eitaa logo
گروه علمی زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان
1.4هزار دنبال‌کننده
540 عکس
83 ویدیو
165 فایل
✅ اهداف کانال: 📌دانش افزایی و ارتقاء سطح ادب عربی طلاب، دانشجویان و تمامی علاقه مندان به دانش های «زبان و ادبیات قرآن کریم» و «زبان و ادبیات عربی» 📌اطلاع رسانی رویدادهای ادبی «حوزه علمیه خراسان»
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️رهنمودهای آیت الله‌صافی گلپایگانی (دام ظله) برای تحصیل و تدریس علوم حوزوی 👇👇👇 https://hawzahnews.com/x5X2N
*اهمیت بسیار بالای نماز صبح* از امام صادق(ع) سؤال شد: چرا کعبه را کعبه نامیدند؟ فرمودند: چون مربع است و چهارگوش پرسیدند: چرا مربع شد؟ فرمودند: چون مقابل بیت‌المعمور در آسمان چهارم است و آن نیز چهارگوش است. پرسیدند: چرا بیت‌المعمور مربع شد؟ فرمودند: چون محاذی عرش خداست که آن نیز چهارگوش است پرسیدند: چرا عرش چهارگوش شد؟ فرمودند: چون از ۴ کلمه‌ای که این کلمات، ۴ ستون و ارکان بنای اسلام است، تشکیل شده *سبحان‌الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر* وقتی داریم نماز می‎خوانیم، موقع ذکر تسبیحات اربعه مرتبه‌ی اولش در واقع داریم دور خانه‌ی خدا طواف می‌کنیم دومین باری که تکرار می‌کنیم، دور بیت‌المعمور و مرتبه سوم رسیدیم به عرش خدا و داریم عرشش را طواف می‌کنیم و اما چرا آخر نماز سلام می‌دهیم؟ چون توی رکعات قبل نمازمان، رسیدیم به عرش خدا! حالا آن‌جا، توی عرش داریم پیامبر(ص) و بندگان صالح خدا را می‌بینیم و سلام می‌دهیم! *السلام علیک ایها النّبی و رحمة الله و برکاته* *السلام علینا و علی عبادلله الصالحین* *السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته* حالا می‌خواهم آن راز اصلی را بشما بگویم! در نماز ظهر، ۲ مرتبه نماز عصر، ۲ مرتبه نماز مغرب، ۱ مرتبه نماز عشاء، ۲ مرتبه جمعا ۷ مرتبه، یعنی یک طواف کامل! در شبانه‌روز یک مرتبه دور خانه‌ی خدا طواف می‌کنیم! هر طوافی هم که با نماز بعدش کامل می‌شود. این‌جاست که آن *دو رکعت نماز صبح‌* همان دو رکعت نمازی که بعد از طواف، پشت مقام ابراهیم می‌خوانیم و اَعمال‌مان تکمیل می‌شود. (ان‌شاءالله) عزیزان! مراقب باشیم تا نمازصبح‌مان قضا نشود. هرکس که نماز صبحش، عمدا قضا شود جزء غافلین محسوب می‌شود. 🌸 *الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَـ الْفَرَج*🌸
📣📣 اطلاعیه 🔶ثبت نام فعالین مجازی ادبیات عرب 🔷با سلام و احترام خدمت استادان و طلاب محترم حوزه علمیه خراسان قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان در نظر دارد به منظور شناسایی، هم‌افزایی و پشتیبانی از فعالیت‌های مجازی در خصوص ادبیات عرب جلسه‌ هم‌اندیشی برگزار نماید. خواهشمند است به منظور برنامه‌ریزی بهتر از طریق لینک زیر اطلاعات خواسته شده در فرم را تکمیل فرمایید. باتشکر قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان لینک فرم ثبت‌نام: 🆔https://arabicliterature.hozehkh.com/?p=1501 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
