فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر قشنگ حقیقت این جریان مثبت اندیشی را بی پرده باز می کنه
در جریان مثبت اندیشی، کائنات کنار و هم ردیف خداست نه زیر مجموعه خدا
اصلا خدایی به نام کائنات وجود داره!!! ( نعوذ بالله )
https://eitaa.com/antihalghe
27.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی هندیها در صلحوصفا رسانه را به هم ریختند: "برهما کوماریس" چگونه دینگریزان را جذب خود کردهاست؟
🔸شاید شما هم شنیده باشید که گرایش به مکاتب هندی در این سالها، ترندی جهانی شده تا جایی که استیوجابز هم به زاکربرگ (مدیر فیسبوک) توصیه میکند که اگر قصد موفقیت دارد حتما دورهای را در معابد هند بگذراند.
🔺امّا آیا این گرایش حاصل یک برنامهریزی رسانهایست یا خصوصیات این مکاتب توجهات را به خود جلب کرده است؟
✅ معرفی یکی از جالبترین سازمانهای مذهبی در هند که با رویکرد "ارتباط با خدا" و تمرینات جسمانی خاص، یک پای ثابت محتواهای مذهبی در شبکههای اجتماعی شدهاست.
https://eitaa.com/antihalghe
0003.mp3
16.86M
🎧 نشست علمی «تضاد و مخالفت آموزههای صهیونیسم با مبانی ادیان ابراهیمی»
🎙حجتالاسلام دکتر مرتضی صانعی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)
https://eitaa.com/antihalghe
✡️ مقالهٔ «شناخت باطن کابالیستی غرب» بود. متن کامل این مقالهٔ مهم را در آدرس زیر بخوانید:
👉 https://jscenter.ir/jewish-studies/kabbalah/19513
https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از به بهانه مسیح
#اطلاع_رسانی | 📱پخش زنده
📌با موضوع: آسیبشناسی آموزههای انجمن معتادین گمنام (NA)
👤استاد: حجتالاسلاموالمسلمین حسین عرب «پژوهشگر معنویتهای نوظهور»
🔸زمان:
شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳ تا ۱۵
🔸نشانی ثبت نام:
https://survey.porsline.ir/s/dRo8zjTi
📍محل برگزاری جلسه:
در کانال «به بهانه مسیح» در پیامرسان ایتا اطلاع رسانی میشود
🔅 @bmasih
📚#معرفی_کتاب | «درسنامه نقد معنویتهای نوپدید»
🔸این کتاب شامل سه بخش «شناخت»، «چالشها» و «معرفی معنویت اسلامی» است و نویسنده در هر بخش مباحثی را به صورت درسنامه مورد بررسی قرار داده است.
🔹در این اثر، تفاوتهای مهم و بنیادین فرقههای معنوی نوپدید با صوفیه و دیگر جریانهای سنتی را در خواهید یافت.
🔸کتاب «درسنامه نقد معنویتهای نوپدید» شامل سه بخش «شناخت»، «چالشها» و «معرفی معنویت اسلامی» است و نویسنده در هر بخش مباحثی را به صورت درسنامه مورد بررسی قرار داده است.
🔹برخی از درسنامههای این کتاب شامل؛ «معنویتهای نوپدید»، «سنخشناسی»، «آشنایی مصداقی با معنویتهای نوپدید»، «روششناسی نقد معنویتهای نوپدید (نقد اقناعی)»، «روششناسی نقد معنویتهای نوپدید (نقد نظری)»، «نقد منطقی»، «نقد فلسفی»، «نقد کلامی»، «نقد غایتشناختی»، «نقد اخلاقی»، «نقد اصول فقهی»، «نقد دینشناختی»، «نقد انسانشناختی و روانشناختی»، «نقد جامعهشناختی»، «نقد سیاسی»، «نقد علمی»، «نقد عرفانی»، معنویت اسلامی در رقابت»، «چیستی معنویت اسلامی» است.
🔸کتاب «درسنامه نقد معنویتهای نوپدید» نوشته دکتر بهزاد حمیدیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۴۲۴ صفحه منتشر شده است.
