16.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
🖲چرا رهبر روحانی رو عزل نمیکنه!؟
"کسی که از تاریخ عبرت نگیرد، محکوم به تکرار است"👌
🍃🌿
#لیبرال_های_خائن
#برجام
#فتنه
#آنتی_شبهه
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔹ما را به دیگران معرفی فرمایید: 👇👇👇
🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/284753958Cfff7d2b528
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پرسش و پاسخ از حضرت آیت الله خوشوقت ره
🖲آیا #پیامبران و #امامان #معصوم #خلق شدند و خودشان زحمتی نکشیدند؟
🌿🍃
#آنتی_شبهه
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔹ما را به دیگران معرفی فرمایید: 👇👇👇
🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/284753958Cfff7d2b528
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شاید باورتون نشه ولی توی قرن ۲۱ افرادی هستند که مجسمه گاو رو لمس میکنن تا شانس و اقبال داشته باشن و کسب و کارشون رونق پیدا کنه
🔹اینجا هند نیست، اینجا نیویورک آمریکاست، خیابون وال، معروف به وال استریت
🔺جالب اینجاست رهبران همین جامعه برای ما نسخههای روشنفکری میپیچن و دیندارها رو متحجر میدونن، شما برید دنبال همون گاو بازیاتون
#جاهلیت_مدرن
#آنتی_شبهه
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔹ما را به دیگران معرفی فرمایید: 👇👇👇
🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/284753958Cfff7d2b528
⚫️ یک سند تکان دهنده
💥 قابل توجه هواداران کدخدا!
👈 نصیحت تقیزاده ۱۰۰ سال قبل به دیپلماتهای امروز:
منحصر دانستن نجات ایران به سیاست بین المللی، نتیجه شهرت پرستی و هوس سیاسی - دیپلماسی است!
○ آنچه میخوانید نصیحت #روزنامه_کاوه است حدود ۱۰۳ سال قبل (به قمری)؛ آن هم از نشریه سید حسن تقیزاده!
برای کسانی که راه نجات مملکت را رابطه با کدخدا میدانند.
○ امروزه عدهای راه نجات کشور را به رابطه با آمریکا گره میزنند و رفع مشکلات ما را در کمک گرفتن از آن میدانند. صد سال پیش نیز بودند افرادی که راه رهایی ایران از هرج و مرج ناشی از مداخله بیگانگان را در ارتباط با این دول و بهویژه قدرت استعماری آن زمان، بریتانیا، میجستند. با توجه به چنین اندیشههایی بود که روزنامه «کاوه» یکی از سرمقالات خود را به بررسی آنها اختصاص داد و در بخشی از آن چنین نوشت:
«منحصر دانستن نجات مملکت به راه سیاست بینالمللی چنانچه امروز حواس اغلب "وطنپرستان ایران" بدان معطوف است سهو عظیم و غفلت بزرگ یا نتیجه شهرتپرستی و هوس "دیپلماتی" و "سیاسیگری" است».
📚 روزنامه کاوه، س 2 (دوره جدید)، ش 5 (شماره مسلسل 52)، 1 رمضان 1339/ 9 مه 1921، ص 1.
پ.ن: تقیزاده همان کسی است که زمانی میگفت، ایرانی باید از فرق سر تا نوک پا فرنگی باشد و بس!
▫️ از آلبوم اسناد پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصر ایران.
#اسناد_تاریخی
#آنتی_شبهه
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔹ما را به دیگران معرفی فرمایید: 👇👇👇
🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/284753958Cfff7d2b528
📊فرمول آرامش در زندگی و پاسخ به یک شبهه
🖊احمدحسين شريفي
🗳فراوان گفته ميشود که يکي از حکيمانهترين سخنان و دقيقترين فرمولها براي کسب #آرامش اين سخن منتسب به #بودا است که «زماني که راه میروید فقط راه بروید؛ زمانی که غذا میخورید فقط غذا بخورید وبه همین ترتیب همه کارهایتان را انجام دهید.» و خيلي از نويسندگان و گويندگان شيفتة اين سخن شده و در اطراف و حواشي آن سخنها گفته و تمجيدها کردهاند!
🗳اما اگر نيک بنگريم اين فرمول نوعي سکون و عدم ارتقا و فردگرايي و دنياگرايي محض را به دنبال دارد: آرامش براي آرامش!
🗳در مقابل، اسلام و اولياي دين، هرگز چنين مدل و فرمولي را براي آرامش توصيه نکردهاند و چنين مدلي را مدلي انساني و معنوي براي آرامش نميدانند. و اساسا اگر داشتن چنين حالتي، "ممکن" هم باشد، "مطلوب" نيست. مطلوب آن است که انسان در همه حرکات و سکنات و گفتار و سکوت و خورد و خواب خود در انديشة تعالي و ارتقاي وجودي باشد؛ و اين جز در ساية ارتباط دائمي با خداي متعال و خالق هستي امکان ندارد.
🗳#فرمول_حقیقی_آرامش و #آرامش_حقيقي مخلوق، زماني است که با خالق خود پيوسته باشد. تمام وجود او متوجه خداوند و مست و مسحور از توجه به او باشد:
🍃«قُلْ إِنَّ صَلاتي وَ نُسُكي وَ مَحْيايَ وَ مَماتي لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمين (انعام، 162) بگو نماز و همه عباداتت من و زندگي و مرگ من، همه براي خداوندي است که پروردگار و تربيتکنندة جهانيان است»
🍃«الَّذينَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب (رعد، 28)؛ همان کساني که ايمان آوردهاند و دلهايشان به ياد خدا آرام ميگيرد؛ آگاه باشيد که تنها با ياد خداست که دلها آرام ميگيرند»
#استاد_احمد_حسین_شریفی
#آنتی_شبهه
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔹ما را به دیگران معرفی فرمایید: 👇👇👇
🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/284753958Cfff7d2b528
📊امنیتی شدن یک پروژه فکری
✍️طه حیدری نژاد
🗳1. طی سالهای گذشته اظهارنظرها و سخنان آقای سید #کمال_حیدری از کنشگران فکری حوزه علمیه قم همواره محل تامل اساتید و طیفی از حوزویان بوده است. اظهاراتی که هر چه جلوتر حرکت می کند به سمت و سوی جریان روشنفکری دینی نزدیک تر می شود و با ایشان همگراتر و به همان میزان از جریانات فکری رسمی موجود در حوزه فاصله می گیرد. همین مساله کافی است تا از شخصیت های نهادهای انقلابی همچون جامعه مدرسین گرفته تا جریانات سنتی حوزه همچون نشست دوره ای اساتید نسبت به سخنان وی واکنش نشان دهند و علیه وی بیانیه دهند.
🗳2. یکی از سنت های همیشگی در حوزه های علمیه سنت مباحثه، گفتگو و نقد و ابرام بوده و همانطور که از کتابهای کلاسیک حوزه نیز برمی آید قلت و ان قلت روندی جاری و ساری در حوزه هاست. بر اساس این مبنا حوزویان حق دا رند در چارچوب های موجود به اظهارنظر پراخته و دیدگاه های خود را در مسائل گوناگون مطرح کنند و هم اکنون نیز در حوزه های علمیه جریانات مختلف فکری علی رغم همه اختلاف ها تلاش می کنند این سنت را حفظ کنند.
🗳3. علی رغم همه تاکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله آزاداندیشی در حوزه مع الاسف هیچ گاه آزاداندیشی در فضای حوزه به معنای واقعی آن محقق نشد. غالب کرسی ها در فضای اختلافات سلیقه و نه اختلافات مبنایی تشکیل می شود و همین مساله پرونده های اصلی را به سرانجامی نامعلوم می کشاند.ماجرای تحول خواهی یکی از همان دست پرونده هاست که همچنان حوزه در خصوص آن نتوانسته به یک نظریه واحد برسد. افکار و اظهارات سید کمال حی دری نیز از آن دسته از جریاناتی است که حوزه می توانست و امکان آن بود که در غالب یک سلسله تمهیدات درون حوزوی از جمله کرسی آزاداندیشی و مفاهمه حل و فصل گردد .
