✡« قوم برگزیده » در تعالیم مشترک کابالیست ها از گذشته تا امروز 🕎
♦️ کابالا بهعنوان طریقی که آموزههای خویش را برآمده از بَطن کتاب مقدس میداند، به پویایی و نهادینه شدن اندیشه (برتری قومی) کمک شایانی کرده است.
🔷 نژادپرستی و پرداختن به امر (قوم برگزیده)، از تعالیم مشترک کابالیست های گذشته و امروز است. به نظر میرسد کتاب زوهر بیش از هر متن کابالایی دیگر به کاوش و بیان ریشههای برتری قوم یهود از غیر یهودیان پرداخته است؛ گویا اینکه کابالیستهای معاصر نیز بر اساس همین متن، بر اصول نژادپرستانه خود پافشاری میکنند.
🔶 دریکی از این متون میخوانیم: «(ربی آبا) روزی در حال بحث با (ربی شمعون بن یوحای)[۱] درباره آموزشهای تورات بود. او از ربی شمعون پرسید:
♦️«چرا از همه اقوام جهان تنها یهودیان موقع قرائت تورات خود را به عقب و جلو تکان میدهند و این عمل برایشان طبیعی است که بیحرکت و ساکن ننشینند❓»
🔻 ربی شمعون پاسخ داد:
🔷 «افسوس برای این بشریت که مانند گله سرگردانی است و از درک و فهم عاجز است. همین عمل تکان خوردن بهتنهایی برای تشخیص ارواح مقدس اسرائیل از ارواح ظالمان کافی است. روح اسرائیل از چراغ مقدس گرفتهشده است...
🔶 همینکه این چراغ از فروغ تورات آسمانی روشن گردید، دیگر حتی یکلحظه هم از حرکت بازنمیایستند؛ مانند شعله شمعی که هرگز ساکن نیست؛ برای همین وقتی یکی از فرزندان اسرائیل یک کلمه از تورات را بر زبان میآورد، شعلهای برمیافروزد که دیگر نمیتوانند بیحرکت بمانند.
🔷 پس ما چون شعله شمع به عقب و جلو حرکت میکنیم اما روح ظالمان مانند تکه کاهی است که موقع سوختن شعله ندارد. شبیه به چوبی که بدون شعله میسوزد.»[۲]
🔶 «متن فوق که مربوط به بخشهایی از کتاب (زوهر) است بر این باور کابالیست ها که معنای انسان، فقط در قوم برگزیده یهود خلاصه میشود، تأکید میورزد.
🔷 تفاوت جوهری میان یهودیان و غیر یهودیان از عناوین مطرحشده در زوهر است. بر اساس این تعالیم، روح غیر یهودیان متعلق به جهان زیرین است که جایگاه شیاطین میباشد؛ درحالیکه روح فرد یهودی حداقل قابلیت رسیدن به ساحت امور الهی را دارد.»
🔶 «زوهر یکی از علل برگزیدگی قوم یهود را اعطای تورات به ایشان میداند. طبق این دیدگاه تورات پیش از آنکه به یهود عرضه شود، به اقوام گوناگون ارائه شد؛ اما اقوام از پذیرش آن خودداری کردند؛ زیرا دستورات تورات در تعارض بازندگی تبهکارانه ایشان بود!
🔷 از دیدگاه پیروان کابالا، یهودیان برگزیدهشدهاند که انرژیهای نهفته در تورات را به جریان اندازند و از این طریق از برخورد و آشفتگی در جهان پیشگیری کنند تا آرامش و صلح برجهان حکمفرما شود قوانین تورات به این قوم توانایی لازم برای رسیدن به مقاصد و اهدافشان را میدهد[۳]
🔶 از منظر ایشان همین امر مایه برگزیدگی بنیاسرائیل بر سایر ملل شده است.» ازنظر هواداران کابالا برگزیدگی قوم یهود به موارد ذکرشده، ختم نمیشود.
🔷 سرزمین اسرائیل و بهخصوص اورشلیم نیز از دیدگاه کابالیست ها خدا در آن حلول کرده است، نسبت به سایر سرزمینها از تقدس وبرتری خاصی برخورداراست. سکونت در این سرزمین بهمثابه ایمان است و هرکس خارج از آن به سر ببرد، مؤمن بهحساب نمیآید.[۴]
🔶 «قابلتوجه است که سرزمین فلسطین اشغالی و بهخصوص مرکز آن اورشلیم بالاترین نقطه در همه عالم و مرکز انرژی جهان است.»
