eitaa logo
علی قاسمی
7.1هزار دنبال‌کننده
304 عکس
480 ویدیو
76 فایل
انتشار آثار و آموزش‌های قرآنی استاد علی قاسمی مؤلف و مدرس کتاب‌های آموزش قرآن و کارشناس معارفی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأکید بر شناخت صحیح دین ب) نفی راه‌های باطل در اعتقادات ۲. نفی پیروی از ظنّ و گمان در اعتقادات و تصمیمات کلیدی وَمَا يَتَّبِعُ أَكثَرُهُم إِلَّا ظَنًّا إِنَّ ٱلظَّنَّ لَا يُغنِي مِنَ ٱلحَقِّ شَيئا إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيم بِمَا يَفعَلُونَ (٣٦) یونس/۳۶ و بيشتر آنان [در عقايد و آرايشان] جز از گمان و ظن پيروى نمى كنند، يقيناً گمان و ظن به هيچ وجه انسان را از حق بى نياز نمى كند، [و جاى معرفت و دانش را نمى گيرد] مسلماً خدا به آنچه انجام مى‌دهند، داناست. لطفا در ادامه ببینید. ✍ @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/576
ادامه پست قبل👆 تأکید بر شناخت صحیح دین ب) نفی راه‌های باطل در اعتقادات ۲. نفی پیروی از ظنّ و گمان در اعتقادات و تصمیمات کلیدی خدای مهربان ریشه انحراف فکری کافران و مشرکان را بی‌توجهی آنان نسبت به درست اندیشیدن و مبادی ورود افکار و اعتماد غلط آنان به ظنّ و گمان معرفی می‌کند. مسیر پیمایش آنان برای رسیدن به اندیشه صحیح، غلط است. از همین رو به حق و حقیقت دست نمی‌یابند. وقتی پای موضوع و تصمیم مهمی در میان است، اطلاعات اولیه باید به درستی آماده و تحلیل شود تا بتوان درست تصمیم گرفت. فرض کنید یک قاضی قرار است برای کسی که متهم به قتل است، حکم قصاص و اعدام صادر کند. طبیعی است اولین و مهم‌ترین کار این است که قاضی از وقوع جرم قتل توسط متهم، مطمئن شود یا یقین حاصل کند. اگر فردی که در صحنه جرم نبوده بگوید من شهادت می‌دهم که این فرد قاتل است و برای خودش هم تحلیل‌هایی ارائه کند، قاضی نمی‌تواند شهادت او را بپذیرد. این شهادت، سخنی است ظنی و از روی حدس و گمان. قطعی نیست. اطمینان‌آور نیست‌. چون او با چشم خودش چیزی ندیده است. با ظن و گمان و احتمالات نمی‌توان قضاوتی کرد و حکمی صادر کرد. حالا فرض کنید در موضوعی که به مراتب مهم‌تر است، ما می‌خواهیم بین شریک قائل شدن برای خداوند از یک سو و وحدانیت و یگانگی او از سوی دیگر، یکی را انتخاب کنیم و اعتقادات و زندگی خود را بر اساس آن تصمیم بنا کنیم. تصمیمی که ابدیت ما را می‌سازد؛ اگر درست انتخاب کنیم، حیات طیبه و سعادت و بهشت را به دنبال دارد و اگر جانب شرک را بگیریم و به عبادت بت‌ها و مجسمه‌ها بپردازیم، شقاوت و دوزخ و عذاب الهی را برای خود خریده‌ایم. آیا اینجا می‌توانیم به یک سخن و خبر ظنّی و گمان اکتفا کنیم و بگوییم چون پدران ما چند نسل، کافر و مشرک بوده‌اند، ما هم راه آنها را می‌پیماییم و سنت اجدادمان را با تعصب حفظ می‌کنیم و حاضر به پذیرفتن توحید و یکتاپرستی نیستیم؟! خداوند به این جهالت و حماقت اشاره می‌کند و با جمله طلایی (ان الظن لایغنی من الحق شیئا) انسان‌ها را راهنمایی می‌کند که در مسائل کلیدی و محوری فقط با یقین و یا اندیشه‌های اطمینان‌آور می‌توانید به نتیجه درست برسید. در مسائل حیاتی با