eitaa logo
آنتی‌ سالوسیون➋
131 دنبال‌کننده
191 عکس
205 ویدیو
7 فایل
کانال فعال @antisaloosion
مشاهده در ایتا
دانلود
نیویورک‌تایمز: اکنون اصلی‌ترین اهرم فشار ترامپ، تهدید به ازسرگیری جنگ است که آن هم کارساز نیست 🔹️اکنون اهرم فشار اصلی ترامپ تهدید به از سرگیری جنگ است، هرچند آتش‌بس ۲ هفته‌ای تا ۲۱ آوریل ادامه دارد. اما تهدید نظامی انتخاب سیاسی مناسبی برای ترامپ نیست و ایرانی‌ها این را می‌دانند 🔹ترامپ آتش‌بس را عمدتاً برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت نفت و بنزین و کمبود کودهای شیمیایی و هلیوم اعلام کرد. اگر جنگ از سرگرفته شود، بازارها سقوط می‌کنند، کمبودها بیشتر می‌شود و تورم افزایش می‌یابد...
📌 کاریکاتور خبرگزاری شینهوا چین: یک نفر دارد در «پیروزی‌هایش» غرق می‌شود «برنده، باید من باشم»
در خصوص شبهه فرصت تنفس به آمریکا با آتش بس و مذاکرات؛ ۴ پست پایین رو مطالعه کنید👇🏻
🔺آیا در این دو هفته دشمن تجدید قوا کرده و در جنگ دست برتر پیدا میکند؟ 🔹یکی از نگرانی هایی که بسیاری دوستان با ما مطرح میکنند این است که آتش بس دو هفته ای میتواند منجر به تجدید قوای دشمن شده و با تهیه تسلیحات و تجهیزات، جنگ را با قوت بیشتری شروع کند؛ آنها میپرسند آیا فارغ از نتایج و روند مذاکرات احتمالی، آیا این تنفس به ضرر ما نیست؟ 🔹در پاسخ به این عزیزان باید گفت که اولا اگر فرصتی برای تنفس ایجاد شده، این فرصت برای ما هم هست. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در این دو هفته میتوانند بسیاری از ضعف ها را بپوشانند، بسیاری تسلیحات و تجهیزات را وارد کنند، هماهنگی هایی انجام دهند، ساماندهی هایی داشته باشند، و به رزمندگان نیز استراحت بدهند. 🔹ثانیا آنچه از آمریکا و اسرائیل در این چهل روز دیدیم حاصل هماهنگی های چندین ماهه بود؛ آنچه دیدیم نهایت توان نظامی آمریکا و اسرائیل بود؛ یعنی دشمن در جنگ متعارف دیگر چیزی بالاتر از این برای رو کردن ندارد؛ در دو هفته به هیچ عنوان قادر نخواهند بود همه آنچه از دست داده اند را جبران کنند، اگر هم بکنند باز در برابر توان آفندی ما ناتوان خواهند بود. 🔹رادارها و سامانه های دفاع هوایی که در این مدت از دست داده اند، پایگاه ها و زیرساخت هایی که سالهای سال برایش هزینه کرده بودند و حالا نابود شده اند، قابل بازیابی در چنین زمان کوتاهی نیستند. مهماتی که برای جنگ نیاز دارند، با توجه به تخلیه ذخایر آنها به راحتی تامین نمیشود، چون باید همزمان تولید کنند و آن را به میدان جنگ بفرستند، که برای مثال تولید یک سال موشک پاتریوت ۷۰۰ عدد بوده و اینها در ۵ روز اول جنگ فقط ۸۰۰ موشک مصرف کرده اند، و این جدا از هزینه های سرسام آور تامین آنها است. 🔹((درباره اینکه گفته میشود هواپیماهای زیادی در حال انتقال تجهیزات به خاور میانه هستند نیز باید پرسید مگر در خلال جنگ راه این هواپیماها بسته بود؟ خیر! آنها لحظه ای تامین سلاح را متوقف نکرده اند و اکنون نیز همان کار را میکنند.)) 🔹همانطور که در بالا هم اشاره کردم، دشمن با نهایت توانمندی و تکنولوژی نظامی خود وارد میدان شده، و هرآنچه از قدرت آمریکا در عرصه میدان گفته و شنیده میشد همین بود که همه دیدند، این در حالی است که ایران هنوز موشک ها و پهپادهایی دارد که رونمایی نکرده است. 🔹مزیت نیروهای مسلح ایران تسلط بر جنگ نامتقارن است؛ جنگ نامتقارن یعنی هنر جنگیدن با ابزارها و شیوه هایی متفاوت از آنچه دشمن در چنته دارد. دشمن در جنگ کلاسیک فوق العاده قوی است؛ برای مثال آنچنان که آنها از جنگنده هایشان استفاده میکنند، این امکان برای ما وجود ندارد؛ ایران اما توانسته چیزهایی جایگزین کند که با داشته های آنها متفاوت است؛ هم در نوع تسلیحات و هم در شیوه جنگ؛ و این باعث شده تا ما علیرغم بودجه نظامی کمتر و عدم برخورداری از تجهیزات جنگ کلاسیک، خود را در جایگاهی برابر با دشمن قرار دهیم، که البته با احتساب قدرت ایمان و مزیت جغرافیایی معادلات جنگ کاملا به نفع ایران رقم خورده است. 🔹بنابراین، توقف دو هفته ای جنگ، آنطور که دوستان دغدغه دارند جای نگرانی ندارد، و اتفاقا در برخی جهات به نفع ایران هم هست. اگرچه مذاکره کنندگان کشورمان نیز اگر قرار باشد به پاکستان بروند، همانطور که در بیانیه شورای عالی امنیت ملی آمده بود، با هوشیاری کامل و بدبینی نسبت به حقه های دشمن در مذاکرات شرکت خواهند کرد. عبدالرحیم انصاری
زمان: حجم: 651.4K
آیا آمریکا خودش را قوی تر نمی کند در عرض این دو هفته ؟؟ 🎤 احسان عبادی
هدایت شده از آنتی سالوسیون
این قسمت مطلب ترامپ حرامی میان مردم در حال دست بدست شدن است!!! 🔻ترامپ به نیویورک پست: ما در حال تجهیز مجدد کشتی‌هایمان با بهترین سلاح‌ها هستیم، حتی بهتر از آنچه قبلاً استفاده کردم و آنها را نابود کردیم. این چه مطلبی است که با برجسته کردن کار می کنیم!!! احساسی موضع گرفتن و تاثیر پذیری از جنگ شناختی هم حدی دارد... چرا اسیر جنگ شناختی ترامپ حرامی می شویم!!! ته ته ته غلطی که بعد از ۸ماه فرصت آتش بس توانست انجام بدهد و جوابش را هم فراتر از سطح درکش داده شد، گرفت. الان طی دوهفته چه طرح و سازماندهی و... می تواند فراتر از زمانی که آمده بود برای ترور و تغییر رژیم در طی ۷۲ساعت، انجام بدهد!!! بنابراین تجهیزی نیست که در فرصت چندماهه انجام نداده باشد و الان در دو هفته بتواند انجام دهد... خیلی عجیب است... پوریا طیبی