقد است که انسان میتواند بهشت و جهنّم را بیافریند و در همین عالم به خلق آنها همت گمارد و آنها را در همین زندگی تجربه کند.[13] یا در سخن دیگری میگوید:
🔷 «خداوند قبلاً در مورد تو قضاوت کرده است و این چیزی نیست که قرار باشد در آینده اتفاق بیفتد؛ بلکه قبلاً اتفاق افتاده است. در مورد مسأله روز رستاخیز نگران نباش؛ به ترس نیازی نیست.... همان لحظهای که خداوند تو را آفرید، در مورد تو قضاوت هم کرده است».[14]
🔶 در جایی دیگر با نفی مسئولیت انسان، او را از هرگونه پاسخگویی در معاد بری میداند: «تو مخلوق خدا هستي. اگر اشتباهی رخ بدهد، او مسئول توست نه تو. اگر تو به گمراهی روی، او مسئول است نه خودت. تو چهطور میتوانی مسئول باشی؟!
🔷 اگر تو نقشهای بکشی و غلط از آب درآيد، کسی نمیتواند بگويد خودِ نقشه مقصر بوده است».[15] بنابراين، لازم نيست از خدايی خيالی که در پايان جهان از تو بازخواست میکند که چه کردهای و چه نکردهای، بترسی. او قبلاً داوری کرده و تو آزاد هستی، و لحظهای که شخص بداند به تمامی آزاد است تا خودش باشد، زندگی پويايی آغاز میشود.[16]
🔶 ترس و زيادهخواهی دو روی سکّهاند؛ ترس، جهنّم را آفريده است و زيادهخواهی، بهشت را. آنها فرافکنی ترس و زياده خواهی اند. [17] هستی آماده است. بهشت همين جاست و در هيچ جای ديگری نيست.[18]
🔻 عقیده به تناسخ در مکتب اشو با چندین اشکال اختصاصی روبهرو است. آنگونه که از گفتارهای وی برمیآید او تلاش دارد تا مخلوق بودن انسان و صاحب اختیار بودن خداوند را ملاکی برای نفی جهنّم و باور به تناسخ قرار دهد.
🔷 با وجود این او در جایی باور به خدا را نیز ساخته ذهن میپندارد. اشکال دیگری که اشو با آن روبهرو است نداشتن درک صحیح از موجودی به نام روح است.
🔶 آنگونه که روشن شد او بیش از آنکه به روح قائل باشد، ذهن را محور تناسخ قرار داده است. همچنین او نیز مانند دیگر قائلین به تناسخ، هیچ دلیل عقلی بر آن اقامه نمیکند .
🔷 اشو فقط به اینکه خود آنرا دریافته اکتفا نموده است و سخن خود را دلیل سخن خویش قرار میدهد. ادعای جامعهشناسی دینی او نیز بدون پشتوانه دلیل است.
🔶 اشو فقط مدعی است که ترس و زیادهخواهی باعث خلق باور بهشت و جهنّم شده و هیچ دلیل عقلی یا حتی تجربی و حسی بر آن اقامه نمیکند.[19]
🔻 پینوشت:
[1]. نگرشی بر آرا و اندیشههای اشو، فعالی، محمد تقی، تهران، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، 1388، ص 59.
[2]. همان، ص 60.
[3]. شورشی، اشو، تهران، نسیم دانش، 1383، ص 200.
[4]. راز بزرگ، اشو، تهران، باغ نو، 1382، ص 135.
[5]. همان، 147.
[6]. راز بزرگ، اشو، تهران، باغ نو، 1382، ص 82.
[7]. اینک برکهای کهن، اشو، تهران، نگارستان کتاب، 1382، ص 46.
[8]. همان 46.
[9]. ضربان قلب حقيقت مطلق، تفسيری از ايشاباش اوپانيشاد، اشو، تهران، فردوسی، 1381 ، ص 342.
[10]. بیگانه در زمین، اشو، هودین، اصفهان، 1383، ص 22.
[11]. راز بزرگ، اشو، تهران، باغ نو، 1382، ص 112.
[12]. دل به دريا بزن، اشو، هودین،1379، 73.
[13]. چراغ راه خود باش، اشو، هودین. 1379، 99.
[14]. شهامت، اشو، تهران، فردوسی، 1380، ص 127.
[15]. همان، 127.
[16]. همان، 127.
[17]. با خود يکی شو، اشو، هودین، 1379، ص 90.
[18]. ضربان قلب حقيقت مطلق، تفسيری از ايشاباش اوپانيشاد، اشو، تهران، فردوسی، 1381، ص 145.
[19]. فرجام من و تو، نشر صهبای یقین، قم ،ص 81.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شخصی که در فیلم میبینید با انتشار کلیپ های در فضای مجازی سعی در تخریب رهبری و تمسخر اعتقادات شیعی و آرمان های انقلاب دارد.
این شخص با ظاهری مذهبی (ریش، چفیه و..) مطالبی عنوان می کند تا خوراک برای رسانه های معاند و ضدانقلاب فراهم کند.
#هشیار_باشیم
#مزدوران_مجازی
#براندازان
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کرامات شیخ انگلیسی!
🔹 یاسرالحبیب نامی آشنا در بین روحانیون به شمار میرود، یکی از مصادیق شیعیان انگلیسی که قمهزنی، کمترین کار آنهاست.
#تشیع_لندنی
#عمامه_های_انگلیسی
#شیعه_انگلیسی
https://eitaa.com/antihalghe