ظن و گمان و خیال و وهم و احساسات نمی‌توان به جایی رسید. باید با دوری از ظن و گمان، حق‌طلب بود و حقیقت راستین را یافت و از آن پیروی و تبعیت کرد. تک تک آیات قرآن برای امروز ما کاربرد جدی و حقیقی دارد. امروزه فراوان می‌بینیم که گروهی از انسان‌ها تحت تأثیر تبلیغات و خبرسازی‌ها و شایعات و اخبار ظنی به یک باره تصمیمات سخت و سنگینی می‌گیرند و پس از مدتی متوجه می‌شوند که بازی خورده و بر اساس سخنانی نادرست و دروغ آسیب‌های فراوانی به خود، خانواده، جامعه، کشور یا بالاتر زده‌اند. مثلا در سال‌های اخیر در کشور خودمان، دروغ قتل یک دختر ایران‌زمین، موجب بروز نابسامانی‌ها و آسیب‌های فراوان اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و کشته شدن افرادی شد. دقیقا اشکال همین است که گروهی بدون تحقیق با دروغ‌پردازی رسانه‌ها و مفسدین به خیابان‌ها می‌آیند و شروع به هنجارشکنی و چالش‌آفرینی برای خود و دیگران می‌کنند. یا مانند افرادی که از شیطان‌پرستی و فرقه‌های ضاله و گمراه تبعیت می‌کنند و بدون اینکه حقانیت آنها را به دست آورده باشند، تابع محض اندیشه‌های باطل آنان می‌شوند و می‌شود آنچه نباید. شاعر با الهام‌ از آیه این چنین سرود: گروه كثيرى از اين مردمان نباشند پيرو، مگر از گمان اگرچه خيالات دور و دراز نسازد كسى را ز حق بى نياز بداند خدا هرچه را مى كنيد چه آن كار پنهان بود يا پديد ✍ @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/577
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آموزش درست‌خوانی قرآن کریم درس ۷|کسب مهارت در خواندن حروف دارای الف مدی ثانیه 0:39 👈🏻الف مدی همون الف فارسیه ثانیه 0:45 👈🏻برای خوندن کلمات قرآن به کمک الف مدی باید به چند نکته توجه کنیم: 1⃣ثانیه 0:50 👈🏻 الف صدای کشیده‌اس و باید دو برابر فتحه کشیده بشه ثانیه 0:57 👈🏻 به چند مثال نگاه کن 2⃣دقیقه 1:37 👈🏻تو هشت حرف صدای فتحه و الف مدی درشت و پرحجمه و دهان حالت عمودی پیدا میکنه دقیقه 2:04 👈🏻بقیه حروف دهان حالت افقی داره و الف نازک و کم حجمه دقیقه 3:01 👈🏻در ساده‌خوانی هر حرف با الف مدی یه بخش از کلمه رو تشکیل میده دقیقه 5:01 👈🏻چند کلمه از کلمات زیبای قرآن رو با استاد بخونید 🌸 🆔@aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/579
حمد و شکر میکنیم خدای متعال را که به ما توفیق انس با قرآن را داد. اگر ملتی بتواند از طریق انس با قرآن، خود را در فضای قرآنی قرار دهد، در فضای معرفتی قرآن قرار دهد، خواهد توانست مشکلات خود را برطرف کند. مشکل بزرگ مسلمانان دنیا دوری از قرآن است؛ علاج هم برگشت به قرآن است. قرآن فقط برای تلاوت کردن در کنج و زوایا نیست؛ قرآن برای عمل است؛ قرآن برای شناخت و معرفت است؛ قرآن برای این است که جامعه اسلامی تکلیف خود را بفهمد؛ وظیفه خود را بفهمد؛ از حیرت نجات پیدا کند؛ از ظلمات نجات پیدا کند. جلسه قرآن، تلاوت قرآن و صوت قرآن، مقدّمه برای معرفت مفاهیم قرآنی است. عیب بزرگ کار ما مسلمانها، ما امت اسلامی این‌جاست که دم از قرآن میزنیم، اما به قرآن عمل نمیکنیم؛ دم از محبت خدا میزنیم، اما از دین خدا پیروی نمیکنیم. «قل ان کنتم تحبون اللَّه فاتّبعونی یحببکم اللَّه».(۱) اگر کسی خدا را دوست میدارد، دلیل صدق او تبعیّت از پیغمبر است؛ تبعیت از قرآن است. عزیز مدظله العالی @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/580
