💠دور از گناه باش!
🌿🍃
✍در صحرا هیزم های بزرگ را با هیزم های کوچک و ریز روشن می کنند. گناهان بزرگ هم با گناهان کوچک شروع می شوند. به همین خاطر است که قرآن کریم روی گناهان ریز و کوچک حساسیت نشان داده و می گوید: اگر به سراغ شرّ و شرارت بروید هر چند کم و ناچیز نتیجه آن را خواهید دید:
مَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَةٍ شَرّاً یَرَه؛ و هر كه هموزن ذرّه اى بدى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد.
📚 آیه ۸ سوره زلزال
🇮🇷 @antiviros
34.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖲 مستندی مهم برای بالاتر رفتن #سواد_سیاسی
🔷 مستندی که جوانان انقلابی باید مشاهده کنند
🔷 چطور اصل #ولایت_فقیه در مجلس تدوین قانون اساسی، به تصویب رسید .
🔷 مناظره ای جالب میان آقای مراغه ای و شهید بهشتی به عنوان مخالف و مدافع اصل ولایت فقیه .
🇮🇷 @antiviros
❌قتل عُمر بن خطاب در ماه ذيالحجة بوده است، نه ربیعالأول؛❗️
تاریخ #قتل_عُمر بن خطاب در تمام منابع تاریخی -اعم از شیعه و سنی- بدون استثناء در ماه ذیالحجه و در روزهای آخر این ماه گفته شده است.
اختلاف اقوال در تعیین دقیق روز است؛ روز زخمی شدن و روز فوتش.
خنجر خوردنش را اکثر قریب به اتفاق مورخان و تقریباً به اجماع، در بامداد روز چهارشنبه ٢٦ ذیالحجه سال ٢٣ق گفتهاند.
و فوتش را اغلب سه روز پس از زخمی شدنش دانستهاند.
شروع خلافت عثمان را نیز همگی در ابتدای ماه محرّم گفتهاند.
بهرحال شهرت جرح و قتل عُمر بن خطاب در ماه ربیعالأول، پایه و استنادی علمی ندارد و بر خلاف اجماع مورخان و لذا فاقد اعتبار است.
📚 موسوعة التاريخ الإسلامي ٤: ٢٩٩ و ٣٠٠.
ــــــــــــــــــــ
❖ جهت تسهیل مراجعه به منابع، عنوان برخی منابع کهن و نیز برخی منابع میانی و متأخر که به ذکر تاریخ قتل عمر بن خطاب یا تاریخ شروع خلافت عثمان پرداختهاند در پی آمده است:
- الطبقات الكبرى (ابن سعد، ٢٣٠ق)، ج٣، ص٣٦٤ و ٣٦٥؛
- تاریخ خليفة بن خياط (٢٤٠ق)، ص١٠٩؛
- التاريخ الصغير (بخاري، ٢٥٦ق)، ج١، ص٧٥؛
- أنساب الأشراف (بلاذري، ٢٧٩ق)، ج١٠، ص٤٣٩؛
- تاريخ اليعقوبي (٢٨٤ق)، ج٢، ص١٥٩؛
- المعجم الكبير (طبراني، ٣٠٦ق)، ج١، ص٧٠، ح٧٢، ٧٣ و ٧٤؛
- تاريخ الطبري (٣١٠ق)، ج٣، ص٢٦٥ و ٢٦٦؛
- همان، ج٤، ص١٩٣؛
- التنبیه والإشراف (معسودي، ٣٤٦ق)، ص٢٥٠ و ٢٥٣؛
- مروج الذّهب (مسعودي، ٣٤٦ق)، ج٢، ص٣٠٤ و ٣٣١؛
- مسار الشيعة (شيخ مفيد، ٤١٣ق)، ص٢٣؛
- الإستيعاب (ابن عبد البر، ٤٦٣ق)، ج٣، ص١١٥٢؛
- تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر، ٥٧١ق)، ج٤٤، ص٤٦٤ و ٤٦٧؛
- الكامل في التاريخ (ابن أثير، ٦٣٠ق)، ج٣، ص٥٢؛
- وفيات الأعيان (ابن خلكان، ٦٨١ق)، ج٣، ص٤٣٩؛
- العدد القوية لدفع المخاوف اليومية (علي بن يوسف حلي(برادر علامه حلي)، حدود ٧٠٥ق)، ص٣٢٨؛
- الوافي بالوفيات (صفدي، ٧٦٤ق)، ج٢٢، ص٣٠٤؛
- البداية والنهاية (ابن كثير، ٧٧٤ق)، ج٧، ص١٥٥ و ١٥٦؛
- مجمع الزوائد (هيثمي، ٨٠٧ق)، ج٩، ص٧٩؛
- فتح الباري (ابن حجر عسقلاني، ٨٥٢ق)، ج٩، ص١٥؛
- المصباح (جُنة الأمان الواقية وجَنة الإيمان الباقية) (شيخ إبراهيم كفعمي،٩٠٥ق)، ص٥١١ و ٥١٥؛
- بحار الأنوار (علامه مجلسي، ١١١١ق)، ج٥٥، ص٣٧٢؛
- الكُنى والألقاب (شيخ عباس قمي، ١٣٥٩ق)، ج٣، ص١٦٧؛
- مستدرك سفينة البحار (شيخ علي نمازي شاهرودي، ١٤٠٥ق)، ج٢، ص٢١٦.
╔══════════╗
🇮🇷 @antiviros آنتی شبهه
╚══════════╝
دانشمندانی که دین ندارند و خدمات بزرگی را انجام داده اند در قیامت به جهنم می روند یا نه؟_01.mp3
935K
#عاقبت_دانشمندان_بی_دین
🖲دانشمندانی که دین ندارند و خدمات بزرگی را انجام داده اند در قیامت به جهنم می روند یا نه؟
🌿🍃
🇮🇷 @antiviros
💠 فدایی صدام تحت تأثیر اخلاق ابوترابی
🌿🍃
🔻 یکی از سربازان عراقی آدم خشنی بود. خودش میگفت: «من بعثی و فدایی صدامم». یک روز حاجآقا را به شدت شکنجه کرد، جوری که تمام بدنش سیاه شده بود. با همه شیطنتها و ظلمی که در حق آن بزرگوار روا میداشت حاجآقا همچنان بِهش احترام میگذاشت.
یک روز در گوشهای از اردوگاه تکریت ۱۷ با حاجی صحبت میکردم. گفت: «دیشب کاظم آمد پشت پنجره و با شرمندگی ازم عذرخواهی کرد و گفت خیلی اذیتت کردم ولی تو به من احترام میذاری. من دیگه باهات کاری ندارم». گفت بهش گفتم: «سیدکاظم، فکر میکنی اگر بِهِت احترام میذارم به خاطر اینه که تو امیری و من اسیر؟ نه، اگر یه روز آزاد بشم و به عالیترین منصب حکومتی برسم و دوباره ببینمت بِهِت احترام میذارم تازه خیلی بیشتر از الآن».
رفتار حاجآقا باعث شد که آن سرباز بعثی دست از خشونت بردارد، آرام میآمد توی اردوگاه و با کسی کار نداشت. بعدها شروع کرد به نماز خواندن و روزهگرفتن و در غیر ماه رمضان هم روزه میگرفت. بعثیها وقتی دیدند که کاظم اینقدر عوض شده، او را از اردوگاه بردند.
#سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی
🇮🇷 @antiviros
🔻آنتی شبهه کانالی متفاوت در شبهه زدایی
🔻پاسخ به گزیده ای از مهمترین شبهات روز
🔻تقویت و تحکیم مبانی اعتقادی
🔸جمعی از دانش آموختگان کلام حوزه علمیه قم
╔═════════╗
🇮🇷@antivirus110آنتی شبهه
╚═════════╝
🔰عدالتخواهی به سبک امیرالمؤمنین(ع)
🔷گفتوگو با حجتالاسلام حامد کاشانی، کارشناس تاریخ اسلام درباره عملکرد امیرالمؤمنین در مسئلهی عدالت و مبارزه با ظلم
🔷 امیرالمؤمنین نماد عدالت است، ولی در نگاه جامعهی ما مدل حکمرانی امیرالمؤمنین یک خطّی است. اگر بخواهم واضح بگویم جامعهی ما نگاه و عینکش معمولاً به امیرالمؤمنین از نگاه آقای شریعتی است. یعنی امیرالمؤمنینی را جامعه میشناسد که آقای شریعتی میگفت. این امیرالمؤمنین تک بعدی است. یعنی امیرالمؤمنینی که در رفتارش مصلحت نیست و یک خطّی است. فکر میکنیم همهی تصمیماتش لحظهای و شمشیر کشیدن است. گاهی اوقات میگویند اگر الان امیرالمؤمنین بود شمشیر میکشید. این با امیرالمؤمنین واقعی فاصله دارد. امیرالمؤمنین نماد عدالت و عقلانیت است. امیرالمؤمنینی که مظهر عدل است، گاهی برای اینکه یک ظلم بزرگتری رخ ندهد وارد وادی مصلحت شده است.