🔷 در حقیقت اگر در منابع کلاسیک کابالا، سرزمین مقدس، زمین خداوند دانسته میشود که باید از آن مراقبت کنند! اما کابالیست های معاصر، آن را مرکز انرژیها و نیروهایی میدانند که تاریخ عالم را میسازد و همین توهم مایه برتری سرزمین یهودیان بر دیگر ملل از دیدگاه ایشان کافی است.[۵]
🔶 به هر صورت آموزههای تلمود و سپس کابالا، از یهودیان، قومی ساخت که بیپروا خود را جزئی از خداوند قلمداد میکنند و برگزیدگی قومی را نه یک موهبت الهی، که حقی از حقوق خویش میدانند و معتقدند: «حتی اگر قوم یهود به بیراهه برود، بر خدا لازم است آن حق و دین را ادا کند.»[۶]
🔷 با این اوصاف تأکید یهودیان بر برتری قومی و نژادی، آنان را در طول تاریخ به ملتی منزوی تبدیل کرد و موجبات تنفر سایر ملل و اقوام را فراهم ساخت.
♦️ توهّم برتری نژادی و اسطوره قوم برتر بودن درنهایت بهانه و دستآویزی برای غصب سرزمین فلسطین و توجیه کردن سلطه ظالمانه صهیونیستهای جنایتکار بر سرزمین بهظاهر موعود را فراهم آورد.
🔻 پینوشت :
[۱] متصوفه قرن دوم که کتاب زوهر به او نسبت دادهشده است. « Simeon ben yochai»
[۲]. برگ، فیلیپ اس، کابالا برای همه، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، ۱۹۸۹م، صص۲۲۸-۲۲۷
[۳]. برگ، فیلیپ اس، کابالا برای همه، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، ۱۹۸۹م، ص ۱۴۸
[۴]. المسیری، عبدالوهاب، دایره المعارف یهود، یهودیت، صهیونیسم، ترجمه موسسه فرهنگی و مطالعات و پژوهشهای خاورمیانه، ۱۳۷۲-۱۳۸۴، ج۵، تهران، ص۷۸
[۵]. برسی و نقد مبانی نظری کابالیسم، فاطمه مهدیه، نشر صهبای یقین، ۱۳۹۳، ص ۱۵۳
[۶]. گندمی، رضا، اندیشه قوم برگزیده در یهودیت، هفتآسمان ۱۳۸۴، شماره ۲۶، ص۸۱.
https://eitaa.com/antihalghe
🔴پشت لباس این صهیونیست نوشته:😳
"آیا شما یک یهودی هستید؟
بلی= زندگی
خیر= مرگ"
https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی محرم 1398 ☝️☝️☝️
نقش شیعه در غربت امام ( دوگانه سازش و مقاومت از سقیفه تا کربلا )
شب چهارم
حجت الاسلام ناصر یوسفی
پژوهشگر تاریخ اسلام و از اساتید برجسته دانشگاه امام حسین ع
حتما بشنوید...
#نشر_حداکثری
https://eitaa.com/antihalghe
👹📽 ترويج شیطانپرستی در هالیوود‼️
♦️ اهانت به اديان الهى به عنوان آزادى بيان در اعمال و سخنان این فرقه ترويج و تبليغ مىشود. امروز گروههاى شيطانپرستی عملاً پرچم جنگ با خدا را برافراشتهاند.
🔷 گذشته از اعتقادات، اعمال و سنبلها، شيطانپرستان ظاهرى متفاوت با ديگران دارند كه مىتوان آنها را حتى از جمع تشخيص داد. این فرقه توانست با کمک سینما در تمام نقاط دنیا نشر پیدا کند.
🔶 «شیطانپرستی» یک حرکت مکتبی، شبهمکتبی و یا فلسفی است که هواداران آن شیطان را یک طرح و الگوی اصلی و به وجود آمده قبل از عالم هستی میپندارند.
🔷 شیطانپرستی در برخی شاخههای آن به معنای پرستش شیطان به معنای قدرتی بسیار قویتر و مؤثرتر از نیروهای خیر همچون خدا است.
🔶 در شیطانپرستی، غیر از استفاده از شیطان به عنوان قدرت تاریکی و قدرت مطلق، از نیروها، جنیان و روحهای پلید و شیطانی نیز برای پرستش و الهام استفاده میشود؛ درنهایت، «شیطانپرستی» را میتوان به الهام از نیروی شر و پرستش قدرت پلیدی معنا کرد.[1]
🔻 این فرقه شاخههای گوناگونی دارد که مهمترین آنها عبارتاند از:
1♦️ شیطانپرستی فلسفی: این نوع شیطانپرستی بر مبنای اندیشهی «آنتون زندر لاوی» که در «کتاب مقدس شیطان» و دیگر آثارش آمده، تشکیل شده است. لاوی مؤسس «کلیسای شیطان» در سال ۱۹۶۶. م بود و تحت تأثیر نوشتههای برخی فلاسفهی غربی به تأسیس این جریان پرداخت.
🔷 شیطانپرستی فلسفی، خود را خدای خود میداند و خویش را ملزم میکند که به طرز فکر گروهی وفادار نباشد و در اِزای آن، گرایشهای فردی داشته باشد. در نظر شیطانپرستانِ فلسفی، محور و مرکزیت عالم هستی، خود انسان است و عموماً به خدایی برای پرستش قائل نیستند و حیات اخروی و زندگی پس از مرگ را نفی میکنند.
2 ♦️ شیطانپرستی دینی: گرایشهای شیطانپرستی دینی، اغلب مشابه شیطانپرستی فلسفی است. با این تفاوت که معمولاً پیشنیاز، این است که یک شیطانپرست دینی باید به یک یا چند الههی شرور و شیطانی معتقد باشد و آنها را پرستش کند.
🔷 مکان عبادت و پرستش شیطان توسط این گروه «معبد سِت» نام دارد که «مایکل آکینو» یکی از مأموران سازمان سی.آی.ای آن را اداره میکند. این گروه یک جریان سنتی نیز دارد که بیشتر در مناطق کُرد زبان عراق و ایران حضور دارند و فرقهی «یزیدیه» نامیده میشوند.
🔶 این گروه، شیطان را «طاووس مَلِک» مینامند و معتقدند که بر آدم برتری دارد و به همین دلیل تمرد ابلیس و سجده نکردن او را در برابر انسان را عملی برحق میدانند.[2]
3♦️ شیطانپرستی گوتیک: این فرقه از شیطانپرستان به دوران «تفتیش عقاید مذهبی» از طرف کلیسا مربوط میشوند. کلیسا در این دوره، وحشتناکترین جنایات را علیه مردم روا میداشت و انسانهای فراوانی را به جرم سحر میسوزاندند.
🔷 رفتار کلیسا در قرونوسطا مهمترین عامل برای پیدایش این گروه از شیطانپرستان بود که برای مقابله با تعالیم کلیسا، آموزههای شیطانی را بنا نهادند.
🔶 این نوع شیطانپرستان معمولاً متهم به اعمالی از قبیل خوردن نوزادان، بُز کشی، قربانی کردن دختران باکره و نفرت از مسیحیاناند. این طرز فکر در کتاب «پتک جادوگران» آمده است.
4 ♦️ شیطانپرستی آتئیستیک: این گروه، هیچ خدایی را قبول ندارد و منکر خدایند. عقیده دارند قدرت خدایان، همان اندازهای است که پیروانشان قدرت دارند. این گروه به هیچ موجود ماورایی از جمله شیطان عقیدهای ندارند و همهی امور فرا مادی را نفی میکنند. نگرش این گروه مطابق اندیشهای خدا ناباوران است.
🔷 شماری از آثار سینمایی و تلویزیونی، این جریان را در قالب به تصویر کشیدن اندیشهها، مراسم، نمادها، نوع پوشش و دیگر امور مرتبط با آن، نشان میدهند. فیلم «رانندگی خشمگین» مراسم گروهی از شیطانپرستان را نشان میدهد.
♦️ این افراد قصد دارند با قربانی کردن نوزادی برای شیطان، حکومت شیطان بر روی زمین را پایهریزی کنند. در این فیلم، نمادها و اندیشههای جریان شیطانپرستی دیده میشود و مهمترین آن قدرتمند نشان دادن شیطان است.
♦️ اولین گروه از این موضوع را فیلمهایی تشکیل میدهند که عقاید خرافی دربارهی شیطان را با رویکرد ذکر شده در انواع شیطانپرستی، نشان میدهند. نمونههایی در بحث مربوط به شیطان و نفی وجود خدا آمد که بیشتر آنها در این موضوع نیز قرار میگیرند.
🔷 همچنین نمونههای دیگری نیز وجود دارد؛ از جمله در فیلم «بچهی رزماری» گروه شیطانپرستان در پی تولد و نگهداری از نوزادی هستند که فرزند شیطان محسوب میشود. این مولود در آیندهای نزدیک، جهان را به تسخیر شیطان در خواهد آورد.