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علی قاسمی
برای شروع حفظ مهمه که بتونیم آیات را درست و روان بخونیم. یادگیری آیات قرآن، زمان زیادی نمی‌بره. می‌تونید از فایل‌های آموزش تصویری همین کانال استفاده کنید و تمام قواعد را در یکی دو ساعت یاد بگیرید. روان خواندن آیات هنگام حفظ خیلی مهمه. چون زمانی که آیات را بدون تسلط و با لکنت و تکرار و کُند می‌خونیم و حفظ می‌کنیم، همین طور در ذهن ما افتان و خیزان ثبت می شه. اون وقت خیلی لذتی از حفظ نمی‌بریم. بلکه خواندن نازیبای ما ممکنه باعث بی‌انگیزگی یا نااُمیدی‌مون بشه. البته روان خوانی دو راه داره. یکی اینکه بعد از یادگیری درست خوانی، اجزاء مختلف قرآن را اون قدر بخونیم تا روون بشیم. (بلندمدت) راه میون بُر اینه که هر سوره یا آیه‌ای که خواستیم حفظ کنیم، قبل از به‌ذهن‌سپردن چند بار با ترتیل یک استاد برجسته گوش بدیم و از روی قرآن خط ببریم و پس از او تکرار کنیم. وقتی چند آیه‌ی سهمیه‌ی روزانه‌ی حفظ روون شد، بعدش حفظش کنیم... . یا علی @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرزند شهیدالقدس آقابابایی در آغوش رهبر انقلاب @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/584
درسنامه حفظ قرآن کریم تحلیل چرایی، چگونگی و اصول کلاس­داری حفظ قرآن کریم تالیف آقایان دکتر محمد حاج ابوالقاسم ٬ سیدمصطفی حسینی وعلی قاسمی. با مقدمه استاد شهریار پرهیزکار. جهت سفارش ، آی دی زیر را لمس کنید 🔻🔻🔻 @mh_H37 مشاهده نمونه متن 🌍 Salamquran.ir ☎️ ۰۲۵۳۷۸۴۰۴۸۰ 📱 ۰۹۳۷۲۵۱۲۹۷۹ جهت آشنایی بیشتر و اطلاع از دیگر محصولات عضو کانال شوید‌🔰🔰 Eitaa.com/noorothaghalayn 🌷🌷🌷🌷 قرآن شاپ 🌷🌷🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 نماهنگ | روز قدس امسال، یک خروش بین‌المللی 📹 بیانات روز گذشته رهبر انقلاب درباره روز قدس متفاوتی که امسال شاهد خواهیم بود 🆔@aqquran
💠حفظ قرآن از دبستان شروع بشود ترتیبی بدهید که بشود بچه ها را از کوچکی در دبستان وادار به حفظ قرآن کنند، البته مجبورشان نکنن، جایزه قرار بدهند و مثلاً بگویند هر بچه ای که در دوره ی دبستان، این قدر از قرآن را حفظ بکند، این مقدار امتیاز خواهد گرفت؛ یا اگر کسی در دبیرستان، این مقدار قرآن را حفظ کند، به قدر این واحدها یا این درسها، نمره یا امتیاز مادّی میدهیم. من عقیده ام این است که حفظ قرآن باید از بچگی شروع بشود، یعنی حدوداً از دوازده سالگی سیزده سالگی؛ «التّعلم فی الصّغر کالنقش فی الحجر». 🆔@aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/588
