eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
224 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️خشونت علیه زنان در غرب را متوقف کنید. قابل توجه کسانی که غرب را مهد آزادی می دانند و مدعی آزادی بیان و اندیشه در قبله آمالشان هستند. غرب گدایان ببینند با زنان مسلمان محجبه فقط به جرم حجاب چه برخوردی می کنند... فمینیست ها و مصیح پولی نژاد ها که حجاب را نفی آزادی زنان میدانند، در برابر این رفتارها چه نظری دارند؟ https://eitaa.com/antihalghe
: 🔺👹👺« عرفان ساحری » آئینی شیطان گرایانه قسمت( دوم) ♦️ در عرفان ساحری خدا وجود ندارد. 🔷 در عرفان ساحری، «خدا» یا وجود ندارد و یا دارای چنان نقش ضعیفی در نظام اعتقادی این مکتب است که سالک به خدا و نیروهای او و قدرت او کم‌ترین توجهی نمی‌کند. 🔶 در کتاب‌های کاستاندا، به ندرت به نام خدا برمی‌خوریم. از پیامبران الهی هیچ یادی نمی‌شود و طبعاً و تبعا، برای ادیان الهی و برنامه وحیانی اداره زندگی بشر سهمی لحاظ نمی‌گردد. 🔷 در نگاه دون‌خوان، خدا در حوزهٔ تونال قرار می‌گیرد، نه در حوزه ناوال. حوزه تونال همان بخشی از هستی است که ناشی از خیال‌پردازی‌های ماست و از حقیقت بهره‌ای ندارد: خداوند بخشی از تونال ماست. تونال همه چیزهایی است که فکر می‌کنیم دنیا از آن چیزها تشکیل شده است، از جمله خداوند.[۵] 🔻کاستاندا به صراحت می‌گوید: 🔷 تونال نمی‌تواند چیزی را خلق کند. ناوال خدا نیست؛ چون خداوند بخشی از تونال شخصی و تونال زمان‌هاست. خدا، بخشی از تونال عصر ماست و بیش از این مفهومی ندارد.[۶] 🔶 دون‌خوان ترجیح می‌دهد ریشهٔ نیروهای عالم را موجودی نمادین به نام عقاب معرفی کند؛ اما اسمی از خدا نبرد. وی و شاگردش از این‌که برای خدا در تأثیر و تأثرات طبیعت سهمی قائل شوند، به شدت اجتناب می‌کنند. 🔷 علت روشن است؛ منجی در عرفان ساحری، ساحر و جادوگر است؛ نه رسولان الهی. نمایندگان خدا جای خود را به شمن‌ها می‌دهند و جادوگر بر مسند نبوت تکیه می‌زند و تمام کارکردهای رسالت، که همان قدرت نجات انسان‌ها و وعدهٔ فلاح و رستگاری به آدمیان است، به ساحران نسبت داده می‌شود. 🔶 مرام ساحری از این جهت نه تنها به آیین شیطان‌گرایی بسیار شییه است، که مکمل و یا مقدمهٔ آن است؛ چرا که در هر دو، تصویری دوقطبی از هستی نشان داده ‌می‌شود، نه تک‌قطبی و توحیدی. 🔷 در این نظام دوقطبی، قوای شر در عرض خدا ظاهر شده و حتی شکست نیروهای خیر به تصویر کشیده می‌شود و غلبه با نیروهای شر و قدرت‌های شیطانی است؛ به‌گونه‌ای که جهان مملو از نیروهایی معرفی می‌شود که قادرند بدون تبعیت از اراده خداوندی، به تصرف در تاروپود هستی اقدام کنند. 🔶 یکه‌تازی و خودمختاری این قدرت‌ها چنان است که گویا خدا هم به گوشه‌ای خزیده و به تماشای هنرنمایی این قدرت‌ها بسنده نموده است! کوتاه‌سخن آن که عرفان ساحری را باید عرفان ضد خدا دانست، یا دست‌کم عرفان بی‌خدا. 