🔶 گروه موسیقی راک در فیلم «بدن جنیفر» برای رسیدن به شهرت قصد دارند دختری را برای شیطان قربانی کنند. آنها برای اجرای این مراسم از آموزههای «کتاب مقدس» استفاده میکنند. این کتاب همانگونه که ذکر شد مربوط به شیطانپرستان فلسفی است. نکتهی قابل توجه در این فیلم آن است که این گروه موسیقی با قربانی برای شیطان به شهرتی فراگیر میرسند.
🔷 بخشی از فیلمهایی که با شیطانپرستی مرتبط است، علاوه بر تبیین اندیشههای مرتبط با این جریان، از شخصیتهای مطرح در این فرقه نیز استفاده میکند. یا این توضیح که اشخاص مهم و صاحب جایگاه در این فرقه به عنوان عاملی اصلی در تولید فیلم قرار میگیرند. با این کار، علاوه بر تبیین نگرش شیطانپرستی و تبلیغ آن، این افراد نیز در معرض توجه مخاطبان قرار میگیرند که باعث مطرح شدن و محبوبیت آنان میشود.
🔶 از جمله «آنتوان زندر لاوی» مؤسس شیطانپرستی فلسفی و کلیسای شیطان، در فیلم «باران شیطان» بازی میکند و علاوه بر آن در تولید فیلمهایی دیگری نیز نقش داشته است. «مریلین منسون» خواننده شیطانپرستی که پستترین کارهای ممکن را در ویدئو کلیپهایش انجام میدهد، در دهها فیلم به عنوان خواننده، موسیقیدان، کارگردان، تهیه کننده، بازیگر و... حضور داشته است.
🔷 البته تمام این آثار، نشانی از شیطانپرستی ندارد؛ اما حضور او تبلیغی برای این جریان است. مهمترین اثر در مجموعه کارهای او، بازیگری در فیلم «بزرگ راه گمشده» اثر کارگردان مطرح سینما «دیوید لینچ» است.
🔶 برای آخرین نمونه، از این افراد میتوان «راب زامبی» را نام برد. او پرکارترین شیطانپرست در عرصهی سینما و تلویزیون است و تا به حال ده اثر را کارگردانی کرده است. از مهمترین فیلمهای او میتوان فیلم «خانهی هزار جسد» و دو قسمت «هالویین» را نام برد. تمام آثار او پر از مفاهیم شیطانی و سکانسهای خشونت بار و جنسی است.
🔷 قالب سینمایی که در زمینهی فیلمهای مرتبط با شیطانپرستی استفاده میشود معمولاً گونهی ترسناک است؛ زیرا در این فیلمها ترس از موجود ماورایی یا اتفاقی هولناک وجود دارد که معمولاً به شری از جانب شیطان بازگشت میکند.
♦️ تحلیل محتوای این فیلمها می توان از توضیحاتی که دربارهی انواع و نگرش شیطانپرستی را در «هنجارشکنی» خلاصه کرد؛ یعنی هر آنچه آموزههای دینی یا اجتماعی تائید میکنند. این گروه به آن آموزهها «نه» میگوید و وارونهی آن را انجام میدهند. همین الگو در شیوهی آرایش و پوشش آنان نیز دیده میشود و سبکی مورد استفاده قرار میگیرد که در هیچ فرهنگ دینی و عقلانی پذیرفته نیست[3].
🔻پینوشت:
[1] . امینخندقی، جواد، شناخت و بررسی شیطانپرستی، قم: نشر ولاء منتظر، ص ۳۸.
[2] . محمدجواد مشکور، فرهنگ فِرَق اسلامی، مشهد: نشر آستان مقدس، ۱۳۷۵، ص ۴۷۲.
[3] . جواد امینخندقی، دین و سینما، آموزههای اخلاقی و ارزشی، قم: نشر ولاء، ۱۳۹۱، ص ۱۸۳.
https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی محرم 1398 ☝️☝️☝️
نقش شیعه در غربت امام ( دوگانه سازش و مقاومت از سقیفه تا کربلا )
شب پنجم
حجت الاسلام ناصر یوسفی
پژوهشگر تاریخ اسلام و از اساتید برجسته دانشگاه امام حسین ع
حتما بشنوید...
#نشر_حداکثری
https://eitaa.com/antihalghe
ادعای حلقوی!!! 😂
علت فرار طاهری کشف شد‼️😄
https://eitaa.com/antihalghe
🔴⚠️ علل گرایش به عرفان واره ها
♦️ دنیای امروز، دنیای ماشین و تکنولوژی و سرعت است . دنیای هیاهو و در عین ادعای نظم ، دنیای بی نظمی است . دنیایی که محصول همه پیشرفت هایش در بعد مادی و سرعت و رشد فنآوری های پیچیده و مختلف ، پسرفت و عقبگرد در بعد روحی و معنوی است .
