#روحانیت_مظلوم هشتگی مردمی است که این ایام در فضای مجازی در حال نشان دادن چهره واقعی روحانیت عزیز است
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
🔰 ناآگاهی از پروژه دشمن یا مخرج مشترک با دشمنان
♨️ روایت اولی که ایران اینترنشنال از ویدئو درمانگاه قم منتشر کرد، متاسفانه به نحوی مورد قبول برخی حوزویان قرار گرفته که همسو با این روایت کنشگری میکنند.
📌افرادی چون محمد علی ابطحی، محسن رهامی و ... یا آموزههایی چون « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا... » را به راحتی نادیده میگیرند، یا این که متولیان اینترنشنال را جزء فاسقین محسوب نمیکنند
📌 شاید هم از سواد رسانه و تاکتیکها و تکنیکهای جنگ شناختی بیاطلاعند و شاید هم مغرضانه با بیگانگان مخرج مشترک پیدا کردهاند.
✍️محمد حسن حیدری
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
♨️ ورود لاشخورهای سیاسی به میدان برای روشن کردن آتش فتنهای دیگر
🔸مثل همیشه مدعیان صف اول دفاع از هنجارشکنان اینبار هم از فرصت بدست آمده در قم را غنیمت شمرده و خیلی سریع و بدون تحقیق در مورد اصل ماجرا روحانیت را به عنوان مقصر اصلی حادثه معرفی می کنند.
⁉️واقعآ باید باور کنیم که این افراد دلسوز دین و آبروی روحانیت هستند؟
⁉️واقعاً باید باور کنیم که پشت موضع گیری امثال این افراد هیچ منافع جناحی نیست.
در واقع در پس این واکنشها اتاق جنگ مشترکی توسط این افراد و رسانههای خارج نشین شکل گرفته تا کشور را با حوادث مشابه مرگ مهسا درگیر فتنه ای دیگر کنند.
‼️استفاده از کلمه مادر برای این زن هتاک کلید واژهای بود که در اکثر رسانههای اصلاحات و معاند خارج نشین برای تحریک احساسات مردم به کار برده شد. درحالی که این شخص اصلاً مادر این بچه نبوده است.
🔸سکوت و تاخیر برخی از متولیان امر هم در موضع گیری بعد از این اتفاق جالب توجه است که چرا بعد از سوء استفاده این فرصت طلبان همیشه در صحنه، یا واکنشی از خود نشان ندادند یا زمانی به مسئله ورود کردند که دشمن روایت خود را در فضای مجازی تمام و کمال انتشار داده بود.
✍️ رحیم کربلائی
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از رحا مدیا
#مطالبه_گری
🔰 لکنت زبان مسئولان حوزی در قبال زبان درازی بیگانگان
🔹با توجه به بیانات جناب آقای احمد وحیدی (وزیر محترم کشور ) عکسبرداری از متخلفین حجاب مثل عکسبرداری از متخلفین و مجرمین امری عادی و قانونی است.
🔹 صرفنظر از اینکه حجتالاسلام محمد اسماعیلی در درمانگاه قم، عکس یا فیلمی گرفته است یا نه؛ اما اگر عکس یا فیلمی هم گرفته باشد، اقدامش قانونی است.
📌 با توجه به حملات شدیدی که علیه این طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر شده، از آیتالله صدیقی بهعنوان رئیس ستاد امربهمعروف و نهی از منکر این انتظار میرود که در این خصوص سکوت نکرده و از ایشان حمایت کند.
♨️ اگر آیتالله صدیقی و یا سایر مسئولان حوزوی بهویژه مسئولان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این خصوص لکنتزبان گرفته و دستبهعصا شدهاند، لااقل سخنگوی حوزه علمیه قم سخنی بگوید تا طلاب بفهمند در عرصه جهاد امربهمعروف حامیانی دارند!
✍️حسن حسینی
🆔 @rahamedia
بیعت و اقلیت دو کلیدواژه مشروعیتسوز محمد سروش محلاتی!
♨️ محمد سروش محلاتی استاد حوزه علمیه در مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشته است؛ "فقط یک انتخابات است که با مشروعیت نظام ارتباط مستقیم دارد و کاهش آراء در آن، خلل در ارکان مشروعیت نظام پدید میآورد و آن انتخابات خبرگان است."
و چنین استدلال می کند که، "بر اساس مبانی فقهی، نظام ولایت با بیعت مردم تحقق مییابد و اگر بپذیریم که مردم با آراء خود در انتخاب خبرگان، بهطور غیر مستقیم با ولی فقیه بیعت میکنند، آنگاه نتیجه این میشود که کاهش رای مردم، بمعنی کاهش بیعت کنندگان است و وقتی این کاهش بیشتر از نصف باشد یعنی اکثریت مردم پذیرش و قبول خود را اعلام نکنند، تصمیم خبرگان بدون پشتوانه و اعتبار شرعی و بلکه قانونی خواهد بود."
به نظر می رسد، پاسخ به دو سوال، تفاوت مبنایی استاد حوزه را در درک نظام اسلامی مشخص کند؟
🔻 سوال اول؛
آیا مشارکت مردم در انتخابات خبرگان رهبری، به حاکم منتخب خبرگان، مشروعیت(حق حکومت) می دهد؟ که که به گفته او کاهش آرا در آن، خلل در ارکان مشروعیت نظام پدید آورد؟
مردم، افراد مورد وثوق و عادل را انتخاب میکنند تا به دلیل خبرویت، حاکم شایسته را تعیین کنند، نه اینکه این انتخاب، به رهبر بعدی حق حکومت دهد.
مردم اساسا چنین حقی ندارند که بخواهند به نمایندگان خود تفویض کنند.
🔻 سوال دوم؛
اگر شرکت در انتخابات و رای دادن را نوعی بیعت بدانیم، آیا بیعت مردم مشروعیت بخش است که اگر اقلیت باشد، مشروعیت سوز شود؟
گویا جنابشان فراموش می کنند که نظام اسلامی است و حکومت آن، حکومت دینی است نه حکومت دموکراتیک، که بیعت اقلیت، سبب عدم پشتوانه شرعی و قانونی تصمیم خبرگان شود.
🔸 در پایان باید بین حق حکومت و قدرت حاکمیت فرق گذاشت؛ جایی که اکثریت و اقلیت بیعت معنا پیدا میکند در قدرت حاکمیت است نه حق حکومت تا به ارکان مشروعیت خلل وارد شود.
✍🏻پازکی
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir