eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅آغاز ثبت نام مبلغین اربعین 🚩السلام علیک یا اباعبدالله سلسه مباحث آموزشی تبلیغی ویژه مبلغین و مبلغات اربعین با همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم ،بعثه مقام معظم رهبری و کمیته فرهنگی اربعین برگزار می گردد: ❇️مهمترین سرفصل های آموزشی: ۱-رفتارهای عالمانه با فرق و نحله های انحرافی ۲- پاسخ به شبهات اربعین و اصول پاسخگویی ۳- شیوه های تبلیغ در اربعین 🛎زمان : پنجشنبه ها به مدت 6هفته از ساعت 10تا 12 ( به صورت متوالی ) 🕌مکان : سالن همایش های مدرسه دارالشفاء شرائط ثبت نام : 1- سطح 2 ویژه برادران سطح 3 ویژه خواهران 2- آمادگی تبلیغ در ایام اربعین ۳- شرکت در دوره های آموزشی ۴- مراجعه به لینک ثبت نام شماره هماهنگی:۳۲۱۹۱۸۸۱ ⏱مهلت ثبت نام : از ۲۹ خرداد الی ۶ تیر ماه جهت مشاهده شرایط و نحوه ثبت‌نام به لینک زیر مراجعه فرمایید https://poll.hrasad.ir/a1402/
🕉جریان تفکر نوین یا معنویت کاذب 🕉 ✍️تفکرات جریان تفکر نوین، معنویت کاذبی است که روز به‌روز در کشور در حال گسترش است. این جریان که در بین اقشار مختلف جامعه در حال ترویج است، از جمله آموزه‌های آن‌ها؛ ☯باور به شعور برتر 🛐دین شخصی ⚛قانون جذب ♎️تفکر مثبت ♊️ متافیزیک ♍️ شفادهندگی ♑️تجسم خلاق و قدرت شخصی می‌باشد. ✍لوییز. ال. هی نیز یکی از مروجان و رهبران این تفکر نوظهور معنوی است که در غالب کتاب‌های خود به ترویج این آموزه‌ها پرداخته است. ✍در این تفکر انحرافی شاهد رویکرد غیرواقع‌گرایی در مبانی فلسفی و الهیاتی هستیم تا جایی که خدا به عنوان یک وجود متشخص خارج از وجود انکار می‌شود و با عنوان شعور برتر یا الوهیت درونی تعالی‌ زدایی شده در پس ذهن انسان خلق می‌شود. https://eitaa.com/antihalghe
☯ عرفان روانشناختی چیست⁉️
☯ عرفان روان‌شناختی چیست⁉️ ♦️ عرفان روان‌شناختی ، یکی از عرفان‌های نوظهور است که در آن افراد را به شادی، مثبت اندیشی، جادوی فکر و قدرت درون دعوت می‌کند. 🔷 هدف از این روش ساختن دنیای خود با کمک فکر است. که در واقع با این روش انسان خالق آینده‌ی خود می‌باشد به این ترتیب که خدا نقشی در ساختن آینده‌ی بشر ندارد و تنها انسان است که با قدرت فکر و آرزوی خود زندگی را می‌سازد. 🔶 عرفان‌های روان‌شناسانه، جریان‌های متأثر از روان‌شناسی جدید هستند که به صورت پررنگی از آموزه‌های روان‌شناسی در تعلیمات خویش بهره‌ گرفته‌اند. 🔷 این جنبش که هم‌اکنون فراگیرترین و گسترده‌ترین جریان معنویت‌گرا در ایران است، مفاهیمی همچون شادی، هیجان‌های مثبت، آرامش و مثبت اندیشی را با مفاهیمی روحی و معنوی ترکیب کرده است و تلاش دارد تا سبک زندگی، احساسِ موفقیت و بهره‌مندی از حس معنوی و درنتیجه، رضایت‌مندی روحی و باطنی را در افراد به ارمغان بیاورد. 🔶 یکی از علل پیدایش عرفان‌های روان‌شناسانه، شکل‌گیری شاخه‌های جدید علمی در روان‌شناسی است که تلاش دارد علوم روان‌شناختی را از شکل موجود خارج ساخته و به سمت معنویت‌خواهی سوق دهد. 