🔷 عدم توجه به بعد روحانی و فرامادی سبب به هم ریختگی و آشفتگی شده است به گونه ای که مراجعه به روانکاوان و پزشکان اعصاب و روان با سرعت فزاینده ای مواجه شده است .
🔶 بشر برای آرامش و راحتی جسم خود ، فکر و نیروی ذهن و اندیشه اش را در مسیر اختراعات و اکتشافات به کار گرفت و انصافاً پیشرفت های شایانی نمود .
🔷 اما بعد روحی خود را دستخوش فراموشی و بعضاً حتی ، انکار کرد و استرس ها و نگرانی های حاصله ، جسم او را هم دچار فرسایش و آسیب کرد . یعنی با همان سلاحی خود را ضربه زد که برای آسایش خود بکار گرفته بود .
🔶 اکنون و در این لحظه که بشر تصمیم گرفت که به خویشتن خود باز گردد و لختی به آسایش روح خود بیندیشد ، روانش را دریابد و دقایقی خود را به خلاء و خلسه!!! بسپارد.
🔷 اکنون و در این لحظه که تشنه معنویت شده و راه رهایی را در بازگشت به فطرت خود و خدای خود یافته است؛ اکنون و در این لحظه که فهمیده است باید آب روحانی !!! بنوشد تا حیات مجددی یابد.
🔶 صاحبان صنایع و اربابان تکنولوژی برآن شدند که چاوی این خسارت! را بگیرند تا مبادا مشتری هایشان از دست برود ، یا تقلیل پیدا کند .
🔷 مبادا درد شناخته شود و دکان سرمایه و سودشان کساد شود . تصمیم ها گرفتند و سیاست ها چیدند تا سراب را جای آب ، خداهای دروغین را جای خدای قادر مطلق ، و تکنولوژی عرفان واره ها را جای عرفان و معنای حقیقی ، تولید و باز هم صنعت و سرمایه اشان را عرضه کنند تا اصطلاحاً مشتری ها فقط از این جیب به آن جیب شوند ... .
🔶 و اینگونه شد که جهالت و شیطان با رنگها و لعاب فریبنده ، دین و عرفان معرفی شدند و کالای پیشرفته جدیدی شدند تا باز هم تیشه گرفته و بر پیکر رنجور و همیشه خسته بشر امروز ، فروآورند. و او را بیش از پیش با تسکین موقت ، دچار درد دائمی کنند.
🔷 در این میان جوامع اصیل که از ابتدا و دیرباز وابسته به مذهب و دین بوده اند ؛ خصوصاً ادیان الهی و آسمانی و به طور خاص الخاص ؛ اسلام عزیز در مقابله این هجوم آشکار صنعت و تکنولوژی به روح و روان، مقاومت کرده و در بعضی موارد ، در عین بهره بردن لازم از علوم روز و پیشرفت صنایع ، مقاومت جانانه ای در برابر فرهنگ همراه آن کرده و دنیای روز را ، به خدمت گرفتند ، نه آنکه مقهور و مغلوب فرهنگ سرمایه و مصرف شوند .
🔶 هر چه ادیان غنی تر و کاربردی تر ، بوده اند ؛ و هرچه برای ارضاء و اقناع حال و هوای همیشه طالبِ آدمی ، غنا داشته و جوابگو بوده اند ؛ مقاومت بهتر و بلکه به عکسِ خواستِ فرهنگ مصرف و سیاست و سرمایه از این سلاح به نفع و قوت خود ، استفاده کرده اند .
🔷 از همین رو صاحب صنعت ساخت دین و عرفان واره ها ، سعی کردند برای جذب و غلبه براین ادیان ، تعالیم آنها را تحریف و از غنای آن بکاهند و آموزه های خود را با اصطلاحات و آموزه های همان دین و آیین ، برای پیروان دیرینه اشان ، تبلیغ کنند و در این میان غولهای رسانه ای و امپراطوری های تبلیغاتی ، سلاح کاربردی و موثر برای آنان گشت .
♦️ بمباران تبلیغاتی شبانه روز ماهواره ها ، سایت ها، فضای مجازی و ... لحظه ای برای آرامش و انتخاب و تصمیم ، باقی نمی گذارند . و همین علت سبب شده تا عده ای که اطلاعات و یا پایبندی صریح و عمیق! و پیوند قلبی – عقلی با دین خود برقرار نکرده اند ، جذب این آموزه ها و بعضاً مبلغان قوی این عرفان واره ها شوند .