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آموزش درست‌خوانی قرآن کریم درس ۸|تلفظ حرف«غ» ثانیه 0:24 👈🏻حرف«غ»در زبان فارسی شبیه«ق»تلفظ میشه اما در زبان عربی این دو‌ تا متفاوتن. ثانیه 0:41 👈🏻حرف«غ»سایشی،کششی و دنباله‌داره اما حرف«ق» انفجاری تلفظ میشه. ثانیه 0:57 👈🏻تفاوت تلفظ دو‌ تا حرف رو با تو نمونه نگاه کن دقیقه 1:13 👈🏻چند کلمه از کلمات زیبای قرآن رو با استاد بخونید دقیقه 1:45 👈🏻چند کلمه از اذکار نورانی نماز رو‌ تکرار کنیم 🌸 ارسالش برای دوستات رو یادت نره 🆔@aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کاری که سردار حاجی زاده هر شب با اسرائیلیا میکنه 😂 @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توحید و یگانگی خداوند الف) ادله و براهین توحید ۱. برهان تمانع لَو كَانَ فِيهِمَآ ءَالِهَةٌ إِلَّا ٱللَّهُ لَفَسَدَتَا فَسُبحَٰنَ ٱللَّهِ رَبِّ ٱلعَرشِ عَمَّا يَصِفُونَ لَا يُسـَٔلُ عَمَّا يَفعَلُ وَهُم يُسـَٔلُونَ انبیاء ۲۲ و ۲۳ اگر در آسمان و زمين معبودانى جز خدا بود بى ترديد آن دو تباه مى شدند؛ پس منزّه است خداى صاحب عرش از آنچه [او را به ناحق به آن] وصف مى كنند. خدا از آنچه انجام مى دهد، بازخواست نمى شود و آنان [در برابر خدا] بازخواست خواهند شد. در ادامه ببینید. @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/595
ادامه و براهین توحید ۱. برهان تمانع بُرهان تَمانُع از براهین مهم کلامی در اثبات یگانگی خداوند است. مطابق این برهان، هرگز تدبیر دو (یا چند) خدا و به طور کلی مدبِّر، به طور منسجم و استوار بر نظامی هماهنگ اجرا نمی‌شود و ناگزیر باید دست کم یکی از آنان را عاجز دانست، چرا که فرض حاکمیتِ بیش از یک تدبیر بر عالم خلقت مستلزم فساد در آن است. بنابراین، فقط یک خدا مدیر و مدبّر عالم است.(تفسیر نمونه) مشرکان مکه، خالق عالم هستی را (الله) می‌دانستند و در توحید در خالقیت دچار انحراف فکری نبودند. ولی توحید در ربوبیت و تدبیر و اداره عالم را قبول نداشتند و می‌گفتند: خداوند خالق هستی است، ولی تدبیر را به بت‌ها که شریک خدا هستند سپرده است. در اینجا خداوند با بیانی همه‌فهم متذکر می‌شود، اگر عالم غیر از خدای یکتا، ربّ دیگری داشت اداره عالم و نظم و انضباط آن دچار فساد می‌شد. چون هر خدایی تدبیر و اراده‌ای متفاوت ‌می‌داشت و طبیعی است که نظام هستی دچار اختلال و فساد و فروپاشی می‌شد. پس وقتی نظامی استوار و منظم و حکیمانه بدون هر گونه اختلال در عالم هستی استوار است معلوم است که خدای واحد و یکتاست که تدبیر عالم به دست اوست. ... @aqquran
ادامه حفظ موضوعی۴ پی‌نوشت: اين برهان را با توجه به آيه ۲۱ و ۲۲ انبياء مى‌توان به صورت يک قياس استثنايى مرتب ساخت و با نفى تالى، نفى مقدم را نتيجه گرفت و چنين گفت كه: اگر در جهان چند خدا وجود داشته باشد، جهان به فساد و تباهى كشيده مى‌شود؛ ليكن جهان به فساد و تباهى كشيده نشده است، پس غير از يك خدا در جهان وجود ندارد.  