منبع : بهداشت معنوی
https://eitaa.com/antihalghe
📌⚖قانون مقابله با فرقه، مصوب 1399/10/24.مجلس شورای اسلامی👌
https://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=22851
https://eitaa.com/antihalghe
📌⚖قانون مقابله با فرقه، مصوب 1399/10/24.مجلس شورای اسلامی👌
https://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=22851
https://eitaa.com/antihalghe
📌⚖قانون مقابله با فرقه، مصوب 1399/10/24.مجلس شورای اسلامی👌
https://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=22851
https://eitaa.com/antihalghe
📌⚖قانون مقابله با فرقه، مصوب 1399/10/24.مجلس شورای اسلامی👌
https://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=22851
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 معنویتِ ارزان!
🔸قرآن کریم در سوره مبارکه «بلد» میفرماید برای رسیدن به شهر ایمان، باید از گردنه و راه صعبالعبور گذر کنیم. اما گرایش عمومی به راههای سهلالوصول، بیشتر از گرایش به راههای جدی و صعبالعبور است.
🔸رسیدن به معنویت با مجاهدت مالی و جانی، با اتکا بر قرآن و عرفان و فلسفه امکانپذیر است. عرفانی که نه فلسفه خواندن میخواهد، نه قرآن خواندن میخواهد، نه التزامات عملی خاصی نیاز دارد، نه سیر و سلوک نیاز دارد، عرفان مفت و ارزان قیمت است.
#عرفان_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe
🛑مدعی یمانی ترور شد
📌عبدالحسین فاضل المرسومی، رییس حزب الداعی در بغداد و مدعی یمانیت و مهدویت کشته شد.
وی امروز توسط گروهی ناشناس در خیابانهای بغداد گلولهباران شده و به قتل رسید.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور دختران #کشف_حجاب کرده پس از محجبه شدن در تشییع نمادین حضرت زهرا سلاماللهعلیها
⭕️ چند دقیقه پیش نمیدونستم فاطمیه است موهام بدون روسری توی خیابون، باز بود.
⭕️ دیگه دلم نمیخواهد این روسری در بیارم!
https://eitaa.com/dokhtarane_enghelab_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دشمن_شناسی
#جهاد_تبیین
🎥 پروژه پشت پرده آهنگهای پورن ساسی!
⭕️ ساسی مانکن برای چه کسی کار میکند؟
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️« مدیتیشن » ابزاری برای سلطه سیاسی و اقتصادی نظام سرمایهداری‼️
♦️ آیا مدیتیشن آثار مثبتی در جسم و روان انسان دارد⁉️
🔷 هربرت بنسن که به تحقیق روی این آثار پرداخته مجموعه آنها را زیر عنوان عکسالعمل ریلاکسیشن معرفی کرده است.
🔶 پی آمدهای مطلوب مدیتیشن، کاهش ضربان قلب و فشارخون شریانی، کاهش تعداد حرکات تنفسی و سوختوساز سلولی ولاکتات (ضایعات سوختوساز سلولی) در خون، کاهش فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک و افزایش فعالیت پاراسمپاتیک و افزایش امواج آلفا از مغز و کاهش تنفس عضلانی است.[1]
🔷 اگرچه کارکردهای سیاسی مدیتیشن در شمار کارکردهای مخفی این عمل است که هیچگاه به آن تصریح نمیشود و بخش مثبت از کارکردهای آن مورد تأکید فراوان قرار میگیرد و معمولاً کتابهایی که در این باره نوشته میشود، به اهمیت مدیتیشن در بازیابی توان جسمی و روانی برای اجرای بهینه کارها و وظایف شغلی تأکید میورزند.
🔶 نمیخواهیم بگوییم که تلاش برای سلامتی یا بهبود انجام دادن وظایف شغلی بد است؛ اما این وضع را در کنار سلطه سیاسی و اقتصادی کسانی در نظر بگیرید که در خدمت به تحکیم شالوده نظام سرمایهداری و تأمین منافع بیپایان سرمایهداران بهبود بخشیده و به کار گیرند.
