eitaa logo
آنتی روباه
2.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
18 فایل
👈محلی برای مبارزه با بدعت‌گذاران در مذهب ⚡️رهبر انقلاب: دشمن می‌خواهد از قم آنتی‌تز انقلاب را شروع کند 🦊و اما روبه صفتان همین افراد عوام فریبند که از رهگذر دین نان می‌خورند/ امام سجاد علیه السلام، الخصال تبادل و ارتباط با ادمین: @seyyedd_hassan
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️خاطره‌ای از مجلس غدّه‌سازها وارد مجلس شدم و گوشه‌ای نشستم. حرف از ورود ارباب به کربلا بود... تعجب کردم که همه ماسک زدند و تمام فاصله‌گذاری‌ها رعایت شده! خیلی شلوغ شده بود. سخنران، مثل همیشه توصیه‌های اخلاقی می‌کرد و جوان‌ها هم مجذوب شخصیت و فن خطابه‌ی این شخص شده بودند. مداح که آمد، با واعظ شروع به مداحی کردند و یک بیت واعظ می‌خواند و یک بیت هم مداح. غم هوای مجلس را گرفته بود و همه به سر و سینه می‌زدند. اشک از گوشه‌ی چشم‌های مستمعین جاری شده بود. نوبت به سینه‌زنی رسید. میاندار، پیراهن خویش را از تن در آورد و بلند شد. رو به جمع گفت: عزادارها! سرجای خودتون بشینید و جلو نیایید و فاصله‌ها را حفظ کنید. این جلو هیچ خبری نیست. اون عقب هم هیچ خبری نیست! من داشتم با خودم فکر می‌کردم که چقدر خوب شده که هیأتی‌های ما متوجه این مسأله شدند که باید فاصله‌گذاری را رعایت کنند؛ اما ناگهان جمله‌ای از این میاندار رشته‌ی افکار من را پاره کرد: امام حسینی‌ها! اگر رعایت نکنید روضه‌ی ارباب رو می‌بندند. اگر می‌خواهید روضه بگیریم بهداشت رو رعایت کنیم. اگر می‌خواهید این مجلس‌ها برقرار باشه، این فاصله گذاری‌ها را رعایت کنید. بلافاصله مداح هم خطاب به کسانی که خودشان را برای سینه زدن آماده کرده بودند گفت: صحیح عرض می‌کنند. اگر رعایت نکنید مجلس اباعبدالله را می‌بندند. بعد این صحبت‌ها و اینکه سینه‌زنی داشت شروع می‌شد، نگاهی به صورت اطرافیانم انداختند. تنها چیزی که از آن‌ها می‌شد فهمید، آن بود که یک غدّه‌ی چرکین و کینه‌ای عمیق و طولانی در دل سینه‌زن‌ها هست. بعضی از رفقام توی این هیأت، بروبیایی دارند. مسأله را جویا شدم... نفرت نسبت به انقلاب اسلامی خیلی وقتی هست که در دل سینه‌زن‌های این هیأت ریشه دوانده بود... 🦊 @antirobah
🔸 اهل تسنن در ارتفاعات تالش بیرق عزا بپا کردند. 🔹در روستاهای «داش دیبی» و «بیگ یوردی» شیعه و سنی در کنار یکدیگر پرچم عزای حسینی را بپا کردند. پ.ن1: نماد وحدت این است. پ.ن2: برادرانی از اهل‌تسنن هستند که فقط باشنیدن نام اباعبدالله اشک می‌ریزند؛ دیدم که می‌گم. 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 با ابزار دین به جنگ با سیدالشهداء صلوات الله علیه آمدند. ◾️ یزید نذر شرعی کرده بود که بر بدن اباعبدالله(ع) اسب بتازاند؛ با قصد قربت به مصاف حسین آمدند. 🦊 @antirobah
♨️ در غفلت جریان‌ فکری گفتمان انقلاب اسلامی، جریان‌های مختلف روشنفکری و بعضا سکولار، در غیاب اندیشمندان حوزوی انقلابی، سخنرانی‌های خود را برای تبیین خوانش جدید از عاشورا شروع کرده‌اند و عرصه‌ی پر ازدحام فضای مجازی را دست گرفته‌اند. این ایام کرونایی، حضور بیش از پیش روشنفکران ژورنالیستی را به عرصه فضای مجازی کشیده است. چرا حضور اندیشمندان انقلاب اسلامی در میدان کمرنگ است؟! آیا نیازمند حضور جدی گفتمان انقلاب در عرصه ژورنالیسم اندیشه احساس نمیشود؟! /تاملات 🦊 @antirobah
