هدایت شده از انقلت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍 سوی دیار عاشقان
🤷♂️پایگاه بسیح پاریس
💢@engholtmag 💢
با مجله طنز #انقلت همراه باشید
📌یک چفیه و چند پیام
🔰 چفیه فلسطینی رئیسی در بحبوحه شایعات عادی سازی روابط با عربستان و ادعای عقب نشینی جمهوری اسلامی از آرمانهای اصلیش نشان می دهد، حفظ مبانی انقلاب و منافع ملی، ارتباطی به سیاست های مقطعی ندارد.
♻️ گذشت دورانی که یک رئیس جمهور می گفت:" چون روی موشک شعار نوشتند، مذاکرات ما با مشکل مواجه شد."
🔹گذشت دورانی که روحانی می خواست به بهانه مذاکرات در موضوع هسته ای، بر تجربه تاریخی یک ملت و دشمنی های چند ده ساله آمریکا و رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارد.
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ صاحبان اصلی فلسطین چه کسانی هستند؟
💢 یعقوب نبی پاسخ می دهد!
#کلیپ
#فلسطین
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
May 11
خالص سازی یا گند زدایی!؟
1️⃣ اگه ماشینهای جمعآوری زباله نباشند بوی تعفن زبالهها، شهر را پر میکند، آیا اسم ماشین جمعآوری زباله را ماشین خالصسازی میگذارید یا کار این ماشین گندزدایی است؟!
2️⃣ نقطه مشترک مردم و حاکمیت کنار گذاشتن اشخاصی است که به درد مردم نمیخورند و فقط به فکر منافع حزبی خودشان هستند!
3️⃣ خالصسازی اگه خوب نبود که تا الان بخاطر جنس قاطیدار اوور دوز کرده بودی!
4️⃣ مقابل خالصسازی ، آلودهسازی است. آیا شما با آلودهسازی موافقید؟!
#سرطان_اصلاحات
#گند_زدایی
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
⭕️ بعضیا میگن برد موشک ها با فقر رابطه مستقیم دارد!
🔺سلسله #استوری
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از انقلت
⚠️ قسمت سوم #تاریخاتور: سواری تا کی !؟
⭕️ والّا ما راضی به این همه تحمل سختی و ناهمواری نیستیم ...
⁉️ شما با این همه تپه نوردی در هشت سال ریاستت چجوری دوباره به فکر حرکت در مسیر سخت و ناهموار افتادی؟
▫️پ ن : اخیرا حسن روحانی برای انتخابات خبرگان ثبت نام کرده و گفته: "حرکت در مسیری سخت و ناهموار را آغاز کردم."
#طنز_سیاسی
💢@engholtmag 💢
با مجله طنز #انقلت همراه باشید
📌 چگونه خالصسازی کلیدواژه فشار به انتخابات شد؟
🔴 علی لاریجانی که پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در قامت یک معترض خاموش حضور رسانهای کمرنگی داشت پسازآنکه برخی رسانهها از برنامهریزی او برای ارائه لیست انتخاباتی سخن به میان آوردند به ناگاه طی بیانیهای از سایه به درآمد و تصریح کرد: «تا رفع نگرانی از جریان خالصسازی» خبری دربارهٔ انتخابات مجلس وجود ندارد.
⭕️ این جمله به معنای آن بود که جناح اصلاحطلب برای شرکت در انتخابات به دنبال تضمینهایی خاص میگردد و بدون آن حاضر نیست وارد این عرصه گردد. البته در همان زمان برخی آگاهان سیاسی اعتقاد داشتند که این بیانیه نه برای انتخابات مجلس بلکه یک تعیین وجه برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۴ است!
♨️ لاریجانی که سطح کنشگری سیاسی خود را در تراز انتخابات ریاست جمهوری تعریف و تفسیر میکند سابقه و صبغهای پارلمانی نیز دارد. او بیشترین رکورد زمامداری قوه مقننه را داشته و همین امر نیز ارتباطاتی قابل توجه درزمینهٔ ساماندهی نمایندگان ادوار مجلس با هر گرایشی در اختیار او قرار داده است. لذا بر همین اساس بود که بیانیه خود را در قامت یک معترض تنظیم و با خلق کلیدواژه «خالصسازی» تلاش کرد تا معنادهی به کنشهای خود را رسماً ذیل این کلیدواژه بسترسازی نماید.
✍️#مرتضی_حسینی
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
📌ثَبِّتِ العرش ثُمّ انقُش!
📆 روز گذشته یکی از طلابی که چند سال قبل با مسئلهی مطالبهی تحول دروس حوزوی در سطح حوزه مطرح شد نقدهای غیرمنصفانهای به مجلس خبرگان و رهبر معظم انقلاب وارد کرد.