🔷 امروزه کتاب‌های مربوط به این جنبش با طرح شعارهایی همچون جادوی تفکر مثبت، قدرت درون، زندگی موفق، راز تحول، معجزه تفکر، تحول معنوی و مفاهیمی از این دست به صورت چشم‌گیری در گیشه کتاب‌فروشی‌ها به چشم می‌خورد. 🔶 اگرچه این کتاب‌ها همگی از مفاهیم روان‌شناسی بهره‌ برده‌اند، اما به شکل برجسته‌ای به بینش معنوی، تحولات روحی و راه‌کارهای باطنی همچون مدیتیشن و مراقبه پرداخته‌اند و با تکیه بر اصل قانون جذب، به باطن‌گرایی و معنا‌خواهی روی آورده‌اند. 🔷 نکته‌ی حائز بررسی این است که، در جنبش‌های روان‌شناختی اگرچه مفاهیمی مانند شادی، آرامش و تعادل رفتار کم تکرار نیستند، شاخص اصلی در این جنبش‌ها، دستیابی به حس موفقیت با تأکید بر محورِ ثروت و کامروایی معیشتی است. 🔶 این شاخص که شعار مشترک بسیاری از رهبران معنوی در آمریکاست، با هدف کسب رضایتمندی از زندگی و محیط تعقیب می‌شود. 🔷 موضوع پول و رفاه، بیش از همه در میان طرفداران کلیسای وحدت و جنبش اندیشه نوین در آمریکا مورد توجه است. به دنبال آن، پاره‌ای از روان‌شناسان نه چندان مشهور به این حوزه ورود پیدا کرده و از همین زاویه به موفقیت نظر انداخته‌اند و آموزه‌های روان‌شناسی را با همین مفاهیم عجین ساخته و پردازش کرده‌اند. 🔶 زنان مشهوری مانند باربارا دی انجلیس، کاترین پاندر، اسکاول شین، لورا دی، دبی فورد و شاکتی گواین بیش از دیگران کتاب‌ و سمینارهای خویش را از این مفهوم پر کرده‌اند. 🔷 این افراد همگی روان‌شناس نیستند، اما نگاه ایشان به سلامت روان و الگوی موفقیت، منطق بر روان‌شناسی جدید است؛ با این تفاوت که به نیازهای روحی و باطنی نیز توجه کرده‌اند و در این زمینه، برنامه‌های معنوی و روحی پیشنهاد داده‌اند. 🔶 کاترین پاندر خود به معرفی میلیونرهای کتاب مقدس پرداخته و کتاب‌های قانون توانگری و از دولت عشق را نگاشته است. وی حتی قدرت واژگان و استفاده از نام‌های خداوند را برای همین منظور (اعجاز زندگی و باریدن نعمت‌ها) توصیه کرده است.[1] 🔷 شاکتی گواین از نقشه گنج سخن رانده است و برای این منظور، فرایند تجسم خلاق را پیشنهاد می‌کند. وی با دسترسی به خزانه‌ی بیکران، عالمی لبریز از فراوانی و بارش مادی را به مریدان خویش نوید می‌دهد. 🔶 دیپاک چوپرا، نویسنده‌ی مشهور که تعلیمات باطنی‌اش باعث شکل‌گیری جنبش‌های معنوی زیادی در آمریکا شده، در کتاب آفرینش فراوانی گفته است: 🔷 «اصول مطرح شده در این کتاب، اختصاصاً به ایجاد ثروت بی‌انتهای مادی مربوط می‌شود... تنعم و ثروت یعنی اینکه شخص به آسانی می‌تواند به آرزوهایش جامه عمل بپوشاند؛ خواه نیازهای مادی، خواه احساسی، روانی و یا معنوی و هرچه در حیطه روابط ما باشد».[2] ♦️ لوئیز هی می‌گوید: «خزانه‌ی کائنات لبریز و لایتناهی است... آغوش من برای پذیرفتن همه خیر و خوشی و فراوانی کائنات گشوده است... چون بتوانید ثروت بیشتری را احساس کنید، ثروت بیشتری به سراغتان خواهد آمد».[3]
♦️ برخلاف آنچه در این آیین‌های روان‌شناسی ادعا می‌شود، تنگنای معیشتی و به طور کلی بروز آفت، بلا و مصیبت، نه نشانه‌ی منفی نگری و ناتوانی، بلکه علامت قرب الهی و برتری معنوی و روحی است. 🔷 البته چنین مقامی برای مؤمنین و اهل معنا این‌گونه تفسیر شده است. در روایات پرشماری آمده است: بلاها به قدر ولایت و بهره انسان از معنویت رخ می‎نمایند و هر اندازه بهره روحی انسان از تعالی و تقوا بیشتر باشد، مصیبت‌ها و مشکلات نیز همان قدر در زندگانی بیشتر می‌شود. در روایات شیعی از بلا به «خوراک مؤمن» و «تغذیه روح» تعبیر شده است. 🔶 پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: خداوند بنده مؤمن خویش را با گرفتاری تغذیه می‌کند(رشد می‌دهد)؛ همچنان که مادر فرزند خویش را با شیر تغذیه می‌کند.[4] 🔷 مراد از گرفتاری، آزار دادن و عذاب کردن نیست، بلکه مقصود بسترها و فراز و نشیب‌هایی است که باعث می‌شود استعدادهای الهیِ وجود انسان شکوفا گردد و در پی آن، ظرفیت‌های روحی والاتری برای آدمی ایجاد شود. 🔶 برای نمونه، پاره‌ای انسان‌ها در موقعیت گشایش و فراوانی نعمت‌ها شکرگزار و قدردان هستند و کثرت مواهب و امکانات، ایشان را فریفته نمی‌کند؛ در حالی که همین افراد ممکن است در مواقع سختی و به وقتِ مضیقه نتواننند بردباری پیشه کنند و در نتیجه ظرفیت حلم و صبر در آن‌ها شکوفا نشده، به صورت بالقوه باقی بماند. غایت ابتلائات الهی، به فعلیت رساندنِ چنین ظرفیت‌هایی است. ♦️ امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «خداوند پیامبر خویش را بیش از همه‌ به سختی و گرفتاری مبتلا می‌کند. سپس جانشینان و پیروان ایشان هر اندازه به پیامبران نزدیک‌تر باشند، بلا و گرفتاری ایشان بیشتر است» از این رو نباید تصور کرد که گرفتاری تنها به شداید اطلاق می‌شود، بلکه فراوانی مواهب و ازدیادِ امکانات نیز جزو همین گرفتاری‌هاست. 🔷 این درحالی است که در معنویت‌های جدید زندگی آرمانی به زندگی راحت و آسوده تفسیر شده و وجود ابتلائات و فراز و نشیب‌ها، علاماتِ دوری از معنویت و نشانه خسران روحی معرفی می‌شود. 🔶 اسکاول شین بدون اینکه نقشی برای ابتلای اهل ایمان قائل شود و در ابتلائات سهمی برای رشد روحی و تکامل معنوی انسان در نظر بگیرد، معتقد است انسان فقیر، تصویر فقر را در ذهن نیمه هوشیارش خلق کرده و انسان ثروتمند نیز تصاویر ثروت و سلامت را در ذهن خویش ساخته است. 🔷 برخلاف معنویت‌های روان‌شناسانه که برای اثبات روزی‌رسانی خداوند به صفت قدرت الهی تمسک می‌کنند، در نگرش توحیدی برای اثبات آن به صفت حکمت او استناد می‌شود. حاصل آنکه، حکمت الهی اقتضا می‌کند خداوند مهربان در رحمت خویش را در اختیار ایشان قرار دهد. 