🔻 کوتاه‌ سخن آن‌که به صحنه آوردن عرفان ساحری، حرکتی است نامیمون و البته تلاشی است نافرجام؛ برای زنده نمودن سنت‌های جادویی؛ جهت تکمیل پازلی که شیطان‌گرایان برای برگرداندن آیین‌های ضد توحیدی شروع نموده‌اند. ♦️ عرفان ساحری فریبی است که با نام عرفان و معنویت آغاز گردیده، بلکه پیامبر درونی انسان‌ها (عقل) را از عرصهٔ تدبیر حیات معنوی بشر کنار بزنند تا سرانجام بتوانند آیین‌های شیطانی را به‌جای ادیان الهی به عنوان دین واحد دهکده جهانی، بر جهان حاکم کنند. 🔻 پی نوشت: [۵] ـ کاستاندا، قدرت سکوت، ص ۲۱۳ [۶] ـ همان، ص ۱۳۴ https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تشرف گروهی به اسلام در کشور نیجریه و انتخاب مذهب تشیع گرایش به مذهب شیعه در نیجریه نتیجه مجاهدت های شیخ زکزاکی معروف به خمینی آفریقا است، به همین دلیل حکومت قصد کشتن شیخ را داشت اما به لطف الهی با وجود شکنجه های بسیار در زندان زنده ماند و آزاد شد. https://eitaa.com/antihalghe
💢 معنویت‌های نوظهور و تسخیر ذهن ◾️معنویت های ایجاد شده در غرب واکنشی جدی در برابر دین به شمار می آیند، یک آسیب جدی در تمدن مدرن به شمار هستند چرا که عرصه دین داری و فرهنگ اجتماعی تمدن غرب را خدشه دار کرده است. 🔺به تبع زمینه پر از خشونتی که عرفان های نوظهور در آن شکل گرفته اند، مبانی لذت در این عرفان ها مورد توجه قرار می گیرند، لذت نامحدود آسیب های متعددی را به همراه دارد.لذت نامحدود همیشه به دنبال خود موضوعاتی مانند روابط و نامحدود را یدک می کشد. ◽️در عرفان های نوظهور نگاه هایی سیاسی و امنیتی وجود دارد که ابتدای امر با تسخیر ذهن پیروان، دستور دادن به ذهن تسخیر شده انجام می شوند. افسون گری و سِحرهای قدیمی امروزه به شکل دیگری در جامعه نمود پیدا می کنند، شکل جدید افسون گری ها امروزه با تکنیک های برجسته و پیچیده تحت دانش سایکوترونیک شناخته می شود.بسیاری از در حال حاضر سعی می کنند به واسطه سلاح های انرژی زایی روانی و ماده و دستگاه هایی که دارند ذهن و جسم انسان را تسخیر کرده و به زنجیر بکشند. 🔸موضوع تسخیر ذهن انسان ها یک تهدید جدی برای جامعه بشری است وبا افزایش سرعت انتقال اطلاعات بین مغز و ماشین و همچنین افزایش توان و تقویت نیروی دستگاه های مختلف، هر چیزی که دیروز بعید به نظر می رسید، امروزه امکان پذیر شده است./ روشنگر https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ آیا جامعه باوجود شبه معنویت‌ها، معنوی‌تر شده و آسایش روانی برقرار است؟! ▫️ با بررسی فرقه‌های انحرافیِ ظاهراً معنویت‌گرا از بدو شکل‌گیری تا زمان بسط و گسترش آن در حال حاضر که دوران اوج عرفان‌های کاذب و بدلی است می‌توان به این مهم رسید که آیا حضور شبه معنویت‌ها در زندگی مردم آنان را به رشد و تعالی بیشتر، آسایش و آرامش، رضایت از زندگی و... رسانیده است یا خیر. ▫️ ابتدا باید گفت به‌طورمعمول عمده افرادی که در فرقه‌های انحرافی برآمده از ظاهری معنوی حضور می‌یابند افرادی هستند که یا به دنبال معنویت بوده‌اند یا رنج‌دیده و دچار آسیب و شکست شده‌اند. ▫️ این دسته افراد که عمده مخاطبین عرفان‌های کاذب را تشکیل می‌دهند برای دستیابی به معنویت و یا رهایی از مشکلات به دلیل شکل و سیاق جذاب عرفان‌های بدلی سراغ این فرقه‌ها می‌روند. 