📝 او در یادداشتی به فقهای مجلس خبرگان اتهام میزند و میگوید: فقط کسانی که دست پرورده و اهل منزل باشند و رهبری را منزه بدانند تایید صلاحیت می شوند!!! این در حالیست که اگر اکبرنژاد مقداری حافظهی تاریخی خود را تقویت کند خواهد دید افراد بسیاری در ادوار مختلف مجلس خبرگان حضور داشتند و دارند که بارها منتقد رهبری بودند و نامههای سرگشاده نوشتهاند و یا با رفتار و عمل خود صراحتا در مقابل خواستهی رهبری این ملت ایستادند. به عنوان مثال آقایان هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و یا علی محمد دستغیب تنها چند نمونه از افرادی هستند که به صراحت در مقابل رهبری ایستادند اما با این حال در مجلس خبرگان حضور داشته و دارند.
⭕️ به ایشان توصیه میشود تاریخ بخواند تا بازیچه دست این و آن نشود. علی محمد دستغیب که حامی فتنهگران در سال 1388 بود با رأفت رهبر انقلاب در خبرگان ماند وگرنه هیأت رئیسه مجلس خبرگان قصد داشت او را به همین جرم اخراج کند.
♨️ دوست عزیز! ثَبِّتِ العرش ثُمّ انقُش!
بهتر نیست اول یک مجتهد مقبول در حوزه،اجتهاد که بماند فضل شما را گواهی کند بعد سر باقی شرایط و علت نیامدنتان صحبت کنیم؟
✍️#سهیل_اشراقی
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
♻️ دزدی معاویه از فتاوای امیرالمومنین(ع)!
#برشی_از_کتاب
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
🦠هشتگِ مریض
🔺چند ماهی بیشتر به انتخابات خبرگان و مجلس نمانده که همچون فتنه 1401 عده ای دست به کار شده اند. این بار با هدف تخریب انتخابات و در راس آن شورای نگهبان.
⁉️ هشتگِ حجاب اجباری را یادتان هست؟ یک پدیده عقلائی و قانونی را اجباری نامیدند و به نام دین فاکتور کردند تا نظام اسلامی را در پی آن بزنند!
♨️ حالا هشتگ خالص سازی می خواهد نظارت استصوابی شواری نگهبان را به چالش بکشد.
⁉️سوال اینجاست، خواص و سیاسیونی که امتحان خود را پس داده اند و رسما با جمهوری اسلامی دشمنی می ورزند چطور می توانند در این سیستم مفید باشند؟!
♻️ این نامش خالص سازی نیست. این نامش عقلانیت و شعور حکمرانی برای پیشرفت کشور است.
✍🏻 #محمدرضا_محبی
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
📌 نکاتي انتقادي درباره شخصيت و انديشه دکتر فيرحي - قسمت اول
1⃣ دکتر داوود فيرحي را ميتوان يکي از گفتمانسازها و يکي از شبکهسـازهاي فکـري جريان تجدّدخواه ايران دانست که اگرچه شايد روش او با امثال دکتر سروش متفاوت باشد،امّا مقصد و نتيجه کار آنها يکي بوده است. فيرحي، دانشآموخته حوزه علميه قم و دانشـگاه تهران، استاد تمام دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، عضو مدعوّ دانشگاه مفيد قم و برخي مراکز علمي و مجامع دولتي، عضو شوراي علمي و مشورتي دايرةالمعارف بزرگ اسلامي، وزارت امور خارجه، مجمع تشخيص مصلحت و... بـود.
از جهـت سياسـي نيـز وي عضو مجمع محققين و مدرّسين حوزه علميه قم، و از نظريهپردازان فکري جريان اصلاحات و اعتدال و چهره علمي و کاريزماتيک در جريان روشنفکري ديني بـود. دکتـر فيرحـي در ساحت انديشه سياسي اسلام و فقه سياسي اسلام، شاگرداني در حوزه علميه قم از جملـه در انجمن مطالعات سياسي حوزه علميه و همچنين در دورههاي کارشناسي، ارشد و دکتري در دانشکده حقوق علوم سياسي دانشگاه تهران و برخي دانشگاههاي کشـور تربيـت کـرد. وي کتابها و مقالات زيادي نيز در راستاي پروژه فکري خويش به نگـارش درآورد کـه بخش مهمي از تأثيرگذاري فکري او، مرهون همين آثار است.
2⃣ از مهمترين مباني فکـري فيرحـي، نسـبيت گرايـي معرفتـي اسـت کـه پلوراليسـم و تکثرگرايي از لوازم آن به شمار ميآيد. مبناي نسبيتگرايي، موجب شد تا فيرحي به رويکـرد«تحميل نظريه بر نص» که ملازمه دارد با تفسير به رأي متون ديني، کشيده شود. ايشان با توجه به پذيرش اين رويکرد، و نيز تمايل به ليبراليسم و حاکميت دمکراسي غربي، نصـوص ديني را براي قرائت ليبرال از اسلام، تأويل ميکـرد و در همـين راسـتا، برخـي نصـوص را گزينش، و برخي ديگر را ناديده ميگرفت.
✍️ استاد محمد علی #لیالی
▪️به مناسبت سالروز فوت دکتر فیرحی
ادامه دارد...
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
📌نکاتي انتقادي درباره شخصيت و انديشه دکتر فيرحي - قسمت دوم
3️⃣ دکتر فيرحي از فقه سنتي در حوزه علميه برميخيزد و با تحول فکري و معرفتي تـا کانت پيش ميرود و با توجه به تعلق خاطري که ايشان به ميشل فوکـو و گـادامر و برخـي ديگر از انديشمندان مغرب زمين داشت، به فهم هرمونوتيک از فقه و برداشت پلوراليسـتي از فقه سياسي ميرسد. اين نکته جاي سؤال دارد که چرا بايد در آثار فيرحي، فقهي کـه از دل حوزه علميه برخاسته است، با خوانشي برخاسته از ملاکها و معيارهاي معرفتـي فيلسـوفان غربي ارائه شود. فقه و شريعت بايد با معيارهايي که در درون خود دارند مـورد سـنجه قـرار گيرد، نه با معيارهاي برخاسته از مباني فکري غربي کـه بـا ديـن مـا در تضـادند . فيرحـي ميخواهد فقه و گزارههاي فقهي را با گزارههاي ليبرالي و ليبرال دموکراسـي غربـي تطبيق داده و تفسير کند که نتيجه آن ليبراليزه کردن فقه اسلامي است. وي در اين راسـتا از تنبيـه الامه ميرزاي نائيني با خوانش خاص و تحريف شـده اي کـه از آن دارد بهـره مـي بـرد. بنابراين تحليل، بايد به تحول در فقه برويم به گونه اي که بتواند از پس توجيه و تفسير تجددبرآيد و راه را براي آن بگشايد. دکتر فيرحي، بـا تفسـير حـداقلي از اسـلام، وقتـي در مـورد حکومت و حاکميت سخن ميراند، مبناي او عرف، عقلانيت، مقبوليت و تجربه بشري است.
بر اين اساس، از مشروعيت الهي حاکميت و حکومت حتي در حکومت نبوي و علوي، فاصله گرفته، و گرايش به مقبوليت و عرف گرايي در انديشه سياسي اسـلام پيـدا مـي کنـد. اينکـه مشروعيت برخاسته از نصوص ديني به مقبوليت برخاسته از تفکـر غربـي تنـزل داده شـود، حکايت از اين فاصلهگذاري دارد.
4️⃣ دکتر فيرحي با اهتمام به طرح مباحث مشروطه ايران، به دنبال توجيه، تأويل و تفسير غربي از پديده مشروطيت و مشروطهخواهي ايرانيـان اسـت. ايـن پـروژه بـا طرح انديشـه آخوندخراساني و ميرزاي نائيني و تفسير نادرست از انديشـه آنهـا، درتقابـل بـا انديشـه هـاي مشروعه خواهاني مانند شيخ فضل الله نوري است. در همين راستا، يکي از محورهـاي فکـري دکتر فيرحي، پديدهي مقابله با استبداد و استبداد ديني است. از نظر فيرحي، جوامـع دينـي و اسلامي از جمله جامعة ايراني، جوامعي استبدادزده هستند و تفسير رايج ديني نيز به نوعي به اين استبداد کم کرده است.
5️⃣ از جمله آرا و انديشههاي دکتر فيرحي که البته فرصت نکرد آن را تفصيل دهد، نفـي اسلاميسازي علوم انساني است. در پروژه دکتر فيرحـي، علـوم انسـاني مثـل سـاير علـوم، محصول عقل بشري و خرد و عقلانيت جمعي است و لذا پديده اسلاميسازي علوم انساني،پديدة توجيهناپذيري است. اين درحالي است که آميختهبودن علوم انساني موجـود بـا مبـاني اومانيستي غرب و تفاوتها و تضادهاي گزارههاي متعددي از اين علوم با دين اسلام بر اهل نظر پوشيده نيست.
✍️ استاد محمد علی #لیالی
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir