eitaa logo
آموزش عربی/مجیدآل‌حسین
107 دنبال‌کننده
1هزار عکس
995 ویدیو
62 فایل
✅️نویسنده کتاب عربی به روش نوین ✅️مدرس عربی ✅️13سال سابقه تدریس دبیرستانها تدریس هفتم،هشتم،نهم،دهم،یازدهم‌ودوازدهم 👇😊 @Khanevadehsha_d
مشاهده در ایتا
دانلود
آینده زیبا از آن کسانی خواهد بود که زیبایی اهدافشان را باتمام وجود باور دارند همیشه با اميد لبخند بزنید و بگویید باور دارم که میشود👌😍 https://eitaa.com/joinchat/3447193675C585963c761 لینک عضویت👆
☀️اميرالمؤمنين عليه السلام فرمودند: 🔸در قرآن اخبار گذشتگان، و آيندگان، و احكام مورد نياز زندگي تان وجود دارد. (نشردهيد) 📚نهج البلاغه حكمت ٣١٣ 🔸🔹🍃🌸🍃🔹🔸 @majidalehosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
َ       صبـــ☀️ـح ها       هدیهٔ نابی ست به تـو       نفسـت گــرم       دلـــت گــرم       جهانت زیبـا       ســـ🍃ــلام روزتون پر از شادی... 🌻🌻🌻🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسیدند حد توکّل چیست؟ حضرت رضا (ع) فرمودند : اینکه با وجود خدا از هیچکس نترسی🌱 {امالی الصدوق _صفحه ٢٤٠} با هم همراه باشيم در👇👇 @majidalehosein
خواری طمع کار وَ قَالَ عليه‌السلام اَلطَّامِعُ فِي وِثَاقِ اَلذُّلِّ و درود خدا بر او، فرمود: طمعكارى همواره زبون و خوار است. @majidalehosein شرح حکمت ۲۲۶ نهج البلاغه 💐👇
شرح حکمت 👇👇 ‮امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به يكى از آفات طمع اشاره كرده، مى‌فرمايد: «طمع‌كار در بند ذلت گرفتار است»؛ (الطَّامِعُ‌ في وَثَاقِ‌ الذُّلِّ‌) . «وَثاق» به معنى بند و زنجيرى است كه اسير و يا حيوانى را با آن مى‌بندند. شبيه اين سخن همان است كه در حكمت 180 گذشت كه فرمود: «الطَّمَعُ‌ رِقٌّ‌ مُؤَبَّدٌ ؛ طمع بندگى جاويدان است» نيز در حكمت 219 خوانديم كه امام مى‌فرمود: «قربانگاه عقل‌ها غالباً در زير نور خيره‌كنندۀ طمع‌هاست». همان گونه كه پيش از اين نيز اشاره شد طمع معمولاً به معناى علاقۀ شديد به چيزى است كه فوق استحقاق انسان و غالباً به دست ديگران است شخص طمع‌كار براى به دست آوردن آن بايد در مقابل اين و آن خضوع كند و طناب ذلت بر گردن خويش نهد، شايد به مقصود برسد و شايد هم نرسد. به تعبير ديگر طمع ريسمانى نامرئى است كه انسان بر گردن خود مى‌نهد و سر آن را به دست كسى كه از او طمع دارد مى‌سپارد و همچون برده يا حيوانى در اختيار او قرار مى‌گيرد. نقطۀ مقابل طمع قناعت است كه انسان را از همگان بى‌نياز و عزت و كرامت او را حفظ مى‌كند. اضافه بر اين‌ها، اموال و مقامات و اشيايى كه مورد طمع طمعكاران است در بسيارى از موارد دست نيافتنى است، به همين دليل طمع‌كار براى رسيدن به آن عمرى دست و پا مى‌زند و چه بسا ناكام از دنيا برود در حالى كه سرمايۀ عمر خود را بيهوده از دست داده نه به مقامى در دنيا رسيده و نه در پيشگاه خدا منزلتى دارد. در حديث معروفى كه ملاصالح مازندرانى در شرح اصول كافى آورده است، مى‌خوانيم: «عَزَّ مَنْ‌ قَنَعَ‌ وَ ذَلَّ‌ مَنْ‌ طَمَعَ‌ ؛ كسى كه قناعت پيشه كند عزيز مى‌شود، و كسى كه طمع بورزد ذليل خواهد شد». در حديث ديگرى از امام اميرمؤمنان مى‌خوانيم: «عِنْدَ غُرُورِ الْأطْماعِ‌ وَ الْآمالِ‌ تَنْخَدِعُ‌ عُقُولُ‌ الْجُهّالِ‌ وَ تَخْتَبِرُ ألْبابُ‌ الرِّجالِ‌ ؛ به هنگام فريب طمع‌ها و آرزوها عقول جاهلان گرفتار مى‌شود و عقل مردان بزرگ در آزمون قرار مى‌گيرد»