🔷 یکی از ابعاد سکولار بودن این روش معنوی همین است که مهمترین فایده در معرفی آن، کامیابی در زندگی مادی و موفقیتهای اقتصادی و شغلی است.[2]
🔻یکی از کسانی که در این زمینه آثار بسیاری نگاشته و تلاشهای بسیاری را انجام داده، خانم شاکتیگواین تبعهی آمریکا است که حتی نام خود را از هندوئیسم اقتباس کرده است. او که تحت تأثیر سفرش به هند و فراگیری هندوئیسم است، بر مبنای انسانگرایانه معنویت هندوئیسم تأکید کرده و مینویسد:
🔷 «برای خوشبخت و موفق زندگی کردن و استفاده از تجسم خلاق، هرچند باید مفاهیم معینی را امکانپذیر بدانید؛ اما لازم نیست که به یکی از آرمانهای ماورای طبیعی یا به قدرتی برون از خود، ایمان و اعتقاد داشته باشید.»[3]
🔶 وی معتقد است که کافی است ما در خیالمان آنچه میخواهیم، تجسم کنیم و به آن باور داشته باشیم، پس از آن، نیروهای دریایی، ما را بهسوی آن هدایت کرده و در دستیابی به آن مدد برساند.
🔷 او برای روند عملی طرح خود چهار مرحله بیان میکند: ۱. هدف خود را تعیین کنید؛ ۲. آرمان یا تصویری روشن بیافرینید؛ ۳. اغلب اوقات بر آن تمرکز کنید؛ ۴. به آن انرژی مثبت بدهید؛
🔶 برای اجرای این مراحل باید در وضعیت آلفا یا حالت مدیتیشن قرار گیرید. وی میگوید: با به شهود درونی توجه کرد و آن را به عنوان هدایتگر پذیرفت؛ چون او شما را بهسوی بهترین وضعیت هدایت میکند.
🔷 «گواین» هیچگاه معیاری را مشخص نمیکند که صدای درون چیست، چه میگوید، چرا درست میگوید و از کجا میآموزد؟
🔶 ادعاهای او نه تنها اثبات پذیر نیست، بلکه ابطالپذیر هم نیست؛ زیرا اگر شما به ندای درونتان گوش دهید و نتیجهی خوش آیندی نگیرید، بهطور حتم اشتباه شنیدهاید و آن ندای درونی شما نبوده، یا القای دیگران بوده، یا خواستههای نادرستی که براساس تکیه بر بیرون وجودتان در شما برانگیخته شده است.
🔷 وی تصریح میکند راه مهارت یافتن در شهود درونی یا شنیدن صدای درون راه سعی و خطاست. فقط با این معیار که در نهایت اگر احساس رضایت کردید، درست شنیدهاید و در غیر این صورت اشتباه کردهاید.
♦️ مهمترین فایده نظریات شاکتیگو این است که به اسم گوش دادن به صدای درون، ما را مطیع فریادهای تبلیغاتی زندگی امروزین میکند؛ فریادهایی تکراری که انعکاس آن ناخواسته در درون ما طنین میافکند.
♦️ اگر کمی با روانشناسی تبلیغات آشنا شویم و توجه کنیم که در نظام سرمایهداری نه تنها اقتصاد، بلکه سیاست و فرهنگ نیز با تبلیغات و دستکاری تمایلات، ذوقیات و اندیشه مردم مدیریت میشود.
🔷 آنگاه به خوبی معلوم میگردد در زمانی که سختگیریهای علمی برای اثبات نظریهای بسیار پیچیده شده است، چگونه نظریات کسی مانند شاکتیگواین در کتابها و مؤسسات بسیاری با حمایت مراکز علمی وابسته در جهان تبلیغ میشود.
🔶 معمولاً نویسندگانی، نظیر شاکتیگواین، آنتونی رابینز، ویندایر، ناپلئون هیل، کنت بلانکارد و دیگران که از پوشش تبلیغاتی خوبی برخوردارند.
🔷 آنها آرامش، شکوفایی، رضایتمندی و کمال فردی را در توفیقات مادی و دانستن راه ثروتمند شدن میدانند و میکوشند آن را به همه مردم جهان بیاموزند.