🔶 صد البته این تفضل نه بدین جهت است که بندگان غرق در خوشی و رفاه گردند و سرمایه عمر خویش را به بطالت بگذرانند، که به این دلیل است که بعد از ضمانت الهی برای تأمین رزق، با فراغت خاطر به قرب الهی بیندیشند و عمر گران‌مایه را در طلب رضای دوست سپری کنند. ♦️ حکمت «تضمین» نه لنگر انداختن در رفاه و شنا در فراوانی، بلکه به کار‌گیری قوای روحی جهت دستیابی به حیات طیبه و قرب الهی است.[5] پی‌نوشت: [1] . کاترین پاندر، قدرت دعا، ج 2، تهران: نشر میترا، 1388، ص 28. [2] . چوپرا، آفرینش فراوانی، نشر اوحدی، 1386، ص 9 و 51. [3] . لوئیز هی، شفای زندگی، نشر پیکان، 1395، ص 128 و 200. [4]. علامه مجلسی، بحارالانوار، به نقل از: محمدی ری‌شهری، منتخب میزان الحکمه، ح 891. [5] . حمزه شریفی‌دوست، عرفان‌های کاذب، قم: دفتر نشر معارف، 1392، ص 35. https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی ۷ ▫️استاد حجت‌الاسلام‌ محسن شریعتی 🌿 عنوان توضیح در مورد خاستگاه جریان مثبت اندیشی تبیین فضای که جریان مثبت اندیشی در آن فضا رشد کرده جایگاه این جریان در خود غرب کجاست ؟ چرا مبانی و حرف های آنها را اینقدر توضیح می دهیم ؟ https://eitaa.com/antihalghe eitaa.com/shakhes
گروه تخصصی تبلیغی مبشران حقیقت با رویکرد فرق و ادیان از سال ۱۳۹۴ شروع به فعالیت های تبلیغی و آموزشی و نمایشگاهی با موضوعاتی همانند نقد فرق ضاله و عرفان های نو ظهور و برگزار نمایشگاه های تخصصی رنگ ها و نیرنگ ها(درنگی بر فرق انحرافی و عرفان کاذب) و عفاف و حجاب ادیان ابراهیمی نموده است. برگزاری نمایشگاه تخصصی عفاف و حجاب ادیان ابراهیمی نگاهی نو به مقوله ی عفاف و حجاب از نگاه کتاب مقدس میباشد با هدف نشان دادن فطری بودن اصل عفاف و حجاب و آموزه ای مشترک میان ادیان ابراهیمی (اسلام‌و مسیحیت و یهودیت) می باشد. این نمایشگاه تا به حال در استان های اصفهان و تهران و... به همراه کارگاه های تخصصی (هویت زن؛ عفاف و حجاب در ادیان ابراهیمی؛جایگاه زن در ادیان ابراهیمی) برگزار شده است و بازخورد بسیار خوبی تا به حال از نمایشگاه و کارگاه های تخصصی آن صورت پذیرفته است. علاقمندان برای برپایی نمایشگاه تخصصی عفاف و حجاب ادیان ابراهیمی میتوانند با شماره ی ۰۹۱۳۷۱۲۸۵۸۰ تماس حاصل نمایند. https://eitaa.com/antihalghe
2⃣👈سیر نمایشگاهی من یک محجبه ام، از سلسله نمایشگاه های انجمن شهید ادواردو آنیلی سخنان تازه مسلمانان است درباره حجاب، بسیار تاثیرگذاره 👇👇👇 http://edvardo.com/fa/news-details/1722/--%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C--%D9%85%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%AD%D8%AC%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%85-/ https://eitaa.com/antihalghe
نمایشگاه برای اجرا در ایام غدیر👆
🏴 هَل مِن ناصر یَنصُرُنی؟ 🏴 هَل مِن مُعینٍ یُعینُنی؟ 👈امروز یکشنبه ۴ تیر ۱۴٠۲، ساعت ۳ بعدازظهر، در اوج گرمای تیرماه، از جلوی مجلس شورای اسلامی در خیابان مجاهدین اسلام، عبور میکردم، تعدادی افراد، با پلاکارد و دست نوشته هایی درباره مطالبه حجاب، مشاهده کردم، شنیده بودم روز قبل تعدادی از مردم دغدغه مند و انقلابی، برای مطالبه حجاب جلوی مجلس تجمع کرده بودند، اما انتطار نداشتم امروز هم تجمعی باشد، از ماشین پیاده شدم و به جمع شان پیوستم، با تعجب متوجه شدم؛ سه روز است که زن و مرد، شبانه روز جلوی مجلس، مظلومانه و غریبانه، تحصن کردند؛ و با وجود فرزندان کوچک، شب را تا صبح در خیابان می مانند، خانواده ای از قم آمده بود، دانشجویی از راه دور و... تا نمایندگان خود را متوجه دغدغه هایشان کنند. زنان و مردانی که مظلومانه در زیر تابش سوزان آفتاب، تنها کاری که در دفاع از ارزش هایشان می توانند، بکنند را دریغ نکردند. تا فردای قیامت شرمنده اهلبیت ع و امام و شهدا نباشند. به همت و اراده این عزیزان غبطه خوردم و تصمیم گرفتم صدای مطالبه شان باشم. می دانم باز هم، عده ای شروع به نهی و انتقاد و سمپاشی و روشنفکرنمایی خواهند کرد، اما وقتی دین خدا مظلوم است و مسولین برای دفاع از حکم خدا و عفت و حجاب زن مسلمان، کاری نمی کنند و یا از روی مصلحت یا منفعت یا حفظ میز و مقام و... سکوت اختیار کردند و دست روی دست گذاشتند، وظیفه هر فردمسلمان است، از حکم خدا دفاع کند و از سرزنش بدخواهان و مغرضان و بی بصیرتان ترسی به خود راه ندهد. شما هم اگر دغدغه دین دارید به این تجمع بپیوندید و یا صدای آنان باشید. وعده ما: میدان بهارستان، خیابان مجاهدین اسلام، درب مجلس شورای اسلامی تحصن مطالبه حجاب 📌اصل ۲۷قانون اساسی جمهوری اسلامی: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است.» https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجری‌اسپانیایی‌زبان آیاتی از قرآن خواند تا خشونت در اسلام را به بینندگان نشان دهد اما در آخر اتفاق عجیبی افتاد که همه را شگفت‌زده کرد😱 https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ مستند 🎯 قسمت سی‌وچهارم: 👈 تسلّط بر رسانه - رسانهٔ عمومی 🌐 امپراطوری رسانه‌ای یهود! 📚 مقالات مرتبط: 📖 یهودیانی که هالیوود و رسانه‌ها را اداره می‌کنند! 👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-media/11678 📖 روچیلدها، جی پی مورگان و کنترل رسانه‌ها 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-economy/6431 📖 هدف امپراتوری رسانه‌ای روپرت مرداک 👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-media/9699 📖 یهود و رسانه 👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-media/7951 https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ مستند 🎯 قسمت سی‌وپنجم: 👈 تسلّط بر رسانه - نبرد بازی‌ها 🎮 ترویج خشونت و شهوت در بازی‌های رایانه‌ای! 