آیت الله حائری شیرازی: هنگامی که می‌خواهید در مراسم عزاداری شرکت کنید، وضو بگیرید و تمام لباس‌هایتان طاهر باشد و خیلی با باشید. 🦊 @antirobah
می‌گفتند نوکرای حضرت معصومه (س) هستیم... 🦊 @antirobah
خدا قبول کند... 🦊 @antirobah
🔻عمر سعد هم گریه کرد! ▪️بله یک گریه برای (علیه‌السلام) می‌تواند همه دردها را علاج کند اما نه هر گریه‌ای. گریه‌ای مطلوب است که از روی معرفت باشد. ابن سعد هم برای سیدالشهدا (علیه‌اسلام) گریه کرد. ▪️وقتی حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) وارد گودی قتلگاه آمدند و گفتند: اَمَا فِیکُم مُسلِم؟؛ آیا در میان شما مسلمانی نیست؟ عمر سعد هم به گریه افتاد، و نظیر این گریه‌ها بسیار است. ۸۹/۹/۱۶ 🦊 @antirobah
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه امام حسین(ع) دخالت کرد؟ مصداق دخالت در دستگاه امام حسین(ع) چیست؟ 📩مخاطبین محترم پاسخ سوالات بالا را به آیدی زیر ارسال کنید. @saheb_hayat 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
و العاقبه للمتقین: سلام علیکم. ۱. بله ۲. خیر ۳. دستگاه امام حسین همان هست که خداوند قرار داده است و عوض نمیشود. ۴. نقد کردن هیئات دخالت در دستگاه امام حسین نیست بلکه کمک و یاری سید‌الشهداء است. هیئاتی هستند که با ظاهر به اصطلاح مذهبی که خود را دستگاه امام حسین مینامند، از هر شمر و خولی بدتر و کثیف‌تر هستند؛ زیرا که به‌جای اینکه زینت اهل‌بیت باشند باعث زشتی و دفع مردمان جهان از اهل‌بیت شده‌اند! 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
دارد زمان آمدنت دیر می شود: بسم الله بله هیأت را می‌توان نقد کرد. هیأتی‌ها که معصوم نیستند. نخیر، هر موقع کسی حرفی می‌زند بعضی از آقایون هیأتی شروع می‌کنند به فحاشی. هر کسی هیأت را نقد کند، می‌خواهد که شیوه‌ی درست در پیش گرفته شود. بعضی از آقایون می‌خواهند شیوه‌‌ی غلط خویش را پیش بگیرند و به همین دلیل اجازه‌ی انتقاد نمی‌دهند. مصداق دخالت در هیأت یعنی بدعت و تحریف در شیوه‌ی عزاداری. یعنی همین سبک‌های سخیف و وهن‌آمیز. دقیقاً همین افراد هستند که در هیأت امام حسین (ع) دخالت می‌کنند. 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
عمّار سیّد علی: سلام. 1. بله 2. خیر 3. دستگاه امام حسین، دستگاه مقدسی است و کسی حق دخالت ندارد، اما این را میدانم که نقد کردن هیئت‌ها جزو مصادیق دخالت در دستگاه امام حسین نیست و اگر نقد، نقد منصفانه و دقیقی باشد چه‌بسا که آن فرد کاری ثواب و بسیار مهم انجام داده است زیرا که باعث رشد و بالارفتن جایگاه و منزلت مجالس عزای اباعبدالله شده است. 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
سید احمد حیدری: از نظر من انتقاد به هیأت‌ها باید باشد و اتفاقا چقدر هم مطلوب است و باعث رشد می‌شود اما وقتی با داد و بیداد همراه شد و دیگران را هم با خبر کردیم؛ احتمال سوء استفاده دشمنان و وهن به مذهب اسلام باشد که این امری حرام است. بنابراین به نظر بنده هم از طرف منتقدین و هم از طرف انتقاد شوندگان باید صبر و بردباری باشد که اگر هم نکته و نقدی بود؛ بدون احتمال ضرر عنوان شود و در صورت امکان تمام انتقادات به عمل برسد. دیده شده است که برخی هیئات از صبر به دور هستند و فقط خودشان را قبول دارند و بدون عقل‌گرایی به احساسات محض چنگ می‌زنند؛ با این قبیل از افراد باید یک مدل دیگری برخورد کرد که به طور کامل شسته شوند و کنار گذاشته شوند چرا که اتفاقا خود این هیئت‌ها باعث وهن هستند و موجب بدعت‌گذاری‌هایی در جامعه اسلامی هستند که اگر کسی در مسیر اصلاح این مدل هیئت‌ها هرگونه خطری کند بدون شک ثواب و اجر عظیمی خواهد داشت. 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