👈 حال باید پرسید آنچه در کلاس‌ها و کتب سران این معنویت‌سازان معنویت ستیز وجود دارد؛ بی‌خدایی و بی‌قیدی، ترویج روابط نامشروع، رواج ابتذال، احضار ارواح، تسخیر اجنه، انرژی‌درمانی‌ها، فنگ شویی و ... توانسته است زندگی افراد را نجات دهد و آنان را از مشکلات رهایی دهد؟! قطعاً جواب منفی است و بررسی رفتار افراد حاضر در این فرقه‌ها بیانگر این حقیقت است. 🔻 اما این حجم گسترده از نشان دادن موفقیت دروغین، کامیابی معنوی کاذب و... با حضور در روش‌های تقلبی عرفان کاذب محاسبات افراد را تغییر داده و آنان را گرفتار می‌کند که بدون شک خطا و جرمی انکار ناپذیر است. 👈 عرفان‌های بدلی و شبه معنویت‌ها علاوه بر سراب و دروغ بودن، امنیت فکری و روانی جامعه را نیز بر هم می‌زنند و ایجاد اختلال روحی روانی، تشویش اذهان عمومی، کسب مال از راه نامشروع و کلاه‌برداری جرمی است که یقیناً سران شبه معنویت‌ها مرتکب می‌شوند و روزگاری باید حساب پس بدهند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمر بنداتونو بچه ها محکم ببندید چون اقا فرمود 🌹نماز به زودی در بیت المقدس ان شاءالله🌹 بچه ها دلهاتونو تنظیم کنید .رفقا آماده کنین خودتون رو آنچه که عالم داره نشون میده واتفاقهایی که ....سال 1400مابه سمت ظهورامام نزدیک میشیم ... اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر 🙏 https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊جدیدترین جنگ *جنگ شناختی* با دقت ببینید ما هم درگیر این موضوع شده ایم😔 https://eitaa.com/antihalghe
☸☯ اعتقاد به سحر و جادو در فرقهِ « لامائیسم »
☸☯اعتقاد به سحر و جادو در فرقهِ « لامائیسم » ♦️ یکی از مهم‌ترین معنویت‌های جادویی، مکتب دالایی لامای چهاردهم است که شاخه‌ای از مذهب بودا می‌باشد و هم‌اکنون در قالب یک حزب سیاسی و گروه چریکی در تبت جریان دارد. 🔷 بودیسم سه شاخه‌ی اصلی دارد: ماهایانه، هینایانه و جریانه. ماهایانه همان بودیسم شمالی است که به «چرخ بزرگ» مشهور است و در چین، ژاپن و کره گسترش پیدا کرده است. 🔶 هینایانه نیز جنوبی است که به «چرخ کوچک» شهرت دارد و در کشورهای جنوب آسیا مانند برمه، تایلند، سریلانکا و لائوس رواج یافته است. 🔷 شاخه‌ی سوم که به «چرخ الماس» هم شناخته شده، کوچک‌ترین شاخه‌ی بودیسم است که پیروانی در مغولستان و تبت دارد. 🔶 بودایی‌ها هیچ‌گاه نسبت به جادو و سحر بی‌اعتقاد نبوده‌اند؛[1] اما این شاخه از بودیسم که به جهت پذیرش وسیع آیین‌های جادویی و کهانت و توتم‌پرستی، به بودیسم خرافاتی و جادویی شهرت یافته، همان لامائیسم است که مکتب دالایی لاما می‌باشد. 🔷 امروزه سه فرقه مهم از این آیین‌ در تبت وجود دارد و بزرگ‌ترین آن‌ها فرقه‌ای است که مربوط دالایی لاما می‌باشد.[2] 🔶 کلمه لامائیسم از آنجا که به رهبر پرستی و سهم اعمال جادویی در انتخاب رهبر و لاما اشاره دارد، از نظر پیروان این جریان نوعی اهانت محسوب می‌شود.[3] 🔷 مذهب لامائیسم با دو ابزارِ «مراسم‌ها» و «مراقبه» بودایی، به دنبال رسیدن به رهایی و آزادی از چرخه سنساره و تناسخ است.