آيه ۳ ملك، نظم، انسجام، اتقان صنع و عدم فطور را در عالم بيان مى‌دارد كه در واقع به منزله نفى تالى در قياس استثنايى مذكور است: «اَلَّذى خَلَقَ سبعَ سَمـوت طِباقـًا ما تَرى فى خَلقِ الرَّحمـنِ مِن تَفـوُت فَارجِعِ‌البَصَرَ هَل تَرى مِن فُطور» . (ملك/۳) همه‌كسانى كه برهان تمانع را تقرير كرده‌اند بر اين مقدار اتفاق نظر دارند؛ ولى آنچه باعث شده از برهان تقريرهاى مختلفى ارائه كنند بيان ملازمه بين‌ تعدد آلهه و فساد عالم است كه هركس بر‌اساس مبانى كلامى يا فلسفى خود به تقرير آن پرداخته است و در اين مجال به نحو اختصار به چند نمونه از‌ آن اشاره مى‌شود: 1. اگر دو واجب‌الوجود ـ هركدام با صفات خاص خود ـ فرض شود و نيز فرض شود يكى بخواهد در جهان آفرينش چيزى را محقّق سازد و ديگرى ضد آن را اراده كند ـ مثلا يكى گردش فلك را اراده كند و ديگرى سكون آن را، يا يكى حيات كسى را اراده كند و ديگرى مرگ او را ـ واقع از سه‌صورت خارج نيست يا اراده هر دو عملى مى‌شود يا اراده هيچ يك يا تنها اراده يكى از آن‌دو و هر سه صورت باطل است، زيرا صورت نخست مستلزم اجتماع دو ضد است، و صورت دوم نفى قادر بودن هر دو و صورت سوم نفى قادر بودن خدايى كه اراده‌اش عملى نشده است، پس در جهان بيش از يك اله وجود ندارد. اين تقرير مربوط به بيشتر متكلمان و مفسران است.البته با اندك تفاوتى كه در بيان بعضى از مقدمات صورت گرفته است. 2. اگر براى عالم خدايان متعددى فرض شود بايد با يكديگر ذاتاً مختلف باشند وگرنه چند خدا بودن صادق نيست؛ تباين در حقيقت و ذات، مستلزم آن است كه در تدبير امور با همديگر متباين و مختلف باشند، و اختلاف در تدبير موجب فساد و تباهى است. تقرير مذكور بر اساس تباين و تمانع انگيزه‌ها و تدبيرهاى خدايان متعدد مبتنى است كه به فساد در نظام عالم خواهد انجاميد. @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجاب دیگه چیه؟! چرا این قدر حساسیت؟! خیلی‌ها یه سؤال گوشه ذهنشون دارن، اونم اینه که چرا این قدر حساس شدیم روی حجاب؟ حتی بعضی دخترا و خانومایی که خودشون توی حجابشون جدی هستن، چنین سؤالی دارن: چرا این قدر حساسیت؟! خب بذارید این طفلکی‌هایی که توی حجاب خیلی جدی نیستن راحت باشن. چرا ؟! خب عزیزم! اول باید بدونیم که حجاب دقیقا حرف کیه؟! بله بی تردید حرف خدای مهربون ماست. کسی از توی جیبش این حرف رو در نیاورده! توی قرآن که کتاب آسمانی هست و همه حرفهاش مال خداست، روی موضوعات کلیدی و اساسی دست میذاره و برای مؤمن، نسخه خوشبختی میده! اتفاقا خدای مهربون در قرآن، در چند سوره و آیه درباره حجاب و اهمیت و لزومِ رعایتش صحبت کرده. آره گلم! حجاب یعنی . هر کسی به حجاب زیبا و عفیفانه پایبند هست، توی بندگی جلوتره! و اگر حساسه، رویِ حرفِ خدا حساسه! خدا کسانی‌که حریمش رو حفظ میکنن و توی بندگی جدیت بیشتری نشون میدن رو خاص‌تر دوست می‌داره! با افتخار سرت رو بالا بگیر و زیبایی واقعی و ذاتی خودت رو حفظ کن و محبت معبودت رو با هیچی عوض نکن. ؟! @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/599
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3_استاد علی قاسمی.mp3
1.72M
🌼 سلسله درس های تربیت فرزندقرآنی 🔺مهارت های انگیزه بخشی و علاقه مند کردن فرزندان به قرآن 🎤استاد علی قاسمی 🔹جلسه سوم ⚠️فوروارد(باز ارسال) یادت نره! 👇🏻 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ https://eitaa.com/aqquran ╰━━⊰ ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯ لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/601