seyyed sajjad: هرکسی که در دایره عقلانیت باشد و منطقی رفتارکند میتواند به نقد هییت براساس استدلال و منطق محکم بپردازد و هیچ مانعی وجود ندارد وکسی که شرایط نقد را ندارد نمیتواند نقد کند وحرام زاده هم نیست و اگر نقد کند هم حرام زاده نیست ولی همان که گفته شد مشروط به نقدی دقیق و منطقی اینطوری افراد هییتی متعصب و افراد عاقل و ... هم میتوانند درهمین خط کش نظراتشون رو بیان کنند. 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
بسیجی گمنام: قطعا عملکرد هیئت ها باید مطابق سیره ائمه و علما باشد و اگر هیئتی از این روال خارج شد، بر گردن همه مسلمین است که آن هیئت را امر به معروف کنند. 🦊 @antirobah
آنتی روباه
بسیجی گمنام: قطعا عملکرد هیئت ها باید مطابق سیره ائمه و علما باشد و اگر هیئتی از این روال خارج شد، ب
بسیجی گمنام: چیزی که اشتباها از روایات استخراج می کنند این است که هر کسی به هیئت نقد کرد، دشمن اهل بیت است و هر دشمنی حرامزاده است پس هر کسی نقد کرد حرامزاده است. اگر نقد برای اصلاح باشد ، واجب است به آن گوش کنند. دخالت در دستگاه امام حسین علیه السلام به گمان من یعنی در بدیهیات اشکال کنیم. یعنی اینکه با هیچ دلیل عقلانی سینه زدن و یا گریه کردن برای اباعبدالله الحسین علیه السلام را نپذیریم و دلایل عقلانی طرف مقابل را قبول نکنیم. اما اشکال در نوع عزاداری اشکالی ندارد. اگر آن روش صحیح است باید آن منتقد را قانع کنیم و اگر صحیح نیست باید آن روش اشتباه را اصلاح کنیم 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
سرباز ولایت: بسم رب‌الحسین سلام علیکم. قطعا که میشود هیئت را نقد کرد و اگر کسی هم به منتقدی که دنبال ساختن است میگوید حرامزاده کاملا از دایره دستگاه امام حسین و اهل‌بیت خارج است زیرا که ما در سیره ائمه فحاشی و بی‌احترامی کردن حتی به دشمن را هم نمی‌بینم! دستگاه امام حسین (ع) دستگاه محبت و معرفت است. دستگاه امام حسین دستگاه عقل و حماسه است. مصداق این است که ما آن نقطه و محور اصلی را پیدا کنیم و بدانیم که هدفشان چیست. محور را یعنی تشیع انگلیسی و انجمن حجتیه را بشناسیم و مداحانی که زیر بیرق آنها امرار معاش میکنند و از پولهای انگلیسی آنها تناول میکنند را پائین بکشیم و جریان انقلابی در راس محور قرار گیرند؛ زیرا که انقلاب اسلامی ما یعنی همان قیام عاشورا، اصلا مکتب عاشورا متعلق به جریان انقلابی است! زمانی که جریان انقلابی غفلت کرد و کوتاه آمد همین شد که اینان در مجالسشان رحیم‌پور ازغدی‌ها، مطهری‌ها و ... را لعن کردند و بدانید که اینها هستند که در وسط میدان امامشان را تنها میگذارند! 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