[4] 🔶 لامائیسم، بودیسمِ تانتریک است که در آن اشکال مقدس، مانترا، نمادهای جادویی و مندله برای دستیابی به نیروهای طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. 🔷 برخلاف بودای اولیه که نه وجود خدا در آن مطرح بود و نه وجود روح، در لامائیسم دسته‌ای از بوداها و خدایان پرستش می‌شوند و همین‌طور ارواح گذشتگان نیز نیایش می‌شوند. 🔶 پیروان تانترا معتقد‌اند نیروی مخفی کنالینی -که در قسمتی پایین‌تر از ستون فقرات قرار دارد- به وسیله تکرار برخی اوراد مخصوص و حرکاتی گوناگون و رسم‌ها و نقوش و طلسمات عجیب همراه با جنبش دست و پا آزاد می‌شود. 🔷 ایمان به سحر و افسون و حرکات جادویی از اعتقاداتی است که بوداییان تبت از هندوان اخذ کرده و با دین خود درآمیخته‌اند.[5] 🔶 مردم عادی تبت سعی می‌کنند از طریق اوراد و اذکاری توجه خدایان بودایی را برای جذب خیر و دفع ضرر جلب کنند و در حال ادای ذکرهای خود با ترسیم نقوش تخیلی در فضا، طلسمی ایجاد کنند تا ارواح خبیث و شیاطین موذیِ پراکنده در کوه‌ها و بیابان‌ها دفع شوند. 🔷 تبتی‌ها به راهبان و رهبران مذهبی خود اعتقاد زیادی دارند و معتقدند آن‌ها می‌توانند با اوراد و ادعیه به درگاه بودا برای زائران طول عمر حاصل کنند و حتی آن‌ها را از مرگ محافظت نمایند. 🔶 در مواقعی که در دِیر یا صومعه‌ای جشنی برپا می‌شود، زوّار از هر طرف به آنجا می‌آیند و هدایایی برای راهبان می‌آورند و چند روز اقامت کرده، به رقص و شادی می‌پردازند. آن‌ها بعد از اعمال جادویی به مکان‌های خود باز می‌گردند و به خیال خود، عنایات و برکات لاما را به ولایت خود می‌برند. 🔷 از نکات قابل ذکر در مورد لامائیسم اینکه -رهبر این فرقه- که او را لاما، یعنی اقیانوس آگاهی می‌خوانند از طریق همین آیین‌ها انتخاب می‌شوند؛ یعنی بعد از درگذشت لاما، برای انتخاب رهبر جدید به جستجوی کودکی می‌پردازند که در همان لحظه وفات لاما به دنیا آمده باشد. 🔶 اگر کودک با اشیاء و اموال لامای مرده اظهار آشنایی کرد یا شبح لامای مرده را در خانه کودک مشاهده کردند، نوبت به تشریفات سری و آزمون‌های جادویی و مرموز می‌رسد. در صورت تائید با امتحان‌های جادویی، کودک به عنوان صاحب آن میت و جانشین لامای قبلی معرفی می‌شوند.[6] 🔷 رهبر این جریان، یعنی دالایی لامای چهاردهم در نظر دولتمردان غربی و آمریکایی اهمیت ویژه‌ای دارد و تاکنون جوایز ویژه‌ و مدارک افتخاری فراوانی از طرف مراکز غربی به وی عطا شده است و با وجود اینکه گروه نظامیان ضد چینی را در تبت فرماندهی می‌کند، جایزه صلح نوبل به وی تعلق گرفته است.[7] 🔻پی‌نوشت: [1] . زینر، دانشنامه فشرده ادیان زنده، انتشارات مرکز، 1392، ص 505. [2] . پاشایی، هینه یانه، تهران: نشر معاصر، 1380، ص 166. [3] . ناس، تاریخ جامع ادایان، تهران: نشر علمی و فرهنگی، 1392، ص 247. [4] . دالایی لاما، کتاب بیداری، نشر علم، 1382، ص 44. [5] . ناس، تاریخ جامع ادایان، تهران: نشر علمی و فرهنگی، 1392، ص 247. [6] . همان، ص 249. [7] . حمزه شریفی‌دوست، عرفان‌های کاذب، قم: دفتر نشر معارف، ص 45. https://eitaa.com/antihalghe