🔶 با این همه معلوم نیست چرا روز به روز تراژدی فقر و گرسنگی در جهان دردناکتر میشود؛ حتی در آمریکا که محل زایش این تئوریهاست، تعداد افراد بیخانمان رو به افزایش است!
🔷 البته حرفهای آنها برای ما که در تمدن سرمایهداری زندگی میکنیم، بسیار خوشآیند است؛ زیرا راه هماهنگ شدن با ارزشهای همین تمدن را میآموزند و سلطهپذیری سیاسی و اقتصادی را توجیه میکنند.
🔶 تا ستمها و سلطه را زیبا ببینیم و راحت و بیدرد بپذیریم. یاد میدهند که مدیتیشن کنید و آنچه دوست دارید، به آن برسید، به تصور آورید و بعد برای رسیدن به آن بکوشید. همواره نیمه پر لیوان را ببنید و به فکر پر کردن نیمه خالی آن نباشید؛ چون نمیتوانید جهان را تغییر دهید. پس باید هماهنگ شوید. به کسانی توجه کنید که ثروتمند شدهاند.
🔷 پس مدیتیشن کنید. ریلاکس باشید. در تخیلات خود غوطهور شوید. بکوشید و از کوششتان لذت ببرید، تا بمیرید.
♦️البته این آخری را نمیگویند، چون این مطلب رویارویی با حقیقت و کلید معنویت راستین است و با خیالات خوشآیندی که رضایت و آرامش و کمال فردی موهوم را برای ما میسازد، تعارض دارد.
🔷 معنویت و عرفان اسلامی با شریعت روشن، انسان را از سرگردانی در امکانات نامحدود انتخاب و ناخودآگاه تسلیم خواستهی دیگران شدن به سامانی روشن میرساند و آرامشی میدهد که خود زمینه رسیدن انسان به کمال حقیقی و شکوفایی معرفت فطری است.
♦️ عرفان سکولار (عرفان بدون خدا و معاد) عرفان بدون شریعت و آیین خواهد بود و آنگاه که خدا برود، باید به انتظار شیطان و غلبهی طاغوت نشست.
🔷 آرامش، تلاش و کوشش، رضایتمندی و نعمت و برخورداری خوب است و بخشی از تعالیم معنوی اسلام را تشکیل میدهد؛ اما نه به قیمت از دست رفتن عزت انسانی و نه به بهای پذیرش ستم و سلطهی دنیامداران.
♦️ بلکه اگر انسان به عظمت وجودی خود در ارتباط با پروردگار توجه کند و زندگی حقیقی در سرای دیگر را که پایان نخواهد داشت، فراموش نکند، عرفان و معنویت او حسینی (علیهالسلام) میشود، عزت و ذلت را به درستی تشخیص میدهد و از چشمهی جوشان عرفان و معنویت حقیقی و ابدی بهرهمند میگردد.[4]
🔻پینوشت:
[1] . سروپالی راداکریشنان، تاریخ فلسفه شرق و غرب، ج ۱، نشر علمی و فرهنگی، ۱۳۸۸، ص ۴۹.
[2] . هرولدبلوم، فیلد، تی. ام. دانش هوشیاری خلاق، مترجم بهزاد فرخسیف، انتشارات اوحدی، ۱۳۷۷، ص ۳۶۵ _ ۳۶۷.
[3] . مریم اولیایی، تجسم خلاق، ترجمه گیتی خوشدل، نشر روشنگران، ۱۳۸۶، ص ۱۹.
[4] . حمیدرضا مظاهریسیف، جریانشناسی انتقادی عرفانهای نوظهور، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۹، ص ۱۸۳.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گرایش عجیب دنیا به سمت اسلام
#اسلام_دین_جهانی
https://eitaa.com/antihalghe
انرژی چیست؟ و چه کار کردی دارد؟
استفاده از عبارات علمی چون فرکانس و انرژی و ترکیب آن با مفهومی کاملاً انتزاعی و نامشخص مثل کائنات در کتاب و فیلم راز، و اختراع قانونی به نام قانون جذب – که البته هیچکدام از معیارهای علمی یک قانون را به همراه ندارد - معجونی از شبهعلم را به وجود آورده که مخاطب ناآگاه را در یک بنبست فکری قرار داده و او را از نظر ذهنی زمینگیر میکند.
👇👇👇
قانون جذب میگوید شما با این انرژی میتوانید خواستهها و آرزوهای خود را به دست آورید و زندگی خود را تغییر دهید. اگر تعدادی از انسانها با هم به موضوعی فکر کنند میتوانند تغییرات اجتماعی یا جهانی ایجاد کنند و با انتقال این انرژی به جهان فرمان بدهند. این انرژی به صورت نیروی نامحدودی تعریف میشود که هر کاری از آن برمیآید و بر همه چیز میتواند اثر بگذارد. از این رو، آن را خدای درون و قدرت مطلق درونی یا خلاقیت درونی تصور کردهاند. این ادعاهای شگفت انگیز و جذاب اگرچه به طور گستردهای در رسانهها تبلیغ میشود، ولی هنوز توجیه و تبیین علمیپیدا نکرده است و مشخص نیست که آیا چه کسی تا کنون این نیروی نامحدود درونی را تجربه کرده و توانسته با نیروی فکر به همۀ خواستههایش برسد و جهان را مطابق آنچه میخواهد، تغییر دهد. در این یادداشت «امین رضایینژاد» کارشناس معنویتهای نوظهور، به موضوع انرژی در معنویتهای نوین پرداخته است.
👇👇👇
انرژی چیست؟
واژه «انرژی» در زبان انگلیسی از واژه یونانی باستان «انرژیا» (ἐνέργεια) گرفته شده و به معنای فعالیت و کار است. این واژه در آثار ارسطو فیلسوف مشهور یونانی و در قرن چهارم قبل از میلاد ظاهر شده و احتمالاً این ارسطو بوده است که اولین بار این واژه را بهکاربرده است. در آن زمان و برخلاف تعریف مدرن، انرژی یک مفهوم فلسفیِ کیفی بوده که بهاندازه کافی گسترده و شامل ایدههایی مانند شادی و لذت نیز میشده است.
در اواخر قرن هفدهم، «گاتفرید لایبنیتز» (Gottfried Wilhelm Leibniz) ایده «نیروی حیاتی» (به لاتین: Vis viva)یا نیروی زنده، که بهعنوان «حاصلضرب جرم یک جسم در مجذور سرعت» (F=m*v۲) تعریف میشود را مطرح کرد.
در سال ۱۸۰۷، احتمالاً «توماس یانگ» (Thomas Young) اولین کسی بوده که از اصطلاح «انرژی» بهجای Vis viva به معنای امروزی آن استفاده کرد. «گوستاو کوریولیس» (Gaspard-Gustave de Coriolis) در سال ۱۸۲۹ «انرژی جنبشی» (Kinetic Energy) را به معنای امروزی آن توصیف کرد و در سال ۱۸۵۳، «ویلیام رانکین» (William John Rankine) اصطلاح «انرژی پتانسیل» (Potential Energy) را ابداع نمود.
👇👇👇
قانون بقای انرژی که برای هر سیستم بسته اعمال میشود نیز برای اولین بار در اوایل قرن ۱۹ مطرح شد. همچنین برای چند سال بحث میشد که آیا گرما یک ماده فیزیکی است که کالری نامیده میشود یا همانند تکانه صرفاً یک کمیت فیزیکی است. در سال ۱۸۴۵ «جیمز پرسکات ژول» (James Prescott Joule) ارتباط بین کار مکانیکی و تولید گرما را کشف کرد.
این تحولات منجر به تولید «نظریه بقای انرژی» شد که عمدتاً توسط «ویلیام تامسون» (لرد کلوین) (William Thomson, 1st Baron Kelvin) بهعنوان حوزه ترمودینامیک رسمیت یافت. براساس «قضیه نوتر»، (Noether’s theorem)، بقای انرژی نتیجه این واقعیت است که قوانین فیزیک در طول زمان تغییر نمیکنند. بنابراین، از سال ۱۹۱۸، نظریهپردازان دریافتند که قانون بقای انرژی نتیجه ریاضی مستقیم تقارن انتقالی کمیت مزدوج با انرژی، یعنی زمان است.
👇👇👇