🗳4. به نظر می رسد که سید کمال حیدری - که از جمله نظریات وی می توان به جواز تعبد به ادیان، جواز تعدد قرائت ها از دین، تمایز بین مرجعیت فقهی و دینی اشاره داشت - با اظهار نظر اخیر خود مبنی بر تکفیر اهل سنت توسط علمای شیعه، پروژه فکری خود را وارد فاز جدیدی نمود. انتشار این اظها ر نظر در روزهایی که نزدیک به هفته وحدت می شویم موجی از تعارضات و تنش ها را در درون برخی از جریانات شیعه به راه انداخته است.در مقطعی که باید فعالانه به دنبال دفع نقشه های استکبار جهانی در ایجاد تنش بین مسمانان بود، طیفی از بزرگان حوزه قم درگیر دفع و پاسخگویی به شبهات ایشان شده تا از تنش زا شدن فضا و از امنیتی شدن یک تفکر جلوگیری کنند.
🗳5. مهمترین سوال بسیاری از دغدغه مندان در چنین شرایطی این است که چه باید کرد و فضای تنش زای موجود را چگونه می توان کنترل کرد؟ به نظر می رسد هر تفکری در سه سطح نمود پیدا می کند.
🔹سطح اول ) سطح فکری و نظر ی؛ در این سطح تفکر و اندیشه در قالب کتاب، نظریه، کرسی آزاداندیشی و ... عرضه گردیده و تنش زایی آن منجر به ابعاد اجتماعی و سیاسی و امنیتی نمی گردد.
🔹سطح دوم) سطح سیاسی و اجتماعی؛ برخی از تفکرات و اندیشه ها در سطوح مختلف امتداد پیدا می کنند و با جذب افراد به سطوح سیاسی و اجتماعی امتداد پیدا می کنند.
🔹سطح سوم) سطح امنیتی؛ این سطح بالاترین سطح تخاصم یک اندیشه با چارچوب های موجود می باشد. به عنوان مثال داعش و تفکر تکفیری به عنوان یک اندیشه در میان سلفیت در سالهای متوالی فکری بود و عرصه میدانی نداشته اما در سطح سوم، در سالهای گذشته سطح امنیتی پیدا کرده و باعث جنگ ها و ریختن خون های زیادی در بین مسلمانان شد.
در نهایت به نظر می رسد با اظها ر نظر اخیر آقای سیدکمال حیدری در شبکه عراق یالاخباریه این جریان فکری خیلی زود وارد سطح سوم گردید، سطحی که احتمالا در صورت اهمال دلسوزان می تواند در سالهای آینده هزینه های زیادی برای کشور و فعالان تشیع در سایر کشورها داشته باشد.
#آنتی_شبهه
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔹ما را به دیگران معرفی فرمایید: 👇👇👇
🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/284753958Cfff7d2b528
15.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📊#وضو_شیعه و #سنی از چه زمانی با هم فرق کرد؟
📽پاسخ #استاد_جباری
#پرسمان_تاریخی
#پرسمان_اعتقادی
#آنتی_شبهه
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔹ما را به دیگران معرفی فرمایید: 👇👇👇
🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/284753958Cfff7d2b528
📊خوش رفتاری و خوش گفتاری حتی با مخالفان
📝قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام –: قُولُوا لِلنّاسِ حُسْناً، مُؤْمِنُهُمْ وَ مُخالِفُهُمْ، أمَّا الْمُؤْمِنُونَ فَیَبْسِطُ لَهُمْ وَجْهَهُ، وَ أمَّا الْمُخالِفُونَ فَیُکَلِّمُهُمْ بِالْمُداراهِ لاِجْتِذابِهِمْ إلَی الاْیِمانِ.
🔖امام حسن عسکری – علیه السلام – فرمود: با دوست و دشمن خوش گفتار و خوش برخورد باشید، امّا با دوستان مؤمن به عنوان یک وظیفه که باید همیشه نسبت به یکدیگر با چهرهای شاداب برخورد نمایند، امّا نسبت به مخالفین به جهت مدارا و جذب به اسلام و احکام آن.
📚«مستدرک الوسائل، ج. ۱۲، ص. ۲۶۱، ح. ۱۴۰۶۱»
#آنتی_شبهه
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔹ما را به دیگران معرفی فرمایید: 👇👇👇
🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/284753958Cfff7d2b528
13.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا #ظلم های که به #کودکان صورت می گیرد #تقدیر آنان است مثل بچه ای که #نامشروع به دنیا می آید؟
🍃
#استادمحمدی
#آنتی_شبهه
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔹ما را به دیگران معرفی فرمایید: 👇👇👇
🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/284753958Cfff7d2b528