◼️استاد گرامی جناب آقای دکتر عباس زاده عضو حقیقی قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان ◼️بدین وسیله درگذشت ابوالزوجه گرامیتان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و در جوار حرم مطهر رضوی برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می نماییم ◼️ قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم به مناسبت 💠موضوع: "پژوهش در زبان قرآن" قسمت2 🎤 باحضور استادمحترم: حجت الاسلام و المسلمین مهدی رضایی مسؤول قرارگاه زبان و ادبیات عرب حوزه علمیه خراسان ⏰ زمان: سه شنبه١۴٠٠/٨/١٨ ساعت ١٠ 🔗 لینک شرکت در وبینار: https://razavie.lms2.hozehkh.com/ws/ghoran 🌹گروه علمی_پژوهشی زبان و ادبیات عرب رضویه •┈┈••••✾••✾•••┈┈• 📕🌸════╗ @razaviehpajohesh ╚════🌼📘═╝
40.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم به مناسبت 💠موضوع: "پژوهش در زبان قرآن" قسمت1 🎤 باحضور استادمحترم: حجت الاسلام و المسلمین مهدی رضایی مسؤول قرارگاه زبان و ادبیات عرب حوزه علمیه خراسان ⏰ زمان: سه شنبه١۴٠٠/٨/١٨ ساعت ١٠ 🔗 لینک شرکت در وبینار: https://razavie.lms2.hozehkh.com/ws/ghoran 🌹گروه علمی_پژوهشی زبان و ادبیات عرب رضویه •┈┈••••✾••✾•••┈┈• 📕🌸════╗ @razaviehpajohesh ╚════🌼📘═╝
📣📣 اطلاعیه قابل توجه استادان رتبه چهار ادبیات عرب ثبت‌نام ‌کننده در دوره بلاغت فشرده دکتر خاقانی دومین جلسه این دوره چهارشنبه 1400/08/03 ساعت 15:00 تا 16:30 به صورت مجازی برگزار می‌گردد. لینک ورود به جلسه: https://adib.lms2.hozehkh.com/ws/eloquence 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
کتابخانه کنگره آمریکا به مدت ده روز کتاب‌های فارسی را گذاشته دوستان خواستن می توانندبهره ببرند 👆👆👆.
📣📣 اطلاعیه قابل توجه استادان و طلاب علاقمند به شرکت در دوره شرح نظام این دوره به صورت مجازی هر هفته شنبه‌ها و دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ توسط استاد داوری برگزار می‌گردد. لینک شرکت در دوره: https://adib.lms2.hozehkh.com/ws/sharhnazam 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
📣📣 اطلاعیه قابل توجه استادان رتبه چهار (برادر ) ادبیات عرب ثبت‌نام ‌کننده در دوره بلاغت فشرده دکتر خاقانی جهت دریافت کتاب بلاغت الجدیده استاد خاقانی به مدرسه علمیه عالی نواب - طبقه ۳- قرارگاه زبان و ادبیات مراجعه فرمایید. کتاب‌های بلاغت الجدیده خواهران رتبه 4 تحویل پایگاه زبان و ادبیات خواهران در مکتب نرجس شده‌است. خواهران برای دریافت می‌توانند به پایگاه زبان و ادبیات خواهران در مکتب نرجس مراجعه نمایند. 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
📣📣 اطلاعیه قابل توجه استادان شرکت کننده در دوره دانش افزایی استاد قدیمی نژاد جهت دریافت کتاب مفردات قرآنی از دیدگاه ادبیات معناگرا، برادران به مدرسه علمیه عالی نواب- طبقه ۳- قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان مراجعه فرمایید. خواهران شرکت کننده در دوره دانش افزایی می‌توانند جهت تحویل کتاب به پایگاه زبان و ادبیات خواهران در مکتب ‌نرجس مراجعه ‌نمایند. 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
🔶 جلسه هم‌اندیشی قرارگاه زبان و ادبیات با فعالین مجازی ادبیات عرب حوزه علمیه خراسان با حضور معاون محترم آموزش حجه الاسلام والمسلمین کندری و مسئول قرارگاه زبان و ادبیات حجت‌الاسلام مهدی رضایی و مسئول پایگاه مکالمه دکتر عباس زاده و تعدادی از فعالین مجازی ادبیات عرب در اتاق جلسات مدرسه علمیه عالی نواب برگزار گردید. 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
بایستی های سیاسی.mp3
33.94M
🔈 بایسته های بصیرتی و سیاسی طلاب 💠 حجت‌الاسلام والمسلمین ابوطالبی 📆 برگزار شده در تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در مدرسه علمیه حقانی 🔰 مباحث مطرح شده: 🔹 تاثیر سیاست در محصول کار طلبگی 🔸 تبیین نگرانی رهبری درباره «انقلابی ماندن حوزه» و ارزیابی وضعیت فعلی حوزه در این موضوع 🔹 حد نصاب دستاورد بصیرتی یک طلبه در پایان سطح ۱ 🔸 فعالیت های لازم طلاب برای شأن بصیرتی و سیاسی با عنایت به سطح عالی 🔹 راه رسیدن به ثبات سیاسی و ریشه یابی ریزش خواص انقلابی 🆔@Arabicliteraturehozehkh
🔴وبينار ديپلماسي علمي بين ايران و سوريه با تأكيد بر نقش دانشگاه علوم اسلامي رضوي سخنران: رياست محترم دانشگاه علوم اسلامي رضوي جناب آقاي دكتر خياط و معاونت محترم فرهنگي جناب آقاي دكتر فقيه اسفندياري ⏱یک شنبه 21 آذرماه 1400 ساعت 12 الی 13 لینک برگزاری: https://www.skyroom.online/ch/razavimaharat1400/ejtehad2 @markazmotaleateslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 ولادت قهرمان فصاحت و بلاغت، و مظهر مهربانی و عطوفت عقیله ی بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها مبارک باد.
*زیارتنامه حضرت زینب سلام الله علیها🌾🌸✨* السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ سَیدِ الْانْبِیآءِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ صاحِبِ الْحَوْضِ وَ الّلِوآءِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ مَنْ عُرِجَ الَی السَّمآءِ وَ وُصِلَ الی مَقامِ قابَ قَوْسَینِ اوْ ادْنی السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ نَبِی الْهُدی وَ سَیدِ الْوَری وَ مُنْقِذِ الْعِبادِ مِنَ الرَّدی السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ صاحِبِ الْخُلْقِ الْعَظیمِ وَ الشَّرَفِ الْعَمیمِ وَ الْایاتِ والذِّکرِ الْحَکیمِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ صاحِبِ الْمَقامِ الْمَحْمُودِ وَالْحَوْضِ الْمَوْرُودِ وَاللِّوآءِ الْمَشْهُودِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ مَنْهَجِ دِینِ الْاسلامِ وَ صاحِبِ قِبْلَةِ وَ الْقُرْانِ وَ عَلَمِ الصِّدْقِ وَالْحَقِّ وَالْاحْسانِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ صَفْوَةِ الْانْبِیآءِ وَ عَلَمَ الْاتْقِیآءِ وَ مَشْهُورِ الذِّکرِ فِی السَّمآءِ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ خَیرِ خَلْقِ اللهِ وَ سَیدِ خَلْقِهِ وَ اوَّلِ الْعَدَدِ قَبْلَ ایجادِ ارْضِهِ وَ سَمواتِهِ وَ اخِرِ الْابَدِ بَعْدَ فَناءِ الدُّنْیا وَ اهْلِهِ الَّذی رُوحُهُ نُسْخَةُ اللّاهوتِ وَ صُورَتُهُ نُسْخَةُ الْمُلْک وَ الْمَلَکوتِ وَ قَلْبُهُ خَزانَةُ الْحَی الَّذی لایمُوتُ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ الْمُظَلَّلِ بِالْغَمامِ سَیدِ الْکوْنَینِ وَ مَوْلَی الثَّقَلَینِ وَ شَفِیعِ الْامَّةِ یوْمَ الْمَحْشَرِ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ سَیدِ الْاوْصِیآءِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ امامِ الْاتْقِیآءِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ رُکنِ الْاوْلِیآءِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ عِمادِ الْاصْفِیآءِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ یعْسُوبِ الدِّینِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ امِیرِ الْمُؤمِنینَ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ سَیدِ الْوَصِیینَ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ قائِدِ الْبَرَرَةِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ قامِعِ الْکفَرَةِ وَ الْفَجَرَةِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ وارِثِ النَّبِیینَ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ خَلِیفَةِ سَیدِ الْمُرِسَلینَ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ ضِیاءِ الدِّینِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ النَّبَإ الْعَظیمِ عَلَی الْیقینِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ مَنْ حِسابُ النّاسِ عَلَیهِ وَالْکوْثَرُ فی یدَیهِ وَالنَّصُ یوْمَ الْغَدیرِ عَلَیهِ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُةُ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ مَنْ قادَ زَمامَ ناقَتِها جِبْرآئیلُ وَ شارَکها فی مُصابِها اسْرافیلُ وَ غَضِبَ بِسَبَبِهَا الرَّبُّ الْجَلیلُ وَ بَکی لِمُصابِها ابْراهیمُ الْخَلیلُ وَ نُوحٌ وَ مُوسَی الْکلیمُ فی کرْبَلآءِ الْحُسَینِ الشَّهیدِ الْغَریبِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ الْبُدُورِ السَّواطِعِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ الشُّمُوسِ الطَّوالِعِ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ زَمْزَمْ وَ صَفا السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ مَکةَ وَ مَنی السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ مَنْ حُمِلَ عَلَی الْبُراقِ فِی الْهَؤآءِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ مَنْ حَمَلَ الزَّکوةَ بِالْاطْرافِ الرِّدآءِ وَ بَذَلَهُ عَلَی الْفُقَرآءِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ مَنْ اسْرِی بِهِ اللهِ مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ الَی الْمَسْجِدِ الْاقْصی السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ مَنْ ضَرَبَ بِالسَّیفَینِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ مَنْ صَلّی قِبْلَتَینِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفی السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ عَلِی الْمَرْتَضی السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ خَدیجَةَ الْکبْری السَّلامُ عَلَیک وَ عَلی جَدِّک مُحَمَّدٍ الْمُخْتارِ السَّلامُ عَلَیک وَ عَلی ابیک حَیدَرِ الْکرَّارِ السَّلامُ عَلَیک وَ عَلَی السَّاداتِ الْاطْهارِ الْاخْیارِ وَ هُمْ حُجَجُ اللهِ عَلَی الْاقْطارِ ساداتُ الْارْضِ وَالسٍّمآءِ مِنْ وُلْدِ اخیک الْحُسَینِ الشَّهیدِ الْعَطْشانِ الظَّمْأنِ وَ هُوَ ابُو التِّسْعةِ الْاطْهارِ وَ هُمْ حُجَجُ اللهِ فِی الشِّرقِ وَ الْغَرْبِ وَالْارْضِ وَالسَّمآءِ الَّذینَ حُبُّهُمْ فَرْضٌ عَلی اعْناقِ کلِّ الْخَلائِقِ الْمَخْلُوقینَ لِخالِقِ الْقادِرِ السُّبْحانِ السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ وَلِی اللهِ الْاعْظَمْ السَّلامُ عَلَیک یا اخْتَ وَلِی اللهِ الْمُعَظَّمْ السَّلامُ عَلَیک یا عَمَّةَ وَلِی اللهِ الْمُکرَّمْ السَّلامُ عَلَیک یا امَّ الْمَصآئِبِ یا زَینَبُ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الصِّدّیقَةُ الْمَرْضِیةُ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْفاضِلَةُ الرِّشیدَةُ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْکامِلَةُ الْعامِلَةُ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْکریمَةُ النَّبیلَةُ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا التَّقِیةُ النَّقِ
یةُ السَّلامُ عَلَیک یا مَنْ ظَهَرَتْ مَحَبَّتُها لِلْحُسَینِ الْمَظْلُومِ فی مَواردٍ عَدیدَةٍ وَ تَحْمِلُ الْمَصآئِبَ الْمُحْرِقَةِ لِلْقُلُوبِ مَعَ تَحَمُّلاتٍ شَدیدَةٍ السَّلامُ عَلَیک یا مَنْ حَفَظَتِ الْامامَ فی یوْمِ عاشُورآءِ فی قَتْلی وَ بَذَلَتْ نَفْسَها فی نَجاةِ زَینِ الْعابِدینَ فی مَجْلِسِ اشْقَی الْاشُقِیآءِ وَ نَطَقَتْ کنُطْقِ عَلِی عَلَیهِ السٍّلامُ فی سُکک الْکوفَةِ وَ حَوْلَها کثیرٌ مِنَ الْاعْدآءِ السَّلامُ عَلَیک یا مَنْ نَطِحَتْ جَبینُها بِمُقَدَّمِ الْمَحْمِلِ اذا رَأتْ رَأسَ سَیدِ الشُّهَدآءِ وَ یخْرُجُ الدَّمَ مِنْ تَحْتِ قِناعِها وَ مِنْ مَحْمِلِها یحْبِثُ یری مِنْ حَوْلِها الْاعْدآءِ السَّلامُ عَلَیک یا تالِی الْمَعْصُومِ السَّلامُ عَلَیک یا یا مُمْتَحَنَةً فی تَحَمُّلاتِ الْمَصآئِبِ کالْحُسَینِ الْمَظْلُومِ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْبَعیدَةُ مِنَ الْاوْطانِ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْاسیرَةُ فِی الْبُلْدانِ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْمُتَحَیزَةِ فی خَرابِهِ الشّامِ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْمَتَحَیرَةِ فی وُقُوفِک عَلی جَسَدِ سَیدِ الشُّهَدآءِ وَ خاطَبْتِ جَدَّک رَسُولُ اللهِ بِهذَا النِّدآءِ صَلّی عَلَیک مَلیک السٍّمآءِ هذا حُسَینٌ بِالْعَرآءِ مَسْلُوبُ الْعِمامَةِ وَالرِّدآءِ مُقَطَّعُ الْاعْضآءِ وَ بَناتُک سَبایا وَ الَی اللهِ الْمُشْتَکی وَ قالَتْ یا مُحَمَّدُ هذا حُسَینٌ تُسْفی عَلَیهِ ریحُ الصَّبا مَجْذُوذُ الرَّأسِ مِنَ الْقَفا قَتیلُ الْاوْلادِ الْبَغایا وا حُزْناهُ عَلَیک یا ابا عَبْدِاللهِ السٍّلامُ عَلی مَنة تَهَیجَ قَلْبُها لِلْحُسَینِ الْمَظْلُومِ الْعُریانِ الْمَطْرُوحِ عَلَی الثَّری وَ قالَتْ بِصَوْتٍ حَزینٍ بِابی مَنْ نَفْسی لَهُ الْفِدآءِ بِابی الْمَهْمُومِ حَتّی قَضی بِابی الْعَطْشانِ حَتّی مَضی بِابی مَنْ شَیبَتُهُ تَقْقُزُ بِالدِّمآءِ السَّلامُ عَلی مَنْ بَکتْ عَلی جَسَدِ اخیها بَینَ الْقَتْلی حَتّی بَکا لِبُکآئِها کلُّ عَدُوٍ وَ صَدیقٍ وَ رِأی النَّاسُ دُمُوعَ الْخَیلِ تَنْحَدِرُ عَلی حَوافِرِها عَلَی التَّحْقیقِ السَّلامُ عَلی مَنْ تَکلَّفَتْ وَاجْتَمَعَتْ فی عَصْر عاشُورآءِ بَناتِ رَسولِ اللهِ وَ اطْفالِ الْحُسَینِ وَ قامَتْ لَهَا الْقیامَةُ فی شَهادَةِ الطِّفْلَینِ الْغَریبَینِ الْمَظْلُومَینِ السَّلامُ عَلی مَنْ لَمْ تَنَمْ عَینُها لِأجْلِ حِراسَةِ الِ اللهِ فی طَفِّ نَینَوا وَ سارَتْ اسیراً ذِلیلًا بِیدِ الْاعْدآءِ السَّلامُ عَلی مَنْ رَکبَتْ بَعیراً بِغَیرِ وَطآءٍ وَ نادَتْ اخیها ابَاالْفَضْلِ بِهذَا النِّدآءِ اخی ابَاالْفَضْلُ انْتَ الَّذی رَکبْتَنی اذا ارَدْتُ الْخُرُوجَ مِنَ الْمَدینَةِ السَّلامُ عَلی مَنْ خَطَبَتْ فی مَیدانِ الْکوفَةِ بِخُطْبَةٍ نافِعَةٍ حَتّی سَکنَتِ الْاصْواتُ مِنْ کلِّ ناحِیةٍ السَّلامُ عَلی مَنِ احْتَجَّتْ فی مَجْلِسِ ابْنِ زیادٍ بِاحْتِجاجاتٍ واضِحَةٍ وَ قالَتْ فی جَوابِهِ بِبَیناتٍ صادِقَةٍ اذْ قالَ ابْنُ زیادٍ لِزَینَبِ سَلامُ اللهِ عَلَیها کیفَ رَأیتِ صُنْعَ اللهِ بِاخیک الْحُسَینِ قالَتْ ما رَایتُ الّا جَمیلًا السَّلامُ عَلَیک یا اسیراً بِایدِی الْاعْدآءِ فِی الْفَلَواتِ وَ رَایتِ اهْلَ الشّامِ فی حالَةِ الْعَیشِ وَ السُّرورِ وَ نَشْرِ الرّایاتِ السَّلامُ عَلی مَنْ شُدَّ الْحَبْلُ عَلی عَضُدِها وَ عُنُقِ الْامامُ زَینِ الْعابِدینَ وَادْخُلُوها مَعَ سِتَّةِ عَشَرَ نَفَرٍ مِنْ آلِ رَسُولِ اللهِ وَ هُمْ کالْاسرآءِ مُقَرَّنینَ بِالْحَدیدِ مَظْلُومینَ وَ قالَ عَلِی بْنُ الْحُسَینِ لِیزیدَ یا یزیدُ ما ظَنُّک بِرَسُولِ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ الِهِ لَوْ رَانا عَلی هذِهِ الْحالَةِ ثُمَّ قالَتْ امُّ الْمَصآئِبِ زَینَبُ لَهُ قآئِلًا فَاهَلُّوا وَاسْتَهَلُّوا فَرَحاً ثُمَّ قالُوا یا یزیدُ لاتَشَلْ مُتَنَحِیاً عَلی ثَنایا ابی عَبْدِاللهِ سَیدِ شَبابِ اهْلِ الْجَنَّةِ تَنْکثْها بِمَحْضَرَتِک ثُمَّ قالَتْ وَ لَئِنْ جَرَتْ عَلَی الدَّواهی مُخاطَبَتُک وَ انّی لَاسْتَصْغِرُ قَدْرَک وَ اسْتَعْظِمُ تَفْریعَک وَ اسْتَکثِرُ تَوْبیخَک لکنَّ الْعُیونَ عَبْرا وَالصُّدُورَ حَرّا الا فَالْعَجَبُ کلَّ الْعَجَبِ مِنْ اقْدامِک لِقَتْلِ حِزْبِ اللهِ النُّجَبآءِ بِحِزْبِ الشَّیطانِ الطُّلَقآءِ وَ لَئِنِ اتَّخَذْتَنا مَغْنَماً لَتَجِدْنا وَشیکا مَغْرَماً حینَ لاتَجِدُ الَا ما قَدَّمَتْ یداک وَ ما رَبُّک بِظَلّامٍ لِلْعَبیدِ وَ الَی اللهِ الْمُشْتَکی وَ عَلَیهِ الْمُعَوَّلْ فِی الشِّدَّةِ وَالرَّخآءِ فَکدْ کیدَک وَ اسِعْ سَعْیک وَناصِبْ جَهْدَک فَوَاللهِ لاتَمْحُوا ذِکرَنا وَ لاتُمیتُ وَحْینا وَلاتُدْرِک امَدَنا وَ لاتُرْحَضُ عَنْک عارَها وَ هَلْ رَأیک الّا فَنَداً وَ ایامُک الّا عَدَداً وَ جَمْعُک الّا بَدَداً یا یزیدُ اما سَم
ِعْتَ قَوْلَ اللهِ تَعالی وَ لاتَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ امْواتاً بَلْ احْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ وَ حَسْبُک بِاللهِ حاکماً وَ بِمُحَمَّدٍ خَصْماً وَ بِجِبْریلَ عَدُوّاً ثُمَّ قالَتْ الْحَمْدُللهِ الَّذی خَتَمَ لِاوَّلِنا بِالسَّعادَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ وَ لِأخِرِنا بِالشَّهادَةِ والرَّحْمَةِ انَّهُ رَحیمٌ وَدُودٌ وَ هُوَ حَسْبُنا وَ نِعْمَ الْوَکیلُ وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ وَ اهْلِ بَیتِ الطّاهِرینَ الْائِمَّةِ الْمَعْصُومینَ امینَ یا رَبَّ الْعالَمینَ