S.R.B: باسلام ۱-بله ۲-خیر ۳-دستگاه امام حسین(علیه السلام)به ذات خود عیبی ندارد عیب و اشکالی اگر هست در نحوه اجرای آن توسط برخی از ما مردم است. اسلام به ذات خود ندارد عیبی هرعیب که هست از مسلمانی ماست. برخی ها شان و جایگاه مجالس اهل بیت(علیهم السلام)را نمیدانند و متاسفانه هرطور که دلشان میخواهد مثلا عزاداری یا شادی میکنند. مثلا فلان هیات نحوه عزاداریشان در شان امام حسین(ع)نیست و یا سخنران و یا مداحی مطلبی و شعری که در خور شان جایگاه امام معصوم(ع)نیست را بیان میکند و میخواند اینجا تذکر دادن به این هیات و این افراد وظیفه است نباید گفت این کار دخالت در دستگاه امام حسین(ع)است. دخالت زمانی معنا دارد که اصل قضیه و اصل جریان عزاداری را منکر شوند. وگرنه خودمان هم اگر منصفانه قضاوت کنیم میبینم که نحوه برخی عزاداری ها و شادی کردن در اعیاد اصلا شایسته نیست. 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
Mohammad Javad Darvishy: ۱.خیر ۲.بله ۳.خیر مصداقش هم همینه که وقتی ما داریم برا ابی‌عبدالله هییت میگیریم لُخت میشیم و سینه می‌زنیم هر نوع کفر و شرک رو می‌گیم و قمه می‌زنیم و آبرو اسلام و شیعه رو می‌بریم بعضی از آدما که در لباس دلسوز دین می‌آن جلوی مارو می‌گیرن و می‌گن شما دارین وهن انجام می‌دین! اینها دارن در دستگاه امام حسین علیه السلام دخالت می‌کنن! 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
خوشبختانه استقبال خوبی از این نظرخواهی شد. نظرات دوستان بدون تغییر در کانال گذاشته شد. انشالله توفیق حاصل شود که با تذکر، الگوسازی و کار میدانی از زیاد شدن مجالسی که با تفکری غلط شکل گرفته شده، جلوگیری شود. هرچند در این زمینه خیلی کم‌کاری شده و دوستان انقلابی باید خیلی بیشتر به مسأله‌ی بپردازند. 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قدیمی‌ترین صدایی از هیئت مذهبی منسوب به دوره قاجار مانده است. دوره‌ای که میکروفون نبود، این همه تجملات و بریز و بپاش نبود اما عوضش یه دل صاف بود و دعوا هم سر مداحی یک میکروفونه و دو میکروفونه نبود. دعوا سر اگزوزی، بیت باکسی، سکسکه‌ای و ... نبود و همه ساده و بی پیاله حول محور عزای حسین دور هم جمع می‌شدند. 🦊 @antirobah
◾️محرم و انقلاب اسلامی 🔸ویژه‌نامه‌ی کانال روزنه در ایام محرم قسمت اول: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4790 قسمت دوم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4804 قسمت سوم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4805 قسمت چهارم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4813 قسمت پنجم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4818 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ آیا دستگاه امام‌حسین(ع) جدا از دستگاه خداوند است؟ 🔊شهید مطهری (قدس سره) 🦊 @antirobah
📌صدور فتوا و بیان احکام بگونه‌ای که باب میل باشد 🔻یکی از دلایل جذب جوانان هیئتی به بیت صدور فتواهای مربوط به احکام عزاداری و یا شعائری حسینی است، به گونه ای که قریب به اتفاق فتواهای ایشان بیش از فتوای مراجع دیگر باب میل هیئتی هاست. ❗️تأیید فوری هر شعیره‌ای که به تازگی و از کانال‌های گوناگون به جمع شعائر می پیوندند و یا تأکید فراوان به حفظ موضوعیت و ماهیت شعائری که بسیاری از علمای حاضر بر طبق شرایط کنونی تحریم نموده‌اند از جمله محورهای ثابت ایشان در خصوص احکام عزاداری است. 🚫آنجا که مراجع نسبت به عملی در خصوص عزاداری حکم به جواز می دهند صادق شیرازی بدون هیچ اضافاتی حکم به استحباب(بالاتر از جواز) می‌دهد و آنجا که مراجع حکم تحریم را با دلایلی که از احکام ثانویه بر می‌شمرند صادر می‌کنند صادق شیرازی حکم به استحباب مؤکد کرده و سلسله مطالبی نیز درباره‌ی اهمیت دفاع از حسینی بیان می‌کند که بیشتر جنبه‌ی وعظ و منبر دارد تا ادله ی شرعی! 🦊 @antirobah