▫️ متن كامل را از اینجا بخوانید:
https://bit.ly/30LJVo6
▫️مطالب تحلیلی و تبیینی درباره بیانات رهبر انقلاب
@khameneiothers
╔═════════╗
🇮🇷@antivirus110آنتی شبهه
╚═════════╝
💠صدای واحد قم و نجف برای عزاداری محرم امسال
🌿🍃
🔹در حالی که چند روز بیشتر تا فرا رسیدن ماه #محرم باقی نمانده جملات مختلفی درباره وضعیت عزاداری امسال دست به دست میشد. خش زیادی از مردم منتظر شنیدنِ نظر دین و علما در این باره بودند. نظری که پس از اعلام تقریباً همه جامعه آن را پذیرفتند؛ «هم عزاداری؛ هم رعایت پروتکلهای بهداشتی»
🔹از این دست اتفاقات که به قول طلبهها مسائل مستحدثه است، در چند دهه اخیر کم نبوده و نظر مرجعیت شیعه نیز همیشه مبتنی بر اجتهاد ضابطهمند و زمانشناس بوده است؛ اما نکته ای که این بار بیش از گذشته مورد توجه نمایاند یکسان بودن موضع و نظر مرجعیت شیعه در ایران و عراق است.
🔹به خاطر داریم از اولین روزهای آغاز کرونا و مطرح شدن مسائلی چون بستن حرم ها و اماکن مذهبی خیلی ها دوست داشتند از این مسئله در جهت دینزداییِ افراطی یا تفریطی استفاده کنند؛ اما مرجعیت شیعه با موضعی واضح، آشکار، صریح و اصولی مانع این امر شد. در قم، مشهد، نجف و کربلا محدودیتهایی در اعتاب مقدس اعمال شد که همگی مستظهر به نظر مراجع بود و سبب شد برداشتهای انحرافی کمرنگ شود.
🔹جزئیات مواضع و فتاوای مراجع را اینجا بخوانید👇
https://hawzahnews.com/news/912717
🇮🇷@antivirus110
21.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حکومت_پادشاهی_امامان
🎥 اگه حکومت پادشاهی بده چرا پیامبر صلی الله علیه واله و امامان علیهم السلام بصورت موروثی امامت کردن؟
🌿🍃
🇮🇷@antivirus110
17.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺موشن گرافیک "#ویروس_دوقطـبی"
🔍تحلیلی بر جنگ رسانه ای این روزهای دشمن
🖲#کرونا ویروسی مشکل آفرین برای بشر و بهانه ای برای تخریب باورهای دینی
🌿🍃
🖲بزرگنمایی بخشی از سخن بزرگان دین و پنهان کردن بخشی دیگر و ایجاد دوقطبی های کاذب، حربه ی رسانه های بیگانه در این روزهاست.
❓آیا این رسانه های به ظاهر دلسوز برای سلامتی مردم، نسبت به شلوغی جاده های شمال کشور و "سهل انگاری آشکار ترامپ در مبارزه با کرونا" نیز همین رویکرد انتقادی را دارند؟؟؟
👈در واقع ویروس کشنده ای که یزیدیان زمانه را شدیدا نگران کرده #عشق_امام_حسین علیه السلام در دل ملت ایران است!
#جنگ_رسانه_ای
#دو_قطبی_های_کاذب
#کرونا
#حب_الحسین
🇮🇷@antivirus110