📚 یادداشت مرتبط: 📖 شوالیه‌های معبد و کابالیست‌ها ناجی نوع بشر 💥 تحلیل بازی Hellgate: London 👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-myth/3905 https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | حقیقتِ یوگا [قسمت دوّم] 🔍 حتماً شما و نزدیکانتون پدیده‌ای به نام یوگا رو به اسمِ یه ورزش شنیدید یا تجربه کردید؛ این چند دقیقه رو ببینید و به هرکسی که تو این حوزه علاقه‌منده نشون بدید تا با حقیقت یوگا آشنا بشیم 🗓 به بهانه ۲۱ ژوئن؛ روز جهانی یوگا https://eitaa.com/antihalghe @Haghpajohi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | حقیقتِ یوگا [قسمت سوّم] 🔍 حتماً شما و نزدیکانتون پدیده‌ای به نام یوگا رو به اسمِ یه ورزش شنیدید یا تجربه کردید؛ این چند دقیقه رو ببینید و به هرکسی که تو این حوزه علاقه‌منده نشون بدید تا با حقیقت یوگا آشنا بشیم 🗓 به بهانه ۲۱ ژوئن؛ روز جهانی یوگا https://eitaa.com/antihalghe @Haghpajohi
✅کمال‌گرایی جنس لطیف زنان و فرقه‌گرايي❗️ بررسی نقش و جایگاه زنان در جریان‌های فرقه‌ای، ‌حکایت از حقایق جالب‌توجهی دارد. 🔘شرایط ناشی از زندگی در جهان شبکه‌ای و سرمایه‌زده امروز، در کنار اشاعه مبانی اندیشه‌ای جنبش‌هایی مانند ، زنان را به جستجوی مفری برای خودباوری، هویت‌یابی و کسب آرامش (کمال) واداشته‌است. همین کوشش‌ها، مسیر را برای برخی جریان‌های فرقه‌ای، به‌ویژه نوپدید باز کرده تا از رهگذر ارائه بسترهایی برای قدرت‌گیری، ایفای نقش‌های کلیدی و در بعضی موارد، تبلیغ آزادی جنسی و لذت‌گرایی در پوشش عنوان موجه معنویت، موجبات جذب این قشر را فراهم سازد. 🔻«مادام هلنا بلاواتسکی» در جنبش تئوصوفی، «نیرمالا دوی»، بنیانگذار ساهاجایوگا، از نمونه‌های رهبری زنان در خارجی‌ و «شیخ جانی»(فرقه نوربخش)، «مینو توکلی»(مکتب نورعلی الهی)، «مرجان داوری»(فرقه مدرسه راه معرفت) و «شهناز نیرومنش(فرقه عرفان‌حلقه)، از مصادیق زنان فعال در جریان‌های فرقه‌‌ای بومی هستند. به این جرگه باید اسامی افرادی چون «کاترین پاندر»، «اسکاول شین»،«دبی فورد»، «شاکتی گواین» و«لوئیز هی» را به عنوان سردمداران جنبش تفکر نوین افزود. 💠عضویت و ایفای نقش زنان در جریان‌های مزبور، با آسیب‌هایی انکارناپذیر برای ایشان همراه است؛ خلاصه کردن کمال‌گرایی و تعالی معنوی در رابطه مرید و مرادی،‌ امکان دارد به سوءاستفاده جنسی، منتهی شود. ، فروپاشی نهاد خانواده، تزلزل مبانی اعتقادی، بی‌اعتمادی نسبت به سنت‌ها(به‌ویژه اصول ادیان) و ...، از دیگر تبعات ورود زنان به جریان‌های فرقةه‌ای است که در کنار دیگر آسیب‌های عمومی آن -درابعاد فردی و جمعی- گریبانگیر این قشر حساس خواهدشد. https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید | الگوی برنده ⚠️سکولاریسم جدایی دین از سیاست نیست،بلکه جدایی دين از دنیاست... 🔻امام خمينی (ره) فرمودند: اگر جلوی دین ما بایستید جلوی تمام دنیای شما می‌ایستیم. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بر خلاف اون چیزی که صورتی ها نشون میدن حاج قاسم به و عفاف در جامعه حساس بود و از وسط بازهای سیاست باز گله میکرد. 🔺صورتی های وسط باز چه جوابی برای این حرف های دارن